Německý koncern Volkswagen zaznamenává pod vedením Martina Winterkorna rekordní prodejní i hospodářské výsledky. V následujících třech letech chce dosáhnout v průměru devítiprocentního nárůstu prodeje.
Volkswagen, AUDI, Škoda, SEAT, Bugatti, Bentley, Lamborghini, koneckonců i Scania... Ano, tohle vše je jeden velký svět aut. O tom, co se v něm odehraje rozhodují ti, co mají na klopě odznáček s logem - VW.
Někdo nahoře tu v tmách nevědomí a neodpovědně přirovnává VW k nějakému výrobci aut pro americké důchodce... no, i tací musí být. Ovšem jestli má někdo na světě dnes vytvořené takřka dokonalé portfolio značek, je to koncern VW. Ale nejen značek, VW má i dokonalé portfolio jednotlivých modelů. Těmi modely pokrývá takřka ze sta procent potřeby, zájmy ale i touhy motoristů. Vždyť jen ve sportovních vozech je koncern VW jedním z největších výrobců na světě.
Již dnes je VW nedostižnou jedničkou Evropy. Technikou je na světovém vrcholu a svou produkcí zásadně ovlivňuje mainstream, prémiový segment, segment luxusní, exkluzivní i segment supersportů.
Byl to VW kdo rozhodujícím způsobem zasáhl do motorizace středně majetných vrstev, když v sedmdesátých létech stvořil novou třídu, těžiště i dnešních prodejů aut, čímž dokonale dostál svému názvu... lidový vůz. Kompaktní třída, hatchback, a samozřejmě hot-hatch, to vše má na "svědomí" VW...
Ovšem nejen minulost určuje, kdo je ikonou. Proto i současnost naplňuje VW špičkovými modely ze své produkce. Kdo jiný si v mainstreamu troufá na čtyřdveřové kupé? Ano, po Mercedesu jen Volkswagen... kdo jiný si z mainstreamu dovolí zasáhnout prémiovou třídu v kategorii SUV?.. ano, jen Volkswagen. Kdo jiný dokáže vyrábět automobil přes třicet let? Automobil, který je stále nejprodávanějším vozem Evropy... ano, jen Volkswagen.
Co to chce. Chte to jen jedno. Chce to mít vatu, děngy, chechtáky, love... škváru. Pak je to jasné. Chceš jedničku v kompaktech? Budeš si muset pořídit Golf GTI. Na opakovaně světovém dvěstěkoňovém dvoulitru a na dvouspojce. Fantastická kára. Potřebuješ ve střední reprezentovat za malý peníz. Pak vezmeš Passata, Apoštola tvých snů. Jsi tvrdý, ostrý hoch, co to chce umět nejen na silnici? Nech si u VW ufritovat jednoho TOUAREGa... Nebo AUDI - máš problém v AUDI A6 AVANT na třílitrové sametové naftě? Nebo se snad nudíš v dlouhém táhlém v AUDI R8? Žádný problém. Zazvoň u Lamborghini...
Prostě, VW to je nekonečný příběh. Příběh těch úspěšných. Kam patříš ty?
Vždycky jak to čtu, tak se mi připomenou letáky z dob totality >:D Ale pro zasmání je to dobré, mohu jen doporučit. GTI jen pokračuj, dobrý komik si místo vždycky najde a jistě bys našel místo v X Faktoru mezi zbytkem těch hypoiďáků, možná bys to celé vyhrál >:D
Co to chce?
Abys držel hubu ty hovado.
A pak to taky hce krach týhle zajebaný nacistycký automobilky.
Kvůli takovýmhle ksindlům jako je gti obhajující vyhlazení jiných ras naši dědové obětovaly životy?
Styďte se šmejdi!!!! :no::no::no:
Co to chce?
Vrátit se na základku, pokud tam teda stále nejsi a prosvištět si základní gramatiku Češtiny. Pak přijď mezi dospělé lidi a začni zkoušet diskutovat :yes:
Ty troubo.Radsi si bez vykricet pred parlament at i nasi lide se k teto komunite nehlasi!Skinhedu je tady stale dost...VW s nacisty uz nema vubec nic spolecneho!Vzbud se ;-)
Nebo ještě něco? Vyhlazení Američanů, kteří zotročili půl Afriky? Japonců, kteří vyvraždili půl Asie? Rusáků, kteří v Čečně provádějí genocidu ještě dnes?
muj deda nebojoval, my cesi jsme krasne prozili valku narozdil od polaku, rusu, nemcu, anglicanu...tam vymreli cele generace, kompletne zbombarovane mesta, nasi se celkem slusne napasovali, za kazdeho bonznuteho zida si celkem slusne prividelavali :-)
Barova byla goebbelsova milenka, fucik se nechal vozit gestapem a nakonec valky vsichni prevlekli kabaty a byli najednou v odboji :-)
Kdyby nemci nezacali valku, zacali by ji rusaci- to ti uz dneska reknou i seriozni historici, staci se podivat jak stalin zbrojil
..........málem jsem se rozplakal. Malinko delší příspěvek a topím se v slzách.
Vlastně nám tu za okupace bylo fajn. V podstatě lázeňský pobyt včetně procedur.
Terezín, Osvětim, Buchenwald, Mathausen-další krásná rekreační střediska včetně dětských táborů.
Jediné co kvetlo byla kolaborace, která rozkvetla jak zámecká zahrada dodnes.
Ano. Vlastně jsi se napráskal sám. Z takových mám husí kůži. :no:
Neříkám, že válka tady byla procházka růžovou zahradou, ale taky to nebylo nic až tak hrozného. Mohli jsme dopadnou mnohem hůř. Stačilo proti němcům pozvednou zbraň a viděl bys, jak by celou naši zemi zpustošili a vyplenili.
O tomhle se raději nebavme. Polemiku o zlehčování okupace nepovedu. Krom toho byl národ pod Němcem pustošen systamaticky po staletí.
A hlavně po tzv. sametové revoluci jim dřívější politická garnitura dala zelenou zemi zplundrovat ekonomicky.Vlastní média a hlavní fy ovlivňující chod našeho hospodářství. Pak nemá bejt VW a cokoliv dalšího made in D the best!!!
Takže jistě víš, že od roku 1919 jsme neustále bojovali s Maďarskem. A že veškerá obrana byla založena na spolupráci s Francií? Princip byl následující : Německá útočící vojska měla utrpět obrovské ztráty na hraničních pevnostech, povolat zálohy a tehdy měly zakročit francouzská vojska. Během mobilizace v roce 1938 bylo ve zbrani přes 1,8milionu vojáků. Po Mnichově jsme byli bez hlavní obrany, bez spojenců s 3,5 miliony Němců na našem území, Říší na západě a jihu, Maďary na slovenských hranicích a Poláky na severních. Tito všichni si na nás brousili zuby.. Bránit se?
V tom případě ji neumíš interpretovat. Hitler nám dal na vybranou - vydat Sudety, kde byly významné naleziště uhlí a rudy nebo válku. Dr.Edvard Beneš zvolil válku a požádal své spojence, aby splnili své závazky. Ti místo toho podepsali Mnichov. Pokud bych vzal do úvahy tvoji teorii o obraně. Rázem by naše ani ne dvou milionová armáda stála proti čtyř násobné přesile z Německa, proti několika statisícům vojáků z Polska a Maďarska. Když budu optimisticky tak z 3,5milionů českých Němců se k Hitlerovi přidá tak 20-30%, což jest minimálně 700tis potenciálních záškodníků. Kteří budou hlásit pozice armády, narušovat dopravní infrastrukturu a terorizovat civilní obyvatelstvo. Takže kdyby nás po tvé obraně zůstala tak polovina můžeme si gratulovat. S tím vším naši pradědové počítali a proto raději zvolily Protektorát. Nesmíš taky zapomínat na to, že všechny války, až do té co měla následovat, byly vedeny "kultivovaným" způsobem. Žádné vyhlazování apod. Historii je dobré znát, ale je třeba si jednotlivé věci dát souvislostí a poskládat celou mozaiku.
Navíc zpochybňovat odvahu našich vojáků. Československo získalo právo na existenci právě díky nim (Československé legie), bez našich vojáků v následující válce bychom byli součástí Polska. Po únoru bylo z masakrováno 70% důstojníků. Díky našim vojákům má naše republika v polistopadové historii jakýž takýž kredit ve světové politice.
Víš co je pomyslnou hranicí? Příčina a následek. Dáváš do rovnice věci, které naši dědové neznali. Do druhé světové války vítězná armáda přišla, změnil se státní znak a nikdo nic nepocítil. Tohle tato válka změnila.
Ptáš se mě co bych tehdy udělal? Kdybych byl prostý občan a prezident mě požádal, abych vzal do ruky pušku, vzal bych ji. Kdyby mě prosil abych nekladl odpor nekladl bych ho. Kdybych byl voják a prezident mě požádal abych nekladl odpor odešel bych do exilu neboť by mi bylo jasné, že válka co nevidět. Kdybych byl státník požádal bych svůj národ, aby nekladl odpor (mluvím o roce 1938) a připravoval bych zahraniční odboj.
Příčina a následek to je oč tu běží..
Ano to byly válečné hrůzy, které patří k věci. Ale za pár měsíců byl klid a místo Vídně vládl Berlín nebo někdo jiný. Život šel prostě dál. Jenže tohle se změnilo přišla rasová válka. Systematické vraždění bez logického smyslu. Předtím ano, přišlo vojsko vyvraždilo město a ostatní se radši vzdali (mongolská metoda), nebo vypálili město pro výstrahu ostatních (švédská metoda).
A právě proto naši pradědové zvolili protektorát, aby zabránili těmto hrůzám. O rasové válce neměli ani tušení. Samotné Konečné řešení se zrodilo až po té, co Velká Británie odmítla podepsat mírovou smlouvu s Německem v roce 1940. Původní plány do té doby počítaly, že evropští židé budou přesídleni na francouzský Madagaskar.
Co je větší zlo? Jít do války, kde by přišlo o život víc jak 40%populace. Nebo je větší zlo domluvit se s nepřítelem na protektorátu? Co je větší zlo?
Říkáš že to druhé? Tak si představ jak posíláš na smrt své příbuzné otce (fronta), bratra (fabrika), matka (během náletu na tržišti). jen ty budeš mít kliku protože ti šrapnel ustřelil nohu a tvá sestra byla jenom znásilněna. Tohle byly vyhlídky ČSR.
A to je rozdíl mezi hrdiny a těm co válku vyhrají. Někdy musíš obětovat královnu, abys vyhrál celou partii. Válka je hra, kterou vyhrávají živí, ne mrtví.
To jsme trochu někde jinde… V 38 nemohl nikdo vědět, že Hitler zaútočí na zbytek Evropy a tím pádem budeme moci bojovat po boku cizích armád za svojí svobodu. Když se o nás rozhodovalo, byla proti nám celá Evropa
Širší souvislost = byl by to tady mlýnek na maso. Navíc v učebnicích dějepisu by ses učil = Druhá světová válka začala po té, co Československá vláda zmařila mírové úsilí.
Sudety=Kosovo, ale to ti nic neříká, že
V žádné válce nejde o svobodu. Vždy se válčí kvůli půdě, hrdosti a rodině = vlast. Snad si nemyslíš že sovětský voják bojoval za svobodu? Nebo britský bojoval za svobodu Francouzů?
Války se vedou o moc. Válka o svobodu je jenom propagandistické heslo, které se dobře vyjímá na letácích a v učebnicích dějepisu. Je jedno, kdo je vede jestli USA, SSSR, Rusko, Palestinci.. vždy jde jen o moc.
To nic hrozného skončilo s nástupem Reinharda Heidricha do funkce říšského protektora. Tento pán mimochodem naplánoval s plynování tvých prarodičů. To ovšem až po válce, neboť do té doby Říše potřebovala český zbrojní průmysl.
Mimochodem za jediný kdo platil za židy byl Slovenský stát (dokonce i Říši). Říše za židy žádné odměny nedávala..
Kdyz uz tomu das nadpis SVET AUT, tak musis i obsah sveho prispevku psat ve svetovem meritku. To ze se tam uz VW vidi je jen vize, ne realita. Netvrdim ze VW do sveta aut nepatri, ale kdyz rikas A tak musis rict jeste B. V tuhle chvili ale VW ve svete aut nehraje prvni housle.
Co je svetovy? To ze se prodava ve vice zemich? Kdyz se rekne svetovy pohar v lednim hokeji, znamena to pohar v hokeji v nejake zemi? Kdo takovy titul pak nosi? Kazdy kdo se ho zucastni?
Tak ses nám tu GTI hezky vyblinkal a co jako krom propagandy průměrných plechových vojáčků vypadajících jeden jako druhý bylo jiného cílem ?
Víš GTI, máš obrovskou smůlu. Dej do svých příspěvků méně podjatosti, více profesiolality a objektivity a možná máš šanci se časem stát respektovaným.
Ale takhle? Já vím že každý král má šaška, ale proč tak okatě?
Dávám ti palec :no:
Jak se říká, diskutovat člověk může jen s tím, kdo je na výši a s kým je možná diskuze. Pro tebe je to očividně GTI, který píše takovým způsobem, který neumíš pochopit, zavidíš a snažíš se ho tu zesměšnit. Zatím se ti povedlo zesměšnit akorát sebe. Gratulace.
Jossalito gratuluj sobě a svým nevědomostem.
A že patříš mezi zmanipulovanou tupou masu bez názoru ovlivňovanou pisálky jako GTI a jiných, kteří pumpujou nesmysly pomocí médií lidem do hlav ???
Díky takovým jde Česko pomalu a jistě do izolace!!!
O mé vědomosti se neboj, mám na ně i papír a možná proto dovedu rozlišit mezi hloupou nenávistí a úspěchem, který mnohým leží v žaludku a nedovedou napsat nic, co by mělo aspoň nějakou hodnotu.
ROzdíl mezi mnou a tebou je ten, že pro mě jsou auta jen slátaninou kovů a plastu. Neřídím svůj život dle otáčkoměrů a neběhám s prachovkou kolem auta. Rád se bavím a inteligentně pobavit, to GTImu jde skvěle. Až mě zaráží, kolik bezmozků reaguje na jeho příspěvka a jakou ty reakce mají "úroveň" - pomocné školy.
Teď jsi odhalil proč GTI a spol tolik pomlouvají japonská auta.Závist.Kvalita,technika a u Toyoty i vyšší prodeje.Jsme na diskuzi o autech,sem nepatří literární výmysly,ale praktické zkušenosti.
S tím nesouhlasím. O suché fakta tu nikdo až tak nestojí. To by se nemusely ani psát testy, stačily by opsat tabulky z technické specifikace. Ale o tom to není.
Tentokrát s tebou Jossalito aspoň z poloviny musím souhlasit. S tou o těch autech, o reakcích a částečně o pobavení. Nesdílím však s tebou ale názor na (dle tvého) baviče pana GTI.
Mám k tomu důvody. :-):yes:
Diky, ja patrim k non-komformistom, a neak ma nezaujima znacka, ktora do kazdeho druheho auta, co vyjde z tovaren koncernu strci palubovku z golfu..., trosku to znie, ako nuda. A nieze by tie ostatne palubovky,ale aj auta ako celok, boli tak zaujimave...
Audi, Lamborghini a Bentley to je ine kafe, ale na tie aj tak nemas, no a tvrdit, ze by zasluhu na uspechu tychto znaciek mal VW by bolo blbost, lebo Tebou casto sklonovany image im tazko vytvara neake ludove auto. A samotny VW zas image zadny nema. Asi tak. No sice ma, image nudnych komformistov...
1961 - Renault 4 - první evropský hatchback (úspěšné auto, aby opět někdo netvrdil, že VW je to jediné a první úspěšné)
1964 - Autobianchi Primula
1965 - Renault 16
1967 - Simca 1100 (první hatchback s motorem vpředu napříč)
1968 - Austin Maxi
1973 - první německý hachback Passat
1974 - zde zmiňovaný zakladatel s třináctiletým zpožděním
P.S. On koncern VW má vůbec problémy odlišovat realitu a prvenství (první motor s přímým vstřikováním v oobním voze, první vítězství naftového auta na dráze.....) a marketingově deformuje pravdu tím, že si jí určitým překrucováním či nezmiňováním opravdové skutečnosti přizpůsobuje. Toto pak neustále opakuje dle pravidel propagandy a světe div se, veřejnost pak tyto bláboly pouští dále >:D
Ty se směješ Buku, ale je to vůbec důvod ke smíchu?
Neměli bychom spíše mít starost, jak zabránit manupulaci s fakty?
Neznáme to náhodou z nedávné historie ?
Jinak dík za příspěvek. :yes:
To tady uz bylo za poslednich nekolik let nekolikrat. Bohuzel, pokud si nezaplatis inzerci, tak tu stale bude porad dokola prvni hatch=Golf :-(:-( Jo a drobnost na konec. Pokud bys na to moc upozornoval, tak se od redakce dozvis, ze o tom mas napsat clanek sam, kdyz ti to neni echt :-O:-O
K tomu, aby se psala pravda, nemusí snad každý hned studovat novinařinu.
Nicméně úroveň novinářů v Českých periodikách je všeobecnš podprůmšrná, tak je přeci na nás čtenářích upozorňovat, poukazovat a kritizovat nepravdy, lži či dokonce záměrné manipulace sloužící těm, kteř třesou měšcem. :-(8-s
Nějak se ti to, Buku, všechno smotalo dohromady. Tak především, nahoře píši o tom, že VW vytvořil Golfem třídu kompaktů s karoserií hatchback. A tak to také bylo. R4 bylo auto ze segmentu subkompakt. Musel bys argumentovat R8 či R 10... to ale nebyly hatchbacky, viď. R16 byl opravdu nový tvar... ve střední třídě ovšem. Passat... to je byla a bude také střední třída, to bys vědět měl. O těch ostatních ani nepíši... vždyť, jen to tu napiš sám, kde jsou dnes Autobianchi, Simca a Austin. Kde je GOLF tu psát nemusíš, to tu ví každej - na první příčce v Evropě... přes třicet let.
Musel bys argumentovat jinými vozy, rozhodně ne těmi, které nahoře nejspíše v nějakém amoku uvádíš. Tak například - Fiat 127, Renault 5... ano, to byli konkurenti Golfa 1. Byli to v obou případech valmi těžcí konkurenti. Nešlo o muší bravováhu či o slepé megcesty. Tak poklekni do prachu, až kolem tebe poletí dršňák v dvoulitrovém geteičku na dvěstě koních. Je to opravdu ten pravý, nefalšovaný, čistokrevný hot-hatch. A nebreč... VW nejlepší v Evropě a v mainstremu je. Že to nevíš, to tu jen elegantně odhaluje tvou autotmu. Tak šprtej.
GTI, nezajímá mne tvůj demagogický rozbor mých zdánlivých nesmyslů. Píšeš, cituji: "Kompaktní třída, hatchback, a samozřejmě hot-hatch, to vše má na "svědomí" VW...", v této větě nikde nevidím to co se tak chabě snažíš obhájit útoky na moji neznalost. Já píši jen a pouze o karoserii typu hatchback, ty píšeš v jedné větě o hatchbacku odděleném čárkami, jako o počinu VW. Takže prosím poučování sio nech pro někoho jiného, já na to opravdu nejsem zvědavý. Tvoje texty mají mnoho nedostatků, především z hlediska tachnických znalostí, ale já ti mentorovat nebudu, kdo zná vidí a ví....
Takže lepši se, ale ono s právní hlavou techniku nedohoníš, ani tím, že budeš číst, prostě někomu je shůry dáno..... někdo dělá práva....
Jestli oznčuješ diskuzní příspěvek článkem, pak ten jsem četl, neboj. Moje reakce byla na tu jednu citovanou větu. Pokud byla myšlena jinak, byla špatně napsána, pokud byla myšlena tak, jak ji lze pochopit, pak byla mylná a je přesně v duchu propagandy koncernu VW. To je vše.
Jen jsem viděl článek a tušil jsem co bude následovat v diskuzi >:D >:D 1/3 neumí číst a další 1/3, která umí číst si to neni schopna přelouskat v hlavě. Dobře napsáno :yes: Pro některé až moc dobře. PS. Gratulace. Dokonce se ti podařilo, že se diskutující sami vyprovokovali k "válečné bitvě" To je skoro na zlatý ventilek v kategorii sága roku >:D
Je to uz smiesne, ze vsetky tie znacky do kopy,co tu GTI vymenoval nepredaju tolko aut ako jedina toyota... :-DDD
No, tak je tam este Lexus a Scion, ale asi kazdy vie, ze lexusov sa scionov sa az tolko nepreda, ze by neak extremne vzysovali pocet predanych toyot. Takze, podla mna GTI bude moct vyskakovat az samotny VW preda kazdorocne tolko aut ako toyota... A to bude tazke, hlevne, ked si teraz u toyoty zas zacali klast vacsi doraz na kvalitu a spolahlivost...
myslím, pro koncern i Toyotu je stejným cílem prodat co nejvíc, v souvislosti s největším ziskem. Mají přesně takový záběr, o kterém jsou přesvědčeni že je k tomuto cíli přivede. Pokud by toho byli schopni dosáhnout s jedním modelem a jednou výbavou, věřím že to tak udělají.
Zajímavá myšlenka. Napadá mě že v tom případě asi udělali marketingoví odborníci VW obrovský přehmat s Bugatkou. Resp. nečekali, že se vývojářům Vayeron tak prodraží. A nebo do toho šli prostě jen proto že chtěli a v tom případě padá tvoje teorie.
a co kdyz hlavnim produktem neni ani Veyron samotny? Dokazu si predstavit, ze je to investice do vyzkumu, ktera se jednou vrati v ne tak maloseriovych vozech.
Slušným kolegům nahoře moc děkuji za reakce. O těch dalších, o plejstejšnových kovbojích, o gi***ch vlastních snů, o pasácích vlastních stínů, o prostitutech vlastních horizontů bych tu mohl napsat román. Myslím ovšem, že postačí jedna takřka holá věta - Neboj se, neboj se sám sebe. Až najdeš své místo v životě, najdeš i své místo za VWolantem :yes:
Zdravim. No musim se GTI trochu zastat. Pokud kouknete na prodeje koncernu VW v EVROPE tak hraje prvni housle. Mala auta - Polo, Fabia, slusny prodej. NS - Golf vede, Octavia take slusne. Stredni - Passat, A4 upsech. VS - A6 velmi dobre. Lux - A8 slusne ....
Casto tu lidi kritizuji VW ale vestinou kvuli designu (ktery mimochodme hraje ale velkou roli) a to je dosti subjektivni.
Pokud vememe prodej ve SVETE je to jak vsichni vime uz jinak. To musi GTI uznat.
Otazka co nam napovidaji prodejni cisla! O cem to vypovida? Kazdopadne vyse jmenovane modely nejsou zadne low-end kousky.
Chci ale rict, ze nejprodavanejsi neznamena vzdy nejlepsi. Ono uz je problematicke to slovo NEJLEPSI. Co je to "nejlepsi" - pro kazdeho neco jineho. Pro nekoho design, jineho pomer cena/vykon, pro jineho image, pro jineho cena, pro jineho velky kufr. Proto se prodavaji uspesne i jine automobilky. A to je dobre.
Pro me muze mit treba A6 ci MB E lepsi jizdni vlastnosti, vetsi nabidku motoru, vetsi image ale stejne volim V70.
Kde jsi ty prodeje nasel? Polo ani Fabia v topu nejsou, Golf nevede, Octavia videt take neni...Passat se prodava velmi dobre, A4 kvuli nove generaci ztraci...
Pokud chces prikyvovat, pak se podivej poradne ;-)