Když je chladič nebo radiátor ucpanej usazeninama tak se to spíše hřeje než že by se to neohřálo. Zrovna tak když bude špatná vodní pumpa tak se to bude přehřejvat a né ochlazovat. Termostat je píšeš nový a odzkoušený. Těžko radit. Tyhle motory se opravdu špatně ohřejvaj , ale jak se jednou ohřejou tak by se neměli dostat pod provozní teplotu ani při delším klesání. Prostě všechno ukazuje na špatný termostat.Nevím jak je to přesně dělaný u tohoto motoru ,ale už jsem se setkal stím že nový termostat nic neřešil a muselo se koupit i nové tělo termostatu neboť termostat byl sice zavřený ale propouštěl okolo. ;-)
Pomalu to topí a i se pomalu zvedá rafička na teplotu... Je to takový celý divný. Když se to jednou ohřeje, a jedu v zimě dolu z dlouhého kopce bez plynu jen se zařazeným kvaltem, tak mi spadne teplota klidně i na půlku. Takže podle mě musí propuštět termostat. Koupil jsem a namontoval nový termostat, jak jsem psal, a i ho odzkoušel pro jistotu v horké vodě - začíná otvírat při 89 st a úplně otevře při 94, a začne zavírat při 90 a zavře se při 85, což je podle mne OK, je to tak? Spávně by se to přece vůbec nemohlo stát, protože by termostat zavřel vstup ochlazené vody do malého okruhu a motor by zůstal ohřátý... Je možný že ten nový termostat je špatný a a pod tlakem v okruhu, kde nějaký určitě je, se chová jinak než v horké vodě kde vypadá že je v poho ????
Když necháš motor běžet a podiváš se do vyrovnávací nádržky, tak by tam měl bejt zřetelně patrnej proud kapaliny.
No a taky mě napadá... To pomalý hřátí pozoruješ jenom na topení, nebo vůbec neleze nahoru ručička teploměru? Když by to jenom blbě topilo, tak je chyba spíš v klapkách rozvodu vzduchu...
Zdravím. Mám problém a už si s tím nevím rady, tak zkusím jestli nemá někdo podobnou zkušenost a poradil mi... Mám 320d 100 kW r.v. 2000. Hrozně pomalu se ohřívá voda vchladícím okruhu. V zimě když topím tak třeba až po 30 km, a to ještě musím jet svižně a trochu to točit... Jenže, příhřev co tam je a doohřívá vodu je nový a funguje, termostat je taky nový - a zkoušený i v hrnci :-) A taky je ok. Vše je orig nové BMW. A stejně se to hrozně pomalu hřeje, a tedy i špatně topí. Je tam snad ještě něco co by regulovalo teplotu ?? Nemáte s tím nějakou zkušenost? Díky za každou radu...