Nový Focus, novinářsky opěvovaný, je reálně opět trefou mimo terč. O Mondeu raději ani nebudu hovořit. Edge je vše jen ne evropsky střižený model stejně jako Ecosport. Fiesta je pouhým FL.
Alespoň Kuga vypadá vcelku nadějně, tak snad Fordu pomůže. Celkově se ale nedivím.
suhlas... cloveku sa az nechce verit ze aj tolko podcenovana dacia uz dnes v eu predava vac ako polovicu z celkovych poctov fordu.... inak tvoje trefne nazory mi tu posledne tyzdne citelne chybali ( kedze sam na to nestacim :D ) ... navyse ked skonci mondeo aj c-max tak da sa ocakavat dalsi pokles fordu v eu v blizkej dobe .. rovnako tak ako je tomu aj u fiatu tento rok ktoremu uz nefrci punto ( ktore aspon doma v italii este co to predavalo ) a hned je to uz na celkovych cislach .. fiat a ford proste nejdu dobrym smerom uz dlhsie za mna... este to bude s nimi zaujimave
ale ecosport je nakoniec v eu celkom uspesny ... ja napriklad nikde nevidim novu fiestu. na trhu je uz rok ale videl som ju len raz.... a to je prosim pekne klasicke male auto pre masy .. ziadny rolls ani lambo za miliony.... ale ford a slovensky trh to je ako eskimak a sahara... nikdy u nas nefrcali....
PS: este len doplnim ze aj mitsu stuplo voci minulemu roku o citelnych 15 percent... takze nielen dacia rastie ale dari sa aj inym ... ale to by musela byt sirsia tabulka co je tu na acz nadalej vecny problem
Bohužel, nový vzhled diskuse je dalším hřebíkem do rakve...
Ford jde špatným směrem od té doby, co nastolil novodobé "one ford"... Pak zjistili, že to zkrátka nemůže fungovat, snažili se proamericky navržené modely pro evropu aspoň trochu doladit...
Teď (nový FoFo) je to sice lapší, ale žádný trhák se prostě nekoná. Od Fordu prostě člověk očekával víc. V na přelomu 80. a 90. let byly fordů plné silnice, Tranzity, Escorty, Mondea, Fiesty... předtím ještě Scorpia, Capri... To prostě byly pojmy, každý je chtěl.
Dnes? Ok, nový Focus se alespoň otočil správným směrem. Ale za mě ten potřebný krok prostě neudělal :-!
trojvalce a torzku za cenu u nizsej strednej cez 500 000 Kc veru vela ludi nechce... Tak to dopadne, ked sa zakaznikom vnucuje co nechcu a este predrazene. Zatial su to sice iba mierne prepady po obdobi rastu, ale podla mna to bude dlhodoby trend, hlavne u beznych osob nefiriem.
dacia vyraba auta pre prakticky zivot.. ziadne kuchynske farebne linky na kolesach ani neprakticke pojazdne pocitace ... jej uspech teda neprekvapi.... a to keby mali este viac modelov v ponuke tak ma po chlebe aj nejedna renomovana autombilka ... ale dacia silnie rastie z roka na rok a to je fajn.... do buducna to maju naslapnute uz teeraz lepsie ako nejedna stvorkolesova "legenda" z italie ci francie....
Ale to, že některé modely zdražily až o 100 k, jim ukradené není. A to nás teprve čeká mazec s další dávkou povinných asistentů a alespoň mild hybridem ve standardu.
Dle některych "odborniku" se fordy neprodavaji nebo jsou neprodejne. A ejhle za prvni kvartal 4 nejprodvanějši značka což je tak trochu překvapujici vzhledem ke zvyšenym maržim a vlastně i cenam. Fiesta a Focus patři na špičku svych třid k tomu v blizke budoucnosti přijde u některych modelu k obměně + par novych modelu. Tak držim palce automobilce, ktera děla auta a ne přepravniky s dešniky či botniky a ať to nedopadne podobně jako s oplem.
4. místo v Evropě není nic moc. Ne v kontextu fordu. Propad je výrazný. A to není žádná krize. Myslím si, že lidé ty jejich 3 válcové plečky holt tolik nechcou. Na druhé straně nebýt jich, nemohli by tu díky šílených a nesmyslných pravidel prodávat parádní atmo 8 válce. Takže lidi šup, kupte si 2 - 3 válce ecoboost, jsou to přece nejlepší motory roku... ;-)
Jasne to su take kecy. Teraz sa bavim na cislach od inej znacky - zohnal som si predaje v ramci SR na konkretne modely. Tvrde predaje hovoria uuuplne nieco ine nez tvrdia ludia ako ty. Ford prisiel so sebavedomymi cenami, nic viac nic menej.
Importér Fordu ale tie sebavedomé ceny u nás má ako folklór. :-) Potom sa niet čo čudovať, že veľa Fordov sa predá až keď končí ten ktorý model svoju životnú dráhu. V priemere im to asi ale vychádza, keďže túto prax udržujú minimálne 20 rokov.
Je to presne naopak. Duster si kupuju ludia preto, lebo je lacny, nie preto, ze maju nejake dalsie naroky. Kolega ma tiez dustera 1.6 a zobral ho preto, ze nemal na iny motor, nie preto, ze by ho chcel. Mazda je specificke auto a beries ho ako celok a nejake uzasne predaje zase nema. Ja hovorim o takych modeloch, kde mas na vyber aj R4 aj 2.0 a realne si ho do auta vyberie tak 4-10% zakaznikov. To su tie tvrde predajne cisla, ktore su realne, nie to co ludia prezentuju na forach.
Přesně tak. Atmosfera se stává nedostatkovým zbožím. Žijeme a často jezdíme v kolonách a městech. Tam je atmo ideální. Turba se musí chladit a v městském provozu dost trpí.
nesmysl. Turbo nijak městským provozem netrpí. A už vůbec ne s ohledem na "dochlazování". Takto mnohem víc trpí dálničními jízdami s krátkýma zastávkama na benzinkách :-!
Vsadil bych se, že Clia 1.2 se prodalo minimum. Ostatní jsou specifické případy. Mazda nijak zvlášť neprodává a se svou filozofií je na trhu jediná. Duster a Tipo jsou suverénně nejlevnější způsoby, jak se dostat k novému rodinnému autu.