Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jízdní dojmy se Škodou Scala: Malá technika vstupuje do světa velkých

V okolí chorvatského Splitu jsme dostali příležitost prvních kilometrů s novým boleslavským modelem Škoda Scala, tolik očekávaným nástupcem Rapidu.
Zpět na článek
2. 4. 2019 10:59
2. 4. 2019 11:19
2. 4. 2019 11:37
2. 4. 2019 11:49
2. 4. 2019 11:53
2. 4. 2019 21:23
3. 4. 2019 13:20
2. 4. 2019 11:52
3. 4. 2019 09:28
2. 4. 2019 22:11
2. 4. 2019 22:11
3. 4. 2019 00:17
3. 4. 2019 07:48
3. 4. 2019 12:09
4. 4. 2019 09:00
4. 4. 2019 15:41
26. 9. 2019 09:26
Avatar - Uživatel_5340709
2. 4. 2019 10:31
Tak,
velký sousede z rýžových polí v Nošovicích. Máš tu přímou konkurenci k i30. .................. dlouho sis o to koledoval. :-)
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Roland Von Wagen
2. 4. 2019 10:58
Re: Tak,
Šikmý háčko nabízí víc karosářských verzí. Hlavně kombi.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2019 10:59
Re: Tak,
Sice to České testy nedovolí a marketing to bude tlačit jinam, ale i30 zatím z popisu techniky není lowend, jako toto. Možná bude mít Škodovka pár simply clever řešení, ale je to pořád nástupce Rapida.
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2019 11:19
Re: Tak,
Proti Rapidu je přecejen někde jinde. Rozměry a prostornost plně odpovídají třídě a troufnu si říct, že interiérem tu i30 asi i pokoří. Největší uživatelsky znatelný rozdíl vidím ve vlečce vs multilinku, ale tam se dnes nedá mluvit o otázce lowend × mainstream.
Avatar - Uživatel_5340709
2. 4. 2019 11:25
Re: Tak,
Moje řeč, rozměry sedí, kvalita se uvidí.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2019 11:37
Re: Tak,
Vlečka, motorizace, karosérie. Nevím, ale základní Scala bude mít vzadu bubnové brzdy, to snad ani ta i30 nemá. Nechme se překvapit, jestli to bude plnohodnotný mainstream, já si myslím, že ne... ono i dost základnějších Oktávek je za stejné peníze horším autem, než třeba leckterý korejec, takže Scala určitě lepší nemůže být :)
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2019 11:49
Re: Tak,
Bubny v ČR mít nemůžeš, tuším jde o výsadu sociální výbavy Active. Scala není plnohodnotný mainstream á la Focus z hlediska technického základu a absence zajímavějších motorizací, ale myslím si, že běžného zákazníka, který si půjde pro levný kompakt, to trápit nemusí. Je ale pořád brzy hodnotit.

Doporučuji článek na Autorevue , tam se už více kritizovalo, např. hluk od zadní nápravy. https://www.autorevue.cz/…mery-motory-test
Avatar - Ozzman
2. 4. 2019 11:53
Re: Tak,
Já s tím souhlasím, je to levný hatchback, vypadá dobře (viděl jsem 3ks v základnější výbavě na plechu a v pastelové modré a nevypadalo to tak zle, jak bývá u obyčejnějších Škodovek zvykem), ale myslím, že i30 a podobná auta, budou trochu dotaženější.

Můžeme pak hodnotit ve dvou rovinách, že Scala třeba bude umět vypadat dobře a nabídne dobré materiály, ale kolik pak taková Scala bude stát a co za tu cenu nabídne konkurence.

Otázkou pak je, jestli třeba ta jednoduchá Scala nebude o dost bytelnější a lepší a vydrží více, než ta konkurence... ale asi bych se toho zas tolik nebál, 90tá léta jsou pryč :D
Avatar - Ada je zase tady
2. 4. 2019 20:39
Re: Tak,
Konečně auto, které není čtyřoké. Škoda jen těch obludných kol a extravagantního interiéru.
2. 4. 2019 21:23
Re: Tak,
akoze pouzitelna Chcala za 550 taciek? :-D Konkurencia je uplne inde s cenami porovnatelnych modelov a v tejto cenovej kategorii ma konkurencia o parnik lepsie ponuky
3. 4. 2019 13:20
Re: Tak,
No aktualne se divam po hatchbaku nizsi stredni (pripadne kombi, pokud by hatch mel mensi kufr), a v zasade krome Tipa a Meganu jsem nic moc porovnatelneho za lepsi cenu nenasel, poradite?
2. 4. 2019 10:57
jsem myslel, ze to je Seat
dle tech trojuhelnikovych svetel....nevi, co je to v ramci koncernu VW za modu...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Uživatel_5340709
2. 4. 2019 11:26
Re: jsem myslel, ze to je Seat
Trochu se nám škodofka seatí. :-)
Avatar - Dzakobo
2. 4. 2019 10:59
Opět to bude škodovácký trhák
Stačí 1 karoserie a v podstatě 3 motory - nízké náklady na výrobu, homologace, atd.. A navíc si vybere každý, protože Scala disponuje velikým kufrem a kdo potřebuje 500l, tak už musí pro dražší Octavii. I 1.0TSI by mohlo fungovat dobře, pokud nebude jednička tolik dlouhá, ale spojky by už odcházet neměly, snad.

Na Rapidu se mi extrémně nelíbila malá kola vzhledem ke karoserii, tady je už vše v pořádku, samozřejmě bych šel pro 1.5TSI s manuálem. A nebo pro jetou A3 Sportback 1.4TSI, která je ve všem lepší >:D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - speedfred
2. 4. 2019 13:21
Re: Opět to bude škodovácký trhák
Tá 1.4tsi bude asi fakt lepšia. Keď mi už známy ktorý vníma auto iba ako dopravný prostriedok pri presadnutí z Yetiho 1.4 do 1.5 povedal že to nejede tak niečo na tom bude. Oba "jeťáky" vlastnil po sebe a kúpené ako nové.
2. 4. 2019 14:29
Re: Opět to bude škodovácký trhák
Do Yetiho se nikdy žádná 1.5 nedávala, ani v benzínu, ani v naftě.
Avatar - Dzakobo
2. 4. 2019 14:30
Re: Opět to bude škodovácký trhák
Asi má známej 1.5TSI v Karoqu...
Avatar - speedfred
2. 4. 2019 14:42
Re: Opět to bude škodovácký trhák
Tak,tak sorry moja chyba. Predtým mal Yeti 1.4 a teraz má Karoq 1.5 ale nič to nemení na tom že údajne je tá 1.5 "celkom líná".
2. 4. 2019 16:22
Re: Opět to bude škodovácký trhák
Já mám přímé porovnání 1.4 a 1.5 TSI ze sedmičkové generace Golfu a ve všem je 1.5 o něco málo lepší, v akceleraci i ve spotřebě. Jediné v čem se zásadně liší je zvuk, 1.4 je poměrně dost slyšet při vytáčení, 1.5 v podstatě není slyšet a teprve až někde u omezovače se cosi velmi vzdáleně ozývá. Já to považuji za plus (přímovstřikové čtyřválce nejsou nic co bych musel na dlouhých cestách poslouchat), někteří kolegové díky tomu tvrdí, jak je 1.4 živá. Ale je to jenom placebo efekt, prostě 1.4 řve ale objektivně když ta auta postavíš vedle sebe a roztáhneš je na 200, tak 1.5 ujede, do stovky o něco málo, řekněme o dvě délky auta, do dvoustovky už se vzdálí citelněji (obě auta s dsg).
Avatar - speedfred
2. 4. 2019 17:54
Re: Opět to bude škodovácký trhák
Ja som nejazdil ani jeden motor,tak neviem.
Iba ma to napadlo pretože mi to spomínal nedávno a to som si myslel o ňom že ani nevie čo za druh motora tam má :-) .Má iba manuálne prevodovky.
Avatar - Dzakobo
2. 4. 2019 14:29
Re: Opět to bude škodovácký trhák
Je to fakt, 1.5 sice má výkon, ale chybí větší razance. Právě takové hatchbacky mě teď zajímají - asi časem půjdu pro onu A3, jen si musím dát pozor, aby 1.4 ještě neměla ten divný projev způsobený dvouválcovým režimem. Ihned bych onen režim nechal trvale deaktivovat a snad by to bylo v pohodě.

Stealth si A3 hodně pochvaloval a A3 CNG v Autobild testu 100tkm dopadla suverénně nejlíp co se týká spolehlivosti
Avatar - Ozzman
2. 4. 2019 14:59
Re: Opět to bude škodovácký trhák
Já v tom Karoqu s 1.5 TSI 110KW jel a motor byl sice dostatečný, ale točivost Ecoboostu o tomto objemu a výkonu, ochotu do otáček , to teda nemá... Jinak to auto nebylo vyloženě špatné.

Ty tu jednapětku od Fordu znáš dobře, tak se nech svézt, jsem zvědav na tvůj dojem :)
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2019 11:52
Dotaz
Změnilo se těžké zpřevodování 1.0 TSI, jak bylo slíbeno? Šestý stupeň evidentně odpovídá Rapidu. Je aspoň jednička a zpátečka kratší?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Đawson
3. 4. 2019 09:28
Re: Dotaz
Pochybuji, jiz od 1.2 tsi se meni jen setinky v převodech a to takrka neni poznat.
2. 4. 2019 12:20
A co takhle jinej nadpis
třebáá ...laciná technika vstupuje do světa drahých?
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2019 12:30
Srovnání s Golf třídou
Tak doufám, že to příští rok srovnají i s Golfem, který asi bude od 450 000.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2019 12:52
Re: Srovnání s Golf třídou
Tak to ještě přitlač. Bude zázrak, jestli se vejde pod půl mega, zvlášť když chce VW rozpustit náklady na elektrifikaci do cen spalováků.
Avatar - 3_diamanty
2. 4. 2019 12:47
cakam uspech
skoda taketo "trhaky" umi a scala je opat dokonale posadena... nevidim ani proporcne ani priestorovo jediny zadrhel.... podorys zmaknuty na jednicku s troma hviezdickami.... neskutocne jak to skoda robi v poslednej dobe sikovne umne ale aj rozvazne a uplne s prehladom akoby nic ... a dam ruku do ohna ze scala bude dalsi skodovacky bestseller na europskom trhu :yes: skoda len chybajuceho hybridu ale snad casom scala ( dufam ze uz v dalsej generacii ) dospeje aj k tomuto stadiu :yes:
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2019 13:16
Pěkná, ale drahá...
No je to pěkné a praktické auto, ale cena je vzhledem motorizaci ve srovnání s konkurencí (např. KIA Ceed, případně i30 nebo Opel Astra) naprosto nesmyslná.
Rozbalit vlákno
7
2. 4. 2019 13:59
Re: Pěkná, ale drahá...
Chtěl jsem vám odporovat, že cena Scaly bude mnohem níž, ale když se teď dívám na skladovky, (Scala má přece jenom konfi ceník, skladovky budou mnohem levnější, ale stejně..) tak máte pravdu. Seat Leon FR 1,5 TSI za 430 tisíc? Tady není o čem.. :D a předpokládám, že výbava Ambition u Scaly bude mít švihadla..

Ale zase je třeba myslet na to, že je Scala úplná novinka.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2019 15:11
Re: Pěkná, ale drahá...
Skladovky nemůžeš porovnávat, to přeci nejde. 1.5 TSI 110KW je jen v kombinaci s DSG, takže musíš porovnávat s podobnými auty, navíc je to výbava Style.

Takový Leon je:
Leon 1.5 TSI DSG 110KW 579 900 Kč
2. 4. 2019 19:48
Re: Pěkná, ale drahá...
No a to je největší problém Škodovky, k silnějším motorům jen zbytečně drahé DSG, pak cena leze do výšin, kterou zákazníci neradí platí a jdou jinam ;-)

Jako 550tis za Scalu 1.5TSI s DSG si můžou naložit...
2. 4. 2019 19:50
Re: Pěkná, ale drahá...
Pardon, 530tis - pořád to nejde upravovat. Ten nový layout diskusí je příšerny :-(
Avatar - Hammunasakra
2. 4. 2019 19:53
Re: Pěkná, ale drahá...
Zajímavý je že na to od minulý tejdne kdy Machala slíbil aspoň opravy toho nejhoršího = ani nesáhli

Od spuštění nesáhli vůbec na NIC

Třeba dřívější Nejdiskutovanější články nahradil Nejčtenějšíma = ale i ty sou jak tam dali při spuštění = dodnes nic nefunguje a hlavně NIC neopravili = na takhle velkym webu fakt divný
2. 4. 2019 20:08
Re: Pěkná, ale drahá...
Jak můžou pustit ven tenhle nedodělek? Ten kdo tenhle redesign udělal a hlavně schválil, je naprostý amatér :no:
Avatar - twistedTSD
2. 4. 2019 15:33
Re: Pěkná, ale drahá...
Skladovky nemá smysl porovnávat bez informace o tom, co je v ceně započítáno. I cenu Scaly jsi schopný okamžitě srazit o 50+ tisíc, když zvolíš vhodné financování.
2. 4. 2019 17:10
Koncernová onanie
Opět tenhle článek je koncernová onanie. Kdyby VW uvedlo na trh trabanta budou se u nás novináři nad ním rozplývat!!!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - trapid
2. 4. 2019 19:16
Chcala vs Trapid?
Osobně se mi Chcala moc líbí. Asi tak, jak se mi před léty Trapid nelíbil. Teda zvenčí líbil, ale tím ošizeným vnitřkem se mi hnusil. Když jsem po otevření dveří viděl kovové pojezdy sedaček - to bylo jak stará stodváca.
Chcala už se z tohoto faux pas poučila a snaží se vypadat slušně.
Design sám je hodně povedený.
Moje kombinace by byla 1,6 TDI a oproti zde diskutujícím bych vzadu bral bubny, které u nafty bohužel nebudou. Proč proboha bubny? Protože na rozdíl od kotoučů vydrží (dle mých 20 letých zkušeností s celkem 7 auty) a dnes už umí brzdit stejně dobře jako kotouče. A když jsou natřené na šedo, tak to ani nijak rušivě nepůsobí.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Verny_2013
2. 4. 2019 20:38
Re: Chcala vs Trapid?
Tím že dostala Scala k 1,6 TDi manuální šestikvalt, mohlo by to tomuto motoru pomoci. Ale jen za předpokladu že nenatáhnou kvalty přespříliš. Jel jsem s tím v Karoqu a ta šestka při 130 točila někde kolem 2300 ot a duněla a nejela. To co běžně s grácií pobere 2,0TDi to prostě 1,6 nedá. Pokud něco podobného udělají i tady tak Scalu s tímto motorem zabijou.
2. 4. 2019 21:10
hnojwagen štala
Mala technika ostane mala no a ze kabina má styl je fakt usmevne.
Predpokladam, ze ich bude jazdit ako rapidov, Minule som videl jedneho ;-)
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2019 21:26
Moc tomu nerozumím
Designově je to určitě před "core" VW, ale srovantelné se Seat.

Ztrácím se v tom - co je Škoda Auto ?

Dovolím si upozornit na ex-šéfdesignera Kabaňose, co byl teď odstaven v BMW.
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2019 22:11
Scala
Pro koho je Scala určena? Závěsné zařízení nelze namontovat, takže žádný přívěs s kobylou ani jachtu nelze připojit. A cena je pro pracujícího občana vysoká. Tak se holt budou kupovat ty francouzsky sroty, na který lze závěsné zařízení namontovat na každy model.
Rozbalit vlákno
0
2. 4. 2019 22:11
Scala
Pro koho je Scala určena? Závěsné zařízení nelze namontovat, takže žádný přívěs s kobylou ani jachtu nelze připojit. A cena je pro pracujícího občana vysoká. Tak se holt budou kupovat ty francouzsky sroty, na který lze závěsné zařízení namontovat na každy model.
Rozbalit vlákno
3
3. 4. 2019 00:17
Re: Scala
Proč by tažné nešlo? V ceníku za 17,5 tis. Podle tech. údajů je hmotnost brzděného přívěsu 1250 kg.
http://az749841.vo.msecnd.net/sitescscz/alv1/e2e1d2d7-e8c1-4d80-8d8b-187b7746b5ea/scala-cenik.ead96632bd6d3ab22d9698f1871e4b48.pdf
Avatar - Blue Sun
3. 4. 2019 07:48
Re: Scala
Nejspíš myslel dodatečně, pokud si ho neobjednáš rovnou při koupi. A je fakt, že s tím zkrátka Škoda (nebo spíš celý VW) má problém.
3. 4. 2019 12:09
Re: Scala
Ale ono to tam ide dat, akurat treba zvolit aj ten prvok pripravu pre tazne - to sa rozoberalo vtedy v tom clanku, co je aj tak nezmyselne drahe. Original z vyroby si presne kvoli tej sume nedava nik. A takuto vychcanost ma asi len skoda.
2. 4. 2019 22:21
srovnání s Rapidem
Srovnávání s Rapidem vyznívá hodně úsměvně .Auto které je při srovnatelné výbavě o 100k jinde :D
Fakt škodamasírka, je jasné že ten kdo si kupoval Rapid pujde maximalně po nové Fabii která naroste jako Polo .Přímé srovnání s Leonem asi škodofka riskovat nebude protože by bylo vidět to silné předražení...
Rozbalit vlákno
3
3. 4. 2019 13:21
Re: srovnání s Rapidem
Kde jste prisel na ten rozdil 100k? :-O
3. 4. 2019 15:01
Re: srovnání s Rapidem
Kde? uplně jednoduše konfigurátor výbava style ,silnější litr, hle jedno auto se stejnou výbavou se vejde do 430 a druhé jde přes 550 . Rapid byl tlačený do lowcost ,u Scaly věří že pujde za cenu nišší střední ,proto to novinářské srovnávání větší než Rapid lepší než Rapid postrádá zcela smysl
Avatar - Emel
3. 4. 2019 16:01
Re: srovnání s Rapidem
no dobře, jenže Scala Style má namátkou 17" (5,6t), BiLED světla (12t), tempomat (12t), zatmavená zadní okna (5,2t), SmartLink (3,5t), nějaké asistenty... prostě se ty výbavy posunuly a Rapid Style odpovídá výbavou spíše Scale Ambition.
Avatar - holden2
3. 4. 2019 06:25
jak dlouho tu bude
viset ten fejslift rapida? nikoho to nezajima a imbecilni rozvazeci letacku na susenky a damske vlozky to vyfasujou ve vydejne
Rozbalit vlákno
0
3. 4. 2019 14:05
Drahé a užší než Kia Rio :-)
Tak tu mámě další blamáž, Scala má podvozek užší než Kia Rio ale je prý to kompakt. Hmm tak se podívejme dál cena 395000kč je takové holátko, že dokonce nový Ford Focus Trend nebo Peugeo 308 1.2 Puretech vedle Scaly vypadají jak full výbava :-)
Nevím no, jako běžný čech si to asi koupí, ale já bych už šel do dospělejších aut, nemluvě o tom , že kolem 400tis.kč už seženu skladovku Golfu a to je o třádu vyšíí liga, nemluvě o šířce vozu :-D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
3. 4. 2019 14:18
Re: Drahé a užší než Kia Rio :-)
Jo, to máme. Ale nic si z toho nedělej, podobných blamáží tu v diskusích zažíváme spoustu...
4. 4. 2019 09:00
1.0 G-Tec
To jsem zvědavý, co 1.0 G-Tec bude mít za převody v tom šestikvaltu když i 1.0 TSI 70 kW radši párují s manuálním pětikvaltem a to i v menším autě (krátká fábie). Koukám Ibiza i Polo se stejným motorem mají pětikvalt.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
4. 4. 2019 15:41
Re: 1.0 G-Tec
No ale to není proto, že by byl pětikvalt lepší
26. 9. 2019 09:26
Lane Assist
Teda jestli mají všechny Scaly stejný Lane Assist systém, je to špatný.Já jel s hůř vybavenou Scalou, ale ten Line Assist byl úplně k ničemu, nesrovnatelně horší oproti tomu v Octavii nebo Kodiaqu.
Rozbalit vlákno
0