Novinky
Když se sečtou celkové prodeje VW v nižší střední třídě, tj Golf+Golf plus+Jetta, výsledkem je obrovský náskok před zbylými výrobci (celkem 600 tisíc aut). Zajímavá je velikost rozdílu mezi první trojicí modelů a čtvrtým Renaultem (a kdyby Peugeot nečísloval modely s každou generací jinak, byla by jeho řada 3 před R. Mégane). Potěšující je tak vysoké umístění Octavie (ať si všichni antiškodováci myslí, co chtějí); jen těsně ji předčí celkový součet prodejů Toyoty Auris+Corolla.
I přes všechnu designovou příšernost stále rostou prodeje řady Altea (asi díky XL?)... huh. Ufo Civic zřejmě nebude tak špatné, protože taky neustále v prodejích stoupá a není to nováček. Design tedy nebude TAK kýčovitý, jak se tady při uvedení prohlašovalo.
Taky máte pocit, že Fiatů Bravo je nějak málo?
Překvapuje mě Logan. Na to, co je zač, má celoevropsky slušné prodeje.
I přes všechnu designovou příšernost stále rostou prodeje řady Altea (asi díky XL?)... huh. Ufo Civic zřejmě nebude tak špatné, protože taky neustále v prodejích stoupá a není to nováček. Design tedy nebude TAK kýčovitý, jak se tady při uvedení prohlašovalo.
Taky máte pocit, že Fiatů Bravo je nějak málo?
Překvapuje mě Logan. Na to, co je zač, má celoevropsky slušné prodeje.
Jestli máš k ruce ty statistiky, mohl bys mi pls napsat kolik to dá u Forda? Hlavně kolik se prodalo C-Maxů, díky 😄
C-max je MPV, takže bych k VW musel zase připočítávat Tourana... a tak bychom mohli jít dál a dál.
Ad Fiat Bravo, je to nástupce Stila, kterého se v 2006 prodalo kolem 50tisíc, letos 20 tisíc, zatímco Bravo má 80 tisíc prodejů. Takže bych netvrdil, že toho je málo. Oproti Stilu je to pokrok a velký, otázka je, kolik prodejů očekával Fiat ve svých výpočtech.
Stilo byl v roce 2006 už vybíhající model, navíc nepříliš úspěšný. O Bravu se mluvilo jako o autu, které má pozvednout Fiat k vyšším prodejům a podílům na trzích... což mi s prodanými osmdesáti tisíci vozy zrovna moc dohromady nejde. Možná, že kdyby přišla také 3D varianta a kombi, vyskočily by prodeje zase o něco výš, třeba na sto tisíc. Byl by to dvojnásobek oproti Stilu, ale pořád v evropském měřítku zoufale málo, při velkolepých prohlášeních Fiatu. Mám pocit, že cokoli nad velikost Grande Punta jim prostě nejde.
Ty zřejmě neumíš číst,viď.
Jedná se o prodeje pouze půlroční, Bravo se dostalo do prodeje v průběhu roku a ještě se na něj čekalo tři měsíce, takže prodeje kolem 160.000/rok jsou reálné a plně dostačující, jedná se totiž o vůz útočící na dynamicky smýšlející mladé zákazníky a jak známo, těch je méně než důchodců. (Kombi zatím alternuje Stilo)
Jedná se o prodeje pouze půlroční, Bravo se dostalo do prodeje v průběhu roku a ještě se na něj čekalo tři měsíce, takže prodeje kolem 160.000/rok jsou reálné a plně dostačující, jedná se totiž o vůz útočící na dynamicky smýšlející mladé zákazníky a jak známo, těch je méně než důchodců. (Kombi zatím alternuje Stilo)
No jo,ale to je na tak krásný a kvalitní vůz zofale málo.Vždyť Bravo hravě smázne i technicky zastaralá Octavia s traktorovým TDI.Není ti na tom už něco podivného?Minimálně za zamyšlení to stojí.Samozřejmě nejde přehlédnou výsledky evropské produkce,byť Civic mě v prodejích docela překvapil.
"Vždyť Bravo hravě smázne i technicky zastaralá Octavia s traktorovým TDI"...inak jest ti chuti? >😁 :no:
Tu odvážnou větu, že zastaralá Octavia s traktorovým TDI si nechám od tebe velice rád vysvětlit. Nuž do toho... Je libo 2.0 TDI?
No ja myslim ze v pripade fiat Bravo je to uspech protoze se prodava pouze v jedne modelove rade!!! U Octavie pokud bychom odecetly 60 tis. prodanych vozu v cechach a rozdelily ji na kombi a 5ti dver uz to takova pecka neni.
Co je opravdu ale zajimave tak je Logan protoze zde se ukazuje ze evropa neni pouze cechy a nemecko >😁 Co je podle mne ovsem velky propadak je Jetta (i kdyz mne osobne se libi), bohuzel auto z mexika za ty penize nema bohuzel v evrope na ruzich ustlano a nepomaha ani marketing WV. 😢
Co je opravdu ale zajimave tak je Logan protoze zde se ukazuje ze evropa neni pouze cechy a nemecko >😁 Co je podle mne ovsem velky propadak je Jetta (i kdyz mne osobne se libi), bohuzel auto z mexika za ty penize nema bohuzel v evrope na ruzich ustlano a nepomaha ani marketing WV. 😢
Odečetly?Jsme ženy?Zajímavá teorie,jak vysvětlit prodejní propadák jménem Bravo.Mimochodem,Fiatu nic nebrání udělat další karosářské varianty,ale když ono jim to moc nejde....Takové pěkné kombi,to je kumšt.
To je dobrá hloupost. Vyloučíme z evropských prodejů Brava třeba taky domácí trh, aby se to vyrovnalo? I kdyby se k Bravu přičetlo dobíhající Stilo, pořád je to tragické číslo.
Zdravim. Pridam nazor do mllynice. Osobne par prekvapeni - 1. Logan- je jasne ze utoci nizkou cenou, i tak jsem necekel takovy uspech. 2. New Beetle - na to o jakou koncepci vozu jde bych taky necekal ze se porad ta kdobre prodava (skoro jako Stilo). 3. Auris/Corolla - asi bych cekal vic, ikdyz je pravda ze v souctu by na tom byli jak Octavia.
z prvej trojice nie som vobec prekvapeny. Je to stala klasika, ktora sa obmenuje v pozicii na 1-3 mieste. Trosku som prekvapeny z tych japoncikov, ze sa nachadzaju az od 12. miesta, ale zase ked to beriem s nadhladom, nie je to vobec neuspech...osobne ocakavam v tomto roku boom modelu Ceed a Bravo..minuly rok bol uvadzaci pre oba modely, takze tento rok to bude podla mna lepsie a oba maju na to, aby sa zmestili do TOP 10. Co sa tyka premiovky BMW1 ci MB "A" som prekvapeny uspechom... :yes:
Z predaja Ceedu som prekvapený, vlani v Žiline vyrobili okolo 160 tis aut, z toho možno 20 tis. Kia Sportage, čiže asi 140 tis Ceedov, a predaj len 69 tis, kde sú ostatné, na skladoch?
Ano aj...nie každé vyrobené auto je hned predane, zober si kolko je aut v showroomoch, predvadzaciek a podobne, mozno to bude tym, ja neviem 😉
V té statistice opravdu chybí C-Max, vzhledem k tomu, že Golfů Plus se prodalo 100 tis. kusů tak se dá předpokládat, že C-Max by měl být taky hodně vysoko.
C-MAX je podla mna...lepsie predavanejsi...ako Golf Plus, takze to cislo podla mna je o dost vyssie..C-MAX je vsak male MPV (Golf Plus nie???) tak asi preto tu chyba
C-Max je "MPV", tak by měl bojovat s MPV a ne s nižší střední třídou, takže stojí proti VW Touranovi, který je na podvozku Golfa.
To MPV pro C-Max jsem schválně dal do uvozovek, protože do MPV má celkem daleko (klasická MPV mají mnohem větší variabilitu interiéru - Picassi, Touran, Scenic, ...)
To MPV pro C-Max jsem schválně dal do uvozovek, protože do MPV má celkem daleko (klasická MPV mají mnohem větší variabilitu interiéru - Picassi, Touran, Scenic, ...)
Příjde mi trochu zvláštní, když se v jedné kategorii poměřují takové rozdílné vozy jako je BMW1 a Logan...
To by mě zajímalo, jakou část z těch 5% u Octavie tvoří domácí trh. Neumím najít prodeje v ČR za minulý rok, ale asi to nebude malý podíl.
Každé auto má svůj domácí trh,a ten náš je zrovna celkem zanedbatelný.Pokud auto nezahraje na citlivou strunu ani doma,tak je to už smutný příběh.Jistá dávka patriotismu je vlastní téměř všem národům a to my mezi špičku zrovna nepatříme.
S tím souhlasím. Akorát co se týče toho patriotismu myslím, že na tom nejsme vůbec špatně vzhledem k počtu škodovek na silnicích 😄
Možná tě to překvapí, ale nejúspěšnějším kompaktem není ani Civic ani Bravo, nejúšpěšnějším kompaktem Evropy je GOLF, Gé Golf, Gé jako - GURU. Přes třicet let je a za třicet let stále bude. Tomu se říká umění mistrů mainstreamu v praxi. Proč, že to tak je? No především, pokud jsi ten, který tuhle třídu vydefinoval a přes třetinu století a v průběhu dvou století i dvou tisíciletí absolutně válcuješ svou třídu, nemáš s umístěním starost. Co však ti hrozí, hrozí ti plagiáty... a že jich je. Takže abys jako jednička obstál, nemůžeš usnout, musíš být předvoj. Předvoj designový, předvoj technicky. Ani v jednom VW u Golfa po celá bezmála čtyři desetiletí nezaváhal.
Co je tedy GOLF - jízdní a technická špička své třídy, motory, které sbírají jedno světové ocenění za druhým, materiály, které vždy definují aktuální model nejlepšího evropského kompaktu... je to vůz, který vrostlk do světa aut a který tento svět významnou měrou spoluvytváří.
Tak tedy... poklekněme... a dejme si... tu naší😒br />
IKONA IKON
Ty, ikono ikon, co svým světlem naše životy prozařuješ. Ty, GURU z největších, co svou mocí nám cestu otvíráš.
Ty, první Svatý ze svatých, který svou vírou dlouhé táhlé vyhráváš. Ty, GOLFE GTI, smaragde našich nocí a slunce našich dní.
My, nezlomní a žádoucí, my, nadějní a oddaní, my v záři tvé síly klopíme zraky své a v prachu cest tušíme mapy svých snů.
A tedy tobě, GTI, klademe na oltář touhy svou naději, klademe tobě svou krev. Klademe tobě věčnost svou raději, vždyť jen tys ta… trefa tref.
Ostatně😒br />
EVERGREEN
Jsou auta, co se snaží vypadat. Jsou taky auta co nevypadají vůbec. Jsou auta, která projedou kolem tvých uší, když stojíš na chodníku ve frontě na parmanentku na metro a tebe ty uši brní ještě týden. Jsou auta, která tě šlehnou přes konečky prstů a tebe mrazí, jen si na ně vzpomeneš. Jsou auta, co ti vyrvou srdce a ty víš, že se nikdy neopustíte.
Vím, že je možné přicházet k odpočaté 911 a už na dálku cítit to chvění uvnitř mozku, to vzrušení těsně před tím, než se sesuneš do sedadla. A ještě nevyjedeš. Ještě chvíli. Sedíš, položíš ruku zvolna na koženej volant, lehce zkusíš vůli řadičky, sem tam, sem tam. Pak pozvedneš oči šikmo vpravo, seřídíš zpětný, nakopneš to a jsi v tom až po uši. Už není auto, nejsi ty, není vzduch a není slunce. Je to všechno dohromady. Plná dvě, plná tři. Jsi v tom a nikdo nikdy na světě nemůže vědět, co cítíš.
Uvnitř zatáčky ti to pod levým žebrem buší na 150 za minutu, za tebou řve džungle světa, ty dáváš kontra a ve zpětným sleduješ, jak gumy vyryly do silnice tvou křivku rozkoše.
V sedmdesátých létech minulého století dali do Golfu 1 kostkovaná sedadla, nadejchli motor a na záď napsali tři písmena – písmeno „G“, písmeno „T“ a písmeno „I“. A všichni kluci světa přicházeli po špičkách a se zatajeným dechem k tomuhle autu. A zničehonic pocítili silné vzrušení. Měli jeansy s našitejma kapsama a košile s třásněma, protože prej tam za mořem ve Frisku to teď pár maníků tvrdě rozjelo proti establišmentu. Ti kluci byli "On the road" a mělo to velké grády.
Tak ti kluci si sedli tady v Evropě na ta kostkovaná sedadla, ale ještě nenastartovali těch 105 koní. Napřed zkusili vůli řadičky, seřídili zpětný a… pak teprve do toho řízli. Cítili, jak jim volanty tečou ve vlásenkách v rukou, a cítili, jak je ty jejich předky tahaly dopředu, a zpívali si se stopětaosmdesátkama Semperit a s Beatles tu nekonečnou árii, Let it be, Let it be, jo, jo, nech to bejt… Dole, když se přehoupli přes vrcholky Alp, to na ně zkoušeli ostří bejčci, kluci v červených zaprášených Alfách Giulia, a to teda byly řežby. Ješte dnes jsou tam v pangejtech stopy těchto závodů.
Dnes, dnes už se nebude nikdo honit se zaprášenou Alfou, dneska asi kluci už před nastartováním nedají jen tak ruku na volant a nepohladí řadičku.... Nebo jo? Hergot bejci, kde jste? Kde je to chvění? Kde je ten prach všech cest? Vlezte do toho. A je jedno, jestli je to GTI, červená Alfa nebo žlutej Favorit. Sesuňte se na sedadla, položte ruce lehce na volanty, pohlaďte řadičky, zvedněte pohledy šikmo vpravo a seřiďte zpětná...
Co je tedy GOLF - jízdní a technická špička své třídy, motory, které sbírají jedno světové ocenění za druhým, materiály, které vždy definují aktuální model nejlepšího evropského kompaktu... je to vůz, který vrostlk do světa aut a který tento svět významnou měrou spoluvytváří.
Tak tedy... poklekněme... a dejme si... tu naší😒br />
IKONA IKON
Ty, ikono ikon, co svým světlem naše životy prozařuješ. Ty, GURU z největších, co svou mocí nám cestu otvíráš.
Ty, první Svatý ze svatých, který svou vírou dlouhé táhlé vyhráváš. Ty, GOLFE GTI, smaragde našich nocí a slunce našich dní.
My, nezlomní a žádoucí, my, nadějní a oddaní, my v záři tvé síly klopíme zraky své a v prachu cest tušíme mapy svých snů.
A tedy tobě, GTI, klademe na oltář touhy svou naději, klademe tobě svou krev. Klademe tobě věčnost svou raději, vždyť jen tys ta… trefa tref.
Ostatně😒br />
EVERGREEN
Jsou auta, co se snaží vypadat. Jsou taky auta co nevypadají vůbec. Jsou auta, která projedou kolem tvých uší, když stojíš na chodníku ve frontě na parmanentku na metro a tebe ty uši brní ještě týden. Jsou auta, která tě šlehnou přes konečky prstů a tebe mrazí, jen si na ně vzpomeneš. Jsou auta, co ti vyrvou srdce a ty víš, že se nikdy neopustíte.
Vím, že je možné přicházet k odpočaté 911 a už na dálku cítit to chvění uvnitř mozku, to vzrušení těsně před tím, než se sesuneš do sedadla. A ještě nevyjedeš. Ještě chvíli. Sedíš, položíš ruku zvolna na koženej volant, lehce zkusíš vůli řadičky, sem tam, sem tam. Pak pozvedneš oči šikmo vpravo, seřídíš zpětný, nakopneš to a jsi v tom až po uši. Už není auto, nejsi ty, není vzduch a není slunce. Je to všechno dohromady. Plná dvě, plná tři. Jsi v tom a nikdo nikdy na světě nemůže vědět, co cítíš.
Uvnitř zatáčky ti to pod levým žebrem buší na 150 za minutu, za tebou řve džungle světa, ty dáváš kontra a ve zpětným sleduješ, jak gumy vyryly do silnice tvou křivku rozkoše.
V sedmdesátých létech minulého století dali do Golfu 1 kostkovaná sedadla, nadejchli motor a na záď napsali tři písmena – písmeno „G“, písmeno „T“ a písmeno „I“. A všichni kluci světa přicházeli po špičkách a se zatajeným dechem k tomuhle autu. A zničehonic pocítili silné vzrušení. Měli jeansy s našitejma kapsama a košile s třásněma, protože prej tam za mořem ve Frisku to teď pár maníků tvrdě rozjelo proti establišmentu. Ti kluci byli "On the road" a mělo to velké grády.
Tak ti kluci si sedli tady v Evropě na ta kostkovaná sedadla, ale ještě nenastartovali těch 105 koní. Napřed zkusili vůli řadičky, seřídili zpětný a… pak teprve do toho řízli. Cítili, jak jim volanty tečou ve vlásenkách v rukou, a cítili, jak je ty jejich předky tahaly dopředu, a zpívali si se stopětaosmdesátkama Semperit a s Beatles tu nekonečnou árii, Let it be, Let it be, jo, jo, nech to bejt… Dole, když se přehoupli přes vrcholky Alp, to na ně zkoušeli ostří bejčci, kluci v červených zaprášených Alfách Giulia, a to teda byly řežby. Ješte dnes jsou tam v pangejtech stopy těchto závodů.
Dnes, dnes už se nebude nikdo honit se zaprášenou Alfou, dneska asi kluci už před nastartováním nedají jen tak ruku na volant a nepohladí řadičku.... Nebo jo? Hergot bejci, kde jste? Kde je to chvění? Kde je ten prach všech cest? Vlezte do toho. A je jedno, jestli je to GTI, červená Alfa nebo žlutej Favorit. Sesuňte se na sedadla, položte ruce lehce na volanty, pohlaďte řadičky, zvedněte pohledy šikmo vpravo a seřiďte zpětná...
To že byl loni až třetí jsi jaksi přehlédl. No nic zaslepenec ve své čisté formě se zase předvádí.
Nevím, podle jakého kalendáře odžíváte své chvíle u vás na vsi, ale mrkni na to ještě jednou, Kolossi. V roce 2006 se projevila naplno absence Variantu což se v číslech odrazit muselo. Co udělal variant s prodeji v roce 2007, to vidíš v tabulce. Vedle toho, VW staví v této třídě Jettu, tedy mutaci sedan jako samostatný model. To víš, tohle si dovolí jenom ti nejsilnější.
A co bude číslo Evropy letos? Prodeje Golfu. Totiž i přes generační obměnu bude stále na čelním místě, což je tedy vlastně zázrak.
A co bude číslo Evropy letos? Prodeje Golfu. Totiž i přes generační obměnu bude stále na čelním místě, což je tedy vlastně zázrak.
Zázrak by byl kdyby na prvních místech nebyla něměcká auta. Němci holt makaj aby mohli kupovat. Na jihu se zase žije. Tak si vyber.
Já volím pohodu před nablejskaným autíčkem pro sousedy.
Já volím pohodu před nablejskaným autíčkem pro sousedy.
Švorcák? Póza vynucená nezáviděnihodnými životními okolnostmi? Nežij v bludu, pogo, že lidé kupují auta v potu tváře. Auto (zejména tedy kompakt), to je povětšinou spotřební záležitost. Ocenil bych u tebe spíš tu pohodu s Bravem ve stínu, takhle jsi tu než za podivného exota.
P.S. Mrkni na "tažení" Golfu napříč Evropou...
P.S. Mrkni na "tažení" Golfu napříč Evropou...
Na jihu kde? V Itálii? Je zajímavé (kdosi to tu uváděl v některé z diskusí nad prodeji), že italský automobilový trh se na celoevropských prodejích podílí větší měrou, než německý. Takže kde se žije? A kdo kupuje ta německá auta?
V Německu se prodá asi o 1 mil aut víc. Tak co ty na to ?
Dej zdroj, já zkusím dohledat ten článek 😉
[odkaz]
ty pošli ten svůj na základě kterýho tady šíříš bludy kterých se tobě podobní chytaj
ty pošli ten svůj na základě kterýho tady šíříš bludy kterých se tobě podobní chytaj
[odkaz]
Je to v jednom z příspěvků v diskusi. Nemám čas dohledávat oficiální zdroje, jistě budeš vědět líp, kde to najít.
Je to v jednom z příspěvků v diskusi. Nemám čas dohledávat oficiální zdroje, jistě budeš vědět líp, kde to najít.
Když nemáš čas hledat fakta tak dál věř kdejakýmu bludu co kdo napíše. Tvořit si však na tomto základě svoje názory a ty navíc ještě dál šířit to chce opravdu odvahu.
Až budu miliardář, budu si sám dohledávat fakta ke všemu, co se děje. Tehdy na to budu mít čas. Do té doby se taky musím věnovat obživě. Tedy věřím lidem a tomu, co píší. Ale jinak ti, miliardáři, nezávidím... to abysis nemyslel...
poslal jsem ti odkaz, čtení je zpravidla rychlejší než psaní
Podíval jsem se na tvůj odkaz, hodilo mě to na hlavní stránku ACEA. Následně mi zabralo 20 minut dohledání nějakých konkrétních údajů. Nic moc jsem nenašel, nemám čas. Zavírám, končím, zase pracuju. Občas kouknu sem, napíšu ti, zase zmizím.
Taky jsem zkoušel ten odkaz prohledat, ale neměl jsem čas pročítat celej web. Když neumíš napsat nic konkrétního, tak se tím neoháněj.
já jsem napsal docela dost konkrétně, že v Itálii se prodá méně aut než v Německu. Kolega MichalPolan tvrdil opak a jako svůj zdroj uvedl diskusi na Auto.cz. Já mu poslal odkaz Acea (evropská asociace aut. průmyslu).Nevím co je víc konkrétní než statistiky této organizace. Snad jen četl jsem na netu...
No třeba odkaz na stránku rovnou s tou statistikou.
Jinak ale není nic divného, že se v Itálii prodá méně aut než v Německu. Poměrně bohatý sever je vyvážen relativně chudým jihem, který ten trh prostě neudělá.
Jinak ale není nic divného, že se v Itálii prodá méně aut než v Německu. Poměrně bohatý sever je vyvážen relativně chudým jihem, který ten trh prostě neudělá.
Mně to taky není divný, jsou tady však jedinci, kteří diskuse zahlcují bláboly na který člověk někdy reagovat prostě musí.
U nás na vsi v Brně jsme si prostě všimli, že byl loni Golf třetí. Máš problém?
Nemám, na rozdíl od tebe vím, co znamená slovo "loni" 😄
Chceš si hrát se slovíčkama? Tedy v číslech zveřejněných loni (tedy v roce 2007 výsledky za rok 2006) byl Golf třetí. Spokojenej?
Jinak mě tedy překvapila Astra, že i ta tu ikonu trhla. To bych docela nečekal. Příští rok ho předběhne i Bravo?
Jinak mě tedy překvapila Astra, že i ta tu ikonu trhla. To bych docela nečekal. Příští rok ho předběhne i Bravo?
Ikdyz mel vypadek, z celkoveho hlediska let to je prodejni kral !! Tak jako Passat ve sve tride!! Proste nekteri tady holt ten prodejni uspech nejak nemuzou prenest pres srdce a proto se porad snazi rypat do malickosti. Nejak se nemuzu zbavit dojmu, ze kdyby byl Astra porad prvni nikdo by nic nerikal a vse by bylo v poradku.
Ale houbeles. Myslíš si, že mi vadí, že mé křiklavě červené Mondeo se odlišuje od nudné záplavy stříbrných Octavií a Passatů? Ani omylem, já jsem ten poslední, kdo vy se nechal unášet proudem. Mně jen vadí, že GTI využije každé příležitosti, aby mohl vystavovat na odiv, jakým zastáncem je Koncernu. Skoro jako by to bylo nějaké božstvo, kterému je potřeba se zalíbit za jakoukoli cenu.
Odborná veřejnost dávno vidí, že VW se už nějakou dobu schovává za image, kterej je budován přemrštěným marketingem, který každý přispěvatel platí v přemrštěných cenách koncernových vozů. Tahle politika platí na německý národ, proto je Passat nejprodávanější v Evropě, nicméně už dlouho platí, že ne nejlepší.
Odborná veřejnost dávno vidí, že VW se už nějakou dobu schovává za image, kterej je budován přemrštěným marketingem, který každý přispěvatel platí v přemrštěných cenách koncernových vozů. Tahle politika platí na německý národ, proto je Passat nejprodávanější v Evropě, nicméně už dlouho platí, že ne nejlepší.
Jasne mas pravdu. Ja taky netvrdim ze co ej nejprodavanejsi je nejlepsi. Ale to ze je nejprodavanejsi Golf a Passat to se proste uprit neda. To PROC jsou nejprodavanejsi uz je otazka jina. A dokonce souhlasim ze lidi uz nekdy fakt prehaneji a zacina byt pro ne VW uplne modla.
Mimochodem budu kupovat auto ze stredni tridy a Passat to nebude.
Mimochodem budu kupovat auto ze stredni tridy a Passat to nebude.
U toho Passatu jsou ty prodeje v Evropě celkem jasné. Ne teda v Česku, počty registrovaných Passatů jsou jen lehce nad počty Mondeí a pokud by se k Mondeu připočetly i Sierry, které se vyráběly před Mondeem současně s Passatem, tak je Passat v Česku druhej.
Ale ten Golf dostává poslední dobou na frak a to v roce 2006 i od Astry, což mě přiznám se překvapuje. Uvidíme vývoj v dalších letech, teď bych o nějakém králi segmentu moc nemluvil. Pokud sečteš oba poslední roky, je pořád Golf třetí za Focusem a Astrou, takhle dominance nevypadá.
Ale ten Golf dostává poslední dobou na frak a to v roce 2006 i od Astry, což mě přiznám se překvapuje. Uvidíme vývoj v dalších letech, teď bych o nějakém králi segmentu moc nemluvil. Pokud sečteš oba poslední roky, je pořád Golf třetí za Focusem a Astrou, takhle dominance nevypadá.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No v podvozcích je třeba lepší Ford nebo BMW nebo Honda, motory TDI jsou sice úsporné, ale ta hlučnost a emise, to už jsou třeba lepší HDi. Taky bezporuchovost motorů CTDi od Hondy by u VW mohli závidět. Každý má něco, ale VW toho má čím dál tím míň. Taky ty nové TDI-CR už nejsou tak úsporné.
No kdybych měl určit jediného nejlepšího, tak odhlédnu-li od subjektivního designu, počkal bych, co předvede nový Accord. V genech má skvělé podvozky i motory (jak benzín, tak naftu), jestli bude spolehlivý, tak bych ho já osobně na vrchol posadil, konkrétně kombík se mi docela líbí.
No kdybych měl určit jediného nejlepšího, tak odhlédnu-li od subjektivního designu, počkal bych, co předvede nový Accord. V genech má skvělé podvozky i motory (jak benzín, tak naftu), jestli bude spolehlivý, tak bych ho já osobně na vrchol posadil, konkrétně kombík se mi docela líbí.
Zapomněl si, že důchodcům na vzhledu nezáleží a hlavně, důchodci nezávodí..
Koukám, že máš v hlavě o životě, o autech a koneckonců i o lidech zatím dokonalej brajgl, ádva. Ono to samozřejmě jde ruku v ruce - jak by ses mohl orientovat v autech, když o životě nevíš zatím takřka nic...
P.S. Přečti si svůj text. Pak se tu důchodcům velmi zřetelně omluv za svou neomalenost :no: :no:
P.S. Přečti si svůj text. Pak se tu důchodcům velmi zřetelně omluv za svou neomalenost :no: :no:
Důchodci vloni kupovali Stila ve výprodeji, kousek za dvěstěpade. 😉
Vykašlete se oba na Golfy a přečtěte si radši hlavní článek test-Bravo 1.4 Tjet, nažhavíte se a budete mít lepší náladu.. emoce, dynamika, kvalita, technika..
To je auto, co?..
To je auto, co?..
Jasně... Bravo, to je takové malinké 599 GTB Fiorano 😄 Opusť ádva plakátové masturbace a ponoř se do života - špatný výhled vzad i na bok, přeposilované řízení... V tomto segmentu jde především o praktičnost. A pokud dokáže automobilka jistou "getei mutací" či aktuálně tedy Abarth-mutací zaujmout i sportovnější jezdce, je to jenom dobře. Ten základ ovšem, ten je o něčem jiném, než se zpoza pelesti domníváš.
😄 😄 Ty jim zas dáváš sodu, ikonu ikon spousta mentálních Kolossů nerozdejchá. 😉 Za Evergreen máš velkou jedničku s :yes:
Tak ta první rýmovačka je na svěrací kazajku, ale tím druhým textem jsi mě pobavil 😉 . Prodeje vysloužilého Golfu jsou velké překvapení, zvlášť když celkem novému Focusu prodejnost klesá :yes: .
Golf přece není vysloužilá technika... co to píšeš? Že tě "Ikona" dostala do svěrací kazajky, no, to nebylo mým záměrem. Za druhej text děkuju, Welle.
A v cem je lepsi ? Ono je prave problem ta definice slova NEJLEPSI. Prece pro kazdeho to znamena neco jineho. Ty tu budes treba rikat ze podvozek a to me zase je ukradeny, a uprednostnim radsi design.
Navic si myslim ze ty auta z prvnich pricek jsou na velmi podobne urovni, jen rozhoduje cena, design, mozna image...
Navic si myslim ze ty auta z prvnich pricek jsou na velmi podobne urovni, jen rozhoduje cena, design, mozna image...
Lepší je v komplexu svých vlastností. Někdo vyniká něčím (Focus podvozkem, agilitou) někdo je nejlepší sournně. No, a Golf má porávě nejvyváženější vlastnosti. Co se týká image, tak v tom Astra pokulhává za Golfem dost. Golf je tím etalonem, který určuje třídu, vymezuje hranice. prostě mainstreamový kompakt... to je GOLF. Ostatní se k němu z různých stran blíží, napodobují ho, ale prim hraje jenom on. Koneckonců, podívej se na mutaci variant... je to nejprostornější kombi trhu, současně mu to velmi sluší. VW umí. Jinak s tebou souhlasím, že auta na čelních místech jsou si velmi vyrovnaná, zejména tedy německá produkce.
Co to tady placaš etalonem nižši středni je už dlouho knk teměř 10 let focus.Golf ten je mimo ten neni už ani 2 3.A za ty love neuvěřitelne kolik hlupaku po světě pochoduje.
Pokud označuješ někoho za jeho svobodnou volbu hlupákem,co jsi potom ty sám?
Inteligence se svobodou volby neroste. Řekl bych, že tyto věci spolu souvisejí jen velmi okrajově.
A v čem je VW jednička, to jsou prodeje v EU v C-segmentu za loňský rok. Jsou dobří v marketingu, technická data a cenovku si snad umí přečíst každý, a to ostatní (design, cena loga na kapotě, poruchovost) je na debatu. Komu vyhovuje Saab nebo BMW, Peugeot, VW nebo třeba Dacie, směle do toho! Já jakožto zákazník nepotřebuju monopol, potřebuju, aby se značky o mě přetahovaly. Bonusem pro mě bude nižší výsledná cena.
A v čem je VW jednička, to jsou prodeje v EU v C-segmentu za loňský rok. Jsou dobří v marketingu, technická data a cenovku si snad umí přečíst každý, a to ostatní (design, cena loga na kapotě, poruchovost) je na debatu. Komu vyhovuje Saab nebo BMW, Peugeot, VW nebo třeba Dacie, směle do toho! Já jakožto zákazník nepotřebuju monopol, potřebuju, aby se značky o mě přetahovaly. Bonusem pro mě bude nižší výsledná cena.
Právě,jde o debatu při porovnáních těch samotných aut,o tom by to tady mělo být,hypoteticky ty chceš golfa,já focuse a můžem si tu napsat pro a proti těch aut,ale nikdy nemůžu napsat o někom kvůli jeho volbě,kterou shodnotil podle svých kritérií,že je hlupák. A navíc když jde o prodeje v Evropě,kde mají přes peněženku přece jenom jiný pohled na tento segment než u nás.
Problémem hlupáků je, že uvěří marketingovým žvástům. Inteligentnímu člověku je z výplodů GTIho na blití a začnou zkoumat, jaká je realita. Jasně - je spousta lidí, kteří se rozhodnou ze své svobodné vůle, protože se prostě nechtějí odlišovat, nebo jsou to patrioti, můžou mít spoustu důvodů. Troufám si tvrdit, že takovíto lidé se relativně rovnoměrně rozdělí mezi hlavní výrobce. Jenže pak je tady to stádo, které si vlastní úsudek není schopno udělat, a je na automobilkách, jak se k němu postaví. Některé se rozhodnou říkat pravdu bez ohledu na to, jestli je pro stádo srozumitelná, někteří se ale rozhodnou mazat med kolem huby a věří v to, že dobře podaná lež zapůsobí. Hádej, kterým směrem se vydal VW.
Tys mě navnadil,jsem jak Pavlovův pes.Jdu pohladit řadičku,seřídit zpětný,poleštím volant a pak...?To budete koukat! 😉
Astra strci Golfa splehlive do kapsy...
No, do kapsy asi určitě Golfa nestrčí. Je dobrá, je výborná, není ovšem nejlepší. Co na ní oceňuji? Jistou odvahu designu, jistou schopnost se vůči golfu vymezit pozitivně. Myslím, že se tihle dva dobře doplňují.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Hm, tento svet, je svetom pominuteľných vecí. Len živé bytosti, ktoré dosiahnú po prežití mnohých životov dokonalosť, len tie sa z tohto sveta dostanú preč. Takéto bytosti majú svoje mená. Ak chceš dosiahnuť múdrosť, ak chceš dosiahnuť večnosť, ak chceš dosiahnúť šťastie svoje aj šťastie iných živých bytostí, pochop ich učenie. Múdri ľudia sa modlia a klaňajú takýmto bytostiam, sú ale aj hlupáci, ktorí skončia v prachu tohto sveta...tí sa klaňajú veciam. Ó Vznešený, odpusť im!!
Ostatně, není divu... Nebýt té kvalitní a pilné práce obyvatel země Romů, neboli Romanie, mohou to ti kluci francouzský rovnou zabalit. Jsem spokojen. :-!
už aby ten Renault skrachoval...a pak hned i Peugeot a Citroen. Kia a Hyundai taky. A pak rovnou i japonci,makaróni a amíci. A pak, na sedný den, vyjede jediný správný druh, který má nárok přežít - lidový vůz. V každé rodině Guru, v některých i Apoštol! V proletářských rodinách Guru s báglem, nebo Apoštol Light! To budou krásné časy....
Ádo já ti nevím, ale ten Rencek a syn, přesto že u Meganu je pokles prodeje přes 10 procent, je v černých číslech. A uvádí jeden nový model za druhým. A přesto, že ty krápy by teoreticky vůbec neměli dojet dál než 100m od vrat servisu, oni jezdí. A jezdí jich hodně.
Ádo já ti nevím, ale ten Rencek a syn, přesto že u Meganu je pokles prodeje přes 10 procent, je v černých číslech. A uvádí jeden nový model za druhým. A přesto, že ty krápy by teoreticky vůbec neměli dojet dál než 100m od vrat servisu, oni jezdí. A jezdí jich hodně.
Citat diskusie, ktorých sa zucastnuje GTI a AG je pre mna osobne strasne unavne a preto to hned aj zmenim...citat tieto fanaticke zvasty je dobre na pobavenie, ale vsetkeho vela skodi, skor by som tymto dvom panom odporucil nejaku liecbu pod dohladom odbornikov, lebo ako vidim, kazdy kto ma svoj nazor rozdielny od nich..je blazon, svorcak a spodina...proste chlap podla nich musi mat gule a vlastnit VW ci Audi...v najhorsom pripade Skodu..to ste teda dopali.. :-! :no:
To máš pravdu, ale oni ti napíšou, že to nemusíš číst..
Dopadli Danieli,dopadli...... ;-\
Pozor, fenomén Daniel sa opäť zobúdza...
The Puk oponuje GTI-mu, 507 sa podlizuje. Takého schizoša len tak nenájdeš.
A ako ho poznám, tých nickov bude časom viac.
The Puk oponuje GTI-mu, 507 sa podlizuje. Takého schizoša len tak nenájdeš.
A ako ho poznám, tých nickov bude časom viac.
Inak slnko ti neskodi a jest ti chuti? ;-\ ako pozeram tak trpis nejakym komplexom ak si si nevsimol je rok 2008 a kazdy moze napisat svoj nazor..len ty si zrejme duchom komous a akosi iny nazor akceptovat je pre teba nepredstavitelne...ale ja viem, ze aj taky ludia musia existovat v nasej spolocnosti...co uz >😁
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Často si tu špaget-klub motá kopyta do vlastního lasa tvrzením, že snad konečně přišel úsvit dalekého západu. Prý už od zítřka bude všechno jinak. No, my co víme, že jsou i pastviny, kde zítra znamená včera, my těmhle proklamacím dáváme toliko akcent kdákavého chrapotu. Jak to ve skutečnosti je, to vidíme nahoře. Nikdy nic není výmluvnější, než tabulky prodejů mainstreamové produkce. Kdo je jednička, víš moc dobře.
Zastavme se ovšem u toho, který dokázal opravdu nemožné, totiž u OCTAVIE. VW udělal za 15 let ze Škody evropskou regulerní automobilku (jen pohleď na dokonalé načasovávání příchodů jednotlichých segmentárních modelů) která, jak patrno shora diktuje Evropě velmi silně svůj styl. Výsledek Škody je fantastický, jen považ, OCTAVIA za sebou nechává jak Citroen C4, tak především bazalkovou krásku... BRAVO. Jo, vedle Octavie jsou naproti tomu prodejní (ne)úspěchy BRAVA velmi velmi smutné. I kdyby Fiat prodal za část roku 2007 býval 150 tisíc, nemá šanci dohlédnout letos na premianty třídy. Totiž naplnilo se přesně to, co odborníci čekali - karoserie Brava stárne již třetím rokem, a to na podvozku... GRANDE PUNTA.
Za zmíňku ještě stojí prodeje BROUKA... jo, ten zatracovaný brouk... se prodává lépe, než Impreza... a to za zamyšlení stojí. Minimálně těm, co se v Evropě domnívají, že snad to nejlepší, co se tu dá na odpočívadlech u dálnic dělat, je voskovat copy. Tedy - BraVWO GOLF, OCTAVIA, BROUK, bravo celá kompaktní Evropa. A bravo ti do počtu, alespoň máme delší tabulku.
Zastavme se ovšem u toho, který dokázal opravdu nemožné, totiž u OCTAVIE. VW udělal za 15 let ze Škody evropskou regulerní automobilku (jen pohleď na dokonalé načasovávání příchodů jednotlichých segmentárních modelů) která, jak patrno shora diktuje Evropě velmi silně svůj styl. Výsledek Škody je fantastický, jen považ, OCTAVIA za sebou nechává jak Citroen C4, tak především bazalkovou krásku... BRAVO. Jo, vedle Octavie jsou naproti tomu prodejní (ne)úspěchy BRAVA velmi velmi smutné. I kdyby Fiat prodal za část roku 2007 býval 150 tisíc, nemá šanci dohlédnout letos na premianty třídy. Totiž naplnilo se přesně to, co odborníci čekali - karoserie Brava stárne již třetím rokem, a to na podvozku... GRANDE PUNTA.
Za zmíňku ještě stojí prodeje BROUKA... jo, ten zatracovaný brouk... se prodává lépe, než Impreza... a to za zamyšlení stojí. Minimálně těm, co se v Evropě domnívají, že snad to nejlepší, co se tu dá na odpočívadlech u dálnic dělat, je voskovat copy. Tedy - BraVWO GOLF, OCTAVIA, BROUK, bravo celá kompaktní Evropa. A bravo ti do počtu, alespoň máme delší tabulku.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Stilo bylo na svou dobu velmi vyšlechtěné auto. Leč ta technika v něm se musela zaplatit, a na to už fanoušek fiatu nezabral. Jo, Škoda, to je úspěch. Samozřejmě, že v mainstreamu a v karoserii sedan, resp tedy liftback je Octavia bezkonkurenční. V této karosářské variantě je to nejlepší mainstreamová koupě v nižší střední, jakou člověk může udělat.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Jám mám soukromě Megane II Sedan a měl jsem tu čest s Octavii II z půjčovny. Když pominu že já ho mám v základu, a Octávka byla Ambiente a o dva roky mladší, řekl bych, že ty vozy jsou velice vyrovnané. Taky jsem čekal, že se najednou ocitnu v jiné dimenzi, a ona se ta jiná dimenze nekonala. Prostorově jsou na tom podobně, Renault mi ale připadá vzdušnější. 1.6 je lepší u Renaultu. Podvozek - Renault měkčí, Octavie sedí líp na cestě, ale taky to není žádný závoďák (ten bágl je prostě cítit). Spracování - no nevím, ale že by tam byl nějak extra rozdíl? Ani ne. Cena - srovnatelná výbava minimálně 100 tis. A to je podle mně neadekvátní. Spolehlivost - já jsem s Renaultem měl jediný problém, v záruce odstraněn. Image? O tom se můžeme bavit u Saabu.
A ještě se prosím podívejte, za kolik se Octavie nabízí v západní evropě. To je pak skutečně trošičku jiný poměr cena/kvalita/výbava než u nás....
A ještě se prosím podívejte, za kolik se Octavie nabízí v západní evropě. To je pak skutečně trošičku jiný poměr cena/kvalita/výbava než u nás....
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Co furt máte s těma plastama? Já sedim v autě na sedačce, jednu ruku na volantu, druhou na šaltrpáce a nohy na pedálech. Nepamatuju se, kdy jsem naposledy sahal na palubovku. Volant kožený, šaltrpáka taky, pedály gumové, sedačka velur. U palubky stačí, že dobře vypadá.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Vzhled je vždy věcí vkusu. Nelíbí se ti? Nekupuj.
Je velký rozdíl mezi tím, jestli řekneš "nelíbí se mi" nebo "je hnusná". To první je vyjádření vlastního názoru, to druhé pokus o urážku citů druhého diskutujícího.
Je velký rozdíl mezi tím, jestli řekneš "nelíbí se mi" nebo "je hnusná". To první je vyjádření vlastního názoru, to druhé pokus o urážku citů druhého diskutujícího.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Fakt je to věc vkusu. Ještě štěstí, že máme každej vkus jinej, hnusná představa, kdyby všichi jezdili ve stejnejch autech. A nebo kdyby se všichni chlapi bili o jednu holku.
Jinak je pořád lepší, když někdo řekne, že se mu nelíbí palubovka v Meganu, než když tady jistý pomatenec plácá cosi o "Apoštolovi Tvých snů". Tfujtajbl.
Jinak je pořád lepší, když někdo řekne, že se mu nelíbí palubovka v Meganu, než když tady jistý pomatenec plácá cosi o "Apoštolovi Tvých snů". Tfujtajbl.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Design palubky je věc vkusu - mně osobně se třeba středový panel víc líbí v Oktávce, budíky zase v Renaultu. Co se týče plastů - ja mám úplně základní výbavu a středový panel je skutečně z tvrdých plastů, ale horní část palubky je z plastu stejné kvality jako v Oktávce. Kufr má Oktávka skutečně bezkonkurenční, otázka je kolikrát to využiješ? Jestli člověk potřebuje často něco vozit, tak si spíš koupí kombíka. Jestli bych to měl srovnat, tak myslím, že Oktávie je od Meganu lepší, ale ne nějak výrazně. Ono celkově jsou si všechny moderní vozy velice blízko, používají spoustu stejných komponentů apod.
Ještě že ne Apoštol mých snů. Ten totiž čtyři kruhy ve znaku nemá.
Ale nová A4 se mi docela líbí, rozhodně to není ve stylu "hlavně nenápadně".
Ale nová A4 se mi docela líbí, rozhodně to není ve stylu "hlavně nenápadně".
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Ano - ten přilepený kufr u sedanu, který ke zbytku kastle nějak nesedí, je velmi nápadný. Skoro jako by se učili u Renaultu Thalia.
JO presne, taky jsem mel Renaulta. Nebo treba vem si OI a 307 ktere se prodavali soucasne (ikdyz 307 trosku novejsi byla) tak to je fakt rozdil (ve prospech 307). Ac nahore chvalim VW tohle mi trosku vadi tj, ze je az moc precenovanej a tak trochu pro nekoho modla nepravem.
A co třeba následná prodejnost?A máš těch 100k hnedle doma,na bazarový Renaulty moc kovbojů není,navíc Megane je tak šeredný,že pouhý pocit při ranním příchodu k autu ti musí zkazit chuť na oběd.To už je na tom kombi lépe.Ona ostatně i ta image je minimálně u nás potřeba vzít v potaz.A pokud nejezdíš většinou venku,což nepředpokládám,tak to tak prostě je.
Kde mám těch 100k hned doma? Nechápu jak to tady furt počítáte - cena nových vozů Renault 350tis srovnatelná Oktavka 450 tis (přibližně). To jako že za 5 let bude Oktávka za 200tis a Renault za 50tis? I kdyby byl Renault po 5 letech za 100 tis (což teda není) stejně nějak nevidím, kde bych na té Oktávce tak parádně ušetřil při prodeji....
Pětiletá Octavia cca 250k,zatímco pětiletý Megane cca 150k,ať počítám,jak počítám,tak těch 100k tam prostě vidím.Navíc při kvalitě servisu Renaultu,která hodně kulhá (samozřejmě ne asi úplně všude) a cenám náhradních dílů (kde Renault hravě předčí prémiové značky-vlastní zkušenost) se koncový potencionální majitel sakra rozmyslí,jestli těch 150k za Megana vůbec dá.To je prostě všeobecně známý fakt,že Škodovka tratí s věkem nejméně na ceně,to by tě nemělo překvapit.
Pětiletá Octavia cca 250 000,-, pětiletý Megane 220 000,-
počítej jak chceš, hlavně s pořádnými čísly.
počítej jak chceš, hlavně s pořádnými čísly.
Megane 2002-2003 kolem 180.000,ovšem v ropě a většinou kombi.Tady se bavíme o ošklivém krátkém a v benzínu,takže 150k je zcela adekvátních.A hlavně mě prosím nechytej za slovo ohledně pár tisíc.Ten rozdíl je +- 100k,i kdyby byl o něco méně,tak pořád nepočítám nižší provozní náklady u O.Čili jsme cenově nastejno,spíš ve prospěch O a už nám zbývá pouze porovnat samotná auta,což je jiná disciplína,ale cenou se prostě neohánějte.
jenom jestli taky porovnáváš stejné motorizace a přibližně stejnou výbavu...bohužel nemám čas tady brouzdat po netu a honit inzeráty, fakt ale je, že Škodovky jsou v Čechách i v bazarech cenově úplně mimo mísu
A k těm provozním nákladům - jak si dospěl k neoblomnému závěru, že Oktávie bude v této dispiplíně levnější než Megane? Poprosil bych bez těch zaručených informací, že přece všichni vědí že Renault je poruchový a bla bla bla
A k těm provozním nákladům - jak si dospěl k neoblomnému závěru, že Oktávie bude v této dispiplíně levnější než Megane? Poprosil bych bez těch zaručených informací, že přece všichni vědí že Renault je poruchový a bla bla bla
tak jsem mrknul rychle na Tipcars a skusil vyfiltrovat stejnou váhovou kategorii, takže😒br />
jsou to vozy ročník 2005, najeto cca 150tis (+/-10tis), s podobnou výbavou (no tady je na tom Renault vždy lépe, 6xairbag v základu, klima taky skoro všude)
1,9dci - to byl nejsilnější diesel pro Megane v té době, jinak standardní výbava
cena 250 tis
1.9TDI - slabší verze, méně rozsáhlá výbava, bíla barva (nevím jestli už v té době byla mezi obyčejným lidem tak oblíbená 😉 ) cena 280 tis.
1.9TDI - silnější verze, stále však méně výbavy, cena 300 tis.
Ano, Oktávka bude vždy dražší, je to prostě dáno jejím postavením na domácím trhu, pověstí, poptávkou.
Otázka je, jestli bych si za stejné prachy koupil raději holou Oktávku, abych se v ní přesunoval z místa A na místo B po 5-6 let, nebo si raději koupím slušně vybaveného Megana a pohodlně s ním budu jezdit abych ho pak prodal o 10-15% levněji.
Abych to nějak shrnul - líbí se ti Oktávku, prosím. Mně se líbí Megane (Oktávka ale taky 😄 ), jejich cenová politika vs. užitná hodnota mi vyhovuje více. Stejně jsou to jenom auta, tak co 😄
jsou to vozy ročník 2005, najeto cca 150tis (+/-10tis), s podobnou výbavou (no tady je na tom Renault vždy lépe, 6xairbag v základu, klima taky skoro všude)
1,9dci - to byl nejsilnější diesel pro Megane v té době, jinak standardní výbava
cena 250 tis
1.9TDI - slabší verze, méně rozsáhlá výbava, bíla barva (nevím jestli už v té době byla mezi obyčejným lidem tak oblíbená 😉 ) cena 280 tis.
1.9TDI - silnější verze, stále však méně výbavy, cena 300 tis.
Ano, Oktávka bude vždy dražší, je to prostě dáno jejím postavením na domácím trhu, pověstí, poptávkou.
Otázka je, jestli bych si za stejné prachy koupil raději holou Oktávku, abych se v ní přesunoval z místa A na místo B po 5-6 let, nebo si raději koupím slušně vybaveného Megana a pohodlně s ním budu jezdit abych ho pak prodal o 10-15% levněji.
Abych to nějak shrnul - líbí se ti Oktávku, prosím. Mně se líbí Megane (Oktávka ale taky 😄 ), jejich cenová politika vs. užitná hodnota mi vyhovuje více. Stejně jsou to jenom auta, tak co 😄
Pohodlí, pohodlí, pohodlí a zase pohodlí. Potom běžně použitelné motory, motory a zase motory. 130 konovy turbodiesel s 6 ti kvaltovou prevodovkou zhruba o 100 tis. levnejsi nez Octavia ( mysleno u Megan Grandtour a Oct. combi) Mam jeste pokracovat? 😉
Největší rozdíl proti Octavii jsou proporce. Kola jsou tam kde mají být. Je to možná trochu málo, ale ne každý ví kam nižší střední patří. Další rozdíl design. Jednoznačně nádhera, i po 6 letech bych nic neměnil. Věčné téma diskusí: Megane a plasty. Do dnešní doby jsem nepochopil v čem je Octav lepší. U Megane palubka z měkč. plastů, A,B,C slopky na rozdíl od Octavie z plastu s vlasovou strukturou podoobnou materiálu na stropu. Novináři v Evropě to pochopili. my v Bohmen asi ještě ne.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Opravdu nevím o čem píšeš, tvrdé hrbolaté plasty jsi viděl kde ? Jinak o největším oceněni-Auto roku v Evropě si Octavia na rozdíl od Megana může nechat jenom zdát.
boberko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Oficiální plán Fiatu pro rok 2007 byla výroba 90tis. Bravíček. Auto se na trhu chytlo lépe než původně čekali a vyrobili jich 120tis., takže nežvaň o neúspěchu. Samozřejmě Bravo nemá šanci dosáhnout masovky jako německá trojka. Úspěch Octavie těší, ale nepřeceňoval bych to.
Vetsina se tu handrkuje jestli Golf, Octavka nebo Megane ale vsichni jsme opomneli na Audi A3 perlu nizsi stredni!!! 😉 a na jeji prodejni uspechy, pokud si nekdo zaslouzi pochvalu tak je to predevsim A3! Bravo A3! Byť nemusim moc nemecka auta A3 Sportbag je jedno z mych nejoblibenejsich aut.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No pro mne jsou A3 Sportbag a Bravo dva protipoli kdyz nemce tak A3, kdyz nenemce tak Bravo i kdyz nezastiram ze mam pro Bravo trochu uchylku ale to auto mi osobne ucarovalo nemuzu za to, tak nemuzu za to ze se mne libi take A3. Jediny z ceho mam u A3 obavu je to jak rekl jeden muj kolega o A3: vem trictvrte milionu, poloz je do pruhledny krabice, postav to na chodnik a za chvily se hrozne div ze ti to ukradli!!! 😒
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
No nechci kazit tvé nadšení ale dost často se pohybuji v německu a staci se zastavit na parkovisti pred nejakym super - hyper marketem tak slova o tom jak je oktavka krasna by si vzal zpet, bohuzel. Vedle soucasnych BMW, Audi, MB, Golfu a i Meganu vypada octavia bohuzel jako chudy pribuzny. Nerikam to rad ale je to tak. Jinak na mne osobne z oktavkou nechod, protoze mel jsem koncem 90.let tu smulu ji vlastnit a rikam uz radeji nikdy vice. 😢 !
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Na Grande Puntu sice vidím v designu drobné mušky, ale v případě Fabie I bych já hovořil o masařkách. Ale nikomu z kupujících bych ji nehaněl a přál bych mu spokojené kilometry. Nicméně já mám 193 cm, syn má ve třinácti letech skoro 170, fakt bych svou rodinu nerad trestal Fábií a ani Punto, byť Grande, není mým řešením.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tak design - konkrétně se mi na Fabii hned od začátku nelíbil blatník před předním kolem - Moc velká plocha, která na masku a kapotu navazuje příliš krabicově - přední světla nejsou zboku takřka vidět. Taky nejsem zastáncem usmívajících se aut, na Octavii to naštěstí není tolik vidět, ale u Fabie ta hravost k usedlému zbytku nesedí. Taky volant je podle mě dost ošklivý. Vůbec se mi nelíbí, jak křivka zadních dveří míjí blatník - je to takový nečistý řez v boku, pokud ta křivka pěkně obtáhne blatník a spára se tak opticky schová, je to elegantnější. Naopak zase chválím zadní okno u kombíku nových Škodovek - ta lišta která dotváří návaznost na dveře je skvělá a nikdo jiný takovouto vychytávku nemá. Myslím si, že je to nedoceněný prvek.
Ty rozměry samozřejmě s designem neměly nic společného. 😉
Ty rozměry samozřejmě s designem neměly nic společného. 😉
hokejku ( lišta na boč. skle combi) požíval už před octavii combi mercedes
Jako chudy pribuzny vypada desing exterieru, podivej se na partie pod bocnimy okny, boky auta, provedeni tesnicich list kolem oken prazdne plochy bez jakehokoliv napadu. Jinak co se tyce Fabie jednicka mela v sobe takovou usedlou a decentni noblesu, chvilku sice trvalo nez se to zacalo libit ale vydrzelo ji to dlouho. To fabia 2 je desingove cire zoufalstvi a opet poukazu na nemecko v konkurenci tamnich malych aut vypada opravdu jak zde nekdo trefne napsal vyskakana koza. Jinak ke GP mne osobne se libi i kdyz mam taky urcite vyhrady k nekterym vecem ale je urcite povedenejsi nez Fabia II mozna je tam te hravosti trochu moc, neskodilo by trochu usedlejsiho desingu. No a k te Octavii ja si koupil Oct I 1,6 a rodice Mareu 1.6 sedan. Mne za rok odeslo 2x spousteni arbegu, v Maree 1x, Octavka jednou prestala jet, Marea bez problemu, v desti na dalnici pri predjizdeni kamionu prestaly fungovat sterace, u Marey vsechno OK, jednou prijdu k autu spadeny okynka, oprava skoro 10tis., u Marey nic, ve 30 tis. v haji spojka, u Marey ve 140tis. porad vsechno OK, moje spotreba kolem 9 litru, Marea 7. Nakonec mi po trech letech oktavku ukradly. 😢 Netvrdim ze Fiat je dokonaly, mam taky radu vyhrad ale co ma fungovat funguje zatim dobre. Potom jsem si poridil Bravu 1.6 (uz z druhe ruky od dealera) a musim rict ze auto funguje opet bez problemu. Neni sice tak exaktne udelana jak octavka ale je v ni misto, ma vyborny motor a hlavne mi ji doposud zadny dobrak neukradl!!!! Jinak Marea je o tridu lepsi nez Brava, v nekterych vecech mela navrch oktavka a v necem Marea, v cem ale Marea jednoznacne vitezila byl jizdni komfort i kdyz Octavka ve vyssich rychlostech byla stabilnejsi komfortu Marey se nemohla rovnat.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
A jéje. Chvíli to vypadalo, že je s tebou rozumná řeč a pak tu cosi meleš o nejkrásnějších a nejlepších autech.
Každý Škodovák je rád, že má práci a dostává za ni zaplaceno. Jinak by tam asi nedělal. Jestli se jim ty auta líbí se nedozvíš a jakou práci odvedli při výrobě poznáš, až budeš nebo nebudeš jezdit do servisu. Že je Škodovka nejlepší automobilová fabrika z východního bloku, to je asi bez diskuze. Že dělá auta, která na Západě uspěla, to je taky pravda, ale tady už je nutné říct, že s cenama, jaké jsou v Česku by na tom Západě moc neuspěla.
Dál už je to věc osobních preferencí. OII se mi celkem líbí, ale příliš široký středový panel mi brání, abych se za volantem cítil pohodlně. Sice si sednu "za sebe", to v OI prostě nešlo, ale za volantem jsem měl v OI více místa. Obrovský kufr, na který Češi tolik slyší, naloží jednou za rok cestou na dovolenou, jinak ho ani nepotřebují. Fabia II je ale katastrofa - tedy zvenku. Ten nepoměr šířky a výšky se může líbit snad jen autorovi. Příští generace se už bude schopná protáhnout mezi dvěma tramvajema.
Každý Škodovák je rád, že má práci a dostává za ni zaplaceno. Jinak by tam asi nedělal. Jestli se jim ty auta líbí se nedozvíš a jakou práci odvedli při výrobě poznáš, až budeš nebo nebudeš jezdit do servisu. Že je Škodovka nejlepší automobilová fabrika z východního bloku, to je asi bez diskuze. Že dělá auta, která na Západě uspěla, to je taky pravda, ale tady už je nutné říct, že s cenama, jaké jsou v Česku by na tom Západě moc neuspěla.
Dál už je to věc osobních preferencí. OII se mi celkem líbí, ale příliš široký středový panel mi brání, abych se za volantem cítil pohodlně. Sice si sednu "za sebe", to v OI prostě nešlo, ale za volantem jsem měl v OI více místa. Obrovský kufr, na který Češi tolik slyší, naloží jednou za rok cestou na dovolenou, jinak ho ani nepotřebují. Fabia II je ale katastrofa - tedy zvenku. Ten nepoměr šířky a výšky se může líbit snad jen autorovi. Příští generace se už bude schopná protáhnout mezi dvěma tramvajema.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Je to absurdně vysoká "koza", ale budiž dalo by se na ni zvyknout nebýt toho nešťastného zadku, kde zadní světla naprosto nesedí k zbytku auta. F2 je pro mě designově nejméně povedené auto od dob Favorita, i ten Roomster je povedenější.
Co mám popřít? Nějaký fyzikální zákon? Mně se faceliftovaný Focus líbí mnohem víc, s tím nic nenaděláš. O II není špatné auto, to jsem už napsal, ale Focus jasně vede. V Itálii se dělají i auta jako Multipla, nevím co si s tím počneš.
Kdo je podle mě nejlepší jsem napsal tam, kde jsi se ptal, tak to zopakuju - pokud si to nepokazí, na vrchol bych já teď dosadil nový Accord, konkrétně kombík.
Že má Fabia II disproporce je jasné z většiny úhlů a poměr výška/šířka hovoří jasně, čísla neokecáš. Fotka z tvého odkazu se to sice snaží zamaskovat rohovým pohledem, ale skrýt se to nedá. Je to snad jediné auto, které se při mezigenerační obměně zůžilo a současně zvýšilo. Jinak má ale propracovanější design než příliš jednoduchá první generace, to zase jo.
A pokud napíšeš, že je ti můj názor "absolutně ukradnutý", tak tím říkáš, že se s tebou dikutovat nedá. Ale vzhledem k tomu, že reaguješ, tak tě asi můj názor zajímá.
Kdo je podle mě nejlepší jsem napsal tam, kde jsi se ptal, tak to zopakuju - pokud si to nepokazí, na vrchol bych já teď dosadil nový Accord, konkrétně kombík.
Že má Fabia II disproporce je jasné z většiny úhlů a poměr výška/šířka hovoří jasně, čísla neokecáš. Fotka z tvého odkazu se to sice snaží zamaskovat rohovým pohledem, ale skrýt se to nedá. Je to snad jediné auto, které se při mezigenerační obměně zůžilo a současně zvýšilo. Jinak má ale propracovanější design než příliš jednoduchá první generace, to zase jo.
A pokud napíšeš, že je ti můj názor "absolutně ukradnutý", tak tím říkáš, že se s tebou dikutovat nedá. Ale vzhledem k tomu, že reaguješ, tak tě asi můj názor zajímá.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
I na ženském těle, které bude mít 150 v pase, se dají najít ladné křivky. Ale co naplat, když je tam ta disproporce.
Fakt by mě zajímalo, jestli někdo s F II zkoušel losí test. To je totiž okamžik, kdy disproporce přechází od čistě subjektivního pocitu do velmi objektivní reality. Navíc - z extrémně úzkého auta nevnikají žádné praktické výhody. Kdyby bylo kratší, tak třeba bude lépe parkovat, ale takhle ani to ne. Akorát je divné a možná to je na něm jediné zajímavé.
Fakt by mě zajímalo, jestli někdo s F II zkoušel losí test. To je totiž okamžik, kdy disproporce přechází od čistě subjektivního pocitu do velmi objektivní reality. Navíc - z extrémně úzkého auta nevnikají žádné praktické výhody. Kdyby bylo kratší, tak třeba bude lépe parkovat, ale takhle ani to ne. Akorát je divné a možná to je na něm jediné zajímavé.
507
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Prním pohledem do tabulky jsem byl trochu zklamán, musím přiznat. Jakožto novopečený majitel Cee'da jsem očekával, že auto vzhledem ke svým kvalitám a celkem slušného věhlasu, kterého se mu dostalo v médiích, dosáhne na vyšší příčky. Necelých sedmdesát tisíc prodaných kusů mi ve srovnání se špičkou přijde přece jen trochu slabé, i když před rokem by asi nikdo nečekal, že se Korejec dostane do půlky evropského kompaktního pole.
Prodejní výsledky Ceeda podle mého názoru ukazují na několik skutečností. Nemohu si pomoci, ale myslím si, že jde spíše o skutečnosti smutné. Někteří zde tvrdí, že český trh je nedospělý. Snad je to pravda. Než aby se ale český trh choval tak, jako se chová agregovaný evropský (či spíše poněmečtělý evropský) trh, tak to snad ať raději nedospělým zůstane.
Za prvé, Evropané jsou konzervy. Ale to není nic nového pod sluncem.
Za druhé, Evropané si zřejmě nejsou schopni uvědomit trpkou realitu automobilové branže, kde je sdílení komponent napříč automobilkami, odebírání spousty dílů od identických subdodavatelů a neustálé zdražování produkce ve jménu "image" na denním pořádku. Podle mého názoru dostáváme v Kie, Fiatu i Volkswagenu pořádnou hromadu stejných komponent a technických řešení.
Za třetí, Evropané si asi myslí, že čím dražší, tím lepší. Nedokážu si jinak vysvětlit, proč strčí takové nehorázné prachy do nového Golfa, když jsou na trhu počitatelně lepší auta, i když bez potřebné dávky "image" (image prosím chápej jako příplatek odborům, příplatek manažerům s doutníkem v puse a konečně finanční záplatu na nevydařené automobilové e😜erimenty, kterými si šéfové tak akorát honí svoje ego).
Než se tady začne nějaký zarytý volkswagenista ohánět supermainstreamem a podobnými bláboly, tak radši ještě jednou zopakuji, že je to můj názor a nikomu jej nevnucuji.
Volkswagenu patří poklona. To, že dostal kupu let starý model na špici, ale svědčí nejen o kvalitách jeho konstrukce, ale i o zabedněnosti a naivitě Evropanů.
Prodejní výsledky Ceeda podle mého názoru ukazují na několik skutečností. Nemohu si pomoci, ale myslím si, že jde spíše o skutečnosti smutné. Někteří zde tvrdí, že český trh je nedospělý. Snad je to pravda. Než aby se ale český trh choval tak, jako se chová agregovaný evropský (či spíše poněmečtělý evropský) trh, tak to snad ať raději nedospělým zůstane.
Za prvé, Evropané jsou konzervy. Ale to není nic nového pod sluncem.
Za druhé, Evropané si zřejmě nejsou schopni uvědomit trpkou realitu automobilové branže, kde je sdílení komponent napříč automobilkami, odebírání spousty dílů od identických subdodavatelů a neustálé zdražování produkce ve jménu "image" na denním pořádku. Podle mého názoru dostáváme v Kie, Fiatu i Volkswagenu pořádnou hromadu stejných komponent a technických řešení.
Za třetí, Evropané si asi myslí, že čím dražší, tím lepší. Nedokážu si jinak vysvětlit, proč strčí takové nehorázné prachy do nového Golfa, když jsou na trhu počitatelně lepší auta, i když bez potřebné dávky "image" (image prosím chápej jako příplatek odborům, příplatek manažerům s doutníkem v puse a konečně finanční záplatu na nevydařené automobilové e😜erimenty, kterými si šéfové tak akorát honí svoje ego).
Než se tady začne nějaký zarytý volkswagenista ohánět supermainstreamem a podobnými bláboly, tak radši ještě jednou zopakuji, že je to můj názor a nikomu jej nevnucuji.
Volkswagenu patří poklona. To, že dostal kupu let starý model na špici, ale svědčí nejen o kvalitách jeho konstrukce, ale i o zabedněnosti a naivitě Evropanů.
:yes: :yes: Němci prostě znají jen deutsche gut!!
ve FR jsem videl jen FR auta, v japonsku jen toyoty, hondy a nissany, v italii sami fiat atd... Kazdy trh vyrabi auta k svojim potrebam, je logicke ze na francouzke derave cesty nepotrebujes passat z tvrdym podvozkem ale lagunu. Do japonskych preplnenych cest staci 60konova corolla a v nemecku na rychlostne neomezene dalnice ti je logan, toyota nebo renault nanic. Kdyz se EU prosadi a zrusi nolimit v nemecku tak svoje BMW prodavam a koupim si 70konove auto, ktere budu pouzivat podobne jak v USA nebo Japonsku k nutnemu vozeni a ne k radosti
Souhlas ohledně image.
Souhlas ohledně konzerv. Němci jsou prototypem konzervy a co není německé, to je mimo. Škodovky vzali na milost jen díky tomu, že patři VW, jinak by ty prodeje taky vypadaly jinak. Kia se v Německu moc prodávat nebude, leda by byla ze zlata, proto ten prodej v rámci Evropy zatím není tak dobrý. Časem ale vzroste, tomu věřím.
Souhlas ohledně konzerv. Němci jsou prototypem konzervy a co není německé, to je mimo. Škodovky vzali na milost jen díky tomu, že patři VW, jinak by ty prodeje taky vypadaly jinak. Kia se v Německu moc prodávat nebude, leda by byla ze zlata, proto ten prodej v rámci Evropy zatím není tak dobrý. Časem ale vzroste, tomu věřím.
ve vychodnim nemecku se proda 70% novych aut ze zahranici a jen 30% nemeckych. Vychodni nemci podobne jak vychodo EU po trabantech a skodovkach maji nejvetsi radost kdyz jim asiate nabidnou elektricke stahovani oken a mp3player. Jizdni vlastnosti, design, zpracovani je uz moc nezajimaji. Kdyz jsem v 90 letech vlastnim mercedes 190 tak se semnou v cesku hadali ze primera je lepsi protoze ma pekne osvetleni a seriove elekt. stahovani oken vzadu. Kazdy ma jine priority, kdo jednou jzdil v e60 nebo a6 uz do accordu nepresedne. Podobne je to i v USA, Asii. Nemecke auta jsou mezi bohatymi nejzadanejsi jen cenove nejdrazsi v japonsku dokonce dominuje bmw a MB 80% premiovy trh, lexus se tam nechyta
pises hlouposti, Golf vyhral i v USA z nadskokem nad japonskou konkurenci (mazda3, corola, civic) jen je tam prestrasne drahy a jeho technika na jejich cesty nedava smysl. [odkaz]
co se tyce nemeckeho trhu tak ten ma nejnarocnejsi ridice na svete, kteri nepouzivaji 200koni na ozdobu ale kazdy den na dalnicich, francouske nebo asijske auta pri vysokych rychlostech uz skacou jak kozy, maji slabe brzdy, proto nedavaji pro nemecky trh smysl. Vim ocem mluvim ziju uz nejaky rok na zapade, jezdit pres 200 je z lagunou nebo accordem zabijarna. A6, BMW, E-class je jedina mozna volba, z malych aut se fiat500 urcite vedle mini cooper neprosadi, protoz ma podvozek na derovace cesty v italli a neprime rizeni.
co se tyce nemeckeho trhu tak ten ma nejnarocnejsi ridice na svete, kteri nepouzivaji 200koni na ozdobu ale kazdy den na dalnicich, francouske nebo asijske auta pri vysokych rychlostech uz skacou jak kozy, maji slabe brzdy, proto nedavaji pro nemecky trh smysl. Vim ocem mluvim ziju uz nejaky rok na zapade, jezdit pres 200 je z lagunou nebo accordem zabijarna. A6, BMW, E-class je jedina mozna volba, z malych aut se fiat500 urcite vedle mini cooper neprosadi, protoz ma podvozek na derovace cesty v italli a neprime rizeni.
Co to je že"evropané jsou konzervy"? Nebo jen někteří a kteří, resp. kteří ne?No tak sis koupil ceda,jiní si koupili jiná auta a nechápu,co z toho dělat sociologicko-psychologické analýzy,pardon,dramata,jak jsem to tak zhlédl,občas.Já jsem co,když jsem loni koupil M6?A to jsem chtěl Jettu,protože se nám se ženou líbí,ale nelíbil se nám klapot motoru,tak prostě není a je mi fuk,že na té platformě se v Evropě prodalo když připočtu Octávku, teda koktávku,ať je vidět,že jsem IN,pak A3 a je to nějakých 900 tis,pár seatů a brouků...co mi do toho?Jinde,např. v USA se prodávají jiná auta a taky neřešíme.Evropa je maliný kousek planety.
To vypadá,že koupit slovensko-české auto,které se tváří,že je korejské bude za chvilku povinnost,či co >😁
To vypadá,že koupit slovensko-české auto,které se tváří,že je korejské bude za chvilku povinnost,či co >😁
Ne nahodou jsou vozy na prvnich mistech prodejnosti nemecke produkce. Neni to uplne dane jejich kvalitou, tou se rovnaji produkci jejich zapadnich sousedu, ani spolehlivosti. Je to spise dane lidskym stereotypem na nejvetsim evropskem automobilovem odbytisti.
V porovnani s predeslymi roky je poznat absence vozu VW Golf Variant. Zde si myslim, ze je velice dobre, ze VW postavil svuj "maly" kombik na zaklade vozu VW Jetta. Automobil je to vcelku dobre postaveny, vypada solidne, ma nektere vyborne motory a nevic se vyborne prodava. Vytknout muzeme pouze kratkou garanci a pouze prumernou spolehlivost vozu znacky VW. Samozrejme pokud odecteme vliv domaci automobilky dostaneme jina cisla. I tak by se vedouci trojce vesla mezi prvnich sest, coz je uspech.
V porovnani s predeslymi roky je poznat absence vozu VW Golf Variant. Zde si myslim, ze je velice dobre, ze VW postavil svuj "maly" kombik na zaklade vozu VW Jetta. Automobil je to vcelku dobre postaveny, vypada solidne, ma nektere vyborne motory a nevic se vyborne prodava. Vytknout muzeme pouze kratkou garanci a pouze prumernou spolehlivost vozu znacky VW. Samozrejme pokud odecteme vliv domaci automobilky dostaneme jina cisla. I tak by se vedouci trojce vesla mezi prvnich sest, coz je uspech.
Jsem trošku zklamán, pod tímto titulkem jsem čekal nějaké skandální odhalení v mariánkovském stylu, věty "Toho, který již prohlédnul a lidu sděluje", ale obvyklá snůška plků je tentokrát jaksi bez náboje, navíc, mariánku, ty věcné chyby. Jak může platit, že "V porovnani s predeslymi roky je poznat absence vozu VW Golf Variant", když zrovna v loňském roce se začal prodávat, a je to zrovna tato varianta, která pomohla Golfu k prvnímu místu za 07. A na doplnění, věz, že Golf, Jetta a Golf variant jsou karosářské varianty jednoho auta, takže věta, že "VW postavil svuj "maly" kombik na zaklade vozu VW Jetta" je stejně pravdivá, jako nesmyslná, protože Jetta by se mohla jmenovat Golf sedan stejně jako Golf variant by mohl být Jettou variant, je to jen otázkou označení, nebo tě možná mate místo výroby.
Ale no tak, nehladaj senzáciu za každú cenu. Marianek zase nemá až tak deforomovaný pohľad na vec, aby si zakaždýmmusel čakať nejaké škandalózne zistenie. Na túto pozíciu sú tu aj oveľa vhodnejší kandidáti.
Inak s tou "Jettou" a kombíkom je to čiastočne pravda, niektoré veci sú prebraté z už hotovej Jetty, nerobili ich nanovo z Golfa. Ide hlavne o niektoré diely predlžujúce zadný previs. Inak, pravdaže, všetko je to vlastne Golf.
Mariánek ešte narážal asi iba na to, že nejaký čas kombík v ponuke chýbal, a bolo to na predajoch cítiť, iba to naštylizoval tak, že ani ja neviem, čo tým vlastne konkrétne myslel. 😉
Inak s tou "Jettou" a kombíkom je to čiastočne pravda, niektoré veci sú prebraté z už hotovej Jetty, nerobili ich nanovo z Golfa. Ide hlavne o niektoré diely predlžujúce zadný previs. Inak, pravdaže, všetko je to vlastne Golf.
Mariánek ešte narážal asi iba na to, že nejaký čas kombík v ponuke chýbal, a bolo to na predajoch cítiť, iba to naštylizoval tak, že ani ja neviem, čo tým vlastne konkrétne myslel. 😉
Mně to fakt zklamalo, takový titulek… a nic. Na mariánkovy texty se vždycky těším, hlavně na jeho Pravdy a Zjevení balené do hávu úvah seriozního muže s životním rozhledem jehož duši zdobí pár hlubokých vrásek z právě překonané krize středního věku. 😄 Ty faktické nesmysly jsou jen obvyklým průvodním jevem, to je celkem jedno, takže, Klaudie, nekaž mi povyražení, stačí si počkat na mariánka až přijde ze školy, on jistě přihodí něco dalšího. 😉
Dinare, Dinare. Ty vecny studente Auto Bildu. Asi ti tam nic noveho nenapsali, kdyz nemas s cim bys prispel. Klaudius dobre pochopil co jsem napsal. Jenze to by te nenapadlo, protoze to ti v Auto Bildu nenapisou. Tak honem Dinare, otevri Auto Bild a studuj. Mozna tam najdes neco noveho, co bys nam zde chtel napsat. Ale pozor at si nepomackas stranky.
Výrobcům v popředí prodejů je třeba gratulovat za vynikající marketing.Zda se kvantita rovná kvalitě,tak pak se musí uvádět která značka prodává nejvíce aut,případně která země.Samozřejmě celosvětově,bez rozdělení Horní nebo Dolní Lhota.Podle zdejších debat každý vidí jen to co chce vidět.
.
já jsem se svou francouzskou šunkou plně spokojen, dík.
Tak jen hoši onanujte dál, jako bych tady ani nebyl 😉
HDI? No nevím, ale nikdy jsem neviděl za nějakým Hdi oblak černého kouře který vídám pravidelně za TDI.
A moje francouská šunka je úplně v pohodě. Já jsem s ní spokojen a to je podstatné. Každý ať si koupí co chce. Když chce někdo dát o 15-20% víc za stejnej balík komponentů v jiné karoserii aby pak mohl doma rozjímat že má kvalitu made in Germany (i když na 80% součástek stojí made in china, malaysia, tchaj-wan) prosím.
Svět je už příliž globalizován na to, aby člověk mohl říct, že si koupil německého Forda, nebo VW.
Jo a abych nezapoměl, samozřejmě jsem taky švorcka - koupil jsem si francouzskou šunku nižší střední za cenu domácího salámu (s německou příchutí) o třídu nižšího...
Ja osobne Renault nemam. Kamarat ma Renault Megane Grandtour 1.6 16V. Uplne v pohode auto. Tiche, svizne s tym motorom, dobra spotreba. Velmi dobry chod ma ten benzin. Ma 3 roky, asi 60000 km a na par uz znamych chyb s elektronikou ide v pohode. Ale kvoli elektronike chodi kopa aut do servisov. Osobne rozmyslam nad Fordom, Focus.