Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetiny

Zpět na článek

Ojetý Fiat Panda II: Tomu se říká spolehlivost!

13 komentářů

Jumbik
Posilovač jde v řádu tisíců korun poměrně rozumě opravit, horší to je se špatně dimenzovaným body computerem který trpí na vypalování kontaktů ( Tipicky při denním svícení ... )
Avatar - Emel
Emel
Třeba SX-4 proti Sedici... ;-)
Giorgio
Stačí otevřít Fiat forum, i to české. Ale jako řešení závady taky stačí důsledně očistit kontakty v pojistkové skříni.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Posilovač občas zlobí, to je fakt. Ale běžné se repasuje za nějakých 9.
Platí i pro Punta.

O vypalenych kontaktech jsem neslyšel. Ale taky nemusím slyšet všechno.

Stejně je to v době htp a tsi zázrak spolehlivosti a minimálních servisních nákladů, i nákladů na opravy.

Je ale fakt, že je to prostě malé auto.
PavelN
Je to uz par drahnych let co tohle bylo nove a tehda se mi vsichni skodovkari smali a mleli hovna o tom ze to hnije uz na plakatu a rozpadne se to na prvnim rohu a nekoupili by to ani holce na jezdeni do skoly... Jsme o cca 15 let dal ty jejich fabie I maj shnily vrata i prahy, vetsina hatapek casto jede na 2, kabelovy svazky do dveri nestihaji vymenovat. Pindulku nakonec znamej holce koupil, po skole ji prodali a pokud vim stava o ulici dal venku a stale vypada jako nova. Tolik ke kvalite. A kam jsme se posunuli a jak to vypada dneska? Zveka skodovkari kopirujou tipo, zevnitr kaktuse, zvasty o spolehlivosti maj porad stejny a doplnou je umiranim fca. Mentalita techto "takylidi" je k placi. Hlavne ze jim ta oturbena popelnice vrci jak americka V8ma.
Martin Nágl
Kupil som Pandu 1.2 44kw 2009 jazdenu ako druhe lacne a snad spolahlive auto do rodiny. Po 3 rokoch su moje skusenosti pozitivne.
- Neviem ako to Taliani robia ale aj ako lowend sa Panda proste dobre soferuje. Volant je prijemne hruby, radicka je blizko, spojka nie je zakerna, motor celkom ide (vocpoda). Je zabava s tym jazdit.
- Najvacsi problem Pandy su nepohodlne predne sedacky - bez podpory v bedrach. Boli z nich chrbat a tiez sa rychlo derie latka a ich vypln. Casto sa to riesi na roznych forach. Najlepsie riesenie je kupit pouzitu sedacku (min. pre vodica) z novsej Pandy 3 a nahradit nou povodnu (kedze Panda 2 a 3 maju rovnaky zaklad, 3 zo 4 srobov presne pasuju, jeden potrebuje medzikus)
- spetaky su dost male. Vyhlad nic moc, ale staci to. Od roku 2011 ("Panda Classic") sa davali vacsie. Ak nie su z vyroby el. ovladane a vyhrievane, co ma malo kusov, je problem to dorobit, vacsinou chyba kabelaz.
- zaujimavost: ako priplatkova vybava existovala aj posuvna zadna lavica. Umoznovala oproti standardnej zvacsit kufor (trochu) alebo priestor pre zadnych pasazierov (o dost viac). Je to dost rarita, nepamatam si ze by som to videl na mobile.de na nejakom vozidle
- Verzie ECO maju predlzene prevody, na forach sa ludia stazovali ze non-ECO isli lepsie :D
- Niektore verzie nemaju ani otackomer to je IMHO hroza :-!
- Panda sa vyrabala v Polsku takze polske smelinarske internety su plne dielov vid allegro.pl
- celkovo nahradne diely su fakt lacne
- Suma sumarum jazdim na tom kazdy den do prace a vobec mi to nevadi (po upgrade sedadla vodica). S pandou je sranda a vsade sa zmesti. Kupil by som ju znova.
Johny HD
Používání režimu CITY je spolehlivá cesta na likvidaci řídící jednotky, jejíž výměna vyjde na cca 11000. Ve firmě máme 2 Pandy, r.v. 2008 a 9, najeto 200 a 250 tis. U té starší 5x odešla ř.j., protože jak nám vysvětlil značkový servis a k čemuž se přiznala řidička, byl často používán režim CITY při parkování, což odpálí ŘJ. Odběr posilovače v tomto režimu může být nárazově až 70A, což zvláště ve spojitosti se slabším či vybitým aku znamená kritické zakolísání napětí, namáhající ŘJ. Relativně nevýkonný alternátor tyto špičky nedokáže vykrývat. Dále u novější byl zádrhel s výměnou řemenu, ač motor 1,1, již měl širší řemen, vodní pumpu a napínák z motoru 1,2. Motor 1,2 - 44kW má tu vlastnost, je laděn krouťákem na 2500 ot, takže něco přes 3000 začíná vadnout a vytáčet jej nemá smysl. Pak jde do otáček už neochotně a dost žere. Lépe je na tom 1,1 -40kW, který je lineární, dá se na 5 r.s. jet od 50 až do 160 a ještě lepší je 1,2 50kW, který už s neobsazeným autem docela cvičí.
jenicek54
ani náhodou, jsou lepší malé vozy
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
No, jestli říkáme za***ným kontaktům "vyhořelé", tak pak jo...
:-D

On i ten posilovač řízení je v 90% jen o vyčištění svorkovnice pod volantem...
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jo, blbě jsem to napsal.. za 9 jde koupit repasovaný.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V Puntu (mk2) se běžně repasuje do 2-3 tisíc Kč.
ACE.
No vlastně i to, dýzl Fiatu proti benzínu Suzuki. Kterej z dvojice byl spolehlivější, je bez debat. Dobrý postřeh. ;-) :yes:
ACE.
V téhle kategorii to nebylo zlé, ale Suzuki bylo přeci jen někde jinde. V neposlední řadě i s tou spolehlivostí.