Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Hyundai Elantra: premiéra faceliftu v Pekingu

Korejská automobilka Hyundai na autosalonu v Pekingu představí facelift modelu Elantra, který je vyráběn pro čínský a severoamerický trh.
Zpět na článek
10. 4. 2008 16:17
10. 4. 2008 23:49
neregistrovaný "rop01"
10. 4. 2008 16:17
i30
Celkem pěkné auto.
Příjde mi ale, že je předek hodně podobný na i30ku.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "rop01"
10. 4. 2008 23:49
Hyundai vs Kia
Kia míří po stránce designu do úplně jiných sfér (Schreyer je jiná liga..) Hyundai spíš nabírá opačnej směr.. tahle Elantra je pěkná ošklivost
Rozbalit vlákno
1
11. 4. 2008 11:27
Re: Hyundai vs Kia
Je určitě pravda, že Kia se díky nákupu Schreyera dostala skokem na vlastní designové nohy. První skutečné modely od Schreyera se ovšem objeví až tak za 2-3 roky, momentálně jdou na trh pořád ještě díla jeho předchůdců, i když jím už upravená. Pak se - pokud si Schreyer udrží svou tvořivou vitalitu - zřejmě Kia (za podmínky vysoké kvality výroby) stane velice důrazným trendsetterem. Na druhé straně nelze pochybovat, že v rámci koncernu H+K jsou globální strategie koordinované a vzájemná konkurence obou značek je šéfy modulovaná tak, aby v praxi znamenala sladěné rozšiřování trhu. Hyundai sice (zatím) nemá svého Schreyera, ale postavit tuhle Elantru proti kiovským posledním modelům (nebo dokonce konceptům) je omyl. Byla zpracovaná s primárním ohledem na estetické preference čínského trhu, kde má Hyundai po dobudování druhé joint-venture fabriky k dispozici kapacitu přes 600 000 jednotek ročně a chce jí naplnit do roku 2010 (a spolu s Kiou získat 10% podíl na tamějším trhu, který je větší než americký). Hyundai chce letos v Číně prodat 100 000 těchto Elanter. [Kia má v Číně instalovanou výrobní kapacitu 430 000 jednotek ročně, čímž se koncern H+K v součtu v Číně kapacitou vyrovnal takovým soupeřům jako VW a GM.] První ohlasy z USA ukazují, že facelift Elantry bude příznivě přijatý i tam (prodej Elanter v USA roste, o více než 10% [11500 vs 10300] za 1.Q08 proti stejnému období loni, po váhavém začátku se model "chytl"). Podobnost masky s i30 je samozřejmě záměrné sbližování identity, jelikož se zároveň na americký kontinent začíná (nebo brzy začne) dovážet i30 v kombíku. Kia udělala ještě radikálnější rozlišení evropské a americko-asijské stylistiky, když pro Evropu zvlášť zavedla cee'd a na jiných trzích ponechala Cerato. Obrovsky se jí to vyplácí, za první Q08 se těchto sesterských modelů dohromady globálně prodalo kolem 86 tisíc (z toho cee'd asi 35 tis.) - Musíme vnímat i závod všech (a H+K zvláště) s čínskými domácími výrobci, viz např. dnešní zpráva zde o novém modelu FAW Bentung. Ten pro Číňany přichystal Ital Design, který dříve tak dobře posloužil právě Hyundaii (Pony, Sonata...). Čili jednak se historie opakuje a za druhé se pohyb vývoje neuvěřitelně urychluje. Západoevropští (ale i japonští a korejští) investoři masivními vklady a souvisejícím přísunem knowhow do Číny vyvolali džina, který jim nyní všem jde tvrdě po krku.