Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford: systém Sync umí provést upgrade softwaru vozu

Život je díky šikovným elektronickým pomocníkůn zase o něco jednodušší - majitelé vozů se systémem Sync na palubě si mohou odpustit návštěvy dealerů kvůli upgradu software.
Zpět na článek
13. 3. 2008 08:27
13. 3. 2008 14:03
neregistrovaný "neprihlaseny Bárt"
13. 3. 2008 14:50
13. 3. 2008 20:51
neregistrovaný "em.tom"
13. 3. 2008 08:06
Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2008 08:29
Re: Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
A u zábavního systému Windows vadí? Znáš jiný systém, zaručeně bezpečný proti uživatelské likvidaci?
Do patnácti minut jsem schopný shodit Windows, Linux i MacOS - všechno se mi už povedlo. Takže který systém je ten pravý a jediný zaručeně spolehlivý?
A tlačítko Reset mělo i autorádio v mém autě a to bylo bez OS Windows ;-)
13. 3. 2008 10:41
Re: Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
… a mohl byste trochu nastínit, jak probíhá ono "shození" systému v praxi? Jakými prostředky se ke shození systému dá dopracovat? Využitím specializovaných nástrojů či postupů nebo používáním klasických, běžně použivaných aplikací (řekněme kancelářských)? Mě by to zajímalo. Musím pracovat s Windowsy - chovají se někdy hodně podivně i když se používají jen MS produkty, ale že bych přímo shodil systém - no nevím. U Mac OS X považuji možnost "shodit systém" běžným uživatelem za takřka neproveditelnou i kdyby se hodně snažil (pokud nemá práva admina, k čemuž u běžného uživání není důvod).
Zkrátka by mě jen zajímalo, jaké prostředky je nutno v praxi užít pro "shození" toho kterého systému a lze-li, podle Vás, tohoto dosáhnout běžným užíváním (u počítače např. kancelářskými aplikacemi u systému ve voze užíváním specializované aplikace k tomu určené).
(Na okraj dodávám, že Windows je mi z výše jmenovaných nejméně sympatický systém a taktéž bych neměl právně nejlepší pocit z jeho užití ve voze mimo správu audia.)
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2008 10:58
Re: Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
Nepotřeboval jsem žádné specializované nástroje, úplně postačila neznalost systému a přehnané požadavky na něj. Linux se blokl a bylo možné ho rozjet jen z konzole po restartu, MacOS a Win naběhly taky po restartu.
Někdo, kdo se v počítačích dobře vyzná, systém obvykle neshodí, pokud nechce. Ten, kdo se v nich nevyzná, je snadno shodí, i když nechce. A to byl přesně můj případ. Je to už delší doba, takže si přesně nepamatuju, jak se mi to povedlo... tj. přesně systém běžného uživatele-neznalce.
13. 3. 2008 11:06
Re: Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
Dovolím si nesouhlasit minimálně s částí Vašeho sdělení - OSX opravdu není možné běžným uživatelem shodit - ten znám docela dobře (s Macy pracuji od roku 91). U Windows bych byl ochoten tomu uvěřit (i když sám tuto zkušenost nemám - tedy shození bez riskantních "hrátek") a Linux obecně moc neznám, ale základy má podobné jako BSD pod OSX a tudíž mi přijde dost nepravděpodobné, že by běžný uživatel (uživatel bez administrátorských práv) mohl ohrozit stabilitu systému. (Zkušeným se omlouvám za zjednodušené vazby OSX, BSD, Linux - zde není nutné to pitvat.)

Ale víte co - nebudeme to tady rozebírat - i když si o to článek skoro říká :-) - aby se to nezvrhlo za přispění dalších v nějaký flame o systémech - zde na webu o autech. Klidně si můžeme popovídat přes SZ mebo mail.
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2008 12:10
Re: Windows v aute??? No to to dopadne... ma to RESET???
Myslím, že tohle téma stejně nikdo nesleduje. Ano, právě o ta práva jde. Vždycky to byly soukromé počítače mých přátel, tedy plně přístupné. Stačilo se v tom chvíli vrtat a už se mnou nemluvily a mohl jsem restartovat.
Je mi jasné (už přeci jen o počítačích od té doby něco maličko vím), že s omezenými právy toho moc nenadělám, ani s těmi Windows.
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2008 08:27
:-(
Pokud mám věřit tomu, co je podáno v článku, nemám z toho dobrý pocit. Zabezpečení takového systému proti lidské blbosti je, podle mě, dost obtížné a lidská chyba nebo blbost dokáže divy. Vzpomínky kamaráda na to, kolik mobilních telefonů mu prošlo v servisu rukama poté, co jejich majitelé zkonili update softwaru ve mně vyvolávají pak ve spojení s podobnými možnostmi v autech doslova šílenou hrůzu. Možná jsem zpátečnický, ale řídící systémy auta by měly být od běžného uživatele zcela oddělené a přístupné jen servisům.
Rozbalit vlákno
2
neregistrovaný "neprihlaseny Bárt"
13. 3. 2008 14:03
Re: :-(
Tak ja si pod tim predstavuju jen to, ze se mozna zmeni prostredi palubniho pocitace, nebo se prida podpora dalsich prehravacu. MAximalne pak nova krivka pro rizeni motoru. Brzdy a rizeni funguji jeste stale mechanicky, takze se neni ceho bat :-! ;-)
Avatar - Blue Sun
13. 3. 2008 14:50
Re: :-(
No právě to řízení motoru mě děsí. Elektroniku máš napojenou i na ABS, stabilizaci... Nedovedu si představit zásah uživatele do takových prvků... a to ani způsobem "připojte zařízení, zkopírujte soubor, spusťte soubor". I takhle banální operaci dovede dost lidí proměnit v katastrofu.
neregistrovaný "em.tom"
13. 3. 2008 20:51
Už to vidim =)
jasně. vyskytla se kritická chyba. Pro restart systému stiskněte kombinaci kláves vnitřní cirkulace+vyhřívání zadního okna+tlačítko ovládání ABS :-)
Rozbalit vlákno
0