Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Subaru Impreza WRX STI na českém trhu za 1,149 milionu Kč, v nabídce i verze N1

67 komentářů

to by ma naozaj zaujimalo, ako je mozne, ze verzia WRX STI ma o 0.1l/100km nizsiu spotrebu oproti modelu WRX pri vykone o 52kW vyssom?
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Mozne je vsetko, len treba vediet ako na to...kazdopadne to bude vypadat asi ako pri predchadzajucom modely STi, kde sa papierova spotreba ani nahodou nestretne s realnou. Kamos mal dlhodobu priemernu spotrebu niekde na urovni 14 litrov a viac.

Mozno pouzili modernejsie strekovani a ine finty a naozaj bude tento motor uspornejsi..necham sa milo prekvapit :-!
Jezdil jsem s predeslou verzi 2.0 sti za prumernych 17l- jezdit za min je s timto autem skoda- na benzinu neusetrite, protoze ostatni naklady- gumy a brzdy to svoji cenou zastini. Tohle auto si kazdy litr zaslouzi a spotreba evidentne neni to naco by se pri vyvoji hledelo- jde tady o vykon a jizdu- doporucuju 😄
..nebo koupit TDi a setrit a cipovat ..a myslet si ze mam auto ktere jede...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Motor při zkušebním cyklu pracuje v optimálnějších otáčkách a s nižší zátěží, zřejmě je upravené vstřikování tak, aby v takovém případě dodávalo méně paliva. On ten zkušební cyklus není moc podobný reálnému provozu - mírné akcelerace, na všechno jsou příliš dlouhé intervaly. Ani důchodce se stodvacítkou se tak nerozjíždí a nejezdí. Proto jsou pak v testech reálné spotřeby vždycky vyšší, než ty zkušební.
Taky to může být převodovkou wrx má 5MT a wrx sti 6MT
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
To jsem ani nevěděl. Pokud je to takhle, už se vůbec nedivím.
CrazyJester
Nesouhlasim. U aut co maji nad 100kw je ta udavana spotreba docela realna. Samozrejme nemuzes ocekavat ze budes zrychlovat dle udaju vyrobce a zaroven mit i uvedenou spotrebu. Ja jezdim docela svizne, a prumer mam pod 9 i kdyz vyrobce udava kombinovanou 9,3 a jezdim vetsinou po meste kde vyrobce udava 11. Kdyz si prectes test fabie s nakym htp-ckem tak real je klidne o dva litry vic. Proctes si ale testik nakeho dvou litru a vic, a ty vysledky jsou docela podobne tem od vyrobce.

To, ze se pri nizsich otackach vstrikuje mene paliva je asi jasne kazdemu.

V kazdem pripade ocekavat, ze si koupim wrx sti a budu jezdit na spotrebu, to si snad nedovoli nikdo...
docela rychlej náklaďák, ještě kdyby nebyl tak ošklivej, za dva roky zas bude facelift, to je nejhorší, furt se to mění a čím dál k horšímu.
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Heh musím s tebou len a len súhlasiť :yes:
a videli jste ji naživo? uznávám na obrázku je nic moc,ale u nas parkuje WRX ve stříbrnyma je fak hezčí než minulá generace
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Vzhlad je cisto subjektivny a je to o vkuse kazdeho z nas...u ludi je zazite ze impreza aj lancer su proste sedan a niekto sa nevie a nechce zmierit s takouto radikalnou zmenou. takze ja v tomto pripade patrim ku skupine, ktora by radsej privitala imprezu ako sedan. Mitsu to urobilo bravurne..zvladlo linie, je krasny a ponuka sa ako sedan a navyse aj ako konkurencia pre imprezu ako hatch...
Prosím, nepiš za ludi. Třeba já mám imprezu zažitou jako kombi. 😄
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Bohužial, aj take veci sa stávajú 😉
Avatar - Stekli
Stekli
Nechapem sak aj nova imprezza sa vyraba ako sedan a je podla mna ovela skaredsia len ide skor o to ze ludia si nemozu zvyknut alebo nechcu na to, ze dizajnovo vsadili na menej odvazne crty ako to byvalo u predchodzej generacie a snazia sa tym zaujat sirsie spektrum zakaznikov. A tym, ktorym sa nepaci novy imprezza nech si jednoducho kupia lancer ale ja osobne by som si aj tak vybral imprezzu. Je to hlavne vec vkusu. 😉
prave som vedla pozeral novy hatch Mitsu.je PARADNY.svac ho na desktop.proste na tuto nestastnu Imprezu pozeram a neviem na nej najst pekny kusok karoserie...nemozem si naozaj pomoct ale designovo je to krok dozadu do kategorie Hyunday Accent.

inak v UK je Impreza velmi popularna,ale tuto novu som este nevidel!
cuisine
no rychlej jooo, ale na náklaďák aston martin V8 Vantage to nemá 😜
Urcit sú údaje o dynamike správne? Nejak sa mi nezdá, ze by WRX s 230 k turbom mala maximálku len 209 km/h, zvlást pri zrýchlení na 100 za 5,8s (STI má pri zrýchlení 5,2 s maximálku 250 km/h). Ak sú údaje správne, ide vskutku o zvlástne sprevodovanie. S ohladom na starú WRX, ktorá mala maximálku cca. 230 km/h si skor myslím, ze ide o chybný údaj.
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
Cert vie ake tam ma prevody...moja ablubena ikona na porovnanie je integrale od lancie...0-100 za 5,5s a maximalka 203km/h...co uz..islo tam o ine ako o top speed
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
NO Integrala mela tak nizkou top speed hlavne kvuli priserne aerodynamice.
Avatar - MajoThePuk
MajoThePuk
ta bola na tom aute na poslednom mieste...nepotrebna vec pre nich a nezaujimava...podstatna bola dynamika a tak to aj vypadalo po sprevodovani...
nevim, nejsem zas tak znalý, jen mě ale napadá, jestli to nemůže být právě tou převodovkou. Jak psal někdo výše, rozdíl 5 rychlostí oproti šesti. Vim že minulá WRX měla taky 5r. Ale netušim kolik Sti 😄
Co já vim...
dyt má WRX jenom 5 rychlostí kámo
Tak by mě zajímalo, jestli má alespoň vyšší užitečnou hmotnost než 1,5R, když už to musí být. Taky nechápu, jak tohle jde dohromady s podstatou užitkového vozidla, a tedy přijatelností pro FÚ. Ještě že nejsem úředník, měl bych asi velké dilema...
O tom co je a není užitkové vozidlo nerozhoduje úředník na FÚ, ale homologace automobilu na kategorii N1. Testy nejsou v žádném případě zadarmo a je to proces, který trvá docela dlouhou dobu a živím se jím hodně lidí - včetně například následného prodeje stupidních vrzajících mříží atd.
Inu, česká cesta je i zde patrná.
Ta mriz je tam jen pro snizeni vyuzitelnosti, nebo znehodnoceni auta a pro uspokojeni *, co si mysli, ze odpoctem dph nekdo zbohatne. CR je spicka v pitomostech, zvlast u odpoctu dph osobnich vozu podnikatelu, co je ve svete uplne normalni vec. Blil bych z vetsiny podobnych zakonu.
Asi by se vic zamlouval ten japonsky dvoulitr misto evropske 2,5 😉 Ale jinak je to krasavec, ve skutecnosti neco jineho nez fotky
Čím to, že všechny verze mají tak malou maximálku? 110kW a jen 193km/h? 169kW a jen 209km/h? Nechápu....
Je pravda že coupe od Hyundai při 104kw mi jezdí i 210 takže tady ta maximálka je dost nízká.
Uz me ani neprekvapuje, ze je zase neco spatne, kazdopadne prvni vozy Subaru Impreza byly oznacovany jako GT, tehdy disponovaly 160kW, oznaceni WRX prislo mnohem pozdeji a STI rovnez, z toho plyne ponauceni pro autora clanku.. Nez zacnes neco psat, zjisti si tom co nejvic. Posledni dobou mi totiz pripada, ze "redaktory" by mohla byt valna vetsina ctenaru a nic zvlastniho by se v podstate nestalo.. Pekny den!
název STi od roku 1994 se používal v japonsku, v evropě byl zaveden název GT...
Pokud vim, u auto.cz maji zajem o dokonale redaktory, dokonce i z rad ctenaru, takze neni nic jednodussiho nez se prihlasit. Jiste budou radi. 😄
Jenom mi nedá nepozastavit se nad tím proč by si měl na takové auto někdo uplatňovat odpočet DPH. Tohle není auto pro podnikání ani omylem.
Odpočet DPH by měl být automatický u všech aut. To, že není, je jen nějaká debilní bolševická vyjímka.
Kolo i motorku si na firmu s odpočtem klidně koupím, auto jen některé. Proč? Hayabusa ti přijde pro podníkání vhodnější? A co má kdo posuzovat, jaké je zrovna pro mé podnikání nejvhodnější auto?
Moje řeč! Souhlasím s tebou 😉
Souhlas, toto narizeni je nesmysl, ktere zivi vyrobce tech mrizi, ktere nejen ze jsou v interieru absolutne ohyzdne a vrzou, ale take velmi snizi uzitnou hodnotu vozu (at uz kombi, hatche nebo offroadu) a tim vlastne popiraji svuj smysl vozu pro podnikani. :no:
Odpočet DPH by měl být zrušen. Proč se pak vůbec výměr daně dělá, když ji nikdo nebude platit...
To se to pánům podnikatelúm jezdí, když nejdou zcela za svý. Když si to zaplatí, tak si určitě dobře přepočítají každou korunu a nebudou jezdit jak blázni a rozbíjet drahý luxusní vozy. Naopak, ještě bych přidal za nadměrný výkon a luxus další daň. Aby poznaly, zač je toho loket. Žvásty, že výkonní manažeři a podobně ještě výkonnější podnikatelé luxusní a výkonné vozy nuťně potřebují jsou možná pravda, ale ať si to zaplatí. Vždyť jsou výkonní pro sebe, nebo i pro zaměstnavatele, který zváží, jestli se mu zvýšená investice vyplatí. Jistě pak bude na cestách mnohem méně "podnikatelů", co jezdí jak prasata...
Myslenka na ho\/no, pravopis na ho\/no, jsi to ty Jirko Paroubku? *blijici smajlik* x100000
Odpočet DPH dříve či později bude na každé auto, tak jak to mají třeba v Německu nebo ve zbytku civilizované evropy. Jako podnikatel DPH za něco, co mě (byť jen) z části živí, platit z principu nehodlám a taky nebudu. Mám teď nově něco podobného jako je zde STI, ještě o pár PS silnější, váha podobná a taky bez DPH. Těším se, až si jednoho krásného dne půjdu pro nového Nissana GT-R a DPH mi do měsíce vrátí FU. To je život, chudáku woko, tak se s tím smiř. Daní platíme tolik, že si to zasloužíme a i když nám to sciálně demokratičtí a komunističtí jedinci nepřejí, občas si to chceme zpříjemnit. :-!
Abych tím případně jako podnikatel ušetřil dost bankovek a využil STi i ve volném čase! Navíc bych stihl na všechna jednání dojet v čas, takže ideální řešení.
Ty si asi nemozes odpisat depku, lebo keby si mohol a chcel napr.STI urcite by si ho kupil v N1
cuisine
v čr je odpočet pouze na vozidla n1, v jiných zemích je odpočet na vozidla , která jsou používána k podnikání. tak se není čemu divit že zastoupení přeschvalovávají co nejvíce vozidel ... a budou to dělat tak dlouho dokavaď se nezmění systém odpočtu o dph - za tohle nemůže schválení auta ale jen nepříliš vhodně nastavený způsob jejího odpočtu ... a proto je teď v čr možné dát na odpočet i toho astona jak jsem psl výše 😉
Kdyz budu podnikat temer kdekoliv na svete, tak muzu delat mesengera treba v MC12 a dph si odectu. Ale z ucetniho hlediska neni u auta odpocet tak jednoducha vec, jako si mysli vetsina zavistivych imbecilu, ze se "jen" zaplati o 19% min.
Presne tak, N1 odpocty na MPV, SUV a kombiky ci hatchbacky by sa mali zrusit. Uplatnit odpocet DPH pri danovej povinnosti a nakladoch je ina vec, ale tieto formalne N1 prestavby su smiesne. Ked uz, tak by v N1 mali zostat len predne sedadla - priecka hned za nimi a namiesto zadnych okien pekne plech. Inak je to cele jedna velka legislativna trapnost.
Předně si nemyslím, že kádrování aut pro podnikání na M1 a N1 má nějaký hlubší smysl, než ukojení závisti některých zákonodárců. Z mého hlediska, je vcelku jedno, jestli referentovi koupím to, či ono. Je to prostě jen nějaká nutná investice. Na druhou stranu, vybavit koncipienta autem s přepážkou a slepými okny, taky není asi nejprozíravější rozhodnutí od firmy, dbalé své pověsti, že? Takže to, že on pojede bez přepážky a uvidí kam couvá, mají nakonec dražší akorát naši klienti. Někdy holt dostává selský rozum na p -er-del. 😄
Dat za takoveho skaredce 1,2 mega, to je sila. Na UA ted stoji napr. WRX (230 PS) cca 37.000 USD,coz je pri kurzu 16,80 Kc/ USD cca 630.000 Kc. Ukrajinsky importer zatim nestanovil cenu na nove STI, ale bude to podle prvnich vyjadreni cca 50.000 USD, cili 850.000 Kc. A Ukrajina neni daleko jako USA, znam dost lidi z Cech, co si japonske znacky privezli z RU nebo UA, maji tam mnohem lepsi ceny a srovnatelnou vybavu. Mrknete na www.subaru.ua a uvidite vice. Do Lvova je to pritom napr. ze severni Moravy 400 km pres Polsko, takze individuelni import se vyplati.
A jak to pak bude s odpočtem DPH?
Veľa? tak mi nájdi auto s podobnými parametrami za 1,2 mil.
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
To je trosku barbarstvi, kritizovat cenu zrovna u modelu, ktery v nove generaci zlevnil.... 😐
Myslím že to moc prožíváš - základní model se i u nás dá pořídit za 1.050.000 (sleva je zaklínadlo dneška) - a máš v pořádku EU záruku a odpočet bez potíží a schánění atd.
vsechno to je na * za kazdym rohem policajt 2x pokuta za rychlost za 1 mesic
tak si kup detektor (antiradar)! Stoji 15tis. a mas pak policajty vis kde! Pouzivam ho cca rok, a zadnej problem...
Já jezdím 12 let bez "antiradaru" a za rychlost jsem zatím žádnou pokutu nedostal... 😄 A to se musím přiznat že si rychlost zrovna dvakrát nehlídám.
to si klikar, radar je dnes za kazdym bukem, jak jedes o 10km/h vic, uz ji mas....
Již jsem měl možnost se svézt a pro mne veliké zklamání.Agresivita minulého modelu je tatam. Podvozek je neuvěřitelně komfortní, snad ještě vicé než v minulé WRX. Motor uvnitř neni skoro vůbec slyšet a vůbec se nezdá, že má 300 koní....Celkově mi toto STI spiše připomína minulou generaci WRX, než ostré STI. Subaru hodně vyměklo...😒
Kde jste jel ?
No pšeci na plejstejšnu néé štlejko >😁 >😁 >😁
tohle muze ocenit jen par zarytych blaznu do Subaru, designove to moc neprevysuje Ceed, snad jen to svezeni...ale za 1,2mega.... :no:
Avatar - Enthusiastic.driver
Enthusiastic.driver
Toto je velmi odvazne tvrzeni >😁 Myslim, ze kdyby byla financni situace v tomto state nekde na urovni Svycarska, prohanelo by se tu vic STIcek nez Cee'du.. "Snad jen to svezeni" - doporucuju svezt se a pak psat...
no popravde ve svycarsku sem autem jezdil a zdalo se mi ze potkavam podstatne min STI nez u nas.. respektive potkal sem za celou dobu asi jedno 😄
a každému se určitě líbit nebude a mnozí jí pošlou do háje. Jako se zarytým zastáncům ostrých verzí nelíbí C-Max nebo Altea, tak se majitelům různých aut nemusí líbit ta druhá. Kouzlo imprez wrx, sti a lancerů evo je v tom, že v každém chlapovi je kluk s alespoň troškou závodníka. No a tahle auta naplňují ty sny (od namachrovaných frajírků po otce s touhou sešlápnout 300 koní...)Proto má své místo na trhu a o úspěch se bát nemusíme - pravda - nebude se prodávat jako Ceed... Ad design - když jsem kupoval forestera - nemůžu tvrdit, že jsem kupoval designový skvost hodný art muzea. Ale ta jízda... a vo vo tom to jeee. Když budete řídit(a jezdecky na to v pravém slova smyslu mít) 300 koní - bude Vám čistý adrenalin rozbíhat tu pumpu, co máte v hrudi na pěkně vysoké otáčky a budete mít úsměv blázna - s tím, že design moc řešit nebudete. A zkuste si " to nehezký hnusný auto" představit rychle se přibližující ve zpětném zrcátku a stejně rychle vás míjející a ukazující Vám záda.... Lžete svému psychoanalytikovi, že první, co Vám bliklo hlavou byl celkový design 😉 Tenhle typ vozu je o srdci a radosti z jízdy - a těm, kteří si ho koupí to zkrátka přejme(a v skytu duše v dobrém záviďme).
egkjjiogwejiogfwjiogfjeriofjwriogjriogjh…
Kdyz jsem kupoval predchozi Imprezu tak jsem nekde nasel test kde se psalo: Kdo si po pul hodine vsimne jakou barvu ma interier jel hodne pod moznosti auta.. - casto jsem si na to pak vzpomnel 😄
...tímto modelem se mi trošičku zhnusilo. Velmi vážně jsem se zaobíral myšlenkou koupě, ale to co mi s ní provedli neodpouštím. Před 2 týdny jsem raději zakoupil jinou mou modlu, Carreru 911 z roku 2002, její výkony jsou ještě o kousek dál, navíc nesrovnatelný design, interiér a zpracování jsou věci, které se můžou současné Impreze jen zdát. Cena Porsche v případě top stavu dále neklesá ba naopak, jeho charisma a zvuk 6 válcového boxeru je prostě nesmrtelné. Jsem nakonec rád že jsem do Carrery šel, jízda s ní je nejen adrenalinem na hrně, ale i pohodová relaxace, což v STI je člověk de facto odsouzený stále závodit.
fan.mj
Tak to sa neskutočne pletieš o STI, Ty si sa totiž na novej impreze nikdy neviezol a v tom je ten problém. Ani náhodou nie si stále odsúdený "závodit" . To čo si napísal o impreze teda vôbec nenasvečuje tomu, že si jej fanúšik, tomu totiž nejde o také veci ako luxus, komfort, design, špičkový interiér a podobné "zbytočné" veci v takom aute.
Řídil jsem ji několikrát, je to dravec kde ve 3000 sepne turbo a už to jede, na pohodovou jízdu STI není rozhodně stavěné. Náklady na její provoz jsou rozhodně vyšší než u 911. Přestože jsem její fanoušek a opravdu jsem velmi vážně tuto volbu zvažoval, tak 911 je z dlouhodobého hlediska o něčem jiném a dobře vybraná 911 i auto na celý život. Jelikož mám služební auto, tak na víkendy jsem nechtěl něco de facto podobného v čem jezdím celý týden (to taky sehrálo svoji roli) Jinak na oplátku si myslím, že jsi se do 911 díval tak maximálně na ulici přes okýnko, protože jinak by jsi nikdy takovou blbost nenapsal...
Mate pravdu- v Impreze se nechcete vezt- tu chcete ridit...
..a co se tyce Carrery- urcite dobra investice, ale na prumerne okresce bych na ni nevsadil- zkousel jsem to.. A interier v Porschi se mi nelibi stejne jako se mi nelibil v STi. Kazde z aut ma neco do sebe, ale at si koupite Porsche nebo Imprezu- znamena to ze vam jde o jizdu- u Porsche trochu riskujete, ze budete vypadat jako pozer, ale to maji nekteri radi..
já bych na Carreru na té okrsce klidně vsadil, bude minimálně stejně rychlá (ovšem ne za mokra), na okruhu nebo dálnici se o srovnání nedá dost dobře hovořit, jelikož, tam je prostě na to stavěná... Vždy bude u těchto 2 aut záležet na tom kdo sedí za volantem.
Carrera 911 je etalonem jízdních vlastností a i pro STI jako pro většinu aut měřítkem. Otázka líbení nebo nelíbení je subjektivní záležitost, každopádně použité materiály a úroveň zpracování je v 911 na zcela jiné úrovni.
O zvuku motoru se nemá ani smysl vyjadřovat.
Jinak většina lidí ať chtějí nebo nechtějí tyto jejich auta jim nějakou tu pózu vystihují.