Vysoce postaveným manažerem u nás nepříliš známé singapurské pneumatikářské společnosti Giti Tire je Petr Čajka. Firma přitom patří mezi deset největších na světě. Jak je těžké měnit předsudky Evropanů a Čechů zvlášť?
Ne, ale Barumky mi nevadí... jakkoliv sám jezdím na Nokianech.
I v létě... ty různý "line" se úplně nepovedly - tedy srovnáváno mezi normálníma gumama, ale teď mám nový wetproof a jsou zase super, jako za mlada.
To snad nemyslí vážně...? :no::-O
Fakt bych si koupil SEATY Arona a Ibiza nebo Škodu Karoq a na nich čínské gumy?
Auto bych rozhodně nepřevzal..
Minimum jsou české Barumky...i když se již některé dělají jinde v EU.
S tím čínským vlastnictvím je to daleko horší. Čínská státní firma ChemChina vlastní podíl 65 procent v Marco Polo International Italy, jediném akcionáři Pirelli. Podíl 22,4 procenta drží Camfin, italská holdingová firma, jejímiž investory jsou šéf Pirelli Marco Tronchetti Provera a italské banky UniCredit a Intesa Sanpaolo. Zbytek akcií patří fondu napojenému na ruskou ropnou firmu Rosněfť.
Nevidím žádný důvod, proč je kupovat.
Ať jsou třeba třetí největší - lidi tam žije dost a nemám nic proti tomu, aby Číňané jezdili na čínských pneumatikách.
Je potřeba tady, v Evropě i vyrábět, ne jen prodávat. Já vím, že je to těžší... a musí se u toho i něco umět.
Možná to chce počítat i trochu dál, než jen ke kase... a připočíst životnost, spotřebu na nich, a náklady na opravu, když nedobrzdíš,
Ujedu asi 30 tis km za rok, dneska už jezdím míň. Ale i tak na těch gumách za 4 roky najedu cca 60tis km (v létě víc, v zimě míň)... to je 600 x 100km... i kdybych ušetřil dobrýma gumama jen 2 deci na 100, tak je to 120 litrů... to jsou asi 4000 Kč... 1000 na kolo. Jen na té spotřebě. :-)
Letní vydží i 6 let...
Počítání dobrý, ale skutečnost jiná. Stejná guma vyrobená podle platnejch norem, na kterou nechá věhlasnej objednatel vylisovat třeba Bridgestone, je prostě ta správná guma Bridgestone. Nebo si snad myslíš, že jsou fakt od Tokia? To bys platit nechtěl. Nebo Continental, Dunlop.....chceš věřit, že vyrábějí výhradně v Evropě?
Na Meganu mám Continental, pravda, už jim končí životnost po 100t km (dohromady se zimními).
Koupil jsem Picasso a bylo na zimních (ojeté od známého) s dorasovanymi orig. disky, tak jsem sháněl druhou sadu pěkných litaku, nejlépe originální jednoho typu a našel jsem je na Slovensku. Tak jsem pro ně zajel, krásné, nepodařené disky, cena super a na nich skoro nové 17" Nexen N'Blue...koukal jsem na to dost podezíravě, ale co, šlo mi o disky a pan gumy vychvaloval, že v Rakousku, kam jezdí za prací, hodně frčí...
A tedy musím říct, že ačkoliv je Picasso tižší, takže nefér srovnání, prostě Continentaly (stejná šířka) v Meganu hučí o hodně více, na betonu je rozdíl propastný. Spotřeba proti zimním Nokianum (na obou autech, Megane D4 a Picasso A4) šla dolů, Megane žere snad i více na letních Conti... Pravda, s Meganem jezdím ostřeji, ale zatím jsem se i při ostřejším zacházení jak na suchu, tak na mokru nesetkal s Nexeny s nejistotou.
Na další rok už budu kupovat nové letní na Megana a byl jsem si jistý, že budu brát nějakou tradiční evropskou značku, ale teď jsem hodně na vážkách... :-O
Jo a to nemluvím o propastnem rozdílu v ceně. Teď si je na mé doporučení koupil kolega na Oktávku (nechtěl dát moc peněz za gumu, protože auto chce za chvíli prodat), tak jsem zvědav, co bude říkat...
No, trochu se divím, že zrovna Tobě nevadí, že tak levný jsou proto, že to dělají děcka za hrst rýže, všechny ty *** zrovna u gumarenstvi jdou rovnou do řeky a do vzduchu.
To, že ušetřili i na vývoji, protože prostě kradou to, co Evropa draho vyvinula, už je zbytečné složitá úvaha, to je fakt. ;-)
>:-[] Já samozřejmě nikde nic nepíšu o velebení čínského modelu života, hospodářství atd., ale uvádím, že až tak špatné výrobky to nejsou a evropské zavedené značky žijící na obláčku samozřejmého pocitu nejlepšího produktu se budou brzo divit.
Navíc, nevím o tom, že by v ČR vyráběli děti pneumatiky, protože Nexen postavil u nás továrnu ;-) >:-[]
Ale jak říkám, nekoupil jsem si je cíleně, protože to odmítám, nicméně jelikož nejsem zabedněný tupec, co kritizuje vše za každou cenu aniž by to vyzkoušel, musím objektivně říci, že jsem mile překvapen. Je to asi jako s Hyundaiem, svezení s i30 je milé překvapení na to jako jsou Hyundaie v povědomí lidí mr.ky
Ja mám rovnaké Nexeny na mojom Carnivale. Túto sezónu dojazdim letné a zatiaľ veľká spokojnosť aj keď očakávania neboli veľké. A Nexen je kórejec ktorý vyrába aj v Číne.
Každá je černá, gumová a má na sobě vzorek. Ten jedinej, spolu s pověstí značky na boku, je spotřebitel schopen posoudit. Vše ostatní záleží na marketingu, kterej smzř.zahrnuje i ten nejsilnější - švára říkal že...
Proto například nová privátní značka, kterou si dovozce vytvoří v naději na vyšší zisky (Tomket) jen paběrkuje. Nikdo jí nevěří, dokud sám nevyzkouší. Výroba probíhá samozřejmě na krutě utajovaném místě...
1. Pořád lepší Čína než protektory.
2. Pořád lepší Čína přezutá v servisu než cokoli, co si nasazuji doma bez jakýchkoliv odborných znalostí a nářadí.
3. Kvalitu pneu běžný řidič pozná až v mezní situaci (někdo to bohužel už nepozná).
Na autech s kterými pravidelně jezdím, jsem už vyzkoušel dost značek pneu a hranice bezpečnosti končí Barumem či Matadorem. Takové zimní Tomkety, které jsem dostal k autu zdarma, jsem z kol sundal radši po cca 100 km. Na sněhu se s jsem s nimi nevyjel ani od domu.
1. Čínu ne
2. Čínu ne
3. Kvalitní pneu pozná každej sakra rychle. Možná to nedokáže pojmenovat, ale bude cítit, že to není ono. Ať už to bude plavat, klouzat, skákat jak koza, bouchat na každém hrbolu. I ta moje si všimla velmi rychle po přezutí z Hankook na Michelin, že to už nebouchá a neskáže jak koza na každé malé nerovnosti.
To nikde netvrdím. Držely fajn na suchu i mokru, ale prostě 225/45 R17 byla bočnice moc tuhá. Kamarád to má na R15 a tam mu to zase vyhovuje. Já tím narážím na tu větu "kvalitu pneu běžný řidič pozná až v mezní situaci". Ten rozdíl je poznat i mezi řekněme dobrou a velmi dobrou, neřku mezi čínskym šuntem a dobrou.
poprvé se zimními, nebylo to tedy nijak hrozné ale po 20 tkm prostě jedna zevnitř praskla, to jsem si říkal, že v zimě už s žádnou Čínou riskovat nebudu, podruhé jsem se nechal přemluvit na letní, "to jsou jenom marketingové kecy, je to všechno totéž, budeš spokojený" - a byl jsem, říkal jsem tomu driftovací gumy, auto jsem dokázal odtrhnout v zatáčce asi tak o polovinu snadněji, než na normálních pneumatikách, byla to docela sranda, ale moc sranda to nebyla...
od té doby říkám "objednej mi nějaké snobské drahé pneumatiky, ideálně vítěze nějakého testu"
nikdy více! žádnou po... Čínu...
Jsem konzerva, tak pouze osobně ověřené značky pneu a v poměru cena/výkon, jako je Sava, Nokian, Michelin, Dunlop. Neměl bych problém ale s tím, kdyby vlastníci těchto značek tyto pneu vyráběli i třeba v Číně, protože ti si kvalitu už tam pohlídají. China značkám, ale nevěřím ani za mák, protože vím, jak kašlou na normy a výstupní kontrolu a hledí pouze na kvanta. Jsou sice schopni první dodávku vzorků udělat dobře, ale pak již na kvalitu u nich kálí pes, pokud tam výrobce nemá své kontrolory, tím spíše, že o tom vím své.
Svýho času jsem na minulym autě vybral Thajský Nankangy. Potřeboval jsem (tehdá) celkem exotickej rozměr a jelikož normální pneu začínaly na 2,5 tisících, vzal jsem Nankangy za 11 stovek kus. A světe div se oproti původním Matadorum jsem nepoznal rozdíl.... Pak klesly ceny, můj rozměr se rozšířil a já si "dopřál" Michelin Pilot Exalto... A že bych poznal rozdíl... akorát tak v ceně.
Jak řiká muj pneuservisák ormální člověk nepozná rozdíl mezi čimkoliv, maximálně hodně na hraně a ke konci životnosi pneumatiky. Tak teď na nový auto jsem dal zimáky od Nexenu. Oproti letním Continentalum jsou tišší a míň drncaj.