Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Problém s ovzduším v ČR: CNG by mělo pomoci

14 komentářů

Klaudius
Nedá sa kúpiť náhodou aj nejaký Fiat s LPG a Renault? Tuším Multipla a Scénic. Alebo je to už minulosť?
taky mě to dost zaráží.lpg je pomalu už v každý vesnici a ekologičnost je témeř schodná a náklady na přestavdu mnohem menší.fakt mě to sere.já mám lpg už v druhym autě a maximální spokojenost.teď tam mám sekvenční vstřik a jede to úplně stejně jako na benzín.jenom je problém že co benzínka to trochu jiný lpg.jedniná pořádná automobilka která vyrábí auta s lpg se subaru a asi ví proč.tenhle vypíčenej lobismus má ekologii pouze jako hezkou zástěrku.kdo má aspoň selskej rozum tak si dá 1+1 dohromady
Avatar - skejpa
skejpa
to je presny. ikdybych mel zajem podporit CNG a uvazoval o aute na CNG, tak benzinek kde bych mohl CNG tankovat je hrozne malo... mimoto, benzin je benzin 😉
To vite. LPG za sebou nema mocnou plynarskou lobby. Na pouzivani LPG nema nikdo mocny zajem - stat na tom trati na danich a naftari nepotrebuji zvysovat jeho produkci, protoze je to vlastne vedlejsi produkt pri vyrobe beznych paliv. To je take duvod, proc jen par automobilek vyrabi tovarni LPG. Napr. Skodovek na LPG jezdi po CR tisice, presto Skoda tento pohon nevyrabi, ale vyrabi motor na biolih, aby ve Svedsku mohla prodat par stovek kusu Oktavie. To jsou paradoxy.
Klidně bych si předělal auto na CNG, ale KDE??? Tady nějací Ynteligenti rozumují o výhodách, ale aby se začaly stavnět stanice na CNG, to tedy néééé!
Avatar - T613
T613
Zemní plyn je lehčí než vzduch, takže v případě nehody nebo špatného těsnění se snadněji rozptýlí. Zatímco LPG klesne k zemi. Proto nemůžou auta s LPG do podzemních garáží.
nemůžeš zakázat vnitni cirkulaci, ja ji používám třeba v zimě a v létě kvůli klimě
At zije TDI, lepší zpracování motorů na naftu není.
To patří nahoru 8-s
To je pravda, souhlasim. LGP jsme meli a jezdilo se dobre 😄

Ale pokud se nemilim, tak napr. CNG je bezpecnejsi, ne?
Tak samozřejmě že je to lobby. Přece nebude česká plynárenská unie propagovat LPG 😉 Ale jen mimochodem myslím, že zemní plyn má přeci jenom lepší emise než propan-butan.
TDi ve městech je sice prasárna, ale problém není v typu motoru. Problém by možná nebyl tak hrozný? A proč by vůbec měl být. To jako ti, co mají benzíňáky, za nic nemůžou? Problém bych vyřešil jednoduše - zakázal bych v Praze auta s vnitřní cirkulací vzduchu. Kdyby museli řidiči čuchat totéž, co chodci venku, možná by je přestalo bavit vytvářet zbytečné kolony.
je zajímavé jak všichni (lobisté za CNG) "zapomínají" na LPG , tedy v podstatě konkurenci CNG , síť pump velmi bohatá, pořizovací náklady (a možná i provozní) menší než na CNG
hold lidé šetří na topení tak je potřeba spotřebu zemního plynu nějak zvýšit
Se stačí podívat na víko kufru co tam má většina aut v Praze napsané. Kdyby tam nebylo tolikrát TDi, problém by možná nebyl tak hrozný.