Italsko-americká automobilka Fiat Chrysler Automobiles (FCA) chce slevit ze svého slibu, že do roku 2022 přestane do osobních automobilů instalovat naftové motory.
Já si myslim, že to nebude tak horký u většiny automobilek s ukončením výroby aut v dieslu :yes: Uvidíme co bude za 3 roky, ale tak rychlý posun bych moc nečekal.
To jsou takové různé výkřiky.
Teď automobilky zjistily že jim letí průměrné CO2 nahoru, jak se prodávají auta s benzínovými motory.
Úplně zbytečná kampaň proti dieselům nese své výsledky.
Silná gesta a prodeje letí dolů, protože když si nemůže řada lidí koupit nového diesela, zatím si prostě ponechá toho co má a počká si až se zmatky usadí.
Jenže automobilky nepotřebují čekající zákazníky, ovšem spletly se ve faktu že se se zákazníky dá libovolně manipulovat, že Porsche, co?
A taky nikdo nečekal jak brutálně spadne Čína, kde se chtěly automobilky hojit.
A tak se "zázračně" objevují zcela nové dieselové motory v autech, kde už nikdy neměly být.
Pal !!! Nepal !!! Pal !!! Nepal !!!
Klidek. Najprv sa eko-pakaz porata s dieselmi (na to sa im hodia vyssie emisie NOx), a potom si vezmu na paskal aj benzinove motory (ktore zas "vedu" v CO2). A ked konecne zakazu naftu aj benzin, potom zavladne na zemi radost a mier, lebo vsade budu len ciste elektromobily a bicykle...
Nebudou, protože na ně lidi nebudou mít. Nebo u Vás na Slováči všichni kupují NOVÁ auta za 1 000 000 = 40 000 € ????
U nás je 75% nových aut zakoupeno firmami. 25% populace má na nové auto ale nemluvíme o autech za 1 mega. Většina jsou Dacie a levnější Fkodofky.
To su dost specificke auta, ktore si obvykle kupuju ludia co neriesia spotrebu. Mozno by bolo dobre pozriet sa na "bezne" SUV-cka, aky je tam pomer medzi benzinom a naftou...
Ja nie som zrovna fanusik SUV (pripadaju mi ako nemotorne dinosaury), ale u tych strednych a vacsich mi diesel dava zmysel. Najma ak casto jazdia po dialnici (i ked tam zase SUV velmi nepasuje)...
V praxi je to ale spíše naopak, než to říkáš. Právě ty největší třídy SUV, kde by lidé teoreticky neměli moc řešit spotřebu, vykazují největší podíl dieselů (nevyjšší třída 73%, vyloženě terénní vozy logicky až 95 % nafty). Střední SUV mají v naftě méně než 40 % a malá SUV pak méně než 5 %. V celkovém součtu SUV a terénní vozy dávají téměř 34% zastoupení nafty a více než 66% zastoupení benzinu.
Za první dva měsíce 2019 tu máme zajímavé výsledky (B/N) např. u
Honda HR-V: 58/1
Mazda CX-3: 231/1
Opel Crossland: 186/3
Opel Mokka: 108/3
Seat Arona: 128/3 (Karoq ale 611/709)
...
Milý hochu, 50% prodejů v USA jsou středně velké pickupy a pickup trucky.
V těch opravdu velkých hračkách pro velké kluky bylo možné koupit 7-litrovou naftu ale v těch menších nafta nebyla.
Teď tam je a když si počkáme rok, dozvíme se kolik se jich prodá.
Tys to nepochopil - nemůžeš si koupit diesel kde ho nenabízí. Ford teď nabízí 6-válec evropského původu, Fiat Chrysler také a GM vyvinul Duramax který vůbec v Evropě nejezdil, tedy specificky pro USA. Počkejme si, uvidíme.
nafta v Ramkách je už asi 4 roky a prodejní rekordy to tam netrhá. V Coloradu už je nafta taky dávno. Ve 250, 350 res 2500 a 3500 a výše byly ty velké Cumminsy atd už před 30 lety
… vlastně Amerika znovu objevila diesely ale teď už ve třídách kde se hraje o hodně.
Fiat Chrysler má diesel 6-válec ve třídě středních pickupů, ale nově i GM a Ford !
takže Fiat Chrysler kdyby nakrásně chtěl končit s diesely, v USA ani nemůže protože se prostě neodváží.
Nedivil bych se, kdyby zrovna tyto 6-válcové diesely hráli "major" roli v náhlém procitnutí Fiatu Chrysleru ze snu.
Mitsubishi nabízí nový diesel ve třídě Delica, Mazda "chrlí" diesely na US trh, GM prodávám malé "evropské" diesely 1,6 v 5 modelech.
RŮST PRODEJŮ DIESELŮ V USA JE RYCHLEJŠÍ NEŽ ELEKTROVEHIKLŮ >:D >:D >:D
No, hlavně to chce vnímat, co říkají ti lidi z automobilek, a ne novináři.
Původní formulaci, že pokud nebude poptávka po dieselech, tak jsou připraveni je z prodeje stáhnout, prezentovali jako konec dieselů.
Tentokrát přeložili prohlášení, že pokud bude poptávka přetrvávat, tak je budou prodávat dál, jako změnu rozhodnutí.
A přitom rozhodnutí je vlastně pořád stejné: prodávat to, co budou kupci ochotni kupovat...
Tlak ze strany EU je drtivý, oni se před-po-srali z kvót CO2, reagovali zmatečně a teď jsou po-sraní z faktu že CO2 letí nahoru a ti hloupí lidi ne a ne kupovat auta která generují 60 g CO2 …….. Hloupí občané, kteří kupují co potřebují ONI, místo toho aby kupovali co potřebuje EU a chytré AUTOMOBILKY.