"Doufejme tedy, že tragické nehody těchto elektromobilů, ve kterých hrálo hlavní roli selhání autopilota, jsou definitivně minulostí."
No pochybuji, že za 10let dokážeme udělat bezchybného ap, který v provozu mezi lidmi neudělá chybu. Navíc jakákoliv nehoda EV dostane takovou pozornost jako nic jiného, prakticky to je hlavních stráchnkách bulvárů okamžitě. Těch nehod a poruch, za které může Tesla je tak málo, že to ani nestojí za řeč.
Každopádně ap bude řídit tisíckrát bezpečněji než člověk až bude doprava plně automatizovaná, bohužel člověk dělá moc chyb a zatím se tomu nevyhneme.
Recht. AP nikdy nebudou úplně vychytaný, budou dělat chyby. Relativně funkční by mohly bejt za 30-50 let, dřív určitě ne. Můžeme se bavit akorát o tom, jestli budou dělat míň chyb než lidi a jeslti ty chyby budou nebo nebudou fatální.
No na Mars za chvíli https://www.letemsvetemapplem.eu/2019/02/12/elon-musk-prozradit-kolik-by-mohla-stat-letenka-na-mars/ a jako a jako na just zrovna taky Musk :-)
No ono to je ale to tom jestli ten Boeing řídíš ty nebo ten jednou za tisíce letů chybující software = kterej je bezpečnější už dneska. A tahle verze je lepší než ta minulá a ta příští.. a jak řikám = míň chybující než lidi = už je dneska :-)
jo třeba Terminátor nabízí konečné řešení :-!
zatím ovšem chybují automatické systémy víc než dost
reálný svět je totiž mnohem rozmanitější a složitější než může programování pojmout
a to už dnes spotřebovává skoro 10 kW výkonu motoru !!!
Jde o to, ze to neni jenom programovani, ale neuronove site, ktere se uci z realnych dat cele flotily - cim vice Tesel jezdi na silnici, tim lepe ridi.
10 kW je nesmysl. Odhaduju realnou spotrebu palubniho pocitace + kamery a radar na nejakych 500 kW maximalne.
snad 500w?? :-O A .. o spotřebu asi nejde.. protože PC před 5 lety byly výkonově jako mobily nyní.. Telefony v začátcích měly velikost kufru a žádný foťák, wifi, gyroskopy a další senzory. Stejně se budou vyvíjet i autonomní systémy. Za pár let budou tak malé, že se celé schovají do kastle stejně jako tempomaty nyní...
Svět je příliš složitý na to, aby ho současné neuronové modely zvládly. Neuronky navíc mají jednu nepříjemnou vlastnost - tendenci ignorovat málo obvyklá data. Tedy aby se mohla síť učit reálně z provozu, musela by doslova tisíckrát nabourat, než by pochopila, že má udělat něco jinak. AI je dobrý sluha, ale špatný pán - není všemocná...