Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Český trh v březnu 2008: pořadí značek

103 komentářů

Navtech
To jsou hlášky, že snad toho rendla začnu milovat a věřit, že je to dokonalost sama stejně, jako ty tukový rohlíky se salátem kemping!
tudydudy
No tak to abych sem přihodil Japonce.Co takove Evo s Sti.Nikde nic o nich,zcela se na ně zapomíná a přitom to jsou právě taková auta,která lidem prvně řeknou jaké to je svézt se v pořádném autě.....A abych nezapomněl,právě Evo je právě to,na co se spoléhá většina tuzemských,alei zahraničních rallyeových jezdců........Ale,vzdyť vy to prece víte,tak si jen vzpomeňte..... 😉
Avatar - Emel
Emel
Nepochopil jsem, jak to myslíš. Jestli tak, že mnou jmenovaná auta jsou příliš exkluzivní, málo exkluzivní... nebo tak, že nejsou dost hezká. Není to výčet, jsou to jen příklady.

Říkáš žádné tuctové haraburdí a myslíš tím původní Mercedes 300SL, Porsche 911 Turbo nebo BMW 507? Víš co bude nejlepší... řekni mi, co si pod skutečně krásným autem představuješ ty a já ti něco najdu z Německé produkce.

PS: Renaultu docela fandím, ale přesto doufám, že nevybereš Vel Satis 😉
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Budu se muset kouknout. Ještě jsem šestku nepotkal 😒
Avatar - marek.g
marek.g
treba grande punto co? >😒] :no: to je skutecne krasne auto >😁 a zadne jine co?jo sorry jeste Bravo :-!
Milý Satisi,pokud za vrchol designu považuješ produkci odrážející se v tvém nicku,tak je mi tě upřímně líto.Než toto,to už bych se líp cítil ve Fabii a německá produkce je mi designově daleko bližší,než jakákoliv jiná.Tím netvrdím,že se jinde nedělají krásná auta,ale paušalizovat jako jsi to udělal ty,to vyžaduje notný kus diletantsví a teoreticismu.Zkrátka vše je věc názoru a úhlu pohledu.Nechci se mýlit,ale abys ještě rád nesnil nad Dolly Buster v secondhandovém tuningu i s ojetým podvozkem.Co naplat neojetý,když nejezdí?Prosím,ještě konkretizuj ty s drápkama,co umí,ať si rozumíme.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Možná někteří budou oponovat, že s Tebou je to ztráta času, ale není důležité změnit Tvůj názor, nýbrž naznačit okolí, co zkratka GTI znamená. Tedy postupně a k věci.

Je tedy příjemné, že Fabia na trhu stále drží důležité procento, což považuješ za silný argument, ale poněkud zapomínáš, že její podíl s g=10 m/s2 padá, takže Tvá chvála je nemístná. Českému i jinému zákazníkovi odpadá důvod ke koupi. Felicii si kupoval pro její pověstný kus auta navíc, solidní cenu, levné náhradní díly, ne proto, že by nebyla konkurence, ta byla. Toto však Fabie II nenabízí. Důvod ke koupi FI taky byl, i když již ne tak pro našince podstatný. Přišla kvalita materiálů a jízdní vlastností. Co si však budeme nalhávat, na naš tankondrom si Čech pořídí komfort. To však FII ve srovnání s konkurencí nenabídne, protože dostala starý podvozek, dokonce i ve srovnání s vlastním koncernem. Takže zákazník dostane oproti minulosti průměrný podvozek, podprůměrné motory, podprůměrnou prostornorst, průměrné pohodlí a nadprůměrnou cenu s podivným designem. Tomu říkáš důvod volby?

Mám být pokorný k tomu, že je Fabia II dobrá jako konkurence? Mám opěvovat průměrnost? Bídný argument.

Další Tvá argumentace s podporou průmyslu je zavádějící. Co se stane, když Škoda u nás nebude? Peníze ze zisku nepůjdou do Německa, ale například do Japonska, Francie, Koree či Itálie. To mne opravdu netrápí, zda děláme nebo neděláme levnou pracovní sílu. Je jen otázka času, kdy Škoda přesídlí výrobu jinam za levnější...

A na závěr. Nevytvářej mi mé sny, vytvářím si je sám. Tvé sny a předmět onanie je tady dobře známý, to Tě všal neopravňuje jej vnucovat ostatním.
Avatar - Ronault.
Ronault.
Tomu ale říkáš důvod k zakoupení Fobie? To je jen alibismus 😒
Ty máš zálibu sbírat angličáky, hmmm. :yes:
Dobrý. Ale zkus se zamyslet cos napsal. Jestliže to s tím výčtem myslíš vážně, nemáme se o čem bavit.
Skutečně krásná auta jsou úplně jiná. Žádný tuctový haraburdí. To tam rovnou připiš Fabii II, prožij mokrej sen a šupky za realitou. 😄
Hele, hele, brzdi. Já těch výminek najdu mnohem víc - E-Klasse všech generací, CLS a další téměř všechny mercedesy, předbangleovská BMW, jakékoliv Porsche (ano, včetně kajena), Passat CC, Audi A4 (dle mého má z celé palety největší šťávu) - což mi suma sumárum dělá dost dlouhý zástup aut. A přihodím klidně ještě Vectru minulé generace, já se flamů nebojím >😁 😉 :-!
No, vidíš, tohle jsem tak nějak chtěl před časem vyjádřit v diskuzi - "Tedy to nejdůležitější - je jedno, zda člověk koupí Fabii či Punto, všechna auta velkých hráčů v této třídě jsou kvalitní." 😉 :yes:
No vidíš, a pak že neumíš příspěvky, které nerozpoutají flame >😁 😉 :😉 😄
Pepis
Ford - jednicka v Evrope, podil na trhu 9,9 % :yes:
Avatar - Emel
Emel
Z Německa pochází spousta krásných aut... ať už sportovní ikony od Porsche, mnoho vybroušených modelů Mercedesu od starého 300 SL Gullwing až po současné CLS a SL, vždy zdatně konkurující BMW například s 507, 850, M3... Audi Quattro, TT, R8 a třeba A6... Opel Calibra, současná Vectra... VW Brouk.
Tak milý GTI, musím ti vzkázat toto😒br /> Baron Prášil je proti tobě břídil.
Jseš sedmilhář, výkrutkář a spoléháš, že mají lidé špatnou paměť.
U mně se však škaredě mýlíš.Moc dobře pamatuji na tvé ódy pěné na FII po uvedení. Nejlepší v segmentu, nejlpeší jízdní vlastnosti s novým podvozkem, nejlepší a nejvývaženější design a další plky pana rozumbrádka.
A ejhle co se nedočtu najednou. Přestaň se tak trapně angažovat, dogmatizovat a manipulovat ovlivnitelnou velkou skupinu.
Fabia II je prostě jenom pel-mel,nevyvážená krabice na kolech.
Převlečená do secon-handového kabátku ojetá Dolly Buster, avšak již bez použitelného podvozku.
S tím se smiř, jako se smiř s tím, že Němec až na pár vyjímek
NEUMÍ udělat krásné auto. Auto, kde exteriér je v plném souladu s interiérem. A ti co to umí, vystrkujou pomalu ale jistě drápky už i v Česku.

😄
Horst Fuchs
Našel jsem nějaké údaje k nové Ibize (a tedy nové platformě) 😒br /> Délka 4052 mm, šířka 1693 mm, výška 1445 mm, rozvor 2469 mm (+7 mm), rozchod 1465-1457 (+30 resp. +33 mm).

Fabia : Délka 3992, Šířka 1642, Výška 1498, Rozvor 2462.

Škoda pro Škodu ... Skutečně nechápu.
ladlen
Ja by som ju radšej porovnával v predaji s jej predchodkyňou, a na tú bude mať poriadne manko, jednoducho je to taký škodovácky nepodarok, len si to nikto nechce priznať. Ja som mal dve staré a boli v pohode, ale toto by som fakt nekúpil.
GTI
Problém ovšem je, myslím tvůj problém, že je to přesně tak jak píši. Fabia se rozjela a vykrývá zde přes 40 % trhu. Co chceš? 60%? 😄 Prostě je to velmi úspěšné auto, a to i v kontextu celé Evropy. No konci roku zase šečteme čísla a napíšme si, jak si kdo stojí. Uvidíš, že byť je Fabia z Česka, tedy nemá sílu produktu jako např. z Francie, bude mít vynikající prodeje. V roce 2007 byla Fabia v EU na osmém místě. To je fantastické číslo, nemyslíš?
ladlen
Tak toto mi pripomína demagógiu súdruha Fojtíka o tom, ako v Československu zavádzame perestrojku. Z perestrojky napokon nebolo nič, a myslím, že ani FabiaII nebude výnimkou.Upozorňujem, že proti Škodovke nič nemám, len tá FabiaII mi nesedí, na tie Tvoje keci.
ladlen
Náš dvojjediný GTI, alias 507, keby si aspoň štýl zmenil, takto si odhalený len podľa výberu slov a štylistiky.Ale závidím VW group takých fanatikov, pokiaľ nie ste na ich výplatnej páske.
GTI
O té podvozkové platformě jsem to tu také četl. Nerozumím tomu. Ovšem v jízdních vlastnostech to Fabii nijak nedegraduje. Domnívám se, že právě proto, že Škoda chce prorazit originální karoserií, tedy tou námi kritizovanou "úzkostí", byla užita ta stávající platforma. Ten motor 1,2 je fantastickej, v pružnosti se mu nic nevyrovná. Ta 1,6 je samozřejmě jinej lomcovák, ale já tvrdím, že ten základní motor Fabii moc sedí.

Vyzkoušel jsem na sklonku roku konkurenci (píši o tom v prosinci na blogu) a Fabia je premiant, tedy jeden z nejlepších. Na tom trvám. Královnou je dnes ovšem Corsa. Například kdybych měl volit mezi Fabií a Puntem, tak po projetí obou bych se nemusel vůbec rozmýšlet, vyhrává Fabia, u mne, jak se říká - na celé čáře.
Avatar - gld
gld
:yes:
Automobilka nemůže být nejspolehlivější,přece.Spolehlivé může být auto. To pro pořádek. Seč jsem nedávno koupil končící M6(důvody jsou jasné-cena,vychytané auto),pak je mi docela jedno,kolik Mazd se tu či jinde prodává,stejně jako Škody, VW, čehokoliv.Jestli je něco špatné,že NOVÉ auto je v česku stále nedostupná věc, zajímal by mne počet služebních.Moje je též služební-OSVČ bez mřížky,takže stát dostal poctivě DPH.Měl by mne mít rád.DPH je hlavní zdroj příjmů rozpočtu.Navíc kombi se mi fakt nelíbí a ani to nevyužiji.Spolehlivost-je příliš zjednodušené vzít údaj z ADAC,TUV,J.D.Power,test na 100 tis km AutoBildu...tahle data mají vypovídací hodnotu jako dnešní Blesk.25 let praxe strojaře.Proto ten názor. :-!
Kousek někdo píše o prodejích Renaulta:jistě že je spolehlivý jako cokoliv jiného a naopak,i u Toyoty či Mazdy jsou problémy.U mé to byl SCV ventil u CR-mám až bezproblémový model. 😉
GTI
Ronaulte, zkus být příště v těch nadávkách o řád elegantnější. Chce to esprit a jiskru. Nebo se snad domníváš, že bych zase já neuměl vytvořit slogan na tvůj nick? Ta latrína na závěr se přece úplně sama nabízí...

Pojďm tedy k tvému hodnocení - U hodnocení Škody, tam tě musím zásadně poopravit. Fabia v prodejích jede jak na Monze. Měsíčně jen v Česku prodává přes 2 tisíce a vykrývá trh z více jak 40 %. To je samozřejmě fantastické číslo. Tedy, kritizovat Škodu za nemastné neslané prodeje v Česku, to hodně kulhá, Ronaulte. Co je však důležité - Škoda dokázala zlomit design, a jak vidíš, ve své druhé generaci je přesto a stále pro drtivou většinu kupujících tou nejpřitažlivější značkou třídy. Tedy před touto skutečností smekněme. Je tu obrovská, doslova celosvětová konkurence a Fabia je nedostižnou premiantkou. Není to tím, že by snad lidé nevěděli, co si mají koupit, je to tím, že Fabia je regulerní konkurence mezi subkompakty a ta velká čísla potvrzují především to samé, co jinde. Kvalita se umocňuje v prodejích národním produktem. Ano, lidé žádají "vlastní" výrobky, lidé ve Francii v Itálii, v Německu... Tedy nemyslím samozřejmě lidi, jako jsi ty. V tom si rozumíme. Asi jen neználek tvého kalibru by očekával, že ve Francii se prodá nejvíce Fabií a v Česku nejvíce Renaultů.

Tedy to nejdůležitější - je jedno, zda člověk koupí Fabii či Punto, všechna auta velkých hráčů v této třídě jsou kvalitní. A to je to, za co by si od tebe zasloužila Škoda více pokory.

Vyčpělost a nesmyslnost tvé argumentace o rohlíku je o to úsměvnější, oč tu cizí značky dokáží usazovat vyšší procento své produkce. Co je však dechderoucí... tuším z tvého příspěvku, že přesto, žes z Česka, tedy Čech, jako bys měl nějakou patologickou radost, kdyby snad měla mít Škoda potíže s odbytem. Člověče, vždyť ta škodovka tu zaměstnává desetitisíce lidí. Co by si všichni počali, kdyby se vyplnily tvé naivní sny o tom, že budeme všichni jezdit v meganech?
Avatar - Ronault.
Ronault.
... a nechci použít příměr... Popravdě řečeno mě tento článek nepřekvapil a už vůbec ne diskuze. Náš Große Trottel *** zvětřil možnou konkurenci a předvedl své kvality na plné čáře a také důvody, proč má tolik "fanoušků". Někdo prostě cizí názory příjmout neumí. Nejvtipnější na tom všem je, že druhé napadá označením dítěte a adolescenta hrajícího si s autíčky, ale sám svůj věk, práci, motorizaci atd. neprozradí. Ale nejspíš to bude známým heslem: Podle sebe soudím Tebe.... Škoda ovšem slov...

A tím jsem se dostal ke Škodě. Pokles je celkem jasný. Fabia II úspěch zaznamenat nemůže v situaci, kdy na trhu jsou auta, která ji deklasují na plné čáře. Z designové stránky kraluje GP v červené, pronásledován Cliem v černé, M2 v zelené, Corsou v stříbrné a 207 v šedé a naše nevyvážená oranžová Fabia se drží již jen díky vlastenectví. A co teprve až příjde fialová Fiesta? K tomu tady máme konkurenci v Cliu Grandtoure a 207 SW a je zaděláno na pokles v ČR.

Z celkových čísel je pro můj pohled příjemné, že Renault se trochu vzpamatoval a snad mu to vydrží takto dále.

Ale jak říká okřídlená tabulka prodejnosti pečiva😒br /> Rohlík tukový 50%, bageta 35%, celozrné pečivo 20% a zbytek 5%... ale že by ten rohlík byl zrovna nejchutnější? 😉 😄
Horst Fuchs
A tím více je mi líto té výprodejové techniky, která se pod "superelegantní" karosérií nové Fabie skrývá. Nová Ibiza a Polo budou mít už novou platformu, proč musí mít do pytle Fabie starý původní úzký podvozek? A co ty tragické motory? Diesely mohou konkurovat novým "korejcům" maximálně spotřebou, z benzínů je nakonec volbou buď 1.2 HTP pro šetřílky nebo 1.6 pro ty, kteří chtějí taky trochu jezdit. Tady by zase mohla být spotřeba trochu nižší... Jo, vím, HTP se nesmí vytáčet, pak to žere. No, a u 1.6 se na spotřebu zase tak moc nehledí.
ozawasan
můj názor je takový, že mi nevadí odpočet DPH a klidně ať auta nemají přepážky - komu je co do toho, kdo jakým autem jezdí, když si poctivě vydělává. Zpravidla závidí ti, co to už ve tři probírají v hospodě u piva a "řídí svět". Jde mi spíš o to, že finančáky buzerují někoho, kdo nezaplatí pár tisíc a hned si smlsnou, ale velké věci jim uplouvají přímo pod nosánkem...
Avatar - gld
gld
No predsa tie originálne predné stĺpiky, to vie každý 8-s
Avatar - Ronault.
Ronault.
Šestka zahýbe, ale ve stříbrné, ta je exklusivní. Každý den chodím kolem Mazdy a mají tam hned dvě šestky, černou, která mi připadá zavalitá, ale ve stříbrné nemůžu říci jinak než :yes: :yes: :yes: :yes:
pogo26
:yes: není co bych k tomu ještě dál psal
MikyJ
:yes:
MikyJ
To ze si nekdo troufne to vydavat za pekne auto 😉
Dute
Kolko mas prosim Ta rokov?
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
mila001
Tak si řikám jak je možné že se prodává tolik Renaultu když ho všichni při různých debatách považují za(**😉.Zřejmě to tak špatné asi nebude jak zde většina(odborníků)se nám snaží nastínit.
Avatar - T613
T613
😉 :yes:
GTI
Klonil bych se k tomu kusu. Na Corsu dnes opravdu nikdo nemá. Je v komplexu nejlepší. Pokud jsi mě tam četl celého, tak velký (pozitivní) šok mi způsobilo Clio - fantastické, harmonické...
Asi takhle: znám lidi,jsou plátci DPH a nemají auto s odpočtem.Důvodem je to,že nehodlají na schůzky s klienty jezdit "dodávkou",černými skly a hrkotající příčkou.Být plátcem DPH zase není taková "radost",jak si leckdo myslí,ale to je třeba zkusit na vlastní kůži a pak se názory lehce poopraví.Jo,profese-docela dost právníků,projektanti,přednost mají sedany.
jj,ten tvůj testík není špatný,ale například Corsa mě osobně velmi zklamala😜odvozek byl na silnici plavný,nejistý,sedadla nevbuzovala přlišnou důvěru,totéž se dá říct o řízení,ale třeba to byla jen chyba kusu...
GTI
😄
GTI
Z hlediska pojeti designu takřka vše - od siluety, přes boční okna, až po dokonale obestavěný prostor.
okristan
já nic :😉 😉
GTI
Ján o subkompaktech toho dost vypsal v tom testíku na sklonku roku - [odkaz] Samozřejmě, že základ je základ, člověk si to musí vymazlit.
Chápu,že jako akcionáře Škody tě to trápí,ale my,kteří nejsme akcionáři,ani nás to nijak přímo či nepřímo neživí,tak nám je opravdu,ale opravdu jedno,jestli Škoda prodala X nabo Y Fabií, hlavně zde v Česku,když míří ven...Soukr. blahopřeji každému,kdo si letos nové auto koupil. Děkuji za podobné přání od jiných,že jsem koupil koncem roku 2007 také nové.Dobrý,ještě to jezdí,což oceňuji,když je to japonec.Měl jsem trochu obavu,ale drží...Nicméně jsem teď zkoušel kamarádovu O2 kde je i navigace(takže xenony,hlavové vaky,ESP aj. drobnosti to má též) a nejsu si jistý,jestli nebyla alespoň tak dobrá,v nejhorším případě,jako moje M6.Takže moc velký rozdíl v tom zase až tak není.Správně kdosi píše,že lidé bohatnou a kupují si větší a dražší... :yes:
pogo26
Co je na Fabii II originálního?
Tobě se fakt líbí Fabia II víc než třeba Clio,Grande Punto či nová Ibiza? 😐 Podle mě nejlepší,co na nové Fabii je,je palubka z Roomsteru.Žádný designový skvost,ale ani ošklivka.Hlavně musí být nejméně ve druhém stupni výbavy.Ten základ se jim fakt nepovedl...
GTI
Klid, jo... 😉
GTI
jenom jestli nejsi teď opilý ty 😉 Podívej, nová Fabia šla do rizika. Něco nebývalého - škodovka udeřila tam, kde to nikdo nečekal, originálním designem. A to fakt v každím úhlu. Tedy, dejme ji čas... Ostatně na trojku od mistra Bé jsme si také zvykali tři roky. Ne tedy, že bych chtěl činit přímou konfrontaci, ale i tak to prostě v autech chodí.
okristan
>😁 :yes:
GTI
:😉
Já ti nechci kazit iluze,ale Fabia II je pravděpodobně hlavní viník poklesu prodejů u Škody.První generace Fabie byla sice Německy strohá,ale rozhodně vyvážená,elegantní,kvalitní a na svou dobu měla perfektní ovladatelnost.Fabia II je prapodivná slátanina předku z Roomsteru a malého převálcovaného zadku.Ani kvalitou zpracování už to není to co bývalo,hlavně u základní verze.A co se týče ovladatelnosti,řadí se až kamsi do průměru.A to jsem pro tento příspěvek použil jen hlavní přednosti minulé generace Fabie a srovnal je s tou novou.Radši se nebudu vyjadřovat o již "legendárních" tříválcích a o německém TDI... :no😒br />
PS:Nic proti,ale mě černá Fabia s bílou střechou(kterou okopírovala od Mini Cooperu)připomíná opilého kominíka.Ale proti gustu...
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Emel
Emel
Mluvím pouze o designu, ale pravda je, že ten rozdíl je minimální...
Avatar - T613
T613
líp by to neřekly ani mé paví očka 😉
ozawasan
hezká čísla. A to je všechno. Manažeři dovozců a výrobců se budou předhánět ve výkladech těch či oněch čísel - Topkou to ale moc nezamíchá - to by muselo "něco" přijít ať už v cenové politice(ó jak drahá auta máme a všem zúčastněným, až tedy na kupující, to vyhovuje). Ti, kteří rostou v řádu desítek a "šílí" z toho, musí srovnat celková čísla. Takže uvidíme až na konci roku.....

No a k diskuzi o DPH - kdyby pořádně fungovaly FÚ a dokázaly spíš rozkrývat zdroje ne zrovna legální a krácení daní - ať si odečte podnikatel třeba dph na padesátimetrovou jachtu s přepážkou.
GTI
milic
Oktávka je samozřejmě nižší střední, ale není to hatchback a za 350 ji v akci nepořídíš.
GTI
jasně jasně 😄
Mně to trvalo minutu. Není to tak jednoduchý. Lepši, když si to přečteš.
kuko
No tomu jsem se právě chtěl vyhnout 😄
Tady je to samý odborník, tak jsem čekal, že mi někdo fundovaně a rychle odpoví bez nutnosti strávit čas hledáním na netu 😉
Čím ti připadá M2,popř. Fiesta vyjímečnější,než Clio,207,Corsa,Yaris,Ibiza,Polo apod.?Naopak myslím,že do toho spolku dokonale zapadnou,tam žádná individualita prostě není.Těch co vystupují z davu a nespleteš si je ani z dálky v mlze je proklatě málo.
Avatar - cerrbion
cerrbion
uvadet fabii jako ikonu nebo definici cehokoliv je dost síla.
Avatar - cerrbion
cerrbion
noz e je fabia draha je jasny, a z tveho prispecvku vyzniva ze je oktavka vyssi trida, coz pravda neni, patri prave do segmentu focus, ceed atd, je mozna nafouklejsi,ale za cenu podle meho nazoru premrstenych previsu vozu a zavody ve velikosti kufru jdou mimo me, pro me maji prednost jine paramatry. krome toho ja nejsem zrovna skoda fun, takze bych pri pripadem vyberu vozu tohoto segmentu o ni ani neuvazoval at je jakakoliv, ale to uz je offtopic.
Jéje, tak si to vygoogluj. Mrkni na [odkaz] ;-\
Skutečnost je ta,že jsem o Fabii nenapsal ani čárku,je to tvůj výplod.Začni tím,že to přiznáš,uleví se ti.Přečti znovu svůj první příspěvěk a mou reakci na něj.Dál už píšeš zcela od věci.A není to hádka do krve,chtěl jsem jenom znát pár informací,které jsi mi nedal.Jo někdo musí podpořit prodeje více,zatímco jiný prodá celou produkci i bez "akčních" slev.I tak se dá definovat kvalita. 😉
Avatar - Emel
Emel
Subkompakty bude definovat ten, kdo nejvíce prodá a zapadne do průměru. Definice subkompaktů bude Clio, 207, Corsa... a bude celkem jedno který z nich, protože všechny vypadají s troškou nadsázky +- stejně.

Lidé budou naopak obdivovat individuality. Mazda 2 & Fiesta nebo třeba Fiat GP, to bude mainstreamová avantgarda.

A Fabia.. v Čechách bude ještě dlouho zásadní součástí každodenního silničního života, stejně jako dnes Favorit... a podobně bude i vnímaná. Auto, nad kterým se nikdo nepozastaví a které tu prostě tak nějak všude kolem je. Pro Evropu to bude jen další z davu...
GTI
Já píši, že Fabia bude ta, která nejvěrněji zdefinovala subkompakty v rocích 2007 až 2012, tak jí držme palce. Samozřejmě, že asi nebude ikonou jako Mini či stará F500. I když... 😉
Avatar - Ricardo
Ricardo
Já u ni vidím nárůst o zhruba 100 % - to jde ne? Víc už má jenom Smart a Cadillac
Avatar - Emel
Emel
Ano, právě že tam je už 50 let a nyní její pozici oživuje a zároveň mění nová 500. Fabii čas dát můžeme, možná si na ní i dokážu časem zvyknout, ale do skutečných evropských dějin se zapsat nemůže. Ne za 50, ale za 15 let už na ni mimo ČR nikdo ani nevzdechne.
kuko
možná jsem blbej, ale furt mi to není jasný
poprosím teda ještě jednou a hodně pomalu >😁
Co všechno spadá do N1 - normální osobáky s mřížkou, předpokladám že taky užitkáče jako Berlingo, Kangoo a pod. ale co například už Transit?
Dík
GTI
Fiat 500 je v těch dějinách velmi dobře zapsán už 50 let. S tím nová pětistovka nic neudělá. Ani nemůže. Dejme té Fabii čas...

Já vypích´Mercedes, ale chápejme to tak, že celé postavení prémiovek je i v Česku na velmi potešitelném místě.

jo, Kia, Hyundai, tlačí na pilu.
GTI
Jo, souhlas.
Avatar - Emel
Emel
Mno, škoda že prémie od Mercedesu má často podobu dodávky 😉. Tipnul bych, že bez LUV a SUV by hvězda spadla někam pod BMW, určitě by se to dalo najít.

První pětka... nevím, propad Škodovky vykompenzovaný dvouciferným nárůstem u ostatních... nevidím v tom žádné "cloumání". Odstup od ostatních se zmenšuje, díky novým modelům dotahuje Kia, Hyundai a Fiat.

No a Fabie a design: spojení "Dějiny moderního designu subkompaktů 2007-2012" je celé k smíchu. Třeba takový Fiat 500 vejde do "Dějin designu automobilů"... a nepotřebuje si to úzce vymezovat, aby se tam vešel. Celé "Dějiny moderního ..." totiž upadnou v zapomnění někdy v roce 2017 a s nimi i Fabia II. Je to něco jako "Soutěž krásy malých žen s jednou nohou kratší" 😉.
A2
Nemusíš tu zamlouvat skutečnosti, do krve se tu hádat nebudu.
Realita je, že takovéto akce se dělají na podporu prodejů, nikoliv z dobré vůle.
Člověče,u tebe se ještě vyskytují halucinogenní účinky,nevím přesně čeho.Vždyť já jsem o Fabii nenapsal ani čárku,čti pořádně.Navíc zveřejněné výsledky ani nejsou výsledky modelů,ale automobilek jako takových.Kvízová otázka: kdy se začalo Bravo prodávat?Myslím,že dříve než v červenci.A kde jsi vzal informaci o očekávaném prodeji 120.000 kusů,to by byl obrovský podprůměr ve srovnání s daleko méně vyspělou konkurencí.
Avatar - Dinar
Dinar
Bohužel, ta hrozná disproporce karoserie jakoby posazené na o číslo menší podvozek, ta převáží, a výsledný dojem je špatný, byť, souhlasím, samotný design fabie je velmi kvalitní. Jako celek to snesitelně vypadá opravdu jen na sníženém podvozku a šestnáctkách.
GP :yes: Souhlas, to nezestárne. Je to dnes nejkrásnější subkompakt a zároveň nejkrásnější Fiat.
Avatar - T613
T613
sakra, vyvrací tam má být >😁 tož pardon :😉
marianek
V teto tabulce LUV zastupuje vozidla N1. Mozna jsem neco prehledl, ale videl jsem pouze Land Rover.
Avatar - T613
T613
vlastně to potvrzuje Freuda 😉
Avatar - T613
T613
Máme rozdílný vkus.. zatímco na předek jsem si zvykl, a našel v něm jisté zalíbení, tak ten zadek je opravdu majstrštyk a rychle mě probudí z té krásy. Chce to úplně jiný design světel. Takhle to vypadá jako stáhnutý zadek. Ale proti gustu.. já zůstanu věren GP
A2
Já?
Začal jsem na českém trhu, tys to interpretoval ve smyslu Fabia v počtu tisíců vůči ostatním (v desítkách kůsů), proto jsem zmínil srovnání s evropou. A právě na českém trhu díky Fabii Škoda ztrácí, proto tato kampaň, a právě zde.
Jinak Fiat s Bravem očekával 120.000 ks/rok, takže 80.000 za půl roku je nad očekávání, není to totiž svým pojetím přecijenom auto pro každého. 😄
kuko
já proti tomu nic nemám. Osobně si myslím, že ženy jsou jak dobré, tak špatné řidičky, přesně jako my chlapi. Co mi ale spůsobuje husí kůži je když vidím nějakou 18-20ti letou krásku třeba v ML, pije kolu z Mekáče, píše sms a ještě si zároveň v zrcátku kontroluje makeup...Myslím, že ani mých šest airbagů by mě nezachránilo 😒
Avatar - radhro
radhro
a co fabka na 215/40ZR16 >😁 :yes:
[odkaz]
GTI
Tatro... já jí přicházím více a více na chuť. Samozřejmě v kontextu s ostatní třídní konkurencí. Viděl jsem ji právě v té sport úpravě na širších kolech a byla to velká kráska. Fakt.
GTI
Jo, také musím potvrdit, že často (i za velmi drahými volanty) spatřuji dámu. No... ale to jen potvrzuje, že to tu funguje. Alespoň tedy u některých 😄
Avatar - T613
T613
Ježiš, s tou Fabkou2 nestraš. Mě úplně polil studený pot >😒] 😉
kuko
K těm platinovým kovbojům - spíš bys to měl přejmenovat na platinové cowgirls, protože poslední dobou vídám za volantem těchto obrů spíš křehké blondýny....

Já jsem třeba minulou sobotu jel z Prahy do Liberce a cestou tam i cestou spátky jsme potkali (spíše se mihlo kolem) Lambo.
Avatar - gld
gld
>😁 >😁 no ty si srandista takto zarána >😁 s tou ikonou automobilového dizajnu-fábiou si ma dostal >😁
kuko
Měl bych dvě otázky - co přesně spadá do kategorie LUV? Jsou tam zahrnuty třeba ještě i dodávky jako Transit, Transporter a pod?
Druhá se týka Roveru. V tabulce je uveden taky - co si pod tím mám představit? Je to Range Rover?
Dík
Nic jsi nepochopil.Copak stavím Fabii proti GP v evropském měřítku?Zkus to přečíst ještě jednou.Škoda každoročně navyšuje prodeje a je úplně jedno,jestli prodá v Čechách,nebo v tramtárii.Nemá ležáky a jede na 100%.Tomu říkám naprosto zdravá společnost,nadprůměrně dobře řízená.Myslíš,že Bravo se prodává dle očekávání?To aby k němu v akci 2 v 1 přidávali karavan.Jo jiná situace je třeba u 500.Vsaď se,že dokud budou pořadníky,tak se plošně zlevňovat nebude. 😉
GTI
Ne tedy, že by bylo číslo jako číslo, ale při pohledu na tabulky člověk s uspokojením konstatuje, že jsme standardním členem EU. Mnohým se to možná zdá přirozené, ale věř ještě takřka včera tu panovaly jiné pořádky. Tehdejší tabulká by končila někde u pořadového čísla pět... a bodoval by tam vojenský vyprošťovák z výbavy RVHP...

Takže v tomto kontextu velké bravo. Pět Ferrari... majitelům velké gratulace, ukazuje se, že to zde nejsou nedostupná auta. Oceňuji i 40 kousků od Jaguaru, naštěstí tu nejsou jenom milovníci olivového oleje a saké, ale i srdcaři co ctí klasu. Výborně bodují i ostatní prémie, dvanácté místo Mercedesu, to je sukces. No, a první pětka, ta tu s tím cloumá. Jistě. Nebo bys tu snad chtěl na silnicích potkávat tolik Punt jako Fabií? Mimochodem, jak jde čas, také již začínáte chápat, že tvar karoserie Fabie vejde do dějin moderního designu subkompaků v letech 2007 až cca 2012? v pomerančové s bílou střechou a stopětadevadesátkami Barum je to fantastická kára.

P.S. Padesát poršáků... fantastické. Je znát, že platinoví kovbojové ví. BRAVO PORSCHE. Padesát je číslo kvartálu.
A2
Tady je domácí automobilkou Škoda, pokud vím.. Nemůžeme se tedy divit, že zde okupuje první příčku, nevím proč stále argumentuješ čísly, Např. GP v evropském formátu smázne Fabii jako nic..

Myslíš tedy, že tato kampaň je vyloženě z dobré vůle Škody, aby pomohla lidem k cestě pro nový automobil, bohužel nemáš pravdu, je to opravdu z důvodů nižších (než očekávaných) prodejů.. 😄
A2
Jistě, nicméně zákazníci pro tuto třídu zde tvoří stále vetšinu a začínají se poohlížet jinde, protože konkurence nabízí na první pohled pro tyto lidi díky designu víc. Viz. 207 atd.
To je pořád dokola.Pokud automobilka je schopna prodat za "přemrštěné" ceny celou svoji produkci a stále nestíhá pokrýt poptávku,tak označení nedokonalá politika není na místě.Za takovou skutečnost by Fiat v případě kupříkladu Brava musel řičet radostí minimálně jako ty.Progresivní leasingová kampaň stále není plošné zlevňování modelů z důvodů velmi špatných prodejů.A jestli je toto těžké pochopit,pak je mi za tebe smutno,protože žiješ v temnotě.Jinak ještě malou dávku matiky.Nárůst z 5-ti aut na 10 je přesně 100%.Přesto to neznamená vůbec nic.Rozumíme tomu?
milic
Je možné, že fabia ztrácí, podstatné ale je jaké jsou důvody. Společnost bohatne, životní úroveň roste a lidé tak mohou za auto dávat stále více. Fabia, která dříve pro mnohé plnila roli rodinného auta přestává stačit a zájem se upírá ke kompaktům typu Focus, Ceed, Bravo, C4 ... které lze pořídit už za cenu okolo 400 tis.Kč. Proti tomu nemá Škoda co postavit. Fabia je na to malá a Oktávka drahá.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Doufám, že s tím zahýbe ještě trochu nová šestka, je celkem čerstvá. Ona i dvojka je celkem čerstvá a už jich potkávám docela dost (a v té zelené je mňamózní).
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Pro Škodu už dávno domácí trh není prioritou. Důležité je, že se každý rok více vyrobí a více prodá. A kde, to je už jedno.
Fiat.... No nic.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Výsledky Mazdy jsou zarážející, v současné době nejspolehlivější automobilka, suprovní podvozky, nadprůměrné motory a dobrá cena ji řadí na chvost.
Flavio
Domácí trh je pro Škodu sice důležitý, ale ne primární. Důležité jsou absolutní prodeje na všech jí okupovaných trzích.
A2
Ano, skutečně to tak je, zde stále proklamovaná Fabia skutečně ztrácí. Pokles Škody v prodejích, (ne tržním podílu) je logickým vyústěním její designové a technicky nedokonalé politiky v rámci segmentu malých aut, která s sebou přináší odliv zákazníků ke konkurenci napříč celým spektrem této třídy. Škoda se tento fakt snaží eliminovat nasazením progresivní kampaně na výhodné leasingové splátky pro nízkopříjmové skupiny obyvatel.
Nastupují ovšem jiní Fiat s GP a hlavně Bravem s nárůstem 21 resp. 35%..
:yes:
marianek
Vrele diky redakci za velice zajimave tabulky. Dominace domaci automobilky je stale presvedciva a jeji pokles zcela normalni. Cesky automobilovy trh se meni do normalu. Podil domaci automobilky na "skutecnem" automobilovem trhu je cca 18%-20%. Z toho vyplyva, ze podil Skody bude nadale klesat. Ustaleni cekam behem 5-7 let. Nejvice na tomto poklesu vydela automobilka z prilehlych zemi s nejsilnejsim vlivem. Zde jde take pouze o docasny fenomen. Dlouhodobe se prvni trojka menit nebude. Cisla se vsak ustali.
Behem cca 10 let vsak nastane velice zajimavy zvrat. Ceny ropnych produktu budou pro prumerne vydelavajiciho cloveka temer nedosazitelne. Prodej osobnich automobilu se presmeruje k alternativnim palivum. Ktere z techto paliv to bude je otazkou. Faktem je, ze automobilky, ktere jiz dnes nejsou blizko s masove produkci techto automobilu nestihnou tento nastup a prodeje se radne promichaji.
Trochu kritiky si k redakci neodpustim. V tabulce bych vital rodelene cisla mezi OA a LUV. Zde cisla prvnich trech bez podilu LUV😒br /> Skoda----3730ks
VW--------788ks
Ford------720ks