Auto.cz

Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
8. 10. 2005 23:08
neregistrovaný "jhajko"
11. 10. 2005 09:43
neregistrovaný "FRANTIŠEK"
11. 10. 2005 13:29
neregistrovaný "Peťas1"
11. 10. 2005 23:02
neregistrovaný "jhajko"
6. 1. 2010 18:22
neregistrovaný "Lumbar"
neregistrovaný "jhajko"
8. 10. 2005 23:08
Termostat? Chladič? Voľnobeh? niečo zrejme odišlo...:)
Termostat? Chladič? Voľnobeh? niečo zrejme odišlo...:

Nazdar ludkovia,

už sa asi 2 mesiace rozvážam na ojetej felcke 1,6l 2000 85k km. Celkom pohodka, spokojnosť a tak, až dnes...

Vôbec prvý krát sa mi prehrial motor (už po 5 min na voľnobehu!!!) a vôbec sa nezapol ventilátor chladiča. A pokračujem vymenovávaním:

1.prívodová hadica chladiacej z motora do chladiča je horúca; odvodová je studená; chladič na dotyk studený => základná diagnóza upchatý chladič? Existuje aj lacnejšia cesta ako jeho výmena?

2.už dlhšiu dobu mi ukazovatel teploty neprekročil spodnú rysku (cca 70C). Ak som šiel dlhšiu dobu z kopca a brzdil motorom, ukazovateľ dokonca klesol na minimálnu polohu (ako pri studenom motore)! Vadný termostat? Vymeniť? Očistiť?

3. Otáčky pri voľnobehu. Nedávno klesali na 900ot/min, teraz už na 1000a aj to pri opätovnom naštartovaní už zohriateho motora. Takže ak štartujem na studenom motore, otáčky sa držia aj po 10km jazdy mestom na 1500!!!. Potom klesnu na 1000-1200 a po neskoršom opätovnom naštartovani klesnú na spomínaných 1000. Ked som naštartoval po cca dalsich 2 hodinách, už klesli na tých 900... Čo s tým?

4. Cukanie motora pri preradovani. Najmä v rýchlostných stupňoch 2 a 3. Pri pridaní plynu z úplne pusteného plynu sebou auto výrazne cukne.

Všeobecne: odmeraná spotreba mesto:medzimesto 1(mesto):2(medzimesto) 7litrov/100km. Olej 5W30 Total (čerstvo menený).

Z toho všetkého sa mi najvážnejší zdá byť ten chladič, ale veľmi rád si prečítam skúsenosti všetkých ktorí sa s niečím takýmto stretli. Za všetky odpovede moc moc dík.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "FRANTIŠEK"
11. 10. 2005 09:43
Bez nadpisu
K tomu přehřátí po 5minutách-stejný problém jsem řešil taky na feldě 1.6 a nakonec se ukázalo,že se nepřehřívá motor,ale chyba byle v ukazateli na přístrojové desce.

ad1, popis závady by opravdu odpovídal ucpanému chladiči,i když při 85tkm je to dost brzo.Samozřejmě existují čistící prostředky na ucpané chladiče,např. 10minute flush od Prestone(k dostání v siti prodejen METEOR).Pokud je však chladič zevnitř ucpaný rezem a tedy zrezlý,pak použitím těchto přípravků většinou dojde k tomu,že chladič pak bude průchozí velice,tedy,že začne téct a následuje výměna.Nový chladič v síti Autokelly stojí 1416kč.

ad2,další správná úvaha,mohla by to být špatná funkce termostatu.Zkoušku provedeš v hrnci s teplou vodou,kde se na vlastní oči přesvědčíš,jestli otvírá nebo ne, v tomhle případě spíš nedovírá při ochlazení.Nečistit,vyměnit, v síti METEOR stojí 125,-kč.

ad3,volnoběžné otáčky má v podstatě na starosti škrtící klapka,která dostává informace od teplotního čidla,které by mohlo být vadné(zatím částečně,protože jak píšeš,tak otáčky později opět klesly).To čidlo stojí asi 640kč,ale je to cena díl FACET,takže si myslím,že ve škodováckých autodílech bude tak za 300.

Ale nejdřív bych u toho čidla a ukazatele teploty prostříkl el.kontakty,mohou být zoxidované,případně u ukazatele prodřená izolace,která se občas někde ukostří o jiný kovový díl a ukazuje přehřátí motoru.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "Peťas1"
11. 10. 2005 13:29
Bez nadpisu
Začal bych termostatem, ale je třeba koupit i ten plastový kryt. Často se totiž "protaví" tyčka z toho termostatu přes opěrky v krytu a pak to dělá přesně to co popisuješ.
Rozbalit vlákno
0
neregistrovaný "jhajko"
11. 10. 2005 23:02
problém č.1 a vyriešený
Pozdravujem,

BINGO výmenu termostatu s vložkou máme za sebou (1000SKK! z

toho 400za kus plastu), čo vyriešilo probl.č.1 (prehrievanie

motora- starý termostat bol ok, ale vložka rozbitá) a už zostávajú len

problém č.2 (teplota motora neprekročí pri bežnej jazde

70°C), č.3 (chaos riadiacej jednotky v otáčkach) a č.4 (cukanie pri prechode z plynu na prázdny pedál a späť.)

hoši, dík za tipy ;-)
Rozbalit vlákno
1
neregistrovaný "Lumbar"
6. 1. 2010 18:22
Re: problém č.2
Ručička se sotva pohne při jízdě z minima. Můžete mi prosím poradit. Snímač teploty na termostatu je vyměněn a proměřen, tím to určitě není! Při vykrácení konektoru (0 ohm) na něm ručka skočí na maximální teplotu a při snížení ohmické hodnoty pod 0.3 kohm rafika se zvedne s minima. Prosím o radu - konektory, přístrojová deska? Máte někdo zkušenost?
Dále ještě pro úplnost. Při nasimulování odporu 107 Ohmu na konektoru čidla by měla ručička teploty ukazovat (+-90°C)? Je to tak?!