Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Z přestavěných osobních aut zmizí po roce 2010 povinné mřížky

redakce AUTO.CZ
Diskuze (101)
Podle ředitele svazu Pavla Tunkla to ale neznamená, že by si motoristé mohli z nyní provozovaných vozů mřížku odstranit, bude to platit jen pro vozy schválené do provozu podle nové směrnice.

Osobní auta, která si podnikatelé nechávají přestavět na lehká užitková kvůli odpočtu DPH, zřejmě už koncem roku 2010 přijdou o pevnou mřížku, která odděluje kabinu od zavazadlového prostoru. Za dva roky začne platit nová směrnice pro tzv. evropské schválení typu vozidla, která by měla toto české specifikum odstranit. Vyplývá to z informací Svazu dovozců aut.

Podle ředitele svazu Pavla Tunkla to ale neznamená, že by si motoristé mohli z nyní provozovaných vozů mřížku odstranit, bude to platit jen pro vozy schválené do provozu podle nové směrnice. Zároveň budou moci výrobci pro český trh mřížku montovat až do podzimu 2011. Pevnou mřížku přitom většina uživatelů hodnotí jako nutnou zbytečnost za několik tisíc korun, která snižuje možnost přepravy objemnějších nákladů.

V rámci evropského schválení typu vozidla se pak bude jeho zařazení určovat zejména podle provedení a rozložení nosnosti pro osoby a náklad. Lehké užitkové vozy by měly mít větší nosnost nákladního prostoru než povolenou hmotnost maximálního počtu přepravovaných osob.

Výrazný přesun osobních aut v provedení kombi mezi lehká užitkové vozidla nastal po roce 2003, kdy stát zavedl pro tyto firemní vozy možnost odečíst si při nákupu malých nákladních aut DPH. Jako nákladní auta se v současnosti prodává téměř polovina luxusních Audi, ale i vozy Porsche nebo Jaguar. Podle odhadů odborníků státní pokladna přichází na nevybrané dani ročně až o několik miliard korun.

Dovozci i Sdružení automobilového průmyslu přitom volají po tom, aby se možnost odpočtu rozšířila i na osobní vozy, jako je to běžně v některých evropských zemích. "V současnosti na MF probíhá analýza situace v této oblasti jak v ČR, tak v zahraničních zemích, o problematice jednáme. Zatím žádný konkrétní návrh v této věci nechystáme," sdělil ČTK mluvčí ministerstva Ondřej Jakob.

Prodej nových osobních aut v Česku se v prvním čtvrtletí zvýšil o 9,7 procenta na 33.026 vozů. Prodej v kategorii lehkých užitkových vozů, kde přestavěné osobní vozy tvoří asi dvě třetiny, se zvýšil o 18,6 procenta na 15.208 automobilů.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (101)
17. 4. 2008 16:55
Re: ZRUSIT KLEC, ZRUSIT ODPOCET
Odpovim ti tedy srozumitelneji. Ano, myslim, ze vsichni patri na stejnou caru.
17. 4. 2008 16:53
Re: ZRUSIT KLEC, ZRUSIT ODPOCET
ouroboros15 si mysli, ze vsichni nepatri na stejnou caru. Co si z toho vyvodis?
16. 4. 2008 17:54
Re: ZRUSIT KLEC, ZRUSIT ODPOCET
Asi jsi tu dobu nezazil, neplacal by jsi tak. Myslis si snad, ze si vsichni nejsme rovni pred zakonem? Myslis si, ze stranicky predseda je vice clovekem nez podnikatel vydelavajici miliony? Nebo snad si myslis, ze podnikatel vydelavajici miliony je lepsi nez prodavacka v konzumu vydelavajici minimalni mzdu?
16. 4. 2008 17:50
Re: ZRUSIT KLEC, ZRUSIT ODPOCET
Ano souhlasim. Nemam nic proti odecitani DPH z cestovnich nakladu. Ne kazdy ma ale pravo odecist si DPH z cenu noveho automobilu, pokud ho pote primo nepouziva k dosazeni zisku, ci pouziva k soukromym ucelum a nasledne odecita tyto cesty jako sluzebni.
16. 4. 2008 17:46
Re: ZRUSIT KLEC, ZRUSIT ODPOCET
Nevedomost te omlouva. Pokud bys mel moznost zkontrolovat si moji IP, poznal by jsi, ze nejsem v praci. O zamestnavateli jako takovem taky nemuze byt rec.
S tim PC se ale opravdu mylis a to jiz nic neomlouva. Pri pouzivani PC neudrzujes knihu o pouzivani. Nejde o dopravni prostredek. Navic nikde neni napsano, ze odepisovany PC nesmi pouzivat nikdo jiny k jinym ucelum. PC je dnes nutny k podnikani a pro mnohe primym zdrojem bysnysu.
Automobil je primym zdroje vydelku jen pro nekoho. Takovy podnikatel si ho muze klidne odepsat. Pokud ale automobil slouzi pouze jako dopravni prostredek, odepsat by se mely pouze naklady na prepravu. Nikoli cena automobilu.