Hm, jsem zvedav v kterym M-B najdes motor R4 2.8? Rychlym googlenim (z hlavy jsem nevedel) jsem zjistil, ze 2.8 CRD vychazi z jiz zminovane 2.5 CRD a tento motor pochazi od Detroit Dieselu, drive DaimlerChrysler, dnes nevim pod koho presel.
Motor 2.5 TD je od VM, ale CRD od mercedesu nejsou, tedy ne vsechny CRD jsou od mercedesu. Z toho casu je jediny motor od M-B ktery se oznacoval jako CRD se daval do Grand Cherokeeho (R5 2.7) az v novych jsou 3.0 V6. CRD v Cherokeem, Wranglerovy a Voyageru (R4 2.5 a 2.8) jsou bud vyvinute chryslerem nebo tez od VM, ale jiz s common-railem Bosh.
Mám Granda 3,3i aut z 96. Jezdím s ním denně po praze v tom nejhorším provozu a spotřeba se pohybuje okolo 11-12 litrů...Takže naprostá pohoda...S dýzlem jsem jezdil a i když byla zima tak se to v kolonách přehřívalo a spotřeba byla taky 11-12 litrů.. Motor byl po Go a vydržel 65tis.. Pak se opět měnily hlavy (oprava vyšla na 37tis)..Takže v tomhle případě se dýzl nevyplácí..
To je zvláštní. Mám také Granda 2.4i r.v. 1999 a jezdím za 10 litrů. Těch 14 litrů si vzal když jsem s ním jezdil výhradně po městě. Podle mého je to nejúspornější benzínový motor. Ale na výkon samozřejmě slabota. Táhlejší stoupání na dálnici a musí se dát za 4. Dnes bych koupil jedině šestiválec.
Granda mame od roku 2000/1, motor je 2,4 16V od Mitshubishi. Má charakter spíše pro menší auto, to znamená že s tímhle těžším autem musíš víc řadit. Auto má najeto 370 000 s jedním řidičem a jediná větší výměna byla spojka asi v 150 000 km. Jinak auto je po celou dobu naprosto bezproblémové. Když to porovnám s vozy, které mohu jezdit VW, Škoda a Opel, tak se nedá srovnat, co se týče spolehlivosti. Mimochodem, to auto odtahalo už materiálu. Daní za tenhle motor je ovšem spotřeba. Ta se dlouhodobě drží tak kolem 14 litrů. Minimum, kterého se dosáhlo se 7 lidmi a plnou polní bylo 11 litrů, a to díky přísné švýcarské policii ;-)auto bylo a je po celou dobu velmi tiché v interiéru a pocit bezpečí a přehledu na silnice je něco. Jinak po dálnici s těžkou nohou umí auto jezdit i za 18 :-( ale i za míň cca 14litrů.
Co je horší, je zůstatková cena. Auto jsme kupovali za 1 100 000 Kč vč. DPH, a dnes se ho zbavujeme s těžkým srdcem za peníze, za které se dá sehnat slušný favorit :'-(
Jinak co se týče spolehlivosti, podle TUV se drží na spodních partiích. Nutno poznamenat, že v záp. Evropě se hlavně prodávaly verze s 2,5 tdi, které jsou extrémě špatné. Z toho plyne ta smutná statistika. Jinak pokud bych se rozhodoval o koupi auta z roku 97, jak píšeš, šel bych jedině do benzínu. A to do 3,3. Ta je z benzínů rel. nejúspornější, a je jich taky dost na vrakovištích. Mimochodem, kamarád má dodge 3,3 na plyn a maximálně spokojenej. Jinak, zkus se držet spíš aut vyrobených pro Evropu. Je tam spoustu drobností, které pak může být problém sehnat.
Těsnění hlav, prakslý hlavy válců (osobní zkušenost s firemním Jeepem Cherokee se stejným motorem, kterej sem teda nešoféroval, ale jel sem coby spolujezdeec když nám ty hlavy praskly), problémy s rozvody, přehřívání. Profláklej motor, byl i v Alfách Romeo. Sou i lidi kterým to funguje vše ok už léta ale i ty kterým ne. Poměr tak 40:60 co vím....
Za 10 po dálnici pojede i ta 3,0 či 3,3 V6 ve městě fakt ne, na to je to moc těžký auto. To i ten 2,5 td bude na hranici ve městě, možná i přes.
a co bejvá konkrétně za problém u těch 2.5 tdi.a neříkámm že chci jezdit za 5 litrů ale tak něco přes 10 litrů.prostě rozumě.pokud bych chtěl jezdit za 5 litrů tak koupím nějakýho jarise.
No, když ono velký a těžký auto, aby to nebyl ploužák + nízká spotřeba jaksi nejde dohromady. Za 20 litrů ty V6 fakt nejezděj, v pohodě se vejdeš mezi 10-15. Nazapoměn že to ení fabia, za 5 litrů MPV a vany fakt nejezděj.
No ony jiné diesly nejsou, až ty novější CRD od Mercedesu. Ale záleží kolik na to máš. Neb ty sou cenově jinde.
Pokud půjde do té 2,5 TD, tak si vem sebou někoho, kdo tem motor dobře zná a kdo se v tom vyzná. Jinak hrozí za servis náklady, který bys v životě v benzínu neprojel.
a když bych šel do diesla tak jakej motor?chi abych měl nějakou rozumonou spotřebu.!nechci jezdit za 20 litrů benálu.na to mám calibru 2.0 i 16v turbo.takže velký auto chci aby jelo relativně levně.
ahoj našel jsem jen grandy voyager s motorem 2.5 tdi.tak nevím zda do něj mám jít.jkaou maj asi spotřebu ty motory?a jakou maj výdrž?chci to jako doriné vozidlo ale občas protože podnikám potřebuju větší prostor než je v kombíku.
jaký je rozíl mezi chrysler voyager a grand voyager?
No Grand je prodloužená verze Voyageru. Tj je delší, více místa, ale taky těžší. Záleží pro jaký účel to chceš. doporučuji pouze naftové motry CRD od MB nebo benzínové V6 třeba 3.0 či 3.3. Rozhodně nebrat 2,5 TD od VM Motori a do Grandu rozhodně ne 4 válce (ted nevím jestli vůbec Grand byl se 4 válcy k mání) ale na tak těžké auto je to slabé....