Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Volkswagen Golf se začal vyrábět před 45 lety. První generace skončila v roce 2009

Golf první generace nahradil Brouka. A přežil ho i v aktivním životě, dočkal se předlouhé kariéry. Dnes je už klasikou včetně ostré verze GTI.
Zpět na článek
Avatar - Ja Prvni 123
16. 4. 2019 22:36
No, a potřeby se nezmenily
A i dnes by nám auto pod 4 metry s tím výkonem nějakých 55kW úplně stacilo.

Potřeby se nezměnily, jen jsme tak rozezraní kde čeho, že si pleteme potřeby a přání...
Rozbalit vlákno
7
Avatar - CICERO
16. 4. 2019 23:06
Re: No, a potřeby se nezmenily
To je tak hezky napsané! :3 Ano... Já byl spoko s fabii i rapidem spaceback… (jak ten se krásně řídil, a to řazení, jak když si půjčíte zápěstí od Martina Vaculíka... vše v porovnání s HTP bez posilovače a před klinickou smrtí :-) ) :-! Ale prostě S-Class je S-Class a to je to přání... ;-) Nemám stím pražádný problém, si to přiznat ;-) Zrovna včera jsem hledal 1,9 D feldu nezrezlou (hatch) (svatý grál ) co myslíte, našel jsem? Najdu? :D
16. 4. 2019 23:52
Re: No, a potřeby se nezmenily
Uspokojí, len nenadchne.
17. 4. 2019 07:04
Re: No, a potřeby se nezmenily
Kolik jsme v těch autech trávili dříve, co všechno dnes dokáží? Rozežranost jsou mobily, internet, dražší potraviny, dovolené, bydlení...
Avatar - Ja Prvni 123
17. 4. 2019 20:06
Re: No, a potřeby se nezmenily
Ale přesně o tom mluvím: a kdo to opravdu potřebuje?
Dokážu zaparkovat... a dokážu se rozhodnout, že potřebuju pauzu.
Dokonce dokážu i rozsvítit světla, když se setmí...

A představ si, že jsem trávil v Alfě Romeo 90 2,4 TD i 15 hodin za den... a v pondělí ráno jsem vyjel do Belgie... ve středu v noci se vrátil a ráno vyjížděl do Itálie.

Měla sedačky nesrovnatelně lepší, než Superb... a jezdila levněji než dnešní JTD... a v součtu byla ekologičtější, protože potřebovala méně výměn dílů a celkově se auto dožilo více let / km.

A k tomu všemu, můj ty světe, nabízela v případě chuti nebo potřeby, i báječné, vyvážené jízdní vlastnosti!

Kde je ten pokrok?
Avatar - Jerry.Gunman
17. 4. 2019 08:12
Re: No, a potřeby se nezmenily
Potřeba byla stejná tehdy i dnes - dostat z bodu A do bodu B lidi a bagáž. Dostatečnou rychlostí, v dostatečném pohodlí a bezpečí, za dostatečně rozumnou cenu (kupní cena + provozní náklady) a bez nějakých velkých starostí (spolehlivost a zaparkování)
.
A i když se nám to z dnešního pohledu nezdá, ve všech těchto aspektech představoval Golf I celkem veliké zlepšení oproti posledním Broukům
Avatar - palix
17. 4. 2019 11:50
Re: No, a potřeby se nezmenily
Dnešné autá majú bezpečnosť vyššiu, jazdné vlastnosti úplne inde. Na druhej strane aj plno elektroniky, ktorá sa časom začne kaziť.Hlavne cena je výrazne nižšia vzhľadom k platom. Netuším koľko musel šetriť Nemec na auto ako Golf 1, ale našinec by šetril poriadne dlho, ak si ho vôbec mohol kúpiť v ČSSR. Pre nás bol drahý aj Golf 2, 3... Možno už 4. generáciu si mohol našinec ako tak dovoliť ako novú. Dnes je auto pomerne lacnou záležitosťou. Alebo lepšie povedané - kto chce, kúpi si ho a dokáže na to zarobiť.
Avatar - Ja Prvni 123
17. 4. 2019 20:12
Re: No, a potřeby se nezmenily
No, je to složitější... auta opravdu prošla vývojem a zlepšováním... a konkurence fakticky stlačila ceny...
Do určité doby.
Ten zlom nepřišel přes noc... ale někdy na začátku tohoto tisíciletí se to zlomilo... a cílem vývoje už není vyrobit lepší auto, ale levnější na výrobu.
K tomu se roztočila kola marketingu... a daří se jim manipulovat davem.

Pomáhá jim v tom i lobysticko- bolševiscká EU, která jim vytváří marketingové nástroje v podobě tlaku na emise.

Co se asi stane po naběhnutí platnosti nesplnitelných limitů? Výrobci zaplatí "emisní výpalné"... a přeúčtují to zákazníkům.
Nic jiného.
Je to nová daň.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku