Citroen C5 je moderním automobilem, který to dokázat i výsledky v testech Euro NCAP. 1608 kg těžký automobil byl vybaven čelními, bočními a hlavovými airbagy a kolenním airbagem pro řidiče.
Asi to opět vyzní, že jsem proti Citroenu, ale popravdě řečeno dneska je pět hvězd standart, takže pokud by to C5 nezvládlo na pět, tak by to bylo zklamání... ale jinak to beru jako samozřejmost ;-)
Nebude, je to drahý špás, který ve střední třídě nenajdeme.. Tady se šetří třeba i na plynových vzpěrách kapoty, což by u luxusní třídy nikdo netoleroval.. ;-)
Nic ine sa od novej C5 ani necakalo...citroen splnil povinnu jazdu na 100% a dokazal, ze nova C5 je synonymom bezpecnosti. Kiez by vsetky auta mali taketo vysledky :yes:
Citroën jako vždy nezklamal a ukázal,v čem je opravdu dobrý.Je to skvělý výsledek zejména v kontrastu se čtyřmi hvězdami Hondy Civic...
A pak že jsou Francouzi nedbalí
Civic je trosku ina trieda...zase neporovnal by som to v tejto rovine. Fiat 500 ma tiez 5* a C5 taktiez...ale v 500 by som pri zrazke sediet nechcel. Ale viem na co narazas a davam ti za pravdu
Zajímalo by mě, kdy ten spolek přestane kritizovat umístění označení a jejich vzhled a místo toho radši vytvoří nějaký svůj vzorový nápad, jak by to podle nich mělo být a vypadat.
Krapet mastodont, ne? 1608kg a to neni TOP verze. K testu pouzili verzi 2.0 HDi Dynamic...no co uz, nekteri odlehcuji, jini pribiraji... Tak me napada, stale ma i nova C5 vzadu vlecena ramena? :-)
Auto síce plne vybavené,ale keď nemám na všetky airbagy a všetky možné systémy bezpečnosti tak čo?Zabijem sa potom s tým autom alebo na tých menej bohatých sa už tak nemyslí?Hm??Tieto testy sa mi zdajú strašne neobjektívne.Je samozrejmé,že každí sa bude pozerať na tieto výsledky,ale prax je predsalen iná.Nikto nesedí na sedadle presne podľa vzoru foguríny.Jasné,to je jeho vec,ve´d tunak ide o teoretickú zražku,nie reálnu.Hm?? :-!
Ahoj, mam C5 a mala 7 airbagov + ESP uz v standardnej vybave. Toto plati aj teraz, uz najnizsia vybava PLUS ma 7 airbagov a ESP v cene. A cena? Odrataj 25% dole, taku zlavu Ti inde nedaju. Odporucam. Takze klopes na velmi zlej adrese, Tvoje pripomienky su ale platne asi pre vsetky ostatne automobilky, za ESP si priplacas vzdy, nevidel som ze by niekde bolo sucastou zakladnej vybavy a takisto asi nedavaju vsetky airbagy uz v zakladnej. A predpokladam 7 airbag (kolenny) u inej mainstreamovej automobilky nedostanes ani za priplatok...
Ten článok nebol myslený len na C5-ku,ale celkovo,lebo keďže tu nebol iný crash test,nemal som to kde napísať.Citroen má bohatú výbavu,to je OK,ale čo tak iné automobilky?Napr. Škoda.Veď tá je síce lacná,ale v základnej výbave nemáte takmer nič okrem volantu,kolies,okien,radiacej a motoru >:-[] >:-[] a ke´d ju chete mať troška lepšie vybavenú,prídete na to,že Mazda 6-ka v druhom(možno prvom) stupni výbavy je lepšie vybavená ako Škoda.
Koniec koncov,nemali by sa robiť testy iba najlepšie resp. lepšie vybavených áut. :no::-!
Zase pakliže ti záleží na bezpečnosti, tak je holt nutné si připlatit. Jasně, v podstatě ideální stav je také testovat i verze s rozdílnými motory (malý benzínek se chová jinak než V10 TDI, protože je nepatrně menší a lehčí :-)), o tom žádná.
myslím, že na tyhle testy se berou vozy se základní bezpečnostní výbavou - tj. s tím, co má i startovací model. To se týká hlavně airbagů, ABS už teďka taky skoro všude je v základu, ESP asi od střední třídy výš.
Samozřejmě pak všechny automobilky nabízejí možnost si ještě dovybavit vůz - např. v základu máš 6 airbagů, ale další 3 si ještě můžeš za nekřesťanský peníze dokoupit
Ten výsledek je dobrý a hotovo, polemizovat o výbavě či nevýbavě, malé či vysoké postavě, tlouštíkovy či tenkému je do kola plácáním slámy. Nikdo nikoho nenutí přijmout tyto testy za své stejně jako nikdo nenutí kupovat C5 jako se prodávají předražené otiny. Já vím jedno, C5 nebo nové Berlingo bude brzo parkovat u mého baráku.
Díky Citroene!