Videa
BMW vám ve videu vysvětlí, díky čemu se v posledních letech brutálně zlepšuje akcelerace na stovku
4 komentáře
Už dávno automobilky kvôli emisným normám naťahujú 1. 2. a aj 3. kvalt.
Mňa preto viac zaujíma krivka krútiaceho momentu a pružné zrýchlenie. 😉
Mňa preto viac zaujíma krivka krútiaceho momentu a pružné zrýchlenie. 😉
To máš síce pravdu, ale s meraním pružného zrýchlenia sa spája ešte násobne viac výhrad, ako so zrýchlením z pokoja. Už sa to tu riešilo miliónkrát, ale ako budeš porovnávať pružné zrýchlenie pri automatoch? So zaradenou rýchlosťou bez radenia, alebo proste pri 50ke zadupeš plyn do podlahy a nech si prevodovka robí, čo chce? Pretože v tom prvom prípade sú ohromné rozdiely v závislosti od prevodovky, počtu jej prevodových stupňov a otáčok. Úplne inak bude zrýchľovať prevodovka, ktorá má pri tej 50ke povedzme na 3ke 1800 otáčok a prevodovka, ktorá má 2800, kým motor tej druhej ťahá naplno, pri tom prvom aute sa len sekundu bude spamätávať turbo. Proste dnes, keď môže mať automat 6 aj 10 stupňov je meranie pružnosti na konkrétnom prevodovom stupni veľmi ošemetné, fakticky neporovnateľné.
A v prípade, ak kašleš na konkrétny prevod a proste meriaš aj s radením, tak je to v podstate len to kritizované zrýchlenie v priamke, akurát nie z nuly.
Preto tá hodnota zrýchlenia z pokoja má zmysel, v tom, že je to najjednoduchšie merateľný údaj, ktorý je ako jeden z mála porovnateľný (pretože podmienky sú pre všetky autá rovnaké). Akurát ako píše label, pri dnešných výkonoch už 0-100 je málo, chcelo by to aj údaj 0-160 alebo ešte lepšie 0-200.
A v prípade, ak kašleš na konkrétny prevod a proste meriaš aj s radením, tak je to v podstate len to kritizované zrýchlenie v priamke, akurát nie z nuly.
Preto tá hodnota zrýchlenia z pokoja má zmysel, v tom, že je to najjednoduchšie merateľný údaj, ktorý je ako jeden z mála porovnateľný (pretože podmienky sú pre všetky autá rovnaké). Akurát ako píše label, pri dnešných výkonoch už 0-100 je málo, chcelo by to aj údaj 0-160 alebo ešte lepšie 0-200.
No nic to nemění na tom faktu = zrychlení z nuly na 100 je totálně o ničem = narozdíl od pružnýho zrychlení
A měřit ho neni problém = ani s automatem
A měřit ho neni problém = ani s automatem
Problém u automatů to je a velký. Většina automatů při kickdownu prostě podřadí a navíc má různé počty stupňů, někdy i plynulý převod takže pružné zrychlení u nich nelze změřit. Lze u nich měřit pouze zrychlení.
Nesmysl = prostě to uděláš víckrát a dáš průměr = ověřeno praxí =dela se to tak roky :-!
Možná spíš desetiletí? 😄
Možná spíš desetiletí? 😄
Co dáš víckrát? I když dáš pět set zrychlení tak ti pětsetkrát automat podřadí, nevím co by na tom opakování mělo změnit.
Neměl si mi dát víc :no: ? >😁
No tak když nevíš = tak to se v tvym věku už asi nezmění [odkaz]
No tak když nevíš = tak to se v tvym věku už asi nezmění [odkaz]
Chce to mít jasno v pojmech, pružné zrychlení má ukázat pružnost motoru, v podstatě jak rychle se sebere na určitý kvalt z nižších do vyšších otáček (z nižší do vyšší rychlosti), to se s automatem bez ručního řazení kvaltů změřit nedá, jak říká Šimpanz, převodovka podřadí a je po měření. A navíc ty výrazně různé počty stupňů různých at převodovek, jinými slovy, taky si myslím, že měření pružného zrychlení s at nedává moc smysl, vypovídací hodnota nula. Zrychlení z různých rychlostí s kickdownem od-do km/h bez ohledu na zařazený stupeň, smysl naopak dává, je to to nejreálnější, v čem se mohou růz. auta na silnici střetnout a porovnat.
V čem máš nejasno? 😄
Víš že se to měří = i u automatů. A jak se to řeší aby ten výsledek byl tak nějak víceméně fakt vypovídající
Podstatu že pružný zrychlení je důležitější než 0-100 = doufám nezpochybňuješ nebo? 😉
Víš že se to měří = i u automatů. A jak se to řeší aby ten výsledek byl tak nějak víceméně fakt vypovídající
Podstatu že pružný zrychlení je důležitější než 0-100 = doufám nezpochybňuješ nebo? 😉
Zrychlení z nuly na sto je o ničem. Rozhoduje pružné zrychlení. Z nuly na stošedesát je to důležité. Né z nuly na dvěstě...
Tyhle hodnoty spolu totiž vůbec nijak nesouvisí, a auto, které je na stovce za čtyři sekundy totiž může být na dvoustovce do tří minut... proboha... a z nula na dvěstě je za 24 ale z 80 na 120 to pod minutu nedá...
Tyhle hodnoty spolu totiž vůbec nijak nesouvisí, a auto, které je na stovce za čtyři sekundy totiž může být na dvoustovce do tří minut... proboha... a z nula na dvěstě je za 24 ale z 80 na 120 to pod minutu nedá...
Stačilo říct že rozhodující je dnešní brutální výkon. Nic jiného než výkon autem stejně nehýbe, vše ostatní je podružné
Mimochodem v zápisu drag^2 = velocity (čas 1:24) udělali inženýři od BMW několik chyb. Když už pominu to nevhodné rovnítko, tak hlavně měla být umocněná rychlost a ne odpor
Mimochodem v zápisu drag^2 = velocity (čas 1:24) udělali inženýři od BMW několik chyb. Když už pominu to nevhodné rovnítko, tak hlavně měla být umocněná rychlost a ne odpor
Výborně Kalousku, napadl si týdenní kolektivní práci BMW na téma proč je 600 více než 200.
Tak, to je fakt humor, zrovna takovou notorietu, že odpor roste se čtvercem rychlosti, zprasí ausgerechnet v "naučném" videu pro Američany. >😁 >😁 :no:
Myslím že dost lidi netuší co to je notorieta a tipuju že hodně kari.lazů skutečnost že aerodynamický odpor roste se čtvercem rychlosti nemá za notorietu 😄
Tieto parametre maju vyznam na letiskovom merani s ocami na stopkach. Pokial sme v beznej premavke je tam dolezitejsi ludsky faktor staci se***ve zavahanie alebo automat hodeny do Eco rezimu a cele tieto tabulky naberaju pomalsie a realnejsie hodnoty. Dolezitejsia je pruznost pri predbiehani v beznej premavke tam sa zide kazda sekunda. Ak ma niekdo potrebu zavodit na semaforoch a mat zapotene dlane na kazdej krizovatke to je ina kapitola sama o sebe...
Ano vykon a tiez krutiaci moment je dolezity . Rozdiel mat 300 N/m alebo 620 N/m atd. Zdravy usudok a skusenost samozrejme k tomu. Pokial neberem S 120 Gls na ktorej som sa ucil tak moje najpomalsie auto dalo stovku za nej 9.5 s potom pod 9 teraz pod 7 a dalsie bude pod 6 atd to vsetko je fajn aj s tym za 9.5 s som v pohode predbiehal len som potreboval viac metrov a viac odvahy to druhe vekom pada >😁
Výkon je důležitý. Točivý moment je jen jiné vyjádření výkonu při určitých otáčkách. Můžete mít stroj s velkým točivým momentem s dynamikou tříkolky. ; -)
Ale to by zase protestovalo Volvo, keď ich autá čoskoro takú rýchlosť ani nedosiahnu. >😒]
Tohle WL trefil úplně přesně = VWelká VWýjímka ale za tohle :yes: 😉
Kdyby to jelo 190, tak by bylo akorát 190 >😁 >😒]
Ne že by to s tim whitovym správnym 0-160 souviselo = ale muj malej služebáček jede 180 km/h = a i díky slušnejm Dunlopkám 225/45 R17 a nízkýmu těžišti a tak = velmi pěkně a kultivovaně = závidíš? Kdy ty si je třeba přes těch 200 km/h? Myslim trochu dýl ne pár vteřin 😄
Jel si někdy přes 200? >😁
Je to dobrý pocit, když víš, že ve 160 můžeš ještě zrychlit >😁 >😒]
Tak pokud nekecáš jako že asi spíš jo = kdy předtím? >😒]
A kolik vteřin si těch +200 km/h jel? >😁
PS : na M235 som mal 80-120 2,45s štýlom “fulgas” pri automate.
A těch whitovejch 0-160 km/h = s tim furt ne a ne a nesouvisí 😄
Viz já 9:15 = zatimco 0-100 je fakt hodně přeceňovanej nesmysl = whitovo správně zmíněný 0-160 km/h už o autu něco vypovídá. Plus je to rychlost kterou občas asi dosáhne víc lidí = všude po světě. Zatimco v reálnym ježdění vyšší = už jen hodně hodně málo
Takže kdy si ty jel přes 200 km/h? Naposled? A kolikrát za poslední roky? 😉
Ale nemyslel sem Jima Parsonse ale jak sem napsal = postavu kterou hraje = Sheldona Coopera 😄
0-160 by měl být základ, 0-200 případně doplňkově hlavně u sportovně orientovaných aut/verzí.
P.S. Je dost případů, kdy dvojice různých aut, mají jednoho vítěze v 0-100 a zároveň opačného v 0-160.