Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

92 komentářů

"Za deset dve" se neda poradne ruckovat. Je to prezitek z aut bez posilovace rizeni. Pokud potrebujes dobre ovladat volant, drz se za "trojku a devitku" nebo okousicek vys - vetsina sportovnich volantu je tak tvarovana.
Aha, no jo to znamena drzeni volantu ... Ja jsem myslel, ze uz zakladatel rubriky chtel jit po sichte do chalupy. Osobne drzim levou na 11 a pravou na saltr pace, nebo na kolene spolujezdkyne.
Drzet pravou ruku na volantu?Opravdu jen velmi vyjimecne.Prava ruka patri na saltrpaku a ne na volant.
Ja jsem nekde cetl, ze drzeni trictvrte na tri je idealni a z bezpectnostnich duvodu se pro volanty s airbagem doporucuje i pul ctvrte a deset minut.
Ted teda nemluvim o zavodeni nebo o "spravnym"

drzeni volantu. Mam takovou zkusenost, ze na

me ruce pri rizeni znacne pusobi gravitace a

proto v beznem provozu se pohybuju nekde okolo

3_9 hodin. Ale musim rict, ze na dalnici jedu

mezi polohou 5_7 a 6tou, spise vsak prakticky

na 6te hodine.
na 6 pravou rukou a levou si poklepavas prsty na liste u wokna ?
Já to na dálnici řídím pouze levou rukou a to na 6 1/2 --- extrémně pohodlné a dá se stále rychle raegovat i při 200km/h (to pak držím levou na 7 a pravou na 12:00 😊.
Ja drzim soutezni Sparco na trojce a na devitce,pokud zrovna neradim,ale jestli clovek jede aspon trochu poradne,pokud mozno s kratkym souteznim rizenim, je obou ruk mistama docela potreba😄 ale koleno spolujezdkyne je take velmi vhodna plocha na odkladani nepotrebnych rukou😄))
Tak na saltrpace, jo? A co kdyz ji mam pod volantem a jedu sam? 😃)
Tak si na tunel nalep svici a nezavid.
Na jaky tunel? Prave proto se delalo razeni pod volantem - aby v aute nebyl zadny priserny tunel a mohli si dopredu sednout tri lidi. 😃)
Šaltrpáka má být jen na navolení polohy "D", "R" nebo "P", a musí být pod volantem, aby co nejmíň překážela. Jinak je zbytečná. Servo musí jít jak po másle, potom levá obstará všechno. Pravá je pak volná k čemukoliv, co vás napadne. Nejlepší požitek je potom jíst za jízdy zmrzlinu v naprostý pohodě.
víte jak držel volant Kajínek, pří rallye Mírov-Praha? Levou na 5 a pravou na 7..
Chudak David, po rizeni Knight Rideru, si s nama nemuze pokecat nad tak dulezitou veci. Myslim si, ze by byl pro 9-3.
Loket pravé ruky opřít o lištu okna , prsty jemně jistí volant , pravá ruka v poloze cca 16.30 , dlaň přítelkyně patří na pravé stehno , aby mohla on-line sledovat , jak Vám hrají svaly na noze , když si hrajete s PLYNEM a řádně to zadupáváte - jak brzdy , tak občas i ten PLYN. Nasadit výraz "vše vím , vše znám" , poslouchat žvásty přítelkyně o Vašich kvalitách , sem tam prohodit na půl úst , jak dobře Vám jdou kšefty...kdo v tomto stavu pojede do Kurzovy ulice , je KING a Kájínek slíbil , že si s ním podá ruku. Nicméně do té Kurzovy jeďte tak či tak , DOPORUČUJI ! Bydlení měl opravdu hezké. Poznávací znamení - ODKOLEK v přízemí.
Mno, ja drzim vetsinou volant levou tak na 7-8 a pravou na saltrpace a kdyz potrebuju jistotu tak na 4. Kapisto vsichni?
ridit kniplem, shodnem se fsici
kdyz je spolujezdcovo sedadlo volne, mam ruku na jeho bocnim vedeni sedaku. Kdyz tam sedi pekna zenska, tak bych mozna smatral i jinde nez jen na kolinko nebo stehynko 😃) Na saltpace ji nenechavam, pac to vyslovne nedoporucujou v "navodu k obsluze" ... Volant drzim za prostredek (horni cast modulu airbagu), kdyz tam ma obe ruce. Jinak vetsinou na 6 hodinach jen levou ...
No teda! A co když by ona pěkná ženská šmátrání opětovala a Ty bys potom přidal plynu víc nej zdrávo a celá, těžce dosažená, průměrná spotřeba by byla v pr...?

P.S. Co to Berlingo? Budeme ho nějak oživovat?
Ahoj Michale, poslu ti mail....
To vám ta auta na cestě tak poskakují nebo máte mizerné sedačky bez opory těla, že se musíte držet za jízdy ještě volantu?
Avia taky měla řazení pod volantem, aby se tam vešli tři lidi. Málem jsem si vo tu páku zlomil ruku.(fuj to bylo ošklivý, zlatý Iveco)
Držet ruku na řadící páce je totéž, jako mít nohu pořád na spojce. Ve spojce ničíte axiální(stranové) ložisko, v převodovce zasouvací vidlice. Jde o to, že položíte-li ruku na řadící páku, mírně na ni přitom tlačíte. To jsem ale chytrej. Jinak volant držím na rovné silnici pravou rukou, kterou mám položenou na pravé noze, a k řízení v pohodě stačí pohyb zápěstí. Levou ruku mám většinou na okně.
podle mýho by se volant měl držet vždycky tak, aby se vždycky! dalo s ním podle potřeby na kteroukoliv stranu řádně pohnout - když říkám vždycky, myslím tím vždycky - tj.např.: zvíře přes cestu (o dětech přes cestu netřeba mluvit), rygol jako prase, bouchne přední pneu, bahno - olej - led na silnici a jiné sko***ny (zrovna tento týden si tak v poklidu v noci jedu na mokré silnici a najednou pár metrů před sebou - vidím a koukám jak zjara: na kanále absentuje dekl (kolik dávaj za kilo litiny, --- když si někdo z našich spoluobčanů potřeboval pomoct???)
Absolutny suhlas. A, BTW, o tom je 'o desat dve' resp. '3/4 na tri'.
Tak se mi zda,ae jsi tady jediny rozumny clovek.V otazce drzeni volantu se asi shodnem.Ja jsem zalozil todle tema,protoze me zajima co si mysli ostatni o spravnem drzeni volantu.Ja jsem naucen rozhodne drzet kormidlo "za deset dve",vzdycky se rikalo a ve vsech priruckach bylo,ze se tak ma spravne drzet.Proto me nastvalo,ze moje slecna ted dela autoskolu a tam ji uci,ze ma volant drzet" trictvtre na tri"(teda tadruha rucicka ukazuje spis tri) a ze je to podle poslednich vyzkumu nejlepsi.Coz me pekne stve,asi ji pak auto nepujcim 😄
na "rozpor" mezi 13:50 a 14:45 je relativně jednoduchý vysvětlení: 13:50 se doporučovalo dřív a mělo to svý dobrý důvody a má je to i dneska pro auta bez posilovače řízení (silový tah dolů je delší a druhá ruka se přehoupne přes vrchol a zase může nastat její silový tah dolů, ale dřív se překříží ruce a je třeba o něco dřív přehmátnout, což je rizikový faktor zejm. pro začínající nebo sváteční řidiče nebo prostě zmatkaře z povolání); naproti tomu poloha ve 14:45 - u auta s posilovačem řízení se "mrtvý bod" točení volantu, kdy ruka netáhne dolů ale do boku, tj. ruka je na "vrcholu", nejdál od těla dá dobře překonat právě díky posilovači a tato ruka má poté k dispozici bez přehmatu ještě půl otáčky volantu; tohle vysvětlení - tedy rozdíl mezi otočením volantu bez přehmátnutí při 13:50 o max. 240 úhlových stupňů a při 14:45 o 270 stupňů je tedy ta příčina; puštění volantu druhou rukou je v obou případech stejné; pravdou ovšem je, že pohodlí je pohodlí - při 13:50 mi na volantu leží i zápěstí event. třeba i část předloktí, což je méně únavné než při 14:45; důležitá bude i konstukce volantu - kam se ty pracky vůbec vejdou, aby jim nic nepřekáželo; a důležité bude i to, jestli ve volantu je nebo není airbag - když "bouchne", tak ve 14:45 mu pracky v cestě nepřekážejí ani omylem, což nemusí být pravda při 13:50; takže - nový auta mají posilovač a (skoro) vždycky taky airbag, doporučení na 14:45 je tedy jednoznačné; jako jediný rozumný argument proti tomu mě napadá jenom to, že při 13:50 se ruce míň unaví, což může hrát svou roli při delších jízdách; tolik má úvaha
no a aby to nebylo tak jednoznačný, tak tohle by asi mělo platit jenom pro auta s aut. převodovkou; protože ale potřebuju pravou hlavně ve městě furt na kvaltpáce, tak samozřejmě volant držím hodně často jenom jednou rukou - pak tedy zhruba mezi 11. a 12. hodinou; kdyby v tom případě bouchnul airbag, tak si nejspíš vlastní levačkou vymlátím zuby i s nosem a očima a potrhá to azy v levém rameni; ještě že tam ten airbag nemám (pro takovýto případ).
to pohoda+bobosek: Od vás poprvé slyším o nesymetrických polohách rukou. Mám jisté zkušenosti, neboť jsem se několik let živil jako učitel autoškoly a musím tedy protestovat proti jakékoliv nesymetrii rukou na volantě ve fázi výuky budoucího šoféra. Zkušený řidič si tu svoji polohu najde, ale žák má jiný starosti.Zcela zásadní bylo vysvětlit žákovi, že pokud se mu nebude pohodlně sedět, tak to nikdy nebude ono. Každý si musel najít pohodlný posez, bez toho, aby se rukama i nohama čehokoliv dotýkal. Potom si seřídil sedák tak, aby sešlápl spojku bez toho, aby na to nemusel vynakládat zvláštní úsilí. Potom si dal ruce na volant "za dest dvě" tak, aby měl ruku ještě mírně pokrčenou i v poloze 12. Je to důležité proto, aby mohl pohodlně točit volantem, nemusel při tom nijak měnit svojí polohu na sedadle a zůstával stále pohodlně opřený. Následovala debata o tom, co je nejdůležitější, že volant není od toho, aby se ho řidič držel. Stejně tak řadící páka. Obojí jsou ovladače, tudíž se musí ovládat. Kdyby byly na držení, tak by se jim říkalo držadla. Na rozdíl od držadel, že se volant nedrží pevně, ale pouze lehce, bez zbytečného napětí. Samozřejmě pásy lehce dotáhnout a mohlo se jet. Kdykoliv jsem toto opoměl, téměř vždy jsem zjistil, že je toto vysvětlení zcela nezbytné a velmi urychlí žákovu adaptaci. Pokud se stalo, že při prudkém zatočení žák ztratil orientaci rukou na volantě a po narovnání do přímého směru již měl ruce nesymetricky, vždy ho to táhlo na tu stranu, na které měl ruku výš. Je to zcela logické a přirozené. Jestliže držel ruce 13-50, vymetal krajnici, při 10-15 zas naopak. Symetrické držení rukou vždy napomohlo rychlému osvojení si důležitého návyku, kterým byla klidná a přímá jízda na rovném úseku.
13:50 není nesymetrické 😄
Teda taky si myslim,ze 13-50 je symetricke😊.Takze souhlasis s Pohodou nebo rikas,ze vzdycky drzet za deset dve?He?
Tak teď jste mě dostali! Na mejch digitálkách to neumím zjistit, jestli je 13-50 symetrické, ale pořád mi vychází, že není. Pro výuku bych se přimlouval za symetrické držení nejlépe za 10 dvě. S tímto držením se dají všechny okresky i jednoduchý město zvládnout bez toho, aby se muselo přehmatávat. S jednou rukou tak máte 3/4 kruhové dráhy k dispozici pro ovládání volantu (levou do prava a pravou doleva) bez nutnosti přehmátnout a to už je pěkná zatáčka. Později si každej najde to, co mu vyhovuje, ale pro žáky je problém nejen zatočení, ale i narovnání do přímého směru. A to si usnadní jedině tak, že alespoň jednu ruku z volantu prostě nesundají, aby ji pak mohli bez přemýšlení jednoduše vrátit do té pozice, ve které má být v přímém směru. K ní přiloží jednoduše symetricky druhou a jedou zas rovně.Některý auta mají taky na volantu takový výstupky pro palce a vždycky mi to vycházelo za 10 dvě, tak nevím. Sám mám levou ruku položenou na stehně a jen tak dvěma prstama přidržuju volant. Velký točení si mohu díky americky lehoučce jdoucímu servu obstarat zase jen levou a to vnějším krajem dlaně. Běda ale, jak sednu do něčeho bez serva.Posez je taky důležitej. Co vám víc vyhovuje, spíš formulovej, nebo traktorovej? Já mám rád opěradlo hodně dozadu, jinak mě pak bolej záda. Moc toho sice nevidím, ale volant si dám taky co nejníž a pak to co vidím, už mi stačí.
teda nic ve zlým, ale nejpozdějc ve druhý obecný mě naučili, že 13:50 hodin je za deset minut dvě hodiny (odpoledne), stejně tak že 14:45 je tři čtvrtě na tři (taky odpoledne); až doteď jsem s tím neměl problém, ale ještě tak 150-180 příspěvků profa a budu v tom mít vopravdu zmatek a mám nejvyšší čas začít ten zmatek řešit, protože až budu ten zmatek mít tak ho nebudu moct kvůli tomu zmatku vyřešit, jsa být totiž zcela zmaten tím zmatkem a takže jediné co mi napda je nechat si digitalizovat mozek a ruce taky a pak se mi na kukačkach budou presipavat tky jenom dygitalni pismenka nebo cifry nebo kuky a budu hledat pod polstarem vejce vod kukacky protoze vona je v te skatuli nemuze vysedet nai kdiš ji tam dam seno a du si dat frtana...
Já si myslím, že v současné době je 13:50 za deset minut dvě...
A co takhle 1:50 a.m.
Teda vy tu vsichni pisete i s hackama a carkama a krouzkama.Ja teda carky nepisu,protoze jsem z Ostravy😊a taky mi to jde rychleji.To jsem ale odbocil z tematu.
No vida,to cos napsal je uplne logicke.V mojem Favoritku zadny posilovac neni,tudiz ridim 13-50.Danke za uvahu!
Když máte auto s vůlí na volantě půl kola a brzdí už jen jedno zadní kolo, tak jste takovým způsobem stále ve střehu, že se nemůže stát, aby vás něco překvapilo a navíc nikdy nepřekročíte rychlost. Volantu se pak nepustíte ani na chvilku!
jo vlastní zkušenost se cení
Jo, to ja rikam porad - cim "bezpecnejsi" auto, tim nebezpecnejsi jizda. Kdyz se k tomu pricte jeste nezaplacene povinne ruceni a nejen, ze brzdi jen jedno kolo, ale podle nalady brzdi az na druhe, treti seslapnuti, popr. vubec, tak to je teprve bezpecna jizda. 😃)


P.s.: Drobna rada - nehazejte mysky pred stare vraky, oni lidi moc dobre vedi, proc maji padesatimetrovy odstup. 😃)
Z vlastnej skusenosti mozem potvrdit - ked auto nebrzdi, vtedy je to bezpecna jazda. Vtedy je aj 50km/h v meste privela a bezpecna vzdialenost sa dodrziava 😉
2login: pouzit vyraz "myska", ked vbehnem do 50-metrovej medzery, chce vela odvahy 😃)
hej, to nieje myška ale kryska ako prasacko! ...😃)
Malinko jsem to přitáhl za vlasy, ale některý jezdci k tomu nemají daleko. Na běžný užívání je pak nejlepší auto, který je na tom technicky sice líp, než jsem uvedl, ale po vrchu, každej blatník jiná barva, pokud možno jen na hrubo srovnaný a pěkně základovkou natřený. Nevěřili byste, jakej respekt takový auto budí a jak je kolem něj vždycky místa. A ještě by mělo být pořádně z módy, takovej obstarožní model.
Jak pise wawrik, myska do 50ti metrovy diry je fakt o strach. 😊))
to tam pomaly treba aj na tri krat cuvat..
Prosim o nejrychlejsi vyreseni tohoto prikladu: Urcete cas, mezi 13 a 14hod., ve kterem budou rucicky hodinek osove symetricke, podle osy 12 6. Prvni spravny vysledek dostane podtrzenou jednicku. Vysledek mi staci zaokrouhleny na sekundy.
Tak pocitejte, je to pro zakladni skolu.
To bolo lahke...
12:55:22.8
13:50:46.2
14:46:09.2
15:41😁2.3

Nemas este viascej takychto prikladov, mam to rad 😄 Teraz ma vsetci zozeru, ze mam rad matematiku.
To nevadi, ja se matematikou zivim(blbe). Mas 1.
Musím se holt podívat s děrma na nějakej ten domácí úkol.
Tohle jsem proste z toho archivu vytahnout musel ... Profe, profe co z tebe jednou bude 😊) Ja teda taky rucickovy hodiny moc neovladam, ale za 13:50 je za deset minut dve ...
Je zajimave, co se muze resit na tomto serveru... ja ridim tak, jak se mi chce... v autoskole nas ucili tri ctvrte na tri, ale jakmile ridim v aute s nekym starsim, dostavam ponauceni, ze bych mela drzet volant za deset dve, coz mi absolutne nevyhovuje... mozna je to na zvyku, mozna je to tim, ze jsem se neco spatne naucila. POdle me ale nezalezi, v jake poloze ten volant drzime do te doby, nez se nekde vymeleme. POkud se nam zda volant ovladatelny at v poloze 13:50 nebo 14:45, jezdete si podle vaseho prani...😊
Chudak prof... Profe? Tak co, Hodiny jsi se jiz doucil? 😄

No nic, stane se... Kazdy se obcas sekne, ale tohle bylo obzvlaste... zabavne 😄
to capriman: dik za vytazeni. Ve meste drzim volant za deset dve, at uz jedu s autem co ma airbag nebo ne. Mimo obec levou oprenou o okenni ram v poloze devet, pravou poruznu.
Já držím 17😁5 a vyhovuje mi to - Prostě každýho věc
cleaner: a při úhybným pohybu zádadně nepřehmatáváš viď?
nedělám úhybný pohyby.
teda ty musíš mít nervy ze železa, mě by plná haubna lidí brzy štvala
nespěchám - času mám dost.......počkám.....
tak proč ti vadí tolik aut na cestách? vždyť pro tebe musí být jižní spojka dopoledne hotový balzám

Vy ste se zas kochal doktore?
Protože je to tam samej smradlavej diesel a nedá se to tam vydržet.......
no je to strašný a navíc samej vidlák co? to je fakt k vzteku. Cítím s tebou.
Myslím, že každý řídí jak mu nejlépe vyhovuje. Pokud však mohu vnést svůj názor do diskuse, absoloval jsem tři kurzy rychlé a bezpečné jízdy (ne že bych neuměl řídit 😉)))) ), kde nám bylo velmi jasně vysvětleno a na mosteckém okruhu vyzkoušeno, že pozice 14:45 je nejvýhodnější. Na rovině umí jet rychle každý blbec, ale v zatáčkách je to jiné. Kdyby v autoškolách učili průjezd zatáčkou jako na těchto kurzech, asi by asi 90 % řidičů skončilo ve škarpě. Přibrzděte si, zařaďte nižší rychlost, do půlky zatáčky bez plynu a teď přidávejte ... Rychlý průjezd zatáčkou znamenající nájezd do zatáčky pod plynem, kdy na nějaké ručkování po volantu není čas, brzy přesvědčí o výhodnosti držení 14:45.

Ale aby to nevypadalo, že chci poučovat, hrozně rád jezdím v pozici 17😁0, to je pohoda ...
fireman: než 17😁0, to už je asi lepší Cleanerových 17😁5, alespoň můžeš mít obě ruce vedle sebe a ne na sobě 😃
kdo: kdo říká, že používám obě ruce 😉))
jóó, to je pravda, tolik rukou na jeden volant je škoda 😃)
Když už se tu diskutuje o tom, jak držet volant, zajímalo by mě, v jaké vzdálenosti máte nastavenou sedačku. Dost to s tím souvisí. Vídávám různá zvěrstva, nejvíce pozici Majkl Šumi. Někdy se divím, že řidič nesedí na zadím sedadle.
my mám(e) nastaveno sedadlo asi tak, že všechny údy jsou "tak akorát" pokrčené a opěradlo přiměřeně pro oba (myslím ženu) a na vše dosáhnout bez předklonu. Máš pravdu, že některé pozice jsou na zamyšlení. Ondy jsem viděl jít do Scorpia relativně vysokého chlapa a když dopad do sedačky a opřel se, koukal ven pomalu volantem. Holt není nad pohodlí. Horší mi však přijdou "piloti", co maj sedačku vepředu a opěradlo stopořený, že volantem drhnou o břicho a očimas o sklo.. K těm většinou patří i vytřeštěnej výraz a nečekaný reakce. Od takovejch dál.
Sklon operadla a volantu a vzdalenost sedacky ma byt tak, aby ruce pri otaceni volantem ani

v nejhorejsi poloze nebyly napute, ale mirne pokrcene.

Vyska sedaku by mela byt zvolena tak, aby clovek pri

nastupovani a vystupovani nemel se stehny a koleny pod volantem problemy a aby bylo

chodidlo pri bezne praci s plynovym pedalem a spojkou

v pohodlne poloze.


Osobne si nejdrive seridim vzdalenost tak, abych

pohodlne seslapl spojku az na zem bez prilisneho napinani

a propinani spicky nohy. Pak si seridim sklon

sedaku tak, aby mel ten spravny sklon -- to je dano

vypozorovanym chovanim pri delsi jizde. Je-li

moc polozen, boli mne zada, protoze se snazim

udrzet "nejakou" vzprimenou polohu. No a pak si

seridim volant tak, abych mel mirne pokrcene

ruce v nejvyssim bode volantu.
Nebo spíše "prsa na volantu". "Narvané" na volantu s hlavou silně předkloněnou, tak sedí obvykle ženy-začátečnice či sváteční řidiči a řidičky. Údajně si tím kompenzují subjektivní pocit "maléh👋špatného výhledu směrem dopředu". Vysvětlí jim už konečně někdo, že takhle se nedá bezpečně/rychle/citlivě ovládat volant?!
Mitsi: máš pravdu, jedna taková u nás jezdí a je "zábavné" koukat, jak na mírné zatáčce (cca 45 st), kterou při normálním držení volantu ani nevnímáš, ona musí třikrát přeručkovat tam a třikrát zpět. Napadá mně, jak by asi rychle absolvovala losí test
Já si v každém autě dávám sedačku úplně nahoru a úplně dozadu. Mám potom ten nejlepší pocit. Pokud jde o volant, záleží na těch možnostech, které Vám výrobce volantu dává. Většinou je to něco mězi 13:50 a 14:45. Mně tedy volant Octavie naprosto vyhovuje a neměnil bych ho za žádný jiný. ( i ten v Mondeu je o něco více nepříjemný do ruky)
To je asi dáno výškou řidiče a prostorostí kabiny. Když jsem seděl ve Fábii, měl jsem pocit, že jsem zapadlej pod přístrojovkou. Mám 186cm.
Asi si měl špatně sedačku..............
Co se volantu týče, mám rád reletivně měkké a silné věnce, neštěstí byly volanty Š1000MB a Š100.

To byl příšernej pocit - hubenej jak drát.
Myslím, že volant Octavie je jednou z dalších výhod Fabie Junior........
Dobře, to už máme dvě výhody: volant z jiného typu a obrovský černý beranidla. Který jsou další?
Další výhodou je odstranění řady nepotřebných součástí, které Fabii Clasic (nemluvě o Comfort či Elegance) zbytečně zatěžují. Výsledkem je o mnoho lepší dynamika a nižší spotřeba. Teď navíc dostal Junior i nivý motor 1.2 HTP, což je za 219000 skvělá nabídka, zvláště když uvážíme, že bude mít lepší dynamiku než o mnoho dražší Fabia 1.2 HTP Clasic.
Hele nezačal jsi dělat dílera Škodovce, že všude píšeš o Juniorovi za 219.000,-??
K těm doplňkům: asi myslíš již zmiňovaný dekl pod motor. Pokud uvažuješ v dimenzích menší hmotnost = větší dynamika, tak by ses divil, co takový rovný kryt udělá s aerodynamickým prouděním pod vozem na rozdíl od nekrytých partií motoru a všeho kolem. Jinak (v tvém duchu) navrhuji vyndat sedačky (stačí bednička od rajčat), tapecírunk a vše co nepotřebuješ k jízdě, ale pak by to i za 219.000 byl ještě větší * než teď. Bavíme se přeci o autech 21. století a to není jen motor.
Tak mám dojem, že se debata zvrhla jiným směrem než bylo myšleno( Borce, který řídil na bedně od zeleniny jsem viděl na vlastní oči). Ale zpět k tématu, nastavení polohy sedačky záleží skutečně na postavě řidiče (výška, délka nohou, ...), jak jsem četl v předchozích příspěvcích, v naprosté většině podle správných úvah. Vzdálenost od volantu by však měla být taková, aby při posezení a plném kontaktu zad se sedačkou (ne kulatá záda) a natažení ruky, se tato dotýká zápěstím věnce volantu ve 12. Jak tu někdo zmínil losí test, při pozici rukou třičtvrtě na tři tato vzdálenost umožňuje rychlé vyhnutí se překážce bez překládání rukou. Vyzkoušejte si jak změníte směr jízdy (velikost otočení volantem) při různých polohách - 2:50, 3:45,... Tedy pokud nemáte mezi krajními polohami 1 otáčku.
fireman: to nezmínil někdo, ale kdo 😃), jinak viz př. 36
Milujem borcov, co maju sedacku uplne vzadu a dole a pritom maju 165cm. Nastupia, lahnu si do sedacky, zavru dvere a neni ich vobec vidiet. Potom nastartuju, vzpriamia sa aby dociahli na volant a v tejto pohodlnej polohe idu zavodit na cesty 😄
Vsimli ste si, ze pri tomto aute nie je os volantu totozna so stredom sedadla vodica? Dost mi to vadi, pri soferovani sa na sedadle podvedome naklanam na bok, aby som mal obe ruky rovnako natiahnute...
Když Ti u Š105 vadí jenom toto, tak jseš v podstatě šťastnej člověk 😄))
To, či niekto drží volant v polohe 13:50 alebo 14:45, je fakt individuálne.


Ja osobne používam "niečo medzi", ale závisí to od viacerých faktorov. Ak napríklad idem po ceste, ktorú poznám naspamäť, držím volant len ľaváčkou v polohe okolo jedenástej; pravú mám zvyčajne položenú na vedľajšom sedadle.


Ak však idem po nejakej menej známej alebo neznámej ceste, husto prší alebo sneží a ešte k tomu je napríklad hustá hmla alebo tma, tak držím volant pevne oboma rukami v už zmieňovanej polohe a ruku zložím iba pri preraďovaní a hneď ju potom vrátim, pričom idem "s očami na stopkách" a som pripravený kedykoľvek stočiť volant či skočiť na brzdy.

S tým airbagom to bola pre mňa novinka, ešteže ho nemám 😊)))).
Docela me udivuje,jak tady kazdy tvrdi,ze jeho poloha rukou na kormidle je kratce po poledni prestavce.To proboha vsichni tak posilujete za jizdy,nebo jezdite jen velmi kratke trasy? Pokud nejedu zrovna v hodne zatackovitem useku,tak pro me je nejpohodlnejsi nasledovne - leva ruka loktem a casti predlokti oprena o polstrovani madla dveri,prava ruka opet podlozena v lokti a casti predlokti stredovou operkou a obe dlane,respektive prsty v "dulkach" na spojnici vence a dvou spodnich ramen volantu (cca 4😁7).Pri delsi jizde jeste ruzne kombinuju s nohama - leva noha pokrcena,chodidlem na sedaku(nemam spojku) a pri velmi dlouhe ceste a prazdne dalnici nohy posez na turka,nebo ruzne po palubce a ridim tempomatem.A sedak se snazim pokud mozno sklopit spis vice(pri delsi jizde se dost odlehcuje pateri),ale samozrejme pri zachovani dobre ergonomie ovladani.Volant spise vic dolu,ruce se mene namahaji a lepe se prokrvuji.Tot asi tak vse.
Justmane, mam dva dotazy tykajici se tveho sezeni za volantem ala turek😒br />
a) cim brzdis?

b) kam dáváš šavli?

Díky.
justman_: doufam, ze te nikde nepotkam. Takhle

popsane to zni docela nebezpecne 😁 Turek... Jak

brzdis? (Ja vim, predvidas...)
pokud se dobre pamatuju, tak justman vzhledem ke svemu bydlisti jezdi po nejvice na interstate highways, a tudiz brzddit nepotrebuje. (mozna by ani nepootreboval ruce na volantu, kdyby si dal vzdyccky na zacatku roviny budika, tak si muze schrupnout 😊))
Tak,tak,v cechach bych si s tema nohama na palubce moc nepojezdil.Ale i tady je to spis vyjimka.V okoli mestske aglomerace se pres den highway pohybuje spis kolem 20-30MPH.Ale kdyz jsem napr.jel napric nevadskou pousti,tak jsem za celou noc potkal 4(slovy ctyri)auta.