Nedobře se na to koukáte, hoši
a jakmile sem přisviští letka mistních "lepších lidí" (tedy ne, že by fakt byli, ale oni sami se za ně považují), tak vám jasvně vysvětlí, že
- Dotace, to je prostě zákonité, čiré a esenciální DOBRO, které přichází tak nějak odněkud z hvězdného meziprostoru a jako zlatý déšť (viz poznámka na závěr) se nám snáší na hlavu
- EU, které za nimi stojí, představuje hotový ideál a nejúžasňákovitě nejnejlepšejnějnějšejší vynález v dějinách lidstva
- a kdo to nechápe či odmítá hlásat, bude odhalen jako putlerův agent, russssssssssssákofil, xenofob, komunista, dízlový či benzínový špinitel naší Matky Gaii - prostě příslušník té (po zásluze) umírající a zahnívající třídy, která parazituje na všech ostatních krásných a nadšených příslušnících všech dalších 169 genderů a již brzy bude po zásluze odeslána do převýchovných táborů či na smetiště dějin.
Bylo to tuším v nějakém filmu od Tarantina, kde zazněla (alespoň pro mne) naprosto dokonalá hláška: "Ščijou nám z výšky na hlavy a ani se nesnaží vydávat to za déšť"
S EUrounijním svazem tajak s jedovatým plazem
EU: Prostě vám to nařídíme a zakážeme.
Všechno a všem
Vezměme si do ruky kalkulačku a chvíli počítejme. Větší část populace ČR má problém si koupit nové auto v ceně cca 350 - 400 tis. Kč. Hezky to dokladuje struktura prodejů Škodovek, kdy 75% je korporátní klientela a pouze 25% soukromníci. EV stojí cca 800 tis. Kč. Kolik by musela činit dotace v ČR, aby na EV lidé dosáhli? A za této situace hodlá koncern Škoda spáchat dobrovolnou sebevraždu. Hodlá totiž podle německého zástupce zdražit auta se spalovacími motory, aby bylo na vývoj a zavedení EV. Takže ti, co dosud nedosáhli na nové auto, budou mít ještě menší šanci na jeho zakoupení a na pořízení EV již vůbec ne. Výsledek: další zvyšování věku vozového parku ČR. Mimochodem, kdo za této situace bude kupovat EV vyráběná Škodovkou, mi je záhadou. Malé EV s rozumnými parametry a za rozumnou cenu vyrobit nelze. A ta velká EV si bude kupovat pouze zlomek populace. A to, že z této skupiny možných kupců zase jen část má podmínky pro provozování EV, by vydalo na samostatný článek.
Dnes je obvyklé že se dávají dotace i na věci, kde nejsou potřeba.
Potom se všechno příšerně prodražuje.
A těžko se rozeznává co je životaschopné bez dotací a co ne.
Tenhle koncept od škodovky se mi moc líbí a jsem hodně zvědavý, jak bude vypadat finální verze, která se bude nakonec vyrábět. Zatím stojím ale při zemi a peníze dávám jinam než do nových aut. Mým prvním autem byla rok stará dvojková fábie a i teď koukám zatím spíš po ojetém autě. Koukal jsem i na méně známé autobazary, třeba na https://www.vanscentre.com/osobni-vozy/, ale ti se specializují spíš na nákladní auta a techniku, v tomto segmentu mají větší výběr.