Já osobně bych to spíš viděl na tu váhu vzduchu. Váha vzduchu je umístěna v sání. běžný domácá kutil si jí vymění sám. Nevím přesnou cenu ale mám za to že nová stojí cca 3000,-. Každopádně ale než budeš cokoli měnit nebo kupovat si dojeď na dignostiku do servisu. Diagnostika(vyčtení paměti závad) vyjde cca na 200,-. Pokud je to váha tak ta se na 100% v paměti závad ukáže. POkud jde o turbo ve 300.000 už má svoje nejlepší léta asi za sebou.Každopádně si myslím že turbu víc škodí extrémě rychlá jízda, nebo takový styl, kdy se jede dálniční rychlostí i několik hodin pak se přijede na benzinku a motor se okamžitě chcípne. To turbo se musí dochladit tzn že motor se nechá několik minut běžet ve volnoběžných otáčkách a teprve pak se chcípne. Turbo je velice namáhaná část má velice vysoké otáčky 200 - 300 tisíc za minutu. Nadruhou stranu turbo se spíná až někde okolo 2.000ot/min a pokud se jezdí stylem kdy se motor moc nevytáčíturbo se nesepne a může se stát že zarezne podtlakový mechanismus spínání turba. Nejsem si ale jisý zda Passat má turbo spínané podtlakem nebo elektronicky.
ty jazdis 10 rocnym dieslovym passatom? co si komu urobil ze ta panboh tak tresta?