Podle ředitele svazu Pavla Tunkla to ale neznamená, že by si motoristé mohli z nyní provozovaných vozů mřížku odstranit, bude to platit jen pro vozy schválené do provozu podle nové směrnice.
hoch nepochopil, že většina na stejný startovní čáře začíná, ale všichni nemůžou bejt první. já taky nejsem zdaleka na špici, ale dělám co můžu a neremcám. on ale zřejmě nenávidí všechny co jsou před ním... ;-)
Co to zase pleteš? Povyšuje se tu někdo na někoho? Jdi, založ si živnost, zkus se uživit a když to zvládneš a vyděláš aspoň na to auto bez DPH, tak pak tu něco povídej o zákonech a morálce.
Asi jsi tu dobu nezazil, neplacal by jsi tak. Myslis si snad, ze si vsichni nejsme rovni pred zakonem? Myslis si, ze stranicky predseda je vice clovekem nez podnikatel vydelavajici miliony? Nebo snad si myslis, ze podnikatel vydelavajici miliony je lepsi nez prodavacka v konzumu vydelavajici minimalni mzdu?
Ano souhlasim. Nemam nic proti odecitani DPH z cestovnich nakladu. Ne kazdy ma ale pravo odecist si DPH z cenu noveho automobilu, pokud ho pote primo nepouziva k dosazeni zisku, ci pouziva k soukromym ucelum a nasledne odecita tyto cesty jako sluzebni.
Nevedomost te omlouva. Pokud bys mel moznost zkontrolovat si moji IP, poznal by jsi, ze nejsem v praci. O zamestnavateli jako takovem taky nemuze byt rec.
S tim PC se ale opravdu mylis a to jiz nic neomlouva. Pri pouzivani PC neudrzujes knihu o pouzivani. Nejde o dopravni prostredek. Navic nikde neni napsano, ze odepisovany PC nesmi pouzivat nikdo jiny k jinym ucelum. PC je dnes nutny k podnikani a pro mnohe primym zdrojem bysnysu.
Automobil je primym zdroje vydelku jen pro nekoho. Takovy podnikatel si ho muze klidne odepsat. Pokud ale automobil slouzi pouze jako dopravni prostredek, odepsat by se mely pouze naklady na prepravu. Nikoli cena automobilu.
Nezapomeň, že podnikatel (plátce DPH) si sice jednou za čas odečte DPH z benzínu, auta a jiných věcí, ale taky z každé své vydané faktury (svých vydělaných peněz) pravidelně DPH odvádí státu. Možnost odpočtu DPH není daňová úleva! :no:
Ty rikas, ze nepodnikas. Pises v pracovni dobe z PC sveho zamestnavatele, ktery si z nej na tuty odepsal DPH. Mel by jsi za nim skocit a dat mu nejaky koruny a poslat ho na FU, aby se dodanil. Pokud dostanes par facek, tak me to za vinu nedavej >:-[]
Takze nikdo na PC necumi do inetu, nehraje hry atd. Cili PC v tu chvili neslouzi k podnikani. A tak je to se vsim. Problem je, ze auto chapes jako jakysi spolecensky symbol a zda se, ze mas problem, ze nekdo muze mit "lepsi" nez ty. A nehraj to tu na nejaky manzelky podnikatelu. Bavime se o principu. A auto je vec jako kazdy jina a proto by se s ni v ucetnictvi melo zachazet jako s kazdou jinou.
Jakto, že se neúčastní. To má ten fotograf jezdit fakt stopem? Nebo třeba produkční. Ten nepotřebuje náklaďák a přesto by si bez auta nevrznul. Nemá snad jeho auto podíl na jeho zisku? Když doktorovi zavolaj ve dvě ráno, má jít na noční tramvaj a jet k pacientovi? Co třeba obchodní zástupce. Má se z něj stát poutník, aby obcházel vesnice s holí v ruce, zatímco by nabízel, co nabízet chce? 8-s
Co je to aktivně se nezúčastňuje výdělku? Podnikání jak známo (i selským rozumem) se nedá normovat. Aby si dosáhl svého stavu, musel bys uplatnit mnoho a mnoho výjimek, na kterém by nakonec profitoval pouze daňový poradce. Cokoliv nakoupíš ti nikdy nebude čistě sloužit pro tvorbu výdělku. Dokonce ani tebou uváděný počítač. Takže pokud použiji selský rozum na tvou argumentaci musel bys zrušit odpočty DPH u všech spotřebních věcí nesloužící přímo k výrobě. Tedy žádné automobily, nemovitosti, elektronika apod.
Pokud někdo dosavadní systém zneužívá, tak tu od toho jsou finanční úřady, který určuje oprávněnost, či neoprávněnost úlevy. A pokud i přes to všechno víš o někom, že se dopustil trestného podvodu, tak toto musíš okamžitě hlásit na policii, neboť jinak by si napomáhal trestnému činu. To snad víš?
Je to dobrý třeba při spotřebním úvěru, kdy dostaneš celý DPH najednou na začátku a neodečítáš ho třeba v měsíčních splátkách. Pro začínající firmu, nebo pokud nedisponuje financema.
Tak docela prča, ne? Je dobrý si téma naštudovat a s chladnou hlavou to druhý den vypálit do světa. To já ne, to já jsem horlivá hlava, hned bych odečítal DPH i ze vzduchu a chleba se sádlem.
Zkusim se te zeptat naopak. Uz jsem se snazil, odpovedi se mi ale nedostalo. Coze te opravnuje zadat danovou ulevu na automobil, ktery se nijak aktivne neucastni konecneho vydelku?
tak ty jsi hustej. a jsi si jistej, ze vsichni patrej na stejnou caru? imho neco podobnyho uz se vymyslelo pred par desitkama let a dodnes se z toho sbirame.....hlavne moralne, ty jsi toho tak trochu prikladem.
Nemyslim, ze by mi dochazely argumenty. Okristane, my vsichni si chte-nechte nosime praci domu. Za to prece klienta uctovat nebudeme.
Jeste jsi mi ale neodpovedel coze te opravnuje zadat danovou ulevu na automobil, ktery se nijak aktivne neucastni konecneho vydelku?
Mariánku, přestáváš to argumentačně zvládat. A děkuju, mám svýho právníka a vím, kolik stojí. Vím dokonce, kolik stojí moje hodina, přesto, když před usnutím v posteli přemýšlím nad projektem, na kterým dělám, nemám zapnutý stopky, abych to měřil... Mimochodem pokud vím, u nás se v autě s handsfree sadou smí telefonovat. Nebo bys chtěl krom odpočtu DPH zakázat i to?
Pokud jako pravnik pracujes pri jizde v automobilu, nauctuj to klientovi. Casto vidam ucty firmy za pravniky. 350€/h je za dobreho pravnika normalni taxa.
To, ze v automobilu telefonujes by te nemelo opravnovat k odectu DPH pri jeho nakupu. Naopak za jistych okolnosti by te policiste mohli pokutovat.
V tom, to je. Je pro MNOHÉ nezbytný k podnikání. Takže vlastně ten zbytek se odepsáním DPH z koupě počítače dopouští podvodu! Proč to tedy nezrušit komplexně? >:-[]
A proč ne? Jaký je rozdíl mezi například automobilem a počítačem? Proč by si dle tvých úvah neodepisovali jen čas strávený na židli, počítači, psaní tužkou apod.? Jaký je v tom rozdíl? Auto je spotřební materiál jako každý jiný.
Myslíš, jako že by právník v tramvaji telefonoval svým klientům? Anebo, že by si je rovnou vzal s sebou do tý tramvaje a tam to s nima probral? A cestou z Prahy do Ostravy za jiným klientem by začal pracovat na Floreci na nástupišti a pak v autobuse ČSAD by telefonoval s koncipientem a řešil s ním podrobnosti? Zajímavý. Nebo třeba fotograf, ten by taky mohl naložit techniku do krosny a jít na autobus a poprosit řidiče, aby mu sem tam připozastavil, že si potřebuje nafotit nějaký lokace... Jasně, přece fotograf ze svý podstaty nevydělává autem. Takže od zítřka, až uvidíš u pumpy stopaře s krosnou, ber ho. Možná je to fotograf a jede fotit exteriéry.
Prave v tech podvodech, Pocitac je pro mnohe nezbytnym pro podnikani. Rekl bych skoro pro vsechny.
Zde se bavime pouze o autech. Vezmeme to z druhe strany. Co te opravnuje k odecteni DPH z automobilu, ktere k podnikani nepouzivas?
Verim, ze bys udelal stejnou miru prace i v autobuse. Odepsat by sis mohl naklady na nucene cestovani pri praci. Proc ale odepisovat DPH z ceny automobilu, pokud se nijak aktivne nezapojuje do vynosu?
To je tvůj argument? Já ti tu vysvětluju, že duševně pracující člověk vykonává svou činnost nepřetržitě, nehledě na to, jesli sedí na záchodě, řídí auto, nebo je v kanclu u psacího stolu. Tak mi vysvětli, proč jeho auto neslouží k jeho podnikání. Třeba já udělám v autě na cestách spoustu práce...
Přesně tak, při nákupu os.auta za třeba 640tis. odečteš cca 100tis.DPH, za přepážku dáš 30tis. a při prodeji po 3 letech za polovinu původí ceny zaplatíš DPH 50tis.
Reálná úspora při přestavbě osobního auta v ceně kolem 640tis. (např. octavia combi) tak vychází na cca 20tis, stojí to za to?
To znamená Mariánku, že když tomu právníkovi v autě zazvoní telefon, zapne daňovej taxametr a začnou se mu načítat náklady? Nebo když začne přemýšlet o argumentech pro obhajobu svých klientů, udělá to samý? Ty to tu prezentuješ, jak kdyby si právník nesměl dát do nákladů ani účat za čistírnu, protože to kvádro je přece jen jeho rozmar a neslouží PŘÍMO k jeho podnikání. Takže od zítřka tu máme obhájce naostro >:D
Zde se bavime o automobilech, nikoli o budovach, a jinych nemovitosti. Pouze automobily.
Duvodem je zneuzivani tohoto zakona. Podle reakci vidim, ze takovych podvodnicku je vic nez dost.
V te kacelari, kde se zaloby sepisuji je pro pravnika misto bysnysu. Smlouvy se podepisuji prave na tom papire a pri podpisu pravnik sedi na zidli, pouziva pocitac, a firemni knihovna mu slouzi k provozu dane cinnosti. Automobil je pro toho tveho pravnika pouze dopravni prostredek. Tudiz by mel mit moznost odecist DPH z nakladu na dopravu.
Takze podle stejneho modelu nebudeme podnikatelum umoznovat uplatneni DPH z mobilu, PC, budov a dalsich movitych a nemovitych veci. Neni na svete nikdo, kdo by byl schopen pouzivat veskery majetek firmy jen a jen k podnikani. Mimochodem, vite, ze pouziti auta pro soukrome ucely je samozrejme osetreno. Najdete si prislusny zakon, nechce se mi tu psat podrobnosti, protoze je z hlavy nevim a nechci se nechat chytat za slovo. A vubec nejdriv si prectete zakon o DPH. Zda se, ze v tom mate slusnej gulas. Nepodnikate, dle svych slov, ale tvarite se, jakoby zakon o DPH byl z vaseho pera (coz by me ani neprekvapilo).
Zde pozor. Automobil koupeny jako firemni je ve vlastnictvi firmy. Tedy pokud koupis vuz do firmy a pote i do soukromi, nejde o plytvani penez, protoze je neplatis ze stejne penezenky. Aspon doufam, protoze by ses jinak dopoustel trestniho cinu.
...jejda, co je tohle za blbost? "Primo" k podnikani neslouzi ani ta zidle na ktery sedi pravnik, kdyz sepisuje zaloby pro sve klienty. Stejne tak papir do jeho tiskarny neslouzi "primo" k podnikani. A pritom to jsou prokazatelne danove uznatelne naklady na dosazeni zisku. A stejne tak vozidla!
Automobil je spotřební "materiál" jako každý jiný. Jen je za mnohem více peněz, což některé lidi dráždí. O tom, který vůz vydělává a který nikoliv, respektive kdy tento vůz vydělává by mělo být pouze majitele. Kupovat osobní auto na firmu a druhé pro osobní užití je přinejmenším hloupé a zbytečným plýtváním peněz. Co se týče nákladů na přepravu je to jen o svědomí řidiče a důkladnosti finančního úřadu.
Takže jediné co by se v tomto systému mělo změnit, aby si náklady na přepravu mohli odečíst z daní také řadový zaměstnanci. Jenže to se nikdy nestane, protože levičáci by neměli co rozdělovat. :no:
Ráno své osobní auto nastartuješ, třeba hodíš děcka do školy, dojedeě do práce, cestou z práce ještě něco zařídíš nebo nakoupíš, přes víkend někam s rodinou zajedeš, podnikatel jako nepodnikatel. Jako nepodnikatel si auto koupíš z vydělaných peněz, ze kterých jsi už odvedl i daň z příjmu a z auta zaplatíš i DPH, jako podnikatel odečteš náklady, z auta neplatíš DPH a daň zaplatíš až ze zisku. Když pak jiným firemním autem jezdí i podnikatelova manželka zaměstnaná třeba státem, snadno vzkvétá averze nepodnikatelů vůči podnikatelům.
Já jako nepodnikatel těm druhým nezávidím jejich starosti navíc, ale rád bych viděl jednoduchá daňová pravidla, kde se měří všem stejně. Nikdo by neměl odvádět daň z už jednou zdaňených peněz. Mně se prostě zdá, že celý náš daňový systém je postavený nějak blbě.
Chlapce nikdo ti nezakazuje vozit pasazery. Pokud mas automobil pro 5 lidi, vez si jich treba 5. Odectes naklady na dopravu. Pasazeri vsak nikoli, protoze zadne naklady nemaji.
Osobne pusobim v tomto sektoru. Ve firme jsou vozy N1. Zde se vsak vsechny vecer sejdou na parkovisti. Soukrome vyuzivani zde neexistuje.
To jsi se teda predvedl :no::no: A co takhle neco znarodnit? A tu poradnou "caru" nechat zaplatit ty hnusny podnikatele a pekne ze zdanenyho, ne? Marianku, marianku.... ;-\ ;-\
Chlapče, co je to stejná startovní čára, někdo se narodí chytrý a pracovitý, druhý hloupý a líný. Kup si do firmy Partnera pro pět osob, vez 3 lidi a dvoumetrový materiál. Zkus to vyřešit tedy neochcaně. A pokud vím nikdo ti nezakazuje podnikat, podnikej a kup si auto bez DPH.
Zde vsak pozor, znovu se mylis. Ne vsude je mozne odecist VAT z automobilu, pokud neslouzi k podnikani. Jakozto dopravni prostredek musi slouzit k doprave, prevozu, dovozu. Pokud vsak slouzi k doprave osoby, osob, ktere pote vykonavaji rekneme svou praci, dopravni prostredek neslouzi primo ucelu podnikani. Zde odectes pouze naklady na prepravu. Zde je velky rozdil. Dobrym prikladem jsou obchodni zastupci, doktori, manageri, pravnici a podobni. V EU a civilizovanych statech maji moznost odecteni nakladu na dopravu. Automobilu, ktery primo neovlivni proces vsak nikoli. Navtechu tvuj omyl je v cesku velice rozsireny. Je to dane zakonnym paskvilem, kterych je v CZ mnoho.
Placal, ktery na tvuj prispevek reagoval pouze prezentoval svoji hloupost.
Ono někdy nevim jestli se to vůbec vyplatí... Třeba na Vitaru ktera stoji kolem 600 000 stoji ta přepážka kolem 30-40 myslim... takže z těch 100 000 co ušetříte si asi 40 odečtěte... a pak když se auto prodává tak to taky daníte... otázka jestli se to fakt vyplatí... spíš to omezuje a ušetříte tak 1/5 toho DPH...
To bys jezdil možná první týden, než by tě policie ocenila 12ti body. >:-[]
(předpokládám, že nejsi politik a nemáš auto s modrým majáčkem)
Ale jo, jinak máš recht. Nejsem závistivec a uznávám, že jsou podnikatelé i na takové úrovni, pro něž nepřipadá v úvahu nic jiného, než S-Klasse a podobné, aby si netrhli ostudu.
Jsem taky pro zrušení klece, ale aby to nedopadlo tak že sice sice bez mříže, ale s možností uplatnit jako odečet pouze určitou část DPH. Např. 40-60% DPH jako v některých zemích EU.Což bych teda nemusel a u nás se ani nedivil.
S tim souhlasím, ale já bych v SL rozvezl daleko víc svačin a rychleji, než v Renaultu ***o, ale podstata je aby i výdaje státu byly uměrný. Ne že budu odvádět měsíčně na DPH 20 litrů a pak jim tam nahrnu odpočet za Cayena.
Do daňově uznatelných nákladů můžu zahrnout náklady, které jsou účelně vynaložené pro dosažení zisku. Je jedno, jestli obchodní zástupce dostane místo Octávky kombíka hatch. Těžko se ale u finančáků zdůvodňuje, že potřebuju k rozvážení svačiny auto za 3 mega, když mi k tomu stačí auto za desetinu. A ani argument typu "Už jsem na daních zaplatil dost, tak tohle už zdaňovat nebudu" by neprošel. :-)
Máš v tom brajg stejnej jako v hlavě. Popros tatínka, MaRRiánku, ať ti vysvětlí co je nákladem, výdajem podnikatele. Nechci ti to zde psát podrobně, nemáš čím bys to mohl v té zkratce pochopit. Tatínek ti to vysvětlí na tvé mentální úrovni.
Zatím přemýšlej o tom co jsou to vlastně ti plátci DPH, a představuj si, jak to DPH funguje na vstupu a na výstupu.
Pak si odpověz na otázku, proč se podle tebe má platit z auta pro podnikání DPH a z počítače ne.
Ale hlavně, hlavně se pokus nepsat k tématům, kterým s odkazem na svůj pubertální věk nerozumíš. Je půvabné číst tvé polodětské představy o autech, jo to uznávám, bavím se tím nejen já. Tohle zde je poměrně složité a odborné téma. Zde se můžeš ve svých příspěvcích jen zešměšnit. Což se ti ostatně už podařilo :-)
Tak nam zde placal zase predvadi pater svou pokrivenou. Jak a kde obejit zakon, najit skulinku, jak "ocurat" policisty, kteri pouze vykonavaji svoje povinnosti. Bohuzel to neni jen ten mistni placal. Tento zakon se verejne obchazi, prechazi, podchazi.
Byl bych pro uplne zruseni moznosti odpoctu DPH z automobilu. Postavit vsechny na stejnou caru tam kam patri. Kazdy by si koupil vuz, na ktery skutecne ma. Jednodychy a velice ucinny zpusob jak dat "pres prsty" takovym jako je mistni pokriveny placal.
Je zajímavé, že u aut se bude pořád řešit jestli umožnit odpis DPH nebo ne, montují se a rozdávají se pokuty za nesmyslné mříže a u motocyklů to nikdo neřeší. DPH si můžeš odepsat jak u Babety za 30 tisíc, tak u Ducati za 3/4 mega. Firemní motorky ani neplatí silniční daň a nemusí mít ani dálniční známku. Že by podpora prodeje od naší milované vlády??? :-!
Mě k tomu ještě vadí demnti, co si myslí, že na odpočtu majitel vydělá kdoví jaký cifry. To, že se při prodeji DPH doplácí z ceny odranděnýho auta je maličkost, ale pokud si někdo nárokuje 300 - 400 litrů na DPH tak je předpoklad, že tomu zkur...nýmu státu odevzdává taky patřičný DPH na odvodech, protože jinak by z něj berňák udělal kopací mičudu. Je to spíš jen takový drobný všimný. Nevim, proč bych si nemohl odečíst DPH na Mercedesu SL s kterym rozvážim svačiny, když na to vydělám.
Tak budeme mít (asi) možný odpočet DPH na auta... Alespoň se nám budou v kufru dobře vozit platby na sociální a zdravotní pojištění. Strop zdravotního je nyní kolem 12 tisíc a sociální pojištění je za 26 tisíc. Měsíčně a v těžkejch korunách. Jo, svět je krásnej. Údajně.
Přesně. :yes:
Budu se opakovat, už jsem to tu jednou psal. Výhody toho, že podnikatel nepotřebuje na odpočet DPH kombíka s mříží:
Ušetří cca 30-50 tis. za to, že koupí místo kombíka limuzínu.
Ušetří 20-30 tis. za mříž.
U Octavie si může koupit hlavové airbagy a mít bezpečnější auto. (tam to bohužel nejde dohromady)
Když ušetří náklady, tak zvýší svoji konkurenceschopnost. Popř. při vyšším zisku zaplatí vyšší daň z příjmu, což částečně vykompenzuje odpočet DPH.
Jo, trefils to... to je přesně ten pokřivenej pohled na výklad zákona. ČTK nám sice nesdělila o jaké odborníky jde. Předpokládám ovšem, že to budou nějací daňoví poradci, kteří jezdí s... mříží :-)
Je nehorázné neumožnit odpočet DPH u každého auta, které slouží k podnikání. Není přece rozhodné, zda jde o Kangoo či Lagunu. S každým z nich ten podnikatel podniká, resp. tedy zajišťuje a udržuje své příjmy.
Tohle se mi líbí:
"Podle odhadů odborníků státní pokladna přichází na nevybrané dani ročně až o několik miliard korun."
Podle této věty to vypadá, že když si koupím auto s odpočtem DPH, oberu tím státní pokladnu. Myslím si opak. Odpočet DPH by měl být u podnikatelů u všech aut, nejenom u náklaďáků. Taky bychom mohli říct, že státní pokladna ročně vybere od podnikatelských subjektů neoprávněně několik miliard korun. ;-\
to bylo v dobach kdy firemni auta meli jen statni podniky, ted kdy je 90% osobnich aut v kategorii N1 je to jedno zda-li jedes na vikend s mrizi nebo ne. Ale zajmalo by me jak by se na to koukala pojistovna kdyby jsis rozflakal PORSCHE CAYENNE za 3 mega a nemel tam mriz... jestli by to vzali za jine auto a auto ktere nebylo v technickem stavu provozuschopnem na CZ silnicich a tedy jsi s tim nemel vyjet z garaze... Protoze auto bez mrize v kategorii N1 je TECHNICKY NEZPUSOBILE K PROVOZU NA POZEMNICH KOMUNIKACICH.
Myslím, že soumrak sedanů nenastane, spíš se budou prodávat čím dál víc.. Rozhodujícím je, aby hmotnost nákladu byla větší než hmotnost posádky (tak nějak to snad je, když tak mě opravte) a to sedany splňují. Když tak se z pětimístného udělá čtyřmístný.
Na tu kontrolu pozor. Aby u výjezdů měst nestáli policajti (za komoušů jsem to zažíval každý pátek od cca 12 hodin) a neptali se tě, jestli nejedeš firemní károu na víkend... Ostatně, i kdyby se tě ti policajti ptali, těžko by z tebe dokázali vymámit odpověď. Totiž, kam jedeš, do toho nikomu nic není. Ovšem vykazovat černé cesty pro berňák, to se nevyplácí. Když ti to zpětně dodaní a připočtou penále, můžeš se i dost prohnout. Co se týká služebáků, tedy aut zapůjčených podnikem svému zaměstnanci, tam problém není - jezdíš kam chceš, kdy chceš.
Stále to samé dokola... tak řešení přijde za tři roky, možná. Já jsem pro to odpočet maximálně rozšířit, zpřísnit (resp. ujasnit) pravidla služebního použití vozidla a pak je důsledně kontrolovat.
Jo, tohle je dobrá zpráva, konečně pošleme do věčných lovišť krysí klece. Přemýšlím... takže tu budou dvě kategorie podnikatelských aut - sedan bez nároku na odpočet DPH a kombi s nárokem na odpočet DPH. No, tak vypadá to, že v Česku nastane po roce 2009 soumrak sedanů... Nebo sand nám vláda nadělí modré z nebe a odečtem to i u sedanů?
Hele... jedna nedeflorovaná antracitová avantová ášestka na třílitrové naftě s neposkrvněným kufrem, a ty ušetříš kolem 300 tyček. Budou fronty.
Kamosa capli bez mreze-2000Skk pokuta,odobrali mu technicak,ktory mu vratili ked sa dosiel ukazat k fizlom,ze uz to tam namontovane naspät.Bratranec radsej nebral verziu s mrezou,lebo by nemohol jazdit s autom az pred barak kedze na ich ulici je zakaz vjazdu nakladakom(bez rozdielu hmotnosti!) a fizli tam s radostou kasirovali osobaky s mrezou.
To je ještě legrace, horší by bylo, kdyby to řešili přes finanční úřad. Tam si myslim, že by si (pokud by to prokázali) smlsli na snadnym případu. Na druhou stranu si nedokážu ten proces představit.
Kamarat od importera mi hovoril ze mali zakaznika ktoremu prisli danovaci na kontrolu mrkli do auta kde nemal mrezu - vymontoval a mal problem nie s policiou ale s danovakmi.
já například ano , vyndal jsem to hned z nové škody oktuše , a povodili mne asi po roce.V techničáku zapsáno vozidlo: nákladní.Pokuta 1000,- Kč a byla to tzv.CELNÍ STRÁŽ. Evidentně chtěli úplatek ale radši jsem zaplatil pokutu než abych jim strkal pětikilo na chlat a cigára.