Ford Motor Company dnes zřejmě oficiálně ohlásí prodej automobilek Jaguar a Land Rover indické Tata Motors. Stane se tak po třech měsících od oficiálního oznámení o zahájených jednáních.
Co zatím vidím, a slyším, tak jsou Indové poměrně drsní obchodníci. Jag to sice bude bolet, ale pak bude vitální. Když prodali Mittalu Novou Huť všichni si ťukali na čelo, jak to někdo může koupit.. a hleďme udělali z toho ziskovou společnost.
Úplně mě běhá mráz po zádech, když slyšim spojování těchto a podobných značek se státy, kde se lidi koupou pomalu ve vlastních výkalech a nevěřim tam ani Evianu v dobře zavřené flašce. Na druhou stranu, když jsem viděl, jaký "opičky" montujou Mercedesy v US, tak už mě nic nepřekvapuje...
Tohle může říct jen .. Indie je stát obrovských kontrastů. Na jednu stranu se zde žije jako ve středověku, ale na druhou stranu mají rozvinutý průmysl zabývajícími se nejmodernějšími technologiemi. To že ty tam nevěříš ani Evianu je asi trápí jako průpovídky blechy na adresu slona.
Indický Ashok Leyland koupil letňanskou Avii od Daewoo a taky jí dost pomohl na nohy.... takže bych se budoucnosti obou prestižních značek pod křídly pana Taty nebál... ano, Jaguar to bude bolet a mně jako fanouška zančky obzvlášť, ale věřím, že se z toho svrabu dostanou.... Nečekám podobný konec jako v případě Roveru, to by mě u Jaguaru opravdu bolelo...
Nemám strach z podobného konce jako u Roveru. Indové jsou vychovaní Brity, a v kapitalismu mají dlouho tradici. Oni věci nekupují, aby měli novou hračku, ale aby z ní měli co největší zisk.
Já nevěděl, že jsi tak zcestovalej hinduista, tak snad ten můj příspěvek vydejcháš. A už vůbec jsem ho nenapsal ve smyslu, že by Ford měl zvážit prodej podle mého úsudku.
myslis ze v CR je to o tolik lepsi? vydel jsi nekdy trideni baget od krokodile? je dost casti venkova kde zijou jak ty rikas ve ***. zas si tak nefandi ze jsme kdovi jaka civilizace..
Nikde nic nepíšu o ČR a už vůbec nesrovnávám nějaký bagety s automobilovym průmyslem. Celý je to jen pocitová věc majitelů Jaguaru a Roveru, jak se s tím vypořádaj. Třeba budou radostí bez sebe, třeba si raději koupí bagetu.
Trochu jsi zapomnel, ze soucasti dohody, jak bylo drive avizovano, je zachovani vyrobnich zavodu v UK. Jinak pokud bude auto dobry, tak je putna, jestli ho montuje "spinavej" Ind, nebo jako pripade nekterych D premiovek "spinavej" Turek.
Však to tady celou dobu píšu, že je to jen a jen věcí majitelů zmíněných značek. Mě je to úplně fuk, já v tom nejezdim. Na druhou stranu pochybuju, že by zrovna ve Fordu byli pitomci a indové všemohoucí spasitelé a ne tak jednoznačně to jde srovnávat s těžkym průmyslem. Někde se ta výhodnost a zisk musí projevit a první, co každýho napadne je pracovní síla. Nemyslim zachování anglických "montoven", ale výroba některých komponentů se třeba přesune do států, kde bych kvalitě moc nevěřil. S turkama je to pravda. Něco podobnýho udělal i Ford, když přesunuje výrobu některých modelů Transitu do Rumunska.
To ze ve FoMoCo v US sedi cela rada pitomcu neni pochyb. To ze jich je dost i v soucasnem vedeni Jagu , hlavne ti, kteri tam dorazili z LR, pochyb neni take. To ze Indove maji prachy a koule na to s tim neco udelat je taky fakt. Projdi si podrobne celou genezi vzniku a nasledneho prodeje PAGu a uvidis to v trochu jinem svetle. Vzhledem k tomu, ze Jag ma nadale vyuzivat napr Al karoserii, je prevedeni vyroby do Indie vic nez nepravdepodobne. Myslim, ze motivace Taty je uplne jinde. Prijit k hotovymu produktu a znacce usazeny na trhu. Ono totiz tomu Jagu moc nechybi, aby se dal dokupy a byl uspesny. No a pokud nakonec presunou vyrobu plastu z Cz do Indie je mi celkem putna. To tu bylo, je a bude vzdy.
V žádnym případě nepochybuju, že by indove kupovali něco, aby to dělali blbě, to ne. Jen jsem spíš na začátku polemizoval s myšlenkou z pohledu patriotismu majitelů těhto a pod. značek, jestli jim to neublíží a jak se s tim vyrovnaj. Dneska už se snad nenajde auto, kde by si mohl člověk říct třeba "jó to je poctivej mercedes". Všechny auta jsou dneska zplácaný ze součástek z celýho světa, stejně je to u počítačů a vlastně i u piva, naší národní hrdosti.
Tise doufam, ze naprosto tragicky marketibg Jagu vezme za sve a Tata to bude pozicovat jako echt UK znacku. Je to jen o tom, co nam markening naserviruje. Podstany je vysledny produkt a jeho prezentace. To kde ho uplacali je fakt jedno. Samozrejme, ze by bylo dobry, kdyby teziste vyroby bylo v Evrope. Na druhou stranu musi Evropa byt schopna konkurence. Je taky fakt, ze jak se bude zvedat zivotni uroven "rozvojovych" zemi, tak ani tam nebude ta prace tak vyrazne levnejsi.