Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářePředseda Asociace autoškol Ondřej Horázný: Proč se mu nelíbí navrhované změny bodového systému
16 komentářů
dzozifko
Pred 25 rokmi som pracoval pre jednu britskú firmu na Slovensku a vozil som Britov, ktorí sem prichádzali na krátkodobé pracovné pobyty. Už vtedy mali v Británii systém, že v priebehu skúšobnej lehoty - prvých 2 rokov vlastnenia vodičáku - mohol vodič o preukaz prísť oveľa skôr ako po skúšobnej lehote.
Keďže vodičáky boli drahé, tak to ľudia riešili jednoducho - na prvé 2 roky dali vodičák do šuplíku a buď nejazdili vôbec alebo len minimálne. Netreba zdôrazňovať, ako asi potom vyzerala ich jazda po 2 rokoch a bez skúseností...
Keďže vodičáky boli drahé, tak to ľudia riešili jednoducho - na prvé 2 roky dali vodičák do šuplíku a buď nejazdili vôbec alebo len minimálne. Netreba zdôrazňovať, ako asi potom vyzerala ich jazda po 2 rokoch a bez skúseností...
petrkorcek
Nevím, proč se chce p. Horazný inspirovat v případě získání řidičského průkazu zrovna v Rakousku. Proč ne třeba Anglií?
Možná to je tím, že v Anglii do autoškoly vůbec nemusíte. V 17 letech uděláte test z pravidel, na auto si nalepíte červené elko a dva roky jezdíte s doprovodem osoby starší 21 let. Následně jdete na zkoušku z jízd. V Rakousku absolvujete autoškolu. Po 2 letech se do ní vrátíte a čeká vás další výcvik včetně. návštěvy psychologa. A výsledek? V Anglii je poloviční nehodovost než v Rakousku. Taky tam ale asi autoškoly mají poloviční ziskovost než v Rakousku. A o to jde zřejmě p. Horáznému především.
Možná to je tím, že v Anglii do autoškoly vůbec nemusíte. V 17 letech uděláte test z pravidel, na auto si nalepíte červené elko a dva roky jezdíte s doprovodem osoby starší 21 let. Následně jdete na zkoušku z jízd. V Rakousku absolvujete autoškolu. Po 2 letech se do ní vrátíte a čeká vás další výcvik včetně. návštěvy psychologa. A výsledek? V Anglii je poloviční nehodovost než v Rakousku. Taky tam ale asi autoškoly mají poloviční ziskovost než v Rakousku. A o to jde zřejmě p. Horáznému především.
Petrskr
Podle me jizda bez registracni znacky muze mit prave vysoky stupen nebezpecnosti, protoze ridic be znacky si muze dovolit pachat daleko vic prestupku s tim, ze pak nebude nikdy vypatran (jezdit rychle, ujet od nehody atd.). S timto vedomim tedy muze jezdit daleko nebezpecneji - rekne si kaslu na to, stejne me nekdo nechyti... Jasne, ze se to netyka tech, kterym treba znacka byla odcizena nebo ji nekde ztratili a jezdi jen dokud si nenajdou cas si vyridit novou, ale pro urcitou cast “ridicu” muze byt jizda bez znacky lakava.
- nebo jiný příklad, BS téměř nepostihuje jízdu s neosvětleným vozidlem za snížené viditelnosti, což považuji za velmi vysoké ohrožení bezpečnosti provozu
- Přestupky jsou postihované několikanásobně. Kromě pokuty i bodama, ale podstatné je že po udělení dalších bodů se nevymažou ty předchozí které by po roce mizely, takže skutečný příděl bodů je vlastně daleko větší
atd...
světla většinou zapomeneš zapnout, než že bys to udělal schválně...
přestupky jsou postihované několikanásobně? jak bys to chtěl udělat jinak, když body tak už peníze ne, nebo když zaplatíš, tak body ne?😊
Ad světla - pro ohrožení provozu není nijak podstatné, jestli nesvítí úmyslně nebo omylem
A body bych udělal tak, že by se po stanovené době staré škrtaly bez ohledu na pozdější spáchání dalších přestupků
občas vyjedu v zimě ve městě, hustě osvíceném, třeba z podzemního parkoviště a za tři minuty si uvědomím, že nesvítím, prostě si toho skrz veřejné osvětlení nevšimnu... a mělo by to být "trestné"? těžko říct...
já bych body nedělal vůbec😊
Jinak k té dohodě - já to taky schvaluju, ale o to nešlo. Poukazoval jsem na hrubou nekonzistenci v zákoně. Viniky reálných nehod přehlíží, teoretická ohrožení trestá. Kocourkov
A ještě k tomu (ne)svícení - pokud by tohle nemělo být trestané, tak to rovnou zrušme i půlku dalších sankcí za výrazně banálnější přestupky
Ta stotisícová hranice je hloupá, vzhledem k drastickému rozdílu v cenách aut, to je pravda. A fakt je taky ten, že naprosto jednoznačný přestupek, navíc se zaviněnou dopravní nehodou odchází naprosto nepotrestán.
Nicméně, chyby má asi každý bodový systém.