Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ford Edge 2.0 EcoBlue Bi-Turbo vs. Škoda Kodiaq RS 2.0 BiTDI – Závod ve šplhu

Škoda Kodiaq konečně dostala pořádný silný turbodiesel. Ford Edge zase láká na luxusní výbavu Vignale. Výkonově i cenově jsou si oba vozy blízké. Který z nich má větší šanci zaujmout nové zákazníky a přetáhnout je od prémiové konkurence?
Zpět na článek
15. 3. 2019 08:47
15. 3. 2019 08:51
15. 3. 2019 09:13
15. 3. 2019 09:18
15. 3. 2019 15:09
17. 3. 2019 19:11
15. 3. 2019 09:01
15. 3. 2019 09:16
15. 3. 2019 09:25
15. 3. 2019 10:00
15. 3. 2019 11:00
15. 3. 2019 13:22
15. 3. 2019 22:41
15. 3. 2019 09:14
15. 3. 2019 09:13
15. 3. 2019 11:55
15. 3. 2019 12:29
15. 3. 2019 12:37
15. 3. 2019 09:14
15. 3. 2019 09:59
15. 3. 2019 10:47
15. 3. 2019 10:54
15. 3. 2019 12:23
15. 3. 2019 13:23
15. 3. 2019 14:46
15. 3. 2019 11:09
15. 3. 2019 13:01
15. 3. 2019 13:24
15. 3. 2019 13:39
15. 3. 2019 13:49
15. 3. 2019 15:33
15. 3. 2019 15:52
15. 3. 2019 15:56
15. 3. 2019 16:00
15. 3. 2019 16:35
15. 3. 2019 16:50
15. 3. 2019 15:38
15. 3. 2019 15:53
15. 3. 2019 16:07
15. 3. 2019 16:37
15. 3. 2019 16:41
15. 3. 2019 16:47
15. 3. 2019 17:48
17. 3. 2019 22:02
15. 3. 2019 16:06
15. 3. 2019 15:34
15. 3. 2019 15:50
15. 3. 2019 16:35
15. 3. 2019 17:49
16. 3. 2019 10:58
16. 3. 2019 17:13
17. 3. 2019 20:18
17. 3. 2019 20:38
17. 3. 2019 20:43
17. 3. 2019 20:59
17. 3. 2019 21:17
17. 3. 2019 21:28
17. 3. 2019 21:36
Avatar - Ozzman
15. 3. 2019 08:42
Když musíš, tak musíš
Kdybych si musel z těchto dvou aut vybrat SUV, tak asi radši Kodiaq, protože EDGE mi příjde spíše jako nějaký přerostlý Crossover, jak jinak je to auto pohodlnné a i dobře zpracované (což tedy koukám, že v dílenském zpracování dostal více bodů, než Škodovka) a to čistě jen, protože Kodiaq je alespoň zvýšený a vypadá jako Jeep >:D
Pro potřeby SUV bych si radši vzal mimo tyto dva nějakou hodně vybavenou Kugu >:D

Zajímal by mne ale motor Ecoblue a převodovka? Jedná se tedy o nový agregát s HDM ? Celkem obdivuji naměřené hodnoty spotřeby, protože takto jezdím s o dost lehčím Mondeem a jednoturbovým TDCi. V max je taky totožná, jako u Mondea s tímto motorem >:D
Rozbalit vlákno
22
Avatar - lamal
15. 3. 2019 10:16
Re: Když musíš, tak musíš
Keby Kardiaq nebol taky odporny... fakt sa mi nelubi je to obluda a to i vestovanej frajerskej farbe a paketu... Karel ma sice ukamenuje, ale Edge je sice tiez obluda, no nesnazi sa tak krcovito hrat ma emocie kt nema v genoch...
Avatar - _Karel_
15. 3. 2019 10:38
Re: Když musíš, tak musíš
Neukamenuju, když nelíbí tak nelíbí. No problem. ;-)
Avatar - Ozzman
15. 3. 2019 10:59
Re: Když musíš, tak musíš
No a já ti tady uznal tvou garáž jako lepší a hned mam 5 palců dolů >:D
Avatar - lamal
15. 3. 2019 11:27
Re: Když musíš, tak musíš
som cakal, ze sa to tu medzi vami vyostri... ze bude nejaka zapletka, ale Ozz to uplne zabil na zaciatku... som bol trochu sklamany >:D :-)
Avatar - Ozzman
15. 3. 2019 12:15
Re: Když musíš, tak musíš
Tak nejsem asi správný Ford fan, jako jiní, co by sežrali i ho**o s nápisem té správné značky >:-[]

Kodiaq mi smysl dává, dokazují to i prodeje, naopak v nižší třídě Karoq-Kuga bych zůstal věrný modrému oválu.
Avatar - lamal
15. 3. 2019 12:32
Re: Když musíš, tak musíš
to je skor otazka vkusu, tiez si nemyslim ze je to nepouzitelne auto ;-)
Avatar - _Karel_
15. 3. 2019 12:28
Re: Když musíš, tak musíš
Po pravdě jsi mě hodně překvapil >:D
Avatar - white label
15. 3. 2019 13:29
Re: Když musíš, tak musíš
Ale už máš i 3 nahoru. ;-)
Avatar - Ozzman
15. 3. 2019 13:40
Re: Když musíš, tak musíš
Tak dnes jste vy koncernovwí fanatici nějak zaspali no >:-[]
Avatar - white label
15. 3. 2019 13:56
Re: Když musíš, tak musíš
Je vidět, že vše je relativní, zrovna já jsem tady Kodiaqa několikrát kritizoval právě za design, takže to k tomu koncernovwému fanatismu moc nepasuje. ;-)
Avatar - Ozzman
15. 3. 2019 16:24
Re: Když musíš, tak musíš
Téhle samolepky se nezbavíš, stejně jako já te od Fordu >:D vždyť víš, že ode mne to není ve zlem ;)
Avatar - white label
15. 3. 2019 16:31
Re: Když musíš, tak musíš
Vůbec si nemyslím, že zrovna od tebe je to ve zlém, naopak. ;-)
Avatar - lamal
15. 3. 2019 11:34
Re: Když musíš, tak musíš
V poho, je to tak.. vkus je velmi odlisna zalezitost.
Avatar - white label
15. 3. 2019 13:29
Re: Když musíš, tak musíš
Mě zase překvapilo, jak může Kodiaq vypadat překvapivě slušně/dobře, stačí ho jen postavit vedle Edge. Takže v tomto případě souhlasím s Ozzym.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2019 13:40
Re: Když musíš, tak musíš
Já myslím, že Kodiaqu hodně pomáhají černé doplňky, v kombinaci s červenou to na fotkách funguje, stejně dobře umí vypadat i Superb sportline v této kombinaci ;)
Avatar - miromen
15. 3. 2019 18:45
Re: Když musíš, tak musíš
Vybirat si mezi krabicema ? Když už tak tu co nejmenši předevšim co se vyšky tyče ať to co nejmeně "boli". Jinak Edge je co se vzhledu tyče za mě velice pěkny kus auta něco jako Eastwood na steroidech. Oproti tomu Kodiaq je škarohlid, takova pruměrna češka navic dobastlena činskym make upem což je u poslednich modelu škodovky trend. U něj se mi, ale libi interier, kde nemam celkově vytek.
V Edge jsem neseděl, ale chvili jsem si poseděl v mondeu. A interier mi přišel na urovni a i by se mi libil. Bohužel to za mě dost kazi ta středova čast palubky. Ten velky čudl, ktery na te ploše pusobi jak beďar na hladke pleti, protože ty tlačitka kolem jsou mala a nevyrazna. Přitom by podle mě stačilo jen změniit tvar a velikost těch tlačitek, možna nějake zvyrazněni a hned by to vypadalo lepe.
Jinak amici si mužou do Edge dopřat i pořadnějši motor, tušim cca 330k, ktery se k nam určitě nedostane...
[odkaz]
Avatar - Emel
15. 3. 2019 22:37
Re: Když musíš, tak musíš
Jako že se ti víc líbí Eastwood na steroidech než průměrná češka? >:D
Avatar - white label
15. 3. 2019 23:10
Re: Když musíš, tak musíš
Jo, přesně to mě taky hned napadlo, ale tak každý je nějak orientovaný... ;-)
Avatar - Ozzman
16. 3. 2019 06:53
Re: Když musíš, tak musíš
Mě se tedy více líbí průměrná češka v sportovním oblečku, než Eastwood na steroidech, ale s Eastwoodem zažiješ lepší jízdu... a teď si vyber >:-[]
Avatar - woody-alien
16. 3. 2019 09:21
Re: Když musíš, tak musíš
To bych se hádal. Já už měl s Kodiaqem RS tu čest a jízda to byla náramná. Teda já neřídil, já jel za ním. Bylo to něco ve stylu na rovince všechno, v zatáčce brzdy a panika. :-) Ale to není chyba auta. ;-)
Avatar - Ozzman
16. 3. 2019 10:12
Re: Když musíš, tak musíš
Něco jako přerušovaný s.e.x ? V nejlepším přestat ? :d
Avatar - miromen
16. 3. 2019 18:57
Re: Když musíš, tak musíš
Neboj s orientaci to nema nic společneho, ale jinak plati takova klasika, kdy po požiti alkoholu, se i ošklive stvořeni měni v pohledne.
Avatar - iudex
15. 3. 2019 08:47
Predpoveď
Keďže porovnávačka je od Sveta motorov a jedno z áut je Škoda, stavím fľašu 5-putňového tokajského na víťazstvo Škody.
A teraz si to idem prečítať, či mám pravdu. ;-)
Rozbalit vlákno
15
15. 3. 2019 08:51
Re: Predpoveď
Ušetřím ti čtení ;-) MÁŠ!
Avatar - iudex
15. 3. 2019 09:13
Re: Predpoveď
Tak som dočítal a... nie som prekvapený, test SM so Škodou je stávka na istotu. >:-[]
Asi je zbytočné po x-tý krát rozoberať divnú metodiku bodovania, ale nedá mi nespomenúť aspoň 2 veci:
Dynamika: rozdiel je v prospech Kodiaqu, ktorý je dynamickejší, OK. Ale naozaj je rozdiel zrýchlenia 7,4s vs 8,7s na stovku tak dramatický, aby Kodiaq dostal jednotku a Edge až 2,5? Najmä keď v pružnosti už také rozdiely nie sú (4,1s vs 4,8s atď).
Priestor: Edge je minimálne o pol triedy väčším autom (vo všetkch smeroch: dĺžka, šírka, výška, rázvor), čo sa výrazne prejavuje vo vnútornom priestore. Na šíru podľa testu kodiaq vpředu na edge ztrácí 4 cm, vzadu pak plných 10 cm. 10 cm je rozdiel dvoch tried, to je dramatický rozdiel. No a bodovo dali Kodiaqu len o 0,5 b horšiu známku.
Proste zvláštne hodnotenie.
15. 3. 2019 09:18
Re: Predpoveď
"zvláštne hodnotenie" hezounky eufemizmus :-)
Avatar - _Karel_
15. 3. 2019 15:09
Re: Predpoveď
Možná se pletu, ale pokud vím, SM pravidelně vysvětluje, že za každých 5% něčeho je půl bodu. Takže u zrychlení bodové ohodnocení odpovídá. Když pak vezměš ty rozměry, tak asi taky. Samozřejmě, že +10cm šířky vzadu je obří rozdíl, ale procentuálně minimální, a proto i minimální bodové ohodnocení rozdílu. Nečtu zahraniční testy, tak nevím, jak to dělají tam, ale asi není jednoduchý udělat obecnou metodiku na všechny typy aut (sportovní, rodinné), a ještě tak, aby se všem zavděčili.
Edit: teď koukám, že prostornost mají obě auta na body stejně, což tedy asi v pořádku není.
Edit2: žádných 10cm rozdílu v šířce vzadu podle mě neexistuje. Skočil jsem s metrem do auta, v nejzazží poloze zadních sedadel [odkaz] je šířka v nejužším místě zadních dveří 141cm, Edge údajně 142cm.
16. 3. 2019 16:20
Re: Predpoveď
Zapomněl si na: . V 180 km/h je již rozdíl ve prospěch škodovky naprosto drtivý: 43,2 vs. 25,8 s ...To je drtivý rozdíl stejně výkonných aut :-).
Ford je sice výrazně větší auto, ale Škodovka umí velmi dobře pracuje s vnitřním prostorem, takže u vnitř oproti vnějšku tolik neztrácí.
Avatar - WinDiesel
17. 3. 2019 17:32
Re: Predpoveď
protože je škoda menší, je taky výrazně lehčí, není se co divit lepší pružnosti
toto mělo být zohledněno a nebylo, samozřejmě
ale plán je splněn, soudruzi, a to je to hlavní
Avatar - Emel
17. 3. 2019 19:11
Re: Predpoveď
No ne, tak body jsou prostě za dynamiku, to je v pořádku. Spíš je otázka, proč nejsou nějaké body navíc v kategorii prostornost...
Avatar - Ozzman
15. 3. 2019 09:01
Re: Predpoveď
Tak myslím, že test je nastaven správně, měří hlavně dynamiku a sportovnost, protože Kodiaq je RS, což o dost těžší EDGE nedá, to je spíš dálniční křižník. Kdyby ale byl cíl testu na pohodlnné dálkové testování, tak by to mohlo být třeba i opačně ;)

Když to přeženu, ještě drtivějším rozdílem by Kodiaq vyhrál třeba nad nějaký Offroadem, protože je Offroad ještě pomalejší >:-[]
Avatar - iudex
15. 3. 2019 09:16
Re: Predpoveď
No ale nepamätám si, že by v porovnávačkách Škody akcentovali dynamiku, vždy sa naopak zdôrazňujú typické klady Škody, ako je priestor pre pasažierov a batožinu. A keď tu poráža Ford Škodu jej vlastnými zbraňami (podstatne viac miesta v interiéri, hlavne na šírku, dokonca Edge má väčší kufor, lepšie prístupný, a pritom na rozdiel od Kodiaqu má aj rezervu), tak to zrazu v hodnotení tak dôležité nie je (hodnotenie priestrannosti je 1,5 b u každého auta!!!) a akcentuje sa dynamika. 8-s
Avatar - Ozzman
15. 3. 2019 09:25
Re: Predpoveď
Vždyť říkám, že teste je nastaven "správně" >:D Porovnává se sportovní verze s nesportovní, tak to by bylo, aby díky sportovnosti a dynamice ta sportovní verze nevyhrála! >:D
15. 3. 2019 10:00
Re: Predpoveď
to člověk neví jestli se smát nebo plakat >:D >:D
Avatar - Emel
15. 3. 2019 11:00
Re: Predpoveď
Myslím, že ta metodika je pořád stejná...
Avatar - iudex
15. 3. 2019 13:22
Re: Predpoveď
Metodika ako tabuľka áno, ale akú konkrétnu váhu pripíšu napr. rozdielu 10 m do šírky je už na testérovi. ;-)
Avatar - Emel
15. 3. 2019 22:41
Re: Predpoveď
Mělo by to být... 0,25 bodu za 5% proti etalonu? Nevím, hledat se mi to nechce, ale něco takového to bylo.
15. 3. 2019 09:14
Re: Predpoveď
Tak divejme se alespon na dilci uspechy. Treba ja neveril svym ocim kdyz u porovnani vrcholneho "americkeho" fordu vs. vrcholne evropske skodovky ctu, ze ford je ten kdo ma hodnotnejsi interier. Takovy utok na zabehnute poradky tu nepamatuju. Pevne verim, ze pristi test to uvede na pravou miru a mistni "verni a presvedceni" budou moci znovu spat v klidu. :-)
15. 3. 2019 08:50
Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Kdy už tahle pokřivená metodika zmizí? Mě je buřt, jestli to zrychlení dosáhne automatická převodovka podřazením nebo na stejný převodový stupeň, mohlo by mě to zajímat u manuálu, tam jde o to, jestli je potřeba podřadit nebo to motor pobere, u automatu mě zajímá jenom výsledek...
Rozbalit vlákno
17
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2019 09:12
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Nebo si mají zablokovat podobné stupně
15. 3. 2019 09:24
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
...což jak píšou v testu, u Fordu nešlo.
Avatar - Ozzman
15. 3. 2019 09:31
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Já tedy taky nechápu, proč se neměří prostý kickdown z té rychlosti a musí se to měřit na jeden převodový stupeň, to vlastně o reálné dynamice nic neříká.

Když jsem dělali naše amatérské testy na letišti my, tak jsme dali volnost, prostě 50-100, automat si to pobere sám, některé manuály taky musely řadit. Tohle je dle mne reálnější situace, která mne zajímá více, než jak mi to pobere trojka... když třeba vyjíždím z města a chci akcelerovat, nebo najíždím na dálnici...
Avatar - Emel
15. 3. 2019 10:30
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Já s tebou souhlasím, ale s podřazením už to prostě není pružnost.
Avatar - iudex
15. 3. 2019 11:00
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
To je vždy diskutabilné. Ak budeš automaty hodnotiť pri zrýchlení povedzme do 60 na 100 na štvorke, tak bude hodne záležať na tom, či je to 6, 7, 8 alebo 9-stupňový automat, pri jednom bude mať 4ka na začiatku 1800 otáčok a pri druhom 2500 a to sa výrazne prejaví na výsledku; proste to porovnanie nikdy nebude fér.
Manuály sa tak nelíšia, tam je to prevažne 6st (len najslabšie modely 5st.) a oveľa lepšie porovnateľné.
Avatar - Emel
15. 3. 2019 11:33
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
No já souhlasím, že standardní metodika měření pružnosti je v době mnohastupňových automatů už překonaná, navíc do toho ještě vstupuje nastavení jízdních režimů a tak. Obecně je ale pružnost to, jak motor zrychluje z nějakých nízkých až středních otáček.
15. 3. 2019 11:25
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Proc by to nebyla pruznost? :-O
Avatar - Emel
15. 3. 2019 11:48
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
No protože pružnost je definovaná tím, že se řadit nesmí. 80-120 na libovolný kvalt je prostě zrychlení, ne pružnost. Ale je to slovíčkaření.

Je fakt, že je ještě rozdíl, jestli 80-120 měřím už s podřazeným kvaltem a nohou na plynu, nebo jestli to měřím tak, že prostě jedu konstantních 80 a dupnu na plyn a auto nechť dělá co umí (asi teda s automatem v eSku nebo nastaveném dynamickém režimu). Ta druhá varianta se tak obvykle neměří... ale mohla by. Podle mě to formálně není pružnost.
15. 3. 2019 12:40
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Nezlob se, ale to mi je definice jak... no... jakoby ani zadna nebyla. :-)
Ale dovol mi ti odpovedet otazkou, bavime se o pruznosti ceho? ;-)
Avatar - Emel
15. 3. 2019 22:45
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Já se nezlobím, ale trvám na svém. Pokud povolíš řazení, už to nebude pružnost. Nakonec by bylo nejlepší uvádět časy zrychlení jak jsou třeba na zeperfs, třeba 0-20-30-50-70-100-130-160-180-200-220... a vyčteš si z toho co potřebuješ.
Avatar - woody-alien
16. 3. 2019 09:08
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Definice sem, definice tam - podle mě je pružnost přesně to, co popisuješ. Najedeš na konstantní rychlost, dejme tomu těch 80 km/h....a prostě na to hamtneš. Bez řazení. Ať se z toho motor vyhrabe sám. Což je problém u automatů, pokud nelze udržet stejnej kvalt a automat si při kick-downu podřadí. Navíc dnes automaty používají více stupňů než manuály, takže je nutně maj jinak rozložený. A i kdybys srovnával jenom manuály, říká ti měření pružnosti hodně o autě ale nikoliv o motoru samotném. Stejnému (třeba dobrému) motoru naložíš těžší kvalty a všechno je jinak. To už je ovšem hodně salónní debata, protože mě určitě nezajímá motor sám o sobě (doma si ho do vitrínky s pohárem za nejlepší pružnost nedám :-) ) ale jeho chování v autě v kombinaci s převodovkou atd.
Avatar - lamal
15. 3. 2019 11:38
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
treba asi stanovit na kolko a kedy je treba nutne rozlisovat motor a celkovy hnaci retazec... pokial mas manual tak jasne, pruznost motora je jedna z klucovych veci... pokial mas automat tak prevodovka dokaze maskovat slabe miesta motora tj radi za teba a pokial mas napr hybrid alebo prevodovku kde nemas volbu manualneho radenia tak tam uz pruznost motora fakt nemusis riesit, posudzuje sa komplexne hnaci retazec... u prevodovky, ktora radi sama aj v manualnom rezime vid ford uz treba podla mna posudzovat skor hnaci retazec tj aj s prevodovkou ... urcite vo vacsej miere ako u manualu
Avatar - Emel
15. 3. 2019 11:55
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Proč se vlastně začala pružnost měřit? Aby se s ní nějak popsalo, jak se auto chová, když ho nedržím pod krkem... jestli je schopné nějaké dynamiky i v nižších otáčkách.

Jinak přece i s tím manuálem pokud pojedu pilu tak nepojedu osmdesát na čtyřku, ale na trojku... pokud se třeba chystám předjíždět náklaďák nebo tak.

Že je CVT schopné držet při akceleraci motor na redline je hezké, ale to má i svá akustická negativa ;-) ... které by řešila větší pružnost motoru.
Avatar - lamal
15. 3. 2019 13:58
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Tak v kontexte tohto testu je to vlastne o tom, ze oba motory maju krutiaku dost... ked ho nedrzis pod krkom prevodovka u fordu ide od 1400ot hore podla autora... pri pruznom zrychleni prevodovka radi a nehuci to u redlinu... zalezi od polohy plynu bud vyuziva nizke otacky alebo podradi a vyuzije vyssie... tj riadis to plynom

s CVT sa to tyka len slabych atmosfer... cokolvek s turbom ma pri 2500ot davno slusny krutiak a tak isto aj velka atmosfera V6 a V8... tam to u redlinu drzat nemusi a to plati aj pri hybridoch, preto tam ide o celkovy retazec
15. 3. 2019 18:38
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Pružnost motoru je takový ukazatel, který už je podle mého dneska naprosto překonaný...
Avatar - Emel
15. 3. 2019 22:33
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
To se nehádám... určitě selhávají staré metody měření typu "80-120 na čtyřku", to je v době devítistupňových automatů pasé. Zase ale to není úplně tak, že by na pružnosti vůbec nezáleželo... nejlépe to popisuje graf krouťáku.
16. 3. 2019 09:02
Re: Měření pružného zrychlení jsme nemohli uskutečnit
Přesně. A proto si myslím, že točivý moment je naprosto dostačující veličina. Vypodívající o pružnosti motoru daleko líp, než tenhle ukazatel, zkreslený automatickou převodovkou.
15. 3. 2019 09:13
Proč redakce
prezentuje jenom tu okecávací, povrchní a méně zajímavou část testu a vynechává podstatu, grafy s podrobnými hodnotami z válcové zkušebny, srovnávací tabulku zrychlení motorů 110kW vs 140 kW vs 176 kW a další hromadu podrobných popisů (třeba detailní popis použitých aut. převodovek), které jsou v článcích SM?
Rozbalit vlákno
13
Avatar - JirkaV8
15. 3. 2019 09:30
Re: Proč redakce
Protoze jak to zde delsi dobu pozoruji, tak vetsina ctenaru ACZ jsou casto mene zdatni. Musis rict: pseudo 4x4, nafta s repkou, v manualu s co nejvice stupni, v hadru, co nejnizsi profil kol, po bouracce, acka a hned jsou ve svem svete >:D Grafy uz jsou pro mensi cast publika, tak tu s tim neotravovali ;-)

Za me je Kodiaq prifoukla Octavia Tour kombi 1 generace. Ford se snazi pusobit jako silnicni SUV. Takze at si kazdy vybere co potrebuje.
Avatar - iudex
15. 3. 2019 10:53
Re: Proč redakce
Tak nehodnoť iných (podľa seba?), mnohí tu majú technické vzdelanie a veciam rozumejú, rozhodne viac, ako niektorí redaktori (absolventi masmediálnej komunikácie či podobných škôl). Skôr by som povedal, že redakcia nejde do týchto technickejších aspektov (až na jedného redaktora), aby sa sami nezamotali do vecí, v ktorých nie sú doma. Ja by som si rád pozrel grafy, priebehy kriviek krútiaku a pod., ale už som sa dávno zmieril s tým, že toho sa v testoch nedočkám.
15. 3. 2019 11:45
Re: Proč redakce
Moje připomínka směřovala k tomu, že v SM jsou obě auta důkladně proměřená včetně těch grafů z brzdy a nic z toho zde na auto.cz není převzaté, zde je jenom omáčka. Takže v testech má SM daleko vyšší úroveň než auto.cz a přitom tady stačilo nebýt líný a opsat to.
Avatar - Emel
15. 3. 2019 11:55
Re: Proč redakce
No a nebo je to záměr, aby se zachoval důvod, proč si ten časopis koupit.
15. 3. 2019 12:08
Re: Proč redakce
No ale pak ten zdejší "test" měl být označený jako PR upoutávka na skutečný test v SM.
Avatar - Emel
15. 3. 2019 12:29
Re: Proč redakce
To ani sám nemyslíš vážně ;-)

Když se podíváš na zahraniční periodika, tak to mají podobně, třeba AMuS... kdo si kupuje časopis, dostává něco navíc.
Avatar - rokyta.p
15. 3. 2019 12:25
Re: Proč redakce
Od těch dob co šéfuje pan Pechr a ne Běhal, tak SM občas čtu :-) Mohu dávno potvrdit, že texty jsou pro internet kráceny běžně. Asi papír je papír

Kodiaq - profil pneu 45 je pro SUV hnus a masakr :no: Chce to profil 60 - 70 a atečka , jinak to není SUV ale buzííík >:D
Avatar - Emel
15. 3. 2019 12:37
Re: Proč redakce
Jako že 235/70=16,45cm výška gumy? To je zase opačnej extrém... to co má Ford je asi fajn kompromis, 235/55/19... ale ani těch 235/45=10,575cm není zas takový extrém, spíš mám trošku pochybnosti, jak dokáže podvozek ošéfovat ty 20".
Avatar - rokyta.p
16. 3. 2019 00:02
Re: Proč redakce
Profil 60 je většinou pro silnici a 70 pro SUV nebo offíky na silničních max átéčkách. Verze RS má být jakoby sportovnější tak 60, ale níž ne. 16,45 cm není vzhledem k autu vysoká guma. Donedávna byl profil pro běžná silniční auta 80. Nevím co to je za módu jezdit na galuskách. Kolo u mě musí propérovat, umět skočit na obrubník a vzdorovat jiným běžným dopravním nástrahám. Každý začne být chytrý a výsledek je pak jak jízda v Octavii III ;-\
Avatar - white label
16. 3. 2019 02:07
Re: Proč redakce
Profilové číslo má bez udání šířky pneumatiky prakticky nekonkrétní hodnotu, k čemu ti jsou procenta, když nevíš, z jakého jsou základu!
Avatar - woody-alien
16. 3. 2019 09:27
Re: Proč redakce
U pneumatik možná, ale jinak je to naopak naprosto super. Třeba pro statistiky. Jen pro příklad vedle v diskusi zmíněná Mazda2 navýšila u nás v roce 2018 prodeje o 100%. O tom si její třídní konkurenti mohou nechat zdát. Dokud neřekneš, že to bylo ze 7 ks měsíčně na 14, vypadá to skvěle, no ne ? >:-[]
Avatar - rokyta.p
16. 3. 2019 17:47
Re: Proč redakce
To je samozřejmě plná pravda, ale bral jsem to tak, že šířka gumy je víceméně daná velikostí auta. Například C segment s běžnou motorizací většinou 195 nebo 205. Což není takový rozdíl a není co řešit, beru tedy téměř jako konstantu. A měním jen velikost profilu na úkor průměru disku a naopak, aby obvod byl +-stejný.

woody: současná Mazda 2 je frajerské auto :-! bohužel se líbívají větší kousky.
15. 3. 2019 15:43
Re: Proč redakce
Prečo by mali byť grafy pre menšiu časť publika? Nepoznám nikoho kto neprečíta jednoduchý graf.

Test chce byť reklamou na Kodiaq, znovu vyhral nad drahším autom, a novinár je predsa odborník, alebo nie?
15. 3. 2019 09:14
Bodování
Nechtěl bych do bodování nějak extra zabrušovat, ale na první pohled vidím, že Kodiaq dostal k dobru půl bodu za rozměry kufru. Přitom podle měření je jeho zavazadelník o 20 cm (ano, 20 cm) mělčí než u Fordu, který udává myslím 602 litrů. Škoda u RS jen 520. Zajímavá je i plichta v prostornosti, Ford je přitom vzadu o 10 cm širší. Možná je ale ve Škodovce subjektivně více místa ;) Sice vzadu nemáte kam dát hlavu, ale to je detail, stačí ji nějak "podsunout".
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
15. 3. 2019 09:16
Do gazíku patří nafta, takové krávy
se vylezou do osmi litrů.
Rozbalit vlákno
0
15. 3. 2019 09:21
Z profilu....
Edge je opravdový kus auta. Kodiak je oproti Edge jen takový pozvednutý kombík... ;-) [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
15. 3. 2019 09:28
Všichni jsme si rovni
Ještě, že tam není RAM1500. Projel by to na celé čáře, že váží 3 tuny, neudělá stovku pod 10, špatně se s ním parkuje v centru Českého Krumlova.

Jako clickbait dobré, jako srovnávací test dost mizerné ;-\
Rozbalit vlákno
3
Avatar - JirkaV8
15. 3. 2019 09:35
Re: Všichni jsme si rovni
Ram, Escalade, LC200 by zde bylo hazeni perel svi nim. Nech hendikepovane at si se svymi dvoulitry tleskaji.
15. 3. 2019 14:46
Re: Všichni jsme si rovni
Chápu, jaks to myslel a souhlasím s tebou, ale RAM1500 váží necelé 2,5 tuny a tu stovku udělá opravdu líp než obě auta v testu, myslím, že to má za 7 rovnejch ;-)
Avatar - WinDiesel
17. 3. 2019 17:38
Re: Všichni jsme si rovni
Má nový dieselový 6-válec 3-litr ale hodnoty neznám, bylo by to počítáno jako plus pro RAM nebo plus pero Fkodu? >:-[] >:-[] >:-[]
15. 3. 2019 09:42
Děláte si pr.... ??
Vlastně mě výsledek tohoto testu vůbec nepřekvapuje od této redakce. Ale hlava mi to fakt nebere.
Jasně, chtějí zas vychválit novou škodovku ve sportovním provedení RS , tak co ji dáme za soupeře aby vyhrála,si řeknou? No, tak asi vetší a těžší SUV v ne-sportovní upravě a jediným a hlavním kriteriem bude dynamika a sportovní chování... to bude fér,ne >:-[] >:D
Tak proti ní postaví Edge v luxusní výbavě který je větší, prostornější, tišší, komfortnější, kvalitnější interiér, a má mnohem lepší výbavu za kterou by si kodiaq RS musel připlácet nebo některé věci ani mít nemůže. Takže je vlastně ve všem lepší, ale je prostě pomalejší ... takže prohrává >:D >:D a neřešte že není ve sportovní upravě a je těžší >:D >:D To mě poser >:D
Rozbalit vlákno
4
15. 3. 2019 10:07
Re: Děláte si pr.... ??
Jsem zvědav jestli to pak postaví tu svou modlu třeba proti Cupře..
15. 3. 2019 10:12
Re: Děláte si pr.... ??
Třeba jo :-) ale to se poněkud změní kriteria hodnocení a z porovnání dvou sportovních modelů vyjde opět vítězně Skoda, např. díky většímu kufru nebo více místa na zadních sedačkách >:D >:D >:D což v tu chvíli bude pro sportovní jízdu přece důležité >:D
Avatar - Emel
15. 3. 2019 12:06
Re: Děláte si pr.... ??
To už tu přece bylo:
[odkaz]

Vy se moc fixujete na tu zkratku RS, Kodiaq RS přece není žádný okruhový brus, je to normální velké naftové SUV s automatem, až sedmimístné... s pár blbinkama navíc.

Edge a Kodiaq jsou relativně dobří soupeři - mají srovnatelný motor, srovnatelný prostor... jen na to jde každý trošku jinak.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2019 20:18
Re: Děláte si pr.... ??
Jak není? Nejrychlejší sedmimístné... no dobře, tak raději nic.
Avatar - Blue Sun
15. 3. 2019 09:59
Svět
notorů už se lhaní a manipulaci nesnaží ani maskovat... Tragédi.
Rozbalit vlákno
0
15. 3. 2019 10:47
Tucson N
Kdo bude chtít opravdu sportovní SUV této kategorie, bude si muset počkat na Tucson verze N. Tam je jistota že to tak bude a ne tihle pseudo-sportovci. :-! Ač zcela jistě dobrá auta....
Rozbalit vlákno
5
15. 3. 2019 10:54
Re: Tucson N
Souhlas, Tucson N nebo Cupra
Avatar - Emel
15. 3. 2019 12:23
Re: Tucson N
Já souhlasím, že Cupra nebo Tucson N budou asi "sportovnější", ale nejsou "této kategorie", to jsou auta o třídu níž. Jsem teda zvědavý, jestli Hyundai dokáže něco udělat s tragickým řízením standardního Tucsonu, nebo tam jen nacpe silnější motor a přitvrdí podvozek.

Nakolik dává lidem smysl "opravdu sportovní SUV" taky nevím, mně osobně to spojení moc smysl nedává, obzvlášť v téhle kategorii (až) sedmimístných SUV s mainstreamovou technikou. Ještě tak nějaký Juke Nismo je zajímavý nesmysl, ale nesmysl je to furt.
15. 3. 2019 13:23
Re: Tucson N
Jistě, tady se honoruje auto, které ještě není...to jsou ještě větší kecy v kleci než píše bludařův týdeník SM. :-!
Avatar - iudex
15. 3. 2019 14:46
Re: Tucson N
Jj, tiež som chcel napísať, že Tucson N ešte nie je na svete, ale už sa tu díva ako príklad lepšej kúpy.
Síce po skúsenosti, o koľko je i30N lepším autom, ako bežná i30 možno očakávať veľký posun aj u Tucsonu, ale predpoklad je málo, počkajme si na realitu. Plus tak nejak cítim, že kým i30N je cenovo super kauf (keďže to bola prvá lastovička a nemohli rúbať vysoko), tak pri Tucsone už cena taká super nebude.
Avatar - wakantanka
15. 3. 2019 15:35
Re: Tucson N
Mne je hlavne divné, že Hyundai urobí N verziu tohto Tucsona, ktorý je už za polovicou svojho generačného života. Jedine, že by ten nasledujúci nebol podvozkovo veľmi odlišný.
15. 3. 2019 11:09
Jen blázen.
Jen blázen si mohl myslet že tento test vyhraje Ford.Páni redaktoři jsou poplatný Škodovce.Když si vzpomenu jak vychvalovali HTP a co to bylo za "kvalitní"motory tak se jen směji.Citigo další propadák.Na silnici krom okolo M.Boleslavi ji neuvidíte,ale podle redaktorů to byl vrchol techniky.
Rozbalit vlákno
1
15. 3. 2019 12:59
Re: Jen blázen.
Musel som Ti dať +, lebo - Ti dali asi dáky neznalci či konštruktéri htp >:D
15. 3. 2019 13:01
ha ha
zachvíľu RS dajú aj na kombajn keď to ovce budú chcieť.. Ak je Kodiaq športové auto tak dnes som videl na dialnici každé druhé auto formulu 1 (vedz kamióny)..
Rozbalit vlákno
1
15. 3. 2019 13:24
Re: ha ha
Kde se píše, že je Kodiaq sportovní auto?
15. 3. 2019 13:01
už sa teším
už sa neviem dočkať na porovnanie Urusu s Kodiaqom.. >:D >:D >:D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - rokyta.p
16. 3. 2019 00:06
Re: už sa teším
Kodiaq míň žere, má větší kufr a lépe se na něj shánějí díly. Tak co bys chtěl? ;-)
15. 3. 2019 13:33
Smax, brzdy, zrýchlenie
Do Kodiaqu sa na rozdiel od Smax a Galaxy vzadu nezmestia 3 detské sedačky do Isofix, keďže Edge je na spoločnej platforme, tak priestor bude možno porovnateľný s Smax.

Brzdná dráha horšia u Kodiaqu o 0,7 m?

Reálne zrýchlenie oproti tabuľke lepši u Edge o 0,3 s a horšie u Kodiaqu o 0,5 s.

Prekvapivá spotreba, DSG vs. 8 stupňový automat.

Obidva motory už majú aj systém vstrekovania močoviny Adblue, na to netreba zabúdať.
Rozbalit vlákno
0
15. 3. 2019 13:39
Vignale
u Vignale bol niekedy v cene extra priestor Vignale u dílera, osobný asistent na telefóne, asistent prevziatia a vrátenia auta na prehliadku a umývačka auta zdarma u každého dílera fordu + špeciálne tvrdené laky karosérie, neviete ako je to teraz? V článku je ticho.
Rozbalit vlákno
16
Avatar - Ozzman
15. 3. 2019 13:49
Re: Vignale
Vignale EDGE začíná na 1 529 000 s tímto motorem, ST line 1 492 000, v testu je uvedena akční cena ST line, ale na fotkách je Vignale.... takže, co to testovali?
15. 3. 2019 15:33
Re: Vignale
ak naozaj niečo testovali, tak to mohol byť kožou obšitý interiér a teda Vignale, ST line má znížený podvozok a nemal by mať koženú palubku

v teste je viacero chýb, napr. popis pri obr. 63
Avatar - _Karel_
15. 3. 2019 15:52
Re: Vignale
U obr. 63? Zadní lavice Kodiaqu? Jaká chyba?
15. 3. 2019 15:56
Re: Vignale
popis: Lavice v kodiaqu je posuvná i polohovatelná, ve standardní zadní pozici zbývá před koleny královská rezerva. Laciněji zde působí tvrdé výplně dveří.

figurant sedí na zadnej polohovatelnej lavici v pozícií max. batožinového priestoru a nie "ve standardní zadní pozici"
Avatar - _Karel_
15. 3. 2019 16:00
Re: Vignale
Píší, že v zadní pozici je hafo místa na kolena, ne že figurant sedí v zadní pozici. Nebuď hnidopich.
15. 3. 2019 16:35
Re: Vignale
chcel som aspoň opticky porovnať rozdiel miesta na nohy vzadu, možno je vzadu viac miesta ako v Superbe, keď Kodiaq má posuvné sedačky
Avatar - _Karel_
15. 3. 2019 16:50
Re: Vignale
Neměřil jsem to s metrem v ruce, ale koukal jsem se na to a troufám si tvrdit, že dám-li v Kodiaqu sedadla úplně vzad, je tam víc místa na nohy.
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2019 15:38
Re: Vignale
problem pre vignal akurat vidim v tom ze za 1,5 melona sa da kupit uz napriklad touareg a ten je voci edge o vesmir dalej snad vo vsetkom ...

ono edge je v eu celkovo kusovka
15. 3. 2019 15:53
Re: Vignale
touareg v základe: [odkaz]

V6, 8stupnové ZF, 4x4 torsen s metalízou a 20´´ kolesami už 1 600 000 a to bez koženého interiéru, v koži za 1, 75 miliona [odkaz]

ale za 1.8 mega už je X5: [odkaz]
15. 3. 2019 16:07
Re: Vignale
Nevím jak u Touaregu, ale u BMW platí, čím víc výbavy, tím vyšší procentuální sleva. I na novou X5.
15. 3. 2019 16:37
Re: Vignale
aký je teda reálny rozdiel v cene medzi Edge a X5 v koži?
Avatar - wikinko
15. 3. 2019 16:41
Re: Vignale
na SK je pri kupe na fleet u BMW zlava plosne cca 23,5% a vyska vybavy na to nema vplyv.
15. 3. 2019 16:47
Re: Vignale
čiže na firmu bez DPH a ešte zľava?
Avatar - Machýrek
17. 3. 2019 22:02
Re: Vignale
I na novou X5? Na 5 a 7 me nabizel 25% a o X5 naopak tvrdil, ze jak je to novy, tak nemuze.. hm asi trochu kecal.
15. 3. 2019 16:06
Re: Vignale
Za tuhle cenu si troufám říct nebyl prodán ani jeden. Strop vidím u 1,2mio.
Avatar - rohYpnol
15. 3. 2019 15:07
Není o čem uvažovat
Edge je auto naprosto mimo evropský vkus. Interiér Edge je prostě ... amerika (v tom špatném slova smyslu).

Tady není o čem přemýšlet. Kodiaq je mnohem dále.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - _Karel_
15. 3. 2019 15:31
Re: Není o čem uvažovat
Můžeš to "mnohem dále" nějak rozvést? Moc by mě to zajímalo, díky.
Avatar - rohYpnol
16. 3. 2019 10:55
Re: Není o čem uvažovat
Edge je velmi americký. Velké laciné plochy v interiéru jsou do očí bijící. Vignale se snaží být něčím víc, ale kombinace působí spíše ještě více nevyváženě. Na jednu stranu hodnotné materiály, kůže, prošívání... a hned vedle laciné nevzhledné plasty.

Kodiaq je mnohem lépe udělaný. Vše působí celistvě a dotaženě. To auto není např. na šířku tak prostorné, ale je prostorné adekvátně a rovnoměrně všude kolem.

A přesně tak, jak je to s prostorností nebo materiály, tak tak je to s celým Edge. V některých směrech je lepší než Kodiaq, jenže naopak jinde výrazně ztrácí. Edge není celistvý a není celkově dotažený. Kodiaq je ve všem vyrovnaný, nikde výrazně nestrádá.

Kodiaq je zkrátka evropsky precizně doladěný a drží si svoji úroveň napříč technikou, materiály, prostorností... prostě ve všem má nastavenu nějakou úroveň a tu drží.

Edge je někde až marnotratný, aby jinde výrazně strádal. Prostě americky laxní přístup.
Avatar - _Karel_
16. 3. 2019 11:35
Re: Není o čem uvažovat
To jsou pitomosti, většina aut má silnější a slabší stránky, Edge je prostě jen jiný, v něčem lepší a v něčem horší.
Avatar - rohYpnol
16. 3. 2019 13:02
Re: Není o čem uvažovat
Ne. Edge není JEN jiný. Je nedotažený, nepromyšlený, americký.

Třeba napříč až přebytečně prostorný. Ale na zadních sedadlech sedíš relativně nízko a nemáš podepřená stehna. Hlavně že na šířku máš místa až zbytečně... Proč?

Proč je horní část obšitá kůží, když níž na tebe koukají laciné plasty??

Co ten dementní inforanment? Škoda má mnohem lepší... Atp.
Avatar - _Karel_
16. 3. 2019 17:43
Re: Není o čem uvažovat
"Přebytečný prostor napříč" - tak to si zapamatuju. Jeden z tvých dalších adeptů na zlatý ventilek. Seděls někdy třeba v Touaregu?
Jinak šířka v ramenou v Edge vzadu - pokud to změřili a napsali správně, je o 1cm větší, než v Kodiaqu. Přímo gargantuovské plýtvání prostorem.
Avatar - rohYpnol
16. 3. 2019 17:49
Re: Není o čem uvažovat
Samozřejmě.

Je jen vidět že nevnímáš co píšu. Možná tě zlatý ventilek trefil do hlavy...

Přebytečný proto, že v tomto směru vybočuje z ostatních hodnot, které nabízí. Stejně jako např. Superb I a II podélně byl super, ale napříč byl úzký. Edge je opak, napříč široký ale jinak nic extra.
Avatar - miromen
16. 3. 2019 19:04
Re: Není o čem uvažovat
To neni o vnimani, jen ty co zvažoval psani testu předhaniš sam sebe v napsani co největši chu.joviny ty dementni inforanmente. :-!
Avatar - rohYpnol
16. 3. 2019 20:09
Re: Není o čem uvažovat
Musím uznat, že to co jsi napsal byl jeden z tvých nejhodnotnějších příspěvků... Evidentně z tebe sálá přehled >:-[] >:-[]
Avatar - miromen
16. 3. 2019 20:30
Re: Není o čem uvažovat
Ten virtualni přehled tu předvadiš ty a to ve stylu, ktery raději ani nebudu pojmenovavat. "Tester" za korunu drahy.
Avatar - rohYpnol
18. 3. 2019 20:12
Re: Není o čem uvažovat
Měl jsi možnost ty vozy porovnat? Viděl jsi je naživo?
20. 3. 2019 10:10
Re: Není o čem uvažovat
ja ano ale mam pocit ze ty nie. V kodiaqu som sedel a vsetko mi prislo v pohode. Fajne auto. Potom soms i sadol do edge a ubi ma za to ale mal som naozaj pocit, ze sedim v drahsom aute. O pocite z jazdy ani nevravim, na edge kodiaq proste nema, v edge mam pocti ze som v luxusnejsom a vacsom aute. Pohodlnejsie tichsie, vykonovo mi to prislo porovnatelne. Keby som vyberal, som jeden z mala asi co by vybral edge, kodiaq mi proste pride lacnejsi nielen v cenniku ale aj na dojem.
15. 3. 2019 15:35
Re: Není o čem uvažovat
Edge má interiér S-max a Galaxy
16. 3. 2019 08:38
Re: Není o čem uvažovat
Mnohem dale? V cem? Mensi, min pohodlnej, pro cloveka co nema schadebrejle o vesmir min atraktivni auto nizsi tridy. Neblazni
Avatar - rohYpnol
16. 3. 2019 10:58
Re: Není o čem uvažovat
Kodiaq je pohodlnější (interiér, ne jízda).
15. 3. 2019 15:34
Touareg, Edge, Kodiaq v SUV triede
Kodiaq: midsize SUV, [odkaz]

Edge: large SUV segment, [odkaz]

Touareg: large premium SUV, [odkaz]

nemci odvážne otestovali Kodiaq aj proti Touaregu II: [odkaz]

Edge tiež proti Touaregu: [odkaz]
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
15. 3. 2019 15:34
kodiaq
ma dokonalu SUV kabinu... a najradsej za mna s 2.0tsi v 4x4

edge je jeden s mala fordov ktory sa mi paci ( spolu s mustangom ) ... ale teda ta kabina uff... asi som ju uz dlho nevidel :-( ---- lebo minimalne v tomto je kodiaq podla mna uz na pohlad o level inde aj ked ako novsi voz ma na to pravo :yes:
Rozbalit vlákno
4
15. 3. 2019 15:50
Re: kodiaq
[odkaz]

[odkaz]

No, jestli první kabinu opěvuješ, tak druhé nemůžeš vytknout ani popel. Chápu, že máš přehozený kabát, ale věřím, že soudnost nějaká zůstala. ;-)
Avatar - wikinko
15. 3. 2019 16:35
Re: kodiaq
Prepac pajo, ale interier tohto forda je katastrofou aj oproti tej tragedii od mitsu...
15. 3. 2019 17:49
Re: kodiaq
Pro mě stejná katastrofa s tím, že volant a sedačky jsou u Fordu mnohem lepší. Problém je ve středové konzoli. ;-)