Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sbohem, velká nafto! Touareg bude poslední VW s dieselovým osmiválcem

David Bureš David Bureš 11. 3. 2019
102
82
Zobrazit náhledy (102)
Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg Volkswagen Touareg
Volkswagen Touareg se vznětovým vidlicovým osmiválcem je zřejmě poslední záchvěv velkoobjemových turbodieselů.

Automobilka Volkswagen na letošním ženevském autosalonu prezentuje hned čtyři premiéry. Zatímco o faceliftovaném Passatu, rychlém SUV T-Roc R i konceptu elektrické buginy ID. Buggy se mluvilo hodně, čtvrtá premiéra proběhla spíše v tichosti. A přitom je Touareg V8 TDI důležitým vozem, podle všeho se jedná o poslední model značky se vznětovým osmiválcem pod kapotou. A dost možná je posledním takovým autem vůbec.

„S největší pravděpodobností je Touareg poslední auto se vznětovým osmiválcem, které kdy uvidíte,“ říká vedoucí Volkswagenu pro prodeje a marketing Jurgen Stackman. Porsche Cayenne v aktuální generaci už vznětový motor nenabídne, značka se turbodieselů zbavuje, stejně tak naftový osmiválec vyškrtlo Bentley z nabídky Bentaygy. Do Audi SQ7 by se ale po pauze způsobené nutnou homologací podle nových emisních pravidel, měl tento motor podle zákulisních zpráv zase vrátit.

Volkswagen i proto věří, že by se osmiválcový Touareg mohl stát sběratelským autem. „Potkal jsem mnoho majitelů Touaregu s V10 TDI, kteří jej nikdy neprodali. A věřím, že to samé bude s Touaregem V8 TDI. Je to auto pro zákazníky, kteří chtějí něco speciálního a oni to dostanou,“ tvrdí Stackman.

„Měli jsme dlouhou debatu, každopádně věříme, že Touareg je prémiové auto. Dát mu V8 je zvláštní čest a já věřím, že to bude od prvního dne v prodeji sběratelské auto,“ myslí si bývalý šéf Seatu, který prodeje Volkswagenu vede od roku 2015.

Vznětový čtyřlitrový osmiválec v Touaregu je přeplňovaný systémem dvou turbodmychadel a elektricky poháněným přídavný kompresorem, díky čemuž poskytuje výkon 310 kW a točivý moment 900 N.m, který je dostupný v širokém pásmu od 1000 do 3250 otáček. Tato síla vozu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 4,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h.

Osmiválcový Touareg se na prvních trzích objeví v květnu 2019. České ceny startují na částce 2.294.900 Kč.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Srovnání nesrovnatelného:)
Flajzi
| 13. 3. 2019
Je to problém i emoční. Třeba moje manželka, co má Q7, tak ještě netankovala. :-)
Prostě to nesnáší. A libuje si, že z Plzně dojede do Brna a zpět na jednu nádrž, přijede domů, dá mi klíčky a já jí jedu natankovat.
Nebo jezdí do Prahy a já tankuji jednou za pár dnů.
A co se týče mne, nesnáším tankování také (byť musím), prostě mi to smrdí. Takže pokud si mohu vybrat dojezd 500 km nebo 800 km, tak si vyberu ten větší dojezd.
A u sebe jsem to vyřešil tak, že jsem si pořídil EV, které doma napíchnu do nabíječky jako mobil a ráno mám vždy k dispozici "plnou nádrž". A nesmrdí mi ruce.
Srovnání nesrovnatelného:)
Mig_35
| 13. 3. 2019
Argument častějšího tankování může použít jen člověk, který na benzínce zastavuje s nevolí a jen za účelem tankování. Jinak nepije, nemočí, nejí a pět minut k natankování plné nádrže mu chybí v denním programu.
U auta s nádrží 55 litrů a spotřebou cca 10 tankuju každých 500-600 km. Takže na tisícikilometrové cestě, které absolvuji tak desetkrát do roka? Musím tankovat dvakrát. V které zemi jsou benzínky tak daleko od sebe, že můžu mít problém?
Avatar - Emel
Srovnání nesrovnatelného:)
Emel
| 13. 3. 2019
Srt má 94, Sq7 85l... To se dá.
Avatar - Jaros71
V8 TDI
Jaros71
| 13. 3. 2019
v roce 2003 mít v dieslu 313k bylo docela dost ;-)
Avatar - Jaros71
Hm,
Jaros71
| 13. 3. 2019
Tak zrovna VOLVO není prémie..jen by si na to čínští majitelé rádi hráli ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku