Je tomu na měsíc rok, co nabídku řady Talisman obohatila sportovně se tvářící verze S-Edition. Od loňského podzimu se navíc pojí s větším a výkonnějším motorem TCe 225. Jak jezdí?
Tento motor tam mal byt uz odzaciatku. Teraz s uz opozeranym dizajnom a vo vsetkom priemernymi vlastnostami nevidim dovod, preco niekto po Talismane siahne. A to nemam nic proti francuzskym autam.
Ale uz budu ciastocne vychytane chyby, cize prave teraz auto dava zmysel :-) Som zvedavy, kto si taky silny benzinovy motor do takeho auta kupoval a bude kupovat.
Tak nějaké změny asi proběhnout musely. Pokud vím, měříme s Tomášem podobně a když jsem zkoušel El. sedačky, byly pro menšího řidiče nepoužitelné. Když jsem si sedačku posouval dopředu, zvedala se tak, že jsem se svými 170cm drhnul hlavou o strop. Je fajn, pokud to už funguje normálně.
Ako dlho funguje v Talismane masazna funkcia? 10 minut? Inak vyraba sa tak isto vo fabrike v Douai a je to rovnaky nepodarok, ako Scenic a Espace. Hlavne kto to kupi v takej vybave, len zaplace (nevylucujem, ze kto to kupi lacno s dobrou zlavou, a nema ine podobne auto, bude spokojny). U Talismanu sa aspon ludia nestazuju na zvysenu hlucnost (tam uz si dal trosku Renault zalezat, v prieskume mu pravdepodobne vyslo vyssie v rebricku pohodlie na dlhych cestach).
cca 10 min alebo nejako tak podobne funguje masážna funkcia aj v Peugeote.
To sa ideš vyplakávať pod každý článok o Renaulte ? >:D Daj ešte ako hrdzavejú.
Zeby to Tavares zmenil aj v novom Peugeote? Na Citroene C5 to masirovalo cez 2 hodiny (co mi stacilo celkom). Ano idem sa vyplakat, kto si chce priplatit masazne sedadla, nech vie, kolko to bude masirovat. Lebo Renault na to neupozornuje.
Mozno aj ano, ale do navodu je to uz neskoro. Skor do cennika, ked si to clovek objednava. Kto cita navod pred kupou auta? (hlavne, ked na novy scenic este nemaju ani navod na webe po 2 rokoch predaja)
Co nie je pravda? Proste tam navody nemaju. Ked chcem vymenit baterku v kluci, musel by som ist do garaze do auta. Na webe navod nemam. Tak je baterka uz mesiac nevymenena :-)
Tak mi to nedalo, snad umíš číst česky, když na vás Renault na Slovensku kašle.
Jinak, už si kup nějaký jiný auto, ať se dozvíme o nedostatcích taky jiný značky, protože zjevně kvůli tomu si auto kupuješ, abys mohl vyhledávat jeho chyby. :-!
Ziadnu vinu nezvalujem, normalne som sa pytal, ako to ma Talisman, lebo na Scenicu mi to funguje 10 minut a musim to otravne znova zapinat. Vinu mozem hadzat jedine na Renault. Aj tak je to evidentne nie velmi podstatna funkcia. Len ide o princip, ze ponukaju super sedadla s masaznou funkciou za priplatok, ludia si to priplatia a az potom zistia, ze to viac nefunguje, ako funguje. Zato vyhrievanie trva celu cestu (Peugeot aj Citroen to po case vypinal, lebo toto moze byt fakt zdraviu skodlive).
trochu klidecek by neuskodil... 10minut je fakt malo, minimalne pre neznalych ... pripadne takych co maju skusenosti z inych aut kde to trva dlhsie, neviem co je na tom tak tragicke a ubohe...
Dakujem za reakciu, fakt som netusil, ze je to "novy standard". Ako som pisal vyssie, na starsom aute to fungovalo v pohode dlhsie. Konecne rozumny prispevok do diskusie namiesto urazok.
Klasika, ten, kdo Tě nezná, Tě ještě polituje ... Zaráží jen to, že Tvé cílené rýpání maskované jako nevědomost ( překvapuje mne, že na to někdo skáče ) je ještě opalcována, nedej bože obhajovaná ...
To je zajímavé, jak se všichni točíte na jedné nepodstatné části celého jeho příspěvku. A zbytek, kde fňuká nad údajnými a nepotvrzenými "nekvalitami" Renaultů, úplně opomíjíte.
Nu což, nečekám zde inteligenci, ale tohle mě docela zarazilo.
Jseš tragéd, a to nebývalý. Nikdo není dokonalý, a Renault už vůbec ne, ale Ty si chodíš do diskuzí pod produkty této značky léčit komplexy, opakovaně, vlastně tradičně. A jako Antoušek s rádoby nevinným ufňukaným postojem v případě oponentury nebo odhalení.
Kdo ví, jak to s tím Tvým údajným Scenikem vlastně doopravdy je - sladká anonymita, že ?
Už jsem zhruba před měsícem vyjadřoval, a jedeš dodnes stejnou ligu ... 8-s
Nechodim si nic liecit, o tej masazi som nevedel a nekvalita Talismanu (a pribuznych) je fakt. Mozno snad upozornit ludi, ze dan za lakave ceny je znizeny komfort.
Ja teda nevim, ale otec si pred 3 lety poridil Espace initiale za milion a neplace. Samozrejme, je to 75 letej pan, bmw m4 by neocenil, ale kdyz jsem ho tim vezl na kongres do mnichova, bez problemu v ndr tachometrovych 200 celou dalnici. 1.6 dci 160. A ted se podrz. Odhlucneny je to slusne a nic nevrze. Vetsinu casu jezdim v xc7o, meganu, ted v glc. Nesrovnavam s trakarem. Tento talisman na me z tydenniho pouzivani pusobil jeste lepe nez espace. Byl to ten samy diesel. Tak si nech kecy na koledu
Nie, každému vrže, len vám nie :-) Čo sa nevylučuje, len je to zvláštne. Ani môj otec neplače nad Volvom, dokonca sa čudoval, že čo toľko riešim vrzanie, že aj jemu palubka vo Volve vŕzga. O tom je ten prístup človeka. A predávajú Espace iniciale, ale Talisman pôsobí lepšie (bol tiež iniciale? ). Aj vyššie som písal, že na Talisman sa už ľudia z pohľadu hluku nesťažujú.
Novym Grand Scenicom jazdim najcastejsie a vrze to. Vsetko, od rezonujucich okien v malych rychlostiach na nerovnostiach az po zvyseny hluk vo vysokych rychlostiach. Ako sa bude oteplovat, problem sa bude zhorsovat.
S Espacem v Initiale jsem jezdil tři týdny a považuju to za slušně řečeno podprůměrný auto. Převodovku a motor (160 HP diesel) bych nechal bez komentáře, na to jakej to má podvozek je to dostatečný. Ale ten podvozek je odpad, při více podélných nerovnostech v zatáčce za sebou se to rozhoupe, rozvlní a vyskáče ven. Karoserie je navíc velmi měkká. Slícování je snad ještě horší než u Tesly. Sedačky ve druhý řadě jsou lavice pro vězně. Na to jak je to zvenku velký v tom není místo. Pak třeba masážní sedačka (přední sedadla byly ale docela slušně pohodlný) má sice několik druhů masáže, ale po vypnutí si nepamatuje poslední polohu bederní opěrky, takže si to člověk musí nastavit znova. A takhle se dá pokračovat dlouho. Zlatej Kodiaq.
Nevim no, kodaka jsem nezkousel, obcas se tim vezu vzadu, kamos to ma v nake nizsi specifikaci a kultura jizdy mi prijde tak na urovni meganu. A zpracovani? Oproti tomi espacu mi to prijde fakt bidny, setri se fest. Jasne, zadni naprava rencka je bida, ale jak rikam, pro pana v duchodu, proc ne. ja bych za to milionnedal. Co uz. Sto lidi, sto chuti
Kodiaq má neuvěřitelně sr*č*ový materiály v interiéru, jen co je pravda. Ale slícování třeba blatníku ke zbytku kastle je u toho Espacu fakt strašný, to zase Kodiaq má velmi slušný.
Pekne auto a dobre ze dali aspon 1.8 motor do toho velkeho auta. S tou hrdzou si ma pobavil ja som uz davno nevidel ziadne hrdzave auto ani S 120 GLS co sme mali v 80 rokoch nestihla zhrdzaviet >:D
taky u testů koncernoVWých trakařů nářky na průměrné podvozky u verzí bez adaptivních tlumičů? Nebo na to nemáte koule napsat pravdu? Namísto toho napíšete takovou opatrnou "pochvalu", aby se neřeklo, navíc s tím vloženým "asi"...
Cituji z testu: "Nabízené boční vedení je tak akorát, aby vás sedadlo podrželo při jízdě v zatáčce a zároveň příliš neomezovalo v pohybu".
Opravdu jsou mezi námi řidiči, kteří potřebují, aby je sedadlo "neomezovalo v pohybu"??? A já myslel, že při řízení je pohyb v sedadle nežádoucí. Že každý řidič chce se svým vozem dosti pevně splynout, aby svou zadnicí bezprostředně a přesně vnímal chování vozu.
Asi jsem se mýlil... :-)
Jestli jsi vychrtloň, tak to chápu, ale jinak jsi se opravdu mýlil. Mě některá sedadla na šířku omezují a to ještě moje BMI není tak vysoké. Auto střední třídy není motokára se kterou potřebuji splynout v zatáčkách okruhu na pár minut.
Opět zacituji: " Vzhledem k tolika vymoženostem nás překvapila absence změny sklonu sedáku. I toto Talisman nabízí, ovšem pouze ve spojení s vrcholnou výbavou Initiale Paris." No, že to Renault nabízí v ceně auta 957 tis. Kč el. posuv, el. sklon a výšku, větrání a vyhřívání plus odsunutí sedadla dozadu pro pohodlnější vystoupení a nastoupení si rozhodně zasluhuje pozornost. Pozitivní pozornost. A ne kritizovat. Navíc ta LED světla od druhé výbavy v ceně. Copak nám nabízí Volkswagen u auta za milion korun v ceně? Zpětné zrcátko? A škodovka škrabu na led? Hm, tentokrát to není test, který bych mohl pochválit.
Pro někoho může být sklon sedáku dost podstatný, daleko podstatnější, než nějaké odsouvání sedačky kvůli vystupování. A el. sedadla škodovky tedy sklon sedáku měnit umí, ty škrabko na led.
Sklon sedáku je podstatná funkce a měla by být součásti toho auta. Proč v Tvém příspěvku zazněl Volkswagen nějak nechápu. Co ten má společného s testem Renaultu?
Smí se vůbec jméno jisté automobilky v diskuzích použít volně, nebo to podléhá schválení v nějakém místním "nestranném" diskuzně- znaleckém výboru, popřípadě je jeho použití možné pouze po zaplacení nějaké decentní desátky spolu s podpisem pod prohlášení, že opravdu , ale opravdu nikdy nebude ono jméno použito nadarmo, nebo v jakékoli negativně-satiricko-ironické souvislosti ???
Zdrávas Inkvizice ... Apropo, a použití jména Škody v této diskuzi na jiném místě v jiné souvislosti je košer ???
Cit.: "...sotva průměrný podvozek Talismanu"
To je po velmi dlouhé době poprvé, co čtu, že auto střední třídy je vlastně podvozkově podprůměrné. Na základě čeho tak autor usuzuje?
Dále: "Většinou jsme jezdili v režimu Normal, tedy zlatý střed.". Obvykle je zlatý střed velmi blízko vlastnostem podvozku bez nastavitelných tlumičů. Zdá se, že podle testera tomu tak v případě Talismanu není. Jak je to možné? Proč chybí pár slov pro vysvětlení?
Edit.: aha, tady je to: "Bez něj a tedy i adaptivního odpružení je auto komfortní, ale takové bezduché." A to je tedy podstata té podprůměrnosti???
Podstatný bude skôr celkový výsledok a nie cesta (technika) ktorou sa k nemu dopracovali. Čakal by som nejakú konkrétnu výčitku, ale konštatovanie bezduchosti je asi mimo, nemám pocit, že by z konkurencia striekal duch na všetky strany.....Ale každý asi očakávame od auta niečo iné ;-)
tak toto je uz ine kafe ... a hoc talisman nie je my cup of tea ... tato kombinacia vybavy motora aj farby je fakt naslapana :yes:
mat tak ale melon tak osobne by som radsej outback v 4x4 .. az 165kw by som v osobaku tu po okoli aj tak nevyuzil ale pohon 4x4 k ceste na zahradu ten uz skor ... a hlave po dazdi alebo v zime by sa mi zisiel urcite aj mimo zahradu ... :yes:
PS: ach jo zlata laguna... nemozem si pomoct ale nebere ma ten talisman ani kabinou ani exterierom nicim .... a za danu cenovku uz vobec.... ale kto potrebuje nadupane kombi predokolku tak pre toho to moze byt zaujimava volba vedla nejakeho passatu ci mondea :yes:
Nad 150 km/h? Vo Scenicu mi vypne nad 170 km/h. Snad to je rovnake, alebo lepsie. U nas to tak nevadi, ale co v takom Nemecku. Ale vyssie niekto pisal, ze Espace chodi 200 v pohode celu dialnicu. Vie niekto, ako to je?
Je to technické omezení adaptivního tempomatu, kdy radar není dost dobrý, aby dával vyšší rychlost. V koncernu byly jednu dobu dvě verze, ta základní dávala snad jen 160, ta lepší měla... 210? A základní klasický tempomat měl normálně 230. Myslím, že dneska už ta 160ková verze nikde není... ale moc to nesleduju.
Asi bych se smířil s omezením na 180, víc na tempomat jezdím výjimečně a stejně to většinou dlouho nevydrží, nad tím bych mávnul rukou. Ale 160 už by mě štvalo.
Jinak ale na jízdě 200 na tempomat nevidím nic hroznýho, stejně musíš dávat pozor... a pokud si nejsi schopný vypnout tempomat třeba před ostřejší zatáčkou, tak je to tvoje blbost.
To ani mne nepride dobry napad tempomat pri 200, len mne sa neraz stava, ze idem na tempomat na dialnici, potrebujem nieco obehnut/zrychlit a tempomat sa vypne a potom po spomaleni treba znova zapinat. Mohlo to ostat aktivne v neadaptivnom rezime, alebo tak nejak. Neviem, ako to riesia ine auta. Tak isto sa to vypina pod 40 km/h. Ked ide kolona v obci a niektore auto zacne odbocovat, klesne rychlost a tempomat si len tak vypne (za pipania). Snad brzdenie ostava aktivne :-)
Šlápnutí na plyn by nemělo tempomat vypnout, měl by zůstat normálně aktivní a po sundání nohy z plynu by se auto mělo vrátit na nastavenou rychlost. Standardně by měl tempomat přežít i řazení (u automatu je to asi samozřejmost, u manuálu mi myslím někdo říkal, že se mu tempomat vypíná... mně se ale nevypínal).
Nevím, co je nebezpečného na tempomatu na 160, na 180? Mě třeba tempomat jede pokud si nevypnu ESP, to pak nenaskočí vůbec. A to v zásadě beru. Jinak mi to přijde omezující, až skoro jako u Volva.
Moc nechápu v závěru ta slova o příplatcích. Nějak jsem před pohledem do tabulky očekával, že tam budou za 200 hovadiny typu černé hagusy á 25000, stribrna zrcátka 15000, prosivani sedadel červenou niti místo žluté 38000. Ale pardon, tyhle příplatky bych teda (možná až na vyhrivany volant) rozhodne zaškrtnul - parkovací senzory a adaptivní tempomat jsou snad v autě střední třídy za milion celkem standard a za metalizu se priplaci všude...