Pátý model z rumunských luhů a hájů je klasický hatchback nižší střední třídy. Technicky se mění pouze detaily, stylisticky postoupila Dacia o krok dále.
Určitě je vidět snaha Dacie, posunout superlevný desgn Loganu směrem dál. Možná už za pár let nebude vyrábět jenom levná auta, ale i auta, která se budou moci poměřovat s jinými zavedenými značkami. Osobně si myslím, že kdyby v současnosti nějaká automobilka vyráběla a prodávala auto velikosti Loganu, ale s dalekolepším designem i zpracováním a cenou na hranici 300 tis Kč, tak to bude trhák nejenom u nás, ale i v celé Evropě.
Vis jak to je. V tyhle kategorii se pocita kazda koruna na cenovce. Ja myslim, ze je velky problem udelat rozumne auto, ktere se bude moci chlubit cenovkou "jiz od 299999,-". A navic netreba hledat v techto autech vic nez jsou, tj. kompromis mezi cenou, vybavou, vzheledm a moznostma auta. Neni to nic, co bys melo lidi zvedat ze zidli svoji krasou, ci technickou dokonalosti.
No Fiat Linea zas tak skvělé auto není. Design sice pěkný, ale zpracování interiéru má ještě mezery. Určitě by se za těch 300 tis dalo udělat i lepší. Měkčený plasty v interiéru aj. Rozhodně to není nemožný úkol.
Uz si v tej Linei isiel? kde tam su nedostatky? Mne to pripada ako zauzivany blabol, ktory sa traduje z pokolenia na pokolenie, ze Fiat ma stale nedostatky v interieri, stale su tam nejake velke spary, stale tam nieco vrzga, stale tam je nieco nekvalitne...nie je ti to trosku divne???
Ale to aj v Dacii. Z cenu z reklamy dostaneš holú kasňu a keď si ju dovybavíš na nejakú normálnu úroveň, zistíš, že za tú cenu dostaneš aj iné a podobne vybavené autá. Dacia žne tam, kde iní ešte nie - podlieza úroveň štandardov a tým aj ceny.
tak se podivej na cenik. samozrejme v nem tezko najdes luxusni vybavu, ale ve vrcholne verzi je to stale cena kde ostatni auta jen tezko zacinaji. tedy pokud to nechces srovnavat s necim o polovinu mensim
Souhlasím, je to krok kupředu, zvláště, když to knám má dojít v létě na trh. Co se týče všeobecné kritiky nevkusnosti Dacie a to jak zpracováním tak i designem, tak to je všeobecné klišé ala Adac. Ten kdo má 1 milion Kč na auto, tak se nezabývá ani německou škodofkou. Jen mějme v patrnosti evropský nešvar "vyrábět" drahá auta. Pokud je mi známo, tak náklad na výrobu 1 ks Fabie I. je cca 40% z její koncové, prodejní ceny. Ať mi nikdo neříká, že se toto přibližovadlo s německým třítaktním motorkem nedá prodávat od 150.000,- Kč.
Pořád na forech vidím příspěvky o lepších autech, který by měly být za přijatelnější cenu. Sedl jsem si pro zajímavost do nové Škody Fobie-Swift a musím říct, že tak málo místa za volantem má snad jen Daevoo Matiz. Na straně druhé patří obdiv konstruktérům, že z exkrementu upletli bič. Oni totiž němci nepotřebují konkurenci svým předraženým VW.
Ten kdo uvažuje o rodiném autu a má průměrný plat, tak určitě půjde do Logana. Ten kdo má firemní auto, tak se musí spokojit s Fabií >:D Na straně druhé s Fabiií zaparkujete kdekoliv, s Loganem, který má větší rozvor než Octavia, to už jde hůř.
Apropo, jak dlouhou záruku vám na ta lepší auta poskytnou prodejci? 2 roky na Škoda a VW, pokud říkáté 5 let Chevrolet, ehm. Daewoo, tak to jste s tím tvrzením o lepším autě jinde.
Pokud budeme srovnávat Dacii, například s korejci jako je Hnujdaj, Kia apod, tak v korejských autech máte větší výbavu. S kvalitou po 3 letech je to naprdlačky. Mám zkušenosti s Accentem 2,5 roku starým, Matizem, nebo Kia Rio (ne ten nový model). Řazení mají nepřesné, kvedláte řadící pákou jako vařečkou v těstě, když zavíráte dveře, tak je to jako když bouchnete víkem od odpadkového koše apod.
Takže milí a zlatí. Až vyzkoušíte, tak nadávejte. Já mám Klokana ve výbavě Laureate, stáří 2,5 roku, na něm mám 70 tis. km a jediný 2 závady, co jsem měl tak byly 2 spálený přední žárovky. A to mám ještě to auto v záruce.
Jinak, kdo byste si nekoupili Logana, protože bagr, tak se mrkněte k Fordovi na Fusiona. za 300 tis. Kč, 1,4 benzín 16 ventilků, elektrický okna, centrál, radio s CD, tonovaný okna, klima, alu disky apod. Alespoň někdo dokáže udělat cenu a není to za holý auto, jak znalci poměrů píšou.
Jo a ještě k tý kvalitě, to mi fakt nedá, podle toho co tady všichni píšou, tak by ty dacie museli vyrábět u autosalonů, protože by jim silnější vítr rozebral auta na součástky. Běžte se vycpat. Mrkněte na další český auta, tentokráte z Kolína. Toyota, Peugeot a Citroen. Kvalita zpracování například jejich instalace elektrické kabeláže je rovna Škodě Favorit.
A poslední vjec, Dacia Sandero=nový Renault Clio. Ano, bazaroví fanatici tady budou prskat jako nezaizolovaná elektrika, ale to je mi jedno.
Co tam chybí nebo přebývá, že to stále vypadá tak nějak divně? Proti Loganu to je ale krok dopředu, oživení interiéru prospělo, konečně zmiznul ten odporný volant.
mno až s tim tady vyjedou, tak škodovka se s fabií může jít klouzat... prostorný to je, velkej kufr, nejni to tak úzký, je to hezčí.. proti loganu už viditelně lepší interiér, pokud to auto bdue trochu kvalitnější, než logan, škodovka začne mít problémy, logan ji moc neohrožoval, protože to byl sedan a ty se tak nekupujou...
No myslím, že Dacia s Loganem celkem zabodovala. Jednoho času to bylo u nás nejprodávanější dovážené auto. A celosvětově úspěch Loganu překvapil i samotný Renault. Než Fabia bude mít spíš problém samotný Renault Clio.
Přesně tak, myslím, že se nový model mocinky povedl :-) Já osobně mám Logana a jsem mocinky spokojený. Na škarohlídy jsem už zvyklý, zásadně pomlouvají jen ti co v něm nikdy ani neseděli. Držím palečky a když bude dobrá cena....no kdo ví teba bude v létě nové auto ;-)
Tento hatch je prvá Dacia,ktorá už vyzerá relatívne slušne a propročne je iste vyváženejšia ako F2.Čo sa týka kvality a životnosti,image,to je už iné.
Ak si velebil sedan a nevšimol si si,že vyzerá do istej miery ako krabica ...
Často se zde v diskuzích objevovaly narážky na Dacie ve znění, že tak nějak by to vypadalo, kdyby vláda neprodala Škodovku VW, ale Renaultu. Námitky stylu, že bychom vyráběli Twinga v licenci jsou z příkladu Dacie naprosto zcestné.
Co VW dokázal se Škodovkou. Za 15 let ji vyšvihl mezi kvalitní konkurenceschopné vozy v EU a zvýšil prodeje. Za to má můj :yes: Ale co nedokázal? Nasadil si konkurenci do vlastního koncernu, protože vyrábí Fobii stejně jako Polo, Octavii snad lepší než Golf a novým Superbem by mohl směle konkurovat svému Passatu. Jak to srovnáme s práci Renaultu v Dacii, tak za kratší dobu dokázal několikanásobně zvýšit prodeje, auta si v koncernu nekonkurují (pomineme-li Thalii, která končí s výrobou bez nástupce). Co navíc, neutlumil vývoj v Dacii, který tam ani moc nebyl, oproti Škodovce, která stejně z velké části je projektovaná v Německu, takže se vliv Čechů zmenšil.
Shrnuto a podtrženo z toho všeho vyplývá, že ani Renault by nebyl jak je vidět špatným majitelem Škodovky. Tím nechci shodit VW za kus práce, který provedl...
Zde pozor. Doufám nechceš srovnávat úroveň produkce Dacie se Škodou? Když tak tu rozeber, jak si konkurují produkty PSA. A co se týká Renaultu v době, kdy se ucházel o Škodovku, pak se netajil tím, že se zde bude montovat Twingo. Tím by se Škoda stala tím, čim je Dacie - jen montovnou. Škoda v náručí VW to bylo rozhodnutí od boha... Sám přece vidíš, jakou roli Renault Dacii vtiskává - lowendový produkt za pár šlupek. Sedan byl pochopitelnej, kombi též. Tenhle hatch, to je již než křeč. Za dva roky přijede VW UP a típne Logana jedním dokonalým šlukem. Neboť UP si budou kupovat i majetkově zajištění lidé. Pro jeho aktuální styl, pro jeho odraz doby. V tomhle jsou (budou) UP a Logan dva zásadně odlišné světy. Který je komu bližší, to nechme na každém z nás.
Poprosím Tě o přečtení toho, co jsem napsal. Jasně jsem Škodovku jako konkurence schopnou, za co VW chválím, ale VW nedokázal sám ve své struktuře zabránit konkurenci aut v koncernu a to nepopřeš. Vzhledem k tomu, že dostal značku s kompletním vývojovým střediskem (to u Dacie Renault nedostal, protože Dacia modernizovala starý licenční model), přitom tvrdí, že 45% vozu se vyvíjelo přímo v Rumunsku, tak to je dobře odvedená práce a marketing. Dále srovnávat s PSA, kdy jsou dvě značky, které mají dlouhou historii a výrobní program a fuzovaly, ne jedna druhou kupovala, to snad nechceš, to by přece bylo, jak sám říkáš, na zlatý ventilek. Navíc příkladem může být to, že C4 nemá verzi combi kvůli nekonkurování P307.
A že jednou příjde VW, které típne Dacii... no jednou možná, něco BY... až příjde, tak příjde, ale Renault už bude a má na daných trzích náskok a tvrdit, že si jej budou kupovat i jiní proto, že to je VW je docela veselá představa, protože narozdíl od Tebe si stále většina lidí dokáže přeložit název VW - lidové vozy.
VW už típol ŠKODU,nie síce jedným dokonalým šlukom, ale modelom Roomster,Fabia 2,Superb 2.Pomaly si už začínam namýšľať že to bol zámer. Nepotrebuje si konkurovať sam sebe.
no ale Škodovka se taky na tu svojí současnou úroveň nedostale na druhý den po převzetí VW, že? Prvních pár let to byla taky low-end značka koncernu, která měla konkurovat hlavně cenou. A měla jednu modelovou řadu.
Já v tom právě vidím silnou paralelu s Renaultem/Dacii. Začali jednou řadou - Logan - do které dali něco z moderní techniky, ale stále se to snažili udržet hlavně v té levné cenové relaci. Teď přidávají druhou modelovu řadu, u které je vidět další progres, a uvidíme co bude z bran jejich fabriky vyjíždět tak za 10 let.
Jinak nic proti Škodovce, v "normální" Evropě skutečně i nadále plní funkce low-cost modelů z koncernu (i když na kvalitativně velmi vysoké úrovni), to jenom na tom domácím trhu stojí některé modelu pomalu víc než "prémiový" VW...
To nemyslíš vážně, že VW UP bude konkurencí Loganu?! Buhehe!
Mrkni sem [odkaz] píše se zde, že to bude na menší platformě než je Fobie, takže ti majetnější, jak zde píšeš, si tobudou dozajista kupovat, ale jen jako těžítko. Dyk si do toho 2 středně rostlí češi vedle sebe nesednou. VŽdyť je to jak Aygo nebo podobná jiná hračka.
Pokud to nepíšeš jako recesi "aktuální styl, pro jeho odraz doby" - VW UP. Dodají k tomu i klíček na natahování, nebo to budeš muset tlačit dozadu, aby to chvilku jelo na pero dopředu jako natahovací angličák?
Sandero není křeč, naopak, je to dobrej tah, ona vlastně končí Thalia a Dacia i s pickupem bude hotová evropská automobilka. Ještě udělají obojživelníka a je vystaráno :-!
Jo a to že Reanult udělal z Dacie montovnu, to taky s Tebou nesouhlasím. Rumuni neměli nic, a od r.98 kdy Renault koupil většinu akcií v Dacii, tak tam byly jiný podmínky, než ve Škodovce. Škodovka měla jakýs takýs auta - Favority a Felicie.Rumuni nic. Nejdřív se tam kompletovaly motory pro Renault a vyráběly paskvily starejch Dacii, někdejších R12. Pak se objevil výkřik do tmy v podobě Solenzy a na konec velmi úspěšný marketingový tah s Loganem. On Renault, kdyby tehdy věděl, jaká bude poptávka po Loganu, tak by ho prodával pod značkou Renault. Teď to ví a už je pozdě. Když se podíváš na studii Loganu a novýho Meganu sedan, tak je to takřka jedno a to samé auto. Jen do Logana dali to holt starší, ale osvědčený, aby se nemuseli starat.
A k tomu VW a kam co dostalo, vezmi si jejich Transportera, dneska je to náckovitá, nabubřelá záležitost, o kterou už není zájem, protože za 1,1 mil Kč v rodiné verzi si to koupí jen málokdo a to už musí být fanda!
Ještě ke Škodovce, němci tam chtěli vyrábět jen 1 model a to ten nejmenší. Octavii na podvozku Audi 3 si škodováci vyprosili a kombík vymodlili. Proč se nedělá Superb kombi? He? On ani ten normální nebyl moc prodejnej :-! Jen ten Roomster, ten vypadá jako tetris, ale nedohranej.
P.S. Nemám rád předražený německý značky, myslím celý koncern VW. Porsche a Mercedes taky nemám rád, páč na ty auta nemám >:D a Tata Nano by byl ekvivalent VW UP, jenže za cenu toho VW, bych měl těch Nano na každej den v měsíci jedno.
Reju a už toho nechám. >:D >:D
Táta má Logana už 1,5 roku a je spokojen.Tenkrát jsem mu sám dohodil a zajistil i dobrou slevu u prodejce sice ze zanámosti ale 50 000Kč je hodně znát.Tím pádem má auto s motorem 1.4l 55kw,metal lakem,imobilizerem,centálem,mlhovkama,to… oknama,ABS,2x airbak,15 pal alu,osvětlením zavazadlového prostoru za cenu záklaní Fabie 1.2 HTP tříválec 43 kw!!!Kufr je 510 litrů a auto jede přes 170km/h.To je podle mě dobrá volba!Tahle nová Dacia podle bude oslovovat mladší lidi a je i mnohem propracovanější v detailech čímž může bez problémů směle konkurovat Fabii která je dost nepovedená a jeeště sakra předražená.Já osobně mám Focuse 2.0l 96 kw ale je mi 27 což je oproti rodičům kterým je přes 50 rozdíl.Proto myslim že sedan zaujal starší,kombi zaujal rodiny a tohle zaujme mladší lidi který můžou za 300 000Kč koupit auto s 1.6l motorem a to jim třeba Škoda neni schopna poskytnout a když tak za cenu silně přes 400 000Kč což si každý normální člověk půjde koupit Focuse, c4 nebo jiné auto nižší střední třídy!
Ukaz mi Tvoje sny u Fabie II!?Uz sa konecne zobudte!Auta v tejto cenovej hladine su na jazdenie a su max. spotrebny tovar!Sny zacinaju niekde nad 1 mil.!
Plechy jsou pozinkované!Podlahová plošina je odvozena s pološiny Clio 2 a ne třeba jako u Fabie s první generace.Motor je s tejný jako u Thalie a převodovka je stejná jako u Megana a Clia!Tohle auto možná neni tak propracované ale konstrukčně neni nijak zastaralé.Já dělám technika přijmu oprav a jezdim dost často auty kterýma se jen tak nikdo nesveze tak myslim že o autech mám docela přehled ;-).Narozdíl od ostatních respondentů!
Je to velká škoda, že v roce 2003 kdy jsme se rozhodli konečně vyměnit Škodu 120 za nové auto se nevyráběl Logan nebo Sandero!
Byla by to jasná volba. Průměrná česká rodina s oběma rodiči státními zaměstnanci si nemůže dovolit každých 5 let měnit auto za nové. Punto nám bude muset sloužit ještě hodně dlouho! :-)
Tohle auto se s jinou maskou pod názvem Renault na podvozku Clio II dávno vyrábí pro jihoamerický trh. Ale jestli v základu bude 1,4 opravdu stát avizovaných 180 tisíc, pak asi škodovka bude mít problém. A nevypadá špatně. Bude kastle pozinkovaná?