Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Jan Gutbayer
Může mi někdo vysvětlit, co vede lidi k instalaci světel pro denní svícení? Stojí od několika stokorun do - jak zde vidíme - více jak 5000 Kč a navíc auto dosti hyzdí. Návratnost investice je navíc nulová, protože se prováděly testy, kolik se ušetří paliva bez světel. Dospělo se k sumě limitně blízké nule, hluboko v hájemství statistické chyby. A cena žárovek? Když jednou za 3 roku utratím 2x 70 Kč za žárovky, tak se investice vrátí cca za cca 119 let 😄
Oproti tomu standardní světla jsou přirozená, člověk nevypadá, jako že svítí mlhovkama...
A samotné denní svícení? Vpodstatě jde o to, že buď musí svítit všichni a nebo nikdo. Jen tak je to bezpečné. Líbí se mi analogie "auto svítí = jede", "auto nesvítí = nejede". A krom toho je svítící auto lépe viditelné i za slunečného dne.
Byl jsem v roce 2006 v UK a tam nesvítí skoro nikdo, vesměs ani za mlhy a večer. Jedno se mi dokonce stalo, že jsem v klidu projížděl okolo řady aut a teprve když na mě několikáté zatroubilo, tak jsem pochopil, že ta auta nejsou zaparkovaná, ale stojí v koloně před křižovatkou. Potupně jsem pak couval na konec.
Zkrátka celou tu hysterii kolem denního svícení nechápu. Sám jsem svítil vždy, už se svou první Š120 před více než 10 lety...
Oproti tomu standardní světla jsou přirozená, člověk nevypadá, jako že svítí mlhovkama...
A samotné denní svícení? Vpodstatě jde o to, že buď musí svítit všichni a nebo nikdo. Jen tak je to bezpečné. Líbí se mi analogie "auto svítí = jede", "auto nesvítí = nejede". A krom toho je svítící auto lépe viditelné i za slunečného dne.
Byl jsem v roce 2006 v UK a tam nesvítí skoro nikdo, vesměs ani za mlhy a večer. Jedno se mi dokonce stalo, že jsem v klidu projížděl okolo řady aut a teprve když na mě několikáté zatroubilo, tak jsem pochopil, že ta auta nejsou zaparkovaná, ale stojí v koloně před křižovatkou. Potupně jsem pak couval na konec.
Zkrátka celou tu hysterii kolem denního svícení nechápu. Sám jsem svítil vždy, už se svou první Š120 před více než 10 lety...
Tak třeba je fakt že když někdo jezdí jen krátké trasy po městě tak je to znát a šetří to hlavně baterku. Je pravda že úspora paliva, případně plýtvání při svícení jsou velmi zanedbatelné hodnoty.
Duvodem muze byt treba, ze mas auto, u ktereho si sam zarovku nevymenis a musis do servisu. V pripade, ze mas nejblizsi servis 110km od baraku by to duvod mohl byt. Jinak to nikdo nikomu nenuti, je jen moznost vyberu a to je dobre!
Tak su kup VW kde mas servis na kazdom rohu a mas pokoj. Hmm 😉 😉 😉 PS😡i viem zivo predstavit ako si tuzery kupia 5-10 parov svetiel a vysvietia cele auto.
Já mám servis na VW až někde 30 km od domu. Ostatní značky mám do 10 km. Buď žiju na špatném místě já nebo Ty. 😉
No, jak ti to jen rict.... 😉 Politicky korektne, VW nedela auto, ktere bych si sel koupit 😄
Ved viem. Na Foxa ( liska to je skoro jak jaguar ) sa BRG nerobi. ;-\ 😉
Na tomhle je krasne videt, jak to mate, vy od VW, pomotany. Liska samozrejme neni skoro to samy jako jaguar. Liska je selma psovita a jaguar kockovita. Voda a vodka taky neni to samy. Pak se clovek nedivi, ze Passat a Golf povazujete za skoro to samy jako Mondeo a Focus >😁 >😁 >😁
já mám třeba auto s mrkačkama a denní svícení mě tim pádem dost otravuje, třeba na dálnici už je to znát, jestli jsou venku nebo ne, navíc třeba tyhle LED světla vypadaj fakt dobře, konečně nějaký který by se mi na autě líbily, jen ta cena ne!
Ronault.
Ono by ho přehlédl, i kdyby nesvítil, protože když jede auto po kruháči, tak ho vidíš čelně jen chvíli, vždy ho vidíš z boku, takže světla v této situaci nemají smysl. Navíc cyklista by se dneska už měl přizpůsobit provozu a oblékat se reflexně nebo jezdit po cyklosteskách, jinak to je o držku.
A svícení má dosti podstatný smysl.
A svícení má dosti podstatný smysl.
Je podle zákona povoleno mít rozvícené blinkry? Tím myslím, že by svítili stále, při odpočování by se rozblikaly.
Lamerica...
Tady to tak není.... Ale tohle je jeden z rozdílů mezi emerickými a evropkými vozy..
Tady to tak není.... Ale tohle je jeden z rozdílů mezi emerickými a evropkými vozy..
PetrJM71
Smysl denní svícení má. Jezdím poměrně hodně a podobnou situaci řeším dnes a denně. Už jsem ale i viděl řešení: cyklisti, kteří celodenně svítí. Tudy by podle mě cesta mohla být.
Přesně! Cokoli, co se pohybuje po vozovce by mělo být osvětlené...
Sám jsem poměrně vášnivý cyklista a mám tedy představu, že náklady za velmi kvalitní přední a zadní osvětlení nejsou nijak katastrofální (cca 800za obojí) 😉
Sám jsem poměrně vášnivý cyklista a mám tedy představu, že náklady za velmi kvalitní přední a zadní osvětlení nejsou nijak katastrofální (cca 800za obojí) 😉
Může mi prosím někdo poradit co je to za model nebo kat. číslo toho nahoře leddiodového univerzálního světla ? Nikde u Helly jsem to nenašel díky za radu.
Bez urážky, ale nesvietia iba debilkovia, sviatoční vodiči a iné podobné indivíduá.
Svietim dennodenne od roku 2000, vymenil som 3 - slovom tri žiarovky (aj to nie v tom istom svetlomete) - jazdím stále tým istým autom.
Usmievam sa "vodičom" , čo mi blikajú, že som si zabudol zhasnúť svetlá.
Pre tých čo nesvietia: Neprajem Vám to, aby ste sa dostali do situácie, že budete mať v trenkách kvoli tomu, že ste počas slnečného dňa neuvideli auto, ktoré ste mohli zaregistrovať, keby bolo malo malo rozsvietené svetlá, a už vôbec Vám neprajem to, aby ste kvoli tomu havarovali, či nebodaj vy alebo vaši blížni prišli z dravotnej ujme alebo nebodaj o život.
Ak to zažijete, potom všetci pochopíte, prečo je dobré celodenné svietenie.
Na denním svícení také vydělává stát na daních a firmy vyrábějící žárovky a rafinérský společnosti, benzinky. 1. vetší spotřeba žárovek 2. větší spotřeba benzinu - na jedince je to třeba jen 0,prd na 100km, ale celkově za rok je to docela dost litrů. Já ale svítil celý den i když se ještě nemuselo...
Hele a že to BMW, když nemá ledvinky vypadá fakt hnusně? 8-s
Smysl to má i za zamračeného dne, protože stříbrná a podobně jemně metalická auta jsou daleko hůře vidět. Nehledě na to, že mnoho spořílků by nejradši nezapínalo světla ani za tmy, svítí přeci lampy.