Srovnávací testy
Keďže porovnávačka je od Sveta motorov a jedno z áut je Škoda, stavím fľašu 5-putňového tokajského na víťazstvo Škody.
A teraz si to idem prečítať, či mám pravdu. 😉
A teraz si to idem prečítať, či mám pravdu. 😉
Ušetřím ti čtení 😉 MÁŠ!
Tak som dočítal a... nie som prekvapený, test SM so Škodou je stávka na istotu. >😒]
Asi je zbytočné po x-tý krát rozoberať divnú metodiku bodovania, ale nedá mi nespomenúť aspoň 2 veci😒br /> Dynamika: rozdiel je v prospech Kodiaqu, ktorý je dynamickejší, OK. Ale naozaj je rozdiel zrýchlenia 7,4s vs 8,7s na stovku tak dramatický, aby Kodiaq dostal jednotku a Edge až 2,5? Najmä keď v pružnosti už také rozdiely nie sú (4,1s vs 4,8s atď).
Priestor: Edge je minimálne o pol triedy väčším autom (vo všetkch smeroch: dĺžka, šírka, výška, rázvor), čo sa výrazne prejavuje vo vnútornom priestore. Na šíru podľa testu kodiaq vpředu na edge ztrácí 4 cm, vzadu pak plných 10 cm. 10 cm je rozdiel dvoch tried, to je dramatický rozdiel. No a bodovo dali Kodiaqu len o 0,5 b horšiu známku.
Proste zvláštne hodnotenie.
Asi je zbytočné po x-tý krát rozoberať divnú metodiku bodovania, ale nedá mi nespomenúť aspoň 2 veci😒br /> Dynamika: rozdiel je v prospech Kodiaqu, ktorý je dynamickejší, OK. Ale naozaj je rozdiel zrýchlenia 7,4s vs 8,7s na stovku tak dramatický, aby Kodiaq dostal jednotku a Edge až 2,5? Najmä keď v pružnosti už také rozdiely nie sú (4,1s vs 4,8s atď).
Priestor: Edge je minimálne o pol triedy väčším autom (vo všetkch smeroch: dĺžka, šírka, výška, rázvor), čo sa výrazne prejavuje vo vnútornom priestore. Na šíru podľa testu kodiaq vpředu na edge ztrácí 4 cm, vzadu pak plných 10 cm. 10 cm je rozdiel dvoch tried, to je dramatický rozdiel. No a bodovo dali Kodiaqu len o 0,5 b horšiu známku.
Proste zvláštne hodnotenie.
Možná se pletu, ale pokud vím, SM pravidelně vysvětluje, že za každých 5% něčeho je půl bodu. Takže u zrychlení bodové ohodnocení odpovídá. Když pak vezměš ty rozměry, tak asi taky. Samozřejmě, že +10cm šířky vzadu je obří rozdíl, ale procentuálně minimální, a proto i minimální bodové ohodnocení rozdílu. Nečtu zahraniční testy, tak nevím, jak to dělají tam, ale asi není jednoduchý udělat obecnou metodiku na všechny typy aut (sportovní, rodinné), a ještě tak, aby se všem zavděčili.
Edit: teď koukám, že prostornost mají obě auta na body stejně, což tedy asi v pořádku není.
Edit2: žádných 10cm rozdílu v šířce vzadu podle mě neexistuje. Skočil jsem s metrem do auta, v nejzazží poloze zadních sedadel [odkaz] je šířka v nejužším místě zadních dveří 141cm, Edge údajně 142cm.
Edit: teď koukám, že prostornost mají obě auta na body stejně, což tedy asi v pořádku není.
Edit2: žádných 10cm rozdílu v šířce vzadu podle mě neexistuje. Skočil jsem s metrem do auta, v nejzazží poloze zadních sedadel [odkaz] je šířka v nejužším místě zadních dveří 141cm, Edge údajně 142cm.
Zapomněl si na: . V 180 km/h je již rozdíl ve prospěch škodovky naprosto drtivý: 43,2 vs. 25,8 s ...To je drtivý rozdíl stejně výkonných aut 😄.
Ford je sice výrazně větší auto, ale Škodovka umí velmi dobře pracuje s vnitřním prostorem, takže u vnitř oproti vnějšku tolik neztrácí.
Ford je sice výrazně větší auto, ale Škodovka umí velmi dobře pracuje s vnitřním prostorem, takže u vnitř oproti vnějšku tolik neztrácí.
protože je škoda menší, je taky výrazně lehčí, není se co divit lepší pružnosti
toto mělo být zohledněno a nebylo, samozřejmě
ale plán je splněn, soudruzi, a to je to hlavní
toto mělo být zohledněno a nebylo, samozřejmě
ale plán je splněn, soudruzi, a to je to hlavní
Tak myslím, že test je nastaven správně, měří hlavně dynamiku a sportovnost, protože Kodiaq je RS, což o dost těžší EDGE nedá, to je spíš dálniční křižník. Kdyby ale byl cíl testu na pohodlnné dálkové testování, tak by to mohlo být třeba i opačně 😉
Když to přeženu, ještě drtivějším rozdílem by Kodiaq vyhrál třeba nad nějaký Offroadem, protože je Offroad ještě pomalejší >😒]
Když to přeženu, ještě drtivějším rozdílem by Kodiaq vyhrál třeba nad nějaký Offroadem, protože je Offroad ještě pomalejší >😒]
No ale nepamätám si, že by v porovnávačkách Škody akcentovali dynamiku, vždy sa naopak zdôrazňujú typické klady Škody, ako je priestor pre pasažierov a batožinu. A keď tu poráža Ford Škodu jej vlastnými zbraňami (podstatne viac miesta v interiéri, hlavne na šírku, dokonca Edge má väčší kufor, lepšie prístupný, a pritom na rozdiel od Kodiaqu má aj rezervu), tak to zrazu v hodnotení tak dôležité nie je (hodnotenie priestrannosti je 1,5 b u každého auta!!!) a akcentuje sa dynamika. 8-s
Vždyť říkám, že teste je nastaven "správně" >😁 Porovnává se sportovní verze s nesportovní, tak to by bylo, aby díky sportovnosti a dynamice ta sportovní verze nevyhrála! >😁
Tak divejme se alespon na dilci uspechy. Treba ja neveril svym ocim kdyz u porovnani vrcholneho "americkeho" fordu vs. vrcholne evropske skodovky ctu, ze ford je ten kdo ma hodnotnejsi interier. Takovy utok na zabehnute poradky tu nepamatuju. Pevne verim, ze pristi test to uvede na pravou miru a mistni "verni a presvedceni" budou moci znovu spat v klidu. 😄
Kdy už tahle pokřivená metodika zmizí? Mě je buřt, jestli to zrychlení dosáhne automatická převodovka podřazením nebo na stejný převodový stupeň, mohlo by mě to zajímat u manuálu, tam jde o to, jestli je potřeba podřadit nebo to motor pobere, u automatu mě zajímá jenom výsledek...
Nebo si mají zablokovat podobné stupně
...což jak píšou v testu, u Fordu nešlo.
Já tedy taky nechápu, proč se neměří prostý kickdown z té rychlosti a musí se to měřit na jeden převodový stupeň, to vlastně o reálné dynamice nic neříká.
Když jsem dělali naše amatérské testy na letišti my, tak jsme dali volnost, prostě 50-100, automat si to pobere sám, některé manuály taky musely řadit. Tohle je dle mne reálnější situace, která mne zajímá více, než jak mi to pobere trojka... když třeba vyjíždím z města a chci akcelerovat, nebo najíždím na dálnici...
Když jsem dělali naše amatérské testy na letišti my, tak jsme dali volnost, prostě 50-100, automat si to pobere sám, některé manuály taky musely řadit. Tohle je dle mne reálnější situace, která mne zajímá více, než jak mi to pobere trojka... když třeba vyjíždím z města a chci akcelerovat, nebo najíždím na dálnici...
Já s tebou souhlasím, ale s podřazením už to prostě není pružnost.
To je vždy diskutabilné. Ak budeš automaty hodnotiť pri zrýchlení povedzme do 60 na 100 na štvorke, tak bude hodne záležať na tom, či je to 6, 7, 8 alebo 9-stupňový automat, pri jednom bude mať 4ka na začiatku 1800 otáčok a pri druhom 2500 a to sa výrazne prejaví na výsledku; proste to porovnanie nikdy nebude fér.
Manuály sa tak nelíšia, tam je to prevažne 6st (len najslabšie modely 5st.) a oveľa lepšie porovnateľné.
Manuály sa tak nelíšia, tam je to prevažne 6st (len najslabšie modely 5st.) a oveľa lepšie porovnateľné.
Proc by to nebyla pruznost? 😲
No protože pružnost je definovaná tím, že se řadit nesmí. 80-120 na libovolný kvalt je prostě zrychlení, ne pružnost. Ale je to slovíčkaření.
Je fakt, že je ještě rozdíl, jestli 80-120 měřím už s podřazeným kvaltem a nohou na plynu, nebo jestli to měřím tak, že prostě jedu konstantních 80 a dupnu na plyn a auto nechť dělá co umí (asi teda s automatem v eSku nebo nastaveném dynamickém režimu). Ta druhá varianta se tak obvykle neměří... ale mohla by. Podle mě to formálně není pružnost.
Je fakt, že je ještě rozdíl, jestli 80-120 měřím už s podřazeným kvaltem a nohou na plynu, nebo jestli to měřím tak, že prostě jedu konstantních 80 a dupnu na plyn a auto nechť dělá co umí (asi teda s automatem v eSku nebo nastaveném dynamickém režimu). Ta druhá varianta se tak obvykle neměří... ale mohla by. Podle mě to formálně není pružnost.
Nezlob se, ale to mi je definice jak... no... jakoby ani zadna nebyla. 😄
Ale dovol mi ti odpovedet otazkou, bavime se o pruznosti ceho? 😉
Ale dovol mi ti odpovedet otazkou, bavime se o pruznosti ceho? 😉
Já se nezlobím, ale trvám na svém. Pokud povolíš řazení, už to nebude pružnost. Nakonec by bylo nejlepší uvádět časy zrychlení jak jsou třeba na zeperfs, třeba 0-20-30-50-70-100-130-160-180-200-220... a vyčteš si z toho co potřebuješ.
Definice sem, definice tam - podle mě je pružnost přesně to, co popisuješ. Najedeš na konstantní rychlost, dejme tomu těch 80 km/h....a prostě na to hamtneš. Bez řazení. Ať se z toho motor vyhrabe sám. Což je problém u automatů, pokud nelze udržet stejnej kvalt a automat si při kick-downu podřadí. Navíc dnes automaty používají více stupňů než manuály, takže je nutně maj jinak rozložený. A i kdybys srovnával jenom manuály, říká ti měření pružnosti hodně o autě ale nikoliv o motoru samotném. Stejnému (třeba dobrému) motoru naložíš těžší kvalty a všechno je jinak. To už je ovšem hodně salónní debata, protože mě určitě nezajímá motor sám o sobě (doma si ho do vitrínky s pohárem za nejlepší pružnost nedám 😄 ) ale jeho chování v autě v kombinaci s převodovkou atd.
treba asi stanovit na kolko a kedy je treba nutne rozlisovat motor a celkovy hnaci retazec... pokial mas manual tak jasne, pruznost motora je jedna z klucovych veci... pokial mas automat tak prevodovka dokaze maskovat slabe miesta motora tj radi za teba a pokial mas napr hybrid alebo prevodovku kde nemas volbu manualneho radenia tak tam uz pruznost motora fakt nemusis riesit, posudzuje sa komplexne hnaci retazec... u prevodovky, ktora radi sama aj v manualnom rezime vid ford uz treba podla mna posudzovat skor hnaci retazec tj aj s prevodovkou ... urcite vo vacsej miere ako u manualu
Proč se vlastně začala pružnost měřit? Aby se s ní nějak popsalo, jak se auto chová, když ho nedržím pod krkem... jestli je schopné nějaké dynamiky i v nižších otáčkách.
Jinak přece i s tím manuálem pokud pojedu pilu tak nepojedu osmdesát na čtyřku, ale na trojku... pokud se třeba chystám předjíždět náklaďák nebo tak.
Že je CVT schopné držet při akceleraci motor na redline je hezké, ale to má i svá akustická negativa 😉 ... které by řešila větší pružnost motoru.
Jinak přece i s tím manuálem pokud pojedu pilu tak nepojedu osmdesát na čtyřku, ale na trojku... pokud se třeba chystám předjíždět náklaďák nebo tak.
Že je CVT schopné držet při akceleraci motor na redline je hezké, ale to má i svá akustická negativa 😉 ... které by řešila větší pružnost motoru.
Tak v kontexte tohto testu je to vlastne o tom, ze oba motory maju krutiaku dost... ked ho nedrzis pod krkom prevodovka u fordu ide od 1400ot hore podla autora... pri pruznom zrychleni prevodovka radi a nehuci to u redlinu... zalezi od polohy plynu bud vyuziva nizke otacky alebo podradi a vyuzije vyssie... tj riadis to plynom
s CVT sa to tyka len slabych atmosfer... cokolvek s turbom ma pri 2500ot davno slusny krutiak a tak isto aj velka atmosfera V6 a V8... tam to u redlinu drzat nemusi a to plati aj pri hybridoch, preto tam ide o celkovy retazec
s CVT sa to tyka len slabych atmosfer... cokolvek s turbom ma pri 2500ot davno slusny krutiak a tak isto aj velka atmosfera V6 a V8... tam to u redlinu drzat nemusi a to plati aj pri hybridoch, preto tam ide o celkovy retazec
Pružnost motoru je takový ukazatel, který už je podle mého dneska naprosto překonaný...
To se nehádám... určitě selhávají staré metody měření typu "80-120 na čtyřku", to je v době devítistupňových automatů pasé. Zase ale to není úplně tak, že by na pružnosti vůbec nezáleželo... nejlépe to popisuje graf krouťáku.
prezentuje jenom tu okecávací, povrchní a méně zajímavou část testu a vynechává podstatu, grafy s podrobnými hodnotami z válcové zkušebny, srovnávací tabulku zrychlení motorů 110kW vs 140 kW vs 176 kW a další hromadu podrobných popisů (třeba detailní popis použitých aut. převodovek), které jsou v článcích SM?
Protoze jak to zde delsi dobu pozoruji, tak vetsina ctenaru ACZ jsou casto mene zdatni. Musis rict: pseudo 4x4, nafta s repkou, v manualu s co nejvice stupni, v hadru, co nejnizsi profil kol, po bouracce, acka a hned jsou ve svem svete >😁 Grafy uz jsou pro mensi cast publika, tak tu s tim neotravovali 😉
Za me je Kodiaq prifoukla Octavia Tour kombi 1 generace. Ford se snazi pusobit jako silnicni SUV. Takze at si kazdy vybere co potrebuje.
Za me je Kodiaq prifoukla Octavia Tour kombi 1 generace. Ford se snazi pusobit jako silnicni SUV. Takze at si kazdy vybere co potrebuje.
Tak nehodnoť iných (podľa seba?), mnohí tu majú technické vzdelanie a veciam rozumejú, rozhodne viac, ako niektorí redaktori (absolventi masmediálnej komunikácie či podobných škôl). Skôr by som povedal, že redakcia nejde do týchto technickejších aspektov (až na jedného redaktora), aby sa sami nezamotali do vecí, v ktorých nie sú doma. Ja by som si rád pozrel grafy, priebehy kriviek krútiaku a pod., ale už som sa dávno zmieril s tým, že toho sa v testoch nedočkám.
Moje připomínka směřovala k tomu, že v SM jsou obě auta důkladně proměřená včetně těch grafů z brzdy a nic z toho zde na auto.cz není převzaté, zde je jenom omáčka. Takže v testech má SM daleko vyšší úroveň než auto.cz a přitom tady stačilo nebýt líný a opsat to.
No a nebo je to záměr, aby se zachoval důvod, proč si ten časopis koupit.
No ale pak ten zdejší "test" měl být označený jako PR upoutávka na skutečný test v SM.
Od těch dob co šéfuje pan Pechr a ne Běhal, tak SM občas čtu 😄 Mohu dávno potvrdit, že texty jsou pro internet kráceny běžně. Asi papír je papír
Kodiaq - profil pneu 45 je pro SUV hnus a masakr :no: Chce to profil 60 - 70 a atečka , jinak to není SUV ale buzííík >😁
Kodiaq - profil pneu 45 je pro SUV hnus a masakr :no: Chce to profil 60 - 70 a atečka , jinak to není SUV ale buzííík >😁
Jako že 235/70=16,45cm výška gumy? To je zase opačnej extrém... to co má Ford je asi fajn kompromis, 235/55/19... ale ani těch 235/45=10,575cm není zas takový extrém, spíš mám trošku pochybnosti, jak dokáže podvozek ošéfovat ty 20".
Profil 60 je většinou pro silnici a 70 pro SUV nebo offíky na silničních max átéčkách. Verze RS má být jakoby sportovnější tak 60, ale níž ne. 16,45 cm není vzhledem k autu vysoká guma. Donedávna byl profil pro běžná silniční auta 80. Nevím co to je za módu jezdit na galuskách. Kolo u mě musí propérovat, umět skočit na obrubník a vzdorovat jiným běžným dopravním nástrahám. Každý začne být chytrý a výsledek je pak jak jízda v Octavii III ;-\
Profilové číslo má bez udání šířky pneumatiky prakticky nekonkrétní hodnotu, k čemu ti jsou procenta, když nevíš, z jakého jsou základu!
U pneumatik možná, ale jinak je to naopak naprosto super. Třeba pro statistiky. Jen pro příklad vedle v diskusi zmíněná Mazda2 navýšila u nás v roce 2018 prodeje o 100%. O tom si její třídní konkurenti mohou nechat zdát. Dokud neřekneš, že to bylo ze 7 ks měsíčně na 14, vypadá to skvěle, no ne ? >😒]
To je samozřejmě plná pravda, ale bral jsem to tak, že šířka gumy je víceméně daná velikostí auta. Například C segment s běžnou motorizací většinou 195 nebo 205. Což není takový rozdíl a není co řešit, beru tedy téměř jako konstantu. A měním jen velikost profilu na úkor průměru disku a naopak, aby obvod byl +-stejný.
woody: současná Mazda 2 je frajerské auto :-! bohužel se líbívají větší kousky.
woody: současná Mazda 2 je frajerské auto :-! bohužel se líbívají větší kousky.
Nechtěl bych do bodování nějak extra zabrušovat, ale na první pohled vidím, že Kodiaq dostal k dobru půl bodu za rozměry kufru. Přitom podle měření je jeho zavazadelník o 20 cm (ano, 20 cm) mělčí než u Fordu, který udává myslím 602 litrů. Škoda u RS jen 520. Zajímavá je i plichta v prostornosti, Ford je přitom vzadu o 10 cm širší. Možná je ale ve Škodovce subjektivně více místa 😉 Sice vzadu nemáte kam dát hlavu, ale to je detail, stačí ji nějak "podsunout".
Edge je opravdový kus auta. Kodiak je oproti Edge jen takový pozvednutý kombík... 😉 [odkaz]
Ještě, že tam není RAM1500. Projel by to na celé čáře, že váží 3 tuny, neudělá stovku pod 10, špatně se s ním parkuje v centru Českého Krumlova.
Jako clickbait dobré, jako srovnávací test dost mizerné ;-\
Jako clickbait dobré, jako srovnávací test dost mizerné ;-\
Ram, Escalade, LC200 by zde bylo hazeni perel svi nim. Nech hendikepovane at si se svymi dvoulitry tleskaji.
Chápu, jaks to myslel a souhlasím s tebou, ale RAM1500 váží necelé 2,5 tuny a tu stovku udělá opravdu líp než obě auta v testu, myslím, že to má za 7 rovnejch 😉
Vlastně mě výsledek tohoto testu vůbec nepřekvapuje od této redakce. Ale hlava mi to fakt nebere.
Jasně, chtějí zas vychválit novou škodovku ve sportovním provedení RS , tak co ji dáme za soupeře aby vyhrála,si řeknou? No, tak asi vetší a těžší SUV v ne-sportovní upravě a jediným a hlavním kriteriem bude dynamika a sportovní chování... to bude fér,ne >😒] >😁
Tak proti ní postaví Edge v luxusní výbavě který je větší, prostornější, tišší, komfortnější, kvalitnější interiér, a má mnohem lepší výbavu za kterou by si kodiaq RS musel připlácet nebo některé věci ani mít nemůže. Takže je vlastně ve všem lepší, ale je prostě pomalejší ... takže prohrává >😁 >😁 a neřešte že není ve sportovní upravě a je těžší >😁 >😁 To mě poser >😁
Jasně, chtějí zas vychválit novou škodovku ve sportovním provedení RS , tak co ji dáme za soupeře aby vyhrála,si řeknou? No, tak asi vetší a těžší SUV v ne-sportovní upravě a jediným a hlavním kriteriem bude dynamika a sportovní chování... to bude fér,ne >😒] >😁
Tak proti ní postaví Edge v luxusní výbavě který je větší, prostornější, tišší, komfortnější, kvalitnější interiér, a má mnohem lepší výbavu za kterou by si kodiaq RS musel připlácet nebo některé věci ani mít nemůže. Takže je vlastně ve všem lepší, ale je prostě pomalejší ... takže prohrává >😁 >😁 a neřešte že není ve sportovní upravě a je těžší >😁 >😁 To mě poser >😁
Jsem zvědav jestli to pak postaví tu svou modlu třeba proti Cupře..
Třeba jo 😄 ale to se poněkud změní kriteria hodnocení a z porovnání dvou sportovních modelů vyjde opět vítězně Skoda, např. díky většímu kufru nebo více místa na zadních sedačkách >😁 >😁 >😁 což v tu chvíli bude pro sportovní jízdu přece důležité >😁
To už tu přece bylo:
[odkaz]
Vy se moc fixujete na tu zkratku RS, Kodiaq RS přece není žádný okruhový brus, je to normální velké naftové SUV s automatem, až sedmimístné... s pár blbinkama navíc.
Edge a Kodiaq jsou relativně dobří soupeři - mají srovnatelný motor, srovnatelný prostor... jen na to jde každý trošku jinak.
[odkaz]
Vy se moc fixujete na tu zkratku RS, Kodiaq RS přece není žádný okruhový brus, je to normální velké naftové SUV s automatem, až sedmimístné... s pár blbinkama navíc.
Edge a Kodiaq jsou relativně dobří soupeři - mají srovnatelný motor, srovnatelný prostor... jen na to jde každý trošku jinak.
Kdo bude chtít opravdu sportovní SUV této kategorie, bude si muset počkat na Tucson verze N. Tam je jistota že to tak bude a ne tihle pseudo-sportovci. :-! Ač zcela jistě dobrá auta....
Já souhlasím, že Cupra nebo Tucson N budou asi "sportovnější", ale nejsou "této kategorie", to jsou auta o třídu níž. Jsem teda zvědavý, jestli Hyundai dokáže něco udělat s tragickým řízením standardního Tucsonu, nebo tam jen nacpe silnější motor a přitvrdí podvozek.
Nakolik dává lidem smysl "opravdu sportovní SUV" taky nevím, mně osobně to spojení moc smysl nedává, obzvlášť v téhle kategorii (až) sedmimístných SUV s mainstreamovou technikou. Ještě tak nějaký Juke Nismo je zajímavý nesmysl, ale nesmysl je to furt.
Nakolik dává lidem smysl "opravdu sportovní SUV" taky nevím, mně osobně to spojení moc smysl nedává, obzvlášť v téhle kategorii (až) sedmimístných SUV s mainstreamovou technikou. Ještě tak nějaký Juke Nismo je zajímavý nesmysl, ale nesmysl je to furt.
Jistě, tady se honoruje auto, které ještě není...to jsou ještě větší kecy v kleci než píše bludařův týdeník SM. :-!
Jj, tiež som chcel napísať, že Tucson N ešte nie je na svete, ale už sa tu díva ako príklad lepšej kúpy.
Síce po skúsenosti, o koľko je i30N lepším autom, ako bežná i30 možno očakávať veľký posun aj u Tucsonu, ale predpoklad je málo, počkajme si na realitu. Plus tak nejak cítim, že kým i30N je cenovo super kauf (keďže to bola prvá lastovička a nemohli rúbať vysoko), tak pri Tucsone už cena taká super nebude.
Síce po skúsenosti, o koľko je i30N lepším autom, ako bežná i30 možno očakávať veľký posun aj u Tucsonu, ale predpoklad je málo, počkajme si na realitu. Plus tak nejak cítim, že kým i30N je cenovo super kauf (keďže to bola prvá lastovička a nemohli rúbať vysoko), tak pri Tucsone už cena taká super nebude.
Jen blázen si mohl myslet že tento test vyhraje Ford.Páni redaktoři jsou poplatný Škodovce.Když si vzpomenu jak vychvalovali HTP a co to bylo za "kvalitní"motory tak se jen směji.Citigo další propadák.Na silnici krom okolo M.Boleslavi ji neuvidíte,ale podle redaktorů to byl vrchol techniky.
zachvíľu RS dajú aj na kombajn keď to ovce budú chcieť.. Ak je Kodiaq športové auto tak dnes som videl na dialnici každé druhé auto formulu 1 (vedz kamióny)..
už sa neviem dočkať na porovnanie Urusu s Kodiaqom.. >😁 >😁 >😁
Do Kodiaqu sa na rozdiel od Smax a Galaxy vzadu nezmestia 3 detské sedačky do Isofix, keďže Edge je na spoločnej platforme, tak priestor bude možno porovnateľný s Smax.
Brzdná dráha horšia u Kodiaqu o 0,7 m?
Reálne zrýchlenie oproti tabuľke lepši u Edge o 0,3 s a horšie u Kodiaqu o 0,5 s.
Prekvapivá spotreba, DSG vs. 8 stupňový automat.
Obidva motory už majú aj systém vstrekovania močoviny Adblue, na to netreba zabúdať.
Brzdná dráha horšia u Kodiaqu o 0,7 m?
Reálne zrýchlenie oproti tabuľke lepši u Edge o 0,3 s a horšie u Kodiaqu o 0,5 s.
Prekvapivá spotreba, DSG vs. 8 stupňový automat.
Obidva motory už majú aj systém vstrekovania močoviny Adblue, na to netreba zabúdať.
u Vignale bol niekedy v cene extra priestor Vignale u dílera, osobný asistent na telefóne, asistent prevziatia a vrátenia auta na prehliadku a umývačka auta zdarma u každého dílera fordu + špeciálne tvrdené laky karosérie, neviete ako je to teraz? V článku je ticho.
Vignale EDGE začíná na 1 529 000 s tímto motorem, ST line 1 492 000, v testu je uvedena akční cena ST line, ale na fotkách je Vignale.... takže, co to testovali?
ak naozaj niečo testovali, tak to mohol byť kožou obšitý interiér a teda Vignale, ST line má znížený podvozok a nemal by mať koženú palubku
v teste je viacero chýb, napr. popis pri obr. 63
v teste je viacero chýb, napr. popis pri obr. 63
U obr. 63? Zadní lavice Kodiaqu? Jaká chyba?
popis: Lavice v kodiaqu je posuvná i polohovatelná, ve standardní zadní pozici zbývá před koleny královská rezerva. Laciněji zde působí tvrdé výplně dveří.
figurant sedí na zadnej polohovatelnej lavici v pozícií max. batožinového priestoru a nie "ve standardní zadní pozici"
figurant sedí na zadnej polohovatelnej lavici v pozícií max. batožinového priestoru a nie "ve standardní zadní pozici"
Píší, že v zadní pozici je hafo místa na kolena, ne že figurant sedí v zadní pozici. Nebuď hnidopich.
problem pre vignal akurat vidim v tom ze za 1,5 melona sa da kupit uz napriklad touareg a ten je voci edge o vesmir dalej snad vo vsetkom ...
ono edge je v eu celkovo kusovka
ono edge je v eu celkovo kusovka
touareg v základe: [odkaz]
V6, 8stupnové ZF, 4x4 torsen s metalízou a 20´´ kolesami už 1 600 000 a to bez koženého interiéru, v koži za 1, 75 miliona [odkaz]
ale za 1.8 mega už je X5: [odkaz]
V6, 8stupnové ZF, 4x4 torsen s metalízou a 20´´ kolesami už 1 600 000 a to bez koženého interiéru, v koži za 1, 75 miliona [odkaz]
ale za 1.8 mega už je X5: [odkaz]
Nevím jak u Touaregu, ale u BMW platí, čím víc výbavy, tím vyšší procentuální sleva. I na novou X5.
na SK je pri kupe na fleet u BMW zlava plosne cca 23,5% a vyska vybavy na to nema vplyv.
Edge je auto naprosto mimo evropský vkus. Interiér Edge je prostě ... amerika (v tom špatném slova smyslu).
Tady není o čem přemýšlet. Kodiaq je mnohem dále.
Tady není o čem přemýšlet. Kodiaq je mnohem dále.
Můžeš to "mnohem dále" nějak rozvést? Moc by mě to zajímalo, díky.
Edge je velmi americký. Velké laciné plochy v interiéru jsou do očí bijící. Vignale se snaží být něčím víc, ale kombinace působí spíše ještě více nevyváženě. Na jednu stranu hodnotné materiály, kůže, prošívání... a hned vedle laciné nevzhledné plasty.
Kodiaq je mnohem lépe udělaný. Vše působí celistvě a dotaženě. To auto není např. na šířku tak prostorné, ale je prostorné adekvátně a rovnoměrně všude kolem.
A přesně tak, jak je to s prostorností nebo materiály, tak tak je to s celým Edge. V některých směrech je lepší než Kodiaq, jenže naopak jinde výrazně ztrácí. Edge není celistvý a není celkově dotažený. Kodiaq je ve všem vyrovnaný, nikde výrazně nestrádá.
Kodiaq je zkrátka evropsky precizně doladěný a drží si svoji úroveň napříč technikou, materiály, prostorností... prostě ve všem má nastavenu nějakou úroveň a tu drží.
Edge je někde až marnotratný, aby jinde výrazně strádal. Prostě americky laxní přístup.
Kodiaq je mnohem lépe udělaný. Vše působí celistvě a dotaženě. To auto není např. na šířku tak prostorné, ale je prostorné adekvátně a rovnoměrně všude kolem.
A přesně tak, jak je to s prostorností nebo materiály, tak tak je to s celým Edge. V některých směrech je lepší než Kodiaq, jenže naopak jinde výrazně ztrácí. Edge není celistvý a není celkově dotažený. Kodiaq je ve všem vyrovnaný, nikde výrazně nestrádá.
Kodiaq je zkrátka evropsky precizně doladěný a drží si svoji úroveň napříč technikou, materiály, prostorností... prostě ve všem má nastavenu nějakou úroveň a tu drží.
Edge je někde až marnotratný, aby jinde výrazně strádal. Prostě americky laxní přístup.
To jsou pitomosti, většina aut má silnější a slabší stránky, Edge je prostě jen jiný, v něčem lepší a v něčem horší.
Ne. Edge není JEN jiný. Je nedotažený, nepromyšlený, americký.
Třeba napříč až přebytečně prostorný. Ale na zadních sedadlech sedíš relativně nízko a nemáš podepřená stehna. Hlavně že na šířku máš místa až zbytečně... Proč?
Proč je horní část obšitá kůží, když níž na tebe koukají laciné plasty??
Co ten dementní inforanment? Škoda má mnohem lepší... Atp.
Třeba napříč až přebytečně prostorný. Ale na zadních sedadlech sedíš relativně nízko a nemáš podepřená stehna. Hlavně že na šířku máš místa až zbytečně... Proč?
Proč je horní část obšitá kůží, když níž na tebe koukají laciné plasty??
Co ten dementní inforanment? Škoda má mnohem lepší... Atp.
"Přebytečný prostor napříč" - tak to si zapamatuju. Jeden z tvých dalších adeptů na zlatý ventilek. Seděls někdy třeba v Touaregu?
Jinak šířka v ramenou v Edge vzadu - pokud to změřili a napsali správně, je o 1cm větší, než v Kodiaqu. Přímo gargantuovské plýtvání prostorem.
Jinak šířka v ramenou v Edge vzadu - pokud to změřili a napsali správně, je o 1cm větší, než v Kodiaqu. Přímo gargantuovské plýtvání prostorem.
Samozřejmě.
Je jen vidět že nevnímáš co píšu. Možná tě zlatý ventilek trefil do hlavy...
Přebytečný proto, že v tomto směru vybočuje z ostatních hodnot, které nabízí. Stejně jako např. Superb I a II podélně byl super, ale napříč byl úzký. Edge je opak, napříč široký ale jinak nic extra.
Je jen vidět že nevnímáš co píšu. Možná tě zlatý ventilek trefil do hlavy...
Přebytečný proto, že v tomto směru vybočuje z ostatních hodnot, které nabízí. Stejně jako např. Superb I a II podélně byl super, ale napříč byl úzký. Edge je opak, napříč široký ale jinak nic extra.
To neni o vnimani, jen ty co zvažoval psani testu předhaniš sam sebe v napsani co největši chu.joviny ty dementni inforanmente. :-!
Musím uznat, že to co jsi napsal byl jeden z tvých nejhodnotnějších příspěvků... Evidentně z tebe sálá přehled >😒] >😒]
Ten virtualni přehled tu předvadiš ty a to ve stylu, ktery raději ani nebudu pojmenovavat. "Tester" za korunu drahy.
Měl jsi možnost ty vozy porovnat? Viděl jsi je naživo?
ja ano ale mam pocit ze ty nie. V kodiaqu som sedel a vsetko mi prislo v pohode. Fajne auto. Potom soms i sadol do edge a ubi ma za to ale mal som naozaj pocit, ze sedim v drahsom aute. O pocite z jazdy ani nevravim, na edge kodiaq proste nema, v edge mam pocti ze som v luxusnejsom a vacsom aute. Pohodlnejsie tichsie, vykonovo mi to prislo porovnatelne. Keby som vyberal, som jeden z mala asi co by vybral edge, kodiaq mi proste pride lacnejsi nielen v cenniku ale aj na dojem.
Kodiaq: midsize SUV, [odkaz]
Edge: large SUV segment, [odkaz]
Touareg: large premium SUV, [odkaz]
nemci odvážne otestovali Kodiaq aj proti Touaregu II: [odkaz]
Edge tiež proti Touaregu: [odkaz]
Edge: large SUV segment, [odkaz]
Touareg: large premium SUV, [odkaz]
nemci odvážne otestovali Kodiaq aj proti Touaregu II: [odkaz]
Edge tiež proti Touaregu: [odkaz]
ma dokonalu SUV kabinu... a najradsej za mna s 2.0tsi v 4x4
edge je jeden s mala fordov ktory sa mi paci ( spolu s mustangom ) ... ale teda ta kabina uff... asi som ju uz dlho nevidel 😒 ---- lebo minimalne v tomto je kodiaq podla mna uz na pohlad o level inde aj ked ako novsi voz ma na to pravo :yes:
edge je jeden s mala fordov ktory sa mi paci ( spolu s mustangom ) ... ale teda ta kabina uff... asi som ju uz dlho nevidel 😒 ---- lebo minimalne v tomto je kodiaq podla mna uz na pohlad o level inde aj ked ako novsi voz ma na to pravo :yes:
[odkaz]
[odkaz]
No, jestli první kabinu opěvuješ, tak druhé nemůžeš vytknout ani popel. Chápu, že máš přehozený kabát, ale věřím, že soudnost nějaká zůstala. 😉
[odkaz]
No, jestli první kabinu opěvuješ, tak druhé nemůžeš vytknout ani popel. Chápu, že máš přehozený kabát, ale věřím, že soudnost nějaká zůstala. 😉
Prepac pajo, ale interier tohto forda je katastrofou aj oproti tej tragedii od mitsu...
proč jednou neuznat, že Kodiaq může vyhrát? Ford je větší a pohodlnější, Kodiaq je o dost rychlejší (sametový hydroměnič fakt bere na dnešní dobu hafo výkonu, na druhé straně je to jeden z nejhladších automatů) a na okresce je obratnější. Mě jako petrolheadovi to sedí a dává smysl. 😉
Ještě jsem s RS nejel (to se brzy změní) ale musí říct, že zrovna tenhle test docela pěkně popisuje plusy a minusy a přesně vystiženo, proč jednou neuznat, že je K RS lepší 😄
Protože prostě lepší není? Je lepší v jedné disciplíně a to je všechno. Nicméně převracení priorit podle toho, jak je potřeba uhrát výsledek, je specialitou Světa notorů.
ty, jako petrolhead, jak sám uvádíš, bys neměl pokukovat po koncernovým TDI. Pak se z tebe rázem stane dieselhead >😁
Neboj, moje soukromé auto nikdy nebylo v naftě. A po SUV jsem nikdy nepokukoval, nepokukuji, na nikdy pokukovat nebudu. 😄
Edge je koráb, pusobí mnohem masivnejsim dojmem, nejel jsem tím, mám jen statickou zkušenost, ale verim, ze si v tom clovek bude pripadat jako král silnice i v rámci povolených rychlostí, uzivat si pohodu na palube. A na tom hejskovi, co se mu bude lepit na nárazník v Kodiaku, aby mu ukázal, že on má pod kapotou TDI, se jen dobre pobaví a nechá ho jet.
kazdy uz si musi vybrat, co je jeho srdci blizsi
kazdy uz si musi vybrat, co je jeho srdci blizsi
Ja vim proc sem uz nechodim tyhle testy k zbliti me fakt nechybi skodovka proste prohrat nemu... Nejvetsi zapich je vyhodu u skodovky v ktery se sedi niz .. Jasny kupuju si 5ti metrovy suv abych v tom sedel nizko >😁 aneb ono se vsechno co v tom aute je na*** da lehce obratit ve vyhodu ... Edge je kus auta ve kterym se nemusi chlap stydet ...kodiaq je hnusna nacanca mrtka z koncernu pro ovce
Srovnavat upravene auto do sportovni verze s luxusnim autem to dalo asi hodne zabrat. Proc se nesrovnala verze ST misto VIGNALE? To by asi RS nedopadlo podle predstav. Kdo kupuje luxusnejsi verzi, tak na zavody to nema. Chce si uzivat jizdu. Kdyz si chci zablbnout zajezdit sportovne tak si koupim mustanga kolem 1,1m a RS si muze trhnout za ty prachy.
Upravené do sportovní verze? Odkud jsi spadl? Mají stejně výkonné motory, a tím veškerá sportovnost končí.
Dopadlo by to úplně stejně, protože sportovní verze v podání Fordu je technicky úplně shodná s tou luxusní, má stejné zrychlení, stejnou maximálku, stejné brzdy, stejná kola, světlou výšku, stejné převody...
Napsal jsem ze maj srovnavat ST a ne VIGNALE je těžší o sve prave luxusnejsi veci.Svezl jsem se obema verzema jeste s motorem 154kw, novým jsem se zatim nejel. ST je sportovni verze kdyz uz se do toho chces poustet.
takze obycejny kodiaq jen udelany tuning polepama? tak jak to dela mnoho cechu? zadna uprava prevodovky ani motoru? odlehcene, mensi auto? me se teda rso nelibi je to jen pozvednuty superb. tys asi padl na znak, doufam ze z jahody a byla to rana.
a ja si myslel ze kdyz je tam RS tak je to jine auto a sportovni a ono nic, jen pismena co zlepsi jizdu.zbytecne s tebou diskutovat.
Máš recht, Mirečku. Ty si myslíš, že RS znamená menší auto, a se mnou je škoda diskutovat. :yes:
neplet si mensi a sportovni, s tim si muzes ploect tak akorat sveho sulina. RS ma skoda jako sportovni verzi a ne bezny auto. A jestli jsou ty pismena jen na paradu, tak si kup kolobezku a dej si na ni RS a staci ti to.
takze RS Kodiaq je vetsi auto nez EDGE? RS neni sport. Takze vsichni co jezdi zavody s RS tak jezdi s obyc autem. Ty klone kone, nenadavej nejsem tvuj kretensskej fotr,
Pro potřeby SUV bych si radši vzal mimo tyto dva nějakou hodně vybavenou Kugu >😁
Zajímal by mne ale motor Ecoblue a převodovka? Jedná se tedy o nový agregát s HDM ? Celkem obdivuji naměřené hodnoty spotřeby, protože takto jezdím s o dost lehčím Mondeem a jednoturbovým TDCi. V max je taky totožná, jako u Mondea s tímto motorem >😁
Kodiaq mi smysl dává, dokazují to i prodeje, naopak v nižší třídě Karoq-Kuga bych zůstal věrný modrému oválu.
V Edge jsem neseděl, ale chvili jsem si poseděl v mondeu. A interier mi přišel na urovni a i by se mi libil. Bohužel to za mě dost kazi ta středova čast palubky. Ten velky čudl, ktery na te ploše pusobi jak beďar na hladke pleti, protože ty tlačitka kolem jsou mala a nevyrazna. Přitom by podle mě stačilo jen změniit tvar a velikost těch tlačitek, možna nějake zvyrazněni a hned by to vypadalo lepe.
Jinak amici si mužou do Edge dopřat i pořadnějši motor, tušim cca 330k, ktery se k nam určitě nedostane...
[odkaz]