Videa
BMW vám ve videu vysvětlí, díky čemu se v posledních letech brutálně zlepšuje akcelerace na stovku
4 komentáře
Stačilo říct že rozhodující je dnešní brutální výkon. Nic jiného než výkon autem stejně nehýbe, vše ostatní je podružné
Mimochodem v zápisu drag^2 = velocity (čas 1:24) udělali inženýři od BMW několik chyb. Když už pominu to nevhodné rovnítko, tak hlavně měla být umocněná rychlost a ne odpor
Mimochodem v zápisu drag^2 = velocity (čas 1:24) udělali inženýři od BMW několik chyb. Když už pominu to nevhodné rovnítko, tak hlavně měla být umocněná rychlost a ne odpor
Téhle celkem nicneříkající tabulkové hodnotě se toho zkrátka hodně přizpůsobuje. Když Audi přišlo s DSG a launch controlem, tak hodně získalo, takže BMW se naučilo launch control i pro svoje měničové automaty, ačkoli technicky je to na hlavu a převodovka tím brutálně trpí. Ale holt to tomuhle hloupému čísílku ubere vteřinu, tak to musí být.
To máš síce pravdu, ale s meraním pružného zrýchlenia sa spája ešte násobne viac výhrad, ako so zrýchlením z pokoja. Už sa to tu riešilo miliónkrát, ale ako budeš porovnávať pružné zrýchlenie pri automatoch? So zaradenou rýchlosťou bez radenia, alebo proste pri 50ke zadupeš plyn do podlahy a nech si prevodovka robí, čo chce? Pretože v tom prvom prípade sú ohromné rozdiely v závislosti od prevodovky, počtu jej prevodových stupňov a otáčok. Úplne inak bude zrýchľovať prevodovka, ktorá má pri tej 50ke povedzme na 3ke 1800 otáčok a prevodovka, ktorá má 2800, kým motor tej druhej ťahá naplno, pri tom prvom aute sa len sekundu bude spamätávať turbo. Proste dnes, keď môže mať automat 6 aj 10 stupňov je meranie pružnosti na konkrétnom prevodovom stupni veľmi ošemetné, fakticky neporovnateľné.
A v prípade, ak kašleš na konkrétny prevod a proste meriaš aj s radením, tak je to v podstate len to kritizované zrýchlenie v priamke, akurát nie z nuly.
Preto tá hodnota zrýchlenia z pokoja má zmysel, v tom, že je to najjednoduchšie merateľný údaj, ktorý je ako jeden z mála porovnateľný (pretože podmienky sú pre všetky autá rovnaké). Akurát ako píše label, pri dnešných výkonoch už 0-100 je málo, chcelo by to aj údaj 0-160 alebo ešte lepšie 0-200.
A v prípade, ak kašleš na konkrétny prevod a proste meriaš aj s radením, tak je to v podstate len to kritizované zrýchlenie v priamke, akurát nie z nuly.
Preto tá hodnota zrýchlenia z pokoja má zmysel, v tom, že je to najjednoduchšie merateľný údaj, ktorý je ako jeden z mála porovnateľný (pretože podmienky sú pre všetky autá rovnaké). Akurát ako píše label, pri dnešných výkonoch už 0-100 je málo, chcelo by to aj údaj 0-160 alebo ešte lepšie 0-200.
Problém u automatů to je a velký. Většina automatů při kickdownu prostě podřadí a navíc má různé počty stupňů, někdy i plynulý převod takže pružné zrychlení u nich nelze změřit. Lze u nich měřit pouze zrychlení.
Chce to mít jasno v pojmech, pružné zrychlení má ukázat pružnost motoru, v podstatě jak rychle se sebere na určitý kvalt z nižších do vyšších otáček (z nižší do vyšší rychlosti), to se s automatem bez ručního řazení kvaltů změřit nedá, jak říká Šimpanz, převodovka podřadí a je po měření. A navíc ty výrazně různé počty stupňů různých at převodovek, jinými slovy, taky si myslím, že měření pružného zrychlení s at nedává moc smysl, vypovídací hodnota nula. Zrychlení z různých rychlostí s kickdownem od-do km/h bez ohledu na zařazený stupeň, smysl naopak dává, je to to nejreálnější, v čem se mohou růz. auta na silnici střetnout a porovnat.
Koukám, že jsem ti šlápl na tvé hybridní kuří oko co? >😁 >😒]
Snad tě nebudu strašit i ve snech >😁 >😒]
Snad tě nebudu strašit i ve snech >😁 >😒]
Výborně Kalousku, napadl si týdenní kolektivní práci BMW na téma proč je 600 více než 200.
Já bych řekl, že nejvíc vypovídající hodnota je výkon. Jestli ho musíš hledat v patnáctistech nebo v osmi tisících otáček je jenom info pro řidiče, jaký způsob jízdy zvolit.
Co dáš víckrát? I když dáš pět set zrychlení tak ti pětsetkrát automat podřadí, nevím co by na tom opakování mělo změnit.
Tak, to je fakt humor, zrovna takovou notorietu, že odpor roste se čtvercem rychlosti, zprasí ausgerechnet v "naučném" videu pro Američany. >😁 >😁 :no:
Ešte lepšie by bolo 0-200 (160 je taká americká hodnota = 100 mph).
Ale to by zase protestovalo Volvo, keď ich autá čoskoro takú rýchlosť ani nedosiahnu. >😒]
Ale to by zase protestovalo Volvo, keď ich autá čoskoro takú rýchlosť ani nedosiahnu. >😒]
minulou sobotu, když jsem byl v Německu, vidím, že by ti to nedalo jinak spát >😁
Je to dobrý pocit, když víš, že ve 160 můžeš ještě zrychlit >😁 >😒]
Je to dobrý pocit, když víš, že ve 160 můžeš ještě zrychlit >😁 >😒]
Jasně že je to akorát, když víc ti to nejede >😁
Kdyby to jelo 190, tak by bylo akorát 190 >😁 >😒]
Kdyby to jelo 190, tak by bylo akorát 190 >😁 >😒]
Posuzuješ cizí podle sebe? Obvyklá rozšířená chyba >😒]
Ne že by to s tim whitovym správnym 0-160 souviselo = ale muj malej služebáček jede 180 km/h = a i díky slušnejm Dunlopkám 225/45 R17 a nízkýmu těžišti a tak = velmi pěkně a kultivovaně = závidíš? Kdy ty si je třeba přes těch 200 km/h? Myslim trochu dýl ne pár vteřin 😄
Jel si někdy přes 200? >😁
Ne že by to s tim whitovym správnym 0-160 souviselo = ale muj malej služebáček jede 180 km/h = a i díky slušnejm Dunlopkám 225/45 R17 a nízkýmu těžišti a tak = velmi pěkně a kultivovaně = závidíš? Kdy ty si je třeba přes těch 200 km/h? Myslim trochu dýl ne pár vteřin 😄
Jel si někdy přes 200? >😁
Ne těch 0-160 km/h je přesně akorát = 200 km/h už se nikde po planetě nejezdí. Ne že bych chválil Volvo za jejich rafinovanou kličku jak zlevnit výrobu ale kdy ty si naposled jel přes 200 km/h? A to máme Německo za rohem
Tohle WL trefil úplně přesně = VWelká VWýjímka ale za tohle :yes: 😉
Tohle WL trefil úplně přesně = VWelká VWýjímka ale za tohle :yes: 😉
Tahle hodnota navíc při dnešních výkonech ztrácí (při srovnání) výpovědní hodnotu, dávno už se mělo přejít na 0-160 km/h.
Já mám jasno naprosto, taky v tom, že jsi široko daleko jediný, kdo nechápe pojem pružné zrychlení. 😉
Budiž tohle bylo vtipný >😁 😉
Ale nemyslel sem Jima Parsonse ale jak sem napsal = postavu kterou hraje = Sheldona Coopera 😄
Ale nemyslel sem Jima Parsonse ale jak sem napsal = postavu kterou hraje = Sheldona Coopera 😄
Sakra tohle přece s hybridama nemá žádnou souvislost = ani ty neznáš hybridy co jezděj hodně přes 200? 😄
Viz já 9:15 = zatimco 0-100 je fakt hodně přeceňovanej nesmysl = whitovo správně zmíněný 0-160 km/h už o autu něco vypovídá. Plus je to rychlost kterou občas asi dosáhne víc lidí = všude po světě. Zatimco v reálnym ježdění vyšší = už jen hodně hodně málo
Takže kdy si ty jel přes 200 km/h? Naposled? A kolikrát za poslední roky? 😉
Viz já 9:15 = zatimco 0-100 je fakt hodně přeceňovanej nesmysl = whitovo správně zmíněný 0-160 km/h už o autu něco vypovídá. Plus je to rychlost kterou občas asi dosáhne víc lidí = všude po světě. Zatimco v reálnym ježdění vyšší = už jen hodně hodně málo
Takže kdy si ty jel přes 200 km/h? Naposled? A kolikrát za poslední roky? 😉
Hamuno, ty jsi jak děcko že školky. Copak nechápeš, že ty škodolibé rýpance jsou proti tobě a ty na to vždy skočíš.
Neblbni ve 160 km/h = můžeš zrychlit i v Priusu >😁
Tak pokud nekecáš jako že asi spíš jo = kdy předtím? >😒]
A kolik vteřin si těch +200 km/h jel? >😁
Tak pokud nekecáš jako že asi spíš jo = kdy předtím? >😒]
A kolik vteřin si těch +200 km/h jel? >😁
U Priusu si můžeš vyplnit čas při čekání přijímáním online sázek na to, jestli těch 180 nakonec vůbec dá... >😒] 😉
U běžné produkce je 0-200 moc, pořád je poměrně dost aut, které těch 200 nedají.
0-160 by měl být základ, 0-200 případně doplňkově hlavně u sportovně orientovaných aut/verzí.
P.S. Je dost případů, kdy dvojice různých aut, mají jednoho vítěze v 0-100 a zároveň opačného v 0-160.
0-160 by měl být základ, 0-200 případně doplňkově hlavně u sportovně orientovaných aut/verzí.
P.S. Je dost případů, kdy dvojice různých aut, mají jednoho vítěze v 0-100 a zároveň opačného v 0-160.
Výkon je důležitý. Točivý moment je jen jiné vyjádření výkonu při určitých otáčkách. Můžete mít stroj s velkým točivým momentem s dynamikou tříkolky. ; -)
U Priusu to nebude zrýchlenie (160-180) ale čakanie na starobu >😁 . K rýchlosti 200km/h sa radšej nebudem vyjadrovať 😄
PS : na M235 som mal 80-120 2,45s štýlom “fulgas” pri automate.
PS : na M235 som mal 80-120 2,45s štýlom “fulgas” pri automate.
Tieto parametre maju vyznam na letiskovom merani s ocami na stopkach. Pokial sme v beznej premavke je tam dolezitejsi ludsky faktor staci se***ve zavahanie alebo automat hodeny do Eco rezimu a cele tieto tabulky naberaju pomalsie a realnejsie hodnoty. Dolezitejsia je pruznost pri predbiehani v beznej premavke tam sa zide kazda sekunda. Ak ma niekdo potrebu zavodit na semaforoch a mat zapotene dlane na kazdej krizovatke to je ina kapitola sama o sebe...
No nic to nemění na tom faktu = zrychlení z nuly na 100 je totálně o ničem = narozdíl od pružnýho zrychlení
A měřit ho neni problém = ani s automatem
A měřit ho neni problém = ani s automatem
Ne, krouticí moment není důležitý. Zdravý úsudek i zkušenosti tě v tomhle klamou.
Autem hýbe výkon, a max.akcelerace probíhá zásadně v režimu okolo max. výkonu.
Autem hýbe výkon, a max.akcelerace probíhá zásadně v režimu okolo max. výkonu.
Ano vykon a tiez krutiaci moment je dolezity . Rozdiel mat 300 N/m alebo 620 N/m atd. Zdravy usudok a skusenost samozrejme k tomu. Pokial neberem S 120 Gls na ktorej som sa ucil tak moje najpomalsie auto dalo stovku za nej 9.5 s potom pod 9 teraz pod 7 a dalsie bude pod 6 atd to vsetko je fajn aj s tym za 9.5 s som v pohode predbiehal len som potreboval viac metrov a viac odvahy to druhe vekom pada >😁
V čem máš nejasno? 😄
Víš že se to měří = i u automatů. A jak se to řeší aby ten výsledek byl tak nějak víceméně fakt vypovídající
Podstatu že pružný zrychlení je důležitější než 0-100 = doufám nezpochybňuješ nebo? 😉
Víš že se to měří = i u automatů. A jak se to řeší aby ten výsledek byl tak nějak víceméně fakt vypovídající
Podstatu že pružný zrychlení je důležitější než 0-100 = doufám nezpochybňuješ nebo? 😉
Zrychlení z nuly na sto je o ničem. Rozhoduje pružné zrychlení. Z nuly na stošedesát je to důležité. Né z nuly na dvěstě...
Tyhle hodnoty spolu totiž vůbec nijak nesouvisí, a auto, které je na stovce za čtyři sekundy totiž může být na dvoustovce do tří minut... proboha... a z nula na dvěstě je za 24 ale z 80 na 120 to pod minutu nedá...
Tyhle hodnoty spolu totiž vůbec nijak nesouvisí, a auto, které je na stovce za čtyři sekundy totiž může být na dvoustovce do tří minut... proboha... a z nula na dvěstě je za 24 ale z 80 na 120 to pod minutu nedá...
No i u nás běžně = a bude už jen hůř >😒]
A těch whitovejch 0-160 km/h = s tim furt ne a ne a nesouvisí 😄
A těch whitovejch 0-160 km/h = s tim furt ne a ne a nesouvisí 😄
Myslím že dost lidi netuší co to je notorieta a tipuju že hodně kari.lazů skutečnost že aerodynamický odpor roste se čtvercem rychlosti nemá za notorietu 😄
Neměl si mi dát víc :no: ? >😁
No tak když nevíš = tak to se v tvym věku už asi nezmění [odkaz]
No tak když nevíš = tak to se v tvym věku už asi nezmění [odkaz]
Mňa preto viac zaujíma krivka krútiaceho momentu a pružné zrýchlenie. 😉