Technika
Pracoval som na vyvoji tejto prevodovky jeden aj pol roka priamo v AUDI. Kto s niecim takym nerobil, nema potuchy kolko vela vacsich aj mensich tecnickych problemov sa muselo vyriesit, aby sa to dalo namontovat do auta a vydrzalo minimalne 300 tis. km.
Kazdopadne je to steklivy pocit vidiet ju na webe a citat ze konecne funguje.
DSG je naozaj desiatky rokov stary vynalez. Domenov tychto prevodoviek by mal byt neprerusovany tok vykonu, a to bolo cele roky najvacsi problem nastavit silove priebehy ovladacich clenov tak, aby jedna spojka postupne zaberala a ta druha uz vypinala, bez trhnutia s autom. Samozrejme s prichodom mikroelektroniky sa tento problem postupne vyriesil a zdokonalije sa. V tomto exemplari pracuju hydraulicke spojky v olejovom kupeli. Cielova skupina pre tieto DSG je A8 a Tuareg s motormi 4.2 Fsi a vykonne TDI. VW chysta mensie DSG prevodovky aj so suchymi spojkami.
Na zaver pikoska pre strojarov - ing. V audi je deficit ca 500 konstrukterov, podobne cislo aj v Daimleri. Celonemecky trh prace by ich potreboval asi 50 tisic. Stari aj mladi skuseni a kvalifikovani mate sancu. Platobne podmiekny nasobkom nasich.
Kazdopadne je to steklivy pocit vidiet ju na webe a citat ze konecne funguje.
DSG je naozaj desiatky rokov stary vynalez. Domenov tychto prevodoviek by mal byt neprerusovany tok vykonu, a to bolo cele roky najvacsi problem nastavit silove priebehy ovladacich clenov tak, aby jedna spojka postupne zaberala a ta druha uz vypinala, bez trhnutia s autom. Samozrejme s prichodom mikroelektroniky sa tento problem postupne vyriesil a zdokonalije sa. V tomto exemplari pracuju hydraulicke spojky v olejovom kupeli. Cielova skupina pre tieto DSG je A8 a Tuareg s motormi 4.2 Fsi a vykonne TDI. VW chysta mensie DSG prevodovky aj so suchymi spojkami.
Na zaver pikoska pre strojarov - ing. V audi je deficit ca 500 konstrukterov, podobne cislo aj v Daimleri. Celonemecky trh prace by ich potreboval asi 50 tisic. Stari aj mladi skuseni a kvalifikovani mate sancu. Platobne podmiekny nasobkom nasich.
Rád si přečtu takový příspěvek. Díky. Nevíš jak je to v Německu s elektro -ing? 😉 Jsem v předposledním ročníku a tak se začínám trochu rozhlížet...
Zdar zajímavý příspěvek. Je super když se vyjádří někdo kdo má co říct. :yes: Tyjo takže jazyky během studia nepodceňovat. Bez němčiny v Německu asi nic moc. 😄 Jinak zajímalo by mě v jakém softwaru jste takovou převodovku navrhovali. Týpci ze škodovky nám na škole řekli, že kdo by chtěl jít k nim, měl by umět v Catii.
Nevite, jestli tech 550NM je pro tu prevodku max? Ptam se, protoze motor v S6 ma velky potencial. Myslim 4.0 Planuju 550ps a 700NM. Utahne to ta prevodovka?
Medzicasom sa pravdepodobne zlepsili spojky a vdaka tomu sa posunul automobilkou akceptovatelny toc. moment na 580 Nm ( viz 3.0 TDi v aktualnej A6/A7 )
Automobilkou akceptovany max. toc. moment ale priamo Audi berie ako max. -30% ktory ta prevodovka ozaj zvladne, preto aj tuneri umoznuju upravy tych motorov na priblizne take parametre. Takze 580x1,3=754 Nm v jej poslednej verzii.
Zaruku by ale mal prebrat upravca - taky Mayer ( MTM ) alebo ABT ju prebera.
Toz, vela zdaru 😉
Automobilkou akceptovany max. toc. moment ale priamo Audi berie ako max. -30% ktory ta prevodovka ozaj zvladne, preto aj tuneri umoznuju upravy tych motorov na priblizne take parametre. Takze 580x1,3=754 Nm v jej poslednej verzii.
Zaruku by ale mal prebrat upravca - taky Mayer ( MTM ) alebo ABT ju prebera.
Toz, vela zdaru 😉
buducnost maju trojspojkove prevodovky... 😄
aby mohol byt zaradeny aj stupen vyssi (pripadne nizsi). Pre DSG nie je nic horsie, ako ked ju zblbnes nejakym manevrom a musi zaradit iny stupen, ako ma v plane. A to pre sportovejsiu jazdu asi nie je najidealnejsie.