Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Fiat Chrysler si to rozmyslel. Diesely nakonec nezařízne

Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) chce slevit ze svého slibu, že do roku 2022 přestane do osobních automobilů instalovat naftové motory.
Zpět na článek
11. 3. 2019 10:27
plány na ukončení výroby nafťáků
Já si myslim, že to nebude tak horký u většiny automobilek s ukončením výroby aut v dieslu :yes: Uvidíme co bude za 3 roky, ale tak rychlý posun bych moc nečekal.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2019 11:13
Re: plány na ukončení výroby nafťáků
To jsou takové různé výkřiky.
Teď automobilky zjistily že jim letí průměrné CO2 nahoru, jak se prodávají auta s benzínovými motory.
Úplně zbytečná kampaň proti dieselům nese své výsledky.
Silná gesta a prodeje letí dolů, protože když si nemůže řada lidí koupit nového diesela, zatím si prostě ponechá toho co má a počká si až se zmatky usadí.
Jenže automobilky nepotřebují čekající zákazníky, ovšem spletly se ve faktu že se se zákazníky dá libovolně manipulovat, že Porsche, co?
A taky nikdo nečekal jak brutálně spadne Čína, kde se chtěly automobilky hojit.
A tak se "zázračně" objevují zcela nové dieselové motory v autech, kde už nikdy neměly být.
Pal !!! Nepal !!! Pal !!! Nepal !!!
11. 3. 2019 13:00
Re: plány na ukončení výroby nafťáků
A co má s tím vším proboha společného Nepál?
11. 3. 2019 14:07
Re: plány na ukončení výroby nafťáků
Klidek. Najprv sa eko-pakaz porata s dieselmi (na to sa im hodia vyssie emisie NOx), a potom si vezmu na paskal aj benzinove motory (ktore zas "vedu" v CO2). A ked konecne zakazu naftu aj benzin, potom zavladne na zemi radost a mier, lebo vsade budu len ciste elektromobily a bicykle...
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2019 18:26
Re: plány na ukončení výroby nafťáků
Nebudou, protože na ně lidi nebudou mít. Nebo u Vás na Slováči všichni kupují NOVÁ auta za 1 000 000 = 40 000 € ????
U nás je 75% nových aut zakoupeno firmami. 25% populace má na nové auto ale nemluvíme o autech za 1 mega. Většina jsou Dacie a levnější Fkodofky.
11. 3. 2019 11:16
To bylo řečí ...
A už je to tady... Jediní kdo to asi dodrží jsou japonci, ale koho japonci zajímají? Mimo USA a svoje trhy, kde nafta stejně moc neletí ...

A zrovna Fiat hlavně po akvizici Jeepu tam to vypadalo jako holý nesmysl ...
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Barrichello
11. 3. 2019 13:10
Re: To bylo řečí ...
jenže ty diesly v jeepu mimo evropu nikdo nekupuje, ostatní kupují HEMI, Pentastary...

A i Evropa - namátkou únor v čr jo:

Renegade - 6x benzín ; 6x nafta
Compass - 9x benzín, 11 x nafta
Wrangler - 2x benzín, 11x nafta
Grandčíro - 1x benzín, 7x nafta

Nevidím nejak brutálně drtivou převahu nafty
11. 3. 2019 14:12
Re: To bylo řečí ...
To su dost specificke auta, ktore si obvykle kupuju ludia co neriesia spotrebu. Mozno by bolo dobre pozriet sa na "bezne" SUV-cka, aky je tam pomer medzi benzinom a naftou...

Ja nie som zrovna fanusik SUV (pripadaju mi ako nemotorne dinosaury), ale u tych strednych a vacsich mi diesel dava zmysel. Najma ak casto jazdia po dialnici (i ked tam zase SUV velmi nepasuje)...
11. 3. 2019 14:40
Re: To bylo řečí ...
V praxi je to ale spíše naopak, než to říkáš. Právě ty největší třídy SUV, kde by lidé teoreticky neměli moc řešit spotřebu, vykazují největší podíl dieselů (nevyjšší třída 73%, vyloženě terénní vozy logicky až 95 % nafty). Střední SUV mají v naftě méně než 40 % a malá SUV pak méně než 5 %. V celkovém součtu SUV a terénní vozy dávají téměř 34% zastoupení nafty a více než 66% zastoupení benzinu.

Za první dva měsíce 2019 tu máme zajímavé výsledky (B/N) např. u
Honda HR-V: 58/1
Mazda CX-3: 231/1
Opel Crossland: 186/3
Opel Mokka: 108/3
Seat Arona: 128/3 (Karoq ale 611/709)
...
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2019 18:31
Re: To bylo řečí ...
To jsou malá auta, tam se neprojeví výhody dieselu. Specielně u nás, v zahraničí je to jinak.
Avatar - white label
11. 3. 2019 14:42
Re: To bylo řečí ...
Jenom v té tvé tabulce je celkově 2x více dieselů, než benzínů...
Avatar - _Karel_
11. 3. 2019 16:48
Re: To bylo řečí ...
Fakt nevidíš? 35:18 je něco jiného, než drtivá převaha? S tím, že čím větší auto, tím jasněji nafta.
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2019 18:32
Re: To bylo řečí ...
Je třeba mu uznat že dříve mohl být poměr i vyšší.
Avatar - Barrichello
12. 3. 2019 09:21
Re: To bylo řečí ...
dřív to bylo daleko víc, třeba 5:40.
Jo časy se mění a bude to časem ještě víc, počítej tak 20-30 kus 30 >:D
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2019 18:29
Re: To bylo řečí ...
Milý hochu, 50% prodejů v USA jsou středně velké pickupy a pickup trucky.
V těch opravdu velkých hračkách pro velké kluky bylo možné koupit 7-litrovou naftu ale v těch menších nafta nebyla.
Teď tam je a když si počkáme rok, dozvíme se kolik se jich prodá.
Tys to nepochopil - nemůžeš si koupit diesel kde ho nenabízí. Ford teď nabízí 6-válec evropského původu, Fiat Chrysler také a GM vyvinul Duramax který vůbec v Evropě nejezdil, tedy specificky pro USA. Počkejme si, uvidíme.
Avatar - Barrichello
12. 3. 2019 09:24
Re: To bylo řečí ...
nafta v Ramkách je už asi 4 roky a prodejní rekordy to tam netrhá. V Coloradu už je nafta taky dávno. Ve 250, 350 res 2500 a 3500 a výše byly ty velké Cumminsy atd už před 30 lety
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2019 11:20
Fiat Chrysler objedvil Ameriku ...
… vlastně Amerika znovu objevila diesely ale teď už ve třídách kde se hraje o hodně.
Fiat Chrysler má diesel 6-válec ve třídě středních pickupů, ale nově i GM a Ford !
takže Fiat Chrysler kdyby nakrásně chtěl končit s diesely, v USA ani nemůže protože se prostě neodváží.
Nedivil bych se, kdyby zrovna tyto 6-válcové diesely hráli "major" roli v náhlém procitnutí Fiatu Chrysleru ze snu.
Mitsubishi nabízí nový diesel ve třídě Delica, Mazda "chrlí" diesely na US trh, GM prodávám malé "evropské" diesely 1,6 v 5 modelech.
RŮST PRODEJŮ DIESELŮ V USA JE RYCHLEJŠÍ NEŽ ELEKTROVEHIKLŮ >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
11. 3. 2019 15:25
Re: Fiat Chrysler objedvil Ameriku ...
No, hlavně to chce vnímat, co říkají ti lidi z automobilek, a ne novináři.

Původní formulaci, že pokud nebude poptávka po dieselech, tak jsou připraveni je z prodeje stáhnout, prezentovali jako konec dieselů.
Tentokrát přeložili prohlášení, že pokud bude poptávka přetrvávat, tak je budou prodávat dál, jako změnu rozhodnutí.
A přitom rozhodnutí je vlastně pořád stejné: prodávat to, co budou kupci ochotni kupovat...
Avatar - WinDiesel
11. 3. 2019 18:35
Re: Fiat Chrysler objedvil Ameriku ...
Tlak ze strany EU je drtivý, oni se před-po-srali z kvót CO2, reagovali zmatečně a teď jsou po-sraní z faktu že CO2 letí nahoru a ti hloupí lidi ne a ne kupovat auta která generují 60 g CO2 …….. Hloupí občané, kteří kupují co potřebují ONI, místo toho aby kupovali co potřebuje EU a chytré AUTOMOBILKY.
11. 3. 2019 16:22
proč by měly diesely končit?
.... když mají nižší emise CO2 a dle posledních měření identické, mnohdy i nižší emise NOXů?

když se podívám na portfolio FCA, proč by různé Jeepy, Stelvia nebo i Tipa a Giulie které nalítají hodně kilometrů měly jezdit na benzín?

Sám budu kupovat na podzim dvě auta do firmy a pokud se zase neodhalí nějaké nové skutečnosti, budou to nafťáky....
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ada je zase tady
12. 3. 2019 00:49
za pár let
bude mít diesel pod kapotou 90% všech osobních vozů. [odkaz]
Rozbalit vlákno
2
Avatar - white label
12. 3. 2019 01:18
Re: za pár let
Ty se nezdáš, ty už máš dokonce i vlastní www stránky...! ;-)
Avatar - Barrichello
12. 3. 2019 09:25
Re: za pár let
>:D >:D >:D >:D :yes: :yes: :yes:
12. 3. 2019 09:12
nafta a její údajný úpadek
Nafta jednoduše tak rychle nevymře, jak někteří europoslanci zamýšleli >:D
Rozbalit vlákno
0