Život je díky šikovným elektronickým pomocníkůn zase o něco jednodušší - majitelé vozů se systémem Sync na palubě si mohou odpustit návštěvy dealerů kvůli upgradu software.
Re: Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
A u zábavního systému Windows vadí? Znáš jiný systém, zaručeně bezpečný proti uživatelské likvidaci?
Do patnácti minut jsem schopný shodit Windows, Linux i MacOS - všechno se mi už povedlo. Takže který systém je ten pravý a jediný zaručeně spolehlivý?
A tlačítko Reset mělo i autorádio v mém autě a to bylo bez OS Windows ;-)
Re: Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
… a mohl byste trochu nastínit, jak probíhá ono "shození" systému v praxi? Jakými prostředky se ke shození systému dá dopracovat? Využitím specializovaných nástrojů či postupů nebo používáním klasických, běžně použivaných aplikací (řekněme kancelářských)? Mě by to zajímalo. Musím pracovat s Windowsy - chovají se někdy hodně podivně i když se používají jen MS produkty, ale že bych přímo shodil systém - no nevím. U Mac OS X považuji možnost "shodit systém" běžným uživatelem za takřka neproveditelnou i kdyby se hodně snažil (pokud nemá práva admina, k čemuž u běžného uživání není důvod).
Zkrátka by mě jen zajímalo, jaké prostředky je nutno v praxi užít pro "shození" toho kterého systému a lze-li, podle Vás, tohoto dosáhnout běžným užíváním (u počítače např. kancelářskými aplikacemi u systému ve voze užíváním specializované aplikace k tomu určené).
(Na okraj dodávám, že Windows je mi z výše jmenovaných nejméně sympatický systém a taktéž bych neměl právně nejlepší pocit z jeho užití ve voze mimo správu audia.)
Re: Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
Nepotřeboval jsem žádné specializované nástroje, úplně postačila neznalost systému a přehnané požadavky na něj. Linux se blokl a bylo možné ho rozjet jen z konzole po restartu, MacOS a Win naběhly taky po restartu.
Někdo, kdo se v počítačích dobře vyzná, systém obvykle neshodí, pokud nechce. Ten, kdo se v nich nevyzná, je snadno shodí, i když nechce. A to byl přesně můj případ. Je to už delší doba, takže si přesně nepamatuju, jak se mi to povedlo... tj. přesně systém běžného uživatele-neznalce.
Re: Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
Dovolím si nesouhlasit minimálně s částí Vašeho sdělení - OSX opravdu není možné běžným uživatelem shodit - ten znám docela dobře (s Macy pracuji od roku 91). U Windows bych byl ochoten tomu uvěřit (i když sám tuto zkušenost nemám - tedy shození bez riskantních "hrátek") a Linux obecně moc neznám, ale základy má podobné jako BSD pod OSX a tudíž mi přijde dost nepravděpodobné, že by běžný uživatel (uživatel bez administrátorských práv) mohl ohrozit stabilitu systému. (Zkušeným se omlouvám za zjednodušené vazby OSX, BSD, Linux - zde není nutné to pitvat.)
Ale víte co - nebudeme to tady rozebírat - i když si o to článek skoro říká :-) - aby se to nezvrhlo za přispění dalších v nějaký flame o systémech - zde na webu o autech. Klidně si můžeme popovídat přes SZ mebo mail.
Re: Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
Myslím, že tohle téma stejně nikdo nesleduje. Ano, právě o ta práva jde. Vždycky to byly soukromé počítače mých přátel, tedy plně přístupné. Stačilo se v tom chvíli vrtat a už se mnou nemluvily a mohl jsem restartovat.
Je mi jasné (už přeci jen o počítačích od té doby něco maličko vím), že s omezenými právy toho moc nenadělám, ani s těmi Windows.
Pokud mám věřit tomu, co je podáno v článku, nemám z toho dobrý pocit. Zabezpečení takového systému proti lidské blbosti je, podle mě, dost obtížné a lidská chyba nebo blbost dokáže divy. Vzpomínky kamaráda na to, kolik mobilních telefonů mu prošlo v servisu rukama poté, co jejich majitelé zkonili update softwaru ve mně vyvolávají pak ve spojení s podobnými možnostmi v autech doslova šílenou hrůzu. Možná jsem zpátečnický, ale řídící systémy auta by měly být od běžného uživatele zcela oddělené a přístupné jen servisům.
Tak ja si pod tim predstavuju jen to, ze se mozna zmeni prostredi palubniho pocitace, nebo se prida podpora dalsich prehravacu. MAximalne pak nova krivka pro rizeni motoru. Brzdy a rizeni funguji jeste stale mechanicky, takze se neni ceho bat :-!;-)
No právě to řízení motoru mě děsí. Elektroniku máš napojenou i na ABS, stabilizaci... Nedovedu si představit zásah uživatele do takových prvků... a to ani způsobem "připojte zařízení, zkopírujte soubor, spusťte soubor". I takhle banální operaci dovede dost lidí proměnit v katastrofu.