Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: BMW vám ve videu vysvětlí, díky čemu se v posledních letech brutálně zlepšuje akcelerace na stovku

Dnešní sportovní kupé jsou na stovce v čase, který byl ještě před pár lety výsadou supersportů. BMW vysvětluje proč a zamýšlí se nad tím, kde jsou vlastně limity současných aut.
Zpět na článek
18. 3. 2019 18:56
19. 3. 2019 03:45
19. 3. 2019 06:58
19. 3. 2019 08:01
19. 3. 2019 11:11
19. 3. 2019 12:59
19. 3. 2019 14:15
19. 3. 2019 20:51
18. 3. 2019 18:07
Tabulková hodnota
Téhle celkem nicneříkající tabulkové hodnotě se toho zkrátka hodně přizpůsobuje. Když Audi přišlo s DSG a launch controlem, tak hodně získalo, takže BMW se naučilo launch control i pro svoje měničové automaty, ačkoli technicky je to na hlavu a převodovka tím brutálně trpí. Ale holt to tomuhle hloupému čísílku ubere vteřinu, tak to musí být.
Rozbalit vlákno
25
Avatar - white label
18. 3. 2019 18:31
Re: Tabulková hodnota
Tahle hodnota navíc při dnešních výkonech ztrácí (při srovnání) výpovědní hodnotu, dávno už se mělo přejít na 0-160 km/h.
Avatar - iudex
19. 3. 2019 08:26
Re: Tabulková hodnota
Ešte lepšie by bolo 0-200 (160 je taká americká hodnota = 100 mph).
Ale to by zase protestovalo Volvo, keď ich autá čoskoro takú rýchlosť ani nedosiahnu. >:-[]
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 09:15
Re: Tabulková hodnota
Ne těch 0-160 km/h je přesně akorát = 200 km/h už se nikde po planetě nejezdí. Ne že bych chválil Volvo za jejich rafinovanou kličku jak zlevnit výrobu ale kdy ty si naposled jel přes 200 km/h? A to máme Německo za rohem

Tohle WL trefil úplně přesně = VWelká VWýjímka ale za tohle :yes: ;-)
Avatar - kari.laz
19. 3. 2019 09:27
Re: Tabulková hodnota
Jasně že je to akorát, když víc ti to nejede >:D
Kdyby to jelo 190, tak by bylo akorát 190 >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 09:31
Re: Tabulková hodnota
Posuzuješ cizí podle sebe? Obvyklá rozšířená chyba >:-[]

Ne že by to s tim whitovym správnym 0-160 souviselo = ale muj malej služebáček jede 180 km/h = a i díky slušnejm Dunlopkám 225/45 R17 a nízkýmu těžišti a tak = velmi pěkně a kultivovaně = závidíš? Kdy ty si je třeba přes těch 200 km/h? Myslim trochu dýl ne pár vteřin :-)
Jel si někdy přes 200? >:D
Avatar - kari.laz
19. 3. 2019 10:09
Re: Tabulková hodnota
Pláčeš pěkně, ale na špatném písečku >:D , tak si to přiznej, jako chlap >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 10:24
Re: Tabulková hodnota
No tak jako chlap = kdy si naposled jel přes těch 200? >:-[]
Avatar - kari.laz
19. 3. 2019 10:53
Re: Tabulková hodnota
minulou sobotu, když jsem byl v Německu, vidím, že by ti to nedalo jinak spát >:D
Je to dobrý pocit, když víš, že ve 160 můžeš ještě zrychlit >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 11:58
Re: Tabulková hodnota
Neblbni ve 160 km/h = můžeš zrychlit i v Priusu >:D

Tak pokud nekecáš jako že asi spíš jo = kdy předtím? >:-[]

A kolik vteřin si těch +200 km/h jel? >:D
Avatar - speedfred
19. 3. 2019 16:49
Re: Tabulková hodnota
U Priusu to nebude zrýchlenie (160-180) ale čakanie na starobu >:D . K rýchlosti 200km/h sa radšej nebudem vyjadrovať :-)
PS : na M235 som mal 80-120 2,45s štýlom “fulgas” pri automate.
Avatar - white label
19. 3. 2019 17:05
Re: Tabulková hodnota
U Priusu si můžeš vyplnit čas při čekání přijímáním online sázek na to, jestli těch 180 nakonec vůbec dá... >:-[] ;-)
Avatar - white label
19. 3. 2019 15:23
Re: Tabulková hodnota
A mně bylo divné, proč za to mám 8 palců dolů, už to chápu... >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 15:40
Re: Tabulková hodnota
Protože to vidíme stejně? Nojo = máš smůlu >:D >:-[]
Avatar - kari.laz
19. 3. 2019 09:26
Re: Tabulková hodnota
Nejen Volvo, ale i Hamuna s Hybridem i další hybridáři >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 09:32
Re: Tabulková hodnota
Ty si fakt myslitel = to ani nevíš že mraky hybridů = jezděj třeba 250 km/h? >:D
Avatar - kari.laz
19. 3. 2019 10:10
Re: Tabulková hodnota
Mraky možná, ale mračna nejezdí >:D
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 10:49
Re: Tabulková hodnota
No i u nás běžně = a bude už jen hůř >:-[]

A těch whitovejch 0-160 km/h = s tim furt ne a ne a nesouvisí :-)
Avatar - iudex
19. 3. 2019 09:35
Re: Tabulková hodnota
Jj, zabudol som na hybridnú sektu. A že už jej najväčší pajác došiel. ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 09:45
Re: Tabulková hodnota
Sakra tohle přece s hybridama nemá žádnou souvislost = ani ty neznáš hybridy co jezděj hodně přes 200? :-)

Viz já 9:15 = zatimco 0-100 je fakt hodně přeceňovanej nesmysl = whitovo správně zmíněný 0-160 km/h už o autu něco vypovídá. Plus je to rychlost kterou občas asi dosáhne víc lidí = všude po světě. Zatimco v reálnym ježdění vyšší = už jen hodně hodně málo

Takže kdy si ty jel přes 200 km/h? Naposled? A kolikrát za poslední roky? ;-)
Avatar - KANKUNEN
19. 3. 2019 10:04
Re: Tabulková hodnota
Hamuno, ty jsi jak děcko že školky. Copak nechápeš, že ty škodolibé rýpance jsou proti tobě a ty na to vždy skočíš.
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 10:25
Re: Tabulková hodnota
Nojo sem prostě trochu Sheldon = co naděláš :-)
Avatar - Dinar
19. 3. 2019 12:20
Re: Tabulková hodnota
Teplej herec? No, vlastně, podle toho jak píšeš, může být... >:D ;-)
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 13:46
Re: Tabulková hodnota
Budiž tohle bylo vtipný >:D ;-)

Ale nemyslel sem Jima Parsonse ale jak sem napsal = postavu kterou hraje = Sheldona Coopera :-)
Avatar - white label
19. 3. 2019 15:10
Re: Tabulková hodnota
U běžné produkce je 0-200 moc, pořád je poměrně dost aut, které těch 200 nedají.
0-160 by měl být základ, 0-200 případně doplňkově hlavně u sportovně orientovaných aut/verzí.
P.S. Je dost případů, kdy dvojice různých aut, mají jednoho vítěze v 0-100 a zároveň opačného v 0-160.
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 09:47
Re: Tabulková hodnota
Přesně :yes: :-!
18. 3. 2019 18:56
Tomket
A pri šprinte na stovku hrabú na mieste! ;-\
Rozbalit vlákno
0
18. 3. 2019 19:06
Šprint na stovku...
Už dávno automobilky kvôli emisným normám naťahujú 1. 2. a aj 3. kvalt.
Mňa preto viac zaujíma krivka krútiaceho momentu a pružné zrýchlenie. ;-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - iudex
19. 3. 2019 08:25
Re: Šprint na stovku...
To máš síce pravdu, ale s meraním pružného zrýchlenia sa spája ešte násobne viac výhrad, ako so zrýchlením z pokoja. Už sa to tu riešilo miliónkrát, ale ako budeš porovnávať pružné zrýchlenie pri automatoch? So zaradenou rýchlosťou bez radenia, alebo proste pri 50ke zadupeš plyn do podlahy a nech si prevodovka robí, čo chce? Pretože v tom prvom prípade sú ohromné rozdiely v závislosti od prevodovky, počtu jej prevodových stupňov a otáčok. Úplne inak bude zrýchľovať prevodovka, ktorá má pri tej 50ke povedzme na 3ke 1800 otáčok a prevodovka, ktorá má 2800, kým motor tej druhej ťahá naplno, pri tom prvom aute sa len sekundu bude spamätávať turbo. Proste dnes, keď môže mať automat 6 aj 10 stupňov je meranie pružnosti na konkrétnom prevodovom stupni veľmi ošemetné, fakticky neporovnateľné.
A v prípade, ak kašleš na konkrétny prevod a proste meriaš aj s radením, tak je to v podstate len to kritizované zrýchlenie v priamke, akurát nie z nuly.
Preto tá hodnota zrýchlenia z pokoja má zmysel, v tom, že je to najjednoduchšie merateľný údaj, ktorý je ako jeden z mála porovnateľný (pretože podmienky sú pre všetky autá rovnaké). Akurát ako píše label, pri dnešných výkonoch už 0-100 je málo, chcelo by to aj údaj 0-160 alebo ešte lepšie 0-200.
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 09:16
Re: Šprint na stovku...
No nic to nemění na tom faktu = zrychlení z nuly na 100 je totálně o ničem = narozdíl od pružnýho zrychlení

A měřit ho neni problém = ani s automatem
19. 3. 2019 10:39
Re: Šprint na stovku...
Problém u automatů to je a velký. Většina automatů při kickdownu prostě podřadí a navíc má různé počty stupňů, někdy i plynulý převod takže pružné zrychlení u nich nelze změřit. Lze u nich měřit pouze zrychlení.
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 10:46
Re: Šprint na stovku...
Nesmysl = prostě to uděláš víckrát a dáš průměr = ověřeno praxí =dela se to tak roky :-!
Možná spíš desetiletí? :-)
19. 3. 2019 10:49
Re: Šprint na stovku...
Co dáš víckrát? I když dáš pět set zrychlení tak ti pětsetkrát automat podřadí, nevím co by na tom opakování mělo změnit.
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 12:01
Re: Šprint na stovku...
Neměl si mi dát víc :no: ? >:D

No tak když nevíš = tak to se v tvym věku už asi nezmění [odkaz]
Avatar - Dinar
19. 3. 2019 12:16
Re: Šprint na stovku...
Chce to mít jasno v pojmech, pružné zrychlení má ukázat pružnost motoru, v podstatě jak rychle se sebere na určitý kvalt z nižších do vyšších otáček (z nižší do vyšší rychlosti), to se s automatem bez ručního řazení kvaltů změřit nedá, jak říká Šimpanz, převodovka podřadí a je po měření. A navíc ty výrazně různé počty stupňů různých at převodovek, jinými slovy, taky si myslím, že měření pružného zrychlení s at nedává moc smysl, vypovídací hodnota nula. Zrychlení z různých rychlostí s kickdownem od-do km/h bez ohledu na zařazený stupeň, smysl naopak dává, je to to nejreálnější, v čem se mohou růz. auta na silnici střetnout a porovnat.
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 14:34
Re: Šprint na stovku...
V čem máš nejasno? :-)

Víš že se to měří = i u automatů. A jak se to řeší aby ten výsledek byl tak nějak víceméně fakt vypovídající

Podstatu že pružný zrychlení je důležitější než 0-100 = doufám nezpochybňuješ nebo? ;-)
Avatar - Dinar
19. 3. 2019 15:59
Re: Šprint na stovku...
Já mám jasno naprosto, taky v tom, že jsi široko daleko jediný, kdo nechápe pojem pružné zrychlení. ;-)
19. 3. 2019 10:53
Re: Šprint na stovku...
Zrychlení z nuly na sto je o ničem. Rozhoduje pružné zrychlení. Z nuly na stošedesát je to důležité. Né z nuly na dvěstě...

Tyhle hodnoty spolu totiž vůbec nijak nesouvisí, a auto, které je na stovce za čtyři sekundy totiž může být na dvoustovce do tří minut... proboha... a z nula na dvěstě je za 24 ale z 80 na 120 to pod minutu nedá...
19. 3. 2019 03:45
Výkon
Stačilo říct že rozhodující je dnešní brutální výkon. Nic jiného než výkon autem stejně nehýbe, vše ostatní je podružné

Mimochodem v zápisu drag^2 = velocity (čas 1:24) udělali inženýři od BMW několik chyb. Když už pominu to nevhodné rovnítko, tak hlavně měla být umocněná rychlost a ne odpor
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
19. 3. 2019 06:58
Re: Výkon
Výborně Kalousku, napadl si týdenní kolektivní práci BMW na téma proč je 600 více než 200.
Avatar - Dinar
19. 3. 2019 08:01
Re: Výkon
Tak, to je fakt humor, zrovna takovou notorietu, že odpor roste se čtvercem rychlosti, zprasí ausgerechnet v "naučném" videu pro Američany. >:D >:D :no:
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 10:31
Re: Výkon
Myslím že dost lidi netuší co to je notorieta a tipuju že hodně kari.lazů skutečnost že aerodynamický odpor roste se čtvercem rychlosti nemá za notorietu :-)
Avatar - kari.laz
19. 3. 2019 11:11
Re: Výkon
Koukám, že jsem ti šlápl na tvé hybridní kuří oko co? >:D >:-[]
Snad tě nebudu strašit i ve snech >:D >:-[]
Avatar - Hammunasakra
19. 3. 2019 12:02
Re: Výkon
Vidim že sem to trefil ;-)
19. 3. 2019 10:13
Zrychlenie z 0 na 100
Tieto parametre maju vyznam na letiskovom merani s ocami na stopkach. Pokial sme v beznej premavke je tam dolezitejsi ludsky faktor staci se***ve zavahanie alebo automat hodeny do Eco rezimu a cele tieto tabulky naberaju pomalsie a realnejsie hodnoty. Dolezitejsia je pruznost pri predbiehani v beznej premavke tam sa zide kazda sekunda. Ak ma niekdo potrebu zavodit na semaforoch a mat zapotene dlane na kazdej krizovatke to je ina kapitola sama o sebe...
Rozbalit vlákno
1
19. 3. 2019 11:11
Re: Zrychlenie z 0 na 100
Já bych řekl, že nejvíc vypovídající hodnota je výkon. Jestli ho musíš hledat v patnáctistech nebo v osmi tisících otáček je jenom info pro řidiče, jaký způsob jízdy zvolit.
19. 3. 2019 12:59
Vykon
Ano vykon a tiez krutiaci moment je dolezity . Rozdiel mat 300 N/m alebo 620 N/m atd. Zdravy usudok a skusenost samozrejme k tomu. Pokial neberem S 120 Gls na ktorej som sa ucil tak moje najpomalsie auto dalo stovku za nej 9.5 s potom pod 9 teraz pod 7 a dalsie bude pod 6 atd to vsetko je fajn aj s tym za 9.5 s som v pohode predbiehal len som potreboval viac metrov a viac odvahy to druhe vekom pada >:D
Rozbalit vlákno
2
19. 3. 2019 14:15
Re: Vykon
Výkon je důležitý. Točivý moment je jen jiné vyjádření výkonu při určitých otáčkách. Můžete mít stroj s velkým točivým momentem s dynamikou tříkolky. ; -)
19. 3. 2019 20:51
Re: Vykon
Ne, krouticí moment není důležitý. Zdravý úsudek i zkušenosti tě v tomhle klamou.
Autem hýbe výkon, a max.akcelerace probíhá zásadně v režimu okolo max. výkonu.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku