to Miro: Bohužel s Tebou nemohu souhlasit. Myslím si (a vidím, že nejsem sám), že mnohem lepší je, když řidič zhodnotí pesimisticky možnosti své a svého vozu a jede podle nich relativně pomalu. Hodně nehod totiž způsobují (podle statistické kategorie "nepřizpůsobení...") právě ti, kteří jednou nad své možnosti. Že Tě tím zbrzdí je sice možné, ale tady právě musí nastoupit ta tolik omílaná tolerance na cestách, která prý chybí... Je potřeba prostě počítat s tím, že mezi námi jsou pomalejší nebo zbrklejší začátečníci, hůře reagující senioři nebo prostě řečeno "různí lidé". A dojet chceme všichni.
Jinak musím se po úterních 800km po ČR vcelku pochvalně vyjádřit o té toleranci, i když jedna vlaštovka léto nedělá :-! Za celou cestu tentokrát žádný incident, žádný opravdový magor za volantem. Pouze jednou jsem si zatroubil na kamióna, který 81km/h předjížděl kolegu jedoucího 80km/h. To už mi prostě tolerance došla >😒]
Jinak musím se po úterních 800km po ČR vcelku pochvalně vyjádřit o té toleranci, i když jedna vlaštovka léto nedělá :-! Za celou cestu tentokrát žádný incident, žádný opravdový magor za volantem. Pouze jednou jsem si zatroubil na kamióna, který 81km/h předjížděl kolegu jedoucího 80km/h. To už mi prostě tolerance došla >😒]
Jak je to s těmi pruhy ve městě? Já už mám řidičák celkem dlouho a nejsem si zcela jistý, jestli jsem zaregistroval všechny změny 😄 Já žiju pořád v tom, že v obci v ČR můžu jet v kterémkoli pruhu, pouze pokud mne někdo v levém pruhu dojede, musím ho pustit. Je to tak?
no a prave toto sa tu v BA vobec nedeje, neviem ako u vas, ale tu ti proste neuhne, neprida, ale ide zarovno s autom v pravom pruhu a vsetko mu je ukradnute. To je to co ma vecne rozculuje a dnes to dostalo grady, lebo sa to dialo pri rychlosti 30-40km/h.
pokial ja viem, tak v meste su oba pruhy rovnocenne, je tam subezna jazda, teda mozes ist bezdovodne v ktoromkolvek pruhu. a rychlejsi ta moze predbehnut aj z prava.
PS: tym nehovorim ze to robim, ale kto to robi nerobi nic nelegalne. pokial to policia nezacne povazovat za bezdovodnu pomalu jazdu, tak to je len sebeckost a netolerancia voci ostatnym
PS: tym nehovorim ze to robim, ale kto to robi nerobi nic nelegalne. pokial to policia nezacne povazovat za bezdovodnu pomalu jazdu, tak to je len sebeckost a netolerancia voci ostatnym
1. Souběžná jízda v ČR😒br />
§12 (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda"); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
2. Pravidlo zipu v ČR
"Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu..."
Zde máte současně nastíněny i přestupky, kterých se většina z vás v této souvislosti dopouští. Shrnu😒br />
a) v obci při souběžné jízdě není vozidlo jedoucí v levém jízdním pruhu povinno vyklidit pruh rychleji jedoucímu vozidlu, pokud ho rychleji jedoucí vozidlo může předjet pravým jízdním pruhem
b)na dálnici vás nemusí pomaleji jedoucí vozidlo pustit před sebe, nemůže-li se v důsledku hustoty provozu zařadit do pravého jízdního pruhu, i kdyby se tento v daný okamžik pohyboval rychleji
c)pravidlo zipu platí všude, tedy i tam, kde musíte pustit vozidlo do "svého" průběžného pruhu (a ani tam nemusí být svislé značení!)
Dnes spěchají všichni, někdo to umí rychleji, jiný pomaleji. Vám vadí malá pomalá auta, vy zase vadíte řidičům kamionů, kteří jsou sami tak malinkatí, že si museli pořídit tak velké auto :idea:
§12 (1) Mimo obec se na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy jezdí v pravém jízdním pruhu. V ostatních jízdních pruzích se smí jet, jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (2) V obci na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích vyznačených na vozovce v jednom směru jízdy smí řidič motorového vozidla užívat k jízdě kteréhokoliv jízdního pruhu; přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu. Pokud by vozidla jedoucí současně ve všech jízdních pruzích bránila v jízdě rychleji jedoucímu vozidlu, musí řidič jedoucí v levém krajním jízdním pruhu tento pruh co nejdříve uvolnit; to neplatí, užívá-li řidič levého krajního jízdního pruhu k odbočování, otáčení nebo při souběžné jízdě podle odstavce 3. Řidič nákladního automobilu o celkové hmotnosti převyšující 3 500 kg, jízdní soupravy, jejíž celková délka přesahuje 7 m, zvláštního motorového vozidla a motocyklu s nejvyšší povolenou rychlostí do 45 km.h-1 smí levý krajní jízdní pruh užít k jízdě, jen jestliže je to nutné k objíždění, předjíždění, otáčení nebo odbočování.
§12 (3) Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (dále jen "souběžná jízda"); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
2. Pravidlo zipu v ČR
"Při souběžné jízdě umožní řidiči vozidel jedoucích v průběžném pruhu řidičům vozidel do tohoto pruhu přejíždějících z pruhu, který přestal být průběžným, vjet tak, aby se vozidla jedoucí v průběžném pruhu a vozidla do něho přejíždějící mohla řadit střídavě po jednom do jízdního proudu průběžného pruhu..."
Zde máte současně nastíněny i přestupky, kterých se většina z vás v této souvislosti dopouští. Shrnu😒br />
a) v obci při souběžné jízdě není vozidlo jedoucí v levém jízdním pruhu povinno vyklidit pruh rychleji jedoucímu vozidlu, pokud ho rychleji jedoucí vozidlo může předjet pravým jízdním pruhem
b)na dálnici vás nemusí pomaleji jedoucí vozidlo pustit před sebe, nemůže-li se v důsledku hustoty provozu zařadit do pravého jízdního pruhu, i kdyby se tento v daný okamžik pohyboval rychleji
c)pravidlo zipu platí všude, tedy i tam, kde musíte pustit vozidlo do "svého" průběžného pruhu (a ani tam nemusí být svislé značení!)
Dnes spěchají všichni, někdo to umí rychleji, jiný pomaleji. Vám vadí malá pomalá auta, vy zase vadíte řidičům kamionů, kteří jsou sami tak malinkatí, že si museli pořídit tak velké auto :idea:
Tos mě dostal 😉
Jinak, správně je pouze "á propos" (viz PČP). Oba víme, že o to tu nejde. Jde o bezohlednost v silničním provozu obecně. Ze zkušenosti mohu říci, že situace se za posledních 15 let v mnohém zhoršila třeba i v příkladném Německu. Zatímco krátce po převratu jsem měl pocit, že tam auta snad řídí naprogramovaní roboti, dnes jede málokdo předpisových 50/100, na dálnici mnohem víc riskuje, mnohem častěji nedá přednost, nepustí na přechodu. U nevybité pubescentní mládeže je to jasné, ale 40-50letý podnikatel či otec rodiny. Tohle je věc směřování společnosti a zákazy ani příkazy nic nenapraví. Vystresovaný člověk má mnohem větší tendenci riskovat, aniž by dohlédl možných následků.
Jinak, správně je pouze "á propos" (viz PČP). Oba víme, že o to tu nejde. Jde o bezohlednost v silničním provozu obecně. Ze zkušenosti mohu říci, že situace se za posledních 15 let v mnohém zhoršila třeba i v příkladném Německu. Zatímco krátce po převratu jsem měl pocit, že tam auta snad řídí naprogramovaní roboti, dnes jede málokdo předpisových 50/100, na dálnici mnohem víc riskuje, mnohem častěji nedá přednost, nepustí na přechodu. U nevybité pubescentní mládeže je to jasné, ale 40-50letý podnikatel či otec rodiny. Tohle je věc směřování společnosti a zákazy ani příkazy nic nenapraví. Vystresovaný člověk má mnohem větší tendenci riskovat, aniž by dohlédl možných následků.
Jo a ta čárka nad "a" musí být samozřejmě obráceně (nejde přece o dlouhé "a"..., ale o předložku), ovšem já (také) nevím, jak ji tam v tomto editoru napsat.
Teď vážně: Tohle bezpochyby žádná pravidla ani represivní opatření nevyřeší. "Řidičská čest" se totiž už dávno stala pouhým prázdným pojmem, a poněvadž dnes jezdí v těchto složitých zimních podmínkách i ti, kdož nemají k řízení žádný vztah (chápu, že jinak to asi nejde), pak to na silnicích vypadá tak, jak to vypadá.
Jedni se totiž domnívají, že jejich "řidičské umění" je silně vylepšováno všemi těmi "elektronickými systémy s třípísmenkovými zkratkami", které si přece právě pro svou bezpečnost koupili (jak bláhové...)! Jiní jsou zase přesvědčeni, že bezpečnou jízdou je jízda přehnaně opatrná, pomalá, tzv. vyloženě "při zdi", aniž by vůbec kdy tušili, kde konkrétně vzhledem k momentálním povětrnostním podmínkám (atd...) leží limit/limity (i jejich např. "všude 40" může být někdy moc...), a aniž by si uvědomovali, že neadekvátně "opatrnickou jizdou" vytvářejí vzhledem k současné intenzitě provozu a hlavně "divočině kolem sebe" krizové situace pro sebe i ostatní.
Můj návrh: Na čas zrušit veškerá pravidla a nechat vzájemně se vymlátit ty, kdož to přehánějí, s těmi, kdož to neumějí!
PS: Vloni dělal autoškolu můj syn. Moc se mi líbilo, že instruktor učil své žáky dva naprosto odlišné styly jízdy: jeden, aby v pohodě udělali závěrečné zkoušky; a druhý, aby v dnešním provozu přežili. Jen tak mimochodem - z budoucích řidičů, kteří mu prošli rukama, mělo naprosté minimum dopravní nehody a když už, tak šlo jen o "drobné plechové"/parkovací škody.
Teď vážně: Tohle bezpochyby žádná pravidla ani represivní opatření nevyřeší. "Řidičská čest" se totiž už dávno stala pouhým prázdným pojmem, a poněvadž dnes jezdí v těchto složitých zimních podmínkách i ti, kdož nemají k řízení žádný vztah (chápu, že jinak to asi nejde), pak to na silnicích vypadá tak, jak to vypadá.
Jedni se totiž domnívají, že jejich "řidičské umění" je silně vylepšováno všemi těmi "elektronickými systémy s třípísmenkovými zkratkami", které si přece právě pro svou bezpečnost koupili (jak bláhové...)! Jiní jsou zase přesvědčeni, že bezpečnou jízdou je jízda přehnaně opatrná, pomalá, tzv. vyloženě "při zdi", aniž by vůbec kdy tušili, kde konkrétně vzhledem k momentálním povětrnostním podmínkám (atd...) leží limit/limity (i jejich např. "všude 40" může být někdy moc...), a aniž by si uvědomovali, že neadekvátně "opatrnickou jizdou" vytvářejí vzhledem k současné intenzitě provozu a hlavně "divočině kolem sebe" krizové situace pro sebe i ostatní.
Můj návrh: Na čas zrušit veškerá pravidla a nechat vzájemně se vymlátit ty, kdož to přehánějí, s těmi, kdož to neumějí!
PS: Vloni dělal autoškolu můj syn. Moc se mi líbilo, že instruktor učil své žáky dva naprosto odlišné styly jízdy: jeden, aby v pohodě udělali závěrečné zkoušky; a druhý, aby v dnešním provozu přežili. Jen tak mimochodem - z budoucích řidičů, kteří mu prošli rukama, mělo naprosté minimum dopravní nehody a když už, tak šlo jen o "drobné plechové"/parkovací škody.
ja mam v aute jen jeden pismenkovy bezpecnostni system, RAC... ruce a nohy. A musi mi zastoupit vsechno. A nestezuji si.
Mně nevadí pomalí řidiči, pokud z jejich jízdy nemám strach. Stačilo by, aby všem řidičům v autoškole řekli, že a) sníh není jed ani led, b) na sněhu se dělají jen plynulé změny pohybu. A úplně nejlepší by bylo, kdyby se autoškola směla dělat jen v zimních podmínkách, v duchu přísloví Těžko na cvičišti - lehko na bojišti.
Já jsem v první hodině autoškoly dostal na čerstvě padajícím a přimrzajícím sněhu hned několik středních smyků (něco jako ta "střední lavina", co se dá vodpružit 😄 ). Po vystoupení z vozu š120 jsem téměř nemohl chodit a nemyslím, že mi to tenkrát něco moc dalo >😁 Autoškola je vůbec moc krátká, aby něco skutečně naučila. Ti lepší učitelé se snad snaží alespoň vštěpit některé zásady pro jízdu a přežití. Učení pak holt probíhá v praxi. Nicméně já nemyslím, že čerství absolventi jsou tak nebezpeční. Jsou většinou dost opatrní a často i zřetelně poznatelní. Spíše jsou nebezpeční ti s pár lety a pár desítkami tisíc. Ti už jsou totiž vnitřně "mistři" a to bývá nebezpečné pro ně i okolí.
Pokud je na silnici nejaky snih, tak je otazka volby rychlosti porad rozpoluplna, protoze nevim, co je pod nim. Da se to vytusit, pokud za mnou nikdo nejede a zkusim pribrzdit.
Podle me zkusenosti neni hlavni problem ani tak absolutni rychlost, ale rozdily rychlosti jednotlivych vozidel. Pokud vetsina usoudi, ze ta spravna rychlost je 60, tak je stejny problem machr v 80, jako opatrny se 40. Smula je, pokud to ta vetsina odhadne spatne (led pod snehem).
Podle me zkusenosti neni hlavni problem ani tak absolutni rychlost, ale rozdily rychlosti jednotlivych vozidel. Pokud vetsina usoudi, ze ta spravna rychlost je 60, tak je stejny problem machr v 80, jako opatrny se 40. Smula je, pokud to ta vetsina odhadne spatne (led pod snehem).
To zoom: (cit.) "Podle me zkusenosti neni hlavni problem ani tak absolutni rychlost, ale rozdily rychlosti jednotlivych vozidel." (cit.)
- Pod to se podepisuji! Vím, teď už to vhledem k oteplení není o sněhu a náledí, ale nemohu se nepodělit o čerstvou zkušenost, která mi pouze potvrdila moji dřívější domněnku. Předevčírem jsem absolvoval cestu do Budapešti a včera zpět. Třebaže jsem se strefil (bohužel) přesně do návratu Budapešťanů po prodlouženém víkendu, takovou pohodu jsem navzdory totálně nabité dálnici nezažil od doby, kdy jsem ještě žil ve Švýcarsku. Levý pruh frčel 150-160, pravý něco mezi 120-130, přesto nebyl problém s předjížděním "pomalejších" autobusů a náklaďáků (podle mého tachometru jely tak těsně nad 100). Prostě žádný z osobáků nejel pod 120 a když už dojel nějaký ten náklaďák, tak v momentě uvolnění místa v levém pruhu svižně akceleroval, aby se zase po předjetí rychle zařadil zpět. (U nás prostě někdo jede svých xy km/h, a aby při předjíždění zrychlil, to ho ani nenapadne!) Zmatek a krizovky pak způsobovalo pouze několik Rakušanů (bezdůvodně blokovali levý pruh) a dokonce Němci (i když je dnes obtížné - zvláště po setmění - rozlišit nové rumunské SPZ od německých...).
A poučení ze srovnání dálniční jízdy v ČR, SR a MR? Čím více se v dálničním provozu vyskytují "zdržovači" (extrémní to bylo v SR, kde jsem si jich pár schválně "odměřil" - jeli cca 80 km/h!), tím více se pak nasírají "rychlíci" (v SR to někteří valili přes 200...), tím větší zmatek panuje na silnici, tím více krizových situací, tím více nehod atd. (nechť si každý doplní sám)!!!
Proto si umím představit, že "maďarský styl" by značně zklidnil "rychlíky". Co ovšem opravdu nevím - jak donutit "zdržovače/vyhazovače kvaltů", aby jezdili buď "normálně" (alespoň tak rychle, jako kamiony - někteří se totiž běžně nechávají kamiony předjíždět), nebo aby na dálnici vůbec nevyjížděli!
- Pod to se podepisuji! Vím, teď už to vhledem k oteplení není o sněhu a náledí, ale nemohu se nepodělit o čerstvou zkušenost, která mi pouze potvrdila moji dřívější domněnku. Předevčírem jsem absolvoval cestu do Budapešti a včera zpět. Třebaže jsem se strefil (bohužel) přesně do návratu Budapešťanů po prodlouženém víkendu, takovou pohodu jsem navzdory totálně nabité dálnici nezažil od doby, kdy jsem ještě žil ve Švýcarsku. Levý pruh frčel 150-160, pravý něco mezi 120-130, přesto nebyl problém s předjížděním "pomalejších" autobusů a náklaďáků (podle mého tachometru jely tak těsně nad 100). Prostě žádný z osobáků nejel pod 120 a když už dojel nějaký ten náklaďák, tak v momentě uvolnění místa v levém pruhu svižně akceleroval, aby se zase po předjetí rychle zařadil zpět. (U nás prostě někdo jede svých xy km/h, a aby při předjíždění zrychlil, to ho ani nenapadne!) Zmatek a krizovky pak způsobovalo pouze několik Rakušanů (bezdůvodně blokovali levý pruh) a dokonce Němci (i když je dnes obtížné - zvláště po setmění - rozlišit nové rumunské SPZ od německých...).
A poučení ze srovnání dálniční jízdy v ČR, SR a MR? Čím více se v dálničním provozu vyskytují "zdržovači" (extrémní to bylo v SR, kde jsem si jich pár schválně "odměřil" - jeli cca 80 km/h!), tím více se pak nasírají "rychlíci" (v SR to někteří valili přes 200...), tím větší zmatek panuje na silnici, tím více krizových situací, tím více nehod atd. (nechť si každý doplní sám)!!!
Proto si umím představit, že "maďarský styl" by značně zklidnil "rychlíky". Co ovšem opravdu nevím - jak donutit "zdržovače/vyhazovače kvaltů", aby jezdili buď "normálně" (alespoň tak rychle, jako kamiony - někteří se totiž běžně nechávají kamiony předjíždět), nebo aby na dálnici vůbec nevyjížděli!
Obdobnou zkušenost mám z Německa, aktuálně tento týden. Už sice dávno neplatí, že v Germánii dodržují rychlost na 1km/h (jak bylo již níže zmíněno), ale zato relativní klid, ohleduplnost a svižná jízda, jaká panovala na dálnici Berlín-Hannover (3 pruhy a všechny docela plné), to je fakt ten obrovský rozdíl proti D1.
Su tu taky, tak tak pomaly jazdia ? Letne gumy nieje vyhovorka, proste mas mat prezute alebo nejazdit.
Proto musím trvat na tom, že 90% řidičů neumí v zimě jezdit, což není o "plnej * elekronickych pomahacov pod zadkom ani o kvalitných zimných gumách"!
PS: "Můj styl" - na té rovině všechny předjíždím, aby pak oni v obci zase předjeli mě a za obcí si všichni počkáme, až někdo vyprostí ony deb..., kteří neznají obsah a význam pojmu "přizpůsobit jízdu stavu a povaze vozovky..."
Na cestach mimo mesta sa da ist cez 100 a v zakrutach do 90, akurat je trosku problem niekoho obehnut kvoli vrstve snehu v strede cesty, ale inak pohoda.
Kvoli tomu, ze boli pomerne plne cesty a nedalo sa bezpecne obiehat, trvala mi cesta z Bratislavy do Viedne 1 3/4 hodiny.
Podle mě by to chtělo více tolerance i ze strany těch, kteří v danou chvíli umí a mohou jet rychleji.
ono toto co pisem nieje problem len pocas snezenie, len pri snehu sa to znasobi
Zřejmě se někteří řidiči nedokážou smířit s tím, že by občas měli jet i jinde než vlevo asi by je to uráželo.
Pokud ti jde o jízdu ve městě, tam je problém v tom, že alespoň u nás v zákoně se levý pruh v městském provozu nepovažuje za "rychlý" a tudíž si každý může jet kde chce a může k tomu mít důvod jaký chce. S uměním jízdy na sněhu to asi nijak nesouvisí.
to beriem. druha vec je, ze uz by si si mal zvyknut na to, ze mat vodicsky preukaz nieje nejaka vysada, ale je to pravo.
ci sa ti to paci alebo nie. je to tak vsade.
a ja budem radsej, ked si niekto netrufa ist rychlo, aby isiel 40, pretoze takyto clovek ma zdrzi menej, ako druhy, ktory preceni svoje schopnosti a svojou nehodou spravi polhodinovu zapchu, pripadne este aj niekoho zabije.
ako pisal georgerolf, max. rychlost nieje povinna, je to len maximum.
Inac matus, som zvedavy, ako by si reagoval, keby som pred Tebou siel20km/h, kedze nieje nikde napisane, ze musim ist 60/40/30 😄 a pritom sa da ist vpohode 60-70. Tiez by si zanadaval, ze nepatrim na cestu.
ak su dva pruhy zhodne, a dvaja idu vedla seba a brzdia celu kolonu, to je samozrejme nieco ine.
ale napr dnes rano boli dvojprudovky odhrnute len v jednom pruhu a napr z PK do BA len LAVY pruh. myslis ze som isiel v pravom pruhu?
samozrejme ze nie. isli sme vsetci 70km/h a nikto nevyzeral byt nervozny. a tak to ma byt.
Na druhou stranu mi ovšem docela vadí, když někdo bezohledně zdržuje (aniž by programově umožnil předjetí rychlejším), např. jízdou levými koly až za středovou dělicí čarou, zkracováním si oblouků zatáček přes celou šířku vozovky atd., a přitom v obci neuzná za vhodné ani ubrat (v ČR je limit pouhých 50 km/h, což je oproti "slovenským 60 km/h" o dost méně), načež se vymázne v první ostřejší zatáčce, jelikož "on přece jede pomalu a opatrně". Překlad zní: "jede pořád stále stejně rychle, což je v některých případech zbytečně pomalu, v jiných příliš rychle". A právě tihle řidiči jsou nejnebezpečnější!