Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Český trh v únoru 2019: Dacia před Hyundaiem, Fabia před Octavií

38 komentářů

Avatar - Blue Sun
Blue Sun
padá, PSA roste... Místním škarohlídům navzdory.
VŘSDR
Souhlasím!!
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
[odkaz]
Avatar - Emel
Emel
Nic moc čísla. Teda dva měsíce jsou krátká doba, ale když se podívám na skokany - Rapid, Karoq, Duster, 2008, Citigo, Tucson... tak mi to moc radost nedělá. No nic, uvidíme v létě.
Arese
...například meziroční propad Fordu o téměř polovinu loňských prodejů je fakt hrozivý. Nový Focus se evidentně neprodává tak dobře, jak se očekávalo. Na vině je zřejmě dost zvláštní design a hlavně trestuhodný přechod benzinové patnáctistovky na tříválec... 😲
Avatar - Emel
Emel
Tohle nejsou prodeje, ale registrace... registrace Focusu se ještě rozjedou, neboj. Větší obavy mám o Fiestu.
Arese
No, brutálně předražená Fiesta tomu taky moc nepomůže a oteklé amerikanizované Mondeo už vůbec ne. O bizardnostech typu Ecosportu a Ka+ nemluvě...Snad ještě tak Kuga a pak samozřejmě skvostný Mustang, to je fakt pecka! 😄 :yes:
ericn
Jo Fiesta je úplně mimo trh, pokud chtějí prodávat, musí s cenou dolu... Ohledně Focusu to také nevidím, prapodivný design (hlavně předku) a sázka na 3válce nevyjde, teda možná až ve výprodeji, jako u předchozí generace 😉

Edit: kouknul jsem do ceníku a Fiesta dostala plošně akční cenu o cca 40tis nižší, např 1.0EB Titanum za 353tis / původně 393tis. To už tak hrozivě nevypadá 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ford je odporný s tím snižováním nákladů prostřednictvím useknutí 1 válce. Co lidi možná odpustí BMW, neodpustí Fordu. Prostě od Fordu se očekává víc, automobilka která je schopná stvořit Mustangy a potom lidem v Evropě nabídne takový odpad, na to musí doplatit.
A i do toho Mustanga nacpali 4-válec.
Mino 1
Stvorvalec sa do Mustanga montoval uz od r. 1974 a bol podstatne menej vykonny ako ten dnesny. Tak preco to vzruso?
Avatar - miromen
miromen
Useknutim valce se snižuji naklady ? No když čtu to tve jednoduche porovnani honda vs mazda tak vysvětleni je jednoduche. Jednoduchy budeš zřejmě ty.
Avatar - simon_sez
simon_sez
a nie je lacnejsi motor s 3mi valcami ako so 4?? nehovorim o vyvoji, tam bude mozno aj drahsi, ale samotny motor - HW aj s 'prislusenstvom' by mal byt lacnejsi - aj tu plati 3 < 4
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jen velmi teoreticky. Pouze v případě, že máš dva motory stejné koncepce. Pokud máš čtyřválcovou atmosféru vůči tříválci s turbem, pak to vyjde nastejno. Sice chybí jeden válec, ale je tam turbo, musí být kvalitnější povrchové úpravy ploch, díly dimenzované na větší působící síly...
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Anebo také ne. 100 tis. mílí to vydrží a potom si běž koupit novou plečku >😁
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Zastřel se, blbečku.
Avatar - miromen
miromen
Jako, že jeden valec pryč rovna se automaticky čtvrtina nakladu dolu. Hm tak tohle je pravě ten jednoduchy pohled, ktery muže, ale rozhodně taky nemusi byt pravdivy. A dost pochybuji, že se dozviš pravdu.
Velkoodběratel_kukuřice
Mně spíš zaujala Mazda, o kolik víc prodá než Honda. Jinak Volvo se celkem dobře prodává, většinou bylo kolem 20. místa
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Jednoduché, vydařené atmo benzínové motory které Hondu, dříve vyhlášenou benzínovými motory, válcují. A přitom se Mazda nevzdává dieselu (naopak) a dělá na vznětovém motoru spalujícím benzín.
Žádné pitomé hybridy (mild hybrid nepočítám), žádné pitomé zbytečné elektrovehikly, žádné podměrečné turbomotůrky, žádný pitomý downsizing.
To je Mazda a takhle je to jednoduché.
Arese
😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
Emel
Takhle jednoduché to není. Je potřeba se podívat na modely... a pak je vidět, že Mazdu táhnou SUV - nejprodávanější Mazda je CX-3. Prodá se i pár 6 (Accord už skončil). U Hondy se dá čekat, že pomůže nová generace CR-V. Naopak v kompaktech vede Honda.

+ design, samozřejmě.
VŘSDR
Souhlasím, Focus zaspal a nikdo to nekupuje!! Není IN
Avatar - praděda7
praděda7
Fordu a Fiatu dlouhodobě "zatopili" na trhu Korejci. Jo, samozřejmě i dalším značkám, ale už ne tolik.
Avatar - Emel
Emel
Fiat souhlas.

Ford si hlavně zatápí sám. Učebnicový příklad je uvedení nového "globálního" Mondea na Evropský trh.
Avatar - miromen
miromen
Ještě vam tu chyby ten butatót z podtater a jste tu kompletni družina kolovratkařu, specializujichich se na forda. Stači par čisel z kaluže a češti pepici maji jasno.
Arese
Hmm, takže pokud nejsou ta čísla pro Ford příznivá, tak jsou "z kaluže"? Co tím jako chceš říct, že si ten téměř poloviční meziroční pokles prodejů v ČR někdo vycucal z prstu?
Tebe prostě jen štve, že ty výhrady ke špatné evropské strategii Fordu v Evropě v posledních letech (které se na auto.cz po léta kritizují), se hrozivým vývojem prodejů toto značky(a poklesem jejich evropského zisku) plně potvrzují. No, jak se říká, pro pravdu se každý zlobí... 😲 Věř mi, že jsem evropské Fordy po léta měl hrozně rád, ale to byly opravdu špičkově jezdící modely s pěkným designem, vyvíjené na míru Evropanům a ne globalizované výrobky! 😲
Avatar - miromen
miromen
Nejen, že ty globalizovane vyrobky jsou velice dobra auta a fordy v některych oblastech posunuli na vyšši uroveň, ale zaroveň je se na co koukat. A opět ti zopakuji, co mi je po tom jestli jsou globalizovana nebo neglobalizovana. Pak se kouknu na tabulku a opravdovych aut, ktere nejen vyborně jezdi, ale zaroveň jsou řidičska, kterych je navic poskromnu snad vyjma častečně mondea tak se krči u nas v te kaluži někde vzadu a na prvnich 4 mistech vidim u nas jak jinde kravy, posvatne přepravniky škodovky a na 5 mistě dačii. A z toho rozhodně ja radost nemam. U tebe se to da pochopit, když si nadšeny z takovych kousku jako je tipo nebo scala, už jen na zakladě takove věci jakou je to, že maji ručni brzdu.
Arese
1) Globalizační strategie One Ford tuto automobilku v Evropě hodně poškodila, ne že ne. Sám Ford nedávno ústy svého CEO přiznal, že je se svými hospodářskými výsledky v Evropě hrubě nespokojen.
2) Nadšený z Tipa a Scaly rozhodně nejsem jen kvůli jejich mechanické ručce, to už je jen taková třešnička na celkově velmi povedeném dortu! Snažíš se tady ze mě udělat blbečka úplně marně a zbytečně! 😉
Avatar - miromen
miromen
Hm tak jedničku vubec nechapu. No a dvojka je jasnej dukaz, že, už davno proto nic dělat nemusim.
Arese
Hm, tak pokud nechápeš smysl tak jednoduché informace, jako že je vedení Fordu velmi rozčarováno, že jim brutálně klesl zisk z evropských aktivit, tak to je fakt na pováženou. A co se ti zdá blbého na tom, že Tipo a Scala jsou velmi povedená auta, tomu fakt nerozumím zase já. 😄
augustin
Mezirocny prepad Fordu, ako sa tak pozeram, je vseobecny. Ved i v Rusku prepadol prepad znacky o 45% . [odkaz]
Chlapci vo Forde by mali popremyslat kde robia chybu.
Avatar - Emel
Emel
Věděl bych o jednom manažerovi, který má s Fordem dlouholeté zkušenosti a momentálně je bez práce... :😉
Arese
A další takový manager šéfoval českému zastoupení Opelu a další Hyundai... 😲
Avatar - woody-alien
woody-alien
Na tohle se dá říct jenom "di do voe ***" >😒]
Avatar - Emel
Emel
...Emele starej s.áči? 😄
kovv
Co jsem slyšel, tak firmy pomalu začínají měnit nákupní politiku aut. Ti co doposud měli holátka Oktávky 1.6 TDi tak dostávají Fabie či Rapidy v plné výbavě a benzínu. A ti co měli základní Superby 2.0 TDi, tak zase dostávají Oktávky v plné výbavě a benzínu 1.5. Firmy pomalu začínají přehodnocovat finanční přínosy nafty a u aut s nájezdy do cca 30 tkm jdou radši do benzínu.
Avatar - rokyta.p
rokyta.p
Také jsem si všiml, že Rapid hatch po face začíná být občas služebák. Určitou logiku to má, zvlášť pokud dominuje poskakování okolo komína. Podle mého je ale sledované období dost krátké, takže čísla nemusí mít kdovíjakou vypovídající hodnotu. Propad Fordu vypadá děsivě, propad Hnůjdaje také nic moc. Vliv mají podle mě i emise jak se oddalovaly registračky a pak zase honem vše atd. Ať si každý koupí podle svého. Já mohu jen říct sláva vítězům a čest poraženým.
ericn
Tak u nás jsme vyměnili Octávky TDI za GTEC. Focusy TDCI a Rapidy TDI za Leony TGI - jedeme na CNG a úspory jsou veliké 😉
Arese
Super, CNG je to tisíckrát lepší alternativa, než elektromobilita! 😄 :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Další vývojový level bude diesel na CNG. Vyšší kompresní poměr = vyšší energetická účinnost = menší zájem o složité, drahé a omezené jiné druhy pohonů.
kovv
Jo CNG je fajn, ale jak máš limit 300.000 Kč bez DPH na auto, tak tam plyn padá. Takže radši všichni berou Fabie a Rapidy v plné výbavě. Já jsem rok jezdil na CNG a plná spokojenost.

Ono by stačilo, kdyby byla dotace na plničky CNG k rodinným domům a lidé by pak neměli žádný problém jezdit na CNG. S domácí plničkou vyjde 1kg plynu na cca 18 Kč a u Oktávky 1km na 0.75 Kč.
hlobilp
bez dopr...e s dotacema....
kovv
A řekněte, že by to nebylo fajn natankovat u domku. A to nemluvím o ušetřených druhotných nákladech (cola, kafe atd.) >😁
Arese
Furt lepší rozumně vysoké dotace na plyn, než na nesmyslnou elektromobilitu!
ericn
No to je fakt, do 300k bez Dph je málo... já jí mám cca 3,5 roku a cca 140 tis km a spokojenost... jen bych ocenil větší nádrž na CNG, alespoň 20kg s dojezdem 500 km 😉
Yazaman
Možná už je Octávka i pro firmy prostě příliš drahá. Když si to vezmeme jen podle základních cen "již od", tak od doby svého uvedení na trh zdražila o třetinu (334 900Kč v roce 2013 vs. 437 900Kč teď). Vím, nahoru šel celý trh, ale přece...
Avatar - Emel
Emel
Taky v tom základu přibylo pár věcí - šestikvalt, 20kW (fakticky vypadl ten slabší motor s 5MT), docela dost výbavy. Nicméně drahé to určitě je, vzhledem k tomu, že tam pořád není tempomat, loketní opěrka apod.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Vypadá to, že Karoq ubírá Octavii 😉
JirkaX
To se dalo čekat, je to logické.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
ale jo, neříkám že jsem objevil novou formu života...
ericn
Mě to moc smysl nedává Karoq je uvnitř menší než Octávka ...
JirkaX
Kufr určitě, ale ten zbytek asi ne. I když jsem ty míry nestudoval. Je to podle mne spíše posun k normální velikosti auta.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Karoq menší není uvnitř. Resp. dost těžko se to srovnává. Sezení je úplně jiné - méně místa před koleny, lépe podepřená stehna a vzpřímenější pozice... Nedá se to jednoznačně říct.
Avatar - xxc
xxc
V Octavii som nesedel, ale nedavno som bol v predajni pozriet Karoq a vyzera to na celkom v pohode auto. Cena skoro plnej verzie 34 000 € a po zlave 31 000 € na objednanie do vyroby (cize asi 10% zlavu slubuju).
Avatar - Emel
Emel
Rodina se vejde do obojího, takže je to při +- podobné ceně spíš o osobních preferencích... Karoq je přece jen o kus novější auto, v interiéru je to trošku znát...

Po fl sice s menším nadšením, ale pořád bych sáhl po RS.
ericn
Jo to asi jo, 4členná rodina se vejde do obou. Octávku Combi mám služební a když jsem zkoušel Karoqa, přišel mi prostě menší... možná jen pocit, taky jsem nestudoval míry 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Taky je tu efekt nového proti starému, jak konceptu suv vs. klasika, tak modelu, octavia III už se blíží ke konci, s novým modelem se to dle mého zas otočí. 😉
Avatar - praděda7
praděda7
Je to vidím tak, že Karoq spíš ubírá Kodiakovi. Je pohlednější a levnější. 7 sedadel v Kodiaku využije jen hrstka rodin. Karotky se prodalo 2x víc než Medvěďáků....
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Kokodák se začne opět prodávat hned, jakmile u něj zmizí ten hmyzí ksicht s těmi multisvětýlky... :no:
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Myslím, že Dacia bude do 3 let druhá... To by sice byla skvělá zpráva pro Dacii, ale špatná pro automobilový trh v ČR...

Dost by mě zajímalo složení prodejů nových aut FO/PO. Obávám se toho, že podíl prodejů FO bude dost možná klesat.
Šimpanz
Prodej FO stagnuje nebo mírně roste,
za celý rok 2018 byl podíl FO 27,57%
za únor 2019 je 29,42%.
Prodeje FO za únor 2019
1. Škoda 1121 ks
2. Dacia 753 ks
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
zdroj?
Šimpanz
SDA
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
aha, ok díky, koukám že zas přepracovali stránky...
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jenže 1-2/2019 je podíl FO 26.97 %... Tedy méně než průměr za 2018. Ale jo, tohle je vytrhávání čísel.
Šimpanz
Nejpřesnější je asi vzít 1/2018 vs 1/2019 a 2/2018 vs 2/2019 a v obou případech je 2019 o něco pozitivnější pro FO.
Avatar - Emel
Emel
Jsou to čísla, dají se s nimi dělat divy.

Třeba... Dacia je u nás jediným reprezentantem lowendu. Takže lowend je 7% trhu. A to není moc. Vlastně je to spíš málo. Pokud se podívám, kolik tu jezdí starých plechovek (typicky Felicií)... tak díky bohu za Sandero.

Poměr FO a jeho pohyb o jednotky procentních bodů bych vůbec neřešil, to procento stejně o reálném užívání těch aut neříká skoro nic. Je to podobné, jako s výdajovými paušály pro "podnikatele" - pokud je tam potenciál zaplatit méně na daních, tak to holt deformuje realitu (zaměstnanci pracují na živnosťák a soukromá auta se kupují na firmu).
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
pravdepodobne v jeho podani asi najlepsi mesiac za posledne 2 roky... :yes😒br />
ale pochvalit musim aj space star... ze preda po dvoch mesiacoch v cz viac aut ako panda by som vazne necakal .. vedel som ze este prekvapi navzdory posmeskom ... :yes😒br />
golfik svoje caro uz straca... a momentalne aj vo svete uz vladne tigi pred golfom ... co sa ale deje s fiatom alebo fordom v cz je fakt na zamyslenie ... ale neprekapuje ma to vzhladom na ich ceny a ponuku aut ... a obavam sa ze pocas roka padnu este hlbsie ( kia podla mna pojde pred ford uz coskoro )... rovnako nissan zacina byt akysi neviditelny ( a aj nova micra evidentne neslape ako sa cakalo ) ... tak ale zase pre zmenu potom palec hore dacii .. novy duster je ako inak opat trefa :yes:
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Protože doprodávají dieselové vozy :-!
Homer J
Tak předstihnutí Hyundai Dacií byl asi Vošického důvod k odchodu. Jinak myslím, že jeho konec může přispět všem. ZAse se uklidní situace mezi Hyundai ČR a novinari a budou půjčována auta k testům.
car
Jsu docela zvědavej,kdy se Dacia stane v ČR dvojkou..a taky kdy se celosvětově dotkne milionu.
Avatar - praděda7
praděda7
Dacii momentálně táhne jen Duster. Další modely nic moc. To není pro automobilku moc dobrý....
Arese
Sandera se ale taky prodává požehnaně, a přitom už na podzim prý dostane nástupce. 😉 Nemluvě o superúspěšném Dokkeru... 😄
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Vzhůru do hlubin.
Arese
Hyundai nezastavíš! 😉
Avatar - Anonym
Anonym
Dodge - 3
Chevrolet - 1
Chrysler - 1
GMC - 1
RAM - 7
Tesla - 4
Mustang - 4
Renegade - 12 (6x benzín)
Compass - 20 (9x benzín)
Cherokee - 8 (1x benzín)
Wrangler - 13 (2x benzín)
Grand Cherokee - 8 (1x benzín)