Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nissan se vydá cestou plug-in elektromobilů

18 komentářů

Klaudius
Veľmi pozitívna správa. Elektrina sa pomaly ale iste rozbieha, a tento trend budú musieť postupne nabrať všetci, ak budú chcieť obstáť v konkurencii. 160 km dojazd a 120 maximálka, to je ideál na krátke trasy, jazdy do práce, do mesta na nákupy a podobne. 😄 :yes:
Avatar - T613
T613
Já osobně bych zvýšil dojezd na hodnotu okolo 230km, přeci jen spanilé jízdy jsou spanilé jízdy 😉
Som velmi rad, ze to rozbieha prave nissan. Tak sup sup s nimi aj k nam, idem na nocny prud 20hodin denne tak si "natankujem" hoci kedy 😉
Dojezd 160km ukazuje, ze na cisty elektromobil jeste nenastal cas. Ted je cas na hybrid. S velkym elektromotorem, plug-in, a malym dobijecim spalovakem. Domnivam se, ze ani ten, kdo si kupuje mestske auto, nebude jeste s dojezdem 100km spokojeny (160 je cislo maximalni, za idealnich podminek a bez rezervy). Take Li-on baterie nejsou spravnou cestou. Jiz dnes jsou dostupne baterie s nanotechnologiemi, podobnou cenou a dobitim do deseti minut. Nissan, protoze hybridy zaspal, se snazi preskocit jeden schod, ale ono to tak snadno nepujde. Ale kazdopadne jim drzim palce.
Avatar - T613
T613
160km je do města dostatečné, nebo ty za den najezdíš ve městě více? Zajedeš do práce, do obchodu.. večer odstavíš a nabiješ. Problém je, že 160km je nedostatečných pokud si chceš zajet za město apod.
Současné elektromobily ještě nejsou schopné plnit funkci jediného automobilu v domácnosti. 160km stačí na městské popojížďky, ale na dovolenou už ne. Proto vlastnictví elektromobilu stále předpokládá, že budete mít doma i klasické spalovací auto na delší jízdy.Proto chtějí prodávat nejdříve v Japonsku a Kalifornii, kde je podstatně větší kupní síla. V našich podmínkách si jen tak někdo nemůže dovolit mít více než jedno vozidlo a proto si ještě hodně počkáme než se něco takového dostane na náš trh. Bohužel.
Taky bych to tak videl. Kdyz utratim ctvrt melounu ci vice, za mestske auto, tak ocekavam, ze v pripade potreby mne proste mezimesto odveze. A ono to nechce preci mnoho. Pridanim nejakeho dobijeciho dvouvalce, petistovky z motorky, stoupne cena o nejakych 20tisic a hned mame k dispozici stroj o dojezdu par stovek kilometru, ktery nas po meste bude vozit bezemisne a zaroven nas nenecha ve stychu, kdyz pojedeme mezimesto. Nechapu, proc budou tvorit cisty elektromobil, aby si tak zasadne zuzili skupinu zakazniku.
Avatar - T613
T613
Předpokládám, že tento koncept bude zaměřen především na Kalifornii a Japonsko. Tudíž to bude třetí nebo čtvrté auto do rodiny. A na tesco tašku to má dobrý dojezd 😉
Leda tak. Ale proc to nejaka automobilka neudela z gruntu a modularne - tj. elektricky zaklad s rekuperaci a k tomu podle potreby pridaji vetsi baterky, dobijeci motorek, slunecni clanky pripadne palivovy clanek, to nechapu. Elektromobil si o takove modularni reseni primo rika. Relativne nezavisla zarizeni se jenom popripojuji na nejakou ridici jednotku a potom jenom vymenou ci pridavanim modulu poresi pohon na cele spektrum aut.
Avatar - T613
T613
nebojím se, že by to v budoucnu nebylo. Ale usuzuji, že některé automobilky se jej budou snažit vyvinout a následně prodávat co nejlevněji. Dát do toho všechny vychytávky je fajn, ale najednou máš tu cenu úplně někde jinde a výsledný produkt si koupím jen úzká skupina lidí. Ale když dáš sice jednoduchý, ale levný výrobek, spousty lidí si řekne: "Hele elektrický Cube, a cenou ten standardní moc nepřevyšuje. Dojezd je dostatečný, a když ho mámo nezapomeneš zapnout do zásuvky.. berem ho? mimo město budeme používat Primeru.."
Nemyslim, ze by meli dat vsechny vychytavky do jednoho levneho vozu. Vtip elektromobilu je v tom, ze pridat nebo ubrat komponentu, muze byt operace slozitosti zasunuti zasuvky. Zbytek poresi software. Chcete jednoduchy levny vuz - vemte zaklad. Chcete pridat slunecni clanky - zasunte je do zasuvky a zapiste to do software. Chcete zvetsit dojezd ci vykon - zasunte do zasuvky vetsi baterii. Ale zaklad zustava stale stejny a levny. Naopak modularni konstrukce muze znacne zlevnit vyvoj i vyrobni naklady a tim i cenu auta. A cim drive to udelaji, tim vice penez usetri. Dokud to budou resit model od modelu, bude to drahe.
no ono me celkem pripada ze nissan udelal neco spatne. kdyz to napriklad srovnam s TESLA ROADSTERem tak je ve vsem tento nissan o tridu horsi...jako by pouzil nejake stare technologie nebo musel ustoupit kvuli zivotnosti z klasickych li-ion baterek. navic dnes kdyz toshiba uvadi na trh SCiB baterie tak se me jevi nasazeni plug-in automoobilu jako velmy realne. v kombinaci s nano technologii(ktera uz take je hotova) by se mohlo pozdeji mluvit o zajimavejsich cislech(1000km by nemel byt problem a nabito do 10 minut-tak akorat na cigarko)

jedina opravdu oskliva polozka bude cena
Avatar - T613
T613
V technologii baterií se nevyznám, a tak se tady nebudu přít co je lepší. Předpokládám, že Nissan bude se chtít prosadit především v přeplněných japonských aglomeracích, a proto si jako výchozí auto zvolil Cube.
Technologicky starší (jak ty říkáš) baterie mohl použít především kvůli ceně, a dojezd může být dostačující pro stávající zákazníky Cube. Ať tak, či tak je to dle mě správná cesta.
Netvrdim ze pouzili nejake starsi baterie spise me pripada ze se chteli vyhnout tomu ze u li-ion baterii cca po dvou letech pada kapacita na polovic(prakticky nezalezi na poctu ciklu nabiti vybiti) a na ukor kapacity zvysili zivotnost. jinak cena tech baterii neni zas tak zavratna(viz.: tesla roadster)
nechci tady polemizovat o necem kdyz nezname prave zamery nissanu-to ze jde udelat plug-in auto co dojede 400km je vec znama proc to nedela nissan je ale velky otaznik.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nissan prezentuje auto, které je určené pro denní používání, proto klade především důraz na odolnost a životnost. Tesla sice má výkonnější baterie i motor, ale také se u ní neočekává nájezd 300 000 km.
Nanotechnologie jsou krásné, ale drahé. Nabití baterie za 10 minut je taky krásná myšlenka a ne nerealizovatelná, ale vyžaduje vysokokapacitní nabíjecí stanici, která dovede dodat dostatečný příkon pro baterii. Druhou stránkou mince je životnost baterie co do počtu takto extrémních nabíjecích cyklů - je to vždycky neúměrná zátěž. Nissan představuje auto s možností nabíjení z domácí sítě, tj. přes jistič o pár ampérech. Myslím, že dál to vysvětlovat nemusím.
Mozna, ze je celkove nekde chyba v mysleni. Nechtel bych muj zivotni styl nekomu vnucovat, ale na nakup chodim pesky a do prace nastesti take a nerad bych k tomu potreboval auto.
Ten problem je, kdyz to reknu hodne zjednodusene, ze je proste moc lidi a vsichni delaji to same a zenou se stejnym smerem. Pri tomto poctu obyvatel nepomuze ani elektromobil s cistou elektrinou. Bohuzel se tento problem po dobrem resit neda.
Avatar - T613
T613
On se nedá vyřešit ani po zlém. To bys musel zredukovat populaci, a to znamená buď vyhlazovací tábory nebo globální konflikt.
Doba je taková, že lidé jezdí nakupovat jednou za týden, a pak již v malých krámcích dokupují jen co zapomněli, dostali chuť nebo chtějí čerstvé (pečivo apod.).
Nehledě na to, že individuální přeprava je komfortnější.
Ja si ani netroufam odhadovat jakou formou se populace bude muset zredukovat, ale jasne je, ze se k tomu bodu speje. Pravdepodobne si to priroda vyresi po svem, bud globalni katastrofou a nebo vyhlazovacim taborem, pres takoveho toho dvounoheho prostrednika....
8-s ....