No ja bych na tvem miste (jako byvaly majitel OI RS) bud pockal na RS TDI (pokud opravdu jezdis dlouhe trasy) nebo sel do 2.0 TDI s paketem Dynamic II (mam ted a jsem zatim vic nez spokojeny). Navic RSko nema DSG (a nevim, jestli jej planuje), do ktereho jsem se ted zamiloval a tak me uz nemrzi, ze jsem si nepockal na RS v dieslu (designove se mi taky RS libi vic nez dost ;)
Laguna GT není auto které má být viděno je to auto které má ukázat zadní spz většině okolního provozu a přitom má být nenápadné. Octavia RS je daleko více vidět a i slyšet než Laguna GT a to já nepotřebuji.
u VW to udělaly vítečně, 2,0TDI 125kw, daly do varianty GT společně s 1,4TSI (což jsou zhruba podobně výkonné motory, tím nemyslím výkon, ale i pružnost) a ostrou verzi GTI udělaly jen pro TFSI ;-)
no,taky se mi strašně líbí RS,pokud nad tímto autem budu časem uvažovat tak leda s 2.0TDI.Jo a k těm cenám,liftback má stát 779900kč a kombi 819900kč ;-)
Jak si myslite, ze to bude s cenou toho novyho dieslovyho RS? A cim je dany to, ze tenhle dieslovy dvoulitr ma tak vyraznou spotrebu motoroveho oleje? Pro me by byla asi opravdu nejlepsi kombinace RS s dieslem, jednak dlouhy streky a potom jsem uplne blazen do RS designu, jak exterier tak interier.
Souhlas. S piezovstřikováním Siemens (poprvé není použit Bosch), maximálním vstřikovacím tlakem 2250 bar to pojede velmi hezky (TDI). S benzínem si člověk párkrát zasportuje a potom celý zbytek času kouká na spotřeboměr >:D a lituje, že nekoupil diesel. Zvlášť pokud se jezdí často a hlavně po dálnicích. To nové TDičko bude skutečně výrazně jiné než 103kW.
Diamant - bavil jsem se s klukem přímo z improtu VW a říkal mi že klasický FSi pro východní Evropu nemají vrstvený spalování, hlavně kvůli kvalitě benzínu zde. Ale TFSi už ho právě má i ve východní Evropě, proto je tam nutnost brát tu 98čku.
Martin IV - aj auté pre východnú Európu majú vrstvené spaľovanie???
Mitsi - no neviem, ako s tým jazdia, ale na 250 km trase je dosť problém dosiahnuť spotrebu 13,5 L, pokiaľ to nie je celé po diaľnici a celý čas sa nejde na plný plyn.
Moje údaje vycházejí z osobních zkušeností mého synovce, který je dealerem Škody/Seata a několik týdnů jezdil s Oct.02 RS TFSI štreky typu ráno 200 - 250 km tam, odpoledne totéž zpět. Auto nebylo půjčováno zákazníkům, maximálně mezi kolegy u téhož prodejce. Mě to také překvapilo, zvláště pak v kontrastu s "běžnou spotřebou" předchozí generace Oct. 01 RS 1,8T.
Mitsi - já bych v těchhle věcech bral raději osobní zkušenost. Kamarádka má Golf GTI s 2,0TFSI a jezdí s tím docela hovadsky a dlouhodobá spotřeba 11l. Já s tím zatím jezdím za 10 - podotýkám město ;-)
Podotýkám ona manuál já DSG ;-)
Co se týče N95 máš 100% pravdu,tyto motory na rozdíl od 1,6 FSI a 2,0 FSI mají už vrstvené spalování takže 95 jen v případě nouze!!!
Mitsi - fakt ma prekvapuješ tou spotrebou. Odkiaľ to prosímťa berieš? Z prsta? Alebo máš OII RS a sleduješ si spotrebu už 2 roky? >:D Jazdím v podstatne ťažšom, väčšom benzínovom aute, ktoré má pohon na všetky 4, má to 6 valcov a väčší výkon než 2,0 TFSI, ale dlhodobú priemernú spotrebu mám 12,4. Tak tu láskavo nemystifikuj, že pri občasnom využití sily motora bude mať TFSI priemernú spotrebu 13,5! Maximálne v meste.
Keď som bol na skúšobnej jazde, tak majiteľ salónu užíval už 5000 km RS-u a od začiatku nevynuloval 2. počítadlo spotreby. Mal tam 10,0 a to sa na tom aute aj kadekto prevážal a bolo to v zime, takže všade kopec snehu. Pýtal som sa ho na štýl jazdy, hovoril, že nejazdí pomaly a spotrebu nejako extra nesleduje. Preto si myslím, že aj pri dynamickejšom spôsobe užívania by sa spotreba mohla držať tak na hodnote cca 9 litrov. Navyše moje slová potvrdzujú až aj prví majitelia OII RS, ktorí majú spotrebu tak do 10. A to sme mali tuhú zimu.
- při používání lacinějšího benzínu 95 okt. ve stadiu razantnější akcelerace přichází ke slovu zásah čidla detonačního spalování, což se projevuje tak, že se motor odmítá sbírat z nižších otáček;
- i při používání 98-ičky to byť jen s občasným využitím síly motoru motoru bere v průměru 13,5 l/100 km;
- ano, dá se jezdit i za 10, ale to si pak člověk nemusí kupovat zrovna takovéto auto...
Já bych ani neuvažoval, moje volba je maximálně jasná! Prostě bych vzal RS na 17" kolech v Blue race metle a jsem happy člověk. Navíc nechápu proć zrovna TDI vs RS? Když už tak snad 2.0 FSI vs RS (2.0 TFSI)
Navíc fakt ta výbava co má RS je hooodně výhodná! a ještě jeden detail, ani po 5 letech provozu se ti nestane, že potkaš moc stejných aut. RS si holt každy nekoupí a TDIček je jak najeb*nych...
No pokiaľ budeš potom na tom TDI meniť sedadlá za športové a nárazníky za RS-ácke, tak už pomaly výde výhodnejšie tá RS-a. Kedysi som to rátal a ten balík výbavy naviac, čo je v RS-e je celkom výhodný. Takže pokiaľ by si aj do TDI volil tú výbavu, tak sa RS rozhodne oplatí.
Ohľadom motora si treba ujasniť, čo človek preferuje. Či pružnosť a kultúru chodu, ktorou 2,0 TFSI skutočne vyniká, alebo spotrebu. Hoci 2,0 TDI rozhodne nemá tak nízku spotrebu, ako napríklad 1,9 TDI, to už potvrdilo viac ľudí. Navyše sa pridáva u 2,0 TDI aj vyššia spotreba pomerne drahého oleja, čo sa už v kalkulácii nákladov akosi stráca. Iste, ak sa jazdí úsporne, tak verím, že s 2,0 TDI sa dá spraviť spotreba pod 5 L, ale potom treba povedať, že 2,0 TFSI to zvládne za tých istých podmienok so spotrebou vyššou len o niečo cez liter.
Zkušenosti s novým TDI budou asi nulové,takže od toho se bude odvíjet i názor.Každý se musí rozhodnout sám, nebo koupit něco jiného.Nelze mít názor na neprodávaný motor.Myslím ve Škodě,zatím ;-)
Já bych koupil Accorda s 2 litrovým benzínem,když jsme v těchto cenových relacích.Nebo s 2,4 a je to řádově stejně rychlé. ;-)
Po kterem byste sahli? Placam se v rozhodnuti. Emoce jasne pro RS, ekonom. pro TDI.Jezdim dlouhy streky, dalnice Nemecko. Nejezdim v cervenem poli otackomeru. Na oba motory jsem slysel odrazujici kritiku, tak nevim... Vas nazor a zkusenosti?