Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

61 komentářů

Svoje auto Secur plynem a služební obyč vzduchem.
Ve speciální směsi, kterou foukám kola od auta je myslím 78% dusíku, 21% kyslíku, 0,3% CO2, ... a dokonce některé vzácné plyny a pevné částice ! Jak vidíte, opravdu pečlivě a vědecky namíchávám směs pro optimální použití pneumatik.
Ta presna smes je super, prosim te, posli mi na ni recept, protoze slozeni VZDUCHU je vsude jiny a u nas v horach furt nemuzu sehnat dost dusiku (ze bych nekoho pridusil...-o?)
Ja to hustim vodikem.
a v aute nesmis kourit ...
Ale spolujezdkyně může!!!
Spolujezdkyně může, ale musíš mít s sebou ochranu, např, hasící přístroj.
Chce to napustit umyvadlo počkat až se hladinka pěkně ustálí, potom se nahnout nad umyvadlo a lehce fouknout. Na hladině se tak dají nafouknout kola různých průměrů bez jakýchkoliv přípravků a pokud neuklouznete i bez namáčení. 😄
...jedině tak předjedete s Octavií 55kW každého bavoráka.
mohlo by být užitečné vyzkoušet - i v zájmu odlehčení setrvačných hmot - foukat héliem - až to někdo vyzkoušíte (máte známé u kolotoč-balónků), dejte vědět
aby ale auto neodletlo jak balon ...
já jsem chtěl jen zjistit, jestli jsem nevyhodil 3 kila zbytečně, když jsem byl přezouvat gumy a v servisu do mě hustili (teda spíš do pneumatik), že mají nějakej plyn, že je to o 1000% lepší atd. atd. Taky říkali, že dohušťování bude zadara, tak jsem zvědavej. Je to opravdu lepší než vzduch, nebo je to zase reklamní trik, jak z lidí tahat prachy ?
Ten plyn tam bude asi kvuli stalosti tlaku, tzn. tlak se asi nebude moc menit v zavislosti na teplote. Jestli 3 kila stoji za min starosti s kontrolami tlaku, tot otazka.
Tak mě napadá, že bych moh' někdy zkontrolovat gumy. Je mi úplně fuk, čím to nafouknu, každopádně pokles o cca 0.3 atm je už hodně znát na jízdních vlastnostech, hlavně v zatáčkách.
no, taky se mi nedávno zdálo, že mi škodovka nějak plave a když jsem to změřil, bylo vzadu 1,2.

mimochodem, na kolik se hustí škoda 120 ?

já už jsem to za ty roky co mám ještě jiný auto úplně zapomněl.

a stejné to asi nebude, když má motor vzadu
Jestli se nepletu, tak 1,8 vpředu a 2,2 vzadu.
Do Š120 jsem vždy dával 1,6 na předek a 1,9-2 na zadek. Nadhušťování taky nedoporučuju, pak to moc drncá a hůř sedí.
Vepredu 1,9, vzadu 2,1 - osvedcene, vyzkousene, gumy se sjizdeji stejnomerne. Vetsinou jezdim s 1/2 vytizeni auta.
Avatar - petous
petous
ale dávám si bacha, aby nebylo vlhké počasí, protože potom má vzduch korozivní vlastnosti. A vůbec voda v pneu je prevít, vždyť při odpařování změní 1000x objem, co to asi udělá s předepsaným tlakem ? Nejlepší je hustit na rumunský dálnici. Tam je vysoký obsah olova ve vzduchu, který zlepšuje mazání ventilku a jeho velké molekuly prakticky znemožňují únik vzduchu z pneumatik. Bohužel má olovo negativní vliv na velikost neodpružených hmot, ale pozitivní vlastnosti výrazně převažují nad negativními.
a já kompresorem, přece jenom ty plíce už mi tolik neslouží...
Já bych doporučil plnit pneu kouřem z výše zmíněných cigaret. Samý dusík a uhlovodíky a hlavně dehet, který zaručí možnost dojezdu i po píchnutí. No a v poslední řadě ta sranda až to v pneuservisu budou vypouštět.
Někde jsem četl, že po ujetí 10 km a více, už se má hustit o 3 desetiny nad předepsaný tlak. Dávám tam vždycky nepatrně víc, aby to děle vydrželo.
Avatar - petous
petous
dej tam víc o 5 desetin, to ti vydrží ještě "děle". Slyšeli jste, že v USA cpou do pneumatik psi ? Třeba do hondich pneumatik jich nastrkaj i třicet.
jo, psi se tam vejdou, to je vyzkoušený, ale záleží na velikosti, nejhůř prochází ventilkem francouzský buldoček (je příliš kulatý) a nejlíp čínský palácový (tam je úplně jedno, kterým koncem začneš, ale zase jich potřebuješ víc); naopak se neosvědčilo je rasově míchat - ty větší pak sežerou ty menší a děsně klesá tlak - prostě nějaký psi chyběj
No mám na to takovej speciální.... no raději vám pro lepší pochopení prozradím rovnou vzorec - "hškprtn"
Taky to de bublifukem. Kdyz se bublina promitne na nejakou stenu, tak je z toho kolo. Jinak ale pumpou (ne vodni) a nebo kompresorem. S tema psama je to ale relativni, napriklad vlcak mi ventilkem neproleze.
Panove vsechno spatne,takovej Octavijan ma zavodni plin prece ne?.
Jo a mimochodem ja foukam xenonem aby to lip svitilo,tak nejak domodra.
na kolik foukáš ty světla ??
No malem jsem spad ze zidle,1:0 pro tebe!.
malime já foukám světla přes zimu závodním xenonem na denní svícení na 50% abych ušetřil benál a žárovky a když jedu večer, tak je dofouknu normálně na 100%. A přes léto pořád normál na 100%. Nevím co je v tom za vědu ?? 😃 Jestli chceš použít jiný poměr, tak si ho vypočítej, ale vzorec ti neporadím jelikož jsem ho zapoměl.
Tzv závodní plin - čili Secur obsahuje více dusíku než obyčejný vzduch, různé další plyny pro zamezení vlivu na oxidaci pneu ze vnitř a neobsahuje hlavně vodu, kterou dostanete běžně do gumy kompresorem. Čili mé doporučení.Tedy pokud moho doporučit. Použití pro ty kteří mají drahé gumy a nenajedou tolik Km. ročně aby je za tři čtyři roky vyměnil a dále pro ty co mají žihadla s nízkýma gumamma ( profil mnižší neš 60% které jsou dost náchylné na změnu jízdních vlastností a opotřebení při změně tlaku vlivem různých teplot. Ten plin( pro méně chápající plyn Secur ) vlivem velkého obsahu dusíku a žádné vody udržuje v gumě téměř konstantní tlak.Howg.Laďa
aha takže dusík apropo a já proč se to tak dusí.
Teď vážně: pneu mi nahustili Pneu Secur-em. Udajně argon s ??? a o 0,2 více než je předepsaný tlak. Jo a chtěli 80,- Kč za nahuštění všech čtyř.
damile no neber to za ty prachy. Navíc by ti měli každé dohuštění udělat zdarma, protože tam máš tu "červenou čepičku" a při defektu taky. A to navíc se dává proto, že se zjistilo, že po týdnu až po dvou se z gumy jaksi ty 0,2-0,3 nějak ztratí, tak aby jsi tam nemusel znovu dohustit. A nevím jak se ti ten tvůj Argon může dusit ?? Mě se dusík nedusí. Jedině by to bylo tím, že Argon ani Dusík nehoří. Zkus nalít do nádrže Vodík. Ten prý dobře hoří.
Tak jsm trochu zjišťoval složení "závodního plinu" Secur PneuS. Tak by to mělo být 90% Dusík a 10% nějakých vzácných plynů, které zabraňují oxidaci gumy a disků. Ale hlavně: žádný kyslík, žádná voda, žádné olejové páry, které vedou k oxidaci a nevzniká výbušná směs při přehřátí pneumatiky. A jak psal 555 guma je měkčí a tím pádem se lépe deformuje a je odolnější proti proražení.
Zadarmo vzduchem u benzinky, pěkně pravidelně 1 x za 3 týdny. Zná snad někdo lepší způsob?
Zmana tlaku je prakticky rovnaka, ako pri vzduchom fukanych pneu. Teplota vo vnutri penu sa ale v max. hodnotach znizuje. Opotrebenie je naozaj mensie, nez pri vzuchu, moze to suvisiet s faktormi, o ktorych si pisal a aj to, ze guma pruzi maksie a nedostava take razy. Navyse pri dusiku nemoze vzniknut dosledkom vysokeho tlaku a teploty lokalne vybusna zmes, ktora roztrhne gumu. Je to ale pre fajnsmekrov a pipadne pre ludi na terenakocha nakladakoch. Tma je to evidentne citelne. Ak sa pytas, ako som to mohol merat, pozri si www.smartire.com Howgh 😊
>555: trochu jsem to nepochopil (nebo je tam preklep) - nakladaky a terenaky foukaj kola tmou?
Sorry, ponahlal som sa. Tam sa to oplati. Aspon tak mi to vysvetloval chlapik v servise. Cim viac vzduchu ide do pneu, tym vacsi je rozdiel pri pouziti dusika.
Fucida> Tak to jsem se zase zasmál! Foukat kola tmou, to je nápad! Jeden přelep a kolik udělá radosti. Jen tak dál.
Kdybych o tom teď nepsal. Ne přelep, ale překlep...
znam. 1 x za 6 mesicu.
To mfilip-> To mi lepší nepřipadá, má někdo jinej tip? Vlastně teď mi napadlo, proč vlastně foukat 1x za půl roku, proč nefoukat 1x za rok, nebo za dva, nebo za tři, nebo za deset?
Proč nefoukat heliem? Měl bych lehčí auto......
Mám je prázdný a mám nejlehčí auto. Trochu to plave, ale člověk si zvykne.
mám je nafoukaný montážní pěnou,vůbec se v zatáčkách nedeformujou,o to víc je můžu řezat.
No konečně trochu dobrejch příspěvků, ta montážní pěna je geniální, asi to taky zkusim. Tahle rubrika je fakt peprná, chtělo to odlehčit. Snad se někdo chytne za nos.
Milý Vinnco, já foukám jednou za 3 měsíce PNEUMIX, když si nechám přehazovat kola zezadu dopředu (ca 5000 km). Neplatím za dohušťování nic, protože jezdím do "zákaznicky orientovaného" pneuservisu.
Milý Pneu, rád slyším, že nic neplatíš. To tedy musí být orientace na zákazníka! Jen mi to nějak nejde dohromady s pneuservisem, není to spíš nějaká charita? Nebo že by ses tak trochu spletl, že ty si něco zaplatil...... Jestli ne, sem s tou adresou, uděláme té charitě radost (když už ne obrat). Proč je na světě tolik zákazníků, co věří, že nic neplatí.
Za dohuštění PNEUMIXEM jsem nikdy nic neplatil. Za přehození gum zezadu/dopředu ano. Mohu si myslet, že v poplatku za "přehoz" bylo skryto i dohuštění, ale na účtu o tom nic nebylo. Ten Pneuservis se jmenuje PNEU ŠAFRÁNEK a je v Praze Libni na ul. Českomoravská.
To Pneu-> No tak se pochlub, kolik si v té charitě účtujjou za přehození gum předek/zadek. Jistě to bude tak 20 Kč, při té velké orientaci na zákazníka. Druhá věc je, že ty tu charitu musíš mít při cestě, jinak bys musel počítat, že tu cestu do charity taky někdo platí. Nechodíš tam i na jídlo, že ne? A třetí věc pak je, proč platíš za přehoz předek/zadek? Ty si neumíš přendat celá kola sám, nebo se bojíš umazat? Přehazovat předek/zadek z ráfku na ráfek je ještě lepší, než sem čekal......................
Na trhu se prodává PNEUMIX (98% dusíku s 2% argonu) v pneuservisech, mají to už i některé pumpy. Není až tak důležité kolik tam je procent dusíku, ale zásadní je, že tam není žádný kyslík (to je hlavní škůdce pneumatik). "Vtipné" poznámky o použití helia (vynikající prolínavost, cena by byla 20x vyšší)nebo o freonu (cena 10x vyšší)bych doplnil o další alternativu - argon. Ten by byl ještě lepší než PNEUMIX, ale kdo by to platil. Argon, jak známo, je netečný plyn.

Ještě k cenám huštění: Lahev PNEUMIXU s DPH lze koupit za 582 Kč. Z jedné lahve se nahustí až 70 pneu 195/65-R15 (Octavia) - čisté náklady jsou tedy pro tento rozměr gumy pod 9 Kč. Že vám to v pneuservisu "prodají" za 25 Kč na 1 kolo není vina "Technoplynu".
Je v současné době ještě normální foukat pneu obyčejným vzduchem??????
je.
Ano je. Mám doplňující otázku: Je normální platit za huštění speciální směsí? Jednu odpověď už znám. Luf řekne že není, protože to dělají u nioch v charitě zdarma.....................
Velmi se Lufovi omlouvám, to s tou charitou bude samozřejmě tvrdit PNEU.
Prijimam tvoje ospravedlneneie 😄
Většinou pumpičkou, občas kompresorem ...
! PNEU-KATALOG ! AKTUALIZACE !

nový web-design, testy-12 letních pneu z časopisu AUTO TIP, přibyly další odkazy u jednotlivých pneu na testy (včetně nápovědy s umístěním), u některých pneu jsou i podrobné firemní popisy - obrázky (odkazy na ně najdete ve stručném popisu pneu), zprovozněna další rubrika - odkazy (včetně firem, které poskytují slevy apod.

web je jeste castecne ve vystavbe (tydenni update), proto nejsou dosud jeste funkcni vsechny odkazy - budete-li mit jakekoliv pripominky nebo doplnující udaje, rad uvitam vase rady a pokusim se vse co nejrychleji doplnit (dcs@mail.cz)
Kola foukám kompresorem s Orliku.Podivejte se

na nove stranky: www.mujweb.cz/www/blackford