Medzicasom sa pravdepodobne zlepsili spojky a vdaka tomu sa posunul automobilkou akceptovatelny toc. moment na 580 Nm ( viz 3.0 TDi v aktualnej A6/A7 )
Automobilkou akceptovany max. toc. moment ale priamo Audi berie ako max. -30% ktory ta prevodovka ozaj zvladne, preto aj tuneri umoznuju upravy tych motorov na priblizne take parametre. Takze 580x1,3=754 Nm v jej poslednej verzii.
Zaruku by ale mal prebrat upravca - taky Mayer ( MTM ) alebo ABT ju prebera.
Toz, vela zdaru ;-)
Nevite, jestli tech 550NM je pro tu prevodku max? Ptam se, protoze motor v S6 ma velky potencial. Myslim 4.0 Planuju 550ps a 700NM. Utahne to ta prevodovka?
Zdar zajímavý příspěvek. Je super když se vyjádří někdo kdo má co říct. :yes: Tyjo takže jazyky během studia nepodceňovat. Bez němčiny v Německu asi nic moc. :-) Jinak zajímalo by mě v jakém softwaru jste takovou převodovku navrhovali. Týpci ze škodovky nám na škole řekli, že kdo by chtěl jít k nim, měl by umět v Catii.
Pracoval som na vyvoji tejto prevodovky jeden aj pol roka priamo v AUDI. Kto s niecim takym nerobil, nema potuchy kolko vela vacsich aj mensich tecnickych problemov sa muselo vyriesit, aby sa to dalo namontovat do auta a vydrzalo minimalne 300 tis. km.
Kazdopadne je to steklivy pocit vidiet ju na webe a citat ze konecne funguje.
DSG je naozaj desiatky rokov stary vynalez. Domenov tychto prevodoviek by mal byt neprerusovany tok vykonu, a to bolo cele roky najvacsi problem nastavit silove priebehy ovladacich clenov tak, aby jedna spojka postupne zaberala a ta druha uz vypinala, bez trhnutia s autom. Samozrejme s prichodom mikroelektroniky sa tento problem postupne vyriesil a zdokonalije sa. V tomto exemplari pracuju hydraulicke spojky v olejovom kupeli. Cielova skupina pre tieto DSG je A8 a Tuareg s motormi 4.2 Fsi a vykonne TDI. VW chysta mensie DSG prevodovky aj so suchymi spojkami.
Na zaver pikoska pre strojarov - ing. V audi je deficit ca 500 konstrukterov, podobne cislo aj v Daimleri. Celonemecky trh prace by ich potreboval asi 50 tisic. Stari aj mladi skuseni a kvalifikovani mate sancu. Platobne podmiekny nasobkom nasich.
Dvouspojková převodovka je vynález starý přes půl století. Ale je pravda, že do normálního auta ji poprvé nacpal cvágn. Souhlasím, že v tom je budoucnost.
No, při sportovní jízdě s DSG mám vždycky na mysli její "manuální" mód. V "auto" módu se třeba na okruhu jezdit nedá, potřebuješ třeba utáhnout stopu, ubrat, přidat, DSG ti do toho začne řadit apod. Ale hlavní problém DSG při sport. jízdě je v tom, že při prudkém zpomalování, když potřebuješ podřadit o dva kvalty, jí to prostě trvá dýl než s manuálem, navíc ti při příliš vysokých ot. to podřazení ani nedovolí, prostě nejde vyšlápnout spojka a nacpat tam s meziplynem třeba dvojku, jako s manuálem, ale musíš holt počkat. Je třeba tomu přizpůsobit styl jízdy a snažit se podřazovat s předstihem už na začátku brždění, ale stejně je to ve výsledku pomalejší. Zase se to vyváží při výjezdech a zrychlování s řazením nahoru, když zrychluješ, DSG to tam sama sází tak, že to nemáš šanci tak rychle s manuálem zvládnout. ;-)
No stale mozes radit pohybom paky dopredu/dozadu alebo za par tisic packy pod volant. Tie sa na sportovejsiu jazdu hodia viac ako spolahnutie sa na pocitac a ako pise Dinar mas vacsi pocit s ovladania auta.
Jo, vždyť říkám, že vícespojkové převodovky jsou budoucnost. S DSG v různých autech vč. sportovních verzí koncernových HB i na okruzích mám odjeto dost, není to převodovka pro užití si vyloženě sportovní jízdy, s tím naprostý souhlas, na druhé straně, když pak srovnáš časy na kolo se stejným autem s DSG a manuálem, není tam prakticky rozdíl, to co ztratíš s manuálem při řazení nahoru, oproti rychlosti DSG, doženeš v zatáčkách, tam, kde je při dobrždění třeba podřadit o více stupňů. Je to logicky poplatné konkrétnímu okruhu, podmínkám atd., ale obecně se dá říct, že i při ostrém ježdění je DSG velmi účinná. Jiná věc je zábava, a pocit naprostého ovládání auta, pořád bych ještě do průměrně výkonného auta na sportovní ježdění DSG nechtěl. ;-)
dvojspojkova prevodovka je len medzistupen
buducnost maju trojspojkove prevodovky... :-)
aby mohol byt zaradeny aj stupen vyssi (pripadne nizsi). Pre DSG nie je nic horsie, ako ked ju zblbnes nejakym manevrom a musi zaradit iny stupen, ako ma v plane. A to pre sportovejsiu jazdu asi nie je najidealnejsie.
Jak je to dlouho, co je na trhu DSG? 4,5 let? Za tu dobu se ukázalo, že robotizovaná vícespojková převodovka je budoucnost, po jejím úspěšném nástupu v rámci koncernu VW se na vývoj podobných ústrojí vrhli i ostatní, a trvalo to právě ty čtyři roky, než první z pelotonu dotáhli uprchlíka, a že se mohutně finišovalo. Teď Audi nastupuje k novému trháku, nová dvojspojka pro podélné motory a čtyřkolky, takže teď už prakticky celé modelové portfolio koncernu VW, vč. výkonných variant (550 Nm krouťák) bude moct na téhle technické lahůdce jezdit. Nezbývá než uznale zamručet. ;-):yes: