Nemám diesel rád a nemyslím si, že z Touarega bude někdy sběratelským artiklem. Nestal se jím ani V10 TDI, všechny stojí rozebraný po venkovských servisech...
Na druhou stranu znám několik majitelů A8 4,2 TDI, kteří na to nedají dopustit. V Audi jsem potkal úplně rozstřelenou A8 4,2TDI, kterou majitel i přes ocenění na totálku a nájezd přes 250tkm nechával opravit, protože V8 TDI už v tom autě nekoupí a je z něj nadšenej. A stejný bude i tento Touareg, majiteli se bude po prvních 4 až 5 letech bezproblémový služby velmi špatně prodávat. Totéž byl i V10 Touareg, všichni to dnes kritizují, ale ti, kteří to měli jako první majitelé, na to i přes ohromnou hmotnost a podprůměrnou dynamiku nedají dopustit.
Protože každý víceválcový motor je skvost a stojí za trošku úcty. Ono pokud člověk jezdí jako Ada v nějakým uchrochtaným 1,9TDI, tak se to snadno kritizuje, ale každý kdo těch víc válců zkusil se s tím těžko loučí.
Takže se těším na test a ikdyž si ten motor asi nekoupím, připouštím, že je to velmi zajímavej stroj.
No a elektrická auta tahají přes 500 kg baterek, k tomu hromadu mědi - to není trochu drahý pokrok?
Mimochodem, EV Škoda mělo stát jako dieselová Octavia, a teď už to upravili na 10 až 15% nad dieselový Superb (nějak zapomněli sdělit zda mají na mysli nejlevnější nebo nejdražší verzi)
Dlouhá léta jsem jezdil s Audi Q7 V12 TDI velice rád na ten motor vzpomínám, na svou dobu a fakt že to byl diesel měl neskutečně hladký chod a neuvěřitelný zátah, prakticky nebylo auto co by mi ujelo a do kopce už vůbec ne. Tahle V8 je na tom stejně žádná naftova V6 nemá tak hladký chod jako tento motor, žádná V6 ani R4 tento motor nikdy nemůže nahradit, kW nejsou to nejdůležitější, kdo s V8 nebo V10 TDI jezdil když byli nové to pochopí.
Nevravím že je to musíš mať (nemyslím priamo teba) keď vcelku stačí V6 TDI , ale V8 je o další kus dalej a jazdí to s ešte väčšou ľahkosťou a vcelku brutálnym záťahom. (skúšal som to v A8 od MTM). :yes::yes::yes:
Hlavne tie možnosti sú tu kľúčový bod.
Poznám slečnu, ktorá sa dlho prezentovala ako nezávislá, ekologická, alternatívna (teda hlavne kým bola študentka), autá boli zbytočnosť. Keď začala zarábať (najprv pomerne skromne), tak sa názorovo posunula, auto už áno, ale ojazdené, malé, je predsa úplná zbytočnosť, plytvanie platiť za nové, je to neekologické a kto to robí, je pozér. No a potom začala zarábať trocha lepšie a to nové auto si kúpila. >:D Reči o arogantných pracháčoch, ktorí si kúpou veľkých áut niečo kompenzujú, síce zostali, ale ja vidím, ako pokukuje po veľkých SUV a som si istý, že jedného dňa si ho kúpi. A blbci budú tí ekologickí chudáci, čo jazdia na bicykloch či ojazdených malých autách. >:-[]
spritmonitor.de - lidi co tam píšou zjevně lžou - jinak to komentovat nechci - nesporně je to reálnější, než spotřeba udávaná výrobcem:)
Pravda pravda, Hemi stojí v USA 1,5 M a SQ7 tady u nás o milión víc.
Ne, že by pohon elektrických aut vůbec nenabízel prostor k různým technickým řešením... ale dokážete si představit tu různorodost a zajímavost benzínových a naftových motorů za posledních 100 let? Myslím, že nastává období technické nudy založené na jednotce baterií, u nichž bude zákazníka možná zajímat kapacita, a pak na elektrickém motoru, jehož technická řešení se budou lišit výrobce od výrobce asi jako... no jako elektrické motory :-| . Ve srovnání s nimi je svět mobilních telefonů neobyčejně pestrý a interesantní :-)
Z tohto jedného pohľadu áno. Ale z hľadiska predávajúceho to nie je benefit, pri ojazdenom VW s TDI mu utrhajú ruky, pri ojazdenej Amerike z benzínom (naviac dodatočne prerobeným na plyn) to bude predávať dlho.
Různorodost... zajímavé je srovnání s obyčejným atmosférickým GC SRT 6,4. Výkonové parametry nejsou až tak odlišné, i když na dvoustovce nadělí Audi Jeepu cca 2,5 sekundy. Spotřeba je o cca 2 litry vyši u Gran Cherokee podle sprimonitoru. Bez dolévání močoviny, elektrického turba a dalších dvou klasických. Když ho budeš provozovat na LPG, budeš krom obřího rozdílu v PC ještě šetřit i na palivu.
Není to trochu drahý pokrok? O zvuku nemluvě...
To dost pochybuju, že je spotřeba vyšší jen o dva litry, řekl bych, že reálně tak o čtyři.
Ale jinak souhlas, servisovat ten 6,4l bych si troufl, servisovat V8TDI ne.
Rozdíl v PC není ani tak o motoru, jako o autě.
Přívěs s lodí neutáhne akorát tvoje 1,9 TDI. V6 TDI na to pochopitelně bohatě stačí. 2t vlek bez problému zvládá i tvůj oblíbenej obstarožní benzín. Jenom nesmíš jezdit starou pixlou se 100hp a 250Nm.
4,0 tdi je úplně o něčem jiným...
I keď v zásade chápem, čo chceš povedať a niečo na tom je, nie je to úplne fér porovnanie. Primárne ten americký big block v tvojom príklade asi nebude spĺňať aktuálne EU normy (zrejme to nebude najnovší aktuálne predávaný model). Ale OK. Oproti tomu porovnávaš o 2,4 litra menšiu naftu, je preto len logické, že na dosiahnutie rovnakého výkonu musí mať nafta nejakú pomocnú techniku. No a s tou technikou dosiahne 4,0 l nafta výkony 6,4 litrového benzínu. So spotrebou o 5 litrov na sto nižšou. Rozdiel 6,4 benzín vs 4,0 dízel bude totiž rozhodne väčší, ako tebou udávané 3 litre, to je len nereálny sen; podľa spritmonitora napr. X6 50d má priemer 8,68l, kdežto 50i má 13,13l, teda rozdiel 4,45 l, a to je ešte moderný relatívne úsporný benzín. Taký Escalade s 6,2 V8 má priemer 16,8 litra.
Takže porovnávajme porovnateľné. To by som potom mohol napísať, že tvoj americký motor je nespoľahlivá plečka, ktorá nevydrží ani tretinu toho, čo motor v mojom kamióne.
To je ale pořád dynamika v přímce. Tam opravdu tak propastný rozdíl není... tedy za předpokladu, že budeš ten beznín točit. Druhá věc jsou schopnosti podvozku, tam si myslím, že bude rozdíl větší.
"Jiné srovnání" mi nedává smysl. Pokud vnímáš naftu jen jako pokus o benzínový motor jinými prostředky a je ti z principu odporná, tak už trošku chápu to co píšeš. Většina společnosti ale takhle vyhraněná není... já jsem benzínovej, ale kdybych chtěl velký SUV na karavan a tak, tak asi teda primárně 3.0TDI apod.
Svým způsobem, dejme tomu, ale:
Atmo 6,4 bude žrát ve větším SUV víc než 14 litrů a na dálnici při cca 180km/h klidně 20 litrů.
Elektrické "turbo" je tam primárně k vůli emisím, poslední dieselová Panamera S ho neměla, a stejně jezdila parádně.
Ukaž mi auto s pořizovací cenou +2-3 mil., na kterém při následném prodeji neuletíš velké prachy. A na benzínové verzi stejného SUV méně neuletíš.
Lidi, co na taková auta mají, to prostě neřeší, bez ohledu na druh paliva. Kdyby to každý řešil, tak by se auta s takovou cenovkou vůbec nenabízela.
Vůbec, jak začne v debatě pod nějakým autem argumentace typu, a co ten, co si to koupí ojeté, je s takovou diskusí amen, nedává smysl a končí většinou absurditami jako amerika na plyn.
Koncern není schopen vyrobit použitelný benzínový motor?
Tak se podívej na Cayenne, jaké má benzíny, až lidi nebudou chtít do Q7/Touaregu naftu, koncern má kde brát velmi dobré benzíny (od Audi/Porsche), ale ne každý je ochoten (v Evropě) akceptovat poměrně vysokou spotřebu benzínu v tak velkých SUV.
Táto V8 bude vražda pre druhého majiteľa, tam sa jedným otvorením kapoty zmaže rozdiel v spotrebe asi na dlhú dobu. Pokiaľ tá atmo 6,4 bude znášať dlhodobo lpg, tak v bazáre to bude asi lepši voľba :-)
Já jsem koukal na průměry. To, co se píše v testech, že kolem 8,5-9 jsem tam nikde neviděl. u SRT se uvádí 14 což mi pořád přijde hodně slušné. Nicméně, provozem na LPG se dostaneš na lepší ekonomiku a také emise. S obyčejným, nepřímovstřikovým atmosférickým benzínem. Chtěl bych vidět, kolik stojí nový motor do SQ7 a kolik do SRT.
A servisní náklady...
Protože to je to, o čem tu celou dobu mluvím, kolega vyzdvihoval "rozmanitost" dnešních motorů a já se ptal, jaký má taková rozmanitost smysl... ani eko, ani eko...
Úplně nerozumím, jak to souvisí s kupováním, prostě říkám, je to kontrast, jedna značka nám tvrdí, že její nejbližší budoucnost je 180 a dost, druhá, že nabídně V8. Podle mně kontrast, nebo ne? ;-)
Je to problém i emoční. Třeba moje manželka, co má Q7, tak ještě netankovala. :-)
Prostě to nesnáší. A libuje si, že z Plzně dojede do Brna a zpět na jednu nádrž, přijede domů, dá mi klíčky a já jí jedu natankovat.
Nebo jezdí do Prahy a já tankuji jednou za pár dnů.
A co se týče mne, nesnáším tankování také (byť musím), prostě mi to smrdí. Takže pokud si mohu vybrat dojezd 500 km nebo 800 km, tak si vyberu ten větší dojezd.
A u sebe jsem to vyřešil tak, že jsem si pořídil EV, které doma napíchnu do nabíječky jako mobil a ráno mám vždy k dispozici "plnou nádrž". A nesmrdí mi ruce.
Argument častějšího tankování může použít jen člověk, který na benzínce zastavuje s nevolí a jen za účelem tankování. Jinak nepije, nemočí, nejí a pět minut k natankování plné nádrže mu chybí v denním programu.
U auta s nádrží 55 litrů a spotřebou cca 10 tankuju každých 500-600 km. Takže na tisícikilometrové cestě, které absolvuji tak desetkrát do roka? Musím tankovat dvakrát. V které zemi jsou benzínky tak daleko od sebe, že můžu mít problém?
Souhlas, zvlášť při současném trendu zmenšování palivových nádrží.
A třeba v Golfu byla stejná palivová rezerva pro diesely a benzíny, pro diesel to bylo v pohodě, ale u silnějších benzínů už kolikrát bylo o držku dojet k další benzínce, třeba v Německu jsem k vůli tomu musel sjet z dálnice na nejbližší benzínku.
jaký má smysl úspora u auta za tři milióny? opravdu to musí kupec řešit? chci luxusní auto a budu trpět to klepání na volnoběh?
svez se po sobě v SRT a SQ7 a řekni mi, že
- nafta je kultivovanější než benzín
- nafta má hezčí zvuk než benzín
- nafta s třemi turby a podivnou křivkou výkonu je uživatelsky příjemnější než atmo benzín s briskní odezvou a nádherně stoupající křivkou výkonu...
Jediný důvod proč se rozhodnout pro naftu je úspora. Proč ji tady ale nevidím?
Já se snažím říct to, že chápu šetření u běžného daily caru, ale když už si připlatím takové peníze za "sportovní" a luxusní verzi, asi mi je už jedno, jestli to bude žrát o dva litry benzínu víc.
Co je smutné je, že nejvýkonnější verze je dehťák. Smutné je označení M pro dieselové bavoráky...
Do športových určite nie, tiež považujem za zvrhlosť kombinácie typu 420d Cabrio (videl som). Na druhej strane luxusné autá sú väčšinou veľké a ťažké, aktuálne typicky SUV, takže tam naopak veľká nafta zmysel má.
A nie sú to zlí škaredí výrobcovia, ktorí nútia chudákov petrolheadov kupovať naftu. Všetky nemecké luxusné SUV majú v ponuke benzín, ale aj tak si 90% kupujúcich vyberá dobrovoľne naftu.
A keď už naftu, ktorá je prirodzene menej kultivovaná ako benzín, tak viacvalcovú (R4 vo veľkom SUV je absurdnosť, viď GLE 250d). V6/R6 sú fajn, ale V8 je iná liga, nielen výkonom a suverenitou prejavu, ale najmä prejavom, charakterom a kultivovanosťou. Takže ja rozhodne kvitujem, že koncern VW nejde (zatiaľ) cestou silne preplňovaných šesťvalcov á la 50d, ale ponecháva ako jediné V8. Dočasne.
Ale takovou atmosféru má jen SRT a ten začíná na ceně 2.275.000,- Kč, takže tam argumentace výrazně nižší cenou tolik neobstojí.
A s přeplňováním v TRACKHAWKu začíná cena na 3 milionech.
A zkus někomu, kdo chce SQ7, nabídnout GC.
Jo, to asi rozumím co chceš říct... já bych v podobném duchu nekoupil 2.0BITDI vs. 2.0TSI, pokud by mě k tomu nedotlačil fakt velkej nájezd. U víceválcové nafty a tuplem v SUV už takový blok nemám, ale pokud ty jo... pak ok.
Jo, to je celkem trefná kritika toho, kam jsme to v Evropě dopracovali. Mě by se fakt líbilo mít v autě osmiválec a benzín kupovat za půlku, ale věci se holt mají jinak.
No a SQ7 je docela extrém, ukázka toho, co jde. Kdybys takhle postavil nějaké benzínové GCH s 300k a proti tomu Q7 3,0TDI, tak by to tak hloupě nevypadalo.
Ale vůbec ne. Běžná šestiválcová nafta mi smysl dávat může a dává. Bude stát o půl miliónu míň, žrát o dva litry míň a úspora bude i proti tomu benzínu značná. Píšu, že mi nedávají smysl tyhle ultravýkonné high-tech varianty. Chápu dvoulitrovou naftu do auta, jezdíš za pět a půl a prostě to přetrpíš. Ale připlácet na nějaké čtyřturbové varianty statisíce a potom poslouchat o trošku hezčí chrochtání... tomu prostě nerozumím. Benzín je prostě luxusní zboží /luxusnější než nafta/ a když už teda uvažuju takhle, tak by mi naftu nikdo nevnutil...
Základní argumentace byla jednoduchá. Co všechno musíš do dieselu narvat, aby se aspoň trochu vyrovnal primitivnímu atmosférickému benzínu a jak moc to dává ekonomicky smysl.
LPG tam bylo jako alternativa pro ty, kteří trvají na nějakém ekonomickém provozu, což málokdy bývají první kupci silného benzínu, to až ti druzí.
už jsem to psal výše, viz srovnání, na dvoustovce je ten rozdíl 2,5 sekundy
[odkaz]
proti archaickému Jeepu.
Ale obávám se, že nikdo nepochopil, co jsem chtěl říct a vezme si z toho ameriku na plyn.
Zkusím jiné srovnání. Když vybereš pohledného chlapa s ženskými rysy, absolvuješ na něm několik plastik, hormonálních kůr a vymodeluješ mu vagínu, může být výsledek poměrně přitažlivý, ale pořád to bude předělaný chlap. Děkuji pro mě pořád radši ženskou...
Mimochodem: už jsi někoho slyšel říkat: hele, ten benzín zní skoro jako nafta? >:-[] >:-[] >:-[]
Je to dostatečné pemzum respondentů, ale zjednodušeně... ti s naftou to drtí na dálnicích víc, protože to nejde tolik do peněz. Věřím, že kdybys jezdil s tím benzínem stejně rychle, tak by tam nebylo 14, ale třeba 16, 18...
Jinak nic proti úvaze koupit i do SUV benzín, třeba u Tiguana bych favorizoval 2.0TSI... u takhle velkého auta těžko říct. Přesně jak už zaznělo - pokud bych plánoval jezdit rychle po dálnici, tak bych vzal naftu, pokud ne, tak klidně benzín.
A pak konkrétně k SQ7 - na SQ7 jsou výborné ohlasy... podle spousty testů to auto skoro popírá fyzikální zákony a už jsem slyšel i storky o tom, že je problém ho na silnici stíhat s TTRS. Osobně si myslím, že v tomhle nebude Jeep na stejném levelu... a Audi si to holt nechá zaplatit. Ale tahle kategorie není úplně můj šálek kávy, takže se rád nechám poučit...
Mám atmosférický motor s obsahem 6,4 který žere okolo 14 litrů na sto. Jednoduchý, blbuvzdorný americký železo. Mám čtyřlitrový diesel německé provenience. Abych z něho vydoloval podobný výkon, musím ho osadit několika turby. Jedním elektrickým. Proč? Abych dosáhl vyrovnanou výkonovou křivku podobnou té benzínové /což se mi stejně zcela nepodaří, viz měření výše/. Aby se to dalo poslouchat, musím dát do výfuků rezonátory a dovnitř reproduktory. A za to vše se mi motor odvděčí 11 litrovou spotřebou. Abych splnil emise, musím dolívat močovinu. Servisní náklady neřeším. Až se v autě všechno vy.se.re tak to prodám, ne? Ideálně po sto tisících km, protože ve 200 už to nebude chtít nikdo... Propad ceny 2 mil za dva roky, ale s o tři litry nižší spotřebou :yes:
edit, pardon: Porsche je koncern a plochý boxer je motor od Volkswagenu, omlouvám se za dezinfo:)))
jsně, koncern umí :yes:
Koukal jsem na předchozí osmiválcové Touaregy a je tam necelých 11 (10,68) a na všechny benzínové Gran Cherokee přes 300 koní, takže SRT i obyč HEMI a ukazuje mi to 14. Tady už je dostatečné penzum respondentů.
Ano, benzín nepochybně pod velkou zátěží neudrží spotřebu tak moc na uzdě.
A ano, koncern stejně není schopen vyrobit použitelný benzínový motor, takže nafta je logická volba >:D
Přesně tak, čím víc se bude tlačit na pilu, tím více se budou rozevírat pomyslné nůžky mezi spotřebou benzínu a dieselu.
Když porovnám např. rychlejší/delší dálniční jízdu s A6 allroad 3.0 TDI vs Macan GTS, tak je to taky jasně vidět.
S tým sa dá iba súhlasiť a nespochybňujem fakt, že po tomto dízli sa zapráši a že ten V8 benzín sa z bazáru dlho nepohne, riešil som čisto len servisné náklady
Představ si na spritmonitoru třeba nějaký Lotus. Statisticky bude významná část majitelů, kteří s tím budou jezdit na Nordschleife a tak a budou mít průměr třeba 12. Pak si představ třeba i8. Statisticky tam zase bude významná část těch, kteří si vybrali i8 právě proto, že chtějí jezdit za málo a bude tam třeba 6.
Z toho ale nejde odvozovat, že Lotus žere dvakrát víc, pokud by se s ním jezdilo stejně... protože se dvěma různými auty se nejezdí stejně, jejich vlastnosti ovlivňují způsob užívání.
Prostě... já nevěřím, že při srovnatelném výkonu bude při stejném užívání rozdíl mezi benzínem a naftou obecně a mezi SRT a SQ konkrétně pouze 2l, věřím na 4 a při rychlejší jízdě třeba 8.
Spritmonitor je průměr, nic víc, nic míň. Jinde jsem slyšel o tom, že spritmonitor je pro spořílky, kteří úzkostlivě sledují spotřebu a zapisují.
Jen tak mimochodem, nikde jsem nepsal o kupci, který se rozhoduje mezi SQ7 a SRT na LPG. Psal jsem o tom, že konstrukčně desetinásobně složitý motor spotřebovává o dva litry míň a pokud by se přestavěl na LPG, což jde bez větších obtíží, pravděpodobně by byl ještě úspornější a měl i nižší emise. Psal jsem o tom, k čemu je tak složité řešení problému, když to jde značně jednodušeji.
A že nechápu, proč někdo nechá za auto tři mega a potom se "vytěšuje" z toho, jakou to má úžasnou spotřebu /a poslouchá chrochtání - a doufám, že mi někdo nezačne tvrdit, že to nechrochtá/...
Spritmonitor je trošku deformovaný různým užíváním auta. Prostě... kdo chce lítat rychle po Autobahnu, tak si spíš koupí tu naftu... a pak s ní lítá rychle po autobahnu a spotřeba je vyšší. Kdo naopak po autobahnu lítat nepotřebuje, tak si koupí třeba to GC, protože se mu nafta nevyplatí... a pak i ta spotřeba je nižší.
2,5l byl rozdíl mezi Octavií RS v benzínu a v naftě.
Tak skutočnosť, že V10 TDI pred x rokmi nebol spoľahlivý motor ešte automaticky neznamená, že V8 TDI bude rovnako šrot. Snáď si trošku nad touto prízmenou argumentáciou á la Áda a Renault. ;-)
Takže Touareg V10 měl obrovskou hmotnost, podprůměrnou dynamiku a sr.al se jak na běžícím páse a při každé blbosti musel motor ven. A potom se někomu stýská? >:-[]
Tenhle motor potká stejnej osud jako V10 a V12TDI. Ohromný vývojový náklady, pouze jeden dva modely, kam se montoval. Provozní náklady odpovídající poučce, že servis motoru roste od R4 tak, že s každým přidaným válcem roste počet problémů s druhou mocninou. Ale i přes to všecko těch pár lidí, kteří to nekoupí kvůli nálepce na kufru, ale protože ví, budou nadšeni.