Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Český trh v únoru 2008: Malé vozy - Fabia drží podíl 46 %

Pozice Fabie ve třídě malých vozů už sice není tak dominantní jako dříve, avšak jejímu podílu se zatím žádný konkurent nepřibližuje.
Zpět na článek
22. 3. 2008 07:49
neregistrovaný "otoman"
22. 3. 2008 09:52
22. 3. 2008 10:43
neregistrovaný "Bench"
22. 3. 2008 17:37
neregistrovaný "silvergun"
22. 3. 2008 20:17
neregistrovaný "Bench"
22. 3. 2008 20:22
neregistrovaný "silvergun"
22. 3. 2008 21:58
neregistrovaný "Bench"
25. 3. 2008 10:21
neregistrovaný "silvergun"
23. 3. 2008 09:45
23. 3. 2008 21:31
neregistrovaný "otoman"
22. 3. 2008 07:49
*
tyjo! To auto Celkem musí být fakt skvělá kára, když má 100% třžní podíl!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Sprint
22. 3. 2008 09:52
Fabia forever
Tak kde jsou ti machři co vykřikují u každý diskuze jak je Fobie auto k ničemu, kupují ho jen blázni, je to předražený, tříválec k smíchu, atd... ??? Pište, ať se zase pobavím! :-)
Rozbalit vlákno
10
neregistrovaný "Bench"
22. 3. 2008 10:43
Re: Fabia forever
Teď ti někdo odpoví, že prodejní čísla o ničem nevypovídají, že to ukazuje akorát na to, kolik je v ČR chudáků ;-) Taky čekám, abych se pobavil :-)
Avatar - marek.g
22. 3. 2008 13:05
Re: Fabia forever
tak to uz jsme tri :yes:
neregistrovaný "silvergun"
22. 3. 2008 17:37
Re: Fabia forever
ok já Tě pobavím - za posledních 15 let škoda přišla skoro o 50% podíl na našem trhu . Meziročně to bylo dalších 8%. Takže brát tuto zprávu seriozně nejde- je vytržená z kontextu . Mimochodem cena je opravdu vysoká v poměru výbav, ale je přiměřená k poměru poptávky , kde je vysoká potávká není důvod snižovat cenu . Takže ano máš pravdu -tvrdit , že jsme národ chudáku a kupujeme předražené fabie si PROTIŘEČÍ . ŠKODA MÁ U NÁS POZICI podobnou , jakou má Fiat v Itálii . Lidí u nás prostě škodě věří .
neregistrovaný "Bench"
22. 3. 2008 20:17
Re: Fabia forever
S tím musím souhlasit :yes: A aby se nevytrhávalo z kontextu, je ještě potřeba dodat, že za posledních 15 let Škoda několikrát zvýšila podíl na celoevropském trhu, což je podstatnější, než trh tuzemský. To ale snad všichni ví :-)
neregistrovaný "silvergun"
22. 3. 2008 20:22
Re: Fabia forever
Ano ovšem ,ale to By jsi si musel ještě přečíst ,alespoň nadpis článku-ČESKÝ TRH,ale jinak souhlas
neregistrovaný "Bench"
22. 3. 2008 21:58
Re: Fabia forever
Já tím chtěl jenom říct, že v tržní ekonomice není možné si udržet 100% podíl na trhu, takže nevidím 50% ztrátu na trhu jako prohru ale spíš jako dobrý výsledek...
Avatar - Sprint
22. 3. 2008 20:43
Re: Fabia forever
Je to logický, že Škodovka za poslední léta ztratila u nás hodně zákazníků. A troufám si tvrdit, že by je ztratila stejně, i kdyby její cenová politika byla jinde.
Je to z několika důvodů:
1. prestiž (Lidi mají na "zahraniční" auto, bez objektivního důvodu by z principu Škodovku už nekoupili)
2. společenská úroveň (Hodně lidí za posledních pár let zbohatlo a i když jim Škodovka nevadí, mají prostě na lepší.)
3. cena (Někdo jde jen po ceně, spousta aut zlevnila na opravdu nekonkurenční cenu a i když jsou to auta menší (Atos, Picanto) a opravdu bez výbavy (Logan), lidem to nevadí. Potřebují jen aby to jelo, nic víc.)
Nevím, jestli jsem se vyjádřil "pochopitelně", snad jo.
A ještě k ceně, vzpomeňte na nedávnou dobu před 10. lety, kdy Felicie 1.3 40kW, výbava opravdu NIC, startovala na 230000Kč a přesto se prodávaly doslova samy. Vzhledem k tehdejšímu a dnešnímu průměrnýmu platu by Fabii odpovídala cena třeba 330000Kč.
Když rodiče kupovali v r.97 Octávku za 440000Kč, byli za "blázny", dát tolik za auto......
22. 3. 2008 18:49
Re: Fabia forever
Ahoj.
Sprinte, nechci se opět hádat...stačilo mi to včera >:D , ale věř, že 70% lidí opravdu mají ty "holé" tříválce bez ničeho. Češi Škodu uznávají, to je pravda a proto si kupují fábie. Jenomže většina si koupí právě ty základní verze výbavy, které stojí cca 250 000. Ovšem to je auto s volantem a motorem...toť vše :-( .
Avatar - Sprint
22. 3. 2008 20:23
Re: Fabia forever
Máš pravdu, ale ukaž mi co nabízí za 250000Kč konkurence. O moc slavnější to není, někdy ba naopak ještě horší.
Proč se nikdo nepohoršuje třeba nad litrovou Corsou za 270000Kč? Fabie má v základu alespoň dobrou bezpečnostní výbavu, tmavý skla, servo, volant stavitelný ve dvou osách, stejně tak sedačka, či dělený zadní sedačky. Přidat tam i centrál, je to dobrej základ pro běžnýho uživatele týhle skupiny aut.
Já osobně bych taky auto bez výbavy nechtěl a pokud bych teď kupoval Fabii, HTP by to taky nebyl (určitě 1.6), ale jako základ to špatný motor není. :-)
neregistrovaný "silvergun"
25. 3. 2008 10:21
Re: Fabia forever
za 1. Corsa je sice litr ,ale výkon má také 44kw proti 1.2 škodě. Pokud tedy vezmu stejný motor od opla 1.2 dostávám 59kw proti 44kw škodě. Opel pořídím s 1.2 momentálně v akci za 289tis. Silnější 1.2 od škody 51kw vyjde na 282tis a pořád mám slabší motor.
Za 2. horší výbava? to dnad ne. Opel -základ ochr.lišty ,el.ovlad.zrcátek proměnlivý posilovač Topný systém HVAC , vyhřívání volantu. Deaktivace airb. kuřácký paket, příprava rádia 4repro. U škody jsou lišty za 1000kč deakt.air 1500kč příprava rádia 400kč kuřácká paket 500kč a pokud budu chtít el.zrcátka -tak jedinně ve spoj.s central + 16 000kč . a to další co má corsa , jako základ nejde u škody ani dokoupit A litrová corsa je za 268 900kč . Stará astra je teď za 279 900.-což je třída C
22. 3. 2008 11:48
vysledek Fordu Fusion
Diksuze na tema zarazeni vozu do kategorie je asi zbytecna. Presto, Fusion je myslim spis male MPV, sice nenabizi tolik variability jako jina mala MPV, ale rozhodne si za nej oproti klasickym zastupcum tridy malych vozu priplatite, o to vic je zajimavy jeho prodejni vysledek.
Rozbalit vlákno
0
22. 3. 2008 20:27
prodeje šli dolů u FII oproti FI
Kvalita nové Fabie šla podle mých zkušeností výrazně dolu a design jen podpořil nižší zájem o ní. Prostě stará byla lepší.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Sprint
22. 3. 2008 20:54
Re: prodeje šli dolů u FII oproti FI
Jestli šla kvalita dolů ukáže až čas.
A na desing si je potřeba zvyknout. Já jsem se nejdřív taky zhrozil, ale když na ni koukám teď každý den, začíná se mi i líbit.
Musím ti dát ale zapravdu, že stará Fabie měla něco do sebe. Takový ten podpis Volkswagenu, vizuální fortelnost, kvalitu. To nový Fabii podle mě chybí. ;-\
22. 3. 2008 23:53
Re: prodeje šli dolů u FII oproti FI
Já myslím, že má pořád stejné kliky, takže podpis koncernu VW, který ty kliky dal téměř všude, tam je... ;-)
23. 3. 2008 17:45
Re: prodeje šli dolů u FII oproti FI
S tou kvalitou je to evidentní hned po usednutí za volant. Na "starý" Fabce combi ve výbavě elegance jsem téměř spokojeně namotal skoro 100t.km, teď mám novou taky eleganci combi a je vidět jak šetřej a šiděj to. Hnusný plastový kliky uvnitř, stejně působící olemování výdechů,horší materiály i slícování, víko nádrže se už nedá otevírat zevnitř,pokud se pohodlně usadím, tak díky loketní opěrce téměř nejsem schopen se připoutat,atd... a už povrzává interiér. Jak se říká, služebnímu "koni" na zuby nekoukej, ale domu bych to nechtěl.
Avatar - Merkur
23. 3. 2008 09:45
Ach jo
Bohužel jsem si všiml,že na silnicích přibívají :-( .Mě by to ani nijak nevadilo,jenom kdyby se na tu fabii dalo aspoň podívat a nezvracet.
Rozbalit vlákno
1
23. 3. 2008 21:31
Re: Ach jo
Tak zvracať snáď netreba, ale aj tak by ma zaujímalo, kde sa dívala tá komisia, ktorá schválila konečnú podobu novej Fabie, to ako keby tú starú asi nepoznali, na veľkú škodu Škodovky.