Nulová šanca. Štyri dôvody:
1. s automatom vedia dosiahnuť o chlp lepšiu spotrebu/emisie a to je kľúčové (čím výkonnejší model, tým vyššia spotreba a teda výraznejšia úspora a menšie pokuty),
2. automat je finančne zaujímavejší (môžu si naúčtovať +2500 eur),
3. pri výkonných motoroch väčšina kupujúcich uprednostňuje automat (my traja to nevytrhneme), takže pre výrobcu nie je zaujímavé homologovať samostatne manuál pre tých pár skalných.
4. konkurencia má len automaty (A35 AMG, S3, Golf R), taký je proste trend.
Pri prvej registrácii, aj pri každom ďalšom prepise (akurát to s každým rokom veku auta klesá, pri novom FRS je to nekresťanských 3900 eur a pri 4-ročnom si zhruba na polovici).
Už si přesně nepamatuji jak to bylo v Austrálii s poplatky při prodeji auta, ale pamatuji si, že se musel obnovovat techničák (roadworthy certificate). To byla také nemalá částka, obzvlášť když bylo nutno nějaké komponenty opravit či vyměnit. (Periodické STK kontroly jako tady se tam neprováděly).
...že 80 % majitelů BMW 1 er jsou hlupáci, co neví, co kupují a ani proč to kupují. No a tím končí jeho výjimečnost a taky pohon zadní nápravy v nižší střední. To mě mrzí.
Tím se snažím taky uchlácholit. Ale asi se dneska už ani chlapi o auta nezajímají, důležitější je přece "konektivita" "apky" a kolik pixelů mobil umí... 8-s
Ja ti nejak neviem s tým prieskumom, príde mi akosi silne účelový a niekomu sa silne hodil do krámu (zaujímala by ma tá vzorka respondentov, počet, zloženie atp.). Už len štatisticky keď mám pri otázke, na ktorú neviem odpoveď na výber dve odpovede, tak štatisticky je najpravdepodobnejší výsledok 50:50. Ak aj pripustím, že drvivá väčšina vodičov 1er sú id.oti, ani tak sa mi výsledok 80:20 proste nezdá. 8-s
Dopatrat se vice info o tom dnes jiz urban legend pruzkumu poradne nejde. Jednou se to prezentovalo jako pruzkum jedineho dealera v jedinem meste kdesy v USA, jindy jako velky pruzkum v USA. Jednou to byl pruzkum mezi majitely, jindy mezi "zajemci". Jednou znela otazka neco jako "vite ze ma vas vuz pohon zadni napravy" a odpoved "ne" byla automaticky prezentovana jako ze 80% majitelu 1er si mysli, ze ma predokolku, jindy zase slo volit "myslite si ze mate RWD vs. mate FWD"...
Beru tenhle vysledek hodne s rezervou, neb se poradne neda dopatrat kdo zkoumal, co zkoumal, na kom to zkoumal a jak.
Kazdopadne kazda rozumna automobilka dela sber dat a zjistuje na cem zakaznikum zalezi, proc si vybrali jejich model resp. s cim jsou nebo nejsou spokojeni jejich zakaznici. A pokud se to udela serioznem (nevidim duvod proc by automobilka samotna chtela hlat sama sobe, je v jejim zajmu to udelat seriozne), pak bych se vysledku ala "na RWD u 1er zalezi titernemu procentu skutecnych kupujicich" vubec nedivil. Opak jsou jen vykriky "pravovernych" co si nechteji pripustit realitu: na pohonu v malem poskakovadle do mesta / prvnim aute pro dcery, syny, manzelky atd. vazne vetsine nesejde (resp. bych se nedivil preferovani spise "bezpecnejsiho" FWD).
Veď to píšem, ten prieskum mohol byť robený všelijako a určite je rozdiel, či sa pýtali majiteľov, alebo len záujemcov, ako bola postavená otázka, kde a kedy sa to realizovalo...
Inak vcelku verím, že mnohým záujemcom je pomerne jedno, akú majú poháňanú nápravu, RWD ako benefit nevnímajú. Neverím ale, že 80% majiteľov netuší, že majú zadokolku, to je nonsens. Presne ako píšeš ten prieskum má status urban legend, o ktorej každý počul, ale nikto nevidel. Preto by som rád videl tú štatistiku bližšie, kto ju robil, aká bola vlastne otázka, či a aké boli možnosti odpovede, aká vzorka respondentov atď.
A aby som pridal svoju trošku do mlyna, tiež mi v zásade nevadí, že 1er končí s RWD platformou, aj tak by som výkonnú verziu kúpil s xDrive. To už mi oveľa viac vadí obmedzovanie manuálov a čiastočne aj downsizing.
Mně je z těch nových modelů smutno. Od malička jsem měl pokojíček vylepenej bavorákama. A až nastal čas, tak jsem si koupil své první auto. Novou trojku e91. A bylo super. Oproti Škodovkám, Peugeotům či Renaultům, se kterými jsem jezdil v práci, úplně jinej level. A protože mám dvě děti, tak další volba bylo docela praktické f34. Když jsem si ho objednával, tak mi u dealera řekli, že jsem jediný, kdo si u nich kdy objednal zadokolku s manuálem.
E91 byla parádní motokára. Naopak f34 má skutečně horší jízdní vlastnosti než bývalá e91 touring. Exkluzivita malé jedničky s pohonem na zadek je pryč. Objevují se obludky jako 2 gran tourer. X1 má motor napříč a půlka z nich má pohon jen na předek.
Prostě ze značky, ze které jsem uchcávál, se stává něco beztvarého a průměrného. A za to už si asi připlácet nechci ....
Kecy v kleci, F31 má lepší jízdní vlastnosti než E91, G20 je podle těch, co už jeli, zase o kousek lepší, aktuální generace 5er nebo 7er jsou ve svých třídách jízdně nejlepší. Jinými slovy, nezměnilo se nic, za jízdní vlastnosti bmw stojí za to si připlatit. Změnilo se to, že modelové portfolio je oproti době před patnácti lety trojnásobné. Jouda si pak koupí crossover a kňučí, že to nejezdí jako kupé (modelový příklad). A co se 1er týká, bylo to výjimečné auto, ale dvě generace ukázaly, že její exkluzivita daná pohonem zadních kol nepřináší automobilce žádný benefit, přechod na předokolku je logickým krokem, jiná věc je, jestli mělo bmw do kompaktní třídy vůbec chodit, jenže to je spíše na otázku k mercedesu nebo audi, bmw následovalo konkurenci.
Tak nechcem nejak spochybňovať Tvoje skúsenosti, ale podľa mňa porovnávaš neporovnateľné. Na jednej strane E91, trojkový sedan, čo vždy bolo esenciou toho, čo tvorí image BMW, na druhej strane rodinný nafúknutý liftback Gran Tourismo, ktoré bolo jasnou snahou BMW ponúknuť zákazníkom v strednej triede to, čo im malá a kompaktná trojka nemohla ponúknuť, teda priestor, praktickosť a pohodlie. Napr. aj také detaily, ako vyšší profil pneu a väčší priemer kolies 3GT (225/50 R18) oproti 3er (225/45 R18) potvrdzujú zameranie viac na komfort a menej na agilitu a ostrosť. A na základe tohto porovnávania neporovnateľného prídeš logicky k nesprávnym záverom. Porovnaj E91 s F31 a dospeješ k záveru, že F30 (najmä po facelifte) jazdí zase lepšie, ako E90. A prvé testy G20 potvrdzujú opäť posun z hľadiska jazdných vlastností a závery sú opäť jednoznačné v tom, že 3er je najlepšie jazdiacim autom v triede.
To je žiaľ pravda. Nová M340i má mať dynamiku aktuálnej M3, teda by sa v pohode uplatnila aj na okruhu, ale žiaľ povinne je automat aj xdrive, čo na zábavu na okruhu nie je to pravé. Jediný RWD s manuálom je model 330i a pri všetkej úcte štvorvalec s 260k nie je pre športový sedan strednej triedy nič extra.
Zase som sa nedozvedel nič nové. Fakt, že 1er bude predokolka na (upravenej) platforme UKL s motormi vpredu naprieč a teda max. štvorvalcami, je už roky známy. A že topverzia bude mať 2,0T s pohonom AWD tiež nie je nič nové. Inak pri topmodeli myslím môžme takmer s istotou povedať, že bude mať identický motor ako model X2 M35i, teda 2,0T s 225 kW a 450 Nm (takže môžme byť konkrétnejší než "okolo 221 kW"). Tie autá sú si veľmi technicky príbuzné, takže nevidím dôvod, aby pre 1er vyvíjali odlišný motor. Preto si tiež myslím, že motor nebude mať označenie 30i, ale 35i, teda M135i (analogicky ako v X2).
Inak keď už sme pri budúcich bavorákoch, tu sú aktuálne informácie o novej M3:
- bude ako RWD, tak aj xDrive,
- stále bude aj manuál, samozrejme aj automat,
- tri výkonové verzie: 331 kW, 354 a 373 kW (posledná je Competition),
- disky 18" vpredu/19" vzadu (pre COmpetition 19/20"),
- M samosvor a adaptívne pruženie štandard,
- na trh príde v druhej polovici 2020.
Zebychom si pri uterku zabycharili :-)
Je to, M3 s xDrive + manual (pokud by se takova verze nabizela, coz si nemyslim), neco co by te eventualne zajimalo / lakalo, jako logicky kvalitativni posun proti tomu co sedlas dnes? (neptam se na tve ekonomicke pomery, neptam se na realnost nakupu konkretne v tvem pripade, jen zda by to bylo neco co te ideove zaujima, treba narozdil od stavajici M3 dostupne jen jako RWD).
Je to presne to, čo BY som bral ako ďalší krok vpred. M3 s xDrive a manuálom, to je u mňa dokonalá kombinácia. Keď budem veľký, pekný a bohatý... >:D
Ale back to reality, ako píšeš, takáto kombinácia iste nebude (zrejme bude RWD+manuál a xDrive+automat, možno ešte RWD+ automat, ale xdrive a manuál na 99% nie).
Řekl bych klidně, že nebude na 100%, z hlediska způsobů využívání M3 dává taková kombinace nejmenší smysl, s manuálem je pro ty, co chtějí občas na okruh, a tam je awd zbytečné, jako střela do běžného provozu je M3 s awd logickou volbou, jenže stejně tak i automat v dnešním provozu, prostě vás, co chcete trápit denně levé lýtko bez odměny nějakého smysluplného svezení se, je už málo. :-);-)
Kdybys četl mé příspěvky pořádně, tak by sis pamatoval, že Yaris má obuté zimáky, které jsou v prosinci na Vysočině potřeba.......takže pořád vy...... ;-)
Tak, pokud ti jízda v kolonách, poskakování v městských zácpách (obraz dnešního provozu) s manuálem způsobuje orgasmus, pak jsi sadomasochista. Ale proti gustu... >:D
Mluvíme-li o M3, pak vzít ji s manuálem, musel bych mít jednoznačný záměr brát to auto na okruhy kdy to jen jde, vstávat v neděli ve 3 ráno a brousit prázdné okresky, prostě hlavním plánem využití toho auta by musela být zábava, kdy, souhlasím, jedině manuální převodovka umožní dokonalý řidičský zážitek. V klasickém daily caru je to naopak jen otravné. ;-)
Jestli ještě nevíš, tak na poskakování po městě a okoli (a někdy i dál... ;-) ) mám Yarise s CVT a tak jsem v pohodě. S M140i manuálem jedu enom když su nadržený......... >:D
Tak potom líp čti, než budeš reagovat, protože ten svůj "orgasmus" jsi předvedl jako reakci na mou větu:
...jako střela do běžného provozu je M3 s awd logickou volbou, jenže stejně tak i automat v dnešním provozu, prostě vás, co chcete trápit denně levé lýtko bez odměny nějakého smysluplného svezení se, je už málo. ;-)