Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Soud zamítl žalobu Pragy na Tatru kvůli kontraktu pro armádu

Rozhodčí soud při hospodářské komoře dnes v Praze zamítl arbitrážní žalobu společnosti Praga na výrobce nákladních aut Tatra kvůli vyřazení ze zakázky pro armádní vůz T810.
Zpět na článek
20. 3. 2008 15:31
anonym
18. 3. 2008 19:24
18. 3. 2008 19:28
18. 3. 2008 19:46
18. 3. 2008 20:27
19. 3. 2008 10:25
neregistrovaný "Barbucha"
19. 3. 2008 11:05
18. 3. 2008 20:52
18. 3. 2008 20:57
18. 3. 2008 21:16
neregistrovaný "tlanger"
18. 3. 2008 22:27
19. 3. 2008 09:51
neregistrovaný "cuisine at work"
19. 3. 2008 10:03
19. 3. 2008 18:47
19. 3. 2008 20:10
19. 3. 2008 11:12
neregistrovaný "1.4 TSI"
19. 3. 2008 12:49
neregistrovaný "1.4 TSI"
19. 3. 2008 18:08
neregistrovaný "mam_las"
19. 3. 2008 10:06
neregistrovaný "Kost"
18. 3. 2008 19:02
A jak to bylo doopravdy?
Skoda, ze sem nejspis nikdo nanapise, jak to bylo doopravdy. Nabizeji se dve vysvetleni - bud bylo cilem Tatry poskodit konkurenta, a nebo nebyla opravdu Pragovka schopna plnit pozadavky.
Rozbalit vlákno
1
anonym
20. 3. 2008 15:31
Re: A jak to bylo doopravdy?
Praga a konkurent?Praga je průmyslový prostitut který dělá všechno co sype anic pořádně!
18. 3. 2008 19:24
Pratra
Je smutné, že dvě v rámci možností české firmy, které by měly táhnout za jeden provaz proti sobě posílají soudy. Ono je vlastně celkově smutné že takový pojem jako je Tatra musí používat cizí díly, především motory a kabiny Renault ;-\
Rozbalit vlákno
19
Avatar - T613
18. 3. 2008 19:28
Re: Pratra
Vývoj motorů sežere obrovské finance, a těžko říci jestli by se to pro ANTS vyplatilo. A s kabinou je to stejné. A bůh ví jaké dala armáda Tatře za termíny, takže možná aby stíhala dojednala již hotové komponenty. A posledním důvodem bude, že ANTS je modernizovaná licence původních vítěze výběrovky ROSS R210, který měl rovněž renolťácké komponenty.
18. 3. 2008 19:46
Re: Pratra
Třeba modernizované kabiny z T-815/6 se mi líbí více a navíc je to prostě Tatra jak má být. S motory se to ještě dá pochopit... snad se to do budoucna změní ;-)
Avatar - T613
18. 3. 2008 20:27
Re: Pratra
Myslím, že s motory pro lehčí modelové řady než jsou T163/815/816/817 půjde Tatra cestou Avie a začne odbírat motory od firem jako jsou Cummins, Deutz apod.
neregistrovaný "Barbucha"
19. 3. 2008 10:25
Re: Pratra
Tatra nemusí vyvíjet nový malý motor. Její 8válec má nezvykle malý zdvihový objem na válec. Ostatní automobilky dělají stejně velké i větší motory jako 6válce. Kdyby v Kopřivnici zkrátily 8válec o 2 válce, získají motor přesně pro T810. A armáda na tom vydělá. Dnes má 2 absolutně nekompatibilní motory. Ale 6/8válec Tatra by měl 50, možná 80% dílů shodných
Avatar - T613
19. 3. 2008 11:05
Re: Pratra
Otázkou je jaké měla Tatra termíny od AČR (zda-li by to stihla), a také jak vidí budoucnost T810. Pokud bude civilní verze jako že asi ano, je výhodnější použít existující motor velkého výrobce a "opřít" se o dostupnost náhradních dílů a servisní síť.
Avatar - Special-line
19. 3. 2008 11:49
Re: Pratra
Jo to by byla bomba. Akorát jak už je tu psáno, nevím jestli by to stihli homologovat atd. Taky je fakt že by ten motor tam byl dost vysokej ( u tater je ještě navíc nad válcema mezichladič).
18. 3. 2008 20:52
Re: Pratra
škoda že na to nehoděj boudu z Tedomu ... ta se mi docela líbí ... :*)
18. 3. 2008 20:57
Re: Pratra
neboli Škoda (Liaz) Xena ... bouda na svoje leta pořad pěkná, ale Tatra je Tatra ;-)
neregistrovaný "tlanger"
18. 3. 2008 21:16
Re: Pratra
Problém bude nejspíš v tom, že ani Tatra, natož Tedom nejsou schopní vyrobit tolik kabin v požadovaném čase. Takže jiná možnost než nákup od velkovýrobce nebyla.
Avatar - T613
18. 3. 2008 22:27
Re: Pratra
Má Tedom tu svoji mega hnusnou mřížku nebo to (doufám) zavrhli? :-)
neregistrovaný "cuisine at work"
19. 3. 2008 09:51
Re: Pratra
už mají zase něco jinčího ... nevypadá špatně ...
Avatar - T613
19. 3. 2008 10:03
Re: Pratra
musím zase mrknout na liaz forum, už jsem tam dlouho nebyl
19. 3. 2008 18:47
Re: Pratra
to bys měl ... David to má na stránkách jako samostatnej článek o nových autech tedomu
Avatar - T613
19. 3. 2008 20:10
Re: Pratra
díky.. chodím tm poměrně často, ale u tater by to už chtělo jiné subfora pro jednotlivé nástavby. už je tam chaos a těžko se v tom člověk "brodí"
neregistrovaný "1.4 TSI"
19. 3. 2008 11:12
Re: Pratra
Docela by mě zajímalo, jak by se armáda na ty lamináty nalepené na skeletu z hliníku tvářila. Asi rozhovala jiná kritéria než design ;-)
Avatar - Special-line
19. 3. 2008 12:08
Re: Pratra
To je fakt že taková kabina není pro vojáky asi moc dobrá, nicméně vojenské provedení nového tedomu FOX existuje. A je dost možný že bude nahrazovat vojenský LIAZky v Indonésii.
neregistrovaný "1.4 TSI"
19. 3. 2008 12:49
Re: Pratra
To ono existuje i provedení s kabinou z řady 300 a nikdy se do série nedostalo. Liazka byla pro potřeby armády v téhle kategorii moc těžká.
S Indonésii docela pochybuju, sice tam Liaz kdysi auta dodal, ale silně pochybuju o tom, že něco z toho ještě jezdí. Když tam byli v roce 2000 servisáci, tak nebylo v provozu ani auto, ale velitel posádky měl v kanclu vyvěšený transparent "Welcome LIAZ" :-).
Ale to je do jiné diskuze.
Avatar - Special-line
19. 3. 2008 14:21
Re: Pratra
Tak to nevím je to možné. Na webu Tedomu píšou že ty auta slouží. A i k nám nedávno přijeli do Tedomu vojáci z Indonésie aby si prohlídli novýho vojenskýho Foxe. Tak třeba se nějakej ten malej obchůdek vydaří. Ještě v Tanzánii jezdili vojenský 100vky s kabinou MT.
neregistrovaný "mam_las"
19. 3. 2008 18:08
Re: Pratra
Já musím smát, až mi slzí oči. Samozřejmě, že kabina XENY, potažmo FOXE, potažmo její derivát pro Pragovky, s panely z kevlaru místo laminátu a vypěněnými duralovými profily je výrazně odolnější proti střelným zbraním a zároveň lehčí než plechová budka od Renaultu nebo Tatry. Ostatně, to se vědělo už v době, kdy se v ROSSu stavěly první prototypy vojáka a v Liazu Xeny (tandem Soudek/Velíšek). V té době si v Pragovce hrál Štych ještě s motorkama a Tatru likvidoval FNM. To se psalo datum 1994.
neregistrovaný "Kost"
19. 3. 2008 10:06
Manévr
Historie se opakuje stále dokola: opět to samé. Ten větší (Tatra) "odrbal" toho menšího (PRAGA). Nechat si udělat vývoj za cizí peníze a poznatků využít a menšího odkopnout. A že k tomu ministerstvo obrany mlčí? Že by lidovci, kteří mu vládnou, v tom měli nějaký zájem. Ale to snad ne, to je jistě pomluva. Vždyť jsou to takoví hluboce věřící a vlastenečtí chlapci a děvčata.
Rozbalit vlákno
0