V Ženevě byl středem pozornosti Superb a kdo se rozhlížel více, všiml si také novinky pod kapotou Octavie RS. Ještě trochu dál museli zajít ti, kdo objevili převodovku DSG v dieselové Octavii RS.
Pokud to bude tak příšerně sladěný jako v Passatu s 125 kW tak děkuji - nechci :-) V Passatu ta převodovka nevíco má dělat ... nestačí na krouťák silného TDI ... a nesmí se motor moc čipovat, převodovka zvládne max 400 Nm !!!
Ja když jsem viděl poprvé v práci automat. převodovku v RS tak jsem si myslel, že je to spíš záměna z důvodu nepozornosti nějakého kolegy, ale opak byl pravdou když jsem se dozvěděl, že DSG v RS pro modelový rok 09 opravdu bude. Toto řešení se mi zdá nešťastné, protože z praxe vím, že automaty v Octáviích nejsou nijak zvlásť vyladěné. A představa automatické převodovky ve "sportovním" automobilu je taky zvláštní i když je to dnes poměrně běžné.
Záleží jak se na DSG díváš. Když se na to nedíváš, jako na automat, ale jako na dvospojkovou převodovku, která umožňuje řazení pod zatížením, tak to jisto jistě má ve sportovním autě co dělat(je ale pravda že octavia rs je s mírou sportovnosti na štíru z jiných důvodů) Vícespojkové převodovky jsou super věc a do sportovních aut se hodí více než cokoliv jiného, mělo ji dokonce i Audi S1, což mluví za vše. Jen je problém, že na sportovní auto, jsou prostě dvě spojky málo. Tak nějak by to chtělo aby byli připraveny vždycky dva stupně, jeden na horu a jeden dolu. Automatický mod, by měl uplně chybět a pak tu máme vyloženě sportovní převodovku. :-)
nerikam jako radi to pekne a svizne jen rozjezd je s tim trochu nemotornejsi, pustis brzdu samozrejme uz se zarazenym D a pridas plyn a co myslis? auto chvili nic, pak cukne a jede, jinak proti samotnymu razeni nic nemam. jen ti reknu ze i kdyz diky DSG radis vic efektivneji nez u manualu tak preci jen ja osobne mam vetsi pozitek z jizdy kdyz si muzu radit sam a ne to nechat na automatu nebo sekvenci. co se motoru tyce tak TDI neni spatny ale nejak mi to proste nesedi holt TDI, nahon na predek a DSG je ciste nemecka vize sportaku. ja osobne bych radsi bral benzin, staly pohon na vsechny 4 kola, motor pred zadni napravou a manualni prevodovku jen tak bych si uzil ciste sportovni jizdu
To je utopie, nicméně i můj sen, až teda na to že podle mého názoru sekvence do sporťáku patří, nebo spíše de o to řazení bez spojkového pedálu. Ale jinak nemůžu DSG opravdu hodnotit, nikdy sem ji neřídil, spíše vidím jako dobrý nápad užití vícespojkových převodovek ve sportovních vozidlech. Já se v jízdě s automatem nevyznám, ale řekni mi co to udělá, když to přepneš do manuálního modu, necháš neutrál, vytočíš motor a hodíš tam jedničku, jestli to neprotočí kola tak je to šunt!! :-):-)
nerikam ze sekvence do sportaku nepatri, jen rikam ze s manualem mam vetsi pozitek z jizdy. jinak kdyz prepnes u automatu do manualu tak nemas k dispozici neutral, reknu ti to takhle: u automatu jsou stupne takto P-brzda, R-zpatecka, N-neutral, D-rychlost a kdyz to mas na D a posunes paku doprava do manualu tak mas zarazenou hned prvni rychlost takze jedina moznost jak zaradit neutral je zaradit na N. a jeste S-sportovni rezim jizdy. jinak u automatu se mi jeste nepodarilo protocit kola, ale nerikam ze to nejde.
ja bych rekl ze zmeni a to "image" RSa, preci jenom si staci rict nejrychlejsi auto skodovky (ted uz to neni pravda ted je to superb 2 s VR6) s TDI a automatem a razem si clovek rekne jak tohle muze byt "sportovni" vuz. tohle je vina nemcu a jejich vykonnych BMW s automatem, tak se to zavedlo i do skodovky, aby se zvysila "prestiz" a hlavne vydelek pro VW.
Pokud tvrdíváváš, že miluješ auta, žiješ v Česku a současně nejsi majoritní akcionář ČSOB, je tahle škodovka, čistě racinálně vzato to nejlepší, co si můžeš pořídit. Prostorově nejpromyšlenější auto v nižší střední, tam kde se může jít na kompropis se šlo na kompromis (místo vzadu), tam kde je to nejdůležtější, to jest za volantem, tam je to ergonomicky i esteticky špičkové, a tam, kde je to potřebné, totiž v kufru, tam škoda vykouzlila malý hangár. Auto je současně osazené vrcholnou světovou technikou, zejména ta dvojspojka, to je klenot. Současně těžíš z vynikající ceny, z toho, že prodejnu i servis máš takřka v každém městečku, že auto zde požívá image srovnatelným s image Golfu getei v Německu a v kontextu silnic zde působíš velmi inspirativním dojmem. A pořídíš-li tohle dělo na leasing, dnes tedy minimálně v trvání pěti let, což Škoda hravě zvládne, získáš už zítra káru, která tě bude měsíčně stát jen o málo více, než co utratíš ve dvou za slušnou večeři ve slušném podniku. Tak jo, já zvedám palec škodovce. Je za co :yes:
Pokud vím, tak tady nikdo neřekl že Octavia 2 je špatné auto, naopak, je to super kára a s TDI CR a DSG, bude jen lepší, ale souhlasím s tím, že RS na zádi nemá co dělat!!!!! Obvzláště když se podíváš do minulosti.
Géniové průměrnosti?? V dané třídě nenajdeš k tomuto vozu konkurenci.
Ve verzi kombi má RS dostatečnou dávku elegance a sportovnosti, co se vizuální stránky týče. Kvalita interiéru a jeho ztvárnění, tam se jen těžko budou hledat mouchy. Sedadla, pokud jde o délku sedáku, se zdají až předimenzována. Kufr, to je kapitola sama pro sebe, dalo by se říci Octavia = velký kufr, zároveň dobře využitelný. Navíc ve druhé generaci rozhodně není problém s prostorem na zadních sedadlech. Dalším krokem k dokonalosti je instalace TDI-CR, 170 koní, to už je dostatečná porce, vždy je v záloze nějaký ten koník navíc. A teď, opravdová třešnička, převodovka DSG. Myslím, že díky tomuto spojení dává naftová Octavia RS v kombi smysl. Ideální kombinace na zdolávání velkých vzdáleností na úrovni, ke všemu s přijatelnou spotřebou.
Jen řekni dá se tomuhle vozu něco vytknout, konkurenci totiž hledám jen marně.
Pokud to mám chápat jako chválu, tedy "géniové průměrnosti", pak ano. Ale nelze odsuzovat vůz zato, že se dobře prodává. Vždyť je to jeho posláním, tvořit zisk a do určité míry i vizitkou úspěšnosti.
Nebo snad někdo nekoupí kvalitní vůz jen proto, že se tak dobře prodává, tedy má ho i soused. To asi ne.
Kdo mluvil o exkluzivitě??? Akorát mi vadí, že Škodovka tady má skoro 50% trhu, každý druhý auto má okřídlený šíp ve znaku. Lidi nad tim ani nepřemejšlí, prostě kupujou Škodovky. A o BMW 3 jsem náhodou zavadil ;-) Těch jezdí dost, ale na parkovišti vedle sebe 4 nepotkáš, narozdíl od Octávií.
Naprosto souhlasim - nekritizuju oktavku, neni to spatny auto, ale na parkovisti bych ji mezi vsema tema dalsima snad ani nenasel. Dalsi vec je ze lidi opravdu nepremysli a koupi oktavku, kdyz vic penez superba nebo passata. Diky nechci.
auto osazené vrcholnou světovou technikou...teží z vynikající ceny....tam kde je to potřebné, škoda vykouzlila malý hangár...v kontextu silnic působí inspirativním dojmem...
Jestli ses nám ty kluku ušatá nezamiloval?
Se vůbec divím, že si ještě někdo koupí Fiata, Renaulta, Kiu, Forda.... ;-)
Plus: kedysi som poznamenal, ze ak skoda da do ponuky moderne diesle a konecne podvozok ktory do auta proporcne patri tak to bude spickove auto, proti ktoremu sa neda nic namietat, schopne konkurovat dokonca nemeckemu triu. Prva podmienka je splnena. :yes:
Minus : RS = Diesel 125KW, v casoch ked priemerna motorizacia Toyoty, BMW, MB, A4.....atd je 17O koni, vyznieva prinajmensom paradoxne. Samo na CZ-SK-PL pomery to bude stale drak, ktory sa neohrozene a vytazne vrha do suboja s veternymi mlynmi /polonez, siera, fabia a cestny zakon/. :no::-O
RS u 170 konoveho diesla je znehodnotenim tejto skratky, obzvlast ked v Com-Rail mas plynuly rovnomerny zatah, preto minus, ziadna nakopavana znama z posledneho 10 rocia. Skus sa v takom zviest, vyskusaj pruzne zrychlenie, ale nie to 0-100 na semafore, ohodnot sportovost ???!!!
Inak nic nemam proti uspornemu, setrnemu autu, s priemernou dynamikou, len nech sa nehra na co nema, obzvlast s vlastnym porovnanim 2,0 TSI a udanou konkurenciou.
Mně je fuk, jak se nazývá, ať se klidně nazývá ŠO supersport, na jízdních vlastnostech to nic neubere ani nepřidá. A koho to označení RS vyloženě dráždí, ať to čte jako Rodiný Sporťák a je po problému ;-) >:D
Oznacovat Octaviu v akejkovek verzii za sportove auto povazujem za ... neprimerane predstieranie nerealnych ambicii. Nic na tom nezmenia motory ani prevodovka. Ani skratka vRS (oznacenie RS ma, pokial ma pamat neklame, chranene Ford). Samozrejme, kazde auto sa da upravit, ale to uz je ina rozpravka.
Octavia je jednoducho prijemne priemerne rodinne auto postavene na podvozku o cislo mensom ako by sa na velkost karoserie patrilo, to si ale vyziadala koncernova politika. Su Octavie pomale a rychle (in the straight line), ale nie su Octavie sportove. End of story.
suhlas :yes:
inak v teste na tomto servere,sa spomenulo ze 118 Kw benzinovy motor pri sportovej jazde uz predbieha podvozok. Neviem ako by to dopadlo v biturbe -diesli/zatial nie je/ alebo v znamom 2,0 TSI.
Co to má vlastně u škodovky znamenat to RS, pokud vím tak u Fordu je to Rallye Sport. Myslím, že automobilový fandové by u octávky oceninili, kdyby byla označována jako R, nikoliv RS, tak aby to navazovalo na minulost, jestli je něco u zančky podstatné tak je to tradice a různé přemety v označování vyvolávají chaos, které pak budí u zákazníka dojem, že to narychlo přejměnovali, tak aby to prodali. Honda taky označuje nové Vti, jako Type-R. Pro laika zní vznešené názvy líp a na tom jestli si to v rámci historie značky zalouží nebo ne mu nesejde. Takže se automobilkám neni co divit
No a v tom je právě ten vtip, že nenavazuje. Škoda 130 RS byla spíše něco jako Octavia kit car, to bylo závodní auto, ale běžný zákazník si mohl koupit škodu 110 R, no a dnešní oktávka RS je od běžné právě o tolik lepší jako bylo tehda Rko od obyčejných stodesítek. Furt ale nevim co si ve škodovce predstavuju pod takym pojmom RS?
Ja som priaznivcom skodoviek , konecne som sa dockal aj toho , ze prisla do Octavie RS ta 7-stupnova prevodovka DSG...Ale stale je ta Octavia RS pekna , som zvedavy , aky bude facelift vsetkych Octavií...