Opel Meriva Concept s novými FlexDoors: Jak daleko má od studie k sériovému modelu? (nové fotografie)
Zatímco přední dveře mají obvyklou konstrukci se závěsy vpředu, zadní dveře se otvírají protisměrně dozadu. Zajímavé je, že přední a zadní dveře se dají otevírat nezávisle na sobě. Vzadu zavěšené zadní dveře, které používají některé konkurenční značky, lze obvykle otevírat jen po otevření dveří předních, což výrazně omezuje jejich praktické využití.
The (Flex)Doors
Opel vyzdvihuje patentované dveře FlexDoors kvůli vyšší funkčnosti, bezpečnosti a stylu.
Nastupování a vystupování prý bude pohodlnější, protože zadní dveře se otevírají v úhlu 90 stupňů, což vytváří mnohem větší vstupní otvor, než běžné dveře. Díky vyšší střeše mají vzadu sedící pasažéři při vystupovaní z vozu více místa pro hlavy. Interiér je snadno přístupný, takže například uložení aktovky za přední sedadla je podstatně jednodušší.
Mnohem snazší má být nyní bezpečné usazení dětí na zadní sedadla. Vzadu zavěšené zadní dveře umožňují také lepší kontrolu dětí opouštějících vůz, protože jsou lépe na očích. „Bezpečnostní zóna“, která vznikne mezi oběma otevřenými dveřmi, brání dětem vkročit do jízdní dráhy, což běžné dveře nezaručují.
Nastupování a vystupování bude nejenom elegantní, ale pocitově mnohem přirozenější.
Bezproblémové používání dveří FlexDoors je garantováno celou řadou patentovaných inovací, připravených konstruktéry GM/Opel. Bezpečnostní systém umožňuje otevření dveří zevnitř či zvenčí pouze pokud to není pro cestující riskantní. Studie Meriva Concept má automatickou elektronickou dětskou pojistku, která doplňuje obvyklý mechanický systém. Studie má také B-sloupky karoserie – nejenom kvůli nezávislému otevírání, ale i z důvodu vyšší ochrany při bočním nárazu.
Meriva Concept = nová Meriva?
Výrazná křivka oken, vyklenutá střecha, široký rozchod a nápaditě tvarovaná karoserie jsou lákavou předzvěstí toho, co je možné očekávat od budoucích sériově vyráběných malých MPV značky Opel.
Neobvyklá je „vlna“ okenní linie hned za B-sloupky, zaručující vzadu sedícím pasažérům výborný výhled. Designerům se podařilo vytvořit dynamickou a originální siluetu a současně umožnit dobrý výhled vzadu sedícím dětem. Karoserie má ostré boční linie, které byly charakteristické i u dříve představených studií GTC Coupé nebo Opel Flextreme.
Dalším originálním rysem studie Meriva Concept je čelní okno ve tvaru písmene „U“, které s táhne střechou dozadu až nad hlavy vzadu sedících pasažérů. Některé designerské prvky na zádi vozu – především koncová světla – se odvolávají na Insignii, nový Opel střední třídy, který se oficiálně představí již v létě tohoto roku.
Velkou hádankou pro tuto chvíli zůstává, jakou podobu bude mít sériová Meriva nové generace. Ta se již pilně testuje, jak je vidět hned z několika sad špionážních fotografií, které jsme v posledním roce zveřejnili.
Opel v minulosti nestavěl rafinované muly. Některé detaily, viditelné na prvním oficiálním snímku vypadají reálně, ale v ohlédneme-li se za nedávnou historií konceptů Opelu, mnoho přímých proměn studií na sériové modely jsme neviděli.
U Opelu asi sami dobře vědí, že je nejvyšší čas na změnu.