Sbohem, velká nafto! Touareg bude poslední VW s dieselovým osmiválcem
Automobilka Volkswagen na letošním ženevském autosalonu prezentuje hned čtyři premiéry. Zatímco o faceliftovaném Passatu, rychlém SUV T-Roc R i konceptu elektrické buginy ID. Buggy se mluvilo hodně, čtvrtá premiéra proběhla spíše v tichosti. A přitom je Touareg V8 TDI důležitým vozem, podle všeho se jedná o poslední model značky se vznětovým osmiválcem pod kapotou. A dost možná je posledním takovým autem vůbec.
„S největší pravděpodobností je Touareg poslední auto se vznětovým osmiválcem, které kdy uvidíte,“ říká vedoucí Volkswagenu pro prodeje a marketing Jurgen Stackman. Porsche Cayenne v aktuální generaci už vznětový motor nenabídne, značka se turbodieselů zbavuje, stejně tak naftový osmiválec vyškrtlo Bentley z nabídky Bentaygy. Do Audi SQ7 by se ale po pauze způsobené nutnou homologací podle nových emisních pravidel, měl tento motor podle zákulisních zpráv zase vrátit.
Volkswagen i proto věří, že by se osmiválcový Touareg mohl stát sběratelským autem. „Potkal jsem mnoho majitelů Touaregu s V10 TDI, kteří jej nikdy neprodali. A věřím, že to samé bude s Touaregem V8 TDI. Je to auto pro zákazníky, kteří chtějí něco speciálního a oni to dostanou,“ tvrdí Stackman.
„Měli jsme dlouhou debatu, každopádně věříme, že Touareg je prémiové auto. Dát mu V8 je zvláštní čest a já věřím, že to bude od prvního dne v prodeji sběratelské auto,“ myslí si bývalý šéf Seatu, který prodeje Volkswagenu vede od roku 2015.
Vznětový čtyřlitrový osmiválec v Touaregu je přeplňovaný systémem dvou turbodmychadel a elektricky poháněným přídavný kompresorem, díky čemuž poskytuje výkon 310 kW a točivý moment 900 N.m, který je dostupný v širokém pásmu od 1000 do 3250 otáček. Tato síla vozu umožňuje zrychlit z 0-100 km/h za 4,9 sekundy, maximální rychlost je omezena na 250 km/h.
Osmiválcový Touareg se na prvních trzích objeví v květnu 2019. České ceny startují na částce 2.294.900 Kč.