Soud zamítl žalobu Pragy na Tatru kvůli kontraktu pro armádu
Praga požadovala náhradu škody, která jí volbou jiného dodavatele náprav a převodovky pro Tatru vznikla. Podle výroku rozhodců byla žaloba Pragy nedůvodná, oznámila Tatra v tiskové zprávě. Vedení Pragy se zatím s výrokem soudu neseznámilo, a proto jej nechtělo komentovat.
"Víme jen, že nějaké rozhodnutí soudu padlo, ale zatím jsme se s ním neseznámili," řekl ČTK předseda představenstva David Brázda. Dodal, že vedení firmy rozhodne o dalších krocích, až se s verdiktem seznámí.
Pragovka patřila mezi pět subdodavatelů Tatry, kteří měli smluvně zaručený podíl na dodávkách vozů pro českou armádu. Tatra získala kontrakt za 2,6 miliardy Kč v prosinci 2006 bez výběrového řízení za příslib, že se na výrobě budou podílet české firmy. Dva měsíce nato ministerstvo na návrh Tatry Pragovku ze seznamu dodavatelů vyřadilo kvůli údajnému zpoždění dodávek. Praga naopak argumentuje, že všechny závazky plnila, a k případným zpožděním docházelo vinou častých změn v zadání ze strany Tatry a nekvalitních polotovarů, které jí kopřivnická továrna posílala.
"Tatra při práci na projektu armádního automobilu vždy postupovala striktně v souladu se všemi svými závazky jak vůči Armádě ČR, tak vůči svým dodavatelům," uvedl generální ředitel Tatry Ronald Adams.
Podle dřívějších informací společnosti Praga měl být typ vozu, který Tatra představila jako T-810, původně sestaven z motoru Renault, převodovky Praga, tří náprav Praga, kabiny Renault a brzd WABCO. Zástupci Pragy se domnívají, že jejich převodovka a nápravy byly nahrazeny zahraničními výrobky, a proto se odhodlali přistoupit k arbitráži. Žalobu podali loni v létě a poté ji několikrát doplňovali.