"Doufejme tedy, že tragické nehody těchto elektromobilů, ve kterých hrálo hlavní roli selhání autopilota, jsou definitivně minulostí."
No pochybuji, že za 10let dokážeme udělat bezchybného ap, který v provozu mezi lidmi neudělá chybu. Navíc jakákoliv nehoda EV dostane takovou pozornost jako nic jiného, prakticky to je hlavních stráchnkách bulvárů okamžitě. Těch nehod a poruch, za které může Tesla je tak málo, že to ani nestojí za řeč.
Každopádně ap bude řídit tisíckrát bezpečněji než člověk až bude doprava plně automatizovaná, bohužel člověk dělá moc chyb a zatím se tomu nevyhneme.
Recht. AP nikdy nebudou úplně vychytaný, budou dělat chyby. Relativně funkční by mohly bejt za 30-50 let, dřív určitě ne. Můžeme se bavit akorát o tom, jestli budou dělat míň chyb než lidi a jeslti ty chyby budou nebo nebudou fatální.
Hammunasakra
0
Vybavuješ si počítače, televize atd. před 50ti lety? 😉
lyon667
2
Vybavuju si, jak si před 50 lety představovali, že dnes budem lítat na Mars na dovolenou. Lidi mají často velký voči, než se srazí s realitou...
Hammunasakra
0
No na Mars za chvíli https😐/www.letemsvetemapplem.eu/2019/02/12/elon-musk-prozradit-kolik-by-mohla-stat-letenka-na-mars/ a jako a jako na just zrovna taky Musk 😄
Tohle je v zásadě jen další verze software 😉
del42sa
1
jednosměrná 😉 >😒]
Hammunasakra
0
Zájem extrémně převyšuje nabídku = ale to víš ne? 😄
Orm
3
Stačí si vybavit Boeing vyrobený loni a letos plný pasažérů poslaný ap k zemi. Nebo hacknutou Teslu. Nebo zavádění omezovačů rychlosti.
Děkuji, nechci.
Hammunasakra
0
No ono to je ale to tom jestli ten Boeing řídíš ty nebo ten jednou za tisíce letů chybující software = kterej je bezpečnější už dneska. A tahle verze je lepší než ta minulá a ta příští.. a jak řikám = míň chybující než lidi = už je dneska 😄
spaleny6
0
Přesně tak. Dokud nebude člověk někde zcela izolován, tak bude pořád dělat chyby. Řešení nám scifi filmy nabízí dost a dost.
WinDiesel
3
jo třeba Terminátor nabízí konečné řešení :-!
zatím ovšem chybují automatické systémy víc než dost
reálný svět je totiž mnohem rozmanitější a složitější než může programování pojmout
a to už dnes spotřebovává skoro 10 kW výkonu motoru !!!
westeros
0
Jde o to, ze to neni jenom programovani, ale neuronove site, ktere se uci z realnych dat cele flotily - cim vice Tesel jezdi na silnici, tim lepe ridi.
10 kW je nesmysl. Odhaduju realnou spotrebu palubniho pocitace + kamery a radar na nejakych 500 kW maximalne.
bez_prislusnosti
3
snad 500w?? 😲 A .. o spotřebu asi nejde.. protože PC před 5 lety byly výkonově jako mobily nyní.. Telefony v začátcích měly velikost kufru a žádný foťák, wifi, gyroskopy a další senzory. Stejně se budou vyvíjet i autonomní systémy. Za pár let budou tak malé, že se celé schovají do kastle stejně jako tempomaty nyní...
lyon667
0
Svět je příliš složitý na to, aby ho současné neuronové modely zvládly. Neuronky navíc mají jednu nepříjemnou vlastnost - tendenci ignorovat málo obvyklá data. Tedy aby se mohla síť učit reálně z provozu, musela by doslova tisíckrát nabourat, než by pochopila, že má udělat něco jinak. AI je dobrý sluha, ale špatný pán - není všemocná...
Hammunasakra
0
No ale to je ten problém = lidi taky nejsou bezchybný. Teda dokonce už teď = sou víc chybující 😉
No pochybuji, že za 10let dokážeme udělat bezchybného ap, který v provozu mezi lidmi neudělá chybu. Navíc jakákoliv nehoda EV dostane takovou pozornost jako nic jiného, prakticky to je hlavních stráchnkách bulvárů okamžitě. Těch nehod a poruch, za které může Tesla je tak málo, že to ani nestojí za řeč.
Každopádně ap bude řídit tisíckrát bezpečněji než člověk až bude doprava plně automatizovaná, bohužel člověk dělá moc chyb a zatím se tomu nevyhneme.
https😐/cleantechnica.com/…stics-quarterly/
https😐/cleantechnica.com/…ustion-vehicles/
Tohle je v zásadě jen další verze software 😉
Děkuji, nechci.
zatím ovšem chybují automatické systémy víc než dost
reálný svět je totiž mnohem rozmanitější a složitější než může programování pojmout
a to už dnes spotřebovává skoro 10 kW výkonu motoru !!!
10 kW je nesmysl. Odhaduju realnou spotrebu palubniho pocitace + kamery a radar na nejakych 500 kW maximalne.