Dynamicky stylizovaná studie Meriva Concept, kterou Opel představí na autosalonu v Ženevě, přiváží do třídy malých MPV zásadní novinku - vzadu zavěšené boční zadní dveře pojmenované FlexDoors.
A kdo maže ten jede, aspoň se nezadře :-)), Ale dávat si 0,5l na 1000 Km je dost krutý (1l oleje na 150l benzinu) - v 1/2 poměru jsem to snad naposledy lil do pionýra s dvoutaktem :-)
Zrovna mám 1.6 16V,ta spotřeba kterou uvádíš je také o tvé noze.Jestli tvůj styl jízdy má takovou spotřebu jak píšeš,tak si měl jít do nějáké jiné třídy automobilu. ;-);-);-)
velmi zaujimavo, treba len dufat, ze ho nebudu montovat so skvelym motorom 1.6 16V, ktory ma vybornu spotrebu benzinu a hlavne oleja / jeden a viac litrov na 1000 km/ :-)
Mám Opel Merivu se kterou jsem velmi spokojen, ovšem tento koncept jestli nebude mít daleko od sériového vozu,tak to bude ve své kategorii prostě BOMBA!!! >:D >:D >:D
z normálně zavěšených pootevřených dveří se vždycky nějak protáhneš. když ti někdo nalepí auto na tohle, tak to bude akorát pro zlost. a kouknul ses někdy na prostory v jakýchkoliv podzemních garážích (vyhovujícíh samozřejmě všem normám)? bezohledné sousedy ani nemusíš započítávat, aby bylo jasné, že otevřít to na 90st je pouze sen.
Ale prosim tě vnější design vychází částečně z předchozí Merivy a navíc kombinuje prvky ve stylu studie GTC a Insignie a navíc dneska si jsou všechna auta v něčem podobná. Ten interiér je náhodou pěkný, má dynamický design je bez hran oproti předchozí Merivě je to velký posun dopředu. :yes::yes::yes:
Koncept je pěkný a designově vyvážený. Tomu odpovídá i tolik diskutované otvírání dveří, které tu je jen kvůli designu. Do reálného modelu se nedostane a to i z toho důvodu, že je to krajně nepraktické - jen si představte jak z toho budou vystupovat lidi na parkovišti mezi autama. Oba pasažéři sedící za sebou nebudou moci vystupovat najednou, protože se budou navzájem plést, ocitnou se oba v uzavřeném prostoru (volný prostor mezi dveřmi uzavírá sousední auto) a budou si muset navzájem uhýbat, aby mohli zavřít dveře. A co potom manipulace s autosedačkou atd.
Tohle řešení by bylo super, jenže pro malé autíčko velikosti Merivy je to spíš zbytečná hmotnost navíc, oproti klasickým dveřím nebo téhle šílenosti. Kromě toho na posuvky potřebuješ minimálně jejich plnou délku za nimi navíc, aby tam byl prostor pro dráhu dveří, jinak budou uzoučké. Je fakt, že Peugeot 1007 má taky posuvné dveře a je menší, ale zase je to jen třídvířko a taky je to dost podivná almara.
ja predpokladam ze na seriovke budu dvere ako na koncepte pretoze opel chce byt opat v niecom prvy (flex 7 - flex space...) flex doors - preco nie risk je zisk :-) PS ten koncept bude fakt pekny
Nikto nechce byť horší ako iní. Veď je to podstata konkurencie a v dizajne a technických riešeniach rovnako ako vo všetkých iných veciach.
Prístup k detskej sedačke vzadu možno bude o niečo lepší, ale zase nastupovanie dozadu pre dospelého človeka bude menej pohodlné.
Úplne super bombasticky perfektné riešenie by bolo s klasickými prednými dverami, posuvnými zadnými, bez B-stĺpika, s možnosťou nezávislého otvárania predných a zadných dverí. Viem si to docela predstaviť aj technicky, myslím, že je to realizovateľné.
Bral bych to s nahdhledem - je to koncept a na výstavě si do něj běžně nikdo nesedne a ze tří metrů se vnitřní prostor bude vždycky lépe demonstrovat s otevřenými protisměrnými dveřmi bez B sloupku :-)). V reálu tam pak na 99% nebudou, ať z důvodu nákladů nebo spíše kvality/bezpečnosti řešení.
Jenze u normalniho reseni ten zadni vycouva a zavre dvere, cimz uvolni predniho. U tohoto reseni musi znovu jeden zpet do auta a zavrit. Jak rikam, drobne vyhody, drobne nevyhody, ale nic co by cloveka uchvatilo aby to vyrobci zaplatilo zvysene naklady tohoto reseni.
Jasne, najdete par situaci, kdy to bude drobnou vyhodou, a par situaci, kdy drobnou nevyhodou. Ale troufnu si tvrdit, ze pro vetsinu zakazniku v tomto segmentu to bude neco "divneho", podobne jako treba treti sedacka vpredu u Multiply ci Hondy. Taky to ma drobne vyhody, ale je to takove "divne" a vetsinu lidi to odrazuje. Pokud chci delat "masovku", tak sice mohu udelat reseni, ktere marketingovci prohlasi za "prevratne a revolucni" ale zaroven to nesmi byt tak "prevtatne a revolucni" aby to bezny zakaznik "pochopil". A podle mne je toto jiz za hranici tolerance masoveho zakaznika. Ja bych si dovolil tipovat spise slabsi uspech zvoleneho reseni.
Kdyby odlišnost neměla smysl i u spotřebních aut, nepředháněli by se výrobci v bombastických designech, nejrůznějších vychytávkách a fintách i pro třídy nejmenších aut. Neměli bychom reklamy plné slov "nový a lepší".
Já netvrdil, že se ty dveře nebudou otvírat. Ale třeba právě pro montáž té dětské sedačky si to dovedu představit jako přínos, stejně jako při upoutávání dítěte do ní. Přeci jen v užším prostoru dnešních parkovišť je to s klasickými dveřmi náročnější.
To samé máš aj pri klasických dverách - keď sa otvoria oboje naraz, si tam zavretý rovnako - ešte o to horšie, že tie zadné máš za chrbtom z vonkajšej strany a hneď sa o ne zašpiníš.
Dnes si dovolím s Tebou nesúhlasiť. Že je to iné, má zmysel u imidžovejších a drahších áut. Nie u praktických spotrebákov, alebo minivanov, kde je primárna najmä praktická stránka.
Dvere sa budú otvárať často (aj keď dnes snáď nie je auto, na ktorom by sa dali dvere otvoriť až do 90° uhla), ide predsa o voz určený pre rodiny, takže podľa mňa častejšie v Merive uvidíš (ako je tostatne aj teraz) vzadu namontované detské autosedačky alebo nejakú batožinu, či náklad, ako iba prázdne sedadlá. Referenti a manažéri jazdia na iných autách.
Z tohohle jediného obrázku vypadá Meriva Concept velmi zdařile. Suicide doors patří na imageová velká vozidla, ale u malého auta určeného ke snadnému parkování? Když bude po straně voze úzký pruh sotva dostačující k otevření dveří a vepředu i vzadu budou chtít vystoupit naráz. Zůstanou v pasti. Před sebou dveře, za sebou dveře... :-)
Výhoda je jasná - je to JINÉ. A to je dnes důležité. Opel nevymyslí novou třídu vozidel ani inovativní způsob pohonu, tak prostě budou mít jen jiný způsob otvírání dveří. Na 90° je stejně nikdy nikdo neotevře, tolik místa na parkovištích nebývá. Škoda taky nevymyslí nic revolučního, ale nechá si patentovat TwinDoor a je něčím JINÁ.
Nepočítal som s tým B-stĺpikom, prehliadol som v článku vetu, že ho zachovali. Tým pádom je to len obchodný názov na umývanie hláv a technické riešenie o ničom.
Áno, predtým som si to nevšimol, kým som stihol editovať príspevok, tak si mi do toho vliezol. ;-)
S B-stĺpikmi potom tiež nevidím nejakú zvláštnu výhodu tohto riešenia. A nie je na ňom ani nič extra, keďže je tam stĺpik. Týmto ma teda sklamali. Beriem späť.
Ktoré konkrétne nevýhody ťa napadajú? Na Mazde RX-8 sú podobné dvere predmetom veľkej chvály. Prístup do auta, kde nie je stredný stĺpik je bezkonkurenčne lepší voči klasickému usporiadaniu. Nevýhoda by to bola len v prípade, že stredné stĺpiky karosérie by zostali, ale to by potom protiľahlé dvere nedávali žiadny zmysel.
Copak klasicky otvírané dveře těsní vůči sobě? Ne, je mezi nimi spára. Tady to bude podobné, žádný problém v tom nevidím, jsou jen uchyceny na opačné straně. Je dobře, že zachovali B sloupek.
Obavam se, ze vyhoda takto usporadanych dveri neni v ocich zakazniku natolik prurazna, aby prekonala neduveru k neobvyklemu (a komplikovanejsimu) reseni. Ke kazda vyhode mne napadaji 2 nevyhody. Podle mne toto reseni vice zakazniku odradi nez motivuje.
Trochu si protirečíš - píšeš, že to môže byť cool auto pre mladé rodiny - ako ide dohromady niečo cool a mladí ľudia s konzervatizmom?
To riešenie bez stredného stĺpika je vynikajúca ve, za podmienky, že konštruktéri vyriešia aj pevnosť skeletu bez tejto dôležitej výstuhy. Tiež by som veľmi rád videl zblízka to riešenie FlexDoors, nejak si neviem dobre predstaviť dokonalé vzájomné utesnenie protiľahlých dverí v kombinácii s možnosťou nezávislého otvárania.
Dobry postreh, toho chromu je tam pozehnane, ale rozna hrubka - vrch dveri vs. prahy bocnych skiel naozaj necha vyniknut elegancii, nie gycu. Pokial bude Meriva aspon zboku vyzerat takto, bude to cool auto pre mlade rodiny. Ale praktickejsie by boli asi posuvne bocne dvere, najma pri trende narast aut vs. rozmery parkovacej plochy, tato Rolls Royce koncepcia moze odradit nedovercivych/konzervativnych zaujemcov.
Všetko obvykle už niekde je. Ťažko už v dizajne hodnotiť samotné detaily, ide o to, ako vyzerá celok, a ako tie detaily doňho zapadnú.
Všetci si všímajú tú líniu bočných okien. Mňa, priznám sa, zaujal iný prvok. Konkrétne chrómovaná (alebo hliníková?) lišta okolo bočných okien. Na rozdiel od tenkých liniek okien väčších áut, kde symbolizujú skôr náznak luxusu, tieto sú odvážne hrubé a výrazné, a vzbudzujú vo mne skôr pocit solídnosti ako zmieňovaného luxusu.