Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sbohem, velká nafto! Touareg bude poslední VW s dieselovým osmiválcem

David Bureš
Diskuze (82)
Volkswagen Touareg se vznětovým vidlicovým osmiválcem je zřejmě poslední záchvěv velkoobjemových turbodieselů.

Automobilka Volkswagen na letošním ženevském autosalonu prezentuje hned čtyři premiéry. Zatímco o faceliftovaném Passatu, rychlém SUV T-Roc R i konceptu elektrické buginy ID. Buggy se mluvilo hodně, čtvrtá premiéra proběhla spíše v tichosti. A přitom je Touareg V8 TDI důležitým vozem, podle všeho se jedná o poslední model značky se vznětovým osmiválcem pod kapotou. A dost možná je posledním takovým autem vůbec.

„S největší pravděpodobností je Touareg poslední auto se vznětovým osmiválcem, které kdy uvidíte,“ říká vedoucí Volkswagenu pro prodeje a marketing Jurgen Stackman. Porsche Cayenne v aktuální generaci už vznětový motor nenabídne, značka se turbodieselů zbavuje, stejně tak naftový osmiválec vyškrtlo Bentley z nabídky Bentaygy. Do Audi SQ7 by se ale po pauze způsobené nutnou homologací podle nových emisních pravidel, měl tento motor podle zákulisních zpráv zase vrátit.

Volkswagen i proto věří, že by se osmiválcový Touareg mohl stát sběratelským autem. „Potkal jsem mnoho majitelů Touaregu s V10 TDI, kteří jej nikdy neprodali. A věřím, že to samé bude s Touaregem V8 TDI. Je to auto pro zákazníky, kteří chtějí něco speciálního a oni to dostanou,“ tvrdí Stackman.

„Měli jsme dlouhou debatu, každopádně věříme, že Touareg je prémiové auto. Dát mu V8 je zvláštní čest a já věřím, že to bude od prvního dne v prodeji sběratelské auto,“ myslí si bývalý šéf Seatu, který prodeje Volkswagenu vede od roku 2015.

Vznětový čtyřlitrový osmiválec v Touaregu je přeplňovaný systémem dvou turbodmychadel a elektricky poháněným přídavný kompresorem, díky čemuž poskytuje výkon 310 kW a točivý moment 900 N.m, který je dostupný v širokém pásmu od 1000 do 3250 otáček. Tato síla vozu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 4,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Osmiválcový Touareg se na prvních trzích objeví v květnu 2019. České ceny startují na částce 2.294.900 Kč.

David Bureš
Diskuze (82)

Doporučujeme

13. 3. 2019 19:11
Re: Srovnání nesrovnatelného:)
Je to problém i emoční. Třeba moje manželka, co má Q7, tak ještě netankovala. :-)
Prostě to nesnáší. A libuje si, že z Plzně dojede do Brna a zpět na jednu nádrž, přijede domů, dá mi klíčky a já jí jedu natankovat.
Nebo jezdí do Prahy a já tankuji jednou za pár dnů.
A co se týče mne, nesnáším tankování také (byť musím), prostě mi to smrdí. Takže pokud si mohu vybrat dojezd 500 km nebo 800 km, tak si vyberu ten větší dojezd.
A u sebe jsem to vyřešil tak, že jsem si pořídil EV, které doma napíchnu do nabíječky jako mobil a ráno mám vždy k dispozici "plnou nádrž". A nesmrdí mi ruce.
13. 3. 2019 08:00
Re: Srovnání nesrovnatelného:)
Argument častějšího tankování může použít jen člověk, který na benzínce zastavuje s nevolí a jen za účelem tankování. Jinak nepije, nemočí, nejí a pět minut k natankování plné nádrže mu chybí v denním programu.
U auta s nádrží 55 litrů a spotřebou cca 10 tankuju každých 500-600 km. Takže na tisícikilometrové cestě, které absolvuji tak desetkrát do roka? Musím tankovat dvakrát. V které zemi jsou benzínky tak daleko od sebe, že můžu mít problém?
Avatar - Emel
13. 3. 2019 07:09
Re: Srovnání nesrovnatelného:)
Srt má 94, Sq7 85l... To se dá.
Avatar - Jaros71
13. 3. 2019 00:38
Re: V8 TDI
v roce 2003 mít v dieslu 313k bylo docela dost ;-)
Avatar - Jaros71
13. 3. 2019 00:36
Re: Hm,
Tak zrovna VOLVO není prémie..jen by si na to čínští majitelé rádi hráli ;-)