Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Dlouhodobý test: Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI po 93.657 km - Jak přežil zimu?

Když jsme jej týden před uzávěrkou naposledy fotili, měl náš zelený Rapid Spaceback 1.0 TSI najetých 93.657 km. Teď už má skoro 96.000. Kilometry rychle naskakují a netrpělivost roste.
Zpět na článek
31. 3. 2019 14:25
31. 3. 2019 16:07
1. 4. 2019 09:31
1. 4. 2019 11:03
8. 7. 2019 20:31
1. 4. 2019 09:07
1. 4. 2019 09:55
1. 4. 2019 10:18
1. 4. 2019 09:42
1. 4. 2019 10:38
1. 4. 2019 10:51
1. 4. 2019 10:52
8. 7. 2019 20:32
1. 4. 2019 10:09
31. 3. 2019 15:18
31. 3. 2019 16:50
31. 3. 2019 22:01
1. 4. 2019 09:22
1. 4. 2019 09:56
1. 4. 2019 10:22
1. 4. 2019 10:32
1. 4. 2019 10:31
1. 4. 2019 10:55
1. 4. 2019 11:13
1. 4. 2019 11:24
1. 4. 2019 11:25
1. 4. 2019 11:42
1. 4. 2019 17:28
1. 4. 2019 17:38
1. 4. 2019 17:56
1. 4. 2019 19:54
1. 4. 2019 19:52
1. 4. 2019 20:12
2. 4. 2019 09:16
2. 4. 2019 10:06
2. 4. 2019 10:20
2. 4. 2019 10:26
2. 4. 2019 10:53
2. 4. 2019 11:35
1. 4. 2019 10:15
1. 4. 2019 09:18
1. 4. 2019 09:57
1. 4. 2019 10:24
1. 4. 2019 11:07
1. 4. 2019 11:22
1. 4. 2019 11:30
1. 4. 2019 11:44
1. 4. 2019 10:26
1. 4. 2019 10:29
1. 4. 2019 10:58
1. 4. 2019 11:09
1. 4. 2019 11:18
1. 4. 2019 11:45
1. 4. 2019 11:56
1. 4. 2019 12:04
1. 4. 2019 11:55
1. 4. 2019 12:06
1. 4. 2019 12:13
1. 4. 2019 12:28
1. 4. 2019 12:54
1. 4. 2019 12:31
1. 4. 2019 12:46
1. 4. 2019 12:09
1. 4. 2019 12:20
1. 4. 2019 12:25
1. 4. 2019 12:48
1. 4. 2019 13:00
1. 4. 2019 13:49
1. 4. 2019 12:18
2. 4. 2019 13:00
1. 4. 2019 14:19
1. 4. 2019 14:22
1. 4. 2019 14:36
1. 4. 2019 14:50
1. 4. 2019 15:16
1. 4. 2019 15:35
1. 4. 2019 16:39
1. 4. 2019 15:36
1. 4. 2019 16:38
1. 4. 2019 16:55
1. 4. 2019 17:09
1. 4. 2019 19:55
1. 4. 2019 14:20
1. 4. 2019 15:43
1. 4. 2019 12:39
3. 4. 2019 14:29
Avatar - Ja Prvni 123
31. 3. 2019 14:14
Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Srovnejte s rovněž moderním, ale atmosférickým ctyrvalcem srovnatelného vykonu.

A pak zkuste obhájit tuhle nemocnou koncepci.
Rozbalit vlákno
22
Avatar - Ozzman
31. 3. 2019 14:52
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Tohle je výkon nějaké 1.6 tky... Vsadím se , že ten litr bude ve všech režimech rychlejší a úspornější.
31. 3. 2019 16:03
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Moderní 1,5ky mají 96 kW (Mazda, Honda), takže tohle je spíš ekvvalent 1,4ky.
1,33l od Hondy má 75 kW.
Avatar - Emel
1. 4. 2019 11:00
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Čistě co do výkonu možná... ale ty 1.5 pak mají typicky nějakých 150Nm.
1. 4. 2019 12:29
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
A i tech 150Nm je typicky posazenych o 2000ot vyse.
1. 4. 2019 12:37
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Tak ale tych 150Nm je nepodstatnych, kedze prevodovka bude mat kratsie prevody. Ak porovnat, tak az moment na kolesach, idealne ako pilovy diagram.

Lepsie na tom bude turbo motor najskor z hladiska priebehu momentu, o dost horsi zase v reakcii na plyn v nizkych otackach, kde by mal mat maximum Nm.

Fabia 1.0 tsi vs. Jazz 1.5 a Mazda 2 1.5
http://www.zeperfs.com/…49-7509-5642.htm
1. 4. 2019 12:39
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Podla merani ma Fabia velmi tazke prevody, ked nedokaze atmosferu porazit ani tam, kde turbo motory exceluju - zrychlenie na fixny prevodovy stupen. Este aj v 80-120 na 6 je horsia...
Avatar - Emel
1. 4. 2019 12:53
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Odpovím s dovolením na oba příspěvky najednou.

Ano, pokud budeš držet motor blízko výkonového maxima, tj. u Hondy nad 6000 otáček, tak se dokážeš udržet třeba nad 85kW a slabší spodek ti nevadí. To ale není úplně typický způsob užívání auta (ať už Rapida, nebo Jazzu)...

Těžké převody samy o sobě ničemu nevadí. Když je na 80-120 šestka moc těžká, no tak holt budu tu disciplínu dávat na pětku, v tom žádný problém není. Problém by byl dávat to na trojku, protože to už by bylo na úkor komfortu posádky (což jsou ta čísla na zeperfs). Jde o to, aby nebyly moc velké přeskoky mezi rychlostmi... za sebe ale můžu říct, že reálně mě mnohem častěji otravuje krátká šestka (nebo spíš pětka u 5MT) než velké přeskoky.
1. 4. 2019 12:59
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Ja som narazal hlavne na glorifikovanie cisla 200 Nm. To je bez znalosti sprevodovania len velmi orientacne.

A zeperf to len potvrdzuje. Atmosfericky Jazz ma len 155Nm a ide lepsie (niekedy vyrazne) ako Fabia. Nie je rezim, kedy by sa mu Fabia rovnala.

Ani zrychlenie 80-120 na 6. stupen. Nepomoze ti ani podradenie. A urcite v danom pripade nedrtis motor u obmedzovaca :)

Mazda je na tom podobne, vo vacsine rezimov ide porovnatelne s Fabiou, nie hrosie.

Proste neplati, ze viac Nm je lepsie, ale dolezite je sprevodovanie. A samozrejme vykon, Jazz je vykonnejsi a kratko poskladane prevody to este podporia.
Avatar - Emel
1. 4. 2019 13:41
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Tohle je celkem jednoduchá matematika. Moment = výkon / otáčky (resp. ten vzoreček je složitější, ale je tam jednoduchá lineární závislost). Takže pokud máš u Hondy při 3000 otáček třeba 140Nm, tak máš 58k, z 200Nm máš 84k.

A tady je ten rozdíl... pokud budeš s oběma autama zrychlovat z 80km/h z 3000 otáček, což je z mého pohledu takové běžné předjíždění, tak máš u turba o 26k víc. Je mi teďka celkem buřt, jestli zařazená rychlost má číslo čtyři nebo pět.

Jasně že se to u atmosféry dá řešit podřazením, ale na úkor akustického komfortu. U nějaké MX-5 to může být zábava, ale u auta typu Rapid jsme u toho, co psal na začátku Ozzy a co už se tu konec konců omlelo stokrát - to malé turbo bude pro většinového uživatele příjemnější.
1. 4. 2019 14:59
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Vsetko co pises je spravne az na blby predpoklad, ktory je zaklad pochopenia.

Ty predpokladas rovnaky prevodovy pomer oboch prevodoviek. Lenze to je nezmysel. Vzdy sa ladi prevodovy pomer k motoru. Prakticky v tom neexistuje vynimka a tak nemas sve aplikacie s rovnakym prevodovym pomerom (napriec znackami).

Takze je sice pekne, co si spocital. Lenze v 80 km/h nemas rovnake otacky u tej Fabie a Jazzu. U Fabie mas skrz tazky prevod 2000 otacok a 200 Nm, ale u Jazzu mas 2800 otacok a 145Nm pri rovnakom prevodovom stupni (cisla su priklad, nemam chut hladat exaktne). Realitu ti ukazuju merania na zeperf.

Ano principialne by malo byt auto s kratsim sprevodovanim hlucnejsie, ale to je prilis primitivne zjednodusenie. Jednak pre dosiahnutie lepsej dynamiky stacia otacky vyssie o 1/3 (teda 2000 vs 2660, 3000 vs 4000) a hluk vies potlacit. Mozes motor vyvazit, mozes pouzit izolaciu.
Zrovna u benzinov je hluk od motora nepodstatny problem a skor prenikne do kabiny dunenie pri podtacani.

To by sa dalo ist este do temy turbo lag, ale to uz je len detail. Zrovna nieco ako fukany 1 liter s tlakom 2 bary na tom extra dobre nebude.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 15:02
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
:yes: :yes: :yes:
Avatar - Emel
1. 4. 2019 15:27
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Podle mě se spíš fixuješ na špatný předpoklad ty... a tedy že z 80 na 120 by se mělo zásadně zrychlovat na šestku. Za mě mnohem spíš platí předpoklad stejných nebo srovnatelných vstupních otáček. Pokud mám šestku jako rychloběžku, tak ji tak budu používat a šoupnu ji tam jen v situaci, kdy fakt chci plachtit vyšší rychlostí... a ne na předjíždění.

S tím příkladem jsi se trefil... 200Nm@2000=56k, 145Nm@2800=57k. Akorát teda ten Jazz má 145Nm až tak při 3500, viz graf:
https://www.automobile-catalog.com/…ort_dynamic.html

Musel bys mít cca. 3000 otáček u atmosféry proti 2000 u turba aby to jelo stejně... což je +50% a jsme zpátky na začátku, v tom je právě ta větší uživatelská přívětivost.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 15:37
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Jj nejlepší je proto atmosféra hybrid :yes: :-)

Naftovej antihybridista vyzkoušel trochu víc svuj první = a hned je nadšenej
Avatar - Emel
1. 4. 2019 17:26
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Jakýkoli motor je kompromis, v téhle kategorii aut do 400 tuplem. Relativně slabší atmosféra dopovaná baterkama v situacích, kdy to potřebuje... jo, proč ne, myšlenka je to fajn.
Ono fajn řešení existuje hodně, třeba kompresor je taky fajn, větší atmosféra taky... jde o to, co dokážeš za levno vyrobit (a kolik si na to vykážeš uhlíků, viz téma pokuty za CO2).
Pro většinového uživatele (i pro mě) dneska vychází jako nejlepší mix benzínové turbo (v dané kategorii aut), což věrně zrcadlí prodejní čísla i nabídka na trhu. Ale klidně se to může změnit...
2. 4. 2019 09:28
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Prave, ze ja poukazujem na to, ze ten Jazz zrychluje lepsie 80-120 na kazdy prevod - teda 4, 5, 6. Takze nutne musi mat v danej oblasti na kolesach vacsi vykon.
To sa da dosiahnut len tym, ze ma lahsie prevody alebo mensie straty v pohonom ustrojenstve.

Zvysnu matiku si uz urobil ty. Ako pises, bude to skor 2000 vs 3000 otacok a nasledne 3000 vs 4500.
To je vcelku dost, na druhej strane realne odhlucnenie 4 valca moze byt (a tipujem ze aj je) lepsie ako u trojvalca. Ono otacky su jedna vec, druha, ze tu sa bavime o zrychleni s plynom na podlahe a tam su auta hlucne aj v nizsich otackach.
To uz by ale bolo nutne porovnat explicitne tieto 2 auta.
Avatar - Emel
2. 4. 2019 10:14
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
No to třeba jo, ale v čem spočívá bonus "lepšího zrychlení na pětku", když u druhého auta můžeš použít při stejných otáčkách čtyřku? Máš nějak lepší pocit z jízdy na pětku než na čtyřku? Ty to píšeš, jako kdyby lehčí převody byly jednoznačně pozitivní věc, ale tak to přece není...

Jazz má na šestku při 130km/h 3800 otáček... při 160 4700 - sice jsem tím autem nejel, ale troufám si na základě zkušeností tipnout, že to bude vopruz. Pokud to bereš jako městské auto, které se na dálnici podívá výjimečně, tak budiž... ale já osobně beru jako přiměřené číslo ty 3000 při 130 (pro benzín)... a jsem happy, pokud má nějaké auto míň.
1. 4. 2019 15:07
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Male turbo je fajn, netvrdim, ze to je zlo. Dokonca by som si vybral to male turbo ak by sme sa bavili o nejakom 1.3 Tce alebo 1.2 Puretech.

Tu ale na porovnani s Jazzom realne ten liter nema co ponuknut. Je slabsi, ma tazsie sprevodovanie, horsiu dynamiku, horsiu akustiku atd.

Druha vec je, ze kupec Rapida asi nezvazuje Jazz, ale ten je len priklad auta s podarenou atmosferou. Vela ich nostalo. V zasade rovnaka diskusia by sa dala viest o priklade Mazda 3 vs. Octavia, ale to uz tu bolo. Tam dokonca padne aj argument Nm. Proste neda sa pausalizovat, ze male turbo je lepsie.
Avatar - Emel
1. 4. 2019 15:33
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Jo, a ještě k té Octavii a Mazdě 3 - no samozřejmě. Ale všimni si... na začátku se Jukimu zdálo, že stavět proti 1.0T atmosferickou 1.6 je moc... a najednou tu proti litru máme dvoulitr.

Já rozhodně nepíšu, že je malé turbo lepší, to jsi mě špatně pochopil. Já bych si klidně vzal atmosféru. Jen říkám, že pro srovnatelnou dynamiku musí mít ta atmosféra znatelně vyšší výkon, aby tím kompenzovala horší krouťák. A nebo to musí být větší objem s uřízlým vrškem, který se pak co do křivek hodně blíží tomu turbu. Taky jsem několikrát napsal, že z 2.0G 88kW a 1.0TSI 85kW bych si vybral určitě ten Skyactive... jenom ten motor má asi větší ambice, než se rovnat litrovým turbům.
2. 4. 2019 09:23
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
S tou Mazdou 3 som sa zase ja nechal trochu uniest, tam ma myslim Octavia stale 1.5 tsi v slabsej specifikacii ako konkurenciu, takze to porovnanie je trochu nezmyselne :-)
Avatar - Emel
2. 4. 2019 10:05
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Nemá, aspoň u nás je jen 1.5TSI 110kW 250Nm.
Hele žádný úlet to není, 2.0G v té specifikaci 88kW 210Nm je přesně konkurence těm lepším litrům... třeba od Fordu, ale s přimhouřením oka i té 1.0TSI 85kW 200Nm, tam je rozdíl 3kW a 10Nm...
11. 4. 2019 15:28
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Na tomhle je krásně vidět to, co počtů neznalí řidiči nechtějí uznat, protože pocitově to je pro ně přesně opačně - turbomotor má horší vlastnosti (jak který, bavím se o koncepci, kterou produkuje koncern ze své dílny).

Nejnižší maximální rychlost, horší akcelerace. Jen se nemusí tolik podřazovat, nic víc. Ale od toho tu je samočinná převodovka. Naopak velký krouťák má pro běžného uživatele spíše negativní význam - všechno musí být dimenzované lépe, jinak to jde do kopru - viz spojka recenzovaného Rapida.
Avatar - wikinko
31. 3. 2019 22:06
Re: Nesrovnavejte pořád laciné s Felicii s 40 kW
Jo jasne, proste na Punto nema nic.
31. 3. 2019 14:25
Dobrý test.
Je fajn zjistit jak se auto chová případně jakou má spotřebu při extrémnějším zatížení.
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2019 15:02
Rapid 1,0
Když to shrnu na tento test 100 000 Km, tak to mělo celkem 10 vad. Z toho sklo z toho beru pryč. Ovšem 2x píchlá pneu stát se může, ovšem zničit disk jde na vrub řidiče. 5 je tak nějak celkem normální ovšem dalších 5 je vážných. 1)totální vada klíče;2)spojka;3)baterie vozu;4)chyba ŘJ a její neustálé hlášení;4antenní modul. Ovšem ta největší je spotřeba 7,8 L/100 km je tedy ranec....Výmluva na ochablou spojku je lichá. Sojka stála za prd od začátku a co ta veliké odchylka tachometru je zarážející...
Rozbalit vlákno
4
31. 3. 2019 16:07
Re: Rapid 1,0
Ta spojka stála za prd. To pálení spojky na zpátečku je celkem běžné. A tím karavanem to odrovnali. Snad ta nová je opravdu o dost kvalitnější. Baterie není závada, tam dali nějakou neoriginální aby ji star-stop odrovnal, to byl test. Ty ráfky, spotřeba, to je spíš vidět jak se s tím autem zacházelo, klasický služebák. Ale vlastně cíl byl dát tomu autu co nejvíc zabrat. A veliká odchylka tachometru? :o Tam stačí jinak nahustit kola. Tady je spíš až nečekaně přesný.
1. 4. 2019 09:31
Re: Rapid 1,0
Řekl bych že ta odchylka tachometru je zcela v normě. Ta připouští rozdíl 10%. naměřen je ca. 5%, na necejchované měřidlo celkem slušné.
Avatar - Emel
1. 4. 2019 11:03
Re: Rapid 1,0
Zejména v nižších rychlostech. 48/50, 87/90 - to je solidní.
125/130 je tak průměr, 141/150 je trošku slabší... ale ono těžko říct, při téhle rychlosti už se to v běžných testech nekontroluje.
8. 7. 2019 20:31
Re: Rapid 1,0
ako sa tacho rychlost priblizuje realnej zavisi aj od toho ako mas zjazdenu a nafukanu gumu.
31. 3. 2019 15:02
Rapid 1,0
Když to shrnu na tento test 100 000 Km, tak to mělo celkem 10 vad. Z toho sklo z toho beru pryč. Ovšem 2x píchlá pneu stát se může, ovšem zničit disk jde na vrub řidiče. 5 je tak nějak celkem normální ovšem dalších 5 je vážných. 1)totální vada klíče;2)spojka;3)baterie vozu;4)chyba ŘJ a její neustálé hlášení;4antenní modul. Ovšem ta největší je spotřeba 7,8 L/100 km je tedy ranec....Výmluva na ochablou spojku je lichá. Sojka stála za prd od začátku a co ta veliké odchylka tachometru je zarážející...
Rozbalit vlákno
23
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2019 15:50
Re: Rapid 1,0
Totální vada klíče? Odešla v něm baterka, to se u keyless stává. Otázka je, proč je hlášení vybité baterky tak nespolehlivé.

Akumulátor měnili proto, aby zkusili výdrž (nevhodného) levného typu.

Spotřeba není průměrná za test, ale za cestu po Evropě, kdy dosahovali i maximální rychlosti.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 05:32
Re: Rapid 1,0
Spotřeba je průměrná = jen v jediný zemi na světě můžeš zkusit maximálku = tohle je průměr za 4600 km v sedmi zemích = včetně těch kde se jezdí jen 100-120 km/h

Krabice od mlíka VW je docela povedenej motor = ale spotřebu má prostě normální. Koncern ho brutálně zabíjí řídkym olejem = rsp. jeho doporučenou výměnou po absurdních 30 000 km

Poruchovost viz Krutsk = žádnej zázrak. Viz měření oleje na jinym místě = časem se přidá nejspíš i motor jako takovej :-)
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 09:07
Re: Rapid 1,0
Ty si napsal, že 1.0 TSI od VW je povedenej motor???? Jsi to ty ?
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 09:45
Re: Rapid 1,0
Haknul sem účet :-)

1.0 TSI je jak tu i padlo uživatelsky příjemnej = zřejmě lepší než 1.5 tsi

Jak dopad ve velkym srovnání 3válcovejch krabic od mlíka asi víš = uprostřed. S náskokem vyhrál Ecoboost ;-)

VW ho zabíjí olejem 0W-20 v kombinaci s výměnou po 30.000 km + zpřevodovanim. Sám motor je gut = vše související bohužel už VW :*)
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 09:55
Re: Rapid 1,0
A jel si s tím ?

Já jel jen jako spolujezdec v Rapidu 81kw TSI s DSG a pohon docela slušné, ale zbytek auta je z papíru, hlavně na nerovnostech. Z litrů jsem řídil 1.0 TGDi 88kw, ten byl celkem tichý, ale moc se mu do otáček nechtělo a pak 1.0EB 92kw a ten bych si uměl představit, když by nic jiného nebylo, hezký a točivý motor, ideálně do Fiesty :D Já s tím jezdil ve Fokusu kombi, tam to byl průměr.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 10:10
Re: Rapid 1,0
Ne = jednou dvakrát do roka jedu s 1.2 PureTech = ten v tom Vaculíkovo mega testu skončil hned za Ecoboostem = daleko před TSI

Kupodivu docela :yes:

Mě spíš zajímá nová generace 2.5 hybrid = těšim se na Camry
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 10:18
Re: Rapid 1,0
No, já jsem zvědavý, jestli pojede líp, než Corolla... docela pochybuji.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 09:54
Re: Rapid 1,0
Haknul sem účet = jmenuje se Apríl :-)
1. 4. 2019 09:42
Re: Rapid 1,0
Spotreba mi príde práve dobrá. To som sa tak minule viac ponáhľal so svojou 1.6 corollou z Prahy do Žiliny a zobrala si 8,5l na 100.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 09:47
Re: Rapid 1,0
V nový Corollu už můžeš mít hybrid atmo benzín = to bych viděl tak do 5ti :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 10:48
Re: Rapid 1,0
Při jízdě +130 km/h jen po dálnici? No možná = s tim nemám moc praxi = po dálnici jezdim vždycky jen pár km. Ale v mixu se přes to co už víš = že sem na každym semaforu nejrychlejší >:D v mixu se furt pohybuju pod 5. Velmi výjímečně se dostanu přes = dlouhodobě se motám nejvíc 4,6-4,7
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 10:51
Re: Rapid 1,0
130-160/170 se zrychlováním, režim jako s dieslem o stejném výkonu, přečti si Blog.
1. 4. 2019 10:52
Re: Rapid 1,0
Pri 160 na diaľnici a veľmi svižnejšie jazde po okreskách sa s hybridom na 5 ani zďaleka nepozreš. Nepopieram, že bude úspornejší ale 5 je úplná blbosť.
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2019 13:08
Re: Rapid 1,0
"Průměrná" s průměrnou rychlostí nad 100 km/h. Mám s tím motorem najeto dost na to, abych mohl napsat, že je nadprůměrně úsporný.

(Maximálně) 30tisícový interval není specialita VW a hlavně se ho nemusíš držet, kdykoli je možné přejít na pevný 15 tisíc. U testovaného Rapidu bylo ještě možné používat i klasické oleje, dnes už jen long-life typicky 5W30/0W30.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 13:12
Re: Rapid 1,0
Viz Spritmonitor = nadprůměrně = zcela jistě ne

Záleží teda = s čim to NAD srovnáváš :-)

Kombinace 30ti tisícovýho intervalu a týhle vody = skoro je specialita VW. K čemu vede viz výsledky :no: :no:
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2019 13:13
Re: Rapid 1,0
A s čím srovnáváš ty?
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 13:14
Re: Rapid 1,0
No s veškerou konkurencí = ten megatest co vyšel před časem v TECHNICE je výbornej = krabice od mlíka TSI nedopadla špatně = někde uprostřed startovního pole

Ale reálnej průměr lehce přes 6 litrů = neni na malý auto = žádnej převrat. Prostě normál
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 13:16
Re: Rapid 1,0
No a proti čemu ti to tak NADprůměrně vychází tobě?

Já bych asi souhlasil s celkovym výsledkem všech možnejch měření v tom testu = celkově jasnej vítěz s náskokem = litr od Fordu. Druhej jen host v testu litrů = 1,2 od PSA
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2019 13:35
Re: Rapid 1,0
Neptám se, jak skončil litr v Testu SM, ale kteří konkurenti Rapidu jezdí za méně (resp. mají pod 6 litrů na spritmonitoru).
8. 7. 2019 20:32
Re: Rapid 1,0
ta spotreba je skvela. mam 1.2tce a je dost vyssia.
1. 4. 2019 10:09
Re: Rapid 1,0
Asi sme každý čítali iný test. Lebo ja tam vidím "Ale pak nám v 94.040 km klíček selhal úplně, a výměna baterky nepomohla. Prostě umřel."
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2019 13:14
Re: Rapid 1,0
Sorry, beru zpět. Zmátl mě popisek v galerii, který jsem pochopil tak, že náhle odumřela baterka, jak se to u škodováckého Keyless stává.
31. 3. 2019 15:18
Závady
Tedy, podivovat se nad původními brdzdovými kotouči a destičkami v 93 tis. km - a co má být? V Orlandu je mám taky původní ve 120 tis. km a stále O.K.
Spíš mě zaráží ten zadní stěrač špatně nastavený už z výroby, poddimenzované spojkové obložení, vadný klíč, poddimenzovaná páčka ovládání výdechu nebo závada systému nouzového volání - není toho nějak moc? Měl jsem za to, že v něčem tak "geniálním" jako je Zelená slepice se nemůže něco takového nikdy, ale skutečně nikdy stát. Stále se mi tomu nechce věřit >:D
Tu první větu z druhého odstavce: "Je to jednoduché auto, ale smontované z velmi kvalitních komponentů." bych se studem ve tváři smazal...
Rozbalit vlákno
0
31. 3. 2019 15:26
s naftou by sel, benzin ne
s naftou bych ho bral, ale bezin ybych osobne zakazal! eu je proste na hlavu jako by ji ridili naftobaroni. nevim proc bych jezdil za 8 litru kdyz muzu s naftou za 4. emise je to uplne posledni co mne zajima kdyz stejne ovzdusi nici nejvic lode..
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Hammunasakra
31. 3. 2019 15:43
Re: s naftou by sel, benzin ne
Ovzduší ničí nejvíc lodě? Po silnicích kde jezdíš jezděj lodě? >:D
31. 3. 2019 16:39
Re: s naftou by sel, benzin ne
Automobilismus zatěžuje životní prodtředí 3 - 4 % z celkové zátěže lidstvem.
Avatar - Mikesus
31. 3. 2019 17:27
Re: s naftou by sel, benzin ne
Globálně máš pravdu, ale lokálně ve městech je tomu trochu jinak.
Avatar - Mikesus
31. 3. 2019 16:01
Re: s naftou by sel, benzin ne
pokud bude motor splňovat emise i v reálu, nemám jakýkoli problém. Ale to se o naftách do euro 6 moc říct nedá.
Benzín samozřejmě má také svá emisní negativa v reálném provozu, hlavně přímovstřiky s pevnými částicemi, což od poslední normy už je řešeno. Ovšem nafta se svými NOx to vyřešila ( doufejme ) až právě také od poslední platné normy.
Jakmile by se srovnala spotřební daň na naftě a benzinu, to by kolenovrti najednou křičeli.
Ale souhlasím, že 8 s benzínem je katastrofa. Buď chyba řidičů, motoru nebo druhu provozu na který tento motor není dělaný.
Nafta patří na dálnici, benzín do příměstských oblastí a hybrid/elektro do města.
31. 3. 2019 19:07
Re: s naftou by sel, benzin ne
Ono benzin do Euro6 vratane mal zase velkorysu vynimku na sadze (povolene 10x viac ako u naftovych motorov). Tiez sa to vyriesilo az s prichodom 6d-temp a nasadenim GPF. Ale v teste mali este motor bez tohto filtra...

Nuz a spotreba ukazuje, ze majitel ziadnu vyhodu downsizingu nepociti. Za menej ako 8/100 sa da jazdit s podstatne vacsim benzinovymi motorom...
Avatar - twistedTSD
31. 3. 2019 20:44
Re: s naftou by sel, benzin ne
Znovu - není to dlouhodobá průměrná spotřeba, ale hodnota z jednoho tripu po Evropě s plynem na podlaze a rychlostí až k 200 km/h. Kolik by podle vás žrala atmosféra? 10? S Rapidem se stejným motorem jsem v pátek lítal dálnice i město v plném obsazení a bylo to za nějakých 6 i s odchylkou PP. V žádném případě se spotřeba v kombinaci neblíží osmi ani sedmi litrům.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 05:28
Re: s naftou by sel, benzin ne
Rychlostí až 200 km/h? >:D

Průměr za tisíce kilometrů včetně zemí kde se jeden jen stovkou = 7,8 litru

Při "plný plyn" = průměr 163 km/h = spotřeba 12,7 l/100 km
Avatar - twistedTSD
1. 4. 2019 13:25
Re: s naftou by sel, benzin ne
"s údajem 7,8 l/100 km na palubním počítači. Při rychlostním průměru přes 100 km/h a plným plynem, kdykoli to jen šlo, úctyhodný výkon."

Myslím, že nemá cenu to více rozebírat, neznáme přesný profil trasy nebo podíl německé dálnice. Proto je taky nesmysl tuto hodnotu z testu vytáhnout a označovat ji za katastrofu. Mimochodem, který konkurent má na spritmonitoru nižší spotřebu?
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 05:36
Re: s naftou by sel, benzin ne
Spotřeba v kombinaci = viz Spritmonitor = je průměr něco málo přes 6 litrů = nemyslim že v plnym obsazení a lítání = prostě reálnej průměr ;-)

Když maličko přitlačíš a fakt máš 2 člennou posádku = tak viz ne bajky ale přesný měření = průměr za 4600 km 7,8 litru
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 09:11
Re: s naftou by sel, benzin ne
Dovol abych ti demonstroval podobný režim s předchůdcem tohoto motoru, respektive už dědečkem této 1.0 TSI - motorem 1.6 MPI 75kw. Nejen, že neměl takovou dynamiku, ale když si jel i ve dvou ostře a auto si nijak moc nešetřil, klidně si se přehoupl přes desítku. V klidu to umělo jet kolem 6,5-7 na sto, ale nevěřim, že s tímto Rapidem někdo někdy jezdil tímto režimem.¨

Halt je to benzín.... vždyť i ten hybrid ti v takovém režimu nebude jezdit za 4 na sto.
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2019 06:12
Re: s naftou by sel, benzin ne
Se sazemi mají problém jen motory s přímým vstřikem, ostatní ne.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 06:34
Re: s naftou by sel, benzin ne
https://www.lidovky.cz/…_moje-penize_mev

Hele = už jde editovat!!!

Řešení je možná kombinace https://automix.denik.cz/…dy-20180226.html myslim komplexní = včetně problémů se zakarbonovánim. Jinak prostě filtry
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 06:34
Re: s naftou by sel, benzin ne
Hele nejde = tak sorry ;-\
31. 3. 2019 20:38
Re: s naftou by sel, benzin ne
"Nafta patří na dálnici, benzín do příměstských oblastí a hybrid/elektro do města."
Hmm, tak na tři slušná auta nemám. :-(
Avatar - Mikesus
31. 3. 2019 21:37
Re: s naftou by sel, benzin ne
Proto je potřeba uvážit, kde se člověk vyskytuje nejvíce. Dnes stále není vyjímka, že lidi kupují naftu do nákupní tašky a jezdí s tím pár km a motor se téměř nedostane na provozní teplotu.
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2019 18:34
Re: s naftou by sel, benzin ne
Tak si zkus to, co všechno lodě odvezou, vozit kamióny...
Přepočtem na tunu a kilometr je lodní doprava s náskokem nejúspornější a nejméně škodlivá.
1. 4. 2019 08:10
Re: s naftou by sel, benzin ne
... přesně.... právě mi pod okny kanceláře proplouvá tanker a hulí jako kráva.... 8-s
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 09:52
Re: s naftou by sel, benzin ne
:yes: :-)
31. 3. 2019 16:50
Parametry testu
Neznám přesné podmínky testu, ale pokud auto více méně stále jede, má ustálené parametry (teplota), tak dosahuje lepších výlesdků, než když je v reálném střídavém a omezeném provozu.

NIcméně - něvěřím - i dle mých zkušeností - že tříhrnek je OK. Je to prostě technologický nesmysl.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - Blue Sun
31. 3. 2019 18:35
Re: Parametry testu
Nesmysl je tvůj druhý odstavec.
Tři válce špatně nejsou.
31. 3. 2019 20:27
Re: Parametry testu
Ale je to nesmysl - měl jsem Mini 1,5 - dost děsný.
Avatar - WinDiesel
31. 3. 2019 20:34
Re: Parametry testu
Jsi obhájce blbostí. to je evidentní. Co není jasné je tvoje motivace. Že by mozková nedostatečnost? Nebo přílišné slunění na sluníčku? Chtělo by to odfiltrovat modro-fialovou až ultrafialovou složku. :-!
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2019 06:10
Re: Parametry testu
Od tebe mají řeči o nedostatečnosti opravdu váhu, to jo, ty koncentráte hlouposti.
Avatar - holden2
1. 4. 2019 05:58
Re: Parametry testu
tri valce jsou super motor a proto mam v aute dva
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 06:28
Re: Parametry testu
To je velmi rozumnej přístup :yes: :-)
31. 3. 2019 22:05
Re: Parametry testu
Můžeš vysvětlit technologický nesmysl ? Konkrétně u tříhrnku s turbem ? neberu HTP
Avatar - Blue Sun
1. 4. 2019 06:15
Re: Parametry testu
Oba články mají společnou chybu. Míchají koncepci a objem motoru dohromady, a chyby toho druhého připisují prvnímu.
To ses moc nepředvedl, tak zkus něco reálného.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 06:23
Re: Parametry testu
To ses fakt moc nepředved

Z principu větší vibrace 3 válců = nemaj v reálu ani v textu = nic společnýho s objemem = jak si to pochopil ty :-)
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 06:27
Re: Parametry testu
Ale fakt je mi sympatičtější i větší objem = pro podobnej výkon fakt radši R4 1,2 Toyoty než R3 1,0 volkswagenu

Jinak nadšeně sleduju návrat prémie k řadovejm šestiválcum http://www.autoforum.cz/…hody-a-nevyhody/ :yes:

Přes nenadšení z tříválců = musim pochválit http://www.hybrid.cz/…tech-skupiny-psa neměl by tak dobře fungovat = no ale funguje :-)
1. 4. 2019 08:21
Re: Parametry testu
Znám a četl jsem. Částečně se dá souhlasit. Jenže mě jde o něco jiného. Záleží totiž na úhlu pohledu. Buď se budu na tuto problematiku dívat jako uživatel, který si chce pořídit nové auto, nebo jako technik. V obou případech bych si tedy dnes nemohl koupit nic :-)))) ale to není pravda. Bohužel, nebo naštěstí, za uplynulé 3 roky mám zkušenosti se třemi auty : Octavia Combi 1,0TSI 85kW Style, Octavia Combi 1,4 TSI Style, Rapid 1,0 TSI 81kW Style a nejvíc vzpomínám na Octavii.
Z uživatelského hlediska se ten motor neskutečně povedl.
Ještě poznámka pod čarou. Zatím nebyl vyroben motor, který by byl "dokonalý" a zároveň ho zákazník byl ochoten zaplatit (výrobní náklady) :-))
Takže je to 50/50
P.S. šestiválec je krása, ale do dnešní doby se jaksi nehodí :-)) ovšem, doma v garáži na neděli mít ameriku, proč ne ? :-)
31. 3. 2019 22:01
nechápu
Opravdu nechápu zdejší diskutéry co se jim nezdá ?? Máte tady relevantní dlouhodobý test, který ukazuje více méně extrémní zátěž, kterou to auto jako celek pravděpodobně v domácím prostřední nikdy nedostane (což potvrzují závady). Pokud v extrémní zátěži motor bere 8 pak v běžné bere 6, resp. 5,5 (osobně vyzkoušeno) - což je téměř na spotřebě nafty.
Podle mě se test snažil ukázat, co se stane, když dnes zajdete k dealerovi chcete koupit auto a díky emisnímu šílenství mají VŠECHNY BĚŽNÉ automobilky v nabídce víceméně pouze tříválce. Pěkně to popisuje Svět motorů - speciál 3 válce - kde je napsáno, že je u těch motorů použita nejmodernější dostupná technologie a projev motoru rozhodně 3 válec nepřipomíná.
Pokud tedy dnes chci koupit auto (a o tom je test) přestože nechci 3 hrnek, pravděpodobně ho zvolím, protože nic jiného není v nabídce - napříč.
A otázka je, jestli se toho mám bát.
Strejda nedávno řešil auto a přestože jsme vybírali z řady konkurence nakonec to je právě takový Rapid a důvod byl právě spotřeba. Pomohla moje osobní roční zkušenost s tímto motorem. Najeto cca 30.000km a všichni jsou spokojeni :-)))
Zajímalo by mě, kolik diskutujících s motorem má osobní zkušenost. Je možné, že někomu kdo je "nafový" motor nebude vyhovovat - beru, ale takhle trhat dlouhodobý test není fér. Kopat za každou cenu...
Rozbalit vlákno
121
31. 3. 2019 22:46
Re: nechápu
Přesně tak. A jak zde zaznělo, že proč kupovat benzínový litr, když nafta jede za 4l/100km? V tom režimu co popisovali by srovnatelná nafta za 4l určitě nejela. Že by nějaká stará 1.6 brala méně taky nevěřím, možná by to bylo srovnatelné, ale s horší dynamikou. Zřejmě už tu všichni rychle zapomínají jak dřív auta jezdila...

Mě v tom všem překvapila jen ta spojka, to bych nečekal u takhle nízkého nájezdu a obzvlášť jestli bylo auto na odtah, to je závažné. Každopádně vše ukáže rozbor motoru. Dle popisu to auto dostávalo solidní čočku.
Avatar - Verny_2013
31. 3. 2019 23:44
Re: nechápu
Měněná spojka mě taky překvapila. Obzvlášť když je psáno v prvním odstavci, cituji: "Je to jednoduché auto, ale smontované z velmi kvalitních komponentů." Ale i ty kvalitní komponenty jsou jaksi relativní. Já mám například u své 18 let staré Octávie po 360 tis spojku původní a stěrače jakbysmet. U nich měním každý rok jen gumičky a fungují jako nové. Jinak test fajn,. těch tříválců se asi bát nemusíme, ale žádná vášeň to není. Je to jen přepravník z bodu A do B.
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 09:22
Re: nechápu
Starší VW 1.6MPI 75kw jsme mívali v Jettě, nejen, že jak si správně poznamenal, byla línější, ale když si jí točil do maxima na dálnici, uměla jet i za 12 na sto :D Porovnával jsem to s tehdy EA111 1.2TSI 77kw Oktávka II, a ta jela vždy o ten litr +/- úsporněji. Problém byl, že 1.2 v otáčkách ztrácela sílu, takže bych si netroufl vsadit, jestli bylo auto rychlejší, nebo ne. Spíše jezdilo jak malý diesel :D
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 09:50
Re: nechápu
Viz test R3 1.0 umí jet za 12,7 l/100 km = je to furt stejný

Teda po těch letech fakt trochu narost výkon a fakt trochu klesla spotřeba = obojí na ty roky a investice a snahy a kecy = jen trochu :-)
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 09:56
Re: nechápu
No, test jsem nečetl, ale s 1.6 MPI jsem jednou jel pilu PHA-MB, když jsem totálně nestíhal, za tento krátký úsek ubyla 1/3 nádrže.... to je 50 km cca ne? >:-[] Takže pokud bych s tím letěl hodinu na Autobahnu, možná budu na 15ti... 12 na sto to bylo při ostré jízdě v kombinaci, kdežto u této zkušenosti jsem fakt stál na plynu a jel 180-210 (já vím, to z Hybridu neznáš :D) :D
1. 4. 2019 10:22
Re: nechápu
Meranie podľa ručičky palivomeru je na nič. Dnes už sú na tom turbácia aj v režime ostrej jazdy relatívne dobre. Ale v časoch prvých 1,4TSI to bola tragédia. Raz sme merali na Nemeckej diaľnic i92KW Leon s tromi ľudmi vs 118KW Impreza naložená po strechu. Oboje bola na konci zmerané dotankovaním a rozdiel bol len asi o pol litra v prospech 1,4TSI. Čo keď zoberieš, že Imprea hnala všetky kolesá a celková hmotnosť auto bola aspoň o 300kg vyššie nebol zrovna presvedčivý výsledok pre turbo.
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 10:32
Re: nechápu
Nikdy jsem neměl potřebu to přeměřovat přes dotankování, ale že za tu trasu ubyla třetina nádrže je fakt :D
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 10:24
Re: nechápu
No znám = jen ne tak nízkejma a rychlostma o kterejch s pedálem na podlaze mluvíš ty ;-)

Bohužel hodinu v kuse jet jen 180 km/h = se nám při posledních pokusech nepovedlo = tak moc špatný to dneska je. Nic proti výkonnějším modelům = ale není to skoro kde využít = i když i ta chvilka je fajn :-)

Záleží holt na pohledu a přístupu = tak jako kolega bys v 99% a víc vystačil s těma max. 180 km/h

U aut je to jako u zesilovačů = jak řiká Nelson Pass nejdůležitější je http://www.first watt.com

Pokud teda pravidelně nependluješ mezi Mnichovem a Hamburkem = což nependluješ ;-)
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 10:31
Re: nechápu
Já mluvím o české dálnici a né o Need For Speed, odkud to znáš ty :D Navíc v 1.6 MPI.. a i tento obstarožní motor to zvládl lépe a rychleji, než je tvůj limit :D
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 10:52
Re: nechápu
No já mluvim o loňskejch 2 cestách napříč Německem + klasický jarní do Mnichova. Jel sem to už hodně autama = a na +200 km/h se moc často nedostaneš = a hlavně na dlouho nedostaneš. Myslim že málokdo z lidí co tu diskutuje = loni najel po Německu nějak zásadně víc

Je to neradostný = ale s autem co má omezovač na 180 km/h nejsi na dnešních německejch dálnicích brzda = spíš si furt v nadprůměru

A jak víme ty nependluješ přes to Německo = ty jen štěkáš :-)
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 10:55
Re: nechápu
Já se teda v Německu nad 180 v Německu dostanu celkem často, je pravda ,že někdy ten provoz nedovolí ani 130, ale není to taková tragédie, možná, až to nepojedeš s tím líným Aurisem a zkusíš Corollu, tak ti pak dojde, že by to o kousek mohlo ještě jet ;).


Já štěkám? Čím? Že chci aby mé auto jelo víc ,než 180 ? :D Tak to jo, to štěkám.. to máš pravdu.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 11:09
Re: nechápu
Ty zas plácáš = kolik si toho za poslední rok najel po Německu?

Já nemám nic proti vyššim rychlostem = a nepovažuju za ně tvoje 180 a jednou i 210 km/h :-)

Když jedeš po dálnici s Aurisem hybrid a máš tam tachometrovejch +180 km/h = tak je to i díky origo Dunlopkám do 270 km/h = trapná nuda. Taky máš pocit = že by šlo mnohem víc

Problém je že u nás nesmíš ani těch 180 a už je to na tučnou pokutu a body. Ve spoustě zemí Evropy neni ani těch našich max. 130 km/h

Takže je to = většinově štěkání = tak kolik si toho najezdil přes Německo. Tipnul bych že já nejel loni o dost víc
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 11:13
Re: nechápu
Po Německu? Tak kolem 5 tisíc km za poslední rok, převážně po dálnici, zas tak často tam nependluji. Já tam jel samozřejmě i víc, ale s tou 1.6 MPI , kterou asi už 5 let nemáme, jsem tam nikdy přes 200 snad ani nejel.

Zase si potřebuješ měřit .... ? :D Kdo víc, já víc, ty víc... a když ti někdo dá důkaz, stáhneš ocas a utečeš :D
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 11:15
Re: nechápu
No ty si mi nikdy žádnej důkaz nedal žejo = ty jen štěkáš = a teď bych tipnul že kecáš :-)
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 11:24
Re: nechápu
Jezdím služebně do Bruselu autem, tak si to spočítej , jedu tam příští týden zas, klidně ti pošlu fotku :D + soukromé cesty do Norimberka několikrát do roka. Důkaz cest ti dávat nebudu a nemusím, GPS záznam má asi zaměsnavatel a ten ti stejně nepošle :D

Ale obecně na důkazy moc nereaguješ, viz C5 V6 z Tipcars ;)
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 11:25
Re: nechápu
Jo a ještě Alpy a občas jezdíme do Drážďan na nákup, takže za ten rok to tak bude co píšu.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2019 11:32
Re: nechápu
No já cesty napříč Německem = včetně tý do Bruselu = znám. Ono to neni moc = záleží kudy jedeš a víš že zdaleka ne všude se dá jet neomezeně, ty části kolem měst kde bejvá třeba 120 km/h sou zatraceně dlouhý. A napříč Německem je to z Rozvadova asi 350 km! Takže to musíš jezdit hodně hodně často = abys z toho vyrobil 5.000 km :-)

A pokud bys náhodou nebajkařil = tak víš to co já = že jet dlouhodobějš přes 200 km/h = pokud to neni v neděli ráno za úsvitu slunce = už nejde. Neni kde = uznávám že je příjemnější zrychlit když se vymotáš z nějakýho shluku třeba 230 km/h než mít maximálku 180 = ale ty zrychlení sou vždycky jen na chvilku

C5 V6 = to je přesně ono. Ty se točíš na pár řádcích na netu = já na x-stránkovym rozboru auta rozsahu, kterej se u lidí bohužel komerčně nechytil. To je přesně ten rozdíl mezi náma ;-)
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 11:42
Re: nechápu
350 km kam????? Ty neznáš asi zeměpis ne? Víš, kde je Brusel? :D :D Z Rozvadova na Cáchy (tam je dálniční přechod na Lutych a dál Brusel, což je asi nejlepší cesta) je to po dálnici 600 km jen jednou cestou ! :D I kdybych jen Brusel otočil 3x za rok tak mám 3600 km po Německu... nauč se počítat.... A já nejezdím jen tam.

http://www.google.com/maps/dir/Aachen,+N%C4%9Bmecko/348+06+Rozvadov/@50.3545402,7.5358133,8z/data=!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x47c0997cb08a191d:0x63a30eae0b0e444f!2m2!1d6.0838868!2d50.7753455!1m5!1m1!1s0x47a00d35f81d76bd:0x400af0f6615ccc0!2m2!1d12.5518982!2d49.6681792!3e0

Ano, točím se na pár řádcích na netu, které psal ten stejný člověk co ten tvůj xstránkový rozbor a protiřečí si tam. Co na tom nechápeš ?
Avatar - Emel
1. 4. 2019 17:28
Re: nechápu
Ten odkaz se ti povedl, končí až daleko za hranou fullhd monitoru a vede přes reklamní sekci - bravo :-)

Celé diskusní vlákno už míň, zase máte s Hamunou 2/3 diskusního prostoru o ničem... zeptej se woodyho na zvýhodněné členství v klubu.
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 17:38
Re: nechápu
To byla snaha na kilometrovník na Google Maps :D Ale stejně by to nepomohlo :D

Jojo, asi se ho zeptám znovu... hele, neprodáváš náhodou RX 7, co je vedle v článku s nabídkou sportovních vozů ? :D
Avatar - Emel
1. 4. 2019 17:56
Re: nechápu
Náhodou ne, ale majitele znám a je to hezkej kousek (to auto)... Jen by před pár lety stálo půlku. Ale začíná jich bejt málo...
Avatar - Ozzman
1. 4. 2019 19:54