Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Zpět na článek

105 komentářů

zdravim, potreboval by som nove auto tak do 350 tis. SK, jazdy tak do cca 30 km, mozno 3x do roka po dialnici cca 200 km. bezpecne a hospodarne, spotreba do 6 litrov, 5 osob z toho 3 deti.

Rpzmyslam tak opel corsa 1,0 / 1,2? / alebo ford fiesta 1,3. co by ste poradili ? opel je drahsi ale ma lepsi motor menej zerie. fiesta s vybavou je lacnejsia.
Kolik toho ročně najezdíš? Nevím, jak velké máš ty děti, popř. na jak dlouho chceš to auto pořídit - děti dneska rostou jako z vody, a to by se ti tam taky za chvíli nemuseli vejít (často je to na našich silnicích i vidět)! Velkou roli hraje i zavazadelník (ono sbalit věci na dovču pro 5 lidí do kufru Pandy, Punta,Getzu atd. není zrovna snadná věc). Za ty peníze bych si v tvém případě koupil něco jako Kalose nabo Accenta! Toť můj názor
rocne cca do 10 tisic, deti 9,8,1 rok. Radsej by som astru clasic ta by mi vyhovovala najviac ale bez vybavy 390 tis Sk / corsa,fiesta cca 315 tis Sk/ a spotreba asi o 1 liter vecsia. Takze vyberam z mensich aut, takze poradte z nich nieco ,,
a co suzuki ignis?...podle me supr auto...rekl bych ze pro tebe skoro idealni 😁
Koukni na [odkaz] tam se před nadávnem něco podobnýho řešilo! Snad ti to trochu napoví!
Ročně najezdíš do 10tis km, a chceš nové auto? Na co, vždyť jsou to vyhozené peníze? Kór když na to máš jenom 350tis SK... Není lepší koupit pětileté slušné kombi, do kterého se v pohodě vejdete, a ještě ti nějaké peníze zbydou? Jak myslíš, že to auto budeš mít dlouho? I kdyby 10 let, tak za tu dobu nenajezdíš ani 100tis km, tolik vydrží i hodně orvané šlupky, natož solidní 5 letá ojetina.
Bohužel nemáš pravdu. Ano, za tyto prachy koupí třeba velké kombi, ale 5 let staré. Co opravy, servisy, riziko nákupu ojetiny. Po pěti letech se teprve začínájí strkat prachy do auta, tlumiče, čepy, baterie, rozvody ad. Myslíš si, že někdo bude prodávat ojetinu těsně po těchto opravách? Asi těžko. Když koupí nové auto, tak prvních pět let při najetých 10 000km za rok vloží de servisu pouze cca 15000 - 20000 Kč, což je dle mého soudu rozhodující.
Ale prdlajz. Zabývám se ojetinami už dost dlouho na to, abych věděl přesně, o čem mluvím. Ano, ojetina pochopitelně vyžaduje prvotní investice. Ale piš si, že jsou o řád menší než cena za tu "jistotu", kterou zaplatíš za nové. Sada, kterou uvádíš - tlumiče, čepy, baterie, rozvody - stojí relativně směšné peníze, a uděláš jí stejně jenom jednou (s dovolením bych ti k tomu přidal ještě brzdy 😉 ). Buď ujištěn, že pro zmiňovaný nájezd 10tis km ročně (ale i víc), a nechání si auta 5 let ( tedy s nájezdem o dost méně než 100tis km), je varianta koupě auta za 150tis + počáteční investice hodně velkorysých 50tis do servisu zcela bezkonkurenční, a o dost levnější než koupě nového - mnohokrát vyzkoušeno. Pokud má někdo problémy s ojetinami, tak většinou jen proto, že se snažil za každou cenu ušetřit na nákupu, vybíral nejlevnější *** a nevzal (nezaplatil si) odbornou asistenci, a následně po koupi se vyprdl na onu vhodnou počáteční investici - pak to samozřejmě lepí po průserech. Jinak sám tímhle způsobem provozuju ojetiny i podstatně starší, než 5 let - byť obecně doporučuju zhruba ty 5-leté - a spolehlivost většinou vykazují lepší, než řada nových, jen tak mimochodem.

Prostě a jasně - základ je nešetřit při výběru auta a zaplatit si prohlídku v příslušném servisu, a následně po koupi nešetřit na prvotním servisu a nechat to udělat na pořádek. Pak máte auto, které na těch 50-100tis km žádné zásadní investice nepotřebuje, a dá se na něj rozumně spolehnout. Pokud najezdíte ročně 10tis km, a máte hluboko do kapsy, je to zdaleka nejlepší varianta... samozřejmě pokud máte peněz dost, či těch 100tis a více nafičíte za tři roky, je lepší koupit nové.
P.S to Golman: až budeš prodávat to 1,2 Kangoo jako ojeté, dej mi vědět, třeba se mi zrovna bude hodit 😉
... P.P.S to Tinomato: pro tři děti a krátké jízdy se momichodem koukni někde v bazaru nebo u prodejce na ten Renault Kangoo v osobní verzi - možná budeš koukat, co je v tom pro rodinu místa, s 1,2 benzínem je i velmi slušně úsporný, a i tříletý seženeš za velmi přijatelný peníz 😉
Jednoznačně Dacia Logan! Fakt, za ty prachy to pořídíš v plné palbě, místa vevnitř habakuk, kufr rozměrově dostatečnej, ten roční nájezd to v pohodě vydrží, navíc je to 3 roky v záruce...
to Judan: A ty tři děti do těch pidiaut jako naložíš kam? >😁 A jak se tak dívám, tak ještě kočárek?
to Gogo: To nech na Tinomatovi - třeba ti pak pošle fotku! >😁 Malý auto bych si já osobně pro pět lidí fakt nekoupil!
Rodinné auto pre 5 ľudí s dobrým kufrom Thalia alebo Logan prip. Kalos sedan, keď ani jedno z týchto, tak by som určite radšej Fiestu, Corsa výbehový model - určite nižia cena pri opätovnom predaji, alebo potom Punto - síce tiež výbehový model, ale dobré ceny, nízka reálna spotreba a väčší kufor ako Fiesta i Corsa. Ináč na nejaké papierové rozdiely +- pár deci v spotrebe by som sa veľmi nespoliehal, v reále to môže byť úplne naopak .
Ještě mě napadla Thalia, ale tam vzadu teda moc místa není, navíc nevím, jestli se to na Slovensku prodává za tak příznivý ceny jako v Česku...
A pro dobrodruhy je tu ještě Lada 111 >😁 (kombik) nebo 112 (HB), více na www.lada.cz

Teď jsou nějaký slevy na modely nějakýho loňskýho či předloňskýho roku. Pokud by ti nevadilo si na tom občas něco dodělat, tak je to taky volba. Výhody: fakt opravdu levný ND, v základní ceně dost brutal bohatá výbava (posilovač, okna v elektrice apod.), nevýhoda: je to bez airbagů (tušim).
Za ten peniaz by sa dalo zohnať Punto v celkom dobrej výbave.Síce kufor okolo 280l ale vnútorný priestor ohromný.
To: Peto Fiat - o akom Punte to tu hovoríš ? Nové Grande Punto ma kufor 280 l ale u nás sa bude predávať až v r.2006 a tam kde sa predáva sú ceny okolo 11 000 Eur , čiže od 350 000 Sk daleko a staré Punto má kufor 297 L , ale o ohromnom vnútornom priestore môže byť ťažko reč.
nemysleel som na GP.Ale zase v svojej triede je na tom slušne .Sorry za ten milný údaj o V kufru.
mezek
Nevím, ale se třemi dětmi není žádné z malých aut dostačující. Chtělo by to Scenica nebo Picaso.
ok, co tak ojazdene picaaso ? Ake su to auta co sa tyka spolahlivosti, na co si davat pri kupe pozor ? najviac ma odradza fakt ze vecsina inzeratov su dovozy zo zahranicia a ktovie ci neopravene havarovane auta. Inac cenovo tak 4-5 rocne 2,0 HDI tak 330 tis Sk. Aku to ma realnu spotrebu ?
mezek
tinomato: Svět motor č. 38/2005

Nedostatky: nedostačující boční vedení sedadel, slabší převodovka, nepříznivý vývoj ceny, absence třetí řady sedadel, chatrnější interiér.

Nejčastější závady: závady poloos, poruchy klimatizace, samočinné spouštění varovných světel, nepřesný palivoměr, snížená účinnost brzd, protáčející se hlavice řadící páky, opotřebované zavěšení přední nápravy.

Podle autobazarů patří mezi průměrně poruchové vozy.

Euro NCAP - 4*

Diesely prý jsou spolehlivé a úsporné. 1,6HDi/80kW a 2,0 HDi/66kW.

2001 2002 2003 2004

1,6HDi - - - 457 /KČ/ Atractive

2,0HDi 258 297 342 395 /KČ/ SX

Takže je Picasso hodnoceno jako dobré, průměrné auto.

Podobná volba - Opel Zafira, Renault Scenic.
Zohnat Picasso je ale problém. Zhánam ho skoro pol roka a este sa neobjavylo ziadne dobre. Dovozove mozu byt lepsie, lebo tam sa chodi do originalnych servisov a nie ako u nas. Bez skuseneho poradcu ojazdene auto nekupuj.
prave preto sa pytam, nove by som kupil prave pre neistotu s kupov ojazdeného, ak by som mal ponuku od znameho tak kupim hned ojazdene. Aj ja by som radsej kupil nieco starsie ale vecsie a s lepsou vybavou ako male , hole, nove auto. Ale mam z toho obavy aby som nekupil nejaky zamaskovany vrak
jezismarja robite z kupovania "ojetiny" taku vedu. tak si zober mechanika, kamosa, hocikoho kto tomu aspon trochu rozumie, bude objektivny a bude ta vediet uzemnit. Ja jazdim 60-70.000 rocne a kupujem kazde 2 roky "ojetinu" a stoji ma to podstatne menej penazi ako keby som mal nove auto. koneckoncov to by som musel menit tak ci tak kazde 3 roky
no neviem ci robim vedu ale na auto som setril 4 roky a kupujem ho tak na 10 rokov, takze si radsej dobre rozmyslym co kupim
mezek
Kombajn je sice dobrá věc, ale tady se jedná o přepravu tří dětí, což od 1. července 2006 znamená tři autosedačky /doufám, že ty sedačky platí už dnes. Jezdit bez nich je pokus o vraždu vlastního dítěte!!!/.

A jaké kombi dokáže vedle sebe poskládat tři autosedačky? To se ptám. V nižší střední třídě, která odpovídá zadané ceně žádné. Proto radím MPV. A vyjímečně souhlasím s oddiem - s nákupem ojetiny. Tak 5 let staré. Ale jenom proto, že děti za pár let vyrostou a potom se změní potřeba auta. Potom bych už uvažoval o novém kombi.

Já mám už tyhle starosti za sebou. Mám jen dvě děti a ty odrostly a s náma už nikam jezdit nechtějí. Proto koukám po třídveřáku, coupé... 😄

Ale když se narodili, měl jsem větší starosti než tinomato. Mám totiž dvojčata. Byl jsem totálně bez peněz, ač kočárek na zakázku /maximálně možná "minimální" šířka/ tak do autobusu se nevešel... To jsou potom starosti!
Já ti dám "výjímečně souhlasím s oddiem"! >😁 😉 Nevím, jak to maj na Slovensku se sedačkami, a taky nevím, do kolika let musej bejt děti v sedačce - když píš, že má 9,8 a 1 rok, tak na to nejstarší už ji snad brzy potřebovat nebude, ne? Jinak do Mondea, Marey, 406 by se snad 3 vedle sebe vejít mohly. MPV je fajn, ale jsou drahé - jak na pořízení, tak provozně.
mezek
No, moje děti mají 11 roků a podsedák pořád potřebují. A to měří 148 a 153 cm.

Picasso je docela slušné, jen se musí počítat s tím, že má podvozek Xsary a je těžší. Ale tohle je problém většiny MPV postavených na podvozku "normálních" aut. Dobrý je Scenic, Zafira, možná i Multipla...

oddie: To víš, nové je nové...! >😁 😁
Pro mě je MPV od Sharana vejš - tzn. např. 806, 807 apod. Picasso, Scénic aj. jako MPV tedy nepočítám - sice jsou prostornější, ale na šířku je to stejné jako to z čeho to vzniklo, takže s 3 sedačkami si podle mě nepomůžeš.

Jinak na 10tis ročně na diesela rovnou zapomeň - to ti říkám jako prakticky výhradní dieselař 😉 nemá to cenu. A taky se neohlížej na velikost pov. ručení, a ani ne na tu spotřebu - při tom, kolik za rok totiž najezdíš, ti může být leda putna, jestli to auto žere 6 nebo 8 litrů. Největší hovadina je koupit draho nějaký máložer, a skoro s tím nejezdit, než koupit o tolik levnější 2 litr s dražším ručením a spotřebou o 2 litry větší, že ten rozdíl při uvažovaném nájezdu stejně nikdy nestihneš projet...
fajn a MPV aku znacku doporucujete ? Picasso vyzera zauijimavo, benzin alebo hdi ? Aj ked na citroen vseobecne som pocul aj negativne nazory
mezek
oddie: To máš sice pravdu, ale ta cena je taky daleko větší...

A chtít "velké" auto a do něj motor, co málo žere, je kravina. MPV jsou auta na motor 1,8 a výš. Do dieselu bych v klidu šel, ale ne kvůli spotřebě. Jsou to tahouni ideální na tenhle druh vozu.
No, ber to tak. On má k dispozici 350tis SK, tzn. tak 200tis Kč, a s tím, že na Slovensku jsou ojetiny o poznání dražší, a navíc mu musí zbýt na prvotní servis. Což tedy jakékoliv MPV zcela jednoznačně vyřazuje z výběru, a v naftě kór - pokud tedy nemá být 8 a více let staré...

Já bych zkusil na jeho místě a podle zadaných podmínek projít následující: Renault Kangoo 1,2 (nebo i 1,4) - ošklivý, ale prostorný a s neuvěřitelnou užitnou hodnotou vůči ceně. Pokud nevyhoví, tak Scénic, s motorem kolem 1,6. Pokud ani ten nevyhoví, tak Marea combi, Mondeo combi, 406 combi, s motory okolo 1,8. Vše z toho se do 5 let a 350tis SK podle mě i se servisem vejde. Do výběru by jinak šlo určitě zařadit ještě jiné značky - i japonce, korejce... ale to nemůžu sloužit, není to moje parketa.

edit: musel jsem poopravit pár překlepů 😉
mezek
...tak tak... Zapoměl jsem, že je trochu víc na východ... 😄

Máš pravdu, každopádně bych s sebou do bazaru vzal nejen automechanika, ale celou rodinu i s autosedačkama a vyzkoušel bych, kam se co vejde.

A hlavně neklesat na mysli! Za pár let /no, v případě tinomata tak 10 - 13 let/ děti vyrostou a potom si může koupit auto podle srdce. 😄 😉
ak by si chcel silou mocou nove auto zda sa mi celkom dobra volba Hyundai Accent 1,3 v akcnej vybave Air. stoji 369tis. Slusne to jazdi, ma to spotrebu v meste do 7l. ma to vacsi kufor ako fabia, Clio, Punto... Na zadnych sedackach celkom dost miesta na kolena (v ramci triedy) a vybava je excelentna. (el okna, el zrkadla, servo, 2xABG, klima, ABS) Z Korejskych aut asi ta najlepsia kupa. Navyse Hyundai je uz dlhodobo pomerne spolahlivy a co ma najviac prekvapilo pre dobru povest ma uz aj dost vysoku zostatkovu cenu. Staci si pozriet inzeraty a bazary ceny su aj za 10 rocne kusky nad 100tis Sk.
Ten Accent v momentální nabídce je neodolatelnej. Akorát jsem se nedávno díval na crash testy a ten z roku 1998 či jak je to dlouho, měl jenom jeden a půl hvězdičky. Ne že by to bylo všechno na světě, ale když si vzpomenu, jakej byl humbuk kolem toho, že Logan má jenom 3*, tak nevim... Spíš sem se chtěl optat, jestli někdo nevíte, jestli ten dnešní Accent není nějak doupravenej či vyztuženej, příp. jestli se s takovým autem ten crash nedělal znova. Hledal jsem to, ale nenašel.... (tak mě někamentujte, že jsem línej, fakt jsem hledal...)
Tri autosedačky do žiadneho auta ktoré patrý do strednej triedy nenarve. Už som to skúšal. Väčšinou je problém v strede. Ak sa horko ťažko vmestí, tak sedák moc nepasuje pod ňu. Staršie autá majú dvojbodový stredný pás a naň sa tuším autosedačka nedá pripnúť. To som ale neskušal.
Otázka: Čo znamená skratka v inzeráte RMG
RMG - radiomagnetofon

radio a kazetak 😊
A to sa do aut ešte montuje???? Bolo to 2 roky staré a v bohatej výbave.
TO ICASK😒br />
Do Logana tři dětské sedačky dáš!!! Vyzkoušeno!!!

Vzadu je totiž naprosto rovná lavice, takže ti nepřekáží žádné tvarování, a jsou tam 3x tříbodové pásy - takže žádný problém...

Už vidím ten reklamní slogan: JSTE PLODNÍ? POŘIĎTE SI LOGANA, VEJDETE SE TAM! 😁
mezek
Gogo: Doufám, že s tím Loganem to byl jenom vtip...!!!!!! Toho bych nechtěl ani zadarmo a už vůbec by mne nenapadlo "cpát" do toho svoje děti! Nejsem vrah ani sebevrah a ani pitomec. Stačí si přečíst diskusi na téma: "Dacia Logan - hodně muziky za málo peněz".
Ne to nebyl vtip, co ti vadí na Loganovi?
Ak nezoženiem do januára Picasso, tak sa pozriem práve po Logane Combi. Vraj by sa mal na trhu objaviť začiatkom decembra. Uvidím čo bude stáť.

Prečo ludia žerú tie nemecké testy. Každý počul o tom aký je logan zlý. Pritom si nikto nepozrel stránky testovacej firmi, kde test Logana zmizol tuším po dvoch dňoch od uverejnenia. Postupom času pritom vychadza na javo,že logan bol prevratený na "zákazku". Šikovný šofér vie ovplyvniť výsledky losieho testu a prevráti aj Hummera.

Pokial na Logana človek našporí peniaze za 3 roky tak je to pre neho ideálna volba. Auto si nechá 5 rokov a môže si spokojne kúpiť nové.

Na Dáciu sa pozerá dnes tak ako v minulosti na Kórejské autá. Kde sú dnes? Pomali zanechajú za sebou všetky "ľudové" osvedčené značky. Nielen cenou ich porazia, ale hlavne kvalitou a výbavou.
to icask: si asi dobrorduzna povaha. Preve ide o to ze korejcom sa nedoverovalo niekolko rokov. Dnes ked sa ukazalo ze Auta co vyrabaju 10-15 rokov su naozaj vcelku pouzitelne, niektore dokonca su spolahlivejsie ako vyhlasene znacky (napr Hyundai). O Logane zatial vieme len ze ma dobry pomer vybava+priestor/cena. O spolahlivosti dnes este nevieme prakticky nic kedz je na trhu ani nie rok. Ked si dobrodruzna povaha skus to😄. Neviem vsak preco ked je auto lacno urobene musi byt aj tak skarede😃)
Práveže mne sa páči jeho dizain. Asi som trochu ujetý no čo už. Za istú úroveň techniky ručí Renault. To že sa Dacia robí krátko to na veci nič nemení. To čo R. má už doladené aj keď staršie tak to tam dáva, aby si zaplatil vývoj danej časti. Osobne nepotrebujem super moderný stroj, radšej odskúšanú kvalitu. A nad päť rokov auto je už staré. Dnešné autá plánujú ekonómovia a vidno to na kvalite a výdrži.

Takže radšej Logana a za 5 rokov niečo nové.
Logan je na trhu v Česku přesně rok, prodalo se ho cca 2.500 kusů, z toho cca 100 majitelů se účastní diskusí na www.dacia.phorum.cz. Tipuju, že jejich průměrný dosavadní nájezd je cca 6.000 km, avšak jsou v našich řadách dva specialisté, kteří "už" mají najeto kolem 20t km (stejně tak na Slovensku na www.sme.sk dělají dlouhodobý test Logana a jsou někde nad 20 t km a zatím v poho). Na problémy technického rázu nebo nedejbože na nepojízdnost si nestěžuje nikdo. Jestli jsou tato čísla dostatečná nebo nedostatečná na to určit, je-li Logan spolehlivý, nechám na velectěném publiku. Ještě se taky občas koukáme na rumunský fórum o Loganovi (tam už se prodává rok a půl) a taky tam moc nějaký závažný věci neřešej (jeden loganista /nebo někdo z rodiny/ umí rumunsky, navíc tam mají "anglický koutek").

Sám mám Logana 7 měsíců, najeto 6.000 km a je to OK - to auto bylo kupovaný jako rodinný (manželčino popojíždění s dětma, dovolená, výlety, nákupy apod.), takže žádnej superzápřah, takže si troufám tvrdit, že moje poměrně nevysoké potřeby uspokojí v klídku. Nehledě na to, že v tom autě vlastně nic není (jediná elektrika je od baterky ke startéru nebo kam to vede), takže se tam nemá co po*rat, no a ten motor, co už ho Renault dělá asi tak 100 let, ten už sna dje vyladěnej, ne?

Ale ne že by byl Logan bez problémů, to teda ne. Zde jsou😒br />
1. Neschopnost Reanultu ČR zajistit dostatek a rychlost dodání náhradncíh dílů!

2. Jedno konkrétní auto má úplně v pr*eli lak a navíc hezky zvesela reziví (po 10 měsících provozu). Teď se až v dálném Rumunsku řeší, co s tím - nakonec asi přislíbili přelakování doufaje, že je to vada kusu. Jestli ne, tak potěš koště. Nehledě na to, že Logan nemá pozinkovanou karosérii.

3. Naprosto debilní rozměr pneu a s tím problém se sháněním zimáků. Ne že by to nešlo, ale prostě nejsou cv každym pneuservisu, a tudíž nejsou tak úplně nejlevnější.

Tož tak...

Ale zdůrazňuju, že k Loganovi nikoho nepřemlouvám, jen mi vadí jeho zbrklé odsudky - je to prostě jakž takž bezpečný a podle dosavadních zkušeností i přijatelně spolehlivý levný užitkový auto s velmi slušným vnitřním prostorem a slušným kufrem. Uff, to je ale román...
Gogo: jen takova malinko jedovata otazka......kdyz se to auto nesype, proc jsou majitele pul roku stareho auta v laufu, ze neni dostatek nahradnich dilu. Ja myslel, z eje nepotrebujete >😁
Protože jsou na světě *, co to do tebe naperou... >😁 Anebo *, co ti to auto očešou (mně kupř. ukradli znaky) - ale byly JIŽ DO TŘÍ DNŮ !!! (to je fofr...). No je pravda, že když jsem auto kupoval, tak jsem uvěřil Renaultu, který mi tvrdil, že ND budou max. do 24 hod. (když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají...). Dneska holt jezdím a doufám, že to do mě nikdo nenaboří... >😁 Co už taky dělat jinýho, že? Holt na novou škodovku jsem neměl a ojetinu nechci, takže jsem se rozhodoval mezi Thálií a Loganem...
Gogo: To nastve, lavne to debilni kradeni znaku nejak nechapu....ale pokud ti to malinko doda nadhledu, v servisu Volvo nejsou o moc rychlejsi
mezek
No, jeden můj příbuzný je majitelem jednoho z nej... dealerství Renaultu v republice. Nějaké informace o Renaultu, potažmo Dacii mám. Ta reklama, kde pracovník v reklamačním oddělení jen sedí a dělá vlaštovky bych označil za klamavou reklamu.

Dacia je sice "napůl" renault, ale kvalitou se k němu zatím nepřiblížila. Zpracování hrozný, žádná "moderna", jen zastaralá technika. Já bych Logan přirovnal k Felicii. A bezpečnost taky nic moc. A tohle by mělo být hlavním kritériem, když by se v tom měli vozit děti.

Je to ten samý případ, jako Punto. Z Fiatu se jedná o kvalitní auto /už zase slyším ty "české" rozumy, co moderní Fiat nevyzkoušely ale budou dál kritizovat/, ale Punto, které se bude vyrábět v Zastavě bych si nekoupil, protože se jedná jen o licenci, ale ne o stejnou kvalitu. Třeba překvapí...

Opravdu se v tomhle případě vyplatí koupě ojetiny /Scenic, Picasso, Zafira, Multipla..../ a stejně tak nepočítám, že by tinomato u takového auta vydržel déle než pět let.
Co konkrétně ti na zpracování Dacie připadne hrozný?

A konkrétně která část techniky je zastaralá a v čem? Resp. v čem tě jako řidiče a uživatele auta omezuje v plnohodnotném užívání, tj. dojedu spolehlivě a bezpečně z bodu A do bodu B, nebudu brzdit provoz na silnici (běž se s ním projet a sám uvidíš...), ubrzdím, co potřebuju, ve tmě vidím, neboť to svítí... Víc nepotřebuju, nejezdím 50 t Km ročně.

Jinak že je Logan na úrovni Felicie, to je celkem trefný, přesně s tímhle vědomím jsem si ho kupoval, kdyby se někde v nějaké kokosové republice ty filcky ještě montovaly a sem vozily, nestyděl bych si ji koupit - na těch pár tisíc km ročně to stačí. Jednoduchá konstrukce = nemá se co po*at. Navíc dyť je to auto za cenu nákupní tašky - neklaď na to měřítka aut o 100 táců dražších...

Jo a Logan na rozdíl od mnoha jiných superhypermoderních vozů nestávkuje, neblikají mu zběsile kontrolky, startuje a odjíždí na první pokus. Když si projdeš tohle fórum, tak velmi často narazíš na věty typu: auto mám 2 měsíce, nastartoval jsem, svítila polovina palubky, vypnul jsem to, znovu nastartoval, jel do servisu. na diagnosice nic nenašli, jel jsem domů, druhý den to znovu blblo atd... Děkuji nechci...

A posté opakuji: Nikomu Logana nenutím, svoje chyby má (viz můj příspěvek níže), ale paušální odsudky mi přijdou zbytečné.

P.S.: Nemám čas to hledat, ale filca dostala na crash testu kolik hvězdiček?
mezek
Přesně - Logan = Felicie...

O tom to je. Proč si kupovat technicky zastaralé auto, když žijeme ve 21. stol. ?!

Nelíbí se mi kvalita zpracování, nelíbí se mi právě ta "jednoduchost" /asi jsem zmlsaný.../. Nelíbí se mi úroveň pasivní bezpečnosti. Nesrovnávej s Felicií, která je o deset let starší. Tohle auto - Logan - je vyrobeno v roce 2005 a mělo by proto taky tak vypadat. Ano, rumunům, turkům a dál na východ dostačuje, ale tady je už přeci jen vyspělejší společnost.

Že se po otočení klíčkem rozsvítí vánoční stromeček? Ale o tom elektronika je. Potřebuju vědět co a jak mi funguje a ne čekat, až se to po**re... Daní za tuhle vymoženost je jen fakt, že si na autě nic neudělám a v nutnosti si musím nechat odtáhnout auto do servisu. V záruce žádný problém, potom existují různé služby jak autoklubů, tak pojišťoven a pod.

Než koupit za ty peníze Logana, raději si za stejné koupím pár let starší ojetinu, ale daleko lépe vybavenou.

A o spolehlivosti Logana si můžeme popovídat tak za rok, za dva...
No jo a teď si představ, že já jsem absolutně netechnický typ, magistr filozofických věd, a všichni moji známí jsou stejně "postižení". Umíš si představit, že takovýhle člověk kupuje ojetinu, já ne. Sám ji nevyberu a známé, kteří by mi pomohli s nákupem, prostě z téhle branže nemám, takže prostě pro mě ojetina nepřipadá v úvahu, to by byl strašnej risk. Nehledě na to, že leasing novýho auta je výhodnější než ojetýho, plus čtyři roky záruky. Pro mě, pokud chci jezdit jakž takž rychle, jakž takž spolehlivě a jakž takž bezpečně, je prostě volbou nový levný auto, když k tomu připočtu požadavky na velikost (tj. 2 někdy i 3 dospělí, 2 děti, pes, hromada věcí do kufru atd.), tak ti zbyde Logan a Thalia...

Podle mne je to o tom, že se ti Logan nelíbí, že tě dráždí designem, nízkou výbavou, nízkou bezpečností (a patrně tě prostě se*ou logany a loganisté jako celek), a tudíž proti němu brojíš, na což máš samozřejmě právo, ale zkus se v klidu zamyslet nad tím, jestli fakt všichni musí mít ve "vyspělejší společnosti" auto nabušený elektronikou. Já ne, na světě jsou i jiný věci a priority. Anebo prostě člověk jenom nemá prachy jako já (to víš - manželka je 7. rokem na mateřské...)...

Jo a jinak jsi stále neodpověděl, co ti připadá na zpracování Dacie tak hrozný a v čem je konkrétně zastaralá a čím se to projevuje...
mezek
Takže: zastaralá použitím techniky, respektive jejím nepoužitím. Nebo ještě jinak - Renault dal k dispozici to, co už nepoužívá. Kvalita zpracování interiéru Ano, za levný peníz "levný" interiér. Ale dnes je svět jinde. Slícování a kvalita interiéru nic moc /hodně levný plasty, čalounění, použití "zastaralých ovladačů.../. A hlavně se ta kvalita mění od kusu... Jízdní vlastnosti jsem nezkoušel, ale podle technika Renaultu ujdou, ale nenadchnou. Slabší brzdy. Měkký podvozek. Mluvíš o bezpečnosti - bohužel, dnešní nároky jsou vyšší, než dokáže Logan nabídnout.

Co se týče designu, tak tam jsi vedle. Docela se mi líbí a ve sportovní úpravě /Logan S2000/ vypadá dobře.

Logan je dobré auto pro důchodce, starší lidi nebo ty, co nemají peníze. Ale i tak je lepší si připlatit nějakých 50 - 70000,- a koupit něco "modernějšího".

A hlavně, jakýkoliv leasing je nevýhodný a já /po vlastních zkušenostech/ dávám přednost úvěru.

/ Thalia je nejen ošklivé auto, ale pořád to je Clio II. Dospělí + 2 malé děti, do kufru větší pes a zbytek poštou.../
Dík za nabídku, ale já mám už další Kangoo předem prodané, takže možná to nové, ale to až tak za 5-6 let, je dva měsíce nové. Ale přesto díky za nabídku.
Golman: nevadí nic, já si vždycky pro sebe nějaké auto seženu, spíš mám většinou opačný problém, že jich mívám moc 😉

Gogo: no to je naprosto úžasné, že jsi magistr filozofických věd. Tak to bys člověče mohl při svém vzdělání aspoň tušit, že když danou věc sám neovládáš, že si tu službu odborného technika můžeš zaplatit. Ostatně toto doporučuji každému, kdo do toho sám nevidí - protože dost často podobná služba souseda zadarmo či za flašku mívá kvalitu odpovídající ceně max. té flašky... Servisů, které podobnou službu nabízejí, sice pravda zas tolik není, ale existují, takže tak "strašný risk", jak píšeš, to ani omylem není. Podle mě je "strašný risk" spíš koupit Logana a v případě problému či lehké bouračky čekat měsíc na díly - zatímco na běžnou ojetinu je mám do dvou hodin, v nepříznivém případě do druhého dne.
No tož uznávám, měl jsem se o tyhle věci zajímat dřív, než jsem Logana koupil, možná fakt nějací slušní, normální a šikovní odborní technici existují, já žádného neznal, ani o něm nevěděl.

Pokud jde o díly - už jsem psal, že se mi dušovali, že díly budou do 24 hodin, jinak bych do toho v žádným případě nešel - realita je jiná a dobře mi tak, měl jsem si koupit Thalii...

P.S. Svoje vzdělání nestavím na odiv, ale naopak jako výstrahu všem, kteří uvažují o studiu na VŠ humanitního směru - je to o život a není to k ničemu, ani auto si koupit neumíš... >😁

A teď vážně: představ si mě jako naprostý pako (nebo gogo) a vysvětli mi, kde mám sehnat důvěryhodnýho člověka, kterej se mnou půjde koupit ojetinu, na kterou mám 100.000 v hotovosti a na cca 100.000 si můžu dovolit leasing. Do ceny započítávám i výměny spotřebáků po koupi a +- rezervu na to, že každýmu autu něco odchází tak nějak očekávaně, zatímco nový auto je v záruce.
No asi podobně, jako když sháníš právníka, když se potřebuješ soudit či uzavřít složitější smlouvu (taky si na to asi nevezmeš souseda odvedle, který kdysi nějaký zákon četl, a bude to zadarmo... nebo jo? ), nebo třebas jako když sháníš účetního, když potřebuješ udělat účetnictví, nebo jako když sháníš řemeslníka do bytu... Uznávám, není to sranda a nenabízí se na každém rohu, ale to asi žádná profese.

Konkrétní firmu na prodej či servis ti doporučovat nebudu, anžto by to byla reklama, a stejně by to třebas někdo pomlouval, nicméně u dost servisů se dá taková prvotní prohlídka domluvit, a ve spojení výběr auta u solidního prodejce + odvoz na prohlídku do servisu (čím ušetříš za čas cesty technika a navíc absolvuješ zkušební jízdu) se dá slušná ojetina vybrat. Chce to ale fakt nechytračit, nevybírat jen podle ceny a nechat si patřičnou rezervu na prvotní servis, který potřebuje každá ojetina. Onen šikovný soused je případně vhodný jen jako prvotní filtr odhalící evidentní průser - ale prohlídku v servise na zvedáku + diagnostiku nenahradí nic.

Jinak 100tis v hotovosti je fakt docela na hraně, a do leasingu bych já osobně nešel - a taky ho nikdy nikomu nedoporučuju. Osobně bych se spíš uskrovnil, a koupil starší pixlu okolo těch 100tis, max. s malou půjčkou v řádu 20tis. Pokud ses rozhodl pro ten leasing, tvoje věc, asi si dovedeš spočítat, co to obnáší a nač tě to vyjde. V tomto případě je koupě nového opodstatněná, neboť leasing ojetiny je ekonomická sebevražda. Osobně bych v takovém případě doporučoval spíš to uskrovnění - ale jak říkám, každého věc. Jinak docela vyzkoušenou hranici pro nákup auta, kterou většinou při radách říkám, je nekupovat auto za víc než je čistý roční příjem - pak se dá vyjít celkem rozumně (samozřejmě třebas ještě s ohledem na výdaje na bydlení).
No to je právě ono. Právníků znám několik s různými specializacemi a když by mi nepomohli oni, tak mi dají reference na někoho jiného. S účetními je to to samé, navíc vím, pro koho dělají, a můžu se poptat. Ale prostě "od aut" jsou moje kontakty nulové a moje rozlišovací schopnosti taky, takže je to fakt problematický. KAŽDOPÁDNĚ DĚKUJI ZA NÁVOD, třeba bude platný i někomu jinému než mě.

Trochu nerozumím té radě kupovat auto +- ve výši ročního čistého příjmu. Tos myslel auto za hotové? Já sice mám roční příjem vyšší, než je cena Loganu, ale za hotový bych na něj neměl a ani se nemyslím, že bych dokázal nějak rychle našetřit - u nás ty "volné" peníze tak nějak rychle zmizí. (Ale ono to je asi zkreslený tím, že je žena na mateřské...)
neviem pises ze nemozes zohnat picasso, napr. u nas v SR v avize je inzeratov spusta, len ne neviem co to su za auta, mas s podobnymi inzeratmi skusenosti ? napr.

[odkaz]%E9ra+-+preda…
mezek
Gogo: Když jsem musel koupit auto a žena byla na mateřské, tak jsem raději volil auto na splátky /leasing/ než koupi za hotové, ale levnějšího. A když jsem před dvěma lety opět kupoval nové, opět na splátky /úvěr/, tak jsem nekoukal na levné "hrobky", ale chtěl jsem bezpečnost, výbavu a užitnou hodnotu. Vybral jsem si auto tehdy o 40000,- dražší než ty ostatní, ale nakonec jsem za něj dal o 20000,- míň než za ostatní...

A právě kvůli rodině jsem chtěl to dražší, ale lepší/modernější/bezpečnější...
RE tinomato:

presne toto som si nechal preveriť a skontrolovať. Malo by to byť tento týždeň. Takže uvidím čo t je.

1.) CITROEN Xsara Picasso, Objem: 2000 cm3 nafta, r.v. 2002, naj. 65.000 km, nehavarované, strieborná metalíza, Dverí: 5, Výbava: airbag, diaľkové, el. okná, klíma (335.000), Žilinský kraj
CITROEN Xsara Picasso, Objem: 2000 cm3 nafta, r.v. 2002, naj. 65.000 km (335.000) - nevýhody oproti novému : má to skutočne 65.000 km /upraviť km žiadny problém / a ťažko to zistí aj odborník či auto má 65 alebo napr. 100 tis. km, vysoká poistka - za napr. 5 rokov ťažké tisíce oproti napr. 1,4 nehovoriac o 1,2 l . Keď sa neobjaví žiadna vážnejšia porucha je len otázkou skorého času, kedy bude treba meniť výfuk, tlmiče, pneumatiky, baterku, doštičky, brzd. kotúče, rozvod. remeň a pod. , hneď po kúpe asi vymeníš olej, filtre atď. , takže si to spočítaj a máš auto určite nie za 335.000 Sk. A ešte si predstav , že ti odíde niečo vážnejšie / elektr., predovka a pod./ a budeš hotový. Pri novom máš záruku a istotu, že 2-3 roky ťa také niečo nemôže postihnúť.
ano ale nove za 335 tis, je male , hole, bez vybavy, kdezto picasoo a pod. jazdene auta je priestor a velmi slusna vybava. Prave to ma laka. Poistka je vecsia, nahradne diely, no napr. skoda ma velmi zlu povest, odchadzaju snimace a ine prkotiny a nie su prave lacne. Takze ani nove auto nie je bez chyb a zaruka je len 2 roky a potom plat...
No ja osobne by som sa radšej uskromnil v priestore a výbave a viem, že mám min. 2-3 roky pokoj, ako kúpiť jazdenku a čakať koľko do nej bude treba vraziť. Potom ešte snáď nejaké ročné, rok a 1/2 ešte v záruke to ešte by snáď stálo za to.
netreba zabudat ani na zostatkovu cenu auta. Obavam sa ze Logan bude mat cenu jazdenka velmy nizku. takze ak ho budes chcat predat za tych povedzme 5 rokov dostanes za neho povedzme 100tis, kdezto u auta ktore je tzv "drziak" dostanes povedzme 200 tis. Nepredpokladam ze sa chystas s Loganom umriet takze aj to by som zohladnil. Najvyssiu zostatkovu cenu maju v CR a SR Skodovky a VW. Ale uz ja Hyundaje maju pomerne slusne zostatkove ceny. Daewo je na tom uz horsie. Obecne plati najvyssie ceny maju jazdenky ktore sa stale este vyrabaju a model dozadu. Patrne poklesy cien jazdeniek su pri uvedeni noveho modelu. Ked prisel napr Golf V ceny Golfou III vyrazne padli dole. Cize predavat auto kym je relaitvene mlade a kupovat to co drzi cenu.
No, magicu, sehnat odborníka na nákup auta asi nebude tak snadné jako sehnat právníka či lékaře. Nestačí jen otevřít Zlaté Stránky nebo seznam.cz, dokonce ani Google moc nepomůže. Navíc alespoň lékař obvykle do jisté míry zodpovídá za své činy (nebo alespoň legálnost postupů) a nemá obvykle přímý prospěch z toho, že vybere pro tebe dražší, delší a náročnější léčbu. Nějaký servisák, kterého neznáš a je jen vytažený z nějakého servisu (nemáš-li kámoše), ti může klidně věšet bulíky na nos. Je mu to přinejlepším jedno. Anebo ti doporučí nějakou hezky vypadající kraksnu, na které bude mít plno práce. Navíc i kdyby byl bůh, některé závady ojetin mohou být zapeklité, u mechaniky asi ne, ale právě u té elektroniky. Pravda, u nových aut to může být totéž a záruka je někdy jen cárem papíru. A technické vzdělání? To se opravdu nikdy v životě neztratí ...
ako si si to nechal preverit skontrolovat ? napis podrobnejsie, to ma velmi zaujima
ked ste uz spominalo kango, co hovorite na peugeot partner 1,9D ?
Porovnani Kangoo vs. Berling👋Partner uz jsem nekde popisoval docela detailne, tak si to bud najdi, nebo az budu u sveho pocitace (pristi tyden), tak ti klidne dam vycerpavajici srovnani a popis obou.
potom posli, tento web nema vyhladavanie a tych prispevkov je dost vela
Tino: pár věcí ohledně Kanga a Berlinga je tady: [odkaz] a nebo tady: [odkaz]

Víc nevím, ale kdyžtak časem zkusím udělat pořádné shrnutí a srovnání těhle dvou aut, potřebuju si je jen někdy v klidu postavit vedle sebe a prolézt s metrem...
Keď si tu tak čítam aké sú problémi s novými autami, tak ma ne prechádza chuť. Potrebujem auto s velkým kufrom kôli psovy, takže nové a malé je aut. Ohladne poistky sa mi nezdá velká je 6068 Sk. Teraz na 1,6 platím trošku viac. Najazdené km nieje alfa-omega celého auta. Nie je vždy pravda,že menej km znamená lepšie auto. Zaplatím si za to aby to auto prešiel človek ktorý vie odhadnúť v akom stave to auto je a či km sú aspoň trochu reálne. Mám obavy s porúch ktoré sa môžu viskytnúť, ale u nového by ma asi porazilo že sa pokazilo. Záruka ????? Niekedy sa stáva aj príťažou.

Ja osobne ho nepreverujem, robí to jeden známi ktorý sa venuje dovozu aut zo zahraničia. Pokial bude dobré tak odovzdam jedny klúče a dostanem druhé. Opítam sa na postup a napíšem čo a ako robil.

saco: pripomínaš mi mojho bývalého šéfa, mal podobné reči a niové auto trochu častejšie v servise ako je zdravé. To čo píšeš na vymenenie hrozí už aj terajšiemu autu tak to nevidím ako problém.
No jasne možné je aj , že kúpiš nové a máš ho každé 2 týždne v servise, ale máš to aspoň v záruke a zadarmo, čo pri jazdenke ťa zrujnuje / nehovoriac o tom , že také nepodarené auto potom ako jazdené môžeš kúpiť / . Podľa mojich osobných skúseností pri nových autách som sa s nejakými vážnejšími problémami nikdy nestretol /vlastné, firma, kamaráti/. Aj jazdené som mal asi 2 roky a v pohode, ale napr. niektorý kamoši mali na jazdenkách také problémy, že povedali , že jazdené už nikdy. No určite som tým nechcel povedať, že jazdené auto je blbosť , len treba zvážiť pre a proti a určite treba mať aj trochu šťastia pri kúpe.
na diskusii som sa docital ze citroeny / aj picass👋 sa po 100 tis km zacinaju rozpadavat 😄, hlavne podvozok. Ake s tym mate skusenosti ?

Dalej k ojazdenym co hovorite na ford focus nejaky diesel ? tak od r. 2000 ?
Pokud se budeš řídit kecama z diskuzí typu "citroeny se po 100tis km rozpadají", nekoupíš si nikdy nic. Na naprosto každé auto, byť sebelepší, se najdou na netu pomluvy, a naopak od sebeprůserovějšího kousku existují fandové, co to svoje budou vychvalovat.

Co se týče "rozpadajícího se podvozku" např. u Picassa - tak podvozkové věci budeš dělat u jakékoliv ojetiny, nejen u něj. Takže se zkus zaměřit ne na to, kolik lidí na to má blbý kecy, ale kolik taková výměna oněch podvozkových částí u toho kterého auta stojí - brzy zjistíš, že oni "odborníci" mající tyto kecy vůbec nemají ani páru o tom, o čem píší. Když si vybereš normální auto, tak ony podvozkové díly nijak moc nestojí, a je to mmch. již zahrnuto v té položce "prvotní servis", o které jsem tu už psal. Zrovna na to Picasso jsou ty díly směšný spotřebák...

Co se Focusu týče - zkus ho a uvidíš. Obecně se ale při tom svém směšném nájezdu NAPROSTO VYKAŠLI NA DIESEL! Nezaplatí se ti ani po 10 letech, a to už to auto mít stejně nebudeš.
mezek
Focus Combi je dobré auto, ale chce to vyzkoušet ty tři autosedačky vzadu.

A na našich silnicích se většina kompaktních MPV po 100000 rozpadává. Jednak záleží, jak s tím kdo jezdí a potom se musí počítat, ža podvozek je převzat z "normálních" aut. Picasso Xsara, Scenic Megan... Chce to pořádně v bazaru prolézt a taky udělat zkušební jízdu. Vyzkoušet řízení, brzdy, vůle...
ako si to myslel ? vid . nizsie. ze ten podvozek je viac namahany MPV alebo normalne auta nevydrzia nad 100 tis ?

A na našich silnicích se většina kompaktních MPV po 100000 rozpadává. Jednak záleží, jak s tím kdo jezdí a potom se musí počítat, ža podvozek je převzat z "normálních" aut. Picasso Xsara, Scenic Megan
no ano, ad diesel, ale ceny ojazdenych benzin - diesel nie su az tak rozdielne, u novych je to nieco ine tam je diesel out ale ked pozeram ceny ojazdenych tak diesel-benzin nie su velke rozdieli

inac ktore auta su podla teba normalne - myslym ohladom cien dielov
Tino: pro české (a zřejmě i slovenské) podmínky výběru auta doporučuju většinou si v první řadě vybrat servis, kam s dotyčnou šlupkou pak budeš jezdit - servis potřebuje naprosto každé auto, a není nic horšího než si hurá koupit něco, co se dá servisovat nejblíž 200km daleko a ještě k tomu mizerně. Minimálně prohlídku při koupi a prvotní větší servis je třeba udělat, takže potřeba rozumné dílny je na místě. Vím, že to zní jako klišé, ale rozumné servisy se najít dají, když si člověk dá tu práci (pohříchu častěji mezi těmi neautorizovanými...).

Pokud takový servis najdeš, nejlépe je zeptat se přímo jich, co by ti asi tak pro daný případ doporučili, a co zhruba u toho typu obnáší údržba. Obecně je velmi vhodné kupovat naprosto tuctová auta, na které je všude dílů habakuk - na výjímečné klenoty je zásadně všechno na objednávku, drahé a není na to aftermarket... Pokud jde o podvozkové díly, tam nelze říct obecně prakticky nic, i mezi modely té samé automobilky bývají propastné rozdíly - nicméně by se dalo říct, že složitější řešení nápravy je často i dražší na díly. Vesměs je to McPherson vs. lichoběžník, ale rozdíl v jednotlivých značkách to může vyvážit, třeba Japonci mívají tyhle díly docela trvanlivé, kdežto např. VW to mívá vyloženě jako spotřebák... Ta Xsara bude patřit spíš k levnějším a nijak zázračné životnosti - ale při svém nájezdu ten kompletní podvozek stejně uděláš jen jednou.

Pokud se civilizovanější části Evropy týče, jak psal Dabel, tam je výběr o něco lepší, větší prodejci/servisy nabízejí ojetiny se zárukou, takže tam už se dá vybírat i podle značky 😄 U nás to bohužel moc rozšířené není, pár vlaštovek sice je, ale čachrů taky dost. Nicméně pokud takového prodejce citroenu máš někde vedle, za podívání to rozhodně stojí. Pokud je to N1, koukni dovnitř, jestli to nevozilo moc bordel a jestli není poničené, a na počet míst v TP. Plus je nepříjemné, že máš v TP napsáno "nákladní automobil", což vypadá blbě při následném prodeji, a možná můžou na STK otravovat, jaktože je vyndaná přepážka. Jinak je to jen debilní opičárna kvůli nesmyslnému systému odpočtu DPH.
hm a kupovali ste niekedy rovno ojazdene od predajcou novych , napr. od citroenu.

xsara 1,4 x rok 2001, 73 000 km za 270 tis Sk?

picasso 1,6i SX rok 2002, 115 000 km za 299 tis Sk ?

co vy na to ?

inac co znamena Kategoria N1 ?

inac, mame v praci corolu 1,6 16 ventil - rok 1995, ma najazdenych 300 tis. km / a jazdi s nou 6 ludi a nijak ju nesetria /a podvozok je ok, menili sa len tlmice, v zakrutach je ako prikovana. Odisli snimace Abs a inac len sa opravovali oskrenia, ale hrdza sa uz zacine prejavovat odspodu.

ale suciastky su dost drahe
mezek
Samozřejmě je lepší si koupit ojetinu u oficiálního dealera. Tam aspoň trochu dbají na tech. stav. Nechtějí mít ostudu. Já takhle kupoval "ojetou" Felicii /9000 km./.

N1 je s přepážkou vzadu. "Napůl osobák, napůl pick-up".

A s těma dieselama bych to tak černě neviděl. Při dnešních cenách paliv je tohle spíš otázka "srdce". Diesel se vyplatí pro zátah, komfort jízdy /míň se řadí/. Benzín je zase "živější". Otázkou je, jak ten ojetý diesel vypadá...
to N1 znamena ze je oficialne len pre 4roch cestujucich ? potrbujem 5 miestne
mezek
tinomato: Třeba Picasso je podvozková plošina z Xsary, ale Picasso je těžší a jezdí víc naložené. To samé Scenic. Podvozek z Megana.

N1 je stejný počet míst, jen je nutná přepážka mezi zadníma sedadlama a kufrem. Používají to hlavně podnikatelé, v drtivé většině jen kvůli odpočtu DPH...
Pri prestavbe na N1 je u niektorých aut potom auto iba 4-miestne napr. Oktavka Combi I, Seat Altea u iných 5 - miestne napr. Oktavka combi II u Picassa neviem, no ale máš to v techničáku
No peknu diskusiu tu mate, peknu... Tak len par mojich postrehov😒br />
- ad male auto: Kupovat auto velkosti Corsa pre patclennu rodinu - nezabudni k tomu prikupit obuvak, aby si vsetky tri deti dozadu dostal... pri Tvojom rozpocte by som sa poohliadol (tak ako radi napr. oddie, jeden z mala, co sa na tomto fore naozaj vyznaju!) po mierne jazdenom aute (rocniky 2000-2002) za cca. 300000Skk + nechal si tych 50 na prvu udrzbu. Vyhni sa autobazarom ako AAA a Darex, skus pohladat auto od dealera konkretnej znacky.

- Ak si na to trufas, skus sa popozerat aj po rakuskych/nemeckych serveroch a najst si nieco pekne. Ak to je to "Autohaus", idealne znackovy, tak to auto predavaju s 2-rocnou zarukou. Naklady na postavenie na slovenske znacky su cca. 12000Skk. Ja som takto kupil pred par rokmi solidne 4-rocne auto s 50tkm dolozenymi servisnou knizkou a rocnou zarukou. Pri rocnom najazde 60tkm by to mohli niektori (saco?) oznacit ako blbost, ale za celych dalsich 180tkm s tym autom problem nebol. Momentalne som si vyhliadol a zahovoril ine 3-rocne auto, opat so servisnou knizkou, od dealera.

- osobne by som pri Tvojich kilometroch uprednostnil benzin. Diesel sa Ti nema ako rentovat.

- ad "do Logana by som deti neposadil": no ked si spomenieme, v com sme prejazdili detstvo my, tak proti tomu je ten Logan ultraspica bezpecne priblizovadlo. A cuduj sa svete, sme este tu...

Ja osobne by som Ti poradil poohliadnut sa po Japoncovi, kombi strednej triedy, napr. Toyota Carina/Avensis, Nissan Primera alebo Mazda 626. Technika je odskusana a spolahliva, bezpecnost na urovni.
mezek
Jo, jsme tady. Ale provoz před třiceti lety byl jiný... A jde o to, že dnes jsou skoro všude povinné autosedačky a tři cpát do malého auta nemá smysl. Nehledě na fakt, že vozit dnes děti jen tak a nedej bože v autě typu Logan bych považoval za pokus o vraždu. Právě kvůli dětem by se mělo vybírat co nejvíc bezpečné auto.

S tím dieselem: dnes se opravdu nevyplatí dívat se, jestli se diesel vyplatí /menší provozní náklady/.
mezek: ad bezpecnost: Ale ja to beriem 😉 Len by som neprecenoval vysledky crashtestov (samozrejme pokial v nich auto absolutne neprepadne ako teraz ten Cinan). Viem o aute, ktore v crashtestoch ziskalo myslim 2 alebo 3 hviezdicky, ale po celnom naraze do kamiona (ten 40-tonovy * sa otacal v noci na dialnici...) z neho vyliezli obaja ludia len s par modrinami.

ad 3 sedacky v malom aute: ano, presne preto som odporucal ten obuvak >😁

ad diesel: pri kupe noveho by som to naozaj videl ako dilemu, co mi viac "sadne". Pri kupe jazdeneho su jednak benzinaky lacnejsie (v pripade vozu, ktory som teraz kupil, rozdiel cca. 2000EUR v prospech lepsie vybaveneho benzinu - 2.2 turbodiesel vs. 2.4 benzin), jednak u moderneho dieselu mi vadi prilisna citlivost turba na zaobchadzanie - ak s tym predtym jazdilo prasa, co to nahanalo za studena a po poriadnom "kotli" nenechalo auto "vydychat", mozem sa pripravit na nie prave lacnu vymenu (skusenosti z mojho okolia: pri Saabe 9-5 predvadzacke odislo turbo po 50tkm, Octavia I 90k po cca. 90tkm).
Nie že by som bol nejakým priaznivcom Loganu, to ani náhodou, ale výroky typu " vozit dnes děti nedej bože v autě typu Logan bych považoval za pokus o vraždu " je myslím dosť prehnané. Dostal síce iba 3 hviezdičky, no ale napr. "slávna" nová Octavia iba 4 , čo je iná kategória a tiež myslím riadna hanba a nikto o tom tu nehovorí. Takže keby som kupoval nové auto určite nekúpim Octaviu, lebo má iba 4 hviezdičky a väčšina nových aut má 5? Kto to preboha kupuje ?

A niečo na doplnenie :

"Pre majiteľov starších automobilov znamená Logan zlepšenie aj po stránke bezpečnosti a pri tom nejde iba o staré Škodovky. Keď zástupcovia Dacie hovorili o bezpečnosti porovnateľnej s Alfou Romeo 147, znelo to ako žart. Napokon mali pravdu, pretože Alfa Romeo získala iba tri hviezdičky a 21 bodov. V čelnom náraze dopadla výrazne horšie než Dacia Logan. Treba však priznať , že predchádzajúca generácia Škody Octavie je o niečo bezpečnejšia než Dacia Logan. " - no ale napr. vražedná Alfa by nikomu ako nebezbečná neprišla?
Este daco...

- ad kupa od dealera (ako uvadzas priklad Citroena): spytaj sa, ci dostanes na to auto zaruku. Uz aj u nas niektori dealeri ponukaju na "preverene vozidla" rocnu zaruku, ktora by mohla byt vyriesenim "strachu pred rozpadnutim sa auta na 10 kusov" >😁
dabel😒br />
dik za odpoved, od japoncou ma trochu odraduju cena za nahradne diely, mimochodom tych 120 tis je za co ?
tinomato: Tie drahe diely u Japoncov su dost silne zazitym predsudkom. K nim len tolko: drahe su "specialitky" ako napr. karosarske diely. Bezny spotrebak (brzdy, remene, sviecky, filtre...) su za ceny rovnake ako u europskych aut.

Ad 12 tisic: za preklady papierov k autu das cca. 3 tisic, konanie na odbore dopravy 2000 kolok, 3000 do recyklacneho fondu, tusim 2000 STK, 2000 za prihlasenie a znacky.
mezek
Pokud vím, tak Octavia I je z roku 1998 /?/ a Logan z roku 2005. To je minimálně sedm let rozdíl. Fabia, Punto jsou z 1999 a mají 4*, nové Punto, Clio 5*... Dnes jsou čtyři hvězdy minimum. A hlavně se nemůže koukat na počet hvězdiček, ale jak moc je která část těla při nárazu zatěžována.

Srovnej😒br />
Logan: [odkaz]

Octavia II: [odkaz]

Octavia I: [odkaz]

Fabia: [odkaz]

Punto II: [odkaz]

Picasso: [odkaz]

Scenic: [odkaz]

Jinak Logan je plechovka složená z komponentů, které odložil Renault. Auto z roku 2005 si technicky představuji jinak.
To je v poriadku ja len píšem , že robíš z Logana " vražedné auto" , pričom na našich a ani europskych cestách predsa nejazdia len úplne nové autá z min. 4 hviezdičkami preboha, práve naopak. Xsara 3, Lanos 2,5, Brava 2, escort 2, civic 98 2,5, accent 98 1,5, almera 99 1,5 , baleno 1,5, corola 98 3, z novších Panda 3, picanto 3 hviezdy atď.. A čo chceš povedať , že so takých aut by si nesadol, alebo čo ? Veď horších ako Logan , čo sa týka bezpečnosti je na našich cestách možno 70% , takže o čom sa tu bavíme, určite za takú cenu nemôžeš chcieť super auto.
TO SACO😒br />
Souhlas, já to říkám pořád, že Logan je taková lepší ojetina, a tudíž mi přijde legitimní ho srovnávat s ojetinama typu Xsara. Buď máš málo vybavenýho Logana, ale zato novýho a v záruce 3 roky, nebo něco srovnatelně velkýho, docela vybavenýho, ale pravda už s nějakým nájezdem, opotřebením a bez záruky. V třeba v případě Xsary se stejným množstvím hvězdiček...

(Podotýkám, že mám Logana v "socka verzi")
mezek
Za tu cenu je právě jeté, větší. A jedná se mi o fakt, že Logan je konstrukce z roku 2005, kdežto ty ojetiny 5-7 let staré. Takže nejde srovnávat.

Clio II má 4* a Clio III 5*. Punto II 4* a Grande Punto 5*. Prostě starší jsou na tom hůř. Ale Logan je NOVÉ auto se 3*!!!! A jak jsem psal, podívejte se hlavně na možná zranění...
Už jsem se Tě na to možná ptal, ale napamatuju si to - seděls někdy v Loganu?
mezek
Bohužel, seděl...
mezek
Stahnul jsem video Loganu S2000. Jak jsem říkal, ve sportovní úpravě vypadá hezky a docela hezky jezdí...
A tobě přijde Logan menší než xsara, brava, escort, accent, almera, baleno (v ostatních níže citovaných jsem neseděl, nemohu posoudit)?
mezek
Pokud vím, tak jsem nikde nenapsal, že je Logan malý. Akorát jednou jsem všeobecně napsal, že tři sedačky do malého auta /čili menší než MPV/ se nevejdou. Ale psal jsem, že je to v dnešní době anachronismus vyrábět auto bez moderních technologií a se sníženou bezpečností /v porovnání s konkurencí/. A že se nemůže srovnávat Logan s ojetinama pět a více let starými /konstrukčně/.

Nízká cena není všechno. Nechápu ty zoufalce, co si podobné auto koupí. Zvlášť, když se dnes auta kupují většinou na splátky. A už vůbec neberu v pohled fakt, že ve stejné cenové relaci /+ - / jsou o dost lepší auta.
Projeď si pár příspěvků zpět, kde píšeš, že je lepší ojetina než Logan za ty prachy, protože "Za tu cenu je právě jeté, větší". Nebo jsem to špatně pochopil?
mezek
...bavili jsme se o kategorii kompaktní MPV /Picasso, Scenic.../.
takze panove mam ponuku na xaru hacbak rok 2001 75 tis km 2x airbag , el. okna,central za 265 tis Sk, ukonceni lizing, kupuje nove auto. Motor 1,4i, v 100 percentnom stave.

Oplati sa to vziat ? co ten motor ? nemusi byt pretekar ale nech je to usporne. Da sa na tom jazdit priemerne 6 litrov ?

chyba mi tam abs a klima ale nie je to az taka nutnost