Srovnávací testy
Vlastně mě výsledek tohoto testu vůbec nepřekvapuje od této redakce. Ale hlava mi to fakt nebere.
Jasně, chtějí zas vychválit novou škodovku ve sportovním provedení RS , tak co ji dáme za soupeře aby vyhrála,si řeknou? No, tak asi vetší a těžší SUV v ne-sportovní upravě a jediným a hlavním kriteriem bude dynamika a sportovní chování... to bude fér,ne >😒] >😁
Tak proti ní postaví Edge v luxusní výbavě který je větší, prostornější, tišší, komfortnější, kvalitnější interiér, a má mnohem lepší výbavu za kterou by si kodiaq RS musel připlácet nebo některé věci ani mít nemůže. Takže je vlastně ve všem lepší, ale je prostě pomalejší ... takže prohrává >😁 >😁 a neřešte že není ve sportovní upravě a je těžší >😁 >😁 To mě poser >😁
Jasně, chtějí zas vychválit novou škodovku ve sportovním provedení RS , tak co ji dáme za soupeře aby vyhrála,si řeknou? No, tak asi vetší a těžší SUV v ne-sportovní upravě a jediným a hlavním kriteriem bude dynamika a sportovní chování... to bude fér,ne >😒] >😁
Tak proti ní postaví Edge v luxusní výbavě který je větší, prostornější, tišší, komfortnější, kvalitnější interiér, a má mnohem lepší výbavu za kterou by si kodiaq RS musel připlácet nebo některé věci ani mít nemůže. Takže je vlastně ve všem lepší, ale je prostě pomalejší ... takže prohrává >😁 >😁 a neřešte že není ve sportovní upravě a je těžší >😁 >😁 To mě poser >😁
Nechtěl bych do bodování nějak extra zabrušovat, ale na první pohled vidím, že Kodiaq dostal k dobru půl bodu za rozměry kufru. Přitom podle měření je jeho zavazadelník o 20 cm (ano, 20 cm) mělčí než u Fordu, který udává myslím 602 litrů. Škoda u RS jen 520. Zajímavá je i plichta v prostornosti, Ford je přitom vzadu o 10 cm širší. Možná je ale ve Škodovce subjektivně více místa 😉 Sice vzadu nemáte kam dát hlavu, ale to je detail, stačí ji nějak "podsunout".
Jen blázen si mohl myslet že tento test vyhraje Ford.Páni redaktoři jsou poplatný Škodovce.Když si vzpomenu jak vychvalovali HTP a co to bylo za "kvalitní"motory tak se jen směji.Citigo další propadák.Na silnici krom okolo M.Boleslavi ji neuvidíte,ale podle redaktorů to byl vrchol techniky.
Keby Kardiaq nebol taky odporny... fakt sa mi nelubi je to obluda a to i vestovanej frajerskej farbe a paketu... Karel ma sice ukamenuje, ale Edge je sice tiez obluda, no nesnazi sa tak krcovito hrat ma emocie kt nema v genoch...
Tak som dočítal a... nie som prekvapený, test SM so Škodou je stávka na istotu. >😒]
Asi je zbytočné po x-tý krát rozoberať divnú metodiku bodovania, ale nedá mi nespomenúť aspoň 2 veci😒br /> Dynamika: rozdiel je v prospech Kodiaqu, ktorý je dynamickejší, OK. Ale naozaj je rozdiel zrýchlenia 7,4s vs 8,7s na stovku tak dramatický, aby Kodiaq dostal jednotku a Edge až 2,5? Najmä keď v pružnosti už také rozdiely nie sú (4,1s vs 4,8s atď).
Priestor: Edge je minimálne o pol triedy väčším autom (vo všetkch smeroch: dĺžka, šírka, výška, rázvor), čo sa výrazne prejavuje vo vnútornom priestore. Na šíru podľa testu kodiaq vpředu na edge ztrácí 4 cm, vzadu pak plných 10 cm. 10 cm je rozdiel dvoch tried, to je dramatický rozdiel. No a bodovo dali Kodiaqu len o 0,5 b horšiu známku.
Proste zvláštne hodnotenie.
Asi je zbytočné po x-tý krát rozoberať divnú metodiku bodovania, ale nedá mi nespomenúť aspoň 2 veci😒br /> Dynamika: rozdiel je v prospech Kodiaqu, ktorý je dynamickejší, OK. Ale naozaj je rozdiel zrýchlenia 7,4s vs 8,7s na stovku tak dramatický, aby Kodiaq dostal jednotku a Edge až 2,5? Najmä keď v pružnosti už také rozdiely nie sú (4,1s vs 4,8s atď).
Priestor: Edge je minimálne o pol triedy väčším autom (vo všetkch smeroch: dĺžka, šírka, výška, rázvor), čo sa výrazne prejavuje vo vnútornom priestore. Na šíru podľa testu kodiaq vpředu na edge ztrácí 4 cm, vzadu pak plných 10 cm. 10 cm je rozdiel dvoch tried, to je dramatický rozdiel. No a bodovo dali Kodiaqu len o 0,5 b horšiu známku.
Proste zvláštne hodnotenie.
Tak myslím, že test je nastaven správně, měří hlavně dynamiku a sportovnost, protože Kodiaq je RS, což o dost těžší EDGE nedá, to je spíš dálniční křižník. Kdyby ale byl cíl testu na pohodlnné dálkové testování, tak by to mohlo být třeba i opačně 😉
Když to přeženu, ještě drtivějším rozdílem by Kodiaq vyhrál třeba nad nějaký Offroadem, protože je Offroad ještě pomalejší >😒]
Když to přeženu, ještě drtivějším rozdílem by Kodiaq vyhrál třeba nad nějaký Offroadem, protože je Offroad ještě pomalejší >😒]
Třeba jo 😄 ale to se poněkud změní kriteria hodnocení a z porovnání dvou sportovních modelů vyjde opět vítězně Skoda, např. díky většímu kufru nebo více místa na zadních sedačkách >😁 >😁 >😁 což v tu chvíli bude pro sportovní jízdu přece důležité >😁
No ale nepamätám si, že by v porovnávačkách Škody akcentovali dynamiku, vždy sa naopak zdôrazňujú typické klady Škody, ako je priestor pre pasažierov a batožinu. A keď tu poráža Ford Škodu jej vlastnými zbraňami (podstatne viac miesta v interiéri, hlavne na šírku, dokonca Edge má väčší kufor, lepšie prístupný, a pritom na rozdiel od Kodiaqu má aj rezervu), tak to zrazu v hodnotení tak dôležité nie je (hodnotenie priestrannosti je 1,5 b u každého auta!!!) a akcentuje sa dynamika. 8-s
Kdybych si musel z těchto dvou aut vybrat SUV, tak asi radši Kodiaq, protože EDGE mi příjde spíše jako nějaký přerostlý Crossover, jak jinak je to auto pohodlnné a i dobře zpracované (což tedy koukám, že v dílenském zpracování dostal více bodů, než Škodovka) a to čistě jen, protože Kodiaq je alespoň zvýšený a vypadá jako Jeep >😁
Pro potřeby SUV bych si radši vzal mimo tyto dva nějakou hodně vybavenou Kugu >😁
Zajímal by mne ale motor Ecoblue a převodovka? Jedná se tedy o nový agregát s HDM ? Celkem obdivuji naměřené hodnoty spotřeby, protože takto jezdím s o dost lehčím Mondeem a jednoturbovým TDCi. V max je taky totožná, jako u Mondea s tímto motorem >😁
Pro potřeby SUV bych si radši vzal mimo tyto dva nějakou hodně vybavenou Kugu >😁
Zajímal by mne ale motor Ecoblue a převodovka? Jedná se tedy o nový agregát s HDM ? Celkem obdivuji naměřené hodnoty spotřeby, protože takto jezdím s o dost lehčím Mondeem a jednoturbovým TDCi. V max je taky totožná, jako u Mondea s tímto motorem >😁
Ještě, že tam není RAM1500. Projel by to na celé čáře, že váží 3 tuny, neudělá stovku pod 10, špatně se s ním parkuje v centru Českého Krumlova.
Jako clickbait dobré, jako srovnávací test dost mizerné ;-\
Jako clickbait dobré, jako srovnávací test dost mizerné ;-\
Kdy už tahle pokřivená metodika zmizí? Mě je buřt, jestli to zrychlení dosáhne automatická převodovka podřazením nebo na stejný převodový stupeň, mohlo by mě to zajímat u manuálu, tam jde o to, jestli je potřeba podřadit nebo to motor pobere, u automatu mě zajímá jenom výsledek...
Edge je opravdový kus auta. Kodiak je oproti Edge jen takový pozvednutý kombík... 😉 [odkaz]
Já tedy taky nechápu, proč se neměří prostý kickdown z té rychlosti a musí se to měřit na jeden převodový stupeň, to vlastně o reálné dynamice nic neříká.
Když jsem dělali naše amatérské testy na letišti my, tak jsme dali volnost, prostě 50-100, automat si to pobere sám, některé manuály taky musely řadit. Tohle je dle mne reálnější situace, která mne zajímá více, než jak mi to pobere trojka... když třeba vyjíždím z města a chci akcelerovat, nebo najíždím na dálnici...
Když jsem dělali naše amatérské testy na letišti my, tak jsme dali volnost, prostě 50-100, automat si to pobere sám, některé manuály taky musely řadit. Tohle je dle mne reálnější situace, která mne zajímá více, než jak mi to pobere trojka... když třeba vyjíždím z města a chci akcelerovat, nebo najíždím na dálnici...
Vždyť říkám, že teste je nastaven "správně" >😁 Porovnává se sportovní verze s nesportovní, tak to by bylo, aby díky sportovnosti a dynamice ta sportovní verze nevyhrála! >😁
Edge je auto naprosto mimo evropský vkus. Interiér Edge je prostě ... amerika (v tom špatném slova smyslu).
Tady není o čem přemýšlet. Kodiaq je mnohem dále.
Tady není o čem přemýšlet. Kodiaq je mnohem dále.
Kdo bude chtít opravdu sportovní SUV této kategorie, bude si muset počkat na Tucson verze N. Tam je jistota že to tak bude a ne tihle pseudo-sportovci. :-! Ač zcela jistě dobrá auta....
"Přebytečný prostor napříč" - tak to si zapamatuju. Jeden z tvých dalších adeptů na zlatý ventilek. Seděls někdy třeba v Touaregu?
Jinak šířka v ramenou v Edge vzadu - pokud to změřili a napsali správně, je o 1cm větší, než v Kodiaqu. Přímo gargantuovské plýtvání prostorem.
Jinak šířka v ramenou v Edge vzadu - pokud to změřili a napsali správně, je o 1cm větší, než v Kodiaqu. Přímo gargantuovské plýtvání prostorem.
To jsou pitomosti, většina aut má silnější a slabší stránky, Edge je prostě jen jiný, v něčem lepší a v něčem horší.
Jistě, tady se honoruje auto, které ještě není...to jsou ještě větší kecy v kleci než píše bludařův týdeník SM. :-!
To ani sám nemyslíš vážně 😉
Když se podíváš na zahraniční periodika, tak to mají podobně, třeba AMuS... kdo si kupuje časopis, dostává něco navíc.
Když se podíváš na zahraniční periodika, tak to mají podobně, třeba AMuS... kdo si kupuje časopis, dostává něco navíc.
Od těch dob co šéfuje pan Pechr a ne Běhal, tak SM občas čtu 😄 Mohu dávno potvrdit, že texty jsou pro internet kráceny běžně. Asi papír je papír
Kodiaq - profil pneu 45 je pro SUV hnus a masakr :no: Chce to profil 60 - 70 a atečka , jinak to není SUV ale buzííík >😁
Kodiaq - profil pneu 45 je pro SUV hnus a masakr :no: Chce to profil 60 - 70 a atečka , jinak to není SUV ale buzííík >😁
Tak nehodnoť iných (podľa seba?), mnohí tu majú technické vzdelanie a veciam rozumejú, rozhodne viac, ako niektorí redaktori (absolventi masmediálnej komunikácie či podobných škôl). Skôr by som povedal, že redakcia nejde do týchto technickejších aspektov (až na jedného redaktora), aby sa sami nezamotali do vecí, v ktorých nie sú doma. Ja by som si rád pozrel grafy, priebehy kriviek krútiaku a pod., ale už som sa dávno zmieril s tým, že toho sa v testoch nedočkám.
Ještě jsem s RS nejel (to se brzy změní) ale musí říct, že zrovna tenhle test docela pěkně popisuje plusy a minusy a přesně vystiženo, proč jednou neuznat, že je K RS lepší 😄
proč jednou neuznat, že Kodiaq může vyhrát? Ford je větší a pohodlnější, Kodiaq je o dost rychlejší (sametový hydroměnič fakt bere na dnešní dobu hafo výkonu, na druhé straně je to jeden z nejhladších automatů) a na okresce je obratnější. Mě jako petrolheadovi to sedí a dává smysl. 😉
Ja vim proc sem uz nechodim tyhle testy k zbliti me fakt nechybi skodovka proste prohrat nemu... Nejvetsi zapich je vyhodu u skodovky v ktery se sedi niz .. Jasny kupuju si 5ti metrovy suv abych v tom sedel nizko >😁 aneb ono se vsechno co v tom aute je na*** da lehce obratit ve vyhodu ... Edge je kus auta ve kterym se nemusi chlap stydet ...kodiaq je hnusna nacanca mrtka z koncernu pro ovce
Edge je koráb, pusobí mnohem masivnejsim dojmem, nejel jsem tím, mám jen statickou zkušenost, ale verim, ze si v tom clovek bude pripadat jako král silnice i v rámci povolených rychlostí, uzivat si pohodu na palube. A na tom hejskovi, co se mu bude lepit na nárazník v Kodiaku, aby mu ukázal, že on má pod kapotou TDI, se jen dobre pobaví a nechá ho jet.
kazdy uz si musi vybrat, co je jeho srdci blizsi
kazdy uz si musi vybrat, co je jeho srdci blizsi
To už tu přece bylo:
[odkaz]
Vy se moc fixujete na tu zkratku RS, Kodiaq RS přece není žádný okruhový brus, je to normální velké naftové SUV s automatem, až sedmimístné... s pár blbinkama navíc.
Edge a Kodiaq jsou relativně dobří soupeři - mají srovnatelný motor, srovnatelný prostor... jen na to jde každý trošku jinak.
[odkaz]
Vy se moc fixujete na tu zkratku RS, Kodiaq RS přece není žádný okruhový brus, je to normální velké naftové SUV s automatem, až sedmimístné... s pár blbinkama navíc.
Edge a Kodiaq jsou relativně dobří soupeři - mají srovnatelný motor, srovnatelný prostor... jen na to jde každý trošku jinak.
To neni o vnimani, jen ty co zvažoval psani testu předhaniš sam sebe v napsani co největši chu.joviny ty dementni inforanmente. :-!
Zapomněl si na: . V 180 km/h je již rozdíl ve prospěch škodovky naprosto drtivý: 43,2 vs. 25,8 s ...To je drtivý rozdíl stejně výkonných aut 😄.
Ford je sice výrazně větší auto, ale Škodovka umí velmi dobře pracuje s vnitřním prostorem, takže u vnitř oproti vnějšku tolik neztrácí.
Ford je sice výrazně větší auto, ale Škodovka umí velmi dobře pracuje s vnitřním prostorem, takže u vnitř oproti vnějšku tolik neztrácí.
U pneumatik možná, ale jinak je to naopak naprosto super. Třeba pro statistiky. Jen pro příklad vedle v diskusi zmíněná Mazda2 navýšila u nás v roce 2018 prodeje o 100%. O tom si její třídní konkurenti mohou nechat zdát. Dokud neřekneš, že to bylo ze 7 ks měsíčně na 14, vypadá to skvěle, no ne ? >😒]
Mnohem dale? V cem? Mensi, min pohodlnej, pro cloveka co nema schadebrejle o vesmir min atraktivni auto nizsi tridy. Neblazni
Pro mě stejná katastrofa s tím, že volant a sedačky jsou u Fordu mnohem lepší. Problém je ve středové konzoli. 😉
problem pre vignal akurat vidim v tom ze za 1,5 melona sa da kupit uz napriklad touareg a ten je voci edge o vesmir dalej snad vo vsetkom ...
ono edge je v eu celkovo kusovka
ono edge je v eu celkovo kusovka
Mne je hlavne divné, že Hyundai urobí N verziu tohto Tucsona, ktorý je už za polovicou svojho generačného života. Jedine, že by ten nasledujúci nebol podvozkovo veľmi odlišný.
Já myslím, že Kodiaqu hodně pomáhají černé doplňky, v kombinaci s červenou to na fotkách funguje, stejně dobře umí vypadat i Superb sportline v této kombinaci 😉
Já souhlasím, že Cupra nebo Tucson N budou asi "sportovnější", ale nejsou "této kategorie", to jsou auta o třídu níž. Jsem teda zvědavý, jestli Hyundai dokáže něco udělat s tragickým řízením standardního Tucsonu, nebo tam jen nacpe silnější motor a přitvrdí podvozek.
Nakolik dává lidem smysl "opravdu sportovní SUV" taky nevím, mně osobně to spojení moc smysl nedává, obzvlášť v téhle kategorii (až) sedmimístných SUV s mainstreamovou technikou. Ještě tak nějaký Juke Nismo je zajímavý nesmysl, ale nesmysl je to furt.
Nakolik dává lidem smysl "opravdu sportovní SUV" taky nevím, mně osobně to spojení moc smysl nedává, obzvlášť v téhle kategorii (až) sedmimístných SUV s mainstreamovou technikou. Ještě tak nějaký Juke Nismo je zajímavý nesmysl, ale nesmysl je to furt.
Proč se vlastně začala pružnost měřit? Aby se s ní nějak popsalo, jak se auto chová, když ho nedržím pod krkem... jestli je schopné nějaké dynamiky i v nižších otáčkách.
Jinak přece i s tím manuálem pokud pojedu pilu tak nepojedu osmdesát na čtyřku, ale na trojku... pokud se třeba chystám předjíždět náklaďák nebo tak.
Že je CVT schopné držet při akceleraci motor na redline je hezké, ale to má i svá akustická negativa 😉 ... které by řešila větší pružnost motoru.
Jinak přece i s tím manuálem pokud pojedu pilu tak nepojedu osmdesát na čtyřku, ale na trojku... pokud se třeba chystám předjíždět náklaďák nebo tak.
Že je CVT schopné držet při akceleraci motor na redline je hezké, ale to má i svá akustická negativa 😉 ... které by řešila větší pružnost motoru.
No protože pružnost je definovaná tím, že se řadit nesmí. 80-120 na libovolný kvalt je prostě zrychlení, ne pružnost. Ale je to slovíčkaření.
Je fakt, že je ještě rozdíl, jestli 80-120 měřím už s podřazeným kvaltem a nohou na plynu, nebo jestli to měřím tak, že prostě jedu konstantních 80 a dupnu na plyn a auto nechť dělá co umí (asi teda s automatem v eSku nebo nastaveném dynamickém režimu). Ta druhá varianta se tak obvykle neměří... ale mohla by. Podle mě to formálně není pružnost.
Je fakt, že je ještě rozdíl, jestli 80-120 měřím už s podřazeným kvaltem a nohou na plynu, nebo jestli to měřím tak, že prostě jedu konstantních 80 a dupnu na plyn a auto nechť dělá co umí (asi teda s automatem v eSku nebo nastaveném dynamickém režimu). Ta druhá varianta se tak obvykle neměří... ale mohla by. Podle mě to formálně není pružnost.
To je vždy diskutabilné. Ak budeš automaty hodnotiť pri zrýchlení povedzme do 60 na 100 na štvorke, tak bude hodne záležať na tom, či je to 6, 7, 8 alebo 9-stupňový automat, pri jednom bude mať 4ka na začiatku 1800 otáčok a pri druhom 2500 a to sa výrazne prejaví na výsledku; proste to porovnanie nikdy nebude fér.
Manuály sa tak nelíšia, tam je to prevažne 6st (len najslabšie modely 5st.) a oveľa lepšie porovnateľné.
Manuály sa tak nelíšia, tam je to prevažne 6st (len najslabšie modely 5st.) a oveľa lepšie porovnateľné.
Ram, Escalade, LC200 by zde bylo hazeni perel svi nim. Nech hendikepovane at si se svymi dvoulitry tleskaji.
Ten virtualni přehled tu předvadiš ty a to ve stylu, ktery raději ani nebudu pojmenovavat. "Tester" za korunu drahy.
ty, jako petrolhead, jak sám uvádíš, bys neměl pokukovat po koncernovým TDI. Pak se z tebe rázem stane dieselhead >😁
Na poměry SUV je opravdu živý i ve vyšších rychlostech. (což možná zase na druhé straně asi není v tomto segmentu aut konstruktéry moc žádané).
prezentuje jenom tu okecávací, povrchní a méně zajímavou část testu a vynechává podstatu, grafy s podrobnými hodnotami z válcové zkušebny, srovnávací tabulku zrychlení motorů 110kW vs 140 kW vs 176 kW a další hromadu podrobných popisů (třeba detailní popis použitých aut. převodovek), které jsou v článcích SM?
ja ano ale mam pocit ze ty nie. V kodiaqu som sedel a vsetko mi prislo v pohode. Fajne auto. Potom soms i sadol do edge a ubi ma za to ale mal som naozaj pocit, ze sedim v drahsom aute. O pocite z jazdy ani nevravim, na edge kodiaq proste nema, v edge mam pocti ze som v luxusnejsom a vacsom aute. Pohodlnejsie tichsie, vykonovo mi to prislo porovnatelne. Keby som vyberal, som jeden z mala asi co by vybral edge, kodiaq mi proste pride lacnejsi nielen v cenniku ale aj na dojem.
I na novou X5? Na 5 a 7 me nabizel 25% a o X5 naopak tvrdil, ze jak je to novy, tak nemuze.. hm asi trochu kecal.
Vím že je ST sportovní verze, ale je to jen obycejny Edge, jen udelany tuning polepama. Zadna uprava prevodovky ani motoru, ani odlehcene, ani snizene, prostě nic 😉
takze RS Kodiaq je vetsi auto nez EDGE? RS neni sport. Takze vsichni co jezdi zavody s RS tak jezdi s obyc autem. Ty klone kone, nenadavej nejsem tvuj kretensskej fotr,
Napsal jsem ze maj srovnavat ST a ne VIGNALE je těžší o sve prave luxusnejsi veci.Svezl jsem se obema verzema jeste s motorem 154kw, novým jsem se zatim nejel. ST je sportovni verze kdyz uz se do toho chces poustet.
Dopadlo by to úplně stejně, protože sportovní verze v podání Fordu je technicky úplně shodná s tou luxusní, má stejné zrychlení, stejnou maximálku, stejné brzdy, stejná kola, světlou výšku, stejné převody...
neplet si mensi a sportovni, s tim si muzes ploect tak akorat sveho sulina. RS ma skoda jako sportovni verzi a ne bezny auto. A jestli jsou ty pismena jen na paradu, tak si kup kolobezku a dej si na ni RS a staci ti to.
Máš recht, Mirečku. Ty si myslíš, že RS znamená menší auto, a se mnou je škoda diskutovat. :yes:
a ja si myslel ze kdyz je tam RS tak je to jine auto a sportovni a ono nic, jen pismena co zlepsi jizdu.zbytecne s tebou diskutovat.
Jéžiši kriste jaký tuning polepy? Úplně stejný motor má standardní Tiguan, Passat, převodovka je úplně stejná, jako u nejslabšího naftového Kodiaqu. Jediná úprava - o fous větší kotouče. Stejný to bude s Edgem v ST-line.
"Odlehčené, menší auto, pozvednutý Superb" - škoda komentovat.
"Odlehčené, menší auto, pozvednutý Superb" - škoda komentovat.
takze obycejny kodiaq jen udelany tuning polepama? tak jak to dela mnoho cechu? zadna uprava prevodovky ani motoru? odlehcene, mensi auto? me se teda rso nelibi je to jen pozvednuty superb. tys asi padl na znak, doufam ze z jahody a byla to rana.
Upravené do sportovní verze? Odkud jsi spadl? Mají stejně výkonné motory, a tím veškerá sportovnost končí.
Srovnavat upravene auto do sportovni verze s luxusnim autem to dalo asi hodne zabrat. Proc se nesrovnala verze ST misto VIGNALE? To by asi RS nedopadlo podle predstav. Kdo kupuje luxusnejsi verzi, tak na zavody to nema. Chce si uzivat jizdu. Kdyz si chci zablbnout zajezdit sportovne tak si koupim mustanga kolem 1,1m a RS si muze trhnout za ty prachy.
No ne, tak body jsou prostě za dynamiku, to je v pořádku. Spíš je otázka, proč nejsou nějaké body navíc v kategorii prostornost...
Má nový dieselový 6-válec 3-litr ale hodnoty neznám, bylo by to počítáno jako plus pro RAM nebo plus pero Fkodu? >😒] >😒] >😒]
protože je škoda menší, je taky výrazně lehčí, není se co divit lepší pružnosti
toto mělo být zohledněno a nebylo, samozřejmě
ale plán je splněn, soudruzi, a to je to hlavní
toto mělo být zohledněno a nebylo, samozřejmě
ale plán je splněn, soudruzi, a to je to hlavní
Presne tak to vidím. Edge je proste iný level, aj keď interiéru by asi bolo čo vytknúť. Z koncernových Kodiakov sa dá pozerať len na Tarraco, pravdaže vo vhodnej farebnej kombinácii. Nie som kupec tohto segmentu, ale za mňa jednoducho Edge.
Neboj s orientaci to nema nic společneho, ale jinak plati takova klasika, kdy po požiti alkoholu, se i ošklive stvořeni měni v pohledne.
To je samozřejmě plná pravda, ale bral jsem to tak, že šířka gumy je víceméně daná velikostí auta. Například C segment s běžnou motorizací většinou 195 nebo 205. Což není takový rozdíl a není co řešit, beru tedy téměř jako konstantu. A měním jen velikost profilu na úkor průměru disku a naopak, aby obvod byl +-stejný.
woody: současná Mazda 2 je frajerské auto :-! bohužel se líbívají větší kousky.
woody: současná Mazda 2 je frajerské auto :-! bohužel se líbívají větší kousky.
No srovnávat s Otlanderem... Outlander je podle mě nejslabší ve třídě co se interiéru týká. Nic horšího neznám.
Je to velkolepe vyhlaseni, ale jak se u nas na stredni morave rika, never ever say never ever 😉
Neboj, moje soukromé auto nikdy nebylo v naftě. A po SUV jsem nikdy nepokukoval, nepokukuji, na nikdy pokukovat nebudu. 😄
To bych se hádal. Já už měl s Kodiaqem RS tu čest a jízda to byla náramná. Teda já neřídil, já jel za ním. Bylo to něco ve stylu na rovince všechno, v zatáčce brzdy a panika. 😄 Ale to není chyba auta. 😉
Definice sem, definice tam - podle mě je pružnost přesně to, co popisuješ. Najedeš na konstantní rychlost, dejme tomu těch 80 km/h....a prostě na to hamtneš. Bez řazení. Ať se z toho motor vyhrabe sám. Což je problém u automatů, pokud nelze udržet stejnej kvalt a automat si při kick-downu podřadí. Navíc dnes automaty používají více stupňů než manuály, takže je nutně maj jinak rozložený. A i kdybys srovnával jenom manuály, říká ti měření pružnosti hodně o autě ale nikoliv o motoru samotném. Stejnému (třeba dobrému) motoru naložíš těžší kvalty a všechno je jinak. To už je ovšem hodně salónní debata, protože mě určitě nezajímá motor sám o sobě (doma si ho do vitrínky s pohárem za nejlepší pružnost nedám 😄 ) ale jeho chování v autě v kombinaci s převodovkou atd.
Přesně. A proto si myslím, že točivý moment je naprosto dostačující veličina. Vypodívající o pružnosti motoru daleko líp, než tenhle ukazatel, zkreslený automatickou převodovkou.
Mě se tedy více líbí průměrná češka v sportovním oblečku, než Eastwood na steroidech, ale s Eastwoodem zažiješ lepší jízdu... a teď si vyber >😒]
Profilové číslo má bez udání šířky pneumatiky prakticky nekonkrétní hodnotu, k čemu ti jsou procenta, když nevíš, z jakého jsou základu!
Profil 60 je většinou pro silnici a 70 pro SUV nebo offíky na silničních max átéčkách. Verze RS má být jakoby sportovnější tak 60, ale níž ne. 16,45 cm není vzhledem k autu vysoká guma. Donedávna byl profil pro běžná silniční auta 80. Nevím co to je za módu jezdit na galuskách. Kolo u mě musí propérovat, umět skočit na obrubník a vzdorovat jiným běžným dopravním nástrahám. Každý začne být chytrý a výsledek je pak jak jízda v Octavii III ;-\
Já se nezlobím, ale trvám na svém. Pokud povolíš řazení, už to nebude pružnost. Nakonec by bylo nejlepší uvádět časy zrychlení jak jsou třeba na zeperfs, třeba 0-20-30-50-70-100-130-160-180-200-220... a vyčteš si z toho co potřebuješ.
Mělo by to být... 0,25 bodu za 5% proti etalonu? Nevím, hledat se mi to nechce, ale něco takového to bylo.
To se nehádám... určitě selhávají staré metody měření typu "80-120 na čtyřku", to je v době devítistupňových automatů pasé. Zase ale to není úplně tak, že by na pružnosti vůbec nezáleželo... nejlépe to popisuje graf krouťáku.
Vybirat si mezi krabicema ? Když už tak tu co nejmenši předevšim co se vyšky tyče ať to co nejmeně "boli". Jinak Edge je co se vzhledu tyče za mě velice pěkny kus auta něco jako Eastwood na steroidech. Oproti tomu Kodiaq je škarohlid, takova pruměrna češka navic dobastlena činskym make upem což je u poslednich modelu škodovky trend. U něj se mi, ale libi interier, kde nemam celkově vytek.
V Edge jsem neseděl, ale chvili jsem si poseděl v mondeu. A interier mi přišel na urovni a i by se mi libil. Bohužel to za mě dost kazi ta středova čast palubky. Ten velky čudl, ktery na te ploše pusobi jak beďar na hladke pleti, protože ty tlačitka kolem jsou mala a nevyrazna. Přitom by podle mě stačilo jen změniit tvar a velikost těch tlačitek, možna nějake zvyrazněni a hned by to vypadalo lepe.
Jinak amici si mužou do Edge dopřat i pořadnějši motor, tušim cca 330k, ktery se k nam určitě nedostane...
[odkaz]
V Edge jsem neseděl, ale chvili jsem si poseděl v mondeu. A interier mi přišel na urovni a i by se mi libil. Bohužel to za mě dost kazi ta středova čast palubky. Ten velky čudl, ktery na te ploše pusobi jak beďar na hladke pleti, protože ty tlačitka kolem jsou mala a nevyrazna. Přitom by podle mě stačilo jen změniit tvar a velikost těch tlačitek, možna nějake zvyrazněni a hned by to vypadalo lepe.
Jinak amici si mužou do Edge dopřat i pořadnějši motor, tušim cca 330k, ktery se k nam určitě nedostane...
[odkaz]
Neměřil jsem to s metrem v ruce, ale koukal jsem se na to a troufám si tvrdit, že dám-li v Kodiaqu sedadla úplně vzad, je tam víc místa na nohy.
chcel som aspoň opticky porovnať rozdiel miesta na nohy vzadu, možno je vzadu viac miesta ako v Superbe, keď Kodiaq má posuvné sedačky
Téhle samolepky se nezbavíš, stejně jako já te od Fordu >😁 vždyť víš, že ode mne to není ve zlem 😉
Nevím jak u Touaregu, ale u BMW platí, čím víc výbavy, tím vyšší procentuální sleva. I na novou X5.
Píší, že v zadní pozici je hafo místa na kolena, ne že figurant sedí v zadní pozici. Nebuď hnidopich.
popis: Lavice v kodiaqu je posuvná i polohovatelná, ve standardní zadní pozici zbývá před koleny královská rezerva. Laciněji zde působí tvrdé výplně dveří.
figurant sedí na zadnej polohovatelnej lavici v pozícií max. batožinového priestoru a nie "ve standardní zadní pozici"
figurant sedí na zadnej polohovatelnej lavici v pozícií max. batožinového priestoru a nie "ve standardní zadní pozici"
touareg v základe: [odkaz]
V6, 8stupnové ZF, 4x4 torsen s metalízou a 20´´ kolesami už 1 600 000 a to bez koženého interiéru, v koži za 1, 75 miliona [odkaz]
ale za 1.8 mega už je X5: [odkaz]
V6, 8stupnové ZF, 4x4 torsen s metalízou a 20´´ kolesami už 1 600 000 a to bez koženého interiéru, v koži za 1, 75 miliona [odkaz]
ale za 1.8 mega už je X5: [odkaz]
[odkaz]
[odkaz]
No, jestli první kabinu opěvuješ, tak druhé nemůžeš vytknout ani popel. Chápu, že máš přehozený kabát, ale věřím, že soudnost nějaká zůstala. 😉
[odkaz]
No, jestli první kabinu opěvuješ, tak druhé nemůžeš vytknout ani popel. Chápu, že máš přehozený kabát, ale věřím, že soudnost nějaká zůstala. 😉
Prečo by mali byť grafy pre menšiu časť publika? Nepoznám nikoho kto neprečíta jednoduchý graf.
Test chce byť reklamou na Kodiaq, znovu vyhral nad drahším autom, a novinár je predsa odborník, alebo nie?
Test chce byť reklamou na Kodiaq, znovu vyhral nad drahším autom, a novinár je predsa odborník, alebo nie?
Kodiaq: midsize SUV, [odkaz]
Edge: large SUV segment, [odkaz]
Touareg: large premium SUV, [odkaz]
nemci odvážne otestovali Kodiaq aj proti Touaregu II: [odkaz]
Edge tiež proti Touaregu: [odkaz]
Edge: large SUV segment, [odkaz]
Touareg: large premium SUV, [odkaz]
nemci odvážne otestovali Kodiaq aj proti Touaregu II: [odkaz]
Edge tiež proti Touaregu: [odkaz]
ak naozaj niečo testovali, tak to mohol byť kožou obšitý interiér a teda Vignale, ST line má znížený podvozok a nemal by mať koženú palubku
v teste je viacero chýb, napr. popis pri obr. 63
v teste je viacero chýb, napr. popis pri obr. 63
Možná se pletu, ale pokud vím, SM pravidelně vysvětluje, že za každých 5% něčeho je půl bodu. Takže u zrychlení bodové ohodnocení odpovídá. Když pak vezměš ty rozměry, tak asi taky. Samozřejmě, že +10cm šířky vzadu je obří rozdíl, ale procentuálně minimální, a proto i minimální bodové ohodnocení rozdílu. Nečtu zahraniční testy, tak nevím, jak to dělají tam, ale asi není jednoduchý udělat obecnou metodiku na všechny typy aut (sportovní, rodinné), a ještě tak, aby se všem zavděčili.
Edit: teď koukám, že prostornost mají obě auta na body stejně, což tedy asi v pořádku není.
Edit2: žádných 10cm rozdílu v šířce vzadu podle mě neexistuje. Skočil jsem s metrem do auta, v nejzazží poloze zadních sedadel [odkaz] je šířka v nejužším místě zadních dveří 141cm, Edge údajně 142cm.
Edit: teď koukám, že prostornost mají obě auta na body stejně, což tedy asi v pořádku není.
Edit2: žádných 10cm rozdílu v šířce vzadu podle mě neexistuje. Skočil jsem s metrem do auta, v nejzazží poloze zadních sedadel [odkaz] je šířka v nejužším místě zadních dveří 141cm, Edge údajně 142cm.
Chápu, jaks to myslel a souhlasím s tebou, ale RAM1500 váží necelé 2,5 tuny a tu stovku udělá opravdu líp než obě auta v testu, myslím, že to má za 7 rovnejch 😉
Jj, tiež som chcel napísať, že Tucson N ešte nie je na svete, ale už sa tu díva ako príklad lepšej kúpy.
Síce po skúsenosti, o koľko je i30N lepším autom, ako bežná i30 možno očakávať veľký posun aj u Tucsonu, ale predpoklad je málo, počkajme si na realitu. Plus tak nejak cítim, že kým i30N je cenovo super kauf (keďže to bola prvá lastovička a nemohli rúbať vysoko), tak pri Tucsone už cena taká super nebude.
Síce po skúsenosti, o koľko je i30N lepším autom, ako bežná i30 možno očakávať veľký posun aj u Tucsonu, ale predpoklad je málo, počkajme si na realitu. Plus tak nejak cítim, že kým i30N je cenovo super kauf (keďže to bola prvá lastovička a nemohli rúbať vysoko), tak pri Tucsone už cena taká super nebude.
Tak v kontexte tohto testu je to vlastne o tom, ze oba motory maju krutiaku dost... ked ho nedrzis pod krkom prevodovka u fordu ide od 1400ot hore podla autora... pri pruznom zrychleni prevodovka radi a nehuci to u redlinu... zalezi od polohy plynu bud vyuziva nizke otacky alebo podradi a vyuzije vyssie... tj riadis to plynom
s CVT sa to tyka len slabych atmosfer... cokolvek s turbom ma pri 2500ot davno slusny krutiak a tak isto aj velka atmosfera V6 a V8... tam to u redlinu drzat nemusi a to plati aj pri hybridoch, preto tam ide o celkovy retazec
s CVT sa to tyka len slabych atmosfer... cokolvek s turbom ma pri 2500ot davno slusny krutiak a tak isto aj velka atmosfera V6 a V8... tam to u redlinu drzat nemusi a to plati aj pri hybridoch, preto tam ide o celkovy retazec
Je vidět, že vše je relativní, zrovna já jsem tady Kodiaqa několikrát kritizoval právě za design, takže to k tomu koncernovwému fanatismu moc nepasuje. 😉
Vignale EDGE začíná na 1 529 000 s tímto motorem, ST line 1 492 000, v testu je uvedena akční cena ST line, ale na fotkách je Vignale.... takže, co to testovali?
u Vignale bol niekedy v cene extra priestor Vignale u dílera, osobný asistent na telefóne, asistent prevziatia a vrátenia auta na prehliadku a umývačka auta zdarma u každého dílera fordu + špeciálne tvrdené laky karosérie, neviete ako je to teraz? V článku je ticho.
Do Kodiaqu sa na rozdiel od Smax a Galaxy vzadu nezmestia 3 detské sedačky do Isofix, keďže Edge je na spoločnej platforme, tak priestor bude možno porovnateľný s Smax.
Brzdná dráha horšia u Kodiaqu o 0,7 m?
Reálne zrýchlenie oproti tabuľke lepši u Edge o 0,3 s a horšie u Kodiaqu o 0,5 s.
Prekvapivá spotreba, DSG vs. 8 stupňový automat.
Obidva motory už majú aj systém vstrekovania močoviny Adblue, na to netreba zabúdať.
Brzdná dráha horšia u Kodiaqu o 0,7 m?
Reálne zrýchlenie oproti tabuľke lepši u Edge o 0,3 s a horšie u Kodiaqu o 0,5 s.
Prekvapivá spotreba, DSG vs. 8 stupňový automat.
Obidva motory už majú aj systém vstrekovania močoviny Adblue, na to netreba zabúdať.
Mě zase překvapilo, jak může Kodiaq vypadat překvapivě slušně/dobře, stačí ho jen postavit vedle Edge. Takže v tomto případě souhlasím s Ozzym.
Metodika ako tabuľka áno, ale akú konkrétnu váhu pripíšu napr. rozdielu 10 m do šírky je už na testérovi. 😉
zachvíľu RS dajú aj na kombajn keď to ovce budú chcieť.. Ak je Kodiaq športové auto tak dnes som videl na dialnici každé druhé auto formulu 1 (vedz kamióny)..
Nezlob se, ale to mi je definice jak... no... jakoby ani zadna nebyla. 😄
Ale dovol mi ti odpovedet otazkou, bavime se o pruznosti ceho? 😉
Ale dovol mi ti odpovedet otazkou, bavime se o pruznosti ceho? 😉
Jako že 235/70=16,45cm výška gumy? To je zase opačnej extrém... to co má Ford je asi fajn kompromis, 235/55/19... ale ani těch 235/45=10,575cm není zas takový extrém, spíš mám trošku pochybnosti, jak dokáže podvozek ošéfovat ty 20".
treba asi stanovit na kolko a kedy je treba nutne rozlisovat motor a celkovy hnaci retazec... pokial mas manual tak jasne, pruznost motora je jedna z klucovych veci... pokial mas automat tak prevodovka dokaze maskovat slabe miesta motora tj radi za teba a pokial mas napr hybrid alebo prevodovku kde nemas volbu manualneho radenia tak tam uz pruznost motora fakt nemusis riesit, posudzuje sa komplexne hnaci retazec... u prevodovky, ktora radi sama aj v manualnom rezime vid ford uz treba podla mna posudzovat skor hnaci retazec tj aj s prevodovkou ... urcite vo vacsej miere ako u manualu
No já souhlasím, že standardní metodika měření pružnosti je v době mnohastupňových automatů už překonaná, navíc do toho ještě vstupuje nastavení jízdních režimů a tak. Obecně je ale pružnost to, jak motor zrychluje z nějakých nízkých až středních otáček.
som cakal, ze sa to tu medzi vami vyostri... ze bude nejaka zapletka, ale Ozz to uplne zabil na zaciatku... som bol trochu sklamany >😁 😄
Tak divejme se alespon na dilci uspechy. Treba ja neveril svym ocim kdyz u porovnani vrcholneho "americkeho" fordu vs. vrcholne evropske skodovky ctu, ze ford je ten kdo ma hodnotnejsi interier. Takovy utok na zabehnute poradky tu nepamatuju. Pevne verim, ze pristi test to uvede na pravou miru a mistni "verni a presvedceni" budou moci znovu spat v klidu. 😄
Já si nic nepletu, bl.becku, tohle jsi napsal "zadna uprava prevodovky ani motoru? odlehcene, MENŠÍ auto?"
Zkus jiný web, třeba Květy nebo Vlastu. Tam možná nebudeš za i.diota. A zkus to tam s jiným nickem, "Mireček" si říkají malí kluci, ne dospělí chlapi.
Zkus jiný web, třeba Květy nebo Vlastu. Tam možná nebudeš za i.diota. A zkus to tam s jiným nickem, "Mireček" si říkají malí kluci, ne dospělí chlapi.
Musím uznat, že to co jsi napsal byl jeden z tvých nejhodnotnějších příspěvků... Evidentně z tebe sálá přehled >😒] >😒]
Samozřejmě.
Je jen vidět že nevnímáš co píšu. Možná tě zlatý ventilek trefil do hlavy...
Přebytečný proto, že v tomto směru vybočuje z ostatních hodnot, které nabízí. Stejně jako např. Superb I a II podélně byl super, ale napříč byl úzký. Edge je opak, napříč široký ale jinak nic extra.
Je jen vidět že nevnímáš co píšu. Možná tě zlatý ventilek trefil do hlavy...
Přebytečný proto, že v tomto směru vybočuje z ostatních hodnot, které nabízí. Stejně jako např. Superb I a II podélně byl super, ale napříč byl úzký. Edge je opak, napříč široký ale jinak nic extra.
Edge je velmi americký. Velké laciné plochy v interiéru jsou do očí bijící. Vignale se snaží být něčím víc, ale kombinace působí spíše ještě více nevyváženě. Na jednu stranu hodnotné materiály, kůže, prošívání... a hned vedle laciné nevzhledné plasty.
Kodiaq je mnohem lépe udělaný. Vše působí celistvě a dotaženě. To auto není např. na šířku tak prostorné, ale je prostorné adekvátně a rovnoměrně všude kolem.
A přesně tak, jak je to s prostorností nebo materiály, tak tak je to s celým Edge. V některých směrech je lepší než Kodiaq, jenže naopak jinde výrazně ztrácí. Edge není celistvý a není celkově dotažený. Kodiaq je ve všem vyrovnaný, nikde výrazně nestrádá.
Kodiaq je zkrátka evropsky precizně doladěný a drží si svoji úroveň napříč technikou, materiály, prostorností... prostě ve všem má nastavenu nějakou úroveň a tu drží.
Edge je někde až marnotratný, aby jinde výrazně strádal. Prostě americky laxní přístup.
Kodiaq je mnohem lépe udělaný. Vše působí celistvě a dotaženě. To auto není např. na šířku tak prostorné, ale je prostorné adekvátně a rovnoměrně všude kolem.
A přesně tak, jak je to s prostorností nebo materiály, tak tak je to s celým Edge. V některých směrech je lepší než Kodiaq, jenže naopak jinde výrazně ztrácí. Edge není celistvý a není celkově dotažený. Kodiaq je ve všem vyrovnaný, nikde výrazně nestrádá.
Kodiaq je zkrátka evropsky precizně doladěný a drží si svoji úroveň napříč technikou, materiály, prostorností... prostě ve všem má nastavenu nějakou úroveň a tu drží.
Edge je někde až marnotratný, aby jinde výrazně strádal. Prostě americky laxní přístup.
Protože prostě lepší není? Je lepší v jedné disciplíně a to je všechno. Nicméně převracení priorit podle toho, jak je potřeba uhrát výsledek, je specialitou Světa notorů.
ma dokonalu SUV kabinu... a najradsej za mna s 2.0tsi v 4x4
edge je jeden s mala fordov ktory sa mi paci ( spolu s mustangom ) ... ale teda ta kabina uff... asi som ju uz dlho nevidel 😒 ---- lebo minimalne v tomto je kodiaq podla mna uz na pohlad o level inde aj ked ako novsi voz ma na to pravo :yes:
edge je jeden s mala fordov ktory sa mi paci ( spolu s mustangom ) ... ale teda ta kabina uff... asi som ju uz dlho nevidel 😒 ---- lebo minimalne v tomto je kodiaq podla mna uz na pohlad o level inde aj ked ako novsi voz ma na to pravo :yes:
Tak nejsem asi správný Ford fan, jako jiní, co by sežrali i ho**o s nápisem té správné značky >😒]
Kodiaq mi smysl dává, dokazují to i prodeje, naopak v nižší třídě Karoq-Kuga bych zůstal věrný modrému oválu.
Kodiaq mi smysl dává, dokazují to i prodeje, naopak v nižší třídě Karoq-Kuga bych zůstal věrný modrému oválu.
Ne. Edge není JEN jiný. Je nedotažený, nepromyšlený, americký.
Třeba napříč až přebytečně prostorný. Ale na zadních sedadlech sedíš relativně nízko a nemáš podepřená stehna. Hlavně že na šířku máš místa až zbytečně... Proč?
Proč je horní část obšitá kůží, když níž na tebe koukají laciné plasty??
Co ten dementní inforanment? Škoda má mnohem lepší... Atp.
Třeba napříč až přebytečně prostorný. Ale na zadních sedadlech sedíš relativně nízko a nemáš podepřená stehna. Hlavně že na šířku máš místa až zbytečně... Proč?
Proč je horní část obšitá kůží, když níž na tebe koukají laciné plasty??
Co ten dementní inforanment? Škoda má mnohem lepší... Atp.
Protoze jak to zde delsi dobu pozoruji, tak vetsina ctenaru ACZ jsou casto mene zdatni. Musis rict: pseudo 4x4, nafta s repkou, v manualu s co nejvice stupni, v hadru, co nejnizsi profil kol, po bouracce, acka a hned jsou ve svem svete >😁 Grafy uz jsou pro mensi cast publika, tak tu s tim neotravovali 😉
Za me je Kodiaq prifoukla Octavia Tour kombi 1 generace. Ford se snazi pusobit jako silnicni SUV. Takze at si kazdy vybere co potrebuje.
Za me je Kodiaq prifoukla Octavia Tour kombi 1 generace. Ford se snazi pusobit jako silnicni SUV. Takze at si kazdy vybere co potrebuje.
A teraz si to idem prečítať, či mám pravdu. 😉